NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti -ketju (Blackwell)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla samaa ongelmaa Msi Afterburnerilla. Pisteet eivät vastaa tarkkoja kellotaajuuksia ja voltteja ja saa vähän kokeilemalla kokeilla mikä muuttuu.
Edelleen se käyrä on käsittääkseni lämpötilariippuvainen ja yleensä jengi säätää sitä idle-lämpötilassa. Lämpötilan noustessa rasituksessa käyrä "tipahtaa" alemmas.

Ehkä voisi testata laittaa joku rasitus GPU:lle, sitten avata käyräeditori -> pitäisi pystyä paremmin säätämään halutut luvut jotka pitää.

Edelleen se käyrä on käsittääkseni lämpötilariippuvainen ja yleensä jengi säätää sitä idle-lämpötilassa. Lämpötilan noustessa rasituksessa käyrä "tipahtaa" alemmas.

Ehkä voisi testata laittaa joku rasitus GPU:lle, sitten avata käyräeditori -> pitäisi pystyä paremmin säätämään halutut luvut jotka pitää.
Olen säätänyt Heaven benchmark taustalla. Ei sillä ainakaan pidä paikkaansa.

30X0 sarjalla tuo lämpötilajuttu kyllä piti paikkansa, eli 70C jälkeen rupesi himmailemaan boosteja. Nyt 5070ti:llä lämmöt voi olla vaikka 40-50 astetta ja silti ei boostaile sinne käyrälle asti.

Jassoo, onkin pikkasen ärsyttävämpi curven muotoilutyökalu tuossa GPU Tweak III:ssa. Kun saa lanattua pisteet suoraksi 925mV ja 2900mhz kohdilta eteenpäin ja painaa "apply" niin pompauttaa jonkun verran erikohtaan mhz arvoa. Samaten kun muisteille laittaa sen +2000mhz niin kohta taas nollissa nekin arvot.

Varmaan taas osaamisesta kiinni mutta syytän siltin softan tekijää :D

Afterburner olisi toinen tietty mutta Tweakissa olis Astralin virransyötön seuranta mukana.
Mulla oli joskus aiemmin myös ongelmaa GPU Tweakin kanssa.
Profiilit ja kellot ei meinannut tarttua jostakin syystä.
Poistin ja asensin GPU Tweakin uudestaan ja alkoi toimimaan "järkevästi".
Itsellä (5070 TI) ollut daily driver ajossa 24/7 afterin curvella 0.990v ja core 3180mhz. Itse peleissä boosti on noin -50/60mhz alhaisempi eli siellä noin 3125mzh tietämillä. Tämän todennut täysin stabiiliksi ja mukavan viileänä ja hiljaisena käy. Varaa olisi varmaan puskea enemmänkin, mutta ei jaksa jatkuvasti testailla. Muistit asetin alussa miedot +1500mhz, mutta vaikuttaisi kaikkien muiden kokemusten perusteella, että voisi suosiolla pistää sen maksimin +3000mhz?
Joo tuntuu olevan harvassa kortit joiden muistit ei kulkisi +3000 Mhz.
Vaikka 500 Mhz:n nostoilla (1500 -> 3000) kokeilet 3dmarkilla nouseeko scoret/fps.
Haarukoit tarvittaessa pienemmillä muutoksilla optimi kellot, jos kortti ei jostakin syystä kulkisi +3000 Mhz.

Eipä oo tullut puristeltua yhtään ylimäärästä .890mv virraksi ja 2900mhz käyrä, ainakin tuossa grayzonessa kellot pelatessa roikkuu 2800 +-, lämmöt omassa koneessa 55-60c ja hiljainen on. Ei oo nähnyt tarpeelliseksi vetää tappiin tätä :D

Mulla oli joskus aiemmin myös ongelmaa GPU Tweakin kanssa.
Profiilit ja kellot ei meinannut tarttua jostakin syystä.
Poistin ja asensin GPU Tweakin uudestaan ja alkoi toimimaan "järkevästi".

Joo tuntuu olevan harvassa kortit joiden muistit ei kulkisi +3000 Mhz.
Vaikka 500 Mhz:n nostoilla (1500 -> 3000) kokeilet 3dmarkilla nouseeko scoret/fps.
Haarukoit tarvittaessa pienemmillä muutoksilla optimi kellot, jos kortti ei jostakin syystä kulkisi +3000 Mhz.
Okei, pitää koittaa tuota myös :thumbsup:

Taitaa tosiaan olla juurikin noin. Nostin nyt +500 kerrallaan tuosta 1500 ylöspäin. 2000 tuli steel nomadiin lisää noin 1.5 fps. Siitä seuraavat 2500 ja 3000 ei tuntunut enää antavan mitään lisähyötyä.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 835
Jäsenet
82 562
Uusin jäsen
pilzen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom