NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti/5070 saatavuus- ja tilausseuranta

Itse katselin tuossa samaa. Toivoin kyllä tuotekorttia avatessa, että Gigabytejä olisi ollut enemmänkin, mutta ei. :tdown:

Myyköhän ne palautettuja kortteja ihan uusina tuolla, kun tasaisin väliajoin tulee jotain korttia 1kpl myyntiin, vaikka ei ole ollut edes toimitusaikaa tiedossa hetkeä ennen. Demo/Outlet -puolella lisäksi ollut aika hiljaista Proshopilla vs. Verkkis.
Tuo Astral lienee ainakin jäänyt eiliseltä (bottiosto estetty tms) tai sitten se on minun palauttama yksilö. Oli saapunut Proshopille eilen.
Itse itselleni vastaten: Ilmeisesti Proshopilta ostaessa et saa edes testata tuotetta tai poistaa niitä folioita kortin ympäriltä, koska muuten tuotetta ei voi enää palauttaa normaalin 14vrk palautusajan mukaisesti. Palauttamani Astral ei tätä tarkastusta läpäissyt ja nyt ehdottivat, että he voivat joko tuhota kortin tai lähettää sen minulle takaisin postimaksua vastaan.

Viestissä tuli lisäksi liuta kuvia missä näkyy esim. folion poistosta liimajäämiä ja yksi sormenjälki. Lisäksi sanoivat, että olen poistanut sarjanumeron kortista (en ole tätä tehnyt), joten he eivät voi tietää onko kortti edes heiltä tilattu.
Onko muilla tuolla kohdalla joku sarjanumero?

Selvisi ainakin syy miksi Proshopin outlet -puolella on kohtuu rauhallista.

serial.jpg

Itse itselleni vastaten: Ilmeisesti Proshopilta ostaessa et saa edes testata tuotetta tai poistaa niitä folioita kortin ympäriltä, koska muuten tuotetta ei voi enää palauttaa normaalin 14vrk palautusajan mukaisesti. Palauttamani Astral ei tätä tarkastusta läpäissyt ja nyt ehdottivat, että he voivat joko tuhota kortin tai lähettää sen minulle takaisin postimaksua vastaan.

Viestissä tuli lisäksi liuta kuvia missä näkyy esim. folion poistosta liimajäämiä ja yksi sormenjälki. Lisäksi sanoivat, että olen poistanut sarjanumeron kortista (en ole tätä tehnyt), joten he eivät voi tietää onko kortti edes heiltä tilattu.

Kyllähän korttia saa ja pitää testata palautusajan puitteissa, eikä ne tuolla perusteella voi evätä palautusta.. Sarjanumeron puuttuminen ei myöskään ole kohtuullinen peruste tuolle.

Pitää ilmeisesti alkaa kahdesti miettimään ennen kuin mitään tuolta tilailee kun asiakaspalvelun taso on tuota luokkaa.

Tuolta voi lukea lisää nuista:

"Myyjä ei kuitenkaan saa rajoittaa peruuttamisoikeutta muulla kuin laista löytyvällä perusteella."

Viimeksi muokattu:
Kesä lähestyy ja se on yleensä ollut raudan osalta surkeinta myyntiaikaa [...] Syksylle odottavat saattavat tehdä hyviä löytöjä jopa käytetyistäkin, korttien saatavuus kun paranee jatkuvasti ja niiden harvinnaisuuslisä ohenee jatkuvasti. :)
Tässä kannattaa muistaa, että Windows 10 end-of-life on lokakuussa. Suuri määrä tietokoneita on pakkopäivityksen edessä kun Windows 10 ei salli vanhoihin koneisiin Windows 11 asennusta. Lisäksi tulee jonkinmoinen määrä "vapaaehtoisia" koneen päivityksiä niistä, jotka voisivat vielä asentaa Windows 11 vanhaan koneeseen, mutta vapaaehtoisesti päivittävät rautaa samalla.

serial.jpg

Proshopin vaatimukset ihan huuhaata, mutta tuo pitää paikkaansa että sarjanumerolappu puuttuu.
Löytyy omasta ja esim io-techin testikortissa näkyi myös

serial.jpg
Tästähän voisi päätellä että palautusoikeuden lisäksi kortista on mennyt takuu? Oon aina suosinut verkkistä hyvin toimivan palautusoikeuden takia ja näköjään ollut hyvä valinta, tuolta ei ainakaan uskalla mitään kallista jatkossa ostaa.

Tästähän voisi päätellä että palautusoikeuden lisäksi kortista on mennyt takuu? Oon aina suosinut verkkistä hyvin toimivan palautusoikeuden takia ja näköjään ollut hyvä valinta, tuolta ei ainakaan uskalla mitään kallista jatkossa ostaa.
Annetut vaihtoehdot ja 14vrk:n sisään ilmoitettava:

Klikkaa "Ei kiitos" hyväksyäksesi alla olevan: Ei kiitos
Hyväksyt täten, että tuotteesi takuu on rauennut ja että lähetämme sen takaisin sinulle. Maksat itse tuotteen palautuskulut.
Klikkaa "Hyväksyn" hyväksyäksesi alla olevan: Hyväksyn
Hävitämme tuotteen ilman kustannuksia. Valintaasi ei voi peruuttaa.

Olisi hyvä tietää missä se sarjanumerotarra on? Oliko näytönohjainpaketti muoveissa kun se tuli? Onko näissä edes muoveja? Kuinka helposti se lähtee se tarra pois? E: Oletan että sitä tarraa ei ole itse otettu pois.

Olisi hyvä tietää missä se sarjanumerotarra on? Oliko näytönohjainpaketti muoveissa kun se tuli? Onko näissä edes muoveja? Kuinka helposti se lähtee se tarra pois? E: Oletan että sitä tarraa ei ole itse otettu pois.
Tuossa @x-speed69 linkkaamassa tekin revikassa näkyy sijainti. Oli näyttis muoveissa ja sinetit paketissa asianmukaisesti. En ole itse edes kiinnittänyt huomiota koko tarran olemassaoloon. Ainahan se on vaihtoehto, että se on lähtenyt kalvon mukaan, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Irroittelin nuo todella varovasti ja olisin huomannut jos siihen läpinäkyvään kalvoon olisi lähtenyt jotain mukaan.

"Emme voi tarjota näytönohjaimelle palautusoikeutta, koska se ei näytä samalta kuin ostohetkellä. Korttia on ilmeisesti käytetty, sillä folio on poistettu kortista ja myös sarjanumero on poistettu kortista. Emme voi tunnistaa, että kortti on myyty Proshopin toimesta, jos olet päättänyt poistaa S/N:n kortista."

Viimeksi muokattu:
Tuossa @x-speed69 linkkaamassa tekin revikassa näkyy sijainti. Oli näyttis muoveissa ja sinetit paketissa asianmukaisesti. En ole itse edes kiinnittänyt huomiota koko tarran olemassaoloon. Ainahan se on vaihtoehto, että se on lähtenyt kalvon mukaan, mutta pidän sitä epätodennäköisenä. Irroittelin nuo todella varovasti ja olisin huomannut jos siihen läpinäkyvään kalvoon olisi lähtenyt jotain mukaan.

"Emme voi tarjota näytönohjaimelle palautusoikeutta, koska se ei näytä samalta kuin ostohetkellä. Korttia on ilmeisesti käytetty, sillä folio on poistettu kortista ja myös sarjanumero on poistettu kortista. Emme voi tunnistaa, että kortti on myyty Proshopin toimesta, jos olet päättänyt poistaa S/N:n kortista."
Yrittävät edelleen vedota siihen ettei tuotetta saisi testata ennen palautusta.. ihme venkoilua.

Eikös tuo sama sarjanumero löydy myös laatikosta? Näyttiksen rekkareista voi kaivaa sen saman sarjanumeron myös.. Ja eiväthän he voi tuota todistaa ettei sarjanumero olisi kortista puuttunut jo alkujaan.

Eikös tuo sama sarjanumero löydy myös laatikosta? Näyttiksen rekkareista voi kaivaa sen saman sarjanumeron myös.. Ja eiväthän he voi tuota todistaa ettei sarjanumero olisi kortista puuttunut jo alkujaan.
Juu löytyy, laittoivat kuvan myös laatikosta ja sen sarjanumerosta.
Aspaan soittelin, niin siellä käytännössä toisteltiin tuon sähköpostin sisältö ja tuumi, että he laittavat kortin sivuun ja jäävät odottelemaan KKV:n lausuntoa, kiitos hei.
Pääpiirteittäin siis vaikuttaisi, että tuo sarjanumerotarra tässä nyt on se perimmäinen syy perua palautus ja samalla tehdä kortista takuuton.

Juu löytyy, laittoivat kuvan myös laatikosta ja sen sarjanumerosta.
Aspaan soittelin, niin siellä käytännössä toisteltiin tuon sähköpostin sisältö ja tuumi, että he laittavat kortin sivuun ja jäävät odottelemaan KKV:n lausuntoa, kiitos hei.
Pääpiirteittäin siis vaikuttaisi, että tuo sarjanumerotarra tässä nyt on se perimmäinen syy perua palautus ja samalla tehdä kortista takuuton.
Juu et ole ensimmäinen etkä varmasti viimeinen jolla tätä käy, saisivat kyllä kortin tiedoista sen sarjanumeron haettua. Mutta onhan tuo aiemminkin todettu että Proshopin aspa on hanurista.

Annetut vaihtoehdot ja 14vrk:n sisään ilmoitettava:

Klikkaa "Ei kiitos" hyväksyäksesi alla olevan: Ei kiitos
Hyväksyt täten, että tuotteesi takuu on rauennut ja että lähetämme sen takaisin sinulle. Maksat itse tuotteen palautuskulut.
Klikkaa "Hyväksyn" hyväksyäksesi alla olevan: Hyväksyn
Hävitämme tuotteen ilman kustannuksia. Valintaasi ei voi peruuttaa.
Jos klikkaat yhtä nappia, 3k eur arvoinen loppuunmyyty elektroniikkatuote hävitetään? Hienoa käyttöliittymäsuunnittelua.

Menee OT puolelle, mutta voit olla myös suoraan asuskeen yhteydessä asian tiimoilta, googlen perusteella heillä ollut samanmoista ongelmaa ennenkin että läpinäkyvä suojamuovi on irroittanut S/N tarran.

Ihmettelen että eivät proshopista ole yhteydessä valmistajaan, tuskin on ensimmäinen kerta proshopille kun noin käy. Kertoo paljon asiakaspalvelun tasosta.

Varmaan kannattaa jatkaa keskustelua : Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Eiköhän näiden buumi ala taantumaan kun yli 3000€:lla näyttiksiä ostavia ostajia ei ole Suomessa jonoksi asti. Esim. Jimmsilläkin on joitakin vaihtoehtoja suoraan hyllyssä. Varastot paranevat päivä päivältä ja se on nyt lähinnä hetkestä kiinni, milloin noita ei myydä loppuu alhaisista hinnoistakin huolimatta. Kesä lähestyy ja se on yleensä ollut raudan osalta surkeinta myyntiaikaa. Torissakin on joitakin RTX 50-sarjan ilmoituksia, jotka olisivat luultavasti kadonneet minuuteissa korttien julkaisun yhteydessä. Samaa voisi sanoa esim. Verkkokaupan Outletistä jne.

Syksylle odottavat saattavat tehdä hyviä löytöjä jopa käytetyistäkin, korttien saatavuus kun paranee jatkuvasti ja niiden harvinnaisuuslisä ohenee jatkuvasti. :)
Kaipa se buumi taipuu, mutta ainakaan vielä ei ole järkihintaisilla 5080:lla minkäänlaista saatavuutta.

Gigantti listannut sivuilleen MSRP-hintaisen 5080 Ventus 3X OC:n, mutta ilman julkaisupäivää.

PNY 5080 3X OC uusin saapumispäivä nyt 11.4. Aiemmat olivat 8.4. ja 15.4. Kovin seilaa päivämäärät ees taas.

Kaipa se buumi taipuu, mutta ainakaan vielä ei ole järkihintaisilla 5080:lla minkäänlaista saatavuutta.

Gigantti listannut sivuilleen MSRP-hintaisen 5080 Ventus 3X OC:n, mutta ilman julkaisupäivää.

PNY 5080 3X OC uusin saapumispäivä nyt 11.4. Aiemmat olivat 8.4. ja 15.4. Kovin seilaa päivämäärät ees taas.

Huvittavaa, että 8.4 saapuu 5070ti aorus master samaan hintaan kuin mainittu 5080 ventus 3x oc. (1229€)

Vähän sellainen tunne tullut, että Gigantti ei niin tarkkaan seuraile miten se jono kehittyy. Jossain vaiheessa menee kiinni ja toimitellaan ne mitä tulee. Lopuille isketään toimitusaika kuukaudella eteenpäin ja mahdollisesti tarjotaan korvaavaa tuotetta jos sellaista sattuu tulemaan. Edelleen pidän kikanttia melkoisena arpakoneena, varsinkin jos et saa tilausta sisään välittömästi, kun tuote tulee myyntiin.
Tämän takia ei oikein huvita laittaa arpaa giganttiin. Suuri todennäköisyys, että joudut odottelemaan kohtuuttomasti ja sitten sieltä tarjotaan jotain ping pong Ventusta tilalle.

Verkkokaupassa olis outletissa 1229€, 5080 ventus 3x oc.

Edit: Tais mennä jo
Edit2: näyttää taas olevan saatavilla

Viimeksi muokattu:
Onko muuten Multitronic toimittanut kenellekkään yhtään 5090 korttia? huomasin juuri, että itselläni on siellä julkkaripäivästä lähtien ollut tilaus sisällä, mutta mitään ei kuulunut ja status on "tilattu tukkurilta" :D

Onko muuten Multitronic toimittanut kenellekkään yhtään 5090 korttia? huomasin juuri, että itselläni on siellä julkkaripäivästä lähtien ollut tilaus sisällä, mutta mitään ei kuulunut ja status on "tilattu tukkurilta" :D
Itsellä ei edes siinä pisteessä. Lukee vain odottaa käsittelyä.

Tätä samaa kyselin joku aika taaksepäin tai, että onko sieltä kukaan saanu mitään irti. Ei ainakaan tuolloin kukaan tunnustanut.

IMG_2346.JPEG
Kyllä itsellä on tuossa tarra ja varovasti kun kynnellä yritin niin ei se irronnu helpolla ainaskaan.

Ja mitä tuohon 14vrk palautusaikaan niin tainnu proshopilla mennä kuppi nurin tuohon palautteluun kun jengi saanu halvemmalla toisen kortin ja nyt sit palautellaan jonka takia vetävät tiukkaa linjaa. Ainaski KKV:n sivuilla lukee näin eli periaatteessa tuotetta ei saa ottaa käyttöön kun et sitä voi kaupassakaan tehdä(viivat lisäsin selkeyttämään

"Kun olet tilannut verkkokaupasta tavaran, saat yleensä avata tai purkaa pakkauksen ilman, että menetät oikeuttasi perua ostoksen

-jotta voit tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuuden (muun muassa onko tavara ehjä, vastaako tavara sitä, mitä siitä kerrottiin verkkokaupassa)
-tutustuaksesi tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä (muun muassa vaatteen sovittaminen, jotta näkisit, onko koko sinulle oikea).

Jos kuitenkin haluat saada suorittamasi maksun kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa, sinun on pidettävä vastaanottamasi tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä."

Voisin omalta osalta auttaa jotain jolta kortti vielä uupuu. Tarvetta tuoreelle 5080? Olisi omakustannushintaan joko Gigabyte Gaming OC tai Zotac AMP Extreme tarjolla? Molemmat kortit kulkee ja coil whine on pientä, jota ei kuule jos siihen ei erikseen keskity. Laita viestiä jos kiinnostus heräsi. Poistakaa viesti jos avunanto on asiaton.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 495
Jäsenet
77 044
Uusin jäsen
Finp1oneer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom