- Liittynyt
- 28.10.2020
- Viestejä
- 186
FE on kyllä nätein (taas) mutta mielenkiintoista nähdä miten tuo uusi design pystyy jäähdyttämään sen 575W kohtuullisilla desibeleillä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aikamoista väittää xx70iä "alimmaksi keskiluokaksi", eiköhän se ole kuitenkin sitä ylintä keskiluokkaaEn kirveelläkään maksa alimman keskiluokan kortista yli 500 euroa, varsinkaan kun vielä Herran Vuonna 2025 siitä löytyy vain 12 gigatavua muistia, voi morjens.
Aikamoista väittää xx70iä "alimmaksi keskiluokaksi", eiköhän se ole kuitenkin sitä ylintä keskiluokkaa
Itse päivitellyt kun on saanut noin tuplat oikeita freimejä lisää GTX 1070, RTX 3080 ja nyt kiinnostaisi RTX 5080 jos se on oikeasti keskimäärin 30% enemmän potkua 4080 verrattuna mikä vastaisi suurinpiirtein 4090.
Muistikaista voi tulla pahasti vastaan siinä mitkä asiat toimii rinnakkain. Tensoriytimien teoreettinen nopeus oli 20x0-40x0 korteissa aikalailla sen mitä muistikaista mahdollisti. 50x0 voi käyttäytyä eri tavalla, ei vielä tiedetä. Nvidiahan vihjasi kyllä siihen suuntaan, että ai-laskenta jollain tapaa rinnakkaistuisi muiden asioiden kanssa paremmin 50x0 sarjassa mutta ei ole kunnon materiaalia näkynyt siitä mitä tuo tarkoittaa.Mutta tarkoitan että voisiko seuraavan framen rasterointi alkaa jo silloin, kun edellisen DLSS-prosessointi on vielä kesken? Jos tämä laskenta tapahtuu erillisillä AI-ytimillä, siihen ei periaatteessa pitäisi olla estettä.
Aikamoista väittää xx70iä "alimmaksi keskiluokaksi", eiköhän se ole kuitenkin sitä ylintä keskiluokkaa
Muistikaista voi tulla pahasti vastaan siinä mitkä asiat toimii rinnakkain. Tensoriytimien teoreettinen nopeus oli 20x0-40x0 korteissa aikalailla sen mitä muistikaista mahdollisti. 50x0 voi käyttäytyä eri tavalla, ei vielä tiedetä. Nvidiahan vihjasi kyllä siihen suuntaan, että ai-laskenta jollain tapaa rinnakkaistuisi muiden asioiden kanssa paremmin 50x0 sarjassa mutta ei ole kunnon materiaalia näkynyt siitä mitä tuo tarkoittaa.
Yleensä nää on niin hyvin tehdasylikellotettuja (boost), että en usko että sitä kannattaa miettiä muuten kun jos haluaa harrastaa. 4000-sarjassa muistelisin että nvidia otti parhaita piirejä itselleen FE malleihin, joka tarkoittaa että alivoltitettu FE voi olla parempi kuin 500e kalliimpi huippu strix käytännössä.5090 tulee koneeseen 3070fe tilalle. Mikä malli ja valmistaja auki. Toivottavasti arvostelut tulis sen verran ennen myyntiintuloa, että kerkeäisi edes vähän miettiä asiaa datan pohjalta. Ulospäin FE versio näyttää parhaalta/kompakti, mutta onko se esim. huonommin kellottuva tai äänekkäämpi kuin järeämmännäköiset AIB-mallit?
Voi olla, että saa aika pitkään mennä 5090:lla, 4v,6v? ellei joku chiplet tms. vallankumous tapahdu ja saadaan nykyinen aika pieniä parannuksia tuova trendi rikottua. En pidättele hengitystä chiplettien suhteen. Monimutkaisemmat chipletit/paketoinnit voi mennä vielä vuosikausia konesalipiireihin ja kuluttajapiirit paitsiossa.
Yksi hyvä asia mitä ei isommin ole mainuttu niin tensoriytimien fp4 tuki. Jos davinci resolve/topaz/... jne. softien neuroverkot voivat käyttää fp4:sta niin neuroverkkoefektien nopeus tuplaantuisi versus fp8/int8. Riittääkö fp4 ja tuleeko se käyttöön, en tiedä.
Toinen kiva juttu, että 3 video enkooderia 5090:ssa. Vaikuttanee suoraan videoiden renderöintiaikaa laskevasti tai jos striimailee tms. niin pelivaraa kuvalähteiden suhteen.
Se että jätetään lowendiä julkaisematta ei töni ylempiä malleja alempiin luokkiin. 40-sarjasta puuttuu xx50 ja xx30 perinteisistä malleista (eikä se ole eka sarja josta puuttuu osa malleista)Jos käytetään 4000-sarjaa (ennen Super refreshejä) esimerkkinä, niin:
>4060
>4060 Ti
>4070
>4070 Ti
>4080
>4090
Siihenhän se tupsahtaa entry level keskiluokkaan.
Kyllä tensoriytimet syö sen koko muistikaistan esim. 40x0:ssa. Näkee kun katsoo perffianalyysidataa peleistä. En jaksa tähän kaivaa kuvia ja linkkejä. Inferenssi noin ylipäänsä on muistirajotteinen kuorma. Toki dlss kestää vain millisekunteja per frame niin se aika missä tensoriytimet imee kaiken muistikaistan on aika lyhyt. Sinne voi rinnalle yrittää laittaa jotain ajoon mikä ei vaadi muistikaistaa jos haluaa ihan kaiken tiristää gpu:sta irti.No joo, totta. Tosin paljon riippuu myös siitä, että kuinka iso osa DLSS:ssä käytetystä mallista mahtuu cacheen. Siinähän on pakko olla suht. pieni malli, että se ehditään laskea läpi korkeintaan millisekunneissa. Samoin onkohan tensoriytimissä omaa muistia kulloinkin ladattuna oleville painoille yms. Mutta muistikaista kuulostaa kyllä paljon uskottavammalta rajoitteelta kuin tehobudjetti.![]()
Kyllä tensoriytimet syö sen koko muistikaistan esim. 40x0:ssa. Näkee kun katsoo perffianalyysidataa peleistä. En jaksa tähän kaivaa kuvia ja linkkejä. Inferenssi noin ylipäänsä on muistirajotteinen kuorma. Toki dlss kestää vain millisekunteja per frame niin se aika missä tensoriytimet imee kaiken muistikaistan on aika lyhyt. Sinne voi rinnalle yrittää laittaa jotain ajoon mikä ei vaadi muistikaistaa jos haluaa ihan kaiken tiristää gpu:sta irti.
Ei ole ihan näin yksiselitteistä, erot eri inferenssikuormien välillä on valtavia. Joskus otin ylös kuinka raskaasti Flux (kuvageneraattori) ja Gemma 27B (LLM) rasittavat muistikontrolleria:Inferenssi noin ylipäänsä on muistirajotteinen kuorma.
Netissä(beyond3d forumi) analysoitiin dlss:aa nsight:in avulla. Niistä kuvista näki selvästi että tensoritytimet syö käytännössä kaiken muistikaistan kun ovat ajossa + samaan aikaan ei muuta tapahdu. Youtubessa on myös nvidian gdc/gtc videoita näin dlss toimii/integroit engineen missä iteroidaan sama asia. En jaksa kaivaa linkkejä, mutta näin se vaan menee ainakin 40x0 sarjaan asti. 50x0 on voinut muuttaa asioita kun jensen puhui keynotessa parannuksista siihen miten neuroverkkoja voidaan ajaa myös shadereissa tensoriytimien lisäksi 50x0 sarjassa + fp4 tuki. Toisaalta jossain oli juttua, että olis 4x isompi dlss4 neuroverkko versus dlss3.En osaa tarkemmin sanoa juuri DLSS:stä, mutta inferenssin muistirajoitteisuuden asteen pitäisi kyllä riippua mallin koosta. Jos malli mahtuu cacheen, niin painoja ei tarvi koko ajan olla hakemassa muistista toisin kuin isompien mallien kanssa, vaan riittää pelkän datan haku ja talletus.
Tarkoitit varmaan:Jos käytetään 4000-sarjaa (ennen Super refreshejä) esimerkkinä, niin:
>4060
>4060 Ti
>4070
>4070 Ti
>4080
>4090
Siihenhän se tupsahtaa entry level keskiluokkaan.
Netissä(beyond3d forumi) analysoitiin dlss:aa nsight:in avulla. Niistä kuvista näki selvästi että tensoritytimet syö käytännössä kaiken muistikaistan kun ovat ajossa + samaan aikaan ei muuta tapahdu. Youtubessa on myös nvidian gdc/gtc videoita näin dlss toimii/integroit engineen missä iteroidaan sama asia. En jaksa kaivaa linkkejä, mutta näin se vaan menee ainakin 40x0 sarjaan asti. 50x0 on voinut muuttaa asioita kun jensen puhui keynotessa parannuksista siihen miten neuroverkkoja voidaan ajaa myös shadereissa tensoriytimien lisäksi 50x0 sarjassa + fp4 tuki. Toisaalta jossain oli juttua, että olis 4x isompi dlss4 neuroverkko versus dlss3.
Tarkoitit varmaan:
>4010 (low-)
>4050
Ei dlss ole "kevyt" malli. Se on optimoitu tarkoituksella tiettyyn ms kestoon ja käyttää sen keston ajan kaiken muistin ja laskentatehon. Ihan kuin nvidian insinööri olisi osannut katsoa, että laskentakapasiteettia X käytössä ja muistia Y ja käytetään X:aa niin että Y saturoituu, ei rasvaa. Keveäksi voi tietenkin ajatella siinä mielessä että ajoaika lyhyt, toisaalta intensiivinen. Mitä lyhyempi kesto dlss:lla niin sitä enemmän fps boostaantuu. Toisaalta mitä enemmän sille antaa aikaa sitä enemmän kuvaa voi parantaa. Jonkinlainen kompromissi tehtävä ajoajan ja laadun välillä, algoritmi intensiivisesti syö kaiken muistin ja laskentatehon yrittäen maksimoida lopputuloksen annetun ajoaikabudjetin sisällä.Voi hyvin olla, en osaa sanoa asiasta. On kyllä erikoista että sinne on laitettu niin paljoa tensoriytimiä että myös kevyemmillä malleilla muistikaista menee tukkoon ennen kuin corejen laskentakapasiteetti loppuu. Laittamalla vähän vähemmän olisi siten säästänyt piirin koossa menettämättä mitään.
Ei se dlss ole "kevyt" malli. Se on optimoitu tarkoituksella tiettyyn ms kestoon ja käyttää sen keston ajan kaiken muistin ja laskentatehon. Ihan kuin nvidian insinööri olisi osannut katsoa, että laskentakapasiteettia X käytössä ja muistia Y ja käytetään X:aa niin että Y saturoituu, ei rasvaa. Keveäksi voi tietenkin ajatella siinä mielessä että ajoaika lyhyt, toisaalta intensiivinen. Mitä lyhyempi kesto dlss:lla niin sitä enemmän fps boostaantuu. Toisaalta mitä enemmän sille antaa aikaa sitä enemmän kuvaa voi parantaa. Jonkinlainen kompromissi tehtävä ajoajan ja laadun välillä, algoritmi intensiivisesti syö kaiken muistin ja laskentatehon.
Äly hoi, älä jätä. Jos tarkoitus on listata näytönohjaimet alimmasta ylimpään, ei varmaan jätetä niitä alimman luokan näytönohjaimia mainitsematta? Toki jätit ne pois tarkoituksella, jotta voit selittää -70 sarjan olevan "entry level keskiluokkaa".Sellaset saivartelut sieltä. 4010 on kiina-eksklusiivi, jolla voi pelailla miinaharavaa ja 4050 löytyy pelkästään läppäreistä.
Gigabyteltä tulee myös suoraan blokitetut mallit.
data+malli ei mahdu cacheen. Dlss on optimoitu mahdollisimman lyhytkestoiseksi softan puolesta. Tensoriytimet syö kaiken muistiresurssin dlss:ssa. Tän kanssa voi mennä pankkin. Lopetan vänkäämisen tähän. Totuus ei vänkäämällä muutu enkä jaksa alkaa kaivamaan lähteitä kun noi jutut on nvidian puolesta ja harrastajienkin kautta vuosia sitten kerrottu ja mitattu.Pakko sen on olla "kevyt" eli suht. pieni malli että inferenssin voi ylipäätään ajaa läpi millisekunneissa. Vissiin DLSS ei myöskään vie gigatavuja muistia, mutta viekö edes satoja megatavuja?
Luulisi ainakin että esim. framejen generointi olisi selvästi monimutkaisempi malli, eli se kuluttaisi enemmän muistia ja siten pienempi osa siitä mahtuisi cacheen, joten sen kanssa muistikaista olisi vielä pahemmin tukossa.
Muistikaistan käyttöhän nimenomaan riippuu juuri datan ja mallin koosta, jos molemmat mahtuu cacheen niin periaatteessa muistikaistaa ei tarvisi inferenssin aikana ollenkaan. Mitä isommaksi ne menee, niin sitä enemmän tarvii mennä cachen ulkopuolelle.![]()
Äly hoi, älä jätä.
Voisit kääntää ne aivot välillä on-asentoon, niin keskustelu olisi helpompaa molemmille.Huutista. Nahkatakki miehen fanit paniikissa selittelemässä.
Suomihinnoilla 5080 ROG strix on varmaan 1500€ paikkeilla ja siihen Astral-lisät päälle. Näkee kyllä rahastuksen läpi kun lisätään jo valmiiksi kalleimman tuotebrändin päälle vielä överimpi (parempikatteinen) malli. MSI:llä sentään lisättiin lippulaivan ja Gaming X:n väliin tuo Vanguard enemmän RGB:tä haluavile.Eli melkoista preemiumia kyllä AIB:n lippulaivat tuovat lisää. Mutta omaan silmään kortti on upea ja ymmärrän kyllä miksi nvidia luopui niistä halkoista, mutta piru vie kyllä mielytti silmää ne.![]()
Astral on "strix" malli 80 ja 90-näyttiksissä.Suomihinnoilla 5080 ROG strix on varmaan 1500€ paikkeilla ja siihen Astral-lisät päälle. Näkee kyllä rahastuksen läpi kun lisätään jo valmiiksi kalleimman tuotebrändin päälle vielä överimpi (parempikatteinen) malli. MSI:llä sentään lisättiin lippulaivan ja Gaming X:n väliin tuo Vanguard enemmän RGB:tä haluavile.
Asus on aina ollut kallein valmistaja varsinkin niissä yläpään korteissa. Kuten tuolla aiemmin jo ennustelin niin se 1500€ 5080 ja 3000€ 5090 huippupään malleista ei varmasti oo hirveen kaukana totuudesta. Veikkaan et Asusin Astral-mallit tulee tohon lähimaastoon suurella varmuudella osumaanTuosta Asus astralista:
RTX 5080 mallista on jo listattu Filippiinien pesoilla 90,000 hinnaksi (noin 1490€) ja Asusin asiakaspalvelusta kertoivat että 200-400€ lisää FE-hintaan, joka olisi myös about sinne 1500€ tienoille.
RTX 4080 Superin Strix:hän oli about 1400€ julkaisussa.
Eli melkoista preemiumia kyllä AIB:n lippulaivat tuovat lisää. Mutta omaan silmään kortti on upea ja ymmärrän kyllä miksi nvidia luopui niistä halkoista, mutta piru vie kyllä mielytti silmää ne.![]()
DLSS4 tehovaatimuksiin liittyen nvidian videolla kerrottiin että parametrien määrä tuplattu ja laskentatehon tarve nelinkertaistettu dlss4 vs. dlss3. Mielenkiintoista nähdä miten vanhat kortit jaksaa ajaa tuota kun niistä puuttuu fp4 tuki mikä tuplaa suorituskyvyn ja vähentää muistinkulutusta 50x0 sarjan korteilla.
![]()
Olihan tuosta jo digital foundryn previkkaa. Ainakin cp2077:ssa parantaa kuvanlaatua versus dlss3. Transformer pohjainen neuroverkko on vähän erilainen kuin CNN:t. Todellisuus lienee sama kuin ennenkin, ei täydellinen mutta paranee versio versiolta.Nelinkertaistettu tehontarve miltei selittyy jo suoraan MFG:llä, jos DLSS3 FG:n lisäfreimi on 1x, niin DLSS4 freimit 3 ja 4 ovat 2x ja 3x.
Mutta jäitä hattuun laittaisin ainakin itse, sillä kyllä tuossa varmasti on markkinointilisää mukana, jotta uutta rautaa saataisiin kaupaksi.
Niinhän se oli tuon FG:n kanssakin, kun väitettiin ettei RTX 3000-sarjalla toimi, mutta kyllä se softamodaajien ansiosta toimi sittenkin.. Nvidia vain halusi pitää päänsä ja selittää kuinka on pakko käyttää optical flow sensoreita tjn.
Ja tuosta FP4 tuesta DLSS yhteydessä ei ilmeisesti ole mitään varmuutta vielä, itselläkin meni sormi lopulta suuhun, että miten tuo nyt tarkalleen onkaan, kun Nvidia itse sitä hehkuttaa tosiaan vain FLUX.1 AI-mallin kohdalla esim. täällä: New GeForce RTX 50 Series Graphics Cards & Laptops Powered By NVIDIA Blackwell Bring Game-Changing AI and Neural Rendering Capabilities To Gamers and Creators
Tuolla videolla 3:22 eteenpäin NVIDIAn insinööri puhuu nimenomaan siitä skaalausmallista ja sanoo, että vaatii sen 4x enemmän tensorivääntöä:Nelinkertaistettu tehontarve miltei selittyy jo suoraan MFG:llä, jos DLSS3 FG:n lisäfreimi on 1x, niin DLSS4 freimit 3 ja 4 ovat 2x ja 3x.
Mutta jäitä hattuun laittaisin ainakin itse, sillä kyllä tuossa varmasti on markkinointilisää mukana, jotta uutta rautaa saataisiin kaupaksi.
Niinhän se oli tuon FG:n kanssakin, kun väitettiin ettei RTX 3000-sarjalla toimi, mutta kyllä se softamodaajien ansiosta toimi sittenkin.. Nvidia vain halusi pitää päänsä ja selittää kuinka on pakko käyttää optical flow sensoreita tjn.
Ja tuosta FP4 tuesta DLSS yhteydessä ei ilmeisesti ole mitään varmuutta vielä, itselläkin meni sormi lopulta suuhun, että miten tuo nyt tarkalleen onkaan, kun Nvidia itse sitä hehkuttaa tosiaan vain FLUX.1 AI-mallin kohdalla esim. täällä: New GeForce RTX 50 Series Graphics Cards & Laptops Powered By NVIDIA Blackwell Bring Game-Changing AI and Neural Rendering Capabilities To Gamers and Creators
Olihan tuosta jo digital foundryn previkkaa. Ainakin cp2077:ssa parantaa kuvanlaatua versus dlss3. Transformer pohjainen neuroverkko on vähän erilainen kuin CNN:t. Todellisuus lienee sama kuin ennenkin, ei täydellinen mutta paranee versio versiolta.
FP4:een liittyen sanoivat edellisen postauksen nvidian videossa "for 50 series users lower memory usage and faster performance". Ei tuo lause oikein selity millään muulla kuin fp4:en käytöllä. Ei välttämättä kaikki kerrokset ole fp4:sta niin siksi sanoin vähentää muistin kulutusta enkä esimerkiksi "Puolittaa" muistinkulutuksen.
Ei tuosta videosta kannata yrittää tehdä suorituskykypäätelmiä kun koko pointti on vaan esitellä dlss4 fiitsöreitä. Digital Foundry ihan uskottava 3rdparty tekemään tuollaista esittelyä kun a) eivät ole nvidia b) hyvä maine kuvanlaatuasioiden suhteen.Tää on jotenkin mun mielestä vähän surulliseen taittuva video. Siis eikö saatana löydy parempaa peliä kun tänä vuonna 5v täyttävä Cyberpunk 2077 näyttämään noita uusia efektejä ja jippoja? Lisäks nVidia on oletettavasti pakottanut käyttämään prosentteja raakojen FPS-lukujen sijaan, sillä muutenhan tuossa paljastuis et yllätys yllätys, yli 4v vanha peli pyörii varsin pelattavalla frameratella myös niillä 40-sarjan korteilla, niistä ei välittömästi tullu SER-jätettä nyt kun 50-sarja julkistettiin ja lukotettiin DLSS4 houkuttelevin ominaisuus yksinoikeudeks sille, kuten viime sukupolvessakin tehtiin. Siitä en tiedä mikä totuus on et lukittiinko se 50-sarjalle puhtaasti sen takia et aiemmissa ei riitä puhti, mut mun mielestä niillä voi olla haasteita selitellä mustaa valkoseks siinä vaiheessa kun joku RTX 5060 tukee tota DLSS4, mut sit taas RTX 4090 ei.
Olihan tuosta jo digital foundryn previkkaa. Ainakin cp2077:ssa parantaa kuvanlaatua versus dlss3. Transformer pohjainen neuroverkko on vähän erilainen kuin CNN:t. Todellisuus lienee sama kuin ennenkin, ei täydellinen mutta paranee versio versiolta.
FP4:een liittyen sanoivat edellisen postauksen nvidian videossa "for 50 series users lower memory usage and faster performance". Ei tuo lause oikein selity millään muulla kuin fp4:en käytöllä. Ei välttämättä kaikki kerrokset ole fp4:sta niin siksi sanoin vähentää muistin kulutusta enkä esimerkiksi "Puolittaa" muistinkulutuksen.
Multitronicilla jo listattu 5080 hintoja jotka eivät ole 9999€ - Komponentit > Näytönohjaimet > GeForce RTX 50
1750 - 1850€ riippuen mallista, toivottavasti eivät pidä paikkaansa...
Perus spekulointia eikä mitään markkinointipöhinää.Olen katsonut jo videon kerran ja 12 minuutin kohdalla mainitaan, että tuo transformer model tulee kaikille RTX korteille aina 2000 sarjasta asti, joten se ei selitä tensoritarvetta, mutta nuo kaksi lisäframea kyllä sitä kaivannee.
Muistinkulutuksen tippuminenkaan ei tainnut olla mitenkään sidottu 5000-sarjaan, tuossa Nvidian DLSS videolla on "4K DLSS FG", ei "DLSS 4 FG":
Joten edelleen jäitä hattuun, on sellaiset markkinapöhinät päällä, että pitää rauhassa odotella kolmannen osapuolen testit useamman generaation välillä, kunhan uudet ajurit/DLSS paketit on jaossa.
Pelasin cyberpunkkia 2.0 päivityksen jälkeen ja 4k näytöllä 4080 kaipaa lisää tehoja jos on RT päällä, samoin Alan Wake 2 ottaisin lisää freimejä.Tää on jotenkin mun mielestä vähän surulliseen taittuva video. Siis eikö saatana löydy parempaa peliä kun tänä vuonna 5v täyttävä Cyberpunk 2077 näyttämään noita uusia efektejä ja jippoja? Lisäks nVidia on oletettavasti pakottanut käyttämään prosentteja raakojen FPS-lukujen sijaan, sillä muutenhan tuossa paljastuis et yllätys yllätys, yli 4v vanha peli pyörii varsin pelattavalla frameratella myös niillä 40-sarjan korteilla, niistä ei välittömästi tullu SER-jätettä nyt kun 50-sarja julkistettiin ja lukotettiin DLSS4 houkuttelevin ominaisuus yksinoikeudeks sille, kuten viime sukupolvessakin tehtiin. Siitä en tiedä mikä totuus on et lukittiinko se 50-sarjalle puhtaasti sen takia et aiemmissa ei riitä puhti, mut mun mielestä niillä voi olla haasteita selitellä mustaa valkoseks siinä vaiheessa kun joku RTX 5060 tukee tota DLSS4, mut sit taas RTX 4090 ei.
Phantom Liberty julkaistiin syksyllä 23 ja samoihin aikoihin tuli path tracing mukaan. PT ei pyöri käytännössä ollenkaan millään asetuksella 30-sarjalaisten kanssa ja 40-sarjassakin saa ihan varmasti käyttää kaikki DLSS-temput, jos haluaa sulavaa ruudunpäivitystä.Tää on jotenkin mun mielestä vähän surulliseen taittuva video. Siis eikö saatana löydy parempaa peliä kun tänä vuonna 5v täyttävä Cyberpunk 2077 näyttämään noita uusia efektejä ja jippoja? Lisäks nVidia on oletettavasti pakottanut käyttämään prosentteja raakojen FPS-lukujen sijaan, sillä muutenhan tuossa paljastuis et yllätys yllätys, yli 4v vanha peli pyörii varsin pelattavalla frameratella myös niillä 40-sarjan korteilla, niistä ei välittömästi tullu SER-jätettä nyt kun 50-sarja julkistettiin ja lukotettiin DLSS4 houkuttelevin ominaisuus yksinoikeudeks sille, kuten viime sukupolvessakin tehtiin. Siitä en tiedä mikä totuus on et lukittiinko se 50-sarjalle puhtaasti sen takia et aiemmissa ei riitä puhti, mut mun mielestä niillä voi olla haasteita selitellä mustaa valkoseks siinä vaiheessa kun joku RTX 5060 tukee tota DLSS4, mut sit taas RTX 4090 ei.
Kannattaa myös huomioida että Sveitsissä on 8.1% alv vrt. Suomen 25.5%![]()
Sveitsissä listattu myös ja euroiksi käännettynä 1373€
AMP extreme on 1449€
Tuo Solid on käytännössä "hinnat alkaen" kortti ja saa olla melkoinen hüllü että 500€ enemmän siitä maksaa![]()
Hyi sstanaMultitronicilla jo listattu 5080 hintoja jotka eivät ole 9999€ - Komponentit > Näytönohjaimet > GeForce RTX 50
1750 - 1850€ riippuen mallista, toivottavasti eivät pidä paikkaansa...
laitatko linkin mistä saa ostettua 4010 tai 4050 malleja pöytäkoneeseen?Tarkoitit varmaan:
>4010 (low-)
>4050
>4060 (mid-)
>4060 Ti
>4070
>4070 Ti (high-)
>4080
>4090
Ylempään keskiluokkaan vähintäänkin menee -70 sarja.
Saiskohan sveitsistä jotenkin tilattua tänne suomeen.Kannattaa myös huomioida että Sveitsissä on 8.1% alv vrt. Suomen 25.5%![]()
Jos maksaa tullit ja verot niin varmaan onnistuu.Saiskohan sveitsistä jotenkin tilattua tänne suomeen.
Multitronicilla jo listattu 5080 hintoja jotka eivät ole 9999€ - Komponentit > Näytönohjaimet > GeForce RTX 50
1750 - 1850€ riippuen mallista, toivottavasti eivät pidä paikkaansa...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.