Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti Nvidian markkinointiporukka saa palkankorotuksen. Oli hyvä bisnesveto muuttaa Titan-mallisto xx90-kortiksi xx80 ja xx80 Ti yläpuolelle, niin myy kuin häkä - myös pelaajille.
Mulla odottelee ek:n aktiviinenbackplate vain paikalleen laittoa.Mulla on tuo @BTA tekemä tee se itse mallia, aktiivinen backplate ja käy reilusti viilempänä. Ekwb:llä on kanssa joku kysely auki johon vastannu useampi sata että kaivataan aktiivista backplatea. Joten sieltä voi olla tulossa trio/supreme yhteen sopiva backplate.
Noi monitorointisoftat monesti estää deep sleepin. Varmuuden saa energiakulutusmittarilla pistorasiastaMinkälaisia kokemuksia on täällä näiden korttien energiatehokkuusta työpöytäkäytössä/idlenä?
HWinfolla se GPU Power tai GPU-Z:lla se Board Power Draw siis.
Minulla on käytössä 3080 yhdellä 60hz näytöllä ja kulutus on idlenä kokoajan 30-33w. GPUn ja muistien kellot tippuu ihan oikein ja ajureista Power management mode on asetettu Normal. Käytössä Win10 uusimmalla päivityksellä ja uusimmat Nvidian ajurit.
Olen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.Noi monitorointisoftat monesti estää deep sleepin. Varmuuden saa energiakulutusmittarilla pistorasiasta
Mitä näyttää kun tuo gpu monitorointi on päällä, onko silloin enemmän? Todennäköisesti cpu vie siellä virtaa myös ja lienee se suurin kuluttaja. Itse seurailen asus dual intelligent softalla cpu kulutusta ja se on 5800x:llä idlenä n.4w. Kun pudottaa cpu manuaalisesti 2,8hgz@.0975V, niin on vain 1,9wOlen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.
Monitorointi ei lisää kulutusta pistorasiasta. Kyllä se CPU vie aika paljon myös, mutta olen ymmärtänyt että tätä 5600x ei saa idlaamaan kovin vähällä virralla arkkitehtuurista johtuen. CPUn kokonaiskulutus eli CPU package power/CPU PPT on idlenä 26-28w, josta itse corejen osuus on 4w.Mitä näyttää kun tuo gpu monitorointi on päällä, onko silloin enemmän? Todennäköisesti cpu vie siellä virtaa myös ja lienee se suurin kuluttaja. Itse seurailen asus dual intelligent softalla cpu kulutusta ja se on 5800x:llä idlenä n.4w. Kun pudottaa cpu manuaalisesti 2,8hgz@.0975V, niin on vain 1,9w
Mulla odottelee ek:n aktiviinenbackplate vain paikalleen laittoa.
Olen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.
Se ei ole edellenkään titan. Ei ole titan luokan ajureita, joten on varsin gimpattu rakkine verrattuna mitä titanit olivat.
Minkälaisia kokemuksia on täällä näiden korttien energiatehokkuusta työpöytäkäytössä/idlenä?
HWinfolla se GPU Power tai GPU-Z:lla se Board Power Draw siis.
Minulla on käytössä 3080 yhdellä 60hz näytöllä ja kulutus on idlenä kokoajan 30-33w. GPUn ja muistien kellot tippuu ihan oikein ja ajureista Power management mode on asetettu Normal. Käytössä Win10 uusimmalla päivityksellä ja uusimmat Nvidian ajurit.
Saako kysyä täältä RTX kortin liittimistä eli vaikuttiko ostopäätökseen onko RTX kortissa 2x8 tai 3x8 virransyötölle vai oletteko joutuneet päivittämään uuden PSU:n, että saa korttiin tarvittavat virtajohdot kiinni? Omassa PSUssa on 2x(6+2) virtaliitintä PCIe:lle ja monissa tehokkaimmissa korteissa vaaditaan 3x8. Oletteko taklanneet tuon miten? Toinen vaihtoehto on toki hommata 2x8 liittimet omaavan kortin, mutta ennemmin tässä markkinatilanteessa hommaan parhaan mahdollisen "saatavilla" olevan RTX kortin ja ratkaisen muut asiat myöhemmin...
Omana mielipiteenäni: kolmas virtaliitin on suunnilleen ensimmäistä kertaa historiassa oikeasti hyödyllinen. 2x8pin -kortit tyrehtyy power limitiltään käytännössä 350W luokkaan, mikä vaatii julmaa alivoltitusta ettei kellot dippaile. 400W alkaa olla vähän sinne päin, ettei tiukimmissa paikoissa ala kortti konttaamaan. Keskimääräinen virrankulutus ei välttämättä kasva suuremman power limitin myötä, mutta niissä vaativimmissa paikoissa saadaan edes vähän headroomia.
Riippumatta virtaliittimien määrästä, isojen Ampere-piirien kanssa ei todellakaan kannata leikkiä vajaamittaisten virtalähteiden kanssa. Piikkiarvot on kovia myös 2x8pin-korteilla.
Jos tosiaan %, niin kuulostaa aika paljolta. Mulla 3080 3440x1440@144Hz ja idlessä ~6% TDP (~18W Board Power Draw, 32°C GPU Temp, 210 Mhz GPU Clock). Joku ohjelma ei anna tippua lepotilaan?3080Ti 100Hz näytöllä min. 25% max. 35% avg. 31%
Yöllinen ajatuskatko lienee iskenyt ja watit muuttuneet prosenteiksi.Jos tosiaan %, niin kuulostaa aika paljolta. Mulla 3080 3440x1440@144Hz ja idlessä ~6% TDP (~18W Board Power Draw, 32°C GPU Temp, 210 Mhz GPU Clock). Joku ohjelma ei anna tippua lepotilaan?
Nvidia Broadcast is Running GPU Hot | NVIDIA GeForce Forums
Minulla ei ole edes asennettuna mitään noita Nvidian softia vaan käytössä on ns. clean driver ja referenssi 3080.Jos tosiaan %, niin kuulostaa aika paljolta. Mulla 3080 3440x1440@144Hz ja idlessä ~6% TDP (~18W Board Power Draw, 32°C GPU Temp, 210 Mhz GPU Clock). Joku ohjelma ei anna tippua lepotilaan?
Nvidia Broadcast is Running GPU Hot | NVIDIA GeForce Forums
Njaa,750 w riittää mulla mainiosti. Vaikka ajaisi 430w powerlimitillä. i7 9700k on prossu (4.9 GHz)No tämä. Tosiaan kannattaa vähintään se 1kW poweri näille laittaa itsellä sai haukkaamaan 10940x + 2080ti (380w bios) pahimmillaan yli 800W joten ei ole liioiteltua ainakaan itsellä kun vaihdoin 1200wattiseen. Jahka 3080ti saapuu ja saan sen vesille niin pitää katsoa tuleeko virrankulutukseen yhtään parannuksia.
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaaEK tyynyt ovat huonoja, siitä nuo lämmöt johtuu.
1mm Thermalright on nyt käytössä 3080 EK referenssiblokilla ja hyvin tippui muistien lämmöt sellaiset 20 astetta verrattuna EK:n orkkiksiin.
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa
Juu kyllä Odyssey toimii ja 1,0mm paksuisena näitten EK Quantum Vector blokkien kanssa. Otin varuiksi vielä 1,5mm levyn mille nyt ei löydy käyttöäTuo oli hyvä tieto että tuo odyssey olisi ihan ok kamaa. Tuli kans laitettua amazonista tuota tilaukseen muun ostosten yhteydessä. Vielä kun saapuisi 3080ti ftw3 kortti ja ekn blokki niin pääsisi taas kunnolla lauhduttamaan...
Juu kyllä Odyssey toimii ja 1,0mm paksuisena näitten EK Quantum Vector blokkien kanssa. Otin varuiksi vielä 1,5mm levyn mille nyt ei löydy käyttöä
Seuraa toki lämpöjä, itellä tuli joskus laitettua sirulle liian vähän tahnaa, ja aluksi lämmöt laski. Sitten alkoi nousu.Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa
Mulla on 0.925V ja 1850MHz. Metro exodusta kannattaa myös kokeilla. Onhan tuo 0,95/1950 hyvin.
Testasin 0.9V ja 1860 (1905 ja kaatuu) eikä kaatunut enään. Verrattuna 0.95V/1905 oli erona 4 astetta ja 3FPS, tuulettimet pyöri siinä 70-72% paikkeilla. Vieläköhän tätä jotenkin säätelisi vai oiskohan tässä hyvät lukemat? Ei tosiaan löydy tuota Metro Exodusta itseltä, pitää siihen siiten joskus myöhemmin laittaa uudet setit jos kaatuilee.
1860 --->1891 ja kaatui heti minuutin sisään. Pienestä on kiinni.
Eiköhän nuo toimi ihan OK, joskin sitouttaa laajennukset saman tuoteperheen sisälle, jos ei lähde sovittimilla soveltamaan ja pumppua vaihtamaan. Hinta vaikuttaa varsin kilpailukykyiselle, joskin pumppu on selvästi heikoin lenkki, mutta riittänee tuolle setille ja olettaisin prossulaajennuksessa olevan toinen yhteensopiva pumppu. Plussaa kuparisesta radista, jotka ainakin aiemmin olivat melko harvassa AIO-puolella.
Jos ei ole mielenkiintoa puljata täyscustomin kanssa, niin kyllä toi varmasti asiansa ajaa. Kannattanee ehkä kysäistä muiden näkemyksiä tuolla; Custom nestejäähdytys - yleisthreadi
Edit. Sen verran vielä, että ei se täyscustominkaan rakentaminen mitään salatiedettä ole ja etenkin pehmeillä letkuilla onnistunee jokaiselta, jolla pysyy ruuvari kädessä, kunhan keskittyy ja miettii mitä tekee. Yleensä jännin osuus on näyttiksen purkaminen ja kasaaminen (joka tuossakin on edessä) ja tiiveyden testaaminen (joka tuolla pitäisi olla kunnossa).
Alphaköörit on kokonaan modulaarisia, eli kaikki letkut ovat perus G1/4 kierteisillä letkuliittimillä varustettu ja letkuliittimetkin saat irti letkusta pidennystä/lyhennystä varten.
Eli nuo jäähyt ei ole sidottu Alphacoolin omiin tuotteisiin, voit vaihtaa jäähyyn vaikka EK:n letkut ja letkuliittimet.
Toisin sanoen tuo setti on helppo muuttaa custom loopiksi. Ainoa rajoitus on että loopissa pitää käyttää DC-LT pumppua jos mielii lisätä toisen pumpun looppiin kun ensimmäinen ei enää riitä.
Millä kaikella olette itse testannut henkilökohtaisesti tuon vakauden? Ihan mielenkiinnosta kyselen, on se sitten alivoltittamista tai ylikellottamista?
Itselläni on hirveä liuta kaikkea millä ajan niitä kelloja/voltteja ja haen vakautta..
Graafisesti raskaat RTX pelit ovat parhaita kun rtx päällä vaatii enemmän volttia vakauteen. Jos rtx pelit toimii niin todennäköisesti kortti on vakaa kaikessa.
Mulla nopeiten epävakaan kortin kaataa Shadow of tomb raider, mutta myös ennemmin tai myöhemmin cyberpunk, metro exodus ja control..
Ei kokemusta itselläni, mutta tyypillisesti kuulee ongelmasta että kone sammuilee rasituksessa. Virtalähde siis sammuttaa itsensä kun mennään rajojen yli.Miten olette huomanneet jos ei riitä Powerissa potku Näytönohjaimelle (450w Powerlimit) sekä Prossulle (200-300w) ?
Miten oireilee? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Joo, näin arvelinkin.. Kun kaverilla siis i7-10700k + 3070 ja alkoi yhtäkkiä juuri tollei sammuttaa konetta kun kellotti näyttiksen/prossun. Täytyy sanoa että Powerissa ei riitä potku vaan.Ei kokemusta itselläni, mutta tyypillisesti kuulee ongelmasta että kone sammuilee rasituksessa. Virtalähde siis sammuttaa itsensä kun mennään rajojen yli.
Kellottelutkin voi olla epävakaita.Joo, näin arvelinkin.. Kun kaverilla siis i7-10700k + 3070 ja alkoi yhtäkkiä juuri tollei sammuttaa konetta kun kellotti näyttiksen/prossun. Täytyy sanoa että Powerissa ei riitä potku vaan.