NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
721
Lisäksi toimivuudesta ei ole mitään takeita [4000-sarjan toimivuudesta siis kyse]. 3000 sarjaa on sentään testattu nyt jo kunnolla ja paljon bugela ja showstopperita on korjattu. Yleensä uutuudet julkaistaan senverran raakileina, että niiden kannattaa antaa olla markkinoilla ihan rauhassa vähintään puoli vuotta..
Kerrohan hieman lisää näistä 3000-sarjan showstoppereista, koska ainakaan itse en ole sellaisiin törmännyt missään vaiheessa, vaikka useampi 3000-sarjan kortti on tullut ostettua heti julkaisusta. Tai olisiko sinulla jotain linkkiä näihin showstoppereihin, kiinnostaisi todellakin tietää hieman enemmän aiheesta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Kerrohan hieman lisää näistä 3000-sarjan showstoppereista, koska ainakaan itse en ole sellaisiin törmännyt missään vaiheessa, vaikka useampi 3000-sarjan kortti on tullut ostettua heti julkaisusta. Tai olisiko sinulla jotain linkkiä näihin showstoppereihin, kiinnostaisi todellakin tietää hieman enemmän aiheesta?
Kannattaa etsiä jostain jukaisun ajan ajureiden bugilistat. Uutuuksissa on aina enemmän ja vähemmän ikäviä bugeja, kun bugi sattuu ohjelmaan, jota käyttää.. HW tason ongelmia oli 3000 sarjan joillain korteilla alussa toimimattomuus / epävakaus joidenkin ihan laadukkaidenkin powereiden kanssa, ei varmasti naurattanut, kuin kohdalle sattui..
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Uutena evga 3080 10GB ftw3 ultran omistajana sain huomata että oman 2011 ostetun super flower golden 700w virtalähteen mukana olikin toimitettu vain 2kpl 6+2 pin pci-e kaapeleita.
Edessä on siis varmaankin uuden PSU:n hankinta, mutta mieleeni tuli myös että törmäsin netissä evga:n twitterissä ja foorumeilla vahvistamaan tietoon että tuon kortin pitäisi toimia myös ongelmitta niin että PSU:ssa kiinni vain 2 johtoa joista toinen ns "daisy chain" kaapelilla kiinni kahdessa pci-e 8-pin liitännässä näytönohjaimessa. Noh omassa PSU:ssa ei myöskään tälläistä johtoa mukana ole tullut, mutta löysin mm amazonista ja cdonista tälläisiä johtoja. Kuinka turvallista/järkevää tuollaisen avulla virittää näytönohjain kiinni tuohon kyseiseen PSU:hun vai onko suosiolla vain järkevämpää iskeä uusi virtalähde tulille?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 796
Uutena evga 3080 10GB ftw3 ultran omistajana sain huomata että oman 2011 ostetun super flower golden 700w virtalähteen mukana olikin toimitettu vain 2kpl 6+2 pin pci-e kaapeleita.
Edessä on siis varmaankin uuden PSU:n hankinta, mutta mieleeni tuli myös että törmäsin netissä evga:n twitterissä ja foorumeilla vahvistamaan tietoon että tuon kortin pitäisi toimia myös ongelmitta niin että PSU:ssa kiinni vain 2 johtoa joista toinen ns "daisy chain" kaapelilla kiinni kahdessa pci-e 8-pin liitännässä näytönohjaimessa. Noh omassa PSU:ssa ei myöskään tälläistä johtoa mukana ole tullut, mutta löysin mm amazonista ja cdonista tälläisiä johtoja. Kuinka turvallista/järkevää tuollaisen avulla virittää näytönohjain kiinni tuohon kyseiseen PSU:hun vai onko suosiolla vain järkevämpää iskeä uusi virtalähde tulille?
Ei ole järkevää. Riskeeraat koko talon tulipalolle, mutta pääasiassa virtalähteen ja näytönohjaimen
 
Liittynyt
14.05.2021
Viestejä
438
Uutena evga 3080 10GB ftw3 ultran omistajana sain huomata että oman 2011 ostetun super flower golden 700w virtalähteen mukana olikin toimitettu vain 2kpl 6+2 pin pci-e kaapeleita.
Edessä on siis varmaankin uuden PSU:n hankinta, mutta mieleeni tuli myös että törmäsin netissä evga:n twitterissä ja foorumeilla vahvistamaan tietoon että tuon kortin pitäisi toimia myös ongelmitta niin että PSU:ssa kiinni vain 2 johtoa joista toinen ns "daisy chain" kaapelilla kiinni kahdessa pci-e 8-pin liitännässä näytönohjaimessa. Noh omassa PSU:ssa ei myöskään tälläistä johtoa mukana ole tullut, mutta löysin mm amazonista ja cdonista tälläisiä johtoja. Kuinka turvallista/järkevää tuollaisen avulla virittää näytönohjain kiinni tuohon kyseiseen PSU:hun vai onko suosiolla vain järkevämpää iskeä uusi virtalähde tulille?
en tuon ikäisellä powerilla enää lähtisi leikkimään vaan suosiolla uutta tilalle, ftw3 ultran max kulutus taitaa vakiona olla 380w tienoilla ja satunnaispiikit 600w+ niin odotettavissa tuskin on kovin vakaata menoa riippuen mitä muuta rautaa koneessa on käytössä ja onko kellotuksia jne.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Kahden viikon odottelun jälkeen soitin verkkikseen mikä tilanne? - Lähetetty valmistajalle korjattavaksi. Saa taas odotella seuraavan kuukauden..
Ja tänään lähti verkkikseltä näyttis mulle. " Todettu vialliseksi. Valmistaja vaihtanut näytönohjaimen. " Olis kyllä kiva tietää mikä sieltä loppupeleis oli porsinu..
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Ja tänään lähti verkkikseltä näyttis mulle. " Todettu vialliseksi. Valmistaja vaihtanut näytönohjaimen. " Olis kyllä kiva tietää mikä sieltä loppupeleis oli porsinu..
Luultavasti muistipiirit menivät rikki.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Nyt on itsellä pienoinen ongelma. Kortti on 3080, johon on liitettynä kaksi näyttöä (25" hd ja 27" 2k)
ja nyt uusimpana 65" 4k tv. Näytöt liitettynä displayportilla ja tv hdmi:llä. Lisäsin tv:n vasta muutama päivä uuden ostettuani, mutta ilmeni pientä häikkää käynnistäessä konetta. Eli joka kerta kun pc:n käynnistää, niin näytöt jäävät pimeäksi, ellei tv ole päällä, eli vaatii jostain syystä sieltä signaalia.
Voi olla että vika on jokin ilmiselvä, mutta en keksi että mikä. Olen asentanut ajurit uusiksi ongelman ilmettyä, eikä se auta. Ensisijaiseksi näytöksi on valittuna 27".
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
413
Ei ole järkevää. Riskeeraat koko talon tulipalolle, mutta pääasiassa virtalähteen ja näytönohjaimen
en tuon ikäisellä powerilla enää lähtisi leikkimään vaan suosiolla uutta tilalle, ftw3 ultran max kulutus taitaa vakiona olla 380w tienoilla ja satunnaispiikit 600w+ niin odotettavissa tuskin on kovin vakaata menoa riippuen mitä muuta rautaa koneessa on käytössä ja onko kellotuksia jne.
Jees näin vähän itsekkin mietiskelin. Noh nyt tulossa uusi PSU jossa vähän reilummin tehoa myös (Corsairin 1000w platinum) ja varmaan pärjää taas toivottavasti pitkään. Lähinnä tuossa laiskuus meinasi iskeä, mutta parempi olla lähtemättä leikkimään noide kanssa turhaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Nyt on itsellä pienoinen ongelma. Kortti on 3080, johon on liitettynä kaksi näyttöä (25" hd ja 27" 2k)
ja nyt uusimpana 65" 4k tv. Näytöt liitettynä displayportilla ja tv hdmi:llä. Lisäsin tv:n vasta muutama päivä uuden ostettuani, mutta ilmeni pientä häikkää käynnistäessä konetta. Eli joka kerta kun pc:n käynnistää, niin näytöt jäävät pimeäksi, ellei tv ole päällä, eli vaatii jostain syystä sieltä signaalia.
Voi olla että vika on jokin ilmiselvä, mutta en keksi että mikä. Olen asentanut ajurit uusiksi ongelman ilmettyä, eikä se auta. Ensisijaiseksi näytöksi on valittuna 27".
Kuulostaa jokseenkin tutulta. Yritin itekkin pitää oledia kortissa kiinni 24/7, mut ongelmia rupes ilmenemään siinä vaiheessa kun TV pois päältä. Se ei jostain syystä ymmärrä et mikä laite siinä HDMI portissa on sit kiinni eikä saa mitään tietoa sieltä, niin se näyttää vaan et joku näyttö on kiinni, mut resosta, mallista tai virkistystaajuudesta ei hajua. Päättelin et johtu tosta ja rupesin nyppimään piuhaa kortista tai TV:stä pois sitä mukaa mitä ei oo käyttöä.

Voit kans kokeilla et jos vaan windowsista disabloi sen telkkarin kokonaan sillon ku se ei oo päällä. Ite kanssa kokeilin tota mut muistelin et tossakin oli jotain ongelmaa, en vaan enää muista mitä.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Nyt on itsellä pienoinen ongelma. Kortti on 3080, johon on liitettynä kaksi näyttöä (25" hd ja 27" 2k)
ja nyt uusimpana 65" 4k tv. Näytöt liitettynä displayportilla ja tv hdmi:llä. Lisäsin tv:n vasta muutama päivä uuden ostettuani, mutta ilmeni pientä häikkää käynnistäessä konetta. Eli joka kerta kun pc:n käynnistää, niin näytöt jäävät pimeäksi, ellei tv ole päällä, eli vaatii jostain syystä sieltä signaalia.
Voi olla että vika on jokin ilmiselvä, mutta en keksi että mikä. Olen asentanut ajurit uusiksi ongelman ilmettyä, eikä se auta. Ensisijaiseksi näytöksi on valittuna 27".
En tiedä mutta voisko tää liittyä siihen että jotkut tvn hdmi portit käyttää ARC ominaisuutta
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
130
Nyt on itsellä pienoinen ongelma. Kortti on 3080, johon on liitettynä kaksi näyttöä (25" hd ja 27" 2k)
ja nyt uusimpana 65" 4k tv. Näytöt liitettynä displayportilla ja tv hdmi:llä. Lisäsin tv:n vasta muutama päivä uuden ostettuani, mutta ilmeni pientä häikkää käynnistäessä konetta. Eli joka kerta kun pc:n käynnistää, niin näytöt jäävät pimeäksi, ellei tv ole päällä, eli vaatii jostain syystä sieltä signaalia.
Voi olla että vika on jokin ilmiselvä, mutta en keksi että mikä. Olen asentanut ajurit uusiksi ongelman ilmettyä, eikä se auta. Ensisijaiseksi näytöksi on valittuna 27".
Taitaa olla ominaisuus.. johon liittyen (toistaiseksi realisoitumattomiin) 60Hz töllön käyttösuunnitelmiini 3008/3090 kanssa olen hommaamassa HDMI EDID passthrough -adapteria, jolla kuvaamasi ongelma (ja muita vastaavaan käyttöön liittyviä) sais kierrettyä.. esim: https://www.amazon.de/-/en/Emulator-Compatible-Thunderbolt-Switches-Extender/dp/B07YMS5V7B (2-pack, ei löytynyt nyt 1 kpl tuotetta) ja https://www.amazon.de/-/en/True-HDMI-Emulator-Adapter-VC081A/dp/B095JXDM84 . Näiden hinta muutama kymppi, mutta mun mielestä sujuvoittaa käyttöä sen verran eri käyttötilanteissa, että olen hommaamassa. Oma juttunsa sitten löytää vastaavia >60hz (esim oled-tv työpöytäkäyttöön) paneeleille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Mulla on 3080:ssa kiinni yksi näyttö displayportilla ja televisio hdmi:llä - ja toimii kyllä niin kuin pitää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Itse en jaksa enää taistella televisioon liittämisen kanssa kun aina saa vääntää kuva- ja ääniasetusten kanssa kun haluaa käyttää telkkaria. Jostain mielenvikaisesta syystä kun Nvidian kortit edelleenkin tunnistaa vain stereolaitteistona telkkarin vaikka käytössä on 5.1 kaiuttimet vahvistimen kautta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Mulla on 3080:ssa kiinni yksi näyttö displayportilla ja televisio hdmi:llä - ja toimii kyllä niin kuin pitää.
Joo, ei täälläkään ollut vanhan töllön kanssa mitään ongelmaa, mutta uuden kanssa sitten onkin. Vanha oli tosin 60Hz HD, ja tuo uusi nyt sitten 120Hz 4k.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Joo, mulla on vaan 60Hz FullHD plasma vuodelta 2012... :sblush:

No kiva tietää jo etukäteen jos ton joskus vaihtaa niin eipä enää toimikaan...
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
324
Palit Gamerock rtx 3080 12gb tipahti luukusta hyvään hintaan, ja pakko heti todeta että on hyvä kortti. Ilman sen suurempaa säätöä 1890mhz @ 850mV(boostaa 1905-1920, riippuen päivästä). Muistit löysi itsensä mukavasti +750mhz ja tuntuisi menevän vielä vähän ennenkuin ecc iskee kuvioihin. Näillä asetuksilla lämmöt hiljaisella tuuletin profiililla gpu 62c, hot spot 72c ja muistit 74c. Todettu vakaaksi time spy, heaven benchmark ja warzone. Itselleni suurin yllätys oli gpu ja hotspot välinen ero, tähän mennessä ero on ollut kaikissa 3000 sarjalaisissa n. 15-20c. Pikkasen pitäisi koittaa vielä katsoa meniskö kellot ylemmäs tai voltit alemmas. Kortin ulkonäkö herättää kyllä keskustelua mut omaan silmään tuo on kyl hyvännäkönen kortti, rgbllä tai ilman.

edit. 1920mhz @ 850mV vakaa. Buustailee nätisti jopa 1950mhz.
Jokohan tää mun näytönohjainten via dolorosa olisi valmis. :)

Edit. 2. 15mhz piti tiputtaa kelloja et olikin 100% vakaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
324
Juu, 15mhz piti tiputtaa et oli cp77 RT-vakaa. Tällä kortilla irtosi myös suomen sija nro. 1 timespy, 5600x & 3080 12gb kombolla. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
Nyt on itsellä pienoinen ongelma. Kortti on 3080, johon on liitettynä kaksi näyttöä (25" hd ja 27" 2k)

ja nyt uusimpana 65" 4k tv. Näytöt liitettynä displayportilla ja tv hdmi:llä. Lisäsin tv:n vasta muutama päivä uuden ostettuani, mutta ilmeni pientä häikkää käynnistäessä konetta. Eli joka kerta kun pc:n käynnistää, niin näytöt jäävät pimeäksi, ellei tv ole päällä, eli vaatii jostain syystä sieltä signaalia.

Voi olla että vika on jokin ilmiselvä, mutta en keksi että mikä. Olen asentanut ajurit uusiksi ongelman ilmettyä, eikä se auta. Ensisijaiseksi näytöksi on valittuna 27".

Known Issues

[RTX 30 series] PC monitor may not wake from display sleep when GPU is also connected to an HDMI 2.1 TV, and the TV is powered off.
olisiko tästä kyse?
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
92
No tuo ongelma taitaa nimenomaan olla kyseessä. Ilmeisesti Nvidia on sitten asiasta tietoinen..
Eli vika on ajuritasolla vai?
Voisiko olla myös niin että tv ei ole täysin kiinni niin yrittää lähettää signaalia käynnistyksessä tvlle. Onko televisiossa asetusta jolla saa kokonaan kiinni? Esim. Lgn oledeissa on asetus joka nopeuttaa television käynnistymistä niin ei menekään kokonaan sammuksiin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Voisiko olla myös niin että tv ei ole täysin kiinni niin yrittää lähettää signaalia käynnistyksessä tvlle. Onko televisiossa asetusta jolla saa kokonaan kiinni? Esim. Lgn oledeissa on asetus joka nopeuttaa television käynnistymistä niin ei menekään kokonaan sammuksiin.
Kyseessä sattuu juurikin olemaan LG. Täytyykin katsoa asetukset läpi. Kiitosta vaan vinkistä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Mites noissa esim. 3090tissä kun on tuo 12pin to 3x 8pin adapteri niin onkos tuolla nyt väliä ottaako kahdesta 8pin liittimestä 6 karvaa vaiko kolmesta 8pin liittimestä tuon 4 karvaa. powerina corsairin ax1600i singlerail joka tuuttaa max 40A per liitin. ajatuksena siis tehdä custom kaapeli tuohon. @Luumi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Mites noissa esim. 3090tissä kun on tuo 12pin to 3x 8pin adapteri niin onkos tuolla nyt väliä ottaako kahdesta 8pin liittimestä 6 karvaa vaiko kolmesta 8pin liittimestä tuon 4 karvaa. powerina corsairin ax1600i singlerail joka tuuttaa max 40A per liitin. ajatuksena siis tehdä custom kaapeli tuohon. @Luumi

Mulla on ainakin adapterina 16 to 3x8pin.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka moni ajaa korttia Custom Loopissa alivoltitettuna, varsinkin 3080ti?
Itse jopa miettinyt että kokeilisin tuota omaa korttia (3080ti Asus Strix LC OC, EKWB Blokilla) , et minkälaisiin mv/mhz tuommoisella edes pääsisi oikeasti vakaana..

Lähestulkoon ajanut suurimman osan ajasta, joko 450w custom curvella tai sitten Galax 1000w Biossilla..
 

ZPA

Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
19
Itsellä Strix OC 3080 custom loopissa. Olen ajanut sitä 0.75v 1725mhz corelle. Ihan vaan huoneen lämpöjen takia. Noilla säädöillä noin 250w tehonkulutus. Hyvin on pelit pyörinyt.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Itsellä Strix OC 3080 custom loopissa. Olen ajanut sitä 0.75v 1725mhz corelle. Ihan vaan huoneen lämpöjen takia. Noilla säädöillä noin 250w tehonkulutus. Hyvin on pelit pyörinyt.
Juuri tämä! Kun oma asunto kanssa lämpenee melkoisesti kauttaaltaan, vaikka onkin melko järeä looppi ja komponentit on viileitä. Kun ei viitti huudattaa koko ajan pingiiviniä että pysyy viileänä, mulla lykkää lähestulkoon aina 500-700w koko setti riippuen pelistä tietysti ja kellotuksista.

Täytyy varmaan tänään kokeilla mihin tuo oma ti taipuu matalalla mv/mhz. :)
 
  • Tykkää
Reactions: ZPA

ZPA

Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
19
Samalla kun muistit kellottaa niin saa hieman tehoja takaisin. Omassa menee +1750mhz. Eikä nouse tehonkulutus kuin 10-15w. Noin 4% vaikuttaa fps:sään pelistä/testistä riippuen.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
246
Mulla on kanssa alivoltitettu PNY:n 3080-12G ja 0.75V jännitteellä kulkee vakaasti noin 1700MHz. Powerlimitti on mulla 250W. Tuuletin on ihan vakio.

En ole kellottanut muisteja, kun 12GB versiossa on ihan vakiona 20% enemmän muistikaistaa kun 10GB versiossa. Sama koskee siis 3080ti malliakin, joten luulen, ettei muistikellotus auta niin paljon niissä. Täytyis varmaan silti kokeilla, jos se lisää kulutusta vain noin 10W...
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Ihan vain mielenkiinnosta minkälaisia tuloksia esim. Time Spy:ssä saa tuolla 250W power limitillä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Kokeilin pikaisesti "alivoltitusta", Asus Strix 3080ti vakio käyrällä ilmajäähdytteinen tai custom loopissa oleva boostaa about 1900-1930mhz varmaan sillä 1mv.

Omani sain ainakin kulkeen 0.850mv/1920-1930mhz ilman että lyö tosiaan PowerLimit ja lämmötki tippui 3-4c jopa vaikka on Loopissa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: ZPA
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Tässä alikellotusprofiili:



Tehdasasetukset:


Tämä siis Strix OC 3080 10gb malli
Ok ehkä TimeSpy oli huono testi... Halusin hieman verrata miten 3080 vs. 6800 XT menee pienellä tehorajalla. AMD taitaa vaan olla tuossa nimenomaisessa testissä jostain syystä huomattavasti nopeampi.

Kokeilin pikaisesti 239W limitillä ja tuli 20379 grafiikkapistettä:
I scored 18 443 in Time Spy

Varmaan oikeat pelit kertoo paremmin miten hyvin nämä skaalautuu...
 
Liittynyt
31.07.2018
Viestejä
469
Tosi hyvä sähkötehon puolitus alikellottamalla (113W), menee alle minun 1070Ti:n vakion 135W kun vilkaisin saman GPU-Z:sta.
 
  • Tykkää
Reactions: ZPA
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Ok ehkä TimeSpy oli huono testi... Halusin hieman verrata miten 3080 vs. 6800 XT menee pienellä tehorajalla. AMD taitaa vaan olla tuossa nimenomaisessa testissä jostain syystä huomattavasti nopeampi.

Kokeilin pikaisesti 239W limitillä ja tuli 20379 grafiikkapistettä:
I scored 18 443 in Time Spy

Varmaan oikeat pelit kertoo paremmin miten hyvin nämä skaalautuu...
Time Spy tykkää korkeista Coren Mhz ja Memory Mhz, sentakia monesti AMD korttien tulokset ovat hieman parempia vaikkakin ovat peleissä vähän kehnompia suorituskyvyltään.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
248
Kokeilin pikaisesti "alivoltitusta", Asus Strix 3080ti vakio käyrällä ilmajäähdytteinen tai custom loopissa oleva boostaa about 1900-1930mhz varmaan sillä 1mv.

Omani sain ainakin kulkeen 0.850mv/1920-1930mhz ilman että lyö tosiaan PowerLimit ja lämmötki tippui 3-4c jopa vaikka on Loopissa. :D
Itsellä on muistaakseni samoilla volteilla ja samat hertsit Asus 3080ti tuf (non-oc). Ja jos muistini toimii oikein niin itellä tuo on just ja just että ottaako power limitiin vai ei. Ja sitten kun on vähän raksaampaa eli RT juttuja päällä niin tais hertsit putoaa alle 1700MHz. Voin muistaa väärinkin ku on jo aikaa siitä tätä jaksoin tarkkailla. :D
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Itsellä on muistaakseni samoilla volteilla ja samat hertsit Asus 3080ti tuf (non-oc). Ja jos muistini toimii oikein niin itellä tuo on just ja just että ottaako power limitiin vai ei. Ja sitten kun on vähän raksaampaa eli RT juttuja päällä niin tais hertsit putoaa alle 1700MHz. Voin muistaa väärinkin ku on jo aikaa siitä tätä jaksoin tarkkailla. :D
Joo, mä löin muisteille vaan +500 offset ja aloin hieroa sitä Millivolttia tuolle vakio core kellolle, ajattelin tänää kokeilla lisää että mihin mv se taipuu alimmillaan.

Eilen pelasin Metro Exodus, 20kierrosta Time Spy Extreme stress testiä, pelasin Days Gone ja 20kierrosta Port Royal stress testiä, niin ainakin näillä ollut täysin vakaa 1920mhz-1930mhz ja eikä ota limittiin kiinni. :) Kun muuten tuo 1000W HoF bios on kova mutta ärsyttävästi muistitajuudet eivät idlaa työpöydällä ja työntää idlenä watteja 80-90w. :D niin en ole käyttänyt sitä, ainostaan ennätyksiä tehdessä.
 

ZPA

Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
19
Joo, mä löin muisteille vaan +500 offset ja aloin hieroa sitä Millivolttia tuolle vakio core kellolle, ajattelin tänää kokeilla lisää että mihin mv se taipuu alimmillaan.

Eilen pelasin Metro Exodus, 20kierrosta Time Spy Extreme stress testiä, pelasin Days Gone ja 20kierrosta Port Royal stress testiä, niin ainakin näillä ollut täysin vakaa 1920mhz-1930mhz ja eikä ota limittiin kiinni. :) Kun muuten tuo 1000W HoF bios on kova mutta ärsyttävästi muistitajuudet eivät idlaa työpöydällä ja työntää idlenä watteja 80-90w. :D niin en ole käyttänyt sitä, ainostaan ennätyksiä tehdessä.
Oletko testannut miten pitkälle muistit kellottuu? Yleisesti strixeissä ollut hyvin kulkevat muistit. Omassa kortissa ilmajäähyllä meni +1500 ja nyt menee +1750.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Tästä on ollut juttua aiemminkin, että noi +xxxx lukemat ei kerro ulkopuolelle oikein mitään. Parempi olisi esittää todellisia lukemia, kuin pelkkää offsettiä.
 

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
Ja eikös näissä ollut jotain virheenkorjausta eli melkein mitkä vaan "menee" sen +2000 mutta suorituskyky romahtaa jossain kohtaa.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
324
Omassa pisteet nousi +900mhz, gamerock 3080 12gb. Koitin 950mhz mut alkoi pisteet laskea aiko roimasti kun ecc iski mukaan.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 444
Ja eikös näissä ollut jotain virheenkorjausta eli melkein mitkä vaan "menee" sen +2000 mutta suorituskyky romahtaa jossain kohtaa.
Jep tämä, sentakia laitoin "varmat" +500 vaan muisteille enkä alkanut sen korkeammalle edes. Koska saattaa vaikuttaa negatiivisesti pelaamiseen.

Time Spy on eriasia sitten niinkuin tässä mun tuloksessa näkyy minkä joskus aikoja sit vähän kiusasin: I scored 22 126 in Time Spy
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Tästä on ollut juttua aiemminkin, että noi +xxxx lukemat ei kerro ulkopuolelle oikein mitään. Parempi olisi esittää todellisia lukemia, kuin pelkkää offsettiä.
Toi koskee corea, koska sen kellotaajuus vaihtelee vähän mallin/yksilön mukaan. Nyt oli kyse muisteista ja niiden kohdalla tuo +xxxx kertoo kyllä tasan tarkkaan millä kellotaajuudella ne pyörivät. Muisteja ei tehdasylikelloteta, eli esim. kaikki 3090 Ti kortit toimii sillä 21Gbps nopeudella vakiona.

Toki ongelmana voi olla etteivät toimi sillä ylikellotetulla taajuudella virheettömästi, mutta se on asia erikseen.
 

ZPA

Liittynyt
29.03.2020
Viestejä
19
Nämä minun testit on kokeiltu usealla benchmarkilla sekä pelillä. +1750 asti nousee fps, sen jälkeen ei tapahdu nousua eikä laskua +2000 asti. Siihen loppuu slideri Msi afterburnerissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 403
Viestejä
4 159 911
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom