NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 438
EK:lla hyviä blokki tarjouksia tällä hetkellä. Itsekkin meinasin jo tilata active backplate omaan 3080ti kunnes tajusin että eihän siitä ole mitään hyötyä, kun ei ole muistit siellä puolella. :D Olisi ollut ainakin projektia.

 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 086
Sitä minäkin, että miksi 3080 kanssa on tuo aktiivinen laitettu.
Siinähän se kuvan vieressä luki. :D
Saa kai sillä jonkun watin johdettua kortin takaa kiertoon, mutta ei noita jäähdytystehojen vuoksi kannata laittaa, jos ei ole muistipiirejä jäähdytettäväksi.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952

Samiro

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
11.12.2018
Viestejä
2 081
Nyt tullut toi elokuun loppuun lupailtu hintojen pudostus. 3090/Ti saivat pudotusta jo 2-3 viikkoa sitten mutta leikkuri pudotti nyt lisää noidenkin hintoja.

-3080Ti ~740usd (MSI Ventus OC)

-3090 ~959usd (EVGA XC3 Ultra)

-3090Ti ~1099usd (EVGA FTW3 Black Gaming)

Ei ihan halvimpia malleja eli varmasti ensi viikolla löytyy alle 1000usd hintaan 3090Ti.

NVIDIA GeForce RTX 30 series reach record low prices, RTX3090Ti for $1129, RTX3090 for $959, RTX3080Ti for $739 - VideoCardz.com
Saapahan vaan nähä iskeytyykö nuo hinnat tänne pohjolaankin vai onko muutos vain tuolla rapakon takana
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
465
Nyt tullut toi elokuun loppuun lupailtu hintojen pudostus. 3090/Ti saivat pudotusta jo 2-3 viikkoa sitten mutta leikkuri pudotti nyt lisää noidenkin hintoja.

-3080Ti ~740usd (MSI Ventus OC)

-3090 ~959usd (EVGA XC3 Ultra)

-3090Ti ~1099usd (EVGA FTW3 Black Gaming)

Ei ihan halvimpia malleja eli varmasti ensi viikolla löytyy alle 1000usd hintaan 3090Ti.

NVIDIA GeForce RTX 30 series reach record low prices, RTX3090Ti for $1129, RTX3090 for $959, RTX3080Ti for $739 - VideoCardz.com
Hinnoissa pistää silmään 3080 ti ja 3090 ero: ilmeisesti edelleen pystytään max 5% tehoerosta imagolla pyytämään 30% enemmän. Vai myydäänkö näitä suuriä määriä käyttöön, jossa suurempi muisti on hintansa arvoinen.

Edit: ok, ftw 3 ultra ja ventus eivät suoraan ole verrattavissa, eli joku osa selittyy tuolla.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Monet raskaat ohjelmat hyötyvät suuremmasta VRamista.

Pari vkoa sitten just kattelin yhden "ammatikseen" tietokoneella efektejä mm. elokuviin tekevän porukan videoita kun touhusivat eri AI ohjelmilla.

Näyttivät kuinka jokunen vuosi sitten ei ollut mahdollista ja nyt 2022 näyttivät reaali-ajassa tapahtuvaa AI deepfake videota jossa toisen ihmisen kasvot olivat näyttelijän sijalla.

Ohjelman alasveto valikosta valitsi CPUn asemasta GPU : RTX 3090 ja reaaliaikainen renderöinti rupesi pyörimään, vaatii varmasti ihan kivasti Vramia. Vakuuttavan näköistä jälkeä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 763
Vr peleissä itellä ois kyllä vram loppunu kesken ilman 3090.
Tätä ei harmillisesti vielä testailla oikein missään. En ainakaan ole löytänyt VR näytönohjaintestejä

Itsellä on vain tuo 6gb muistilla oleva 3060 ja näytönohjain periaatteessa jaksaisi vielä pyörittää isommilla asetuksillakin, mutta kun muisti loppuu niin loppuu myös VR homma kuin seinään. Syksyllä varmaankin pitää rakentaa kunnon pöytäkone jos VR sitten vielä kiinnostaa. 3080 tai parempi on siihen hommaan kyllä vahvoilla, johtuen isommista muistimääristä. 2k resolla näytöllä pelailuun en 3060:aa tehokkaampaa näytönohjainta tarvitsisi
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 362
Noista 3090/3090ti 24GB korteista loppuu jo itsessään teho ennen kun menee VRAM tappiin peleissä, 3090 on myös ns. Titan, joka ei alunperin ollut edes täysin pelikortiksi ajateltu, markkinoivat sitä sitten loppujen lopuksi "8K gaming" ja Titan nimi muuttui 3090, taktinen veto kerätä gaming ukoilta rahat :D
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
463
Noista 3090/3090ti 24GB korteista loppuu jo itsessään teho ennen kun menee VRAM tappiin peleissä, 3090 on myös ns. Titan, joka ei alunperin ollut edes täysin pelikortiksi ajateltu, markkinoivat sitä sitten loppujen lopuksi "8K gaming" ja Titan nimi muuttui 3090, taktinen veto kerätä gaming ukoilta rahat :D
Perus peleistä esim Re evil 2 remake käytti 14.6gb vramia, kun oli asetukset tapissa 4kna. En pitäisi mitenkään mahdottomana että löytyy tuollekin määrälle haastajia
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
690
Perus peleistä esim Re evil 2 remake käytti 14.6gb vramia, kun oli asetukset tapissa 4kna. En pitäisi mitenkään mahdottomana että löytyy tuollekin määrälle haastajia
Nuo re2 ja re3 remaket ja re8 näyttää ihan omiaan. Todellisuudessa 8gb riittää maximi asetuksiin ellei ollut peräti 6gb mikä riittää. Joku bugi tuo ressojen asetuksissa oleva luku on.

Edit: tajusinkin myöhässä et 4k resolla.. voipi pitää paikkansa. 1440p resoa itse tarkoitin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Kyllähän jos muisti loppuu niin alkaa loputon diashow kun kovo swappaa liki koko ajan. Oli kyse sitten Vramista tai keskusmuistista.

Pelinä uusi Dying Light (2015).

Mulla oli GTX 980 (4Gb), peli pyöri ihan Ok jollain High-Very High asetuksilla, avg.~80fps.

Kaikki maksimilla hyytyi liikaa ja hommasin SLI setupin.
Kahdella 980:lla jaksoi pyöriä riittävästi avg.~120fps...

Mutta loppui Ultralla Vram kesken, koko ajan pelatessa noin 20-30 sekunnin välein tuli sellainen 2-3s. jäätyminen kun latasi ja kovalevy huusi hoosiannaa. Joutui varjoja laskemaan ettei mennyt Vram täyteen että pyöri sulavasti.

Sitten kohtapuoliin tuli saataville GTX 980Ti (6Gb).

SLI myyntiin ja ko. kortti tilalle. Loppui swappailut siihen ja Ultralla jaksoi pyöriä sellaiset avg.~80-90fps eli pelattavasti.

Saman pelin kohdalla mulla myös RAM tapaus.
Mulla oli koneessa jo 16Gb RAM ja peli pyöri siis sulavasti.

Murossa joku "Jonne" murisi että paskasti koodattu peli ja haukkui pelin pystyyn. Kysyin paljon Ram?

Hänellä 8Gb eikä ole siitä kiinni! Mikään muu peli ei töki/lagaa ikinä milloinkaan, surkeasti koodattu Paska Light!

Kertoi ettei oikein voi yhtä kohtausta pelata kun fps tippuu jonnekkin 5fps tjsp. ja huuti naama punaisena forumilla ettei varmasti ole hänen koneestaan kiinni!

Tuumasin ettei mulla töki. Hän ilmoitti että yhdessä kohdassa takuulla lagaa sullakin eikä sitä voi pelata kukaan..paska peli. Todista ettei töki!

Tunnistin kohdan ja pelasin uudestaan ja tallensin pari minuuttia pelaamistani, eikä lagannut yhtään, yhtä sulavuutta.

Uppasin pelivideoni Muron Dying Light aiheeseen ja loppui hänen kommentoinnit siihen paikkaan.

..Taisi tyyppi poistua hiljaa takavasemmalle kun väri poistunut kasvoiltaan, muistaakseni en nähnyt mitään kommenttia threadissa vaikka oli ennen uppiani todella aktiivinen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Olisi mahdollisuus ostaa 3090, jota on käytetty mainaukseen korkeintaan 7kk, mahdollisesti vähemmän (tuon verran kaupasta hakemisesta aikaa).

Mitäs vaaroja tuossa olisi ja onko keinoa varmistaa ennen ostoa onko kortti kunnossa? Muuta kuin luottaa myyjän sanaan.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 763
Olisi mahdollisuus ostaa 3090, jota on käytetty mainaukseen korkeintaan 7kk, mahdollisesti vähemmän (tuon verran kaupasta hakemisesta aikaa).

Mitäs vaaroja tuossa olisi ja onko keinoa varmistaa ennen ostoa onko kortti kunnossa? Muuta kuin luottaa myyjän sanaan.
Pyydä nähdä kortti koneessa ja ajatte vaikka 3dmarkin läpi, sekä jos tuohon vielä saa ostokuitin, niin aika turvallista on ostaa (olettaen että noudat). Postikaupoissa ei oikein auta mikään, eli se on oma riski
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Pyydä nähdä kortti koneessa ja ajatte vaikka 3dmarkin läpi, sekä jos tuohon vielä saa ostokuitin, niin aika turvallista on ostaa (olettaen että noudat). Postikaupoissa ei oikein auta mikään, eli se on oma riski
Onko tossa 3Dmarkissa joku tietty testi? Noutamalla mietin ja olin (ennen mainaus-tietoa) ajatellut juuri että tekisi vaikka timespyn stressitestin.

Muoks. Ja onko mitään erityistä mihin kiinnittää huomiota, vai vain, että testi menisi läpi?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 763
Onko tossa 3Dmarkissa joku tietty testi? Noutamalla mietin ja olin (ennen mainaus-tietoa) ajatellut juuri että tekisi vaikka timespyn stressitestin.

Muoks. Ja onko mitään erityistä mihin kiinnittää huomiota, vai vain, että testi menisi läpi?
Ei kai siinä erityisempää ole. Testi pitää mennä läpi ja tulla myös pisteet, eikä kuva saa sekoilla testin aikana. Silloin on todennäköisesti toimiva kortti, mutta tietenkin vika voi tulla myöhemminkin esille, mutta ei sitä paikanpäällä voi kuitenkaan tuntitolkilla testailla. Siksi suosittelen tuon hintaiseen korttiin vaatimaan heti kauppahetkellä takuutodistuksen, eikä vasta vaikka seuraavana päivänä tms. Yleensä ne myöhemmin toimitettavat kuitit ei löydä perille
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
107
Olen ymmärtänyt, että mainauskäytössä ollut kortti pysyisi itseasiassa paremmassa kunnossa kuin pelaamisessa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta asiaa selitettiin sillä, että lämmöt ei heilu edes takaisin. Kortit myös yleensä alivoltitetaan. Itse en näkisi tuossa ongelmaa, ja voit vielä vaikka tingata muutaman kympin pois :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
538
Olen ymmärtänyt, että mainauskäytössä ollut kortti pysyisi itseasiassa paremmassa kunnossa kuin pelaamisessa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta asiaa selitettiin sillä, että lämmöt ei heilu edes takaisin. Kortit myös yleensä alivoltitetaan. Itse en näkisi tuossa ongelmaa, ja voit vielä vaikka tingata muutaman kympin pois :)
Tälläistä olen toki itsekin kuullut. Ei vaan tiedä onko tuolle tehty mitään vai lähdetty sellaisenaan mainailemaan. No, täytyy käydä vielä näitä läpi jahka vastauksia saa ja katsoa päästäänkö testailemaan ja hieromaan kaupat.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
107
Tuossahan on myös takuuta hyvin jäljellä. Omien Quest 2 VR-lasien lisäakkupanta meni rikki. Pyysin tyypiltä, jolta ne ostin takuukuitin ja hain uuden (Gigantista) ilman mitään ongelmia. Jonkun verran siinä piti asiaa selvitellä, mutta aika vaivatonta loppujen lopuksi.
Mutta toivottavasti saat tehtyä omaan tilaanteesi järkevän päätöksen!
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Mainaukseen säädetyn kortin GPU käy todella viileänä, paaaaljon viileämpänä kuin peleissä.

Itse mainailin yli vuoden 3080:llä.

Peleissä GPU 2000Mhz ja lämmöt 65-70C. Mainauksessa 1080Mhz ja lämmöt ~45C, siis yli vuoden. Mainauksessa kortti kun otti vain ~230-240W (vakio 420W bios).

Mainauksessa kun GPU suorituskyky on optimoitu niin loput tehot otetaan kortin muisteilla jotka kellotetaan niin korkeiksi kunnes kaatuu, tai yleensä kyllä tulee muistien lämmöt vastaan koska ne käy kuumina.

Kokeena itsekin vedin muistit punarajalle asti, +108C niin näytti mainaus-softa että muistit käy kuumina (lämmöt näkyi punaisella fontilla, huomio eli keltainen fontti oli +102C tai +104C). Suurin lukema minkä näin +112C parin minuutin verran, tuulettimet 100%.

Jos muistit menee punarajalle niin 3000-sarjan korteissa on niitä suojelevaa tekniikkaa. Ainakin jotkut kertoilivat foorumeilla, kuulemma ainakin näissä ddr6x muistien korteissa.

ddr6x muistit specsattu toimimaan vieläkin korkeammille lämmöille. Perus ddr5 jo käryävät tai sulavat jossain 100+ lämmöissä tai kortti jo kaatuu ennen hajoamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 306
Olen ymmärtänyt, että mainauskäytössä ollut kortti pysyisi itseasiassa paremmassa kunnossa kuin pelaamisessa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta asiaa selitettiin sillä, että lämmöt ei heilu edes takaisin. Kortit myös yleensä alivoltitetaan. Itse en näkisi tuossa ongelmaa, ja voit vielä vaikka tingata muutaman kympin pois :)
Mainauskortin tuulettimet ovat kuluneemmat kuin samanikäisen pelikortin kun pyörivät 24/7, pelikortin tuulettimet taas voivat olla pyörimättä päiviä, viikkoja yms jos ei vaan jaksa pelata.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
322
Olisi mahdollisuus ostaa 3090, jota on käytetty mainaukseen korkeintaan 7kk, mahdollisesti vähemmän (tuon verran kaupasta hakemisesta aikaa).

Mitäs vaaroja tuossa olisi ja onko keinoa varmistaa ennen ostoa onko kortti kunnossa? Muuta kuin luottaa myyjän sanaan.
yksi asia mikä saattaa olla hyvä kattoa(jos näkyy) on backplaten välistä näkyvät lämpötyynyt muistien päällä. Katso onko sulanut.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Muistit myös kyllä kärsivät tuosta lämpölimittiin ajamisesta. Varsinkin ddr6x muistit käyvät todella lämpiminä ja tuosta 3090 mallista puuttuu aktiivijäähdytys takapuolen muisteilta. Aiheesta(käytettyjen mainauskorttien ostamisesta) on kertoillut mm buildzoid tällä videolla. Eli vaikka ydin on käynyt viileänä niin muistit ovat ottaneet hittiä jos mainaaja on ajanut korttiaan muistit kaakossa ilman yritystäkään pitää lämpöjä alle 100c.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 013
Käytettyjä kortteja ostaessa kannattaa katsoa, onko takuu voimassa.

Takuun olisi hyvä olla voimassa vähintään joku 3kk, jos pystyy käyttämään korttia heti enemmän, jotta tulee testattua kunnolla.

Jos takuu ei ole voimassa, kannattaa katsoa joku testi, jossa on kyseinen kortti ja esim 30x0zy uutena saatavissa oleva kortti. Jos ostettava kortti vastaa suurinpiirtein esim 3060:aa ja takuuta ei ole , niin ei siitä kannata missään nimessä maksaa enemmän, kuin puolet halvan, uuden 3060:n hinnasta.. Jos ei löydy kyseiseen hintaan, niin kannattaa ostaa uusi. Takuu on hyvä aina olla olemassa..
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Noista 3090/3090ti 24GB korteista loppuu jo itsessään teho ennen kun menee VRAM tappiin peleissä, 3090 on myös ns. Titan, joka ei alunperin ollut edes täysin pelikortiksi ajateltu, markkinoivat sitä sitten loppujen lopuksi "8K gaming" ja Titan nimi muuttui 3090, taktinen veto kerätä gaming ukoilta rahat :D
Oli siinä se ero Titaniin että muutkin valmistajat pystyivät sitä tekemään eikä tarvinnut ostella Nvidian kaupasta.
 

Wintikka

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
268
Olen ymmärtänyt, että mainauskäytössä ollut kortti pysyisi itseasiassa paremmassa kunnossa kuin pelaamisessa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta asiaa selitettiin sillä, että lämmöt ei heilu edes takaisin. Kortit myös yleensä alivoltitetaan. Itse en näkisi tuossa ongelmaa, ja voit vielä vaikka tingata muutaman kympin pois :)
Olen ymmärtänyt, että kun kortilla on mainattu 24/7 esim 2 vuotta, niin muistit saattaa olla heikossa hapessa ja tuulettimet enemmän tai vähemmän finaalissa......
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 362
Jos siinä takuuta on jäljellä, niin aivan sama, mutta itse en henkilökohtaisesti osta mitään mining kortteja, ihan vain sen takia että pitäkööt tunkkinsa kun piti kaikki kortit hamstrata menemään.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 551
Mainauskorttien tuulettimet ja muistit on ne, mitkä joutuu kovalle rasitukselle. Itse en mitään vuosia mainauksessa ollutta korttia ostaisi, kun kovalla alennuksella ja sillä olettamalla, että osaat itse vaihtaa siihen jäähyn/tuulettimet. Toki jos on vielä takuu voimassa edes sen muutaman kuukauden, niin sitte riskit on pienemmät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 778
Jaa, täälläkö on mainaajat yrittänyt spinnata asian nurinpäin, eli että oliskin paremmassa kunnossa kuin ilman mainausta? Kaikkea sitä kuulee. :rofl2:

Kaikki bs ilmeisesti käy, kunhan jälleenmyyntiarvo säilyisi mahdollisimman hyvänä. :kahvi:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 763
Jaa, täälläkö on mainaajat yrittänyt spinnata asian nurinpäin, eli että oliskin paremmassa kunnossa kuin ilman mainausta? Kaikkea sitä kuulee. :rofl2:

Kaikki bs ilmeisesti käy, kunhan jälleenmyyntiarvo säilyisi mahdollisimman hyvänä. :kahvi:
Kyllä jollain mainaajalla voi ollakin. Kun ottaa sopivat vertailukohdat. Ite tiedän kummalta haluaisin ennemmin ostaa kortin JOS tietäisin todellisen historian.

Tapaus 1:
1662747527862.png

Likaisessa asunnossa asuva, sisällä tupakoiva, koira ja kissaperhe, jossa näytönohjain on jossain todella huonosti ilmaa kierrättävässä pöytäkoneessa lattialla ja koneella pelataan 10tuntia päivässä -> Näytönohjain on tahmean lian peitossa, joten lämmöt on olleet todella korkeat lian ja huonon ilmanvaihdon seurauksena

Tapaus 2:
1662747508557.png

Maineri, jolla on vain muutama kortti, jotka hän haluaa pitää alle 90'c lämmöissä, sillä korttien on tarkoitus jatkaa mainauksen jälkeen oman kodin tietokoneissa. Näissä pyritään pitämään tuulettimet niin hiljaisella etteivät louhinnat häiritse ketään=hellasärö ei laita pihalle. Joten näytönohjaimilla on pienten puhallinnopeuksien lisäksi isot lattiatuulettimet ympärillä jäähdyttämässä kortteja ja varmistamassa niiden pysyvän viileinä. Lisäksi näytönohjaimet on suojattu pölyltä ilmanvaihdon suodattimella ja huputtamalla mainaustila.

Pääasiassa suurfarmin omaavia mainereita ei kiinnosta missä lämmöissä kortit menee, kunhan tuotto on maksimaalinen sähkönkulutukseen nähden. Heidän kortit ovat kyllä kuitenkin yleensä melko puhtaita, koska lika syö tuottoja. Myös vastaavasti väitän myös, että pelaajat pitävät hyvää huolta korteistaan ja myös puhdistavat kotiaan ja koneitaan.
Tässä on tarkoituksella melkoiset ääripäät, mutta molempia olen tavannut. Kun ostaa kortin sikana säkissä (netistä), niin on tärkeää muistaa, että voi saada kummalla tahansa käytetyn kortin (sanoi myyjä sitten mitä tahansa).
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 391
Nähtävästi ei mennyt ihan nappiin Bykskin blokin asennus Gigabyten 3080 turbon kanssa. :rolleyes:
Ei vaikuttanu kummoiselta itse blokki kun aika paljon jäi ilman kontaktia kokonaan. :redface:
Muistit kaiketi ihan ok, mutta gpu ja hotspot ei, kontakti jääny jotenkin huonoksi, vaikka koitin kiristää hyvin ja tasaisesti.
1.5mm Gelid ultimate lämpötyynyt kun en noihin kiinalaisten tyynyihin luota yhtään.
Loopin vedenlämpö sentään vähän nousee, niin jotain sinnekkin siirtyy (varmaan ne muistit sitte) :D
Hwinfon tiedot Superposition 1080 extreme ajolta.
Eikai se auta kun purkaa pois loopista ja avata kun ehtii :x3:
 

Liitteet

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 362
Nähtävästi ei mennyt ihan nappiin Bykskin blokin asennus Gigabyten 3080 turbon kanssa. :rolleyes:
Ei vaikuttanu kummoiselta itse blokki kun aika paljon jäi ilman kontaktia kokonaan. :redface:
Muistit kaiketi ihan ok, mutta gpu ja hotspot ei, kontakti jääny jotenkin huonoksi, vaikka koitin kiristää hyvin ja tasaisesti.
1.5mm Gelid ultimate lämpötyynyt kun en noihin kiinalaisten tyynyihin luota yhtään.
Loopin vedenlämpö sentään vähän nousee, niin jotain sinnekkin siirtyy (varmaan ne muistit sitte) :D
Hwinfon tiedot Superposition 1080 extreme ajolta.
Eikai se auta kun purkaa pois loopista ja avata kun ehtii :x3:
Taitaapi olla ongelma noi gelidin tyynyt, ne bykskin omat tyynyt on hyvät ja itsellä oli ainakin 6900XT blokissa alle 1.5mm, ne myös litistyy aika paljon.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Taitaapi olla ongelma noi gelidin tyynyt, ne bykskin omat tyynyt on hyvät ja itsellä oli ainakin 6900XT blokissa alle 1.5mm, ne myös litistyy aika paljon.
Samassa mieltä. Noissa korteissa ja blokeissa on käytännössä jokaisessa omanlaiset tyynyt ja jos et ole aivan varma oikeasta korkeudesta niin perseelleen menee jos vaihtaa alkuperäiset toiseen. Lisäksi tuo tyynyn jäykkyys todellakin vaikuttaa myös asennustulokseen.
Itsellä ei alphacoolin jäähy suostunut asettumaan paikoilleen sinänsä parempien Thermal Grizzlyn tyynyjen kanssa, nimenomaan tyynyn jäykkyyden vuoksi(vs originaali tyyny) vaikka korkeus oli oikea.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 391
Kokeilin tyynyjä aluksi että jääkö niihin jälkeä ja onko kontakti hyvä, en niitä summanmutikassa vaihtanut.
Bykskin omat on paksummat ja varmaan litistyy enemmän kuin gelid.
On muitakin kokoja ja tyynyjäkin onneksi.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
228
Kokeilin tyynyjä aluksi että jääkö niihin jälkeä ja onko kontakti hyvä, en niitä summanmutikassa vaihtanut.
Bykskin omat on paksummat ja varmaan litistyy enemmän kuin gelid.
On muitakin kokoja ja tyynyjäkin onneksi.
Tuossa taitaa se ongelma ollakin ytimen kontakti, mikä menee perseelleen jos tyynyt on liian paksut, joten suosittelen selvittämään jokaisen tyynyn paksuuden erikseen tai tyytymään alkuperäisiin tyynyihin.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 438
Samassa mieltä. Noissa korteissa ja blokeissa on käytännössä jokaisessa omanlaiset tyynyt ja jos et ole aivan varma oikeasta korkeudesta niin perseelleen menee jos vaihtaa alkuperäiset toiseen. Lisäksi tuo tyynyn jäykkyys todellakin vaikuttaa myös asennustulokseen.
Itsellä ei alphacoolin jäähy suostunut asettumaan paikoilleen sinänsä parempien Thermal Grizzlyn tyynyjen kanssa, nimenomaan tyynyn jäykkyyden vuoksi(vs originaali tyyny) vaikka korkeus oli oikea.
Tähän pakko kyllä yhtyä ja todeta myös, että aikoinaan kun ostin omaan Asus Strix 3080ti LC OC korttiin EK Blokin niin olin kahden vaiheilla et omilla tyynyillä vai Thermal Grizzly. Tässä kohtaan koin että "varman/toimivan" lopputuloksen saavani EK:n omilla vaikka niistä joskus puhuttu et olisivat huonoja ja toisin kävi. Lämmöt on ollut todella asialliset (43-46core / 58-62memory / 54-58hotspot) peleissä ja raskaissa semmoisissa.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 391
Jaa a, kokeilin kaikki kombot mitä tyynyjä löytyy ja paras oli kaiketi bykskin omat..
Gelid 1.5mm liian paksut, artic 1.5mm liian paksut, gelid 1.0mm liian ohut, artic 1.0mm liian ohut.
Combot artic 1.0mm+ gelid 0.5mm liian paksu,
Gelid 1.0mm+artic 0.5mm liian paksu.
Bykskin noin 1.7mm tyynyillä levis pieni tahna pallo parhaiten, paremmin levis vaan ilman mitään tyynyjä :hmm:
Onkohan jollain jotain 1.2-1.3mm tyynyjä?:lol:
 
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 362
Nyt on tekemisen meininkiä :D Laita siihen coren päälle X muodossa tahna, ei siihen mitää jyvän kokosta kannata laittaa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
.
Jaa a, kokeilin kaikki kombot mitä tyynyjä löytyy ja paras oli kaiketi bykskin omat..
Gelid 1.5mm liian paksut, artic 1.5mm liian paksut, gelid 1.0mm liian ohut, artic 1.0mm liian ohut.
Combot artic 1.0mm+ gelid 0.5mm liian paksu,
Gelid 1.0mm+artic 0.5mm liian paksu.
Bykskin noin 1.7mm tyynyillä levis pieni tahna pallo parhaiten, paremmin levis vaan ilman mitään tyynyjä :hmm:
Onkohan jollain jotain 1.2-1.3mm tyynyjä?:lol:

Tälleen sivu huomiona nuo gelid ultimate tyynyt on tosi kovia. Suosittelen gelid extreme tyynyjä ovat paljon pehmeämmät.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 391
.



Tälleen sivu huomiona nuo gelid ultimate tyynyt on tosi kovia. Suosittelen gelid extreme tyynyjä ovat paljon pehmeämmät.
Kohtalaisen kovia, mut aika samoja kuin Artic siniset, tilasin aiemmin noita ultimate tyynyjä kun en tienny et exreme ois pehmeämpi, tosin sitäkin on mut 3mm jossain nurkassa :lol: :hmm:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
492
Ehdotus shimmeistä tuossa yllä varmaan halvin ja paras. Entä jos kokeilisit lämpökittiä (thermal putty)? Tuskailtuani aikani EVGA:n idioottimaisten lämpötyynyjen paksuuksien kanssa, laitoin pari päivää sitten kaksi 50g purkkia tilaukseen. Kortissa kun on vastaavaa mönjää jo tehtaalta lähtiessä.


Halpaahan tämäkään ei ole, mutta tuota mönjää tai EVGA:n omaa tököttiä ei tunnu löytyvän Euroopasta mistään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 391
Viestejä
4 147 156
Jäsenet
70 248
Uusin jäsen
arm257

Hinta.fi

Ylös Bottom