Win10. Ainoa mikä akuutisti vaihtui oli näyttis 3000 sarjasta. Jopa ajurit asensin etukäteen.(käytännössä siis näyttiksen vaihdon jälkeen Windows boottaa uudella näyttiksellä default "vga" ajureilla, sitten se heittää ajurikannassa jo valmiina olevat sille uudelle laitteelle, näyttö resetoituu alkuperäiseksi(bootatessa siis joku alhainen reso ja kaikki mun miljoona ikonia työpöydällä sekaisin ja päällekäin. Oikeilla ajureilla sitten kaikki paikallaan taas)). Windowsilla kesti jotain ehkä minuutin migitoida ne ajurit uudelle laitteelle, ilman tarvetta sitä koko pakettisettiä asentaa joka kestää reippaasti pidempään ja on manuaalinen toimenpide.
Ei mitään eroa Windowsissa.
Tuossa sulla oli tapahtunut valtava määrä muutoksia yhdellä kertaa. Väkisin jotain on pielessä(yksi tai useampi asia), ja se voi olla niin monessa eri asiassa. Kannattaa ainakin näytön virkitystaajuus ensimmäiseksi tarkastaa suoraan näytöstä, ainakin aiemmilla mulla on ollut jotain sellaista omituisuutta että väärästä kohtaa asetettu työpöydän virkistystaajuus, ei se mene läpi. Näyttö jää oletus 60 vaikka asetusvalikosta valittu 144. Toisesta kohtaa sitten säätää uudestaan niin menee oikeat hertsit sisään.
Ei luulisi, mutta toinen asia on tietysti että näytönohjain osaa kevyessä windows käytössä herätä. Varsinkin jos on useampi näyttö, tarvitaan peruskelloja hieman korkeammat kellot. Enemmän kyllä mielestäni monen näytön setillä on ongelmana liian korkea idlekulutus, kun näyttis toimii liian suurella teholla.
Tosin tällä hetkellä mulla taitaa olla pcie 3? Mulla on x470 ja 5800x. Jos nyt oikein muistan niin pcie 4 vaatii AMD alustalla 500 sarjan chipsetin, SEKÄ zen 3. Tässä vain toinen täyttyy. Niin AMD:n kuin wikipedian artikkeleissa ei kunnolla tuota selitetä. Se näyttiksen PCI tulee prossulta suoraan joten se "pitäisi" olla pcie 4, mutta mielestäni silti emolevy pystyi/joutui sitä rajoittamaan. Se on jotain kuitenkin, ja tää on kuitenkin tilapäinen kone. Mutta tosiaan so far ei mitään ongelmia ole näyttiksen kanssa minkään jutun kanssa.
Enemmän että mulla ei ole mitään niin raskasta peliä että voisi edes testata tätä kunnolla. Enkä viitsisi CP2077 enää asentaa kun siinä ei ole uutta pelattavaa. Ja mun save Starfieldissä oli heikommallakin näyttiksellä rankasti CPU rajoitettu niiden outpostien kanssa, siinä olisi pelattavaa mutta ei kiinnosta sen yhden laajennuksen takia. Saisi pian tulla joku The Outer Worlds 2 tai muuta mielenkiintoista.
Ei missään nimessä. Siis jos sä puhut täysillä täysillä(100%). Monien näyttisten tuulettimet eivät edes kestäisi sellaista kovin pitkään(muutamia vuosia). Vähän mallista riippuen huiput raskaissa peleissä on ehkä jotain 70% luokkaa. Tää mun on aika tuuhea 33x6x12,5 niin tuo voi olla reippaasti yläkanttiin todellisuudessa kun joudun extrapoloimaan alaspäin yrittäen arvioida mihin heikommat päätyisi. Mun edellinen 3000 sarjan oli lähes samanlainen 350W...mutta fyysisesti selvästi pienempi.
Ainoastaan virhetilanteessa tai jos omistaja haluaa rikkoa tuulettimet, toimisi ne oikeasti täysillä. Vaikkei nuo Primet nyt ihan keskiluokkaa ole, ei ne paskojakaan ole, saati kun sä puhut 5070 Ti joka on vain 300W. Jossain testeissä voidaan testata eri kortteja 100% kierroksilla kun suurin osa niistä korteista kuitenkaan ei tule olemaan järin aktiivisessa käytössä.
Muistien kellot on rajoitettu. En tiedä onko se samalla tapaa ilmaistu, mutta tuosta
ASUS GeForce RTX 5060 Ti TUF OC 16 GB Review
Ihan kaikissa noin. Tuosta ei tiedä mitä se vastaa msi afterburnerin asetuksissa, koska se afterburnerin +2000 MHz ei tarkoita oikeasti sitä. Niin tuo voi olla ilmaistu todellisen kellotaajuuden nostona. Vaan afterburner näyttää efektiivistä kellotaajuutta, todellinen kellotaajuuden nosto on jokin tietty murto-osa tuosta, enkä edes vanhoilla muista miten se meni, plus että kun nyt ollaan 7 sukupolvessa niin onko se todellinen fyysisen kellotaajuuden nosto sitten afterburnerin numero jaettuna 7:lla vai jotain. Jokin kokonaisluku 4 ja 7 väliltä sen pitäisi olla.
Kaikki vaan vetää sen sliderin maksimiin, mutta se johtuu tuosta että se on oikeasti rajoitettu.