- Liittynyt
- 27.12.2016
- Viestejä
- 204
Oliko kukaan saanut käsiinsä Gigabyten RTX 3080 Gaming OC -korttia? Onkohan kyseisen kortin toimituksissa suurempiakin ongelmia, kun Jimm'skin otti tuotesivun alas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin siis zotacille kerrottiin et te muuten ootte tietosia ongelmista, totesivat vaan takas et kai me sit ollaan
Mulla ja ainakin kahella muulla tällä foorumilla on nää Gigabyten kortit. Jimmsin virallinen vastaus tohon tuotesivun poisottamiseen on "rajallinen saatavuus", mitä se nyt ikinä meinaakaan. Aika helvetin rajallinen saatavuus mun silmin näyttäis nimittäin kaikilla korteilla olevanOliko kukaan saanut käsiinsä Gigabyten RTX 3080 Gaming OC -korttia? Onkohan kyseisen kortin toimituksissa suurempiakin ongelmia, kun Jimm'skin otti tuotesivun alas?
Voin vahvistaa että Trio kippailee myös tällä 1+5 combolla, jos ei max boostia rajoita.Olikohan tää täällä jo, mutta tuon mukaan MSI olisi muokannut Gaming Trion PCB:tä. Pystyyköhän mitenkään selvittämään kumpi versio on itselle tulossa? Vaikka ehkä tuolla ei oo sitten mitään väliä jos kerta ei MSI:llä oo esiintynyt tota kaatuilua.
![]()
MSI quietly changes GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO design amid stability concerns - VideoCardz.com
MSI became aware of reports from customers, reviewers, and system integrators that there may be instability when GeForce RTX 30 Series graphics cards core clocks exceeded a certain amount. The latest GeForce driver (456.55) includes fixes for the issue. As such, MSI recommends owners of GeForce...videocardz.com
Missä pelissä oot stockkina saanut tuon kippaamaan? Kaikkeni oon yrittänyt enkä kyllä stockkina oo saanu sitä kippaa vielä.Voin vahvistaa että Trio kippailee myös tällä 1+5 combolla, jos ei max boostia rajoita.
r/nvidia - Game Ready Driver 456.55 FAQ/Discussion
295 votes and 1,005 comments so far on Redditwww.reddit.com
Redditissä kovaa raporttia et uudet ajurit ois tehny taikoja kippaamisen suhteen. Vaikea sanoa ite mitään kun ei alunperinkään kaatuillut, mutta hyvältähän toi kuulostaa nyt pikasella vilkasulla kun monilla toimii nyt täysin vakiona.
Tarvii testata mahtaako säätää Boost-algoritmia maltillisemmaksir/nvidia - Game Ready Driver 456.55 FAQ/Discussion
295 votes and 1,005 comments so far on Redditwww.reddit.com
Redditissä kovaa raporttia et uudet ajurit ois tehny taikoja kippaamisen suhteen. Vaikea sanoa ite mitään kun ei alunperinkään kaatuillut, mutta hyvältähän toi kuulostaa nyt pikasella vilkasulla kun monilla toimii nyt täysin vakiona.
Mun pikasilla testeillä mulla on vähän sellanen fiilis et pikkasen ollaan otettu pois. Tosi minimaalisesti kuitenkin, Deus Ex Mankind Divided 1080p resolla boostas vaan 1935MHz asti. Horizon Zero Dawn taas 3440x1440 resolla 1950MHz asti. Korttina toi sama Gigabyten 3080 Gaming OC. Aikasemmin maksimina on ollu 1965MHz, vaikkakin se on vaan näyttäytyny pääasiassa piikkeinä.Tarvii testata mahtaako säätää Boost-algoritmia maltillisemmaksi![]()
Kokeile päivittää ajurit ja ajaa stockki asetuksilla nyt uudestaan vielä, monet sanoneet että ei enää cräshäile.Nyt alan miettimään, liittyikö ongelmani sittenkin (ainakin osittain) tähän konkkagateen ja kellotaajuuteen. Edelleen, vika vaikuttaa hyvinkin paljon virtalähteeltä, mutta silti minulle riitti, että corelle asetti -100MHz ja pelit olivat vakaat ja kone ei sammunut. Pidin power targetit ja muut vakiona
Mielenkiintoista myös nähdä, miten MSI suhtautuu nykyisiin korttienomistajiin, jos nyt päivittävät 2+4 konfiguraatioon korttinsa.
Kokeile päivittää ajurit ja ajaa stockki asetuksilla nyt uudestaan vielä, monet sanoneet että ei enää cräshäile.
Eiku nii joo sulla oli toi ongelma, joo älä turhaan, kuolee poweri vielä kokonaan ennenkuin uusi tuleeMenee offtopiciksi, mutta jouduin laittamaan viikonloppuna emon takuupalautuksena Jimmsille, niin en nyt tuolla varastosta kaivetulla 50€ emolla lähe leikkimään yhtään enempää. Vanha virtalähde on kyllä yhä paikoillaan, koska postin toimitusnopeus ei päätä huimaa. En myöskään viitsi rikkoa tuota muuten toimivaa Seasoniccia turhilla hard reseteillä. Ei voi pitkässä juoksussa tehdä hyvää, jos suojaukset napsuu päälle koko ajan. Nostin siis kädet ilmaan ja odotan, että kaikki oikeat komponentit on pöydällä.
Port Royal, Heaven bench ja Time Spy ainakin kaatunut vakiona, mutta Fire Strike taisi mennä parikin kertaa läpi ilman ongelmaa. Pelejä mitä kerennyt koittaa niin Division 1 ja 2 ainakin todella herkkiä kippaan. Resona toimii ultra wide 3440x1440. Testit jatkuu...kohta vois myös koittaa noita uusia ajureita.Missä pelissä oot stockkina saanut tuon kippaamaan? Kaikkeni oon yrittänyt enkä kyllä stockkina oo saanu sitä kippaa vielä.
Superpositionia ootko kokeillut? Ite nyt uusilla ajureilla ekaa kertaa kokeilin 1080p resolla Extremenä sitä. Aika outo tulos tuli, sillä alle 1900Mhz jäi GPU:n kellot. Toki selittyy samontein sillä jos tossa Superpositionissa on jotain RT ominaisuuksia. Heaven on nyt latauksessa.Port Royal, Heaven bench ja Time Spy ainakin kaatunut vakiona, mutta Fire Strike taisi mennä parikin kertaa läpi ilman ongelmaa. Pelejä mitä kerennyt koittaa niin Division 1 ja 2 ainakin todella herkkiä kippaan. Resona toimii ultra wide 3440x1440. Testit jatkuu...kohta vois myös koittaa noita uusia ajureita.
Satutko muistamaan mitä kellot oli vakiona ennen ja jälkeen ajuripäivitysten?Mulla on Msi Geforce Rtx 3080 gaming x trio sain sen torstaina ja siitä asti kaatuillut kaikki pelit. Kun laskin 30Mhz kelloja niin loppui kaatuilut. Nyt uusimpien ajureiden jälkeen toimii ihan stockkina eikä kaatuiluja ole tullu enään yhtään samoissa peleissä.
r/nvidia - Game Ready Driver 456.55 FAQ/Discussion
295 votes and 1,005 comments so far on Redditwww.reddit.com
Redditissä kovaa raporttia et uudet ajurit ois tehny taikoja kippaamisen suhteen. Vaikea sanoa ite mitään kun ei alunperinkään kaatuillut, mutta hyvältähän toi kuulostaa nyt pikasella vilkasulla kun monilla toimii nyt täysin vakiona.
![]()
NVIDIA GeForce RTX 3080 and RTX 3090 and the crashes - Why capacitors are so important and what’s behind them | igor´sLAB
After my article about the capacitors on the GeForce RTX 3080 and RTX 3090 has made a lot of waves, I have to criticize myself in two respects. I had underestimated that the readers might be…www.igorslab.de
Igorin mukaan sirun laatu selittäisi tuon miksi jotkut pelkillä POSCAP/SP-CAP konkilla varustetut kortit toimivat ja jotkut osaksi MLCC:llä toteutetut kaatuilevat, kävisi tietysti järkeen että paremmat sirut boostaavat tavoitellut kellot vakaaksi alemmilla volteilla. Pysyy edelleen kannassaan että pelkät POSCAPit on huono ratkaisu.
Igor tais lähteä vähän liian kaukaa ettimään syypäätä kippailuun. Ehkä se kaikista yksinkertasin selitys olikin se oikea tällä kertaa, eli boostaavat vaan liian korkealle. Ajurit jos tiputti boostkelloja ihan inasen ja porukalla ne aikasemmin kippailevat kortit toimiikin nyt täysin vakioasetuksilla, niin kokisin ettei näissä nyt sen suurempaa valmistusvikaa ole. Ehkä se 2GHz jää nyt sit haaveeks, mutta eipä sitä missään luvattukkaan ole.![]()
NVIDIA GeForce RTX 3080 and RTX 3090 and the crashes - Why capacitors are so important and what’s behind them | igor´sLAB
After my article about the capacitors on the GeForce RTX 3080 and RTX 3090 has made a lot of waves, I have to criticize myself in two respects. I had underestimated that the readers might be…www.igorslab.de
Igorin mukaan sirun laatu selittäisi tuon miksi jotkut pelkillä POSCAP/SP-CAP konkilla varustetut kortit toimivat ja jotkut osaksi MLCC:llä toteutetut kaatuilevat, kävisi tietysti järkeen että paremmat sirut boostaavat tavoitellut kellot vakaaksi alemmilla volteilla. Pysyy edelleen kannassaan että pelkät POSCAPit on huono ratkaisu.
Sama benchmark, uudet ajurit. Erona lisäks se, että tällä uudella rundilla kortti on Quiet biosilla, eli pienemmällä powerlimitillä (370w->345w)![]()
Ultrawidellä nopee Horizon ZD rundi. 1920MHz näyttäis vakiona olevan oman kortin maksimit abouttiarallaa.
Yhdenkään 3080/3090 näytönohjaimen takapuolelta ei löydy POScapeja, ne on SP-Capeja.
Eikö tuo ole vanha uutinen? Tässä ketjussa tai jossain oli että asus on kertonut huomanneensa ongelmia esituotantovaiheessa ja vaihtaneensa.Konkat vaihtoon:
![]()
ASUS also caught modifying GeForce RTX 3080 TUF and ROG STRIX PCB designs - VideoCardz.com
ASUS released a statement on Instagram: All retail ROG Strix and TUF Gaming GeForce RTX 3080 and 3090 graphics cards use only MLCC capacitors for decoupling close to the GPU. During development, we discovered the improvement this makes to RTX 3090 and 3080 overclocking headroom, so we made...videocardz.com
Kuulemma esituotanto tai dummy, joka mennyt kuvattavaksi varhaisessa vaiheessa. Testauksessa huomattu mahdolliset epävakaudet ja tuotannossa pelkät MLCC-konkat. Kuten muutama viesti sitten totesin, jotkut huomasi aiemmin, jotkut myöhemmin.Konkat vaihtoon:
![]()
ASUS also caught modifying GeForce RTX 3080 TUF and ROG STRIX PCB designs - VideoCardz.com
ASUS released a statement on Instagram: All retail ROG Strix and TUF Gaming GeForce RTX 3080 and 3090 graphics cards use only MLCC capacitors for decoupling close to the GPU. During development, we discovered the improvement this makes to RTX 3090 and 3080 overclocking headroom, so we made...videocardz.com
Kuulemma esituotanto tai dummy, joka mennyt kuvattavaksi varhaisessa vaiheessa. Testauksessa huomattu mahdolliset epävakaudet ja tuotannossa pelkät MLCC-konkat. Kuten muutama viesti sitten totesin, jotkut huomasi aiemmin, jotkut myöhemmin.
Kyllä.Eli hyvillä mielin voi odotella MLCC-kampetta.![]()
Oliko se sinun omaa informaatiota jostain ja kirjoitit sen ketjuihin? Ja nuo muut sivstot ei olekaan olleet tietoisia?Kuulemma esituotanto tai dummy, joka mennyt kuvattavaksi varhaisessa vaiheessa. Testauksessa huomattu mahdolliset epävakaudet ja tuotannossa pelkät MLCC-konkat. Kuten muutama viesti sitten totesin, jotkut huomasi aiemmin, jotkut myöhemmin.
Off Topiciksi mennee, mutta tuo POSCAP tuo kyllä aina itselleni mieleen Piece Of Shit-caps... Vaikka ei taida varsinaisesti aivan noin ollakaan.
Mahtavaa kuulla Eaglestä raportteja. Kirjottele ihmeessä lisää jos jotain sanottavaa tulee.Hieman enemmän testiä takana Gigabyte 3090 Eagle oc. Pari tuntia bf5, kolmisen tuntia Deliver us the moon ja viitisen tuntia Metro Exodus. 4K resolla max settarit. Kerran kaatui työpöydälle bf5 noin 10min pelailun jälkeen ja oli unohtunut 3dmark 2100mhz boostivat kellot päälle (tuskin olivat pelivakaat vaikka testit sillä läpi menikin). En enempää ihmettelemään jäänyt vaan vakiokellot max pwr/temp limit. Ei muita kaatumisia tai ongelmia.
No meni jo. Olin jo hetken tuota katelluki. Ompahan kiva harrastaa ja pistää koneeseen uutta serriä.tuossa oli testi rtx3090 control 1080dlss-- skaala4k max setting..gpu usage 66% älä huolehdi taisi vaan olla tankissa vielä varaa laittaa enemmän.
1440p--4k skaalaus nosti gpu usage 97%
cpu oli amd 3960x tr...
Tuon fps rajottimen saa pois kunhan laittaa pelissä consoleen GameTime.MaxVariableFPS 0Noniin, testailin tänään Gigabyten GeForce RTX 3080 Gaming OC:lla, joka meidän testeissä toimi korkeimmalla kellotaajuudella, miten resoluutio vaikuttaa Boost-kellotaajuuteen ja onhan siinä tolkuton ero 4k:n 1935-1950 MHz vs 1080p 2040-2055 MHz.
Johtuu osittain siitä, että Battlefied V:n pelimoottorissa 200 FPS:n rajoitin ja 3080 on niin suorituskykyinen, että GPU:n käyttöaste jää alhaiseksi -> Boost-algoritmi nostaa kellot maksimiin, mutta samaa saattaa toki esiintyä muissakin peleissä, joten tämä on hyvä esimerkki käytöksestä.
![]()
Lisäksi tähän konkkagateen liittyen olen saanut selviteltyä, että kyse on tosiaankin siitä, että grafiikkapiirin takapuolen kondensaattorit suodattavat sisääntulojännitettä ja joista grafiikkapiiri ottaa tarvitsemansa kuormavirran. Korkeilla kellotaajuuksilla pelkät SP-Capsit eivät ilmeisesti kykene riittävän nopeasti reagoimaan kuormavirran muutoksiin, kun taas pienemmät MLCC-konkat kykenevät. Ei ole kyse niinkään, että toiset olisi laadukkaampia tai kalliimpia, vaan sopivat tähän kyseiseen hommaan paremmin.
Ilmeisesti tuo Asuksen kaikki MLCC konkkia on overkill ja ongelma ratkeaa jo että ihan 1-2 konkista on toteuttu niillä. Osa valmistajista oli havainnut ongelmat aiemmin (Asus), osa selkeästi myöhemmin (EVGA).
MSI ja Gigabyte ovat käyttäneet sitten taas referenssisuunnitteluun ja esim. Zotac Trinityyn verrattuna isompia SP-Capseja (470 vs 220 uF), Gigabytessä kaikki kuusi ovat näitä, MSI:n 3080 Gaming X Triossa on 1 x MLCC + 5 x SP-Caps ja 3090:ssä 2 x MLCC + 4 x SP-Caps.
Eli ongelmaan on selvästi puututtu Nvidian puolelta ajureissa. Ja valmistajilta lisäksi muutoksia. Taisi olla vakavampi ongelma kuin luulinkaan.~3h pelisession aikana (division ja RDR2) ei kaatunut vakiona ajuripäivityksen jälkeen. Korkein hetkellinen boosti 2025mhz, muutoin noin 1905-1980mhz välissä.
Jep. Eli ei sanottu oikeastaan mitään. Mutta kertoo sekin jotain. Vaikea tapaus.Nvidialta jotain kommenttia: "NVIDIA posted a driver this morning that improves stability. Regarding partner board designs, our partners regularly customize their designs and we work closely with them in the process. The appropriate number of POSCAP vs. MLCC groupings can vary depending on the design and is not necessarily indicative of quality.".
[/URL]