NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti -ketju (Blackwell)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Olisi kyllä kiva tietää kuinka monella oikeasti TUF vikisee kuin pieni sika. Varmaan selvästi eniten ostettu kortti, niin sekin voi vääristää. MSI:n parempia kortteja ei tunnu saavan mistään, niin tuo RTX 5070 Ti TUF taitaa olla hiljaisin yleisesti saatavilla oleva kortti.
Ei mulla ainakaan 5080tuf vikise korvaan. Verrattuna aikaisempaan 2080ti korttiin ehkä jopa hiljaisempi

Itse tilasin Verkkiksen outletista 5070 Ti TUF kortin about viikko sitten hintaan 1032€. Omassa oli vielä muovitkin paikallaan, vaikka avattu olikin. Murehdin itsekin, että kuinka kova coil whine on, jos vaikka siitä syystä palautettu, mutta huoli oli turha. Toki pientä ääntä kuuluu mm. korkeilla FPS:illä, mutta 144Hz näytölle G-Syncillä rajattuna hiljainen kortti. 4K resolla pelaan uusimpia tarinavetoisia yksinpelejä ja toimii siihen yllättävän hyvin. Ja jäähdytys vähintäänkin riittävä. Kellotin kortista ~10% lisätehoa ja silti todella hiljainen (silent bios). Hintaansa nähden olen hankintaan tyytyväinen kun siinä kohtaa sain sen ~150€ halvemmalla kuin iskemättömän vastaavan. Ja "MSRP" Prime kuitenkin pienemmällä jäähyllä "vain" ~100€ halvempi ja hiljaisuus omassa kokoonpanossa kuitenkin aika iso prioriteetti. Eiköhän tällä malta rauhassa odotella mitä mm. 6000 sarja tuo joskus tullessaan.

Itse tilasin Verkkiksen outletista 5070 Ti TUF kortin about viikko sitten hintaan 1032€. Omassa oli vielä muovitkin paikallaan, vaikka avattu olikin.
Oliko siinä se antisag tuki tallessa? Itseäni huolettaa se, että jos tilaan tuon TUF:n outletista niin siitä puuttuu esim. tuo antisag tuki.

Oliko siinä se antisag tuki tallessa? Itseäni huolettaa se, että jos tilaan tuon TUF:n outletista niin siitä puuttuu esim. tuo antisag tuki.
Oli tallessa. Joskin aika heiveröinen tikku kyseessä, mutta ajanee asiansa. Suosittelen sen tilalle esim. tätä:

On itsellä käytössä ja erittäin hyvä ja tukeva.

Jahas. Tuli iltapäivästä Verkkikseltä viesti, että olisi 5070 Ti Prime noudettavissa.

Toivottavasti se tuulettimien ääni ei tuottaisi pettymystä, kun nykyinen näyttis on RTX 3070 Gaming X Trio, joka on tunnetusti erittäin hiljainen.

Silläpä mietinkin, että pitäisikö sittenkin pysyä MSI:ssa ja tilata 5070 Ti Gaming X trio OC+, kun niitäkin siellä Verkkiksen Outletissa kuitenkin olisi tarjolla hintaan 1013€(normihinta 1159€) ja se on käsittääkseni kaikista hiljaisin RTX 5070 Ti malli.

Siis ainakin, jos on Techpowertup:n tekemään tilastoon uskominen.. Primeä siinä ei ole mutta eikös siinä melutaso ole perfomance BIOS:lla noin 38,5dBA luokkaa kierrokset täysillä?

Eli näin ollen se olisi +13.5dBA äänekkäämpi kuin Gaming X Trio OC+ ja +8.5dBA äänekkäämpi kuin TUF.

On kyllä vaikeita valintoja. 🤔

Screenshot_20250426-191017_Free Adblocker Browser.jpg

Viimeksi muokattu:
Oli tallessa. Joskin aika heiveröinen tikku kyseessä, mutta ajanee asiansa. Suosittelen sen tilalle esim. tätä:

On itsellä käytössä ja erittäin hyvä ja tukeva.
Tähän liittyen pitää mainita että Gigabyten 5090 Aorus Masterissa on kyllä paras anti-sag tuki mitä on tähän mennessä tullut vakiona vastaan. Se jalka ruuvataan kiinni näytönohjaimen päätyyn, ja pysyy vamasti paikallaan koppaa liikuteltaessa. Kaksi eri pituutta riippuen kuinka pitkä jalka tarvitaan. :thumbsup:

Vieläkö kaikki kortit ovat Samsung muisteilla vai joko alkanut tulla vastaan porukalla Hynix muistilla varustettuja? Jos kyllä niin miten kelloja ne kestävät? Ihan uteliaisuuttani kiinnostaisi tietää olisiko nämä alkupään samsungin muisteilla varustetut muistien osalta paremmin kellottuvia, kun ymmärtänyt, että pitkälti kaikki kestävät sen +2000mhz mem.

Kuten useaan kertaan kirjoitettu, Asus Prime tuulettimet eivät ole äänekkäät eikä niitä tarvi huudattaa.
Mitä tarkoitat? Kyllähän ne tuulettimet väkisinkin käy täysillä, jos pelaa graafisesti vaativaa peliä max asetuksilla.. Ei tietenkään koko aikaa, mutta välillä tulee varmasti piikkejä, että tuulettimet huutaa täysillä siinä 38,5dBA:ssa.

Että sitä vaan mietin, että mahtaakohan +10.5dBA nousu nykyiseen 3070 Gaming X Trion lähes äänettömään 28dBA:han verrattuna olla häiritsevää.

Toki koteloni Define R5 on melko hyvin äänieristetty.

Mitä tarkoitat? Kyllähän ne tuulettimet väkisinkin käy täysillä, jos pelaa graafisesti vaativaa peliä max asetuksilla.. Ei tietenkään koko aikaa, mutta välillä tulee varmasti piikkejä, että tuulettimet huutaa täysillä siinä 38,5dBA:ssa.

Että sitä vaan mietin, että mahtaakohan +10.5dBA nousu nykyiseen 3070 Gaming X Trion lähes äänettömään 28dBA:han verrattuna olla häiritsevää.

Osta outletista paremmalla jäähyllä oleva malli vain. Saat silloin huoletta kellottamalla ottaa sen ekstra 10% tehoista irti ja silti ääni on hiljainen.

Ei käy äänekkäällä, kun laittaa tuulettimille kiinteät kierrokset. Jäähdytys kyllä riittää 1000-1200rpm. Tuulettimen huudattamisessa ei yksinkertaisesti ole mitään ideaa 4000 -ja 5000 sarjan korteilla. Tietysti kannattaa tsekkaa myös kotelon ilmastointi. Omassa Jonsbo D32 Pro kotelossa yksi tuuletin takana, Asus Prime 5070 TI tuulettimet 1200rpm ja kortti käy todella viileänä pelistä riippumatta.

Viimeksi muokattu:

Siis mistä olet kaivanut tuon 38,5 dba lukeman? Eikä ne tuulettimet todellakaan täysillä kierroksilla huuda edes performance biossilla. Silent biossilla tuo 5070 ti prime on todella hiljainen, vara nostaa powerlimittiäkin jos haluaa kellotella ja pysyy silloinkin hiljaisena. Onhan noita 5070 ti prime arvosteluja usea mistä selviää melutaso. Vaikka tämä gamers nexusksen . Kannattaa myös huomata että performance bios on defaulttina, joten sillä testataan. Silent biossilla sitten korkeammat lämmöt ja hiljaisempi tietysti.

Itse ottaisin Primen mielummin kuin sata euroa kalliimmalla outletista. Ja mulla siis kokemusta sekä 5080 että 5070 ti primestä. 5070 ti pysyy hiljaisempana koska pienemmät virtarajat, mutta en sanoisi edes tuota 5080 äänekkääksi.

Ihan pätevä vekotin tämä Grizzlyn mittari.
Havn vertical bracket on vaan niin lähellä emoa, että piti siirtää ramit #1 & #3 slotteihin.

On tulossa myös reverse pro malli, vaikka sivut sanoi ettei käy Tuf 5090 kanssa. Mittasin ja saattaa olla siinä ja siinä jotta käy

Screenshot_2025-04-26-21-19-58-478_com.android.chrome.jpg

Et voi verrata eri lafoken tekemiä mittauksia keskenään. Jos kyseessä olisi jokin tiukka standardi, jota kaikki noudattaisivat pilkulleen, niin tilanne olisi toinen.

En ole kokeillut, pitääkin tänään asennella. Kiitti vinkistä 👍
Eipä auttanut yhtikäs mitään, edelleen työpöydällä käyttökokemus on kuin 10v vanhalla tuhnupöntöllä. On tämä hienoa. :kahvi: Seuraavaksi varmaan pitää kokeilla saanko pakotettua GPU slotin PCIe 5.0 -> 4.0.

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan muuten huomannut, että nämä uudet HDMI portit/standardit parantavat myös vanhojen kaapeleiden vikasietokykyä ja kapasiteettia? Mulla vanhempi 4k@120Hz-kaapeli, jossa on ollut aiemmin kontaktihäiriötä (kuvassa häikkää kun kaapelia liikuttelee) ja joka on pystynyt vain 4:2:2 värimaailmaan useammalla eri kortilla. Nyt 5080:llä ei ole mitään kontaktiongelmaa ja 4:4:4 chroma 4k@120Hz toimii ongelmitta. Sama homma oli 9070xt:n kanssa.

Onko kukaan muuten huomannut, että nämä uudet HDMI portit/standardit parantavat myös vanhojen kaapeleiden vikasietokykyä ja kapasiteettia? Mulla vanhempi 4k@120Hz-kaapeli, jossa on ollut aiemmin kontaktihäiriötä (kuvassa häikkää kun kaapelia liikuttelee) ja joka on pystynyt vain 4:2:2 värimaailmaan useammalla eri kortilla. Nyt 5080:llä ei ole mitään kontaktiongelmaa ja 4:4:4 chroma 4k@120Hz toimii ongelmitta. Sama homma oli 9070xt:n kanssa.
Ei se välttämättä liity siihen onko portti uusi, vaan siihen että se on eri portti (ja signaalilähde). Itselläni johto toimi ilman mitään ongelmaa 3080:llä, mutta 5080:llä pitää joskus tökkästä että säkenöinti loppuu.

Uusi johto korjaa useimmiten ongelmat.

IO-Techin omasta artikkelista sen kaivoin...

Olisi kai pitänyt lukaista se läpi vähän tarkemmin, kun siinähän mainitaan, että jo testiympäristön melutaso oli 36dBA 🙈

Testiympäristön melutasoksi mitattiin 36 desibeliä, kun tietokone oli pois päältä ja 38 desibeliä, kun näytönohjaimen tuulettimet eivät pyörineet.

Asuksen Prime OC oli BIOS-kytkimen P-asennossa 38,5 desibelin melutasollaan hiljainen, kun sen tuulettimet pyörivät rasituksessa 67 % eli 1988 RPM:n kierrosnopeudella. Q-asennossa tuulettimet pyörivät 57 % eli 1575 RPM:n kierrosnopeudella ja kokoonpanon melutaso laski vielä pykälällä 38,0 desibeliin.

Varmaan kannattaa tuosta enemmän katsoa kierrosnopeuksia. Omassa testissä tuo quiet bios pyöri alle 1500rpm, eli riippuu sekin huoneenlämmöstä ja kotelosta. Yksilöeroja varmasti löytyy myös. Jos vertaat tuota kierrosmäärää siihen Tuf oc TPU testiin, Tuffin Performance bios oli 1413RPM (30.8dBa), niin tuo Primen Silent bios vertautuu äänentasoltaan varmaan about siihen, lämpötilan ollessa korkeampi. Toki tuokaan ei välttämättä vertaudu hyvin, jos erilaiset tuulettimet / kortin rakenne mutta paremman puutteessa käy jos haluat tuohon TPU taulukkoon verrata.

Viimeksi muokattu:
Ei se välttämättä liity siihen onko portti uusi, vaan siihen että se on eri portti (ja signaalilähde). Itselläni johto toimi ilman mitään ongelmaa 3080:llä, mutta 5080:llä pitää joskus tökkästä että säkenöinti loppuu.

Uusi johto korjaa useimmiten ongelmat.

Niin siis mulla oli useampi 40-sarjan kortti ja 7900xtx ja kaikissa oli ongelmaa kuvan särinän kanssa johtoa liikutellessa ja ei saanut ulos LGn telkkarista kuin 4:2:2, joten päättelin että johdossa vikaa. Mutta nyt 9070xt:n ja 5080:n kanssa kummassakin toimii tuo korkeampi väriavaruus ongelmitta ja enää ei flickeröi tuo kaapeli sitä liikuttaessa. Ilmeisesti signaalinvahvuutta ja virheenkorjausta on parannettu tuossa HDMI 2.1b:ssä, mikä voi vaikuttaa asiaan.

Koitin haulla etsiä tästä keskustelusta, mutta joko hakusanani olivat huonot tai sitten kukaan ei ole asiaa käsitellyt, joten:

onko muilla RTX 5000-sarjan omistajalla Windowsin käyttökokemus jotenkin aivan todella tahmainen ja tökkivä? Tuntuu jotenkin todella kummalliselta kun yleinen käyttökokemus vain huononi kun siirryin vanhasta Ryzen 3700x -kokoonpanosta kokonaan uuteen koneeseen, johon asensin puhtaan Windows 11. Pientä micro stutterointia ihan jokaisen Windows animaation kanssa ja esimerkiksi Firefoxia käyttäessä. Pelit ovat toimineet mielestäni ihan OK, niissä en ole kummempia huomannut. Ryzen 9600x, 5070 ti, 32gb muistia jne. Eli kyllä koneessa pitäisi potkua riittää pyörittää perus työpöytää. Uusimmat nvidia ajurit asennettu, bios päivitetty ja jopa uusimmat chipset ajurit. Nvidia overlay pois päältä.

Hiukan olen asiaa googlaillut, ja muillakin samaa ongelmaa on ollut: Reddit - The heart of the internet

Win10. Ainoa mikä akuutisti vaihtui oli näyttis 3000 sarjasta. Jopa ajurit asensin etukäteen.(käytännössä siis näyttiksen vaihdon jälkeen Windows boottaa uudella näyttiksellä default "vga" ajureilla, sitten se heittää ajurikannassa jo valmiina olevat sille uudelle laitteelle, näyttö resetoituu alkuperäiseksi(bootatessa siis joku alhainen reso ja kaikki mun miljoona ikonia työpöydällä sekaisin ja päällekäin. Oikeilla ajureilla sitten kaikki paikallaan taas)). Windowsilla kesti jotain ehkä minuutin migitoida ne ajurit uudelle laitteelle, ilman tarvetta sitä koko pakettisettiä asentaa joka kestää reippaasti pidempään ja on manuaalinen toimenpide.

Ei mitään eroa Windowsissa.

Tuossa sulla oli tapahtunut valtava määrä muutoksia yhdellä kertaa. Väkisin jotain on pielessä(yksi tai useampi asia), ja se voi olla niin monessa eri asiassa. Kannattaa ainakin näytön virkitystaajuus ensimmäiseksi tarkastaa suoraan näytöstä, ainakin aiemmilla mulla on ollut jotain sellaista omituisuutta että väärästä kohtaa asetettu työpöydän virkistystaajuus, ei se mene läpi. Näyttö jää oletus 60 vaikka asetusvalikosta valittu 144. Toisesta kohtaa sitten säätää uudestaan niin menee oikeat hertsit sisään.

Ei luulisi, mutta toinen asia on tietysti että näytönohjain osaa kevyessä windows käytössä herätä. Varsinkin jos on useampi näyttö, tarvitaan peruskelloja hieman korkeammat kellot. Enemmän kyllä mielestäni monen näytön setillä on ongelmana liian korkea idlekulutus, kun näyttis toimii liian suurella teholla.

Tosin tällä hetkellä mulla taitaa olla pcie 3? Mulla on x470 ja 5800x. Jos nyt oikein muistan niin pcie 4 vaatii AMD alustalla 500 sarjan chipsetin, SEKÄ zen 3. Tässä vain toinen täyttyy. Niin AMD:n kuin wikipedian artikkeleissa ei kunnolla tuota selitetä. Se näyttiksen PCI tulee prossulta suoraan joten se "pitäisi" olla pcie 4, mutta mielestäni silti emolevy pystyi/joutui sitä rajoittamaan. Se on jotain kuitenkin, ja tää on kuitenkin tilapäinen kone. Mutta tosiaan so far ei mitään ongelmia ole näyttiksen kanssa minkään jutun kanssa.
Enemmän että mulla ei ole mitään niin raskasta peliä että voisi edes testata tätä kunnolla. Enkä viitsisi CP2077 enää asentaa kun siinä ei ole uutta pelattavaa. Ja mun save Starfieldissä oli heikommallakin näyttiksellä rankasti CPU rajoitettu niiden outpostien kanssa, siinä olisi pelattavaa mutta ei kiinnosta sen yhden laajennuksen takia. Saisi pian tulla joku The Outer Worlds 2 tai muuta mielenkiintoista.

Ei missään nimessä. Siis jos sä puhut täysillä täysillä(100%). Monien näyttisten tuulettimet eivät edes kestäisi sellaista kovin pitkään(muutamia vuosia). Vähän mallista riippuen huiput raskaissa peleissä on ehkä jotain 70% luokkaa. Tää mun on aika tuuhea 33x6x12,5 niin tuo voi olla reippaasti yläkanttiin todellisuudessa kun joudun extrapoloimaan alaspäin yrittäen arvioida mihin heikommat päätyisi. Mun edellinen 3000 sarjan oli lähes samanlainen 350W...mutta fyysisesti selvästi pienempi.

Ainoastaan virhetilanteessa tai jos omistaja haluaa rikkoa tuulettimet, toimisi ne oikeasti täysillä. Vaikkei nuo Primet nyt ihan keskiluokkaa ole, ei ne paskojakaan ole, saati kun sä puhut 5070 Ti joka on vain 300W. Jossain testeissä voidaan testata eri kortteja 100% kierroksilla kun suurin osa niistä korteista kuitenkaan ei tule olemaan järin aktiivisessa käytössä.

Vieläkö kaikki kortit ovat Samsung muisteilla vai joko alkanut tulla vastaan porukalla Hynix muistilla varustettuja? Jos kyllä niin miten kelloja ne kestävät? Ihan uteliaisuuttani kiinnostaisi tietää olisiko nämä alkupään samsungin muisteilla varustetut muistien osalta paremmin kellottuvia, kun ymmärtänyt, että pitkälti kaikki kestävät sen +2000mhz mem.

Muistien kellot on rajoitettu. En tiedä onko se samalla tapaa ilmaistu, mutta tuosta ASUS GeForce RTX 5060 Ti TUF OC 16 GB Review

Another Blackwell change is that NVIDIA is now blocking memory OC if it's higher than +375 MHz (+3000 MT/s). Setting any higher value will result in a maximum frequency of +375 getting applied, no matter how high the requested value.

Ihan kaikissa noin. Tuosta ei tiedä mitä se vastaa msi afterburnerin asetuksissa, koska se afterburnerin +2000 MHz ei tarkoita oikeasti sitä. Niin tuo voi olla ilmaistu todellisen kellotaajuuden nostona. Vaan afterburner näyttää efektiivistä kellotaajuutta, todellinen kellotaajuuden nosto on jokin tietty murto-osa tuosta, enkä edes vanhoilla muista miten se meni, plus että kun nyt ollaan 7 sukupolvessa niin onko se todellinen fyysisen kellotaajuuden nosto sitten afterburnerin numero jaettuna 7:lla vai jotain. Jokin kokonaisluku 4 ja 7 väliltä sen pitäisi olla.

Kaikki vaan vetää sen sliderin maksimiin, mutta se johtuu tuosta että se on oikeasti rajoitettu.

Win10. Ainoa mikä akuutisti vaihtui oli näyttis 3000 sarjasta. Jopa ajurit asensin etukäteen.(käytännössä siis näyttiksen vaihdon jälkeen Windows boottaa uudella näyttiksellä default "vga" ajureilla, sitten se heittää ajurikannassa jo valmiina olevat sille uudelle laitteelle, näyttö resetoituu alkuperäiseksi(bootatessa siis joku alhainen reso ja kaikki mun miljoona ikonia työpöydällä sekaisin ja päällekäin. Oikeilla ajureilla sitten kaikki paikallaan taas)). Windowsilla kesti jotain ehkä minuutin migitoida ne ajurit uudelle laitteelle, ilman tarvetta sitä koko pakettisettiä asentaa joka kestää reippaasti pidempään ja on manuaalinen toimenpide.

Ei mitään eroa Windowsissa.

Tuossa sulla oli tapahtunut valtava määrä muutoksia yhdellä kertaa. Väkisin jotain on pielessä(yksi tai useampi asia), ja se voi olla niin monessa eri asiassa. Kannattaa ainakin näytön virkitystaajuus ensimmäiseksi tarkastaa suoraan näytöstä, ainakin aiemmilla mulla on ollut jotain sellaista omituisuutta että väärästä kohtaa asetettu työpöydän virkistystaajuus, ei se mene läpi. Näyttö jää oletus 60 vaikka asetusvalikosta valittu 144. Toisesta kohtaa sitten säätää uudestaan niin menee oikeat hertsit sisään.

Ei luulisi, mutta toinen asia on tietysti että näytönohjain osaa kevyessä windows käytössä herätä. Varsinkin jos on useampi näyttö, tarvitaan peruskelloja hieman korkeammat kellot. Enemmän kyllä mielestäni monen näytön setillä on ongelmana liian korkea idlekulutus, kun näyttis toimii liian suurella teholla.

Tosin tällä hetkellä mulla taitaa olla pcie 3? Mulla on x470 ja 5800x. Jos nyt oikein muistan niin pcie 4 vaatii AMD alustalla 500 sarjan chipsetin, SEKÄ zen 3. Tässä vain toinen täyttyy. Niin AMD:n kuin wikipedian artikkeleissa ei kunnolla tuota selitetä. Se näyttiksen PCI tulee prossulta suoraan joten se "pitäisi" olla pcie 4, mutta mielestäni silti emolevy pystyi/joutui sitä rajoittamaan. Se on jotain kuitenkin, ja tää on kuitenkin tilapäinen kone. Mutta tosiaan so far ei mitään ongelmia ole näyttiksen kanssa minkään jutun kanssa.
Enemmän että mulla ei ole mitään niin raskasta peliä että voisi edes testata tätä kunnolla. Enkä viitsisi CP2077 enää asentaa kun siinä ei ole uutta pelattavaa. Ja mun save Starfieldissä oli heikommallakin näyttiksellä rankasti CPU rajoitettu niiden outpostien kanssa, siinä olisi pelattavaa mutta ei kiinnosta sen yhden laajennuksen takia. Saisi pian tulla joku The Outer Worlds 2 tai muuta mielenkiintoista.

Ei missään nimessä. Siis jos sä puhut täysillä täysillä(100%). Monien näyttisten tuulettimet eivät edes kestäisi sellaista kovin pitkään(muutamia vuosia). Vähän mallista riippuen huiput raskaissa peleissä on ehkä jotain 70% luokkaa. Tää mun on aika tuuhea 33x6x12,5 niin tuo voi olla reippaasti yläkanttiin todellisuudessa kun joudun extrapoloimaan alaspäin yrittäen arvioida mihin heikommat päätyisi. Mun edellinen 3000 sarjan oli lähes samanlainen 350W...mutta fyysisesti selvästi pienempi.

Ainoastaan virhetilanteessa tai jos omistaja haluaa rikkoa tuulettimet, toimisi ne oikeasti täysillä. Vaikkei nuo Primet nyt ihan keskiluokkaa ole, ei ne paskojakaan ole, saati kun sä puhut 5070 Ti joka on vain 300W. Jossain testeissä voidaan testata eri kortteja 100% kierroksilla kun suurin osa niistä korteista kuitenkaan ei tule olemaan järin aktiivisessa käytössä.

Muistien kellot on rajoitettu. En tiedä onko se samalla tapaa ilmaistu, mutta tuosta ASUS GeForce RTX 5060 Ti TUF OC 16 GB Review

Ihan kaikissa noin. Tuosta ei tiedä mitä se vastaa msi afterburnerin asetuksissa, koska se afterburnerin +2000 MHz ei tarkoita oikeasti sitä. Niin tuo voi olla ilmaistu todellisen kellotaajuuden nostona. Vaan afterburner näyttää efektiivistä kellotaajuutta, todellinen kellotaajuuden nosto on jokin tietty murto-osa tuosta, enkä edes vanhoilla muista miten se meni, plus että kun nyt ollaan 7 sukupolvessa niin onko se todellinen fyysisen kellotaajuuden nosto sitten afterburnerin numero jaettuna 7:lla vai jotain. Jokin kokonaisluku 4 ja 7 väliltä sen pitäisi olla.

Kaikki vaan vetää sen sliderin maksimiin, mutta se johtuu tuosta että se on oikeasti rajoitettu.
Eikö se ole niin että se Afterburnerin slideri on 2000 MTs asti ja oikeasti sallii kelloja 3000 MTs asti? Eli sinänsä slideri voi rauhassa vetää tappiin ja siitä on hyötyäkin jos virheenkorjaus ei vielä puutu peliin. On aika helppo testata onko esim +1500 vai +2000 nopeampi. Tuon +3000 voi muistaakseni laittaa käyttöön ihan käsin konffitiedostoa säätämällä.

On mahdollista että minä olen tuon väärin käsittänyt, joten saa toki oikoa.

+3000mhz muistien kellot afterburnerissa saa tästä:

Ilman ylikellottamista 15 201 Steel Nomad? Omalla 5090 Vanguardilla en pääse yli 14 700 pelkällä alivoltituksella (ylikellottamalla pääsen).
Tuo oli ylikellotettu ja alivoltitu.

Ylikellotettuna, Steel Nomadissa ylensa 0.970-0.980mv @ 2930-2990Mhz core.

1745765531843.png

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 867
Jäsenet
77 373
Uusin jäsen
Rampe1

Hinta.fi

Back