Ei silloin 4090 julkaisussa voinut ajatella että kukaan ostaisi noita yli 2k€ näytönohjaimia. Mutta sitten kun testituloksia tuli ulos ja siellä oli merkittävää parannusta, kyllä ostohousut menivät monella jalkaan. Premium-malleista otettiin erityisesti rahat pois, eikö joku MSI Suprim ja ASUS Strix ollut joku 2600€ julkaisun aikana.
Teho tietysti tärkeä mutta muut ominaisuudet ovat tärkeitä eri käyttäjille, itse arvostan esim. hiljaista ilmajäähdytettyä näytönohjainta.
Jos menee kuten RTX 4090 kanssa niin kyllä tässä käydään Kübler-Rossin viisi prosessia läpi.
- Kieltäminen: en minä näitä tehoja tarvitse, turhaa rahan haaskausta, nykyiselläkin pärjää, enhän minä edes pelaa mitään uusia pelejä
- Viha: Pakkoko tuon 5090 on olla kokoajan mielessä? Miksi se on noin kallis? Prkle!
- Neuvottelu: No mutta jos sitten kuitenkin, toisaalta harrastukset maksaa.... jotkuthan käy ulkomailla joka vuosi.... nykyisestä voisi saada hyvin rahaa takaisin... jos sittenkin? Onhan mulla jo uusi virtalähdekin...
- Masennus: Jahas ja mistään ei saa varastosta vaikka olisin valmis ostamaan!!1
- Hyväksyminen: No niin nyt on uusin näyttis... <pelaa indie-pelejä jotka pyörisivät integroidulla näyttiksellä>