2 tuntia Hell Let Loose peliä 3440x1440 ja EPIC asetuksella ja olen...
Mitä vittua!
Näyttöni on OLED 165Hz, joten pelasin aiemmin 160 rajoittimella, tiedäthän, ettei mene rajoitinta vasten ja pienempi Input-Lag kun ei isketä rajoittimeen asti. You know?
Ja nyt online HLL > JUMALAUTA että NYT on sulava hiiri. TÄHTÄYS siis! Siis vitun eri maailmasta. Koko peli nyt, ja ei, en ole kännissä, tai, no, vähän
Siis samalla vitun Frames Per Second eli 160 fps, kummiskin alla nopea OLED näyttö joka on suorituskykyinen 0.3ms...
EDIT:
Luulen jo tietäväni syynkin tuolle kokemalle efektille. MSI Afterburnerhan ilmoitti joskus ~5 vuotta sitten että he tekevät ohjelmaan rajoittimen ettei GPU käyttöaste ikinä saavuta 98+ lukemaa koska se lisää input-lagia.
Eli aivan sama mikä PC komponentti on kyseessä ja jos se lyö suorituskykynsä maksimimiin niin tulee viivettä koska se ja se osa rajoittaa suorituskykyä. Minä muistan tämän MSI AF kommentin!
No, koska sitä ei edelleenkään ole, niin sitä ei ole ikinä tullutkaan! Varmaan oli mahdotonta tehdä, ettei GPU usage osuisi maksimiinsa vaan se olisi rajoitettu esim. max. 98%.
Mikä on mun kokemukseni äsken!
4080 ja 160fps limitterillä mulla oli joskus minimit 120fps tjsp..., suurimman osan ajasta kummiskin 160fps (riippumatta mitä oli ruudun aika, esim. 6ms.).
Eli sama 160fps ja sen aikaikkuna kun GPU piirtää just ja just eli 6.25ms...
Nyt 5080OC:lla samalla 160fps ja aikaikkuna voi olla 5ms, se idlaa lopun aikaa kunnes saa uuden ikkunan laskettavakseen. Höööö... vaikea selittää, mutta esim. 144Hz tuntuu erilaiselta jos taustalla on kone joka just-ja-just jaksaa ylläpitää tuon 144hz/fps, toisin on kone joka jaksaa ylläpitää vaikka 500fps (vaikkei voikaan tuottaa ulos kuin samat 144Hz/fps). tuntuma on eri!