NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Mielestäni RTX 3070 hinta hieman järjetön (649€)... Jenkeissä hinta $500 joten Suomi hinta kuuluisi olla n. 529€. Jälleenmyyjien "tyhmiltä rahat pois" kikka? EDIT: Founders Edition maksaa juuri tuon 529€.
3070 FE on 530eur ja Proshopissa Asus Dual mallia 560eur. Mutta joo, 650eur kyllä aika järjetön hinta jos (iso jos) 3080 saatavilla 740eur hintaan.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 408
Onkohan 3070 julkaisua lykätty? Tai ehkä pelkän FE:n?



Aiemmin oli siis 15.10.


edit: julkaisu virallisesti lykätty




Piiritehtaat ja AIB-valmistajat varmaan niskat hiessä valmistavat 3080/3090-sarjaa, joten eivät aivan heti ehdi tai halua ottaa uutta sarjaa valmistettavaksi.
Kalliimmatkin kun käyvät kaupaksi nopeammin kuin ehtivät valmistaa niitä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Jimms näköjään tänään nostanut hintoja 739€ --> 789€. Ainakin Multitronic ja Proshop näyttävät myyvän vielä 739€ hinnalla.

Mielestäni RTX 3070 hinta hieman järjetön (649€)... Jenkeissä hinta $500 joten Suomi hinta kuuluisi olla n. 529€. Jälleenmyyjien "tyhmiltä rahat pois" kikka? EDIT: Founders Edition maksaa juuri tuon 529€.

Eikös tästä ollut juttua, että Nvidia maksaa valmistajille syyskuun ajan 50€ jokaisesta myydystä näytönohjaimesta, ja lokakuussa hinnat nousee?
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Tästä löytyy muuten jo netistä ihan hyviä benchmarkkeja, ACC ja VR. Minä olen nyt 3080:n kanssa päässyt ensimmäistä kertaa kunnolla ACC:tä Rift S:llä pyörittämään, high-settingseillä tulee kauniisti 80fps. Tietyti on parempi kun käyttää kunnolla säädettyjä asetuksia.
Joop. Pitäis vaa olla vähintään 90fps (120fps olis unelma), ja Pimax 5k+ resoluutiolla.. Ilman, että menee suttuisaksi legograffaksi. Noh illalla pääsee toivottavasti leikkimään.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
61
Näyttäis olevan tämä tarjous: Watch Dogs: Legion ja GeForce Now -jäsenyys, vain verkkiksestä ostaessa? Jimmsillä, Gigantilla ja Proshopilla ei ainakaan ole nyt.
Yli viikko sit hain näyttiksen verkkiksestä ja lupasivat kovasti alkuviikkoo mennessä laittaa spostiin koodit, eipä oo vieläkään näkynyt.
 
Liittynyt
20.09.2020
Viestejä
122
Tuossa olisi 3090 Trion meikäläisen tulokset. Olen laittanut ainoastaan powerlimitin täysille, muistia kellottanut +250MHz ja säätänyt tuulettimia hieman normaalista.
Tämä on meikäläisen ensimmäinen postaus joten ei välttämättä mene kuvien liittäminen ihan niin kuin pitäisi.


Kiitti! Itse olen vedellyt 3090 Ventus OC:tani läpi ja Time Spyssa näyttäis Gaming X Trio voittavan noin hieman alle 1000 pisteellä ja Time Spy Extremessä muutamalla sadalla pisteellä. PItää vielä kokeilla kuinka hiljainen tuo Trio on verrattuna Ventukseen. Se pitää melkoista rytinää kun pelailee :(
 
Liittynyt
18.06.2018
Viestejä
490
Yli viikko sit hain näyttiksen verkkiksestä ja lupasivat kovasti alkuviikkoo mennessä laittaa spostiin koodit, eipä oo vieläkään näkynyt.
oh... Tää on vähä ikävää. Mäki odottelen tota ku olis hyvää aikaa nyt vkl pelailla jtn ja olis voinu antaa tolle watch dogsille mahiksen. Saas nähä tuleeko, vähä epäilyttää.
Verkkokaupan aspa:lle kyllä kiitosta kun lisäilivät ton tilaukseen jälkeenpäin (kun tuote oli jo lähetetty). Toivottavasti nyt viel jossain vaihees ihan oikeastikin saapuu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Jo tilanneilla hinta pysyy varmaankin tuossa 759€ ?
Itse tilasin oman 3080 TUF OC:n tällä viikolla tiistaina 29.9, oli vielä tuolloin myynnissä 759€ hinnalla. Tarkistin Jimmsin sivuilta oman avoimen tilaukseni ja hinta ei ole muuttunut eikä käsittääkseni muutukaan, ellei tilausta peru.
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
29
Ja 3080 TUF OC versio 759€ -> 809€.

Strix tainnu pysyä samoissa hinnoissa.
Strix OC noussut myös 929€ - > 949€. On nyt siis samanhintainen kuin EVGA:n paras ollut koko ajan.

Jo tilanneilla hinta pysyy varmaankin tuossa 759€ ?
Joo ei voi lähteä muuttelemaan hintaa tilauksen jälkeen (ellei hinnassa olisi selkeää virhettä, jonka asiakkaan voisi olettaa ymmärtäneen tilausta tehdessä).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Normi Strix hinta noussu 899e --> 919e Tuli laitettua itellekin tilaukseen tuo strix toissapäivänä ihan jo tuon power limitin takia. Tällä triolla pärjää siihen asti kun tuo joskus tulee.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
91
G6X-muistien ylikellotuksen vaikutusta suorituskykyyn on tässä tullut hieman testailtua 3090-kortillani. Hyvinkin laihoiksi jääneet gainit so far. Ilmeisesti ECC-ominaisuuden vuoksi nämä eivät artifaktaa, joka hankaloittaa optimaalisten kellojen hakua. Onko täällä millaisia kokemuksia muilla asiasta?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
19
Kiitti! Itse olen vedellyt 3090 Ventus OC:tani läpi ja Time Spyssa näyttäis Gaming X Trio voittavan noin hieman alle 1000 pisteellä ja Time Spy Extremessä muutamalla sadalla pisteellä. PItää vielä kokeilla kuinka hiljainen tuo Trio on verrattuna Ventukseen. Se pitää melkoista rytinää kun pelailee :(
Trio on kyllä todella hiljainen vaikka olen tuulettimien käyrää nostanut alkuperäisestä. Alkuperäisillä säädoillä ei kuulu kyllä mitään.
Olen kyllä erittäin tyytyväinen tuohon korttiin, eikä mitään ongelmia ole kortin kanssa ollut muutenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403
G6X-muistien ylikellotuksen vaikutusta suorituskykyyn on tässä tullut hieman testailtua 3090-kortillani. Hyvinkin laihoiksi jääneet gainit so far. Ilmeisesti ECC-ominaisuuden vuoksi nämä eivät artifaktaa, joka hankaloittaa optimaalisten kellojen hakua. Onko täällä millaisia kokemuksia muilla asiasta?
Vielä ei omaa korttia ole, mutta Kitguru oli tosiaan tuota enemmänkin testannut 3080 julkaisun yhteydessä

Noin 500-750MHz taitaa olla optimi suurimmalle osalle korteista, mutta IO:n Strix näytti venyvän 1250MHz asti
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Mitä tuossa omaa kokeilin ylikellottaa niin optimi näyttäisi olevan +500. Tämän jälkeen tulokset eivät parane. Kyllä se toimii "vakaana", vaikka +1000.

Tuollaisen antaa TUF non oc
1601629664501.png


Koko ajan hakkaa tuohon powerlimittiin, vaikka nyt saa jo lähemmäs 400w. Aletaan varmaan olemaan siinä, ettei 2 kahdesta pcie letkusta viitsi ottaa enempää tehoa ulos.
1601629717787.png
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
80
Mitä tuossa omaa kokeilin ylikellottaa niin optimi näyttäisi olevan +500. Tämän jälkeen tulokset eivät parane. Kyllä se toimii "vakaana", vaikka +1000.

Tuollaisen antaa TUF non oc


Koko ajan hakkaa tuohon powerlimittiin, vaikka nyt saa jo lähemmäs 400w. Aletaan varmaan olemaan siinä, ettei 2 kahdesta pcie letkusta viitsi ottaa enempää tehoa ulos.
Yllättävän "vähän" kulkua corella tuohon 400w nähden? :rolleyes:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Asus TUF RTX3080 (ei OC) ajatukset ja ensituntumat:

Kortti ostettu proshopista julkaisupäivänä. Makutapana käytin paypalia kun ajattelin että se nopeuttaa prosessia. En tiedä että johtuiko tuosta, mutta sain kortin ensimmäisestä erästä.

Syy miksi lähdin jahtaamaan perus-TUFfia johtui siitä että kortissa oli läpipuhallus, 3 90 millistä tuuletinta, bios-kytkin ja se oli yksi joukon halvimmista. En itse näe tehdaskellotuksesta tai premium-lisästä maksamisessa mielekkyyttä.

Kortti meni kokoonpanoon jossa rullaa B450 Gaming Pro Carbon, R5 3600, 16 gigaa 3200 mhz rammia, läjä ssd-asemia ja psu:na Corsairin Rm650x. Kortti korvasi Inno3d iChill X3 1080 ti:n. Kotelona Meshify C, eli paljon suurempaa korttia tuonne ei olisi mahdutettu. (kuvat alla) Näyttönä toimii Lenovo Legion Y27q ja satunnaisesti Samsung Q70 75" 4k qled -ruutu.


Kortti on toiminut moitteetta ja on todella hiljainen verrattuna vanhaan. Kellottelin tuon maltillisesti core +100 MHz ja mem +500 MHz (power limit 110%), eli nimelliskellot coren osalta 1810 MHz = TUF OC + 25 MHz. Käytännössä näyttävät pyörivän siellä 2000:n paremmalla puolen, 2025-2050.
Noilla kelloilla Timespy 14997 (tällä setupilla sija 60, eli lienee linjassa). http://www.3dmark.com/spy/14288969

Kaatumisongelmia ei ole ollut. Testattu Control, Metro Exodus, Quake 2 RTX.

Lievää coil whineä pelien menu-ruuduissa joissa ruudunpäivitys luokkaa miljoona. 100-200 framen paikkeilla en kuule mitään.

Moitteet tulee Asuksen Aura -softasta jota en saa toimimaan, liekö syynä MSI:n rgb-softa, duckyn näppis, tähtien asennot vai paska softa, mutta mokoma ei käynnisty ja nyt kotelossa paistaa sateenkaari. Ongelma ei sinänsä ole suuri koska kotelon ikkuna on normaalisti seinää vasten.
Edit: @ryppyotsa tiesi kertoa että valoja säädetään nykyään Armoury Crate -softalla joka toimi aivan hyvin.

Mut on tää vaan aika bueno kortti. <3
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
G6X-muistien ylikellotuksen vaikutusta suorituskykyyn on tässä tullut hieman testailtua 3090-kortillani. Hyvinkin laihoiksi jääneet gainit so far. Ilmeisesti ECC-ominaisuuden vuoksi nämä eivät artifaktaa, joka hankaloittaa optimaalisten kellojen hakua. Onko täällä millaisia kokemuksia muilla asiasta?
Mulla +750mhz aiheutti "boottiloopin" Eagle 3090 kaatui samantien ja sen jälkeen kaatui aina heti työpöydälle päästessä. Amatöörinä oli viellä unohtunut afterburneriin "start with windows". +700 aiemmin ei tuntunut haittaavan. En sen enempää asiaa tutkinut safemoden kautta tuo täppä pois.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Moitteet tulee Asuksen Aura -softasta jota en saa toimimaan, liekö syynä MSI:n rgb-softa, duckyn näppis, tähtien asennot vai paska softa, mutta mokoma ei käynnisty ja nyt kotelossa paistaa sateenkaari. Ongelma ei sinänsä ole suuri koska kotelon ikkuna on normaalisti seinää vasten.
Ilmeisesti Armoury Crate on softa, joka ei käynnisty? Kortissa taitaa RGB: piuhakin olla aika syvällä, eli vaatisi purkamista jos haluaisi manuaalisesti säätää RGB:n pois päältä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Ilmeisesti Armoury Crate on softa, joka ei käynnisty? Kortissa taitaa RGB: piuhakin olla aika syvällä, eli vaatisi purkamista jos haluaisi manuaalisesti säätää RGB:n pois päältä?
Herjasi että AuraService is currently unavailable. Poistin jo Revo Uninstallerilla koko softan, aura sync utilityn ja tuon aura servicen.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Ilmeisesti Armoury Crate on softa, joka ei käynnisty? Kortissa taitaa RGB: piuhakin olla aika syvällä, eli vaatisi purkamista jos haluaisi manuaalisesti säätää RGB:n pois päältä?
Ei toi armoury tunnista kun USB härpäkkeet, kuten hiiret ja näppikset. Tai niin ainakin itsellä. Aura syncin tarvii, jos haluaa tota näyttiksen valaistusta säätää.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Ei toi armoury tunnista kun USB härpäkkeet, kuten hiiret ja näppikset. Tai niin ainakin itsellä. Aura syncin tarvii, jos haluaa tota näyttiksen valaistusta säätää.
Minulla oli sellainen käsitys, että Asus olisi yhdistänyt tuohon suiteen entisiä hommia, ainakin emolevyjen valaistusta hoidetaan tuolla nykyään. Siellä se on TUF 3080:n support sivulla ladattavana: TUF-RTX3080-10G-GAMING Driver & Tools | Graphics Cards | ASUS Global Sinänsähän en tietysti mitään tiedä, kun kortti on vielä tehtaalla komponentteina.
 

loc

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
44
Avg näytti olevan 1850 suunnilleen. Välillä boostaili 2120. Varmaan powerlimit heittää vastaan. Ihan hyvin TUF jäähy kyllä tuon jäähdyttää.
Minulla Asus RTX3080 TUF OC sai timespy testissä 16841p. Max boostit bios quiet tilassa 1905MHz ja avg ~1850MHz. Tuo sinun 400W gpu teho ja 2120MHz huiput tuntuu erikoiselta, kun minulla Power Limit 100% antaa ~335W ja 110% Power limitillä n.355W. Samat rajat Quiet ja OC tilassa. Saman suuruusluokan kulutus myös FurMark:lla. Hakkaa siis power limittiä vasten.

Muita havaintoja: Minulla tuulettimet eivät pysähdy OC tai Quiet tilassa vaan laskee minimissään Fan speediin 53% kummassakin tilassa, vaikka GPU:n lämmöt ovat 30C. Uusimmalla Afterburnerilla tuulettimet saa laskettua 30%:iin, mutta ei sen alle. Sampsa huomasin tämän saman 3080 Stix testissä. Kelojen sirinästä ei havaintoja. Useampi tunti pelailua ja 3DMarkia looppia ilman kaatumisia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Minulla oli sellainen käsitys, että Asus olisi yhdistänyt tuohon suiteen entisiä hommia, ainakin emolevyjen valaistusta hoidetaan tuolla nykyään. Siellä se on TUF 3080:n support sivulla ladattavana: TUF-RTX3080-10G-GAMING Driver & Tools | Graphics Cards | ASUS Global Sinänsähän en tietysti mitään tiedä, kun kortti on vielä tehtaalla komponentteina.
Kappas. Tämä oli itsellenikin uusi tieto. Vanha emo oli asuksen, niin vanhasta muistista menin auralla. Pitää harkita tuos softan asentamista. En vain tiedä kumpi on pienempi paha; värivalot vai asuksen softa jonka poistamisprosessi ei todnäk. osaa siistiä edes rekistereitä.

Edit: tyyppi tiesi. Minä kiitän! Iso kuva liitteenä.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 390
Nykyään koneessa täytyy olla joku kymmenen erilaista RGB softaa, että saa valot pois päältä / muutettua, näiden toimivuus on myös ihan kuun asennosta kiinni, koneen kun käynnistää, niin aina tervehditään erilaisilla error ikkunoilla, kun jokin niistä ei latautunut :D :D.. Vois pikkuhiljaa tulla joku standardi, all in one softa.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Minulla Asus RTX3080 TUF OC sai timespy testissä 16841p. Max boostit bios quiet tilassa 1905MHz ja avg ~1850MHz. Tuo sinun 400W gpu teho ja 2120MHz huiput tuntuu erikoiselta, kun minulla Power Limit 100% antaa ~335W ja 110% Power limitillä n.355W. Samat rajat Quiet ja OC tilassa. Saman suuruusluokan kulutus myös FurMark:lla. Hakkaa siis power limittiä vasten.

Muita havaintoja: Minulla tuulettimet eivät pysähdy OC tai Quiet tilassa vaan laskee minimissään Fan speediin 53% kummassakin tilassa, vaikka GPU:n lämmöt ovat 30C. Uusimmalla Afterburnerilla tuulettimet saa laskettua 30%:iin, mutta ei sen alle. Sampsa huomasin tämän saman 3080 Stix testissä. Kelojen sirinästä ei havaintoja. Useampi tunti pelailua ja 3DMarkia looppia ilman kaatumisia.
Ainakin omalla 3090 TUF non oc performance biosilla oli tuulettimet 0 rpm. Nyt kun katsoin mitä tämä nykyinen bios tekee. Niin näyttäisi 2 ropellia olevan pysähdyksissä ja yksi pyörivän hiljaa työpöytä käytössä. TUFin omalla 375w Timespy oli siinä 20500. Tuolla uudella powerlimitillä tuli noin 400 pistettä lisää.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Eilen yritin tunkea anidee crystal cube liteen jossa oli vesilelut, ei mahtunut 3090 sinne. Sitten siirsin eturadia eteenpäin ja mahtu. Seuraavaksi loopin täyttöä ja täytön aikana ko radin kulmaliitin vuosi kopan pohjalle, onneksi oli paperit päällä kun aavistelin pahaa. Ei alkanut kauhean hyvin, purin kaikki vesilelut pois kopasta ja odotan ensi viikolla tulevaa chromablack d15 jäähyä i9 9900k kaveriksi.

No, tänään jos kusti polkee tarpeeksi kovaa niin pitäisi saada uusi koppa toiselle koneelle, pienehkö, lian li 150 tu musta. Saattaa olla vähän hazardia mutta kokeilla pitää, kun siihen pitäisi mahtua. Myös aion kokeilla kuinka sf600 gold tuosta kuormasta suoriutuu. Prossu onneksi i7 8700 non k ja ilman turbo kelloja koska matala cryorig c7 cu jäähy.

Elämme jänniä aikoja :D
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Minulla oli sellainen käsitys, että Asus olisi yhdistänyt tuohon suiteen entisiä hommia, ainakin emolevyjen valaistusta hoidetaan tuolla nykyään. Siellä se on TUF 3080:n support sivulla ladattavana: TUF-RTX3080-10G-GAMING Driver & Tools | Graphics Cards | ASUS Global Sinänsähän en tietysti mitään tiedä, kun kortti on vielä tehtaalla komponentteina.
Outo juttu, kun itsellä on Armoury kanssa, mutta ei se näe, kun tän näppiksen. Aura Sync sitten hoitaa emon ja näyttiksen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
633
Minkä verran arvioisitte, että näytönohjaimen ja kotelon kyljen väliin olisi hyvä jäädä ilmaa näissä AIB-valmistajien korteissa, joissa rivast ohjaa lämpimän ilman sivulle? Itsellä Bitfenixin Pandora ja tilaa naftisti. Ilmeisesti tuo Asuksen TUF siihen saattaisi mahtua (lisävirtaliittimistä riippuen), mutta paljon ei tilaa jää. Toisaalta nuo liittimet voivat itsessään tulla tielle, ja sen myötä FE olisi todennäköisesti parempi ratkaisu - se on hieman kapeampi ja virtaliittimet ovat valmiiksi pienessä kulmassa. Toki FE:llä saisi lämpimän ilman myös osittain suoraan kotelosta ulos, eikä turhaan kierrättäisi sitä kotelon sisällä

Arvio on, että tuossa on tilaa max. 14 cm, jos sitäkään. Nykyinen 1070 tuli valittua juuri leveyden osalta, ja on vain 114mm (ilman virtaliittimiä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403
Outo juttu, kun itsellä on Armoury kanssa, mutta ei se näe, kun tän näppiksen. Aura Sync sitten hoitaa emon ja näyttiksen.
Todennäköisesti emon pitää olla tuota Armourya tukeva, jotta myös näytönohjainta voi sillä ohjata, kun ohjaus tapahtuu PCI-E väylän kautta.
Jos emo on vanhalla Auralla, niin tällöin loogisesti myös näytönohjain menee sillä.
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Outo juttu, kun itsellä on Armoury kanssa, mutta ei se näe, kun tän näppiksen. Aura Sync sitten hoitaa emon ja näyttiksen.
Uudessa versiossa näyttäisi olevan leivottu Aura Sync tuonne sisään.

Tämä on mielestäni näiden isojen monialavalmistajien (Asus, MSI) ongelma. Halutaan tehdä monimutkaiset ohjelmistot, joilla säädetään kaikkia mahdollisia komponentteja. Tuossa Armoury Cratessakin on sitten vaikka mitä pelikauppaa sun muuta mukana. MSI:lläkin vielä GTX 10xx -sarjassa pysti RGB:tä ja 0 RPM:ää säätämään Gaming Appilla, mutta jo RTX 20xx -sarjassa piti asentaa Dragon Center asioiden säätämis/sotkemis -ohjelmisto.
 

Liitteet

Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Muita havaintoja: Minulla tuulettimet eivät pysähdy OC tai Quiet tilassa vaan laskee minimissään Fan speediin 53% kummassakin tilassa, vaikka GPU:n lämmöt ovat 30C. Uusimmalla Afterburnerilla tuulettimet saa laskettua 30%:iin, mutta ei sen alle. Sampsa huomasin tämän saman 3080 Stix testissä. Kelojen sirinästä ei havaintoja. Useampi tunti pelailua ja 3DMarkia looppia ilman kaatumisia.
Ainankin Strix 2080ti tuo 0db fanimoodi piti valita hallinta-ohjelmasta. Ei kummallakaan biosilla oletuksena ollut päällä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Mulla oli aika hyvä tuloskunto koneella 3DMarkissa ennen tätä 3080:iä, mutta uuden näyttiksen myötä annoin 3DMarkin päivittää itsensä uuteen versioon. Ei mennyt ihan kivuttomasti, vaan esim. Port Royal alkoi ajoittain kieltäytyä käynnistymästä ja samalla tuntuu, että pisteitä ei tule ihan niin paljon kuin ehkä odottaisin. Mun kortista irtoaa ihan hyvin kelloja, mutta sekä Time Spy että Port Royal tuntuu vähän alisuorittavan kelloihin nähden. Time Spyssä sain graphics scoren 18749 mikä on ihan ok, mutta maksimiboostin ollessa 2145 ja muisteilla +800 olisin odottanut aavistuksen enemmän. Port Royal on mun mielestä selkeästi alakanttiin, 11800 ei meinaa ylittyä millään.

Laittakaahan lisää 3DMark-tuloksia asianomaisiin ketjuihin testialueella, niin saadaan vertailuaineistoa!
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
80
Mulla oli aika hyvä tuloskunto koneella 3DMarkissa ennen tätä 3080:iä, mutta uuden näyttiksen myötä annoin 3DMarkin päivittää itsensä uuteen versioon. Ei mennyt ihan kivuttomasti, vaan esim. Port Royal alkoi ajoittain kieltäytyä käynnistymästä ja samalla tuntuu, että pisteitä ei tule ihan niin paljon kuin ehkä odottaisin. Mun kortista irtoaa ihan hyvin kelloja, mutta sekä Time Spy että Port Royal tuntuu vähän alisuorittavan kelloihin nähden. Time Spyssä sain graphics scoren 18749 mikä on ihan ok, mutta maksimiboostin ollessa 2145 ja muisteilla +800 olisin odottanut aavistuksen enemmän. Port Royal on mun mielestä selkeästi alakanttiin, 11800 ei meinaa ylittyä millään.

Laittakaahan lisää 3DMark-tuloksia asianomaisiin ketjuihin testialueella, niin saadaan vertailuaineistoa!
Antaako tuo sun +800 oikeasti freimejä, ettei virheenkorjaus potki vastaan?
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Antaako tuo sun +800 oikeasti freimejä, ettei virheenkorjaus potki vastaan?
Antaa. Ihan selvästi. Itse asiassa muisteista tuntuu irtoavan enemmän lisäkulkua kuin coresta. Seurannut myös frame timeja, eikä ole niissäkään mitään mikropätkimistä.
 

loc

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
44
Ainankin Strix 2080ti tuo 0db fanimoodi piti valita hallinta-ohjelmasta. Ei kummallakaan biosilla oletuksena ollut päällä.
Asuksen omien sivujen mukaan fan stop pitäisi tapahtua, kun lämpötila laskee alle 55C, riippumatta OC tai Quiet moodista. Afterbuner antaa laittaa alimmillaan 30% fan speedin manuaalisesti. Kokeilin myös asuksen oman GPU Tweak:n ja se ei anna laskea tuulettimia alle 50%. Jospa se ajureilla / vbios päivityksillä korjaantuu.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Onkos täällä kellään zotacin trinity 3080?

Näyttää siltä että tuon olisin saamassa ensin, mutta pitäisikö kuitenkin odotella gaming x trion saantia..



Tuon videon perusteella vaikuttaa melko äänekkäältä, vaikka tuulettimissa ei kierroksia ole kuin noin 1300 rpm. Ja yllättävän lämpöisenä käy vaikka ei ole edes kotelon sisällä
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
418
Asuksen omien sivujen mukaan fan stop pitäisi tapahtua, kun lämpötila laskee alle 55C, riippumatta OC tai Quiet moodista. Afterbuner antaa laittaa alimmillaan 30% fan speedin manuaalisesti. Kokeilin myös asuksen oman GPU Tweak:n ja se ei anna laskea tuulettimia alle 50%. Jospa se ajureilla / vbios päivityksillä korjaantuu.
Tämä nyt koskee museo 2080ti kokemuksia. Asuksen sivuilta tälläistä tietoa ja ehkä en itse hitaampaa biosia kokeillutkaan.
Screenshot 2020-10-02 at 15.20.03.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 403

Onko KFA korteista mitään kokemuksia ?Näitä kortteja ei ollut Multilla vielä yhtään jonossa.
Galaxin käyttämä brändi täällä euroopassa tuo KFA2, joten googlaamalla "Galax 3080" löytynee jotain testejä.

Tästä esim. näkee, että kyse näyttäisi olevan Zotacin tapaan referenssi designista
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
792
Galaxin käyttämä brändi täällä euroopassa tuo KFA2, joten googlaamalla "Galax 3080" löytynee jotain testejä.

Tästä esim. näkee, että kyse näyttäisi olevan Zotacin tapaan referenssi designista
Täytyy laittaa tilaukseen.Gaming Trio on myös tilauksessa.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Onkos täällä kellään zotacin trinity 3080?

Näyttää siltä että tuon olisin saamassa ensin, mutta pitäisikö kuitenkin odotella gaming x trion saantia..



Tuon videon perusteella vaikuttaa melko äänekkäältä, vaikka tuulettimissa ei kierroksia ole kuin noin 1300 rpm. Ja yllättävän lämpöisenä käy vaikka ei ole edes kotelon sisällä
Typerää vetää mitään johtopäätöksiä Furmarkista, paska testi jos kiinnostaa todelliset näytönohjaimen lämpötilat.
Eikä alle 1400rpm ole äänekäs ellei sitte tuuletin ole viallinen, tai kai siitä äänekäs tulee kun vetää videon volyymin 100%
 
Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
253
Minkä verran arvioisitte, että näytönohjaimen ja kotelon kyljen väliin olisi hyvä jäädä ilmaa näissä AIB-valmistajien korteissa, joissa rivast ohjaa lämpimän ilman sivulle? Itsellä Bitfenixin Pandora ja tilaa naftisti. Ilmeisesti tuo Asuksen TUF siihen saattaisi mahtua (lisävirtaliittimistä riippuen), mutta paljon ei tilaa jää. Toisaalta nuo liittimet voivat itsessään tulla tielle, ja sen myötä FE olisi todennäköisesti parempi ratkaisu - se on hieman kapeampi ja virtaliittimet ovat valmiiksi pienessä kulmassa. Toki FE:llä saisi lämpimän ilman myös osittain suoraan kotelosta ulos, eikä turhaan kierrättäisi sitä kotelon sisällä

Arvio on, että tuossa on tilaa max. 14 cm, jos sitäkään. Nykyinen 1070 tuli valittua juuri leveyden osalta, ja on vain 114mm (ilman virtaliittimiä).
TUFfi on 12,7 cm leveä, eli jäisi tilaa reilu sentti minkä pitäisi kyllä riittää, pääasia että ei ole ihan kiinni. En tiedä tosta kotelosta yhtään mitään, mutta olettaen että sulla on siinä hyvä virtaus niin ei pitäisi olla suurempaa ongelmaa. Niinkuin itsekin arvelit, FE kyllä varmaan sopii moniin pieniin koppiin paremmin kuin TUF ei siis pelkän kokonsa puolesta vaan siksi, että on puoliverinen bloweri ja poistaa paremmin gpu lämmön kopasta jossa on heikompi tai olematon tuuletus. TUFfi taas puolestaan käy itse paljon viileämpänä, millä on omat etunsa.

Joku oli jo jollain sff-foorumilla uhannut sahata sen rgb-härpäkkeen siitä TUFfista irti kun olis muuten mennyt mainiosti koppaan. Itse tulen kyykyttämään TUFfia itx-kotelossa (TU 150), eikä edes 15 mm:n sisäänpuhaltavat pohjatuulettimet tule sinne luultavimmin mahtumaan, joten kahdella kotelotuulettimella + cpu cooleri lähdetään savotalle.

EDIT: En oo satavarma mistä toi leveys on mitattu, onko härpäkkeen vai piirilevyn reunasta, mutta eikähän tällä foorumilla joku jolla kortti jo on osaa antaa tarkempaa tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 611
Viestejä
4 206 355
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom