Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei voi käsittää. En vaan omaa 3080 x trio saa kun 16700 graphics scoreen. Alivoltitus ainoo mitä en ole kokeillut. Netti selattu läpi muiden ongelmilta ja kokeiltu. Vetää hiljaseks.
Koskeekohan noita näytönohjaimia tuo sama 50 päivän palautusoikeus Gigantissa? Tuo 3090 ehkä hieman overkilli omaan käyttöön ja 3080 ollut tilauksessa julkaisusta asti, niin luulisi tammikuussa jo tulevan niin voi hyrräillä tolla 3090 siihen asti.
Täytyy testailla tää ilta ja sit antaa olla. Ei tuolla numerolla mulle niin paljon merkistystä ole.Mulla prossun virransäästöominaisuudet aiheuttaa hirmuista frametime-vuoristorataa Time Spy:ssa ja ~2000pts dropin graphics scoressa. Olisiko sulla samaa?
Itsellä korjaantui windowsin virransäästöä säätämällä. Eron huomasi kun gpu usage nousi n. 80% -> 100%Ei voi käsittää. En vaan omaa 3080 x trio saa kun 16700 graphics scoreen. Alivoltitus ainoo mitä en ole kokeillut. Netti selattu läpi muiden ongelmilta ja kokeiltu. Vetää hiljaseks.
Kokeilin. Laitoin vielä ultimate performancen. En ole kyllä biossissa prossuun koskenu. Voiko siellä olla joku mikä rajoittaa?Itsellä korjaantui windowsin virransäästöä säätämällä. Eron huomasi kun gpu usage nousi n. 80% -> 100%
Lähinnä tulee mieleen ettei vain PCI-E väylä olisi jostain syystä x4 tai x8 tilassa x16 sijaan, kun moista on joillakin käynyt aiemminkin.Kokeilin. Laitoin vielä ultimate performancen. En ole kyllä biossissa prossuun koskenu. Voiko siellä olla joku mikä rajoittaa?
Hyvä juttu! Muitakin kommentteja nähnyt netissä, että OC-mallissa olisi tuo synkkausmahdollisuus. Toivottavasti Palit lisää sen myös non-OC:n tuleviin eriin. Mistä muuten hommasit tuon OC-mallin?Pikainen Palit 3080 Gamerock OC rapsa. Kortti on kyllä tukevaa tekoa ja onhan tuo hieman rietas ulkonäkö myös mieleen. Itse hieman harmittelin kun @Lequu ilmoitti ettei valoja saa synkattua johdolla koska paikkaa kortissa ei ole. Noh, tässä ainakin oli johdolle paikka ja johtokin tuli mukana. Thundermasterista argb synkka päälle ja valot saa mukavan himmeäksi. Tämä melkein tekee tästä jo itselle lähes 10/10 ostoksen, jos noita valaistuja GameRock logoja olisi yksi vähemmän oltaisiin aika liki. Pikaisesti kokeilin kulkuja, en jaksanut sen enempää säädellä. Vähän käyrää ja muisteja ja powerlimittiä säätelin, avg clock 2032MHz / avg temp 68C vakiotuuletin profiililla. Lupaa hyvää vesille laittoa ajatellen.
Minulle lupasivat silloin kauan sitten olla vielä yhteydessä, mutta ei ole mitään kuulunut. Noh, hyvä että sinä sai selvitettyä tämänVihdoin joku vastasin gigantin aspasta tuosta pelikoodi tiedustelusta ja lopputulos oli odotettu. Eli myöhään evgan tilanneet ei tuota enää saa sillä gigantilla kampanja oli voimassa vain syyskuussa ja sen jälkeen tilanneet eivät koodia enää saa. Näin ainakin minulle vastattiin.
On kyl hurjat keskikellot tuos vedossa. Ei taida oma evga pysyä edes piikkikelloissa noissa hertseissä!
Timespy enkka 18975. +140/800mhz.
Alivolteilla paras 0.9V/1980mhz ja +800mhz mem. 18530 tjsp.
Heaven 2k ultra muistaakseni ekoilla alivolttivedoilla oli 138.7 avg, 3495pts ja max fps 288.9.
Pitää koittaa kun nyt sais ensin hinkattua kunnon säädöt, et pääsis timespyssa ton 19k yli..
Puhutaanko nyt timespyn kokonaispisteistä vai graphics?
kukaan onnistunut nostamaan power limittiä biossin vaihdolla ?
3x 8-pin korteilla onnistuu, 2x 8-pin ei vissiin kovinkaan hyvällä menestyksellä. 350w yli ei noilla kahdella liittimellä varustettuja malleja mun käsittääkseni oikeen ajella.kukaan onnistunut nostamaan power limittiä biossin vaihdolla ?
3x 8-pin korteilla onnistuu, 2x 8-pin ei vissiin kovinkaan hyvällä menestyksellä. 350w yli ei noilla kahdella liittimellä varustettuja malleja mun käsittääkseni oikeen ajella.
TPU:n GPU Bios databasen mukaan XC3 Ultra ois 340w bios vakiona, jonka saa powerlimittiä nostamalla 366w?niinpä tietenkin. huomasin kun ajelin 3080 xc ultra korttia että time spy ajossa syö ainoastaan 320w... olisin toivonut että edes tuffin tyylinen 375 olisi mahdollista.
mitä luin evga foorumeilta ei muillakaan ole mitään vaikutusta vaikka afterburnerissa tai precision x nostaisi power limittiä.TPU:n GPU Bios databasen mukaan XC3 Ultra ois 340w bios vakiona, jonka saa powerlimittiä nostamalla 366w?
Verkkokaupan Gaming Trio X 3080 tilaus valmiina. Katselin, että kortissa 3x8pin virtaliittimet. Bit-techin revikka sanoo liittimistä seuraavaa:
"There’s no 12-pin power connector, and instead MSI has chosen a whopping three 8-pin connectors. Two would have covered the power requirements just fine, so the third seems like an unnecessary inconvenience for consumers. If you're thinking it enables a higher power limit, it does not. Without modding, the card is limited to a 102% power limit (~347W). Anyway, just make sure you have enough 8-pin cables available."
Oletteko siis käyttäneet korteissa kahta vai kolmea virtapiuhaa?
Jos on kolme erillistä kaapelia niin käytä kolmea erillistä kaapelia.
Kaapeleita kyllä riittää, mutta lähinnä mietin hyötyä 2 vs 3 kaapelia. Ajan aina korttia tehtaan vakiokelloilla.
No mitä hyötyä on olla käyttämättä kolmatta kaapelia? Yleinen suositus on käyttää erillisä kaapeleita. Joku fiksumpi voi kertoa miksi näin on, mutta miksi olla käyttämättäm jos niitä kerran riittää? Joku puhui myös coil whinen vähenemisestä useammalla kaapelilla.
Aivan samaa mieltä. Alphacoolin blokki on kyllä jo tilattu, mutta taidan vetää samalla tapaa ainakin alkuun. 2x480 ja 1x240 radit reservissä.
Tuossa revikassa viitataan siihen, että power limit on turhan alhainen 3x8 pin kortille. 2x8 pin speksien mukaan mahdollistaa 375W limitin, joten tuossa Triossa kolmas liitin "menee hukkaan", koska 3x8 pin speksin mukaan mahdollistaa 525W limitin, mutta Triossa vain tuo köykäinen 350W limit.Noi sitähän mä just kysyin viitaten Bit-Techin revikkaan.
Tuossa revikassa viitataan siihen, että power limit on turhan alhainen 3x8 pin kortille. 2x8 pin speksien mukaan mahdollistaa 375W limitin, joten tuossa Triossa kolmas liitin "menee hukkaan", koska 3x8 pin speksin mukaan mahdollistaa 525W limitin, mutta Triossa vain tuo köykäinen 350W limit.
Kortissa kun kuitenkin on ne kolme liitäntää, jokaiseen liitinporttiin täytyy kytkeä johto. En nyt ole varma tarkoititko kysymykselläsi, että voitko jättää kolmannen portin täysin tyhjäksi vai tarkoititko, että voiko kolmanteen porttiin käyttää sellaista haaroitettua johtoa.
Lyhyesti:
- Jokaiseen liitäntään täytyy kytkeä johto
- Käytä jokaiseen liitäntään omaa johtoa virtalähteeltä saakka, mikäli mahdollista. Jos ei ole kuin esim. kaksi johtoa, jotka molemmat niitä haaroittuvia malleja, voit käyttää niitä siten, että toisesta johdosta käyttää molemmat haarat.
Ihan hemmetin hiljanen kortti tuo on. Itse ainakin todella tyytväinen. Lämmöt pyöriin 65 paikkeilla pelatessa p1440.Jees kiitokset. Lähinnä mietin tuota hyötyä kolmesta liittimestä.
Lueskellut useamman revikan Gaming Trio X 3080 kortista ja periaatteessa tuo on ihan ok, mutta mielummin tietysti esim. lämpöjen puolesta ottaisi ASUS TUF kortin. Tässä nyt vähän kahden vaiheilla, pidänkö sittenkin toistaiseksi TUF 3070 kortin ja odottelen jotain muuta 3080 mallia.
Ihan hemmetin hiljanen kortti tuo on. Itse ainakin todella tyytväinen. Lämmöt pyöriin 65 paikkeilla pelatessa p1440.
Ite oon nyt vetäny useamman benchin ja kummastellu miksei kulje.. noh, tajusin cpu scoresta, että unohtunu bios päivityksen jäljiltä päivittää muistit ja muut asetukset..
edit: En kyl suostu ymmärtää.. luulis tälläsillä kelloilla tulevan ihan eri tuloksia? https://www.3dmark.com/3dm/54096805? Melko tasainen 2052Mhz viiva tulee testatessa, muttei lähellekkään 19k...
Edit 2: https://www.3dmark.com/3dm/54097228? nyt on jo kyl kummallista
edit 3: https://www.3dmark.com/3dm/54098256? luovutan.. Melkeen 2.1ghz avg ja silti alle 19k...
Kyllä mulla on ollu muistaakseni beta 4 afterburnerista jo muutaman päivän
https://download-eu2.guru3d.com/afterburner/[Guru3D.com]-MSIAfterburnerSetup463Beta4Build15910.rar
Todennäköisesti asettuu. Tottakai käyrä on heti bootin jälkeen ylempänä, kun lämmöt on ihan minimissä vs sääätöhetki.
Ilmeisesti korttien mukana tuleva geforce now koodi vaatii nykyään 3000 sarjan kortin aktivointiin? Tuliko tuo vaatimus myöhemmin?
Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin:Sehän on tietääkseni alusta asti vaatinut 3080 tai 3090 niin kuin pelikooditkin.