Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saattaa riittää tai sitten ei, jos oot uutta ostamassa niin kannattaa se 1kW poweri laitella ja jos taas mietit että pärjääkö vanhalla niin kokeileRiittääkö 850w plus goldia 3080rtx setille? Jos kellottelee 5900x prossua ja muistejakin?
Facesta itse löysin;
Mulle on uutta poweria tulossa. Mietin että pitäiskö vaihtaa tuohon tulaukseen 1kw poweri.Saattaa riittää tai sitten ei, jos oot uutta ostamassa niin kannattaa se 1kW poweri laitella ja jos taas mietit että pärjääkö vanhalla niin kokeile![]()
Mielestäni parempi ottaa se kilowatti, niin sulla on sitten sen parisataa wattia yli näyttivalmistajan suosituksen. Varsinkin jos meinaat kellotella, niin tuut käyttämään enemmän virtaa kuin millä ne valmistajan suositukset on laskeskeltu. Tälläkin foorumilla on jo kymmeniä postauksia aiheesta kun näiden 3k sarjan näyttiksien tekemät virtapiikit laukaisee alitehoisten powerien vikavirtasuojia. Mun mielestä 3080/90 käyttäjien kannattaa ostaa tuota kilowattiluokkaa, jos seuraava näyttispolvi vie näitäkin enemmän virtaa niin ompahan sitten sitäkin varten vielä vähän virtalähteessä liikkumavaraa.Mulle on uutta poweria tulossa. Mietin että pitäiskö vaihtaa tuohon tulaukseen 1kw poweri.
No tässä mulla näyttää ettei kyllä 850w edes riittänyt kun oli 3080 ja I9 5ghzRiittääkö 850w plus goldia 3080rtx setille? Jos kellottelee 5900x prossua ja muistejakin? Kaikkea siis kellotettisiin ja näyttisikin viel 3080 strix oc eli 450w
Kannattaako mennä suoraan 1200w tulevaisuutta ajatellen?No tässä mulla näyttää ettei kyllä 850w edes riittänyt kun oli 3080 ja I9 5ghz
No toi mun poweri on suht "vanha". Käsittääkseni mitä ketjua olen lukenut niin noi seasonicit piiputtaa ja mun xfx poweri on tehty niiden vanhemman stuffin osista. Kyllä sen 850W pitäis riittää mutta mielenrauhan takia lähden itsekkin tänään hommaamaan +1kw virtalähdettäKannattaako mennä suoraan 1200w tulevaisuutta ajatellen?
Riittä jos hyvä, ei riitä jos paskaa. Ei näitä laatuja mitata suoraan wattiluvuilla.Riittääkö 850w plus goldia 3080rtx setille? Jos kellottelee 5900x prossua ja muistejakin? Kaikkea siis kellotettisiin ja näyttisikin viel 3080 strix oc eli 450w
OCCT psu test käyttää myös AVX käskyjä....... laita nyt vaan kunnolla sitä offsettiä ja testaa uudestaan.Jaahas kävin kaupassa ja kone oli käynnistynyt uudestaan. Occt psu testeri oli päällä joten taitaa psu olla rikki. Miten tää on mahdollista? Ei oo kauaa kun toinen psu hajos tyyliin samalla tavalla.....
No eikö tuossa ensimmäisenä oltu otettu kaikki ylikellot pois? Kyllä occt pysyy pystyssä vakiona olevalla 9900k:lla.OCCT psu test käyttää myös AVX käskyjä....... laita nyt vaan kunnolla sitä offsettiä ja testaa uudestaan.
Ettei vaan eka poweriki olis ollut täysin ehjä.
Joo meni ohi. Kyllähän se vakiona menee helposti.No eikö tuossa ensimmäisenä oltu otettu kaikki ylikellot pois? Kyllä occt pysyy pystyssä vakiona olevalla 9900k:lla.
Joo kaikki ylikellot otettu pois.No eikö tuossa ensimmäisenä oltu otettu kaikki ylikellot pois? Kyllä occt pysyy pystyssä vakiona olevalla 9900k:lla.
Kävin hake tämän, kun oma 800w sfx silverstone meni takuuseen. Toi toimii täysin ongelmitta. Oma kokoonpano on i9 10900k ja 3090 gaming x trio (370w)Joo kaikki ylikellot otettu pois.
On kyllä omituista. Vaihdan tänään myös jatkojohdon sekä pistokkeen paikkaa varmuuden vuoksi. Edellisellä kerralla kävi sama juttu ja oli seasonicin GX 750 goldi. Sillon koneessa oli 9700k ja 1080 ti ja tästä aikaa noin 4-5kk
Edit:
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Uskallanko tämän hakea? Onko nää hyvä laatusia?
Pitäiskö mun suoraan vaihtaa myös noi seasonicin kaapelit tuolta pois? Voiko sellanen tuoda ongelmia?
Kiitos, melkoinen exceli siellä. No, tulipa tutustuttua fluid dynamic bearing fan designiin ja kiinalaisiin hong hua ravintoloihin..
Ihan hyödyllinen taulukko katsoa mikä PSU perustuu mihinkin platformiin, muuta en tuosta kyllä osaa sitten pahemmin katsoa. Varmaan tietävämmälle parempi.
Kiitokset Derion vastauksestaKävin hake tämän, kun oma 800w sfx silverstone meni takuuseen. Toi toimii täysin ongelmitta. Oma kokoonpano on i9 10900k ja 3090 gaming x trio (370w)
No jos oikosulun haluat niin anna mennä vanhoilla piuhoilla. Pin-layout vaihtelee valmistajasta ja valmistajien sisälläkin mallisarjasta toiseen eli piuhat pitää vaihtaa jos vaihtaa virtalähdettä mallisarjasta toiseen.Kiitokset Derion vastauksestajoo nyt alkaa matka kohti verkkokauppaa. Kannattaako noi modulaaristen johdot vaihtaa? Joku GN:n artikkeli sanoi että modulaarisia johtoja ei sais sekotella keskenään. Ehkä ainakin vaihdan 24pinnisen, cpun lisävirrat
Joo no tämäkin saattaa olla sitten syynä ton kyykkäämiselle...... Noh tänään sitten kaikki johdotkin vaihtoon. Toivottavasti ei nyt vaan sitten oo rikkonut muita osia....No jos oikosulun haluat niin anna mennä vanhoilla piuhoilla. Pin-layout vaihtelee valmistajasta ja valmistajien sisälläkin mallisarjasta toiseen eli piuhat pitää vaihtaa jos vaihtaa virtalähdettä mallisarjasta toiseen.
Voisin väittää, jos layoutti muuttuu, oikosulku on tapauksessa toivottu lottovoitto. Pahimmillaan oikaria ei tule ja emo (vähintään) päästää savut pihalle.No jos oikosulun haluat niin anna mennä vanhoilla piuhoilla. Pin-layout vaihtelee valmistajasta ja valmistajien sisälläkin mallisarjasta toiseen eli piuhat pitää vaihtaa jos vaihtaa virtalähdettä mallisarjasta toiseen.
Ite sain oikosulun kun tein näin muutama vuosi sittenJoo no tämäkin saattaa olla sitten syynä ton kyykkäämiselle...... Noh tänään sitten kaikki johdotkin vaihtoon. Toivottavasti ei nyt vaan sitten oo rikkonut muita osia....
Yleinen nyrkkisääntö:Ite sain oikosulun kun tein näin muutama vuosi sittenMeni piuha paskaks. Luulin, että niitä johtoja ei tarvi vaihtaa kun samat liittimet
![]()
Eli jos noin olis käyny niin koko kone ei enää lähtis päälle eiks jee?Voisin väittää, jos layoutti muuttuu, oikosulku on tapauksessa toivottu lottovoitto. Pahimmillaan oikaria ei tule ja emo (vähintään) päästää savut pihalle.
Ei.Eli jos noin olis käyny niin koko kone ei enää lähtis päälle eiks jee?
Itselläni uusi Seasonicin PX850, 4.5GHz 3800X ja jopa 500 wattia täydellä rasituksella syövä 3090 eikä mitään ongelmia.Niin ja kolmen terawatin edestä RGB propelleja, luonnollisesti. Riippuu todella paljon virtalähteestä.
Ihanko totta? Luulin jo että häneltä löytyy ydinvoimala takapihaltaKuulostaa nyt kyllä lapinmies Maurin jutuilta tuollaiset 3 terawattia ledejä...
Ei sun virtalähde välttämättä ole rikki, vaan siinä on liian herkkä ocp. Onko sulla siinä takuu jäljellä?Nyt on uus virtalähde kainalossa. Kokeillaan nyt vaihtaa myös pistoketta ja ostin uuden jatkojohdon kun vaikutti toi mun oli joku Aatamin aikainen. Omituista silti että kaks poweria kyykkää 6kk aikana.
Sain serkulta ton xfx XTR 850W. Pitää siltä kysästä löytyykö kuitti koska olis toi hyvä heittää rmaEi sun virtalähde välttämättä ole rikki, vaan siinä on liian herkkä ocp. Onko sulla siinä takuu jäljellä?
Valmistaja lupaa tolle 5v takuun.Sain serkulta ton xfx XTR 850W. Pitää siltä kysästä löytyykö kuitti koska olis toi hyvä heittää rma
Eli veikkaan että se ikkuna on sitten mennyt kiinni koska mun mielestä toi on 2015 ostettuValmistaja lupaa tolle 5v takuun.
Vielä tähän palatakseni voiko toi ocp paukkua yhtäkkiä . Lähinnä siks mietin kun kumminkin 2vk kone toimi ihan normaalistiEi sun virtalähde välttämättä ole rikki, vaan siinä on liian herkkä ocp. Onko sulla siinä takuu jäljellä?
Oma 2kk vanha silverstone alko tekee samoin tunnin pelailun jälkeen rtx3090 kortilla.Vielä tähän palatakseni voiko toi ocp paukkua yhtäkkiä . Lähinnä siks mietin kun kumminkin 2vk kone toimi ihan normaalisti
Jotkut uskaltaa jotkut ei. Mutta ei tuo powerin ohjeen mukainen ole. Ohjeet sanoo että omat johdot.Uskaltaako tän kytkeä näin? Vai olisko suositeltavaa omat piuhat?
Ai miten? Silleen et yks piuha on kokonaan irti?Uskaltaako tän kytkeä näin? Vai olisko suositeltavaa omat piuhat?
Tjaa-aa, ei tää kyllä kovinkaan uus juttu ole. 2014 jo GTX 780 tuli vedettyä kahella piuhalla kun jossain oli ollu jo jotain puhetta siitä et se kannattaa tehdä mieluummin noin. Siitä eteenpäin sit meni 1080ti ja nyt 3080 samalla taktiikalla.Mielenkiintoista kun noin vuosi sitten täällä foorumilla kerroin Seasonicin suosittelevan erillisiä johtoja ja laitoin kuvankin todisteeksi, minut suurin piirtein haukuttiin tyhmäksi ja että kyllä ne johdot tuollain haaroitettuna kestää. Tähän vielä lisäksi se, että jollain oli jo ollut ongelmia 2080ti trion kanssa haaroitetuilla johdoilla.
Missähän ne samat henkilöt nyt ovat? En ikävä kyllä muista nimimerkkejä, mutta muutama niitä jostain koloistaan ryömi vittuilemaan mutulla![]()
Seasonicin OneSeasonic on ainakin vaihtanut parempaan ja nyt on ainoastaan yhdellä 6+2 liitännällä per johto. Muista valmistajista en tiedä.Tjaa-aa, ei tää kyllä kovinkaan uus juttu ole. 2014 jo GTX 780 tuli vedettyä kahella piuhalla kun jossain oli ollu jo jotain puhetta siitä et se kannattaa tehdä mieluummin noin. Siitä eteenpäin sit meni 1080ti ja nyt 3080 samalla taktiikalla.
Vois kyllä virtalähteiden mukana alkaa tulemaan jo noita hyppylangattomia kaapeleita, omassa HX1200 ei ainakaan sellasia näkyny vaan tossa näyttiksen vieressä roikkuu nyt 2x8-pin ihan turhaan.
Juu.Mulla on 2080 Super kytketty yhdellä 2x8 haaroituvalla kaapelilla ja custom jatkot. Tämäkö on siis väärä tapa?![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.