NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3080 Ti / 3090 -ketju (GA102)

Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Toivottavasti Nvidian markkinointiporukka saa palkankorotuksen. Oli hyvä bisnesveto muuttaa Titan-mallisto xx90-kortiksi xx80 ja xx80 Ti yläpuolelle, niin myy kuin häkä - myös pelaajille.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 029
Toivottavasti Nvidian markkinointiporukka saa palkankorotuksen. Oli hyvä bisnesveto muuttaa Titan-mallisto xx90-kortiksi xx80 ja xx80 Ti yläpuolelle, niin myy kuin häkä - myös pelaajille.
Se ei ole edellenkään titan. Ei ole titan luokan ajureita, joten on varsin gimpattu rakkine verrattuna mitä titanit olivat.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Minkälaisia kokemuksia on täällä näiden korttien energiatehokkuusta työpöytäkäytössä/idlenä?

HWinfolla se GPU Power tai GPU-Z:lla se Board Power Draw siis.

Minulla on käytössä 3080 yhdellä 60hz näytöllä ja kulutus on idlenä kokoajan 30-33w. GPUn ja muistien kellot tippuu ihan oikein ja ajureista Power management mode on asetettu Normal. Käytössä Win10 uusimmalla päivityksellä ja uusimmat Nvidian ajurit.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 054
Mulla on tuo @BTA tekemä tee se itse mallia, aktiivinen backplate ja käy reilusti viilempänä. Ekwb:llä on kanssa joku kysely auki johon vastannu useampi sata että kaivataan aktiivista backplatea. Joten sieltä voi olla tulossa trio/supreme yhteen sopiva backplate.
Mulla odottelee ek:n aktiviinenbackplate vain paikalleen laittoa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Minkälaisia kokemuksia on täällä näiden korttien energiatehokkuusta työpöytäkäytössä/idlenä?

HWinfolla se GPU Power tai GPU-Z:lla se Board Power Draw siis.

Minulla on käytössä 3080 yhdellä 60hz näytöllä ja kulutus on idlenä kokoajan 30-33w. GPUn ja muistien kellot tippuu ihan oikein ja ajureista Power management mode on asetettu Normal. Käytössä Win10 uusimmalla päivityksellä ja uusimmat Nvidian ajurit.
Noi monitorointisoftat monesti estää deep sleepin. Varmuuden saa energiakulutusmittarilla pistorasiasta
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Noi monitorointisoftat monesti estää deep sleepin. Varmuuden saa energiakulutusmittarilla pistorasiasta
Olen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Olen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.
Mitä näyttää kun tuo gpu monitorointi on päällä, onko silloin enemmän? Todennäköisesti cpu vie siellä virtaa myös ja lienee se suurin kuluttaja. Itse seurailen asus dual intelligent softalla cpu kulutusta ja se on 5800x:llä idlenä n.4w. Kun pudottaa cpu manuaalisesti 2,8hgz@.0975V, niin on vain 1,9w
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Mitä näyttää kun tuo gpu monitorointi on päällä, onko silloin enemmän? Todennäköisesti cpu vie siellä virtaa myös ja lienee se suurin kuluttaja. Itse seurailen asus dual intelligent softalla cpu kulutusta ja se on 5800x:llä idlenä n.4w. Kun pudottaa cpu manuaalisesti 2,8hgz@.0975V, niin on vain 1,9w
Monitorointi ei lisää kulutusta pistorasiasta. Kyllä se CPU vie aika paljon myös, mutta olen ymmärtänyt että tätä 5600x ei saa idlaamaan kovin vähällä virralla arkkitehtuurista johtuen. CPUn kokonaiskulutus eli CPU package power/CPU PPT on idlenä 26-28w, josta itse corejen osuus on 4w.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
232
Mulla odottelee ek:n aktiviinenbackplate vain paikalleen laittoa.
Mikä kortti sulla on? Jos viitsit asennuksen jälkeen tehdä vertailun muistilämmöille, niin olisi hyvä.

Itse odottelen ek:n tai Alphacoolin aktiivista backplatea MSI 3090 Triolle, jostain syystä Barrows ei iske ulkonäöllisesti.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Olen mitannut myös mittarilla pistorasiasta. Kaikki monitorointisoftat ja muutkin softat suljettuna kulutus on työpöydällä idlessä 77w, joka on mielestäni aika paljon. Kokoonpanona 5600x + 3080, yksi M2 levy ja yksi SSD.
50W-80W on ihan tavanomainen idlaus koko koneelle. Fyysisesti isommat piirit aina idlaa suuremmilla wateilla vaikka ne ei tee mitään. Myös emon piirisarjalla on suuri vaikutus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Mulla NVIDIA Broadcast esti kortin menoon "Idle" tilaan (missä kuluttaa ~30W), eli kulutti sen ~100W työpöydälläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
171
Rupesi kiinnostamaan tuo idle virrankulutus ja huomasin että näytönohjain strix rtx 3080ti oc kuluttaa 126W ja kellot on minimissä eli 1815mzh enkä keksi miten tuon saa alemmaksi ja i9-11900kf kuluttaa 46W ja virranhallinnassa on päällä paras suoritusteho ja olen kellottanut biossista kaikki ytimet 5000mzh ja ne on kokoajan sen 5000mzh oli tilanne sitten mikä vaan mutta jos laittaa vaikka virranhallinnassa tasapainoitettu tilan aktiiviseksi niin sitten kellot tippuu tosi paljon ja kulutuskin vain n. 20W mutta on epävakaa enkä ymmärrä miksi mzh ei tipu "paras suoritusteho" asetuksella vaikka siellä on minimi 5% ja max 100% aivan kuten "tasapainoitettu" tilassakin. Kyllähän se järkevää olisi jos molemmat menisi idlessä alas mutta en ainakaan osaa noille mitään tehdä. Lautana asus strix Z490-E gaming ja corsairin vengeance 2x8gb 4133mzh kitti. Jos joku tietää miten saa idlenä hiljemmälle näitä molempia niin saa vinkata.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Se ei ole edellenkään titan. Ei ole titan luokan ajureita, joten on varsin gimpattu rakkine verrattuna mitä titanit olivat.
Ehkä niin, mutta eipä näytä olevan ammattikäyttöön Titan-mallistoa erikseenkään enää. Sen sijaan RTX 3090:lle on tehty sellaiset speksit, että kelpaa sisällöntuottajille ja kerman perässä liikkuville pelaajille. Aina löytyy niitä joille tämä on "numeropeliä", eli ostetaan parasta mitä löytyy. Enää se ei ole lähtökohtaisesti xx80 Ti vaan xx90. Lisää myyntiä siis Nvidialle ja ehkä vielä pienempien valmistus- ja tukitoimikulujen kera.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
349
Minkälaisia kokemuksia on täällä näiden korttien energiatehokkuusta työpöytäkäytössä/idlenä?

HWinfolla se GPU Power tai GPU-Z:lla se Board Power Draw siis.

Minulla on käytössä 3080 yhdellä 60hz näytöllä ja kulutus on idlenä kokoajan 30-33w. GPUn ja muistien kellot tippuu ihan oikein ja ajureista Power management mode on asetettu Normal. Käytössä Win10 uusimmalla päivityksellä ja uusimmat Nvidian ajurit.
Referenssi 2x8pin 3080Ti 100Hz näytöllä min. 25w max. 35w avg. 31w
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Pakko se oli itsekkin katsoa Virrankulutus idlessä, korttina toimii 3080ti Asus Strix LC OC AIO (EK Custom Loopissa tosin, jos merkitystä) niin pyörii 30-35w HwInfo mukaan..
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
26
Saako kysyä täältä RTX kortin liittimistä eli vaikuttiko ostopäätökseen onko RTX kortissa 2x8 tai 3x8 virransyötölle vai oletteko joutuneet päivittämään uuden PSU:n, että saa korttiin tarvittavat virtajohdot kiinni? Omassa PSUssa on 2x(6+2) virtaliitintä PCIe:lle ja monissa tehokkaimmissa korteissa vaaditaan 3x8. Oletteko taklanneet tuon miten? Toinen vaihtoehto on toki hommata 2x8 liittimet omaavan kortin, mutta ennemmin tässä markkinatilanteessa hommaan parhaan mahdollisen "saatavilla" olevan RTX kortin ja ratkaisen muut asiat myöhemmin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
No niin tännekin lähti evgan ftw3 3080ti tilaukseen en tiedä sitten oliko miten järkevä 1696€ hintaan kuluineen.

Saako kysyä täältä RTX kortin liittimistä eli vaikuttiko ostopäätökseen onko RTX kortissa 2x8 tai 3x8 virransyötölle vai oletteko joutuneet päivittämään uuden PSU:n, että saa korttiin tarvittavat virtajohdot kiinni? Omassa PSUssa on 2x(6+2) virtaliitintä PCIe:lle ja monissa tehokkaimmissa korteissa vaaditaan 3x8. Oletteko taklanneet tuon miten? Toinen vaihtoehto on toki hommata 2x8 liittimet omaavan kortin, mutta ennemmin tässä markkinatilanteessa hommaan parhaan mahdollisen "saatavilla" olevan RTX kortin ja ratkaisen muut asiat myöhemmin...
Itse ainakin halusin 3x8pin kortin jotta kortti saa kunnolla virtaa...:cool:
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mun mielestä kortti imee ihan riittävästi jo 2x8pin liittimistä virtaa. Ehkä sitten jossain piikeissä 3x8pin virrasta on iloa, tasaisempi FPS niissä? En kyllä haluaisi, että kortti ottaisi jatkuvasti 100W nykyistä enemmän pelatessa...
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Omana mielipiteenäni: kolmas virtaliitin on suunnilleen ensimmäistä kertaa historiassa oikeasti hyödyllinen. 2x8pin -kortit tyrehtyy power limitiltään käytännössä 350W luokkaan, mikä vaatii julmaa alivoltitusta ettei kellot dippaile. 400W alkaa olla vähän sinne päin, ettei tiukimmissa paikoissa ala kortti konttaamaan. Keskimääräinen virrankulutus ei välttämättä kasva suuremman power limitin myötä, mutta niissä vaativimmissa paikoissa saadaan edes vähän headroomia.

Riippumatta virtaliittimien määrästä, isojen Ampere-piirien kanssa ei todellakaan kannata leikkiä vajaamittaisten virtalähteiden kanssa. Piikkiarvot on kovia myös 2x8pin-korteilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Omana mielipiteenäni: kolmas virtaliitin on suunnilleen ensimmäistä kertaa historiassa oikeasti hyödyllinen. 2x8pin -kortit tyrehtyy power limitiltään käytännössä 350W luokkaan, mikä vaatii julmaa alivoltitusta ettei kellot dippaile. 400W alkaa olla vähän sinne päin, ettei tiukimmissa paikoissa ala kortti konttaamaan. Keskimääräinen virrankulutus ei välttämättä kasva suuremman power limitin myötä, mutta niissä vaativimmissa paikoissa saadaan edes vähän headroomia.

Riippumatta virtaliittimien määrästä, isojen Ampere-piirien kanssa ei todellakaan kannata leikkiä vajaamittaisten virtalähteiden kanssa. Piikkiarvot on kovia myös 2x8pin-korteilla.
No tämä. Tosiaan kannattaa vähintään se 1kW poweri näille laittaa itsellä sai haukkaamaan 10940x + 2080ti (380w bios) pahimmillaan yli 800W joten ei ole liioiteltua ainakaan itsellä kun vaihdoin 1200wattiseen. Jahka 3080ti saapuu ja saan sen vesille niin pitää katsoa tuleeko virrankulutukseen yhtään parannuksia.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
180
Jos tosiaan %, niin kuulostaa aika paljolta. Mulla 3080 3440x1440@144Hz ja idlessä ~6% TDP (~18W Board Power Draw, 32°C GPU Temp, 210 Mhz GPU Clock). Joku ohjelma ei anna tippua lepotilaan?

Nvidia Broadcast is Running GPU Hot | NVIDIA GeForce Forums
Minulla ei ole edes asennettuna mitään noita Nvidian softia vaan käytössä on ns. clean driver ja referenssi 3080.
Tuo sinun 18w kuulostaa jo järkevämmältä, kun ottaa huomioon tuon näytön.
Joku tässä hommassa ei ole nyt oikein, kun katsoo esimerkiksi Techpowerupin arvosteluja niin yhdellä näytöllä pelkän kortin kulutus idlenä on 9-10w ja kahdella näytöllä 21-22w. Vasta mediantoistossa mennään tuonne 30w lukemiin.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
No tämä. Tosiaan kannattaa vähintään se 1kW poweri näille laittaa itsellä sai haukkaamaan 10940x + 2080ti (380w bios) pahimmillaan yli 800W joten ei ole liioiteltua ainakaan itsellä kun vaihdoin 1200wattiseen. Jahka 3080ti saapuu ja saan sen vesille niin pitää katsoa tuleeko virrankulutukseen yhtään parannuksia.
Njaa,750 w riittää mulla mainiosti. Vaikka ajaisi 430w powerlimitillä. i7 9700k on prossu (4.9 GHz)
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Onkohan oma kone ottan parhaillaan testejä ajellessa 580w seinästä, 5900x+rtx3080.
(Talosta löytyy Corsair rm750x, rm850i, rm1000i ja Evga supernova g3 650w)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Wattien speksattu määrä ei ole se mittari. Transienttien käsittelykyky ratkaisee. Se voi olla 500W powerilla hyvä ja 1000W powerilla huono. Toki 500-wattisella pitää olla sitten tosi hyvä, siinä missä 1000W ei tarvitse välttämättä olla ihan markkinoiden absoluuttista huippua pelittääkseen vielä ok. Itsekin olen ajanut yli 400W limitillä 3080:iä Seasonicin 750W Prime Ultralla, ja näitähän jotkut pitää alimpana roskana Amperen ajamiseen.

Jos powerin mallista ei ole sanottu mitään, niin maininta vain 2x8pin PCIE-piuhoista saisi minut huolestumaan. Todennäköisyys ongelmille on suurempi kuin jos piuhoja on reilusti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
EK tyynyt ovat huonoja, siitä nuo lämmöt johtuu.
1mm Thermalright on nyt käytössä 3080 EK referenssiblokilla ja hyvin tippui muistien lämmöt sellaiset 20 astetta verrattuna EK:n orkkiksiin.
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia :psmoke: Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa :lonely:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia :psmoke: Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa :lonely:
Tuo oli hyvä tieto että tuo odyssey olisi ihan ok kamaa. Tuli kans laitettua amazonista tuota tilaukseen muun ostosten yhteydessä. Vielä kun saapuisi 3080ti ftw3 kortti ja ekn blokki niin pääsisi taas kunnolla lauhduttamaan...:cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Tuo oli hyvä tieto että tuo odyssey olisi ihan ok kamaa. Tuli kans laitettua amazonista tuota tilaukseen muun ostosten yhteydessä. Vielä kun saapuisi 3080ti ftw3 kortti ja ekn blokki niin pääsisi taas kunnolla lauhduttamaan...:cigar:
Juu kyllä Odyssey toimii ja 1,0mm paksuisena näitten EK Quantum Vector blokkien kanssa. Otin varuiksi vielä 1,5mm levyn mille nyt ei löydy käyttöä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Juu kyllä Odyssey toimii ja 1,0mm paksuisena näitten EK Quantum Vector blokkien kanssa. Otin varuiksi vielä 1,5mm levyn mille nyt ei löydy käyttöä :)
Näky olevan amazonis parempaakin lämmönjohtavuudeltaan mutta hintakin oli jo luokkaa 100€ per levy niin ei viitsinyt. Meinasin aluuksi ottaa kaikkia kokoja takalevyynkin mutta ei taida olla vasta kun 3090 enempi etua.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Thermalright Odyssey 1,0 mm tyynyt oli todellakin ratkaisu muistien lämpöihin. Nyt on muistien maksimilämmöt 76 graadia :psmoke: Samalla tipahti GPU:n lämmöt kivasti kun vaihdoin EK:n tahnat Kryonauttiin ja en laittanut sitä tällä kertaa liikaa :lonely:
Seuraa toki lämpöjä, itellä tuli joskus laitettua sirulle liian vähän tahnaa, ja aluksi lämmöt laski. Sitten alkoi nousu.

Ite tässä pähkäillyt, josko uskaltaisi avata 3080 suprim x:n talvella ja vaihtaa vram-tyynyt ja kryonautin corelle. Jotenkin naurattaa, että tämmönen "öljynvaihto" voisi poistaa takuun. Sattans, sertifioisivat edes tahoja, jotka voisivat takuun piirissä tuon tehdä.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
337
Kokeilin 3080 tuf oc:lle alivoltitusta ja 950/1905 toimi vakaana shadow of tomb raiderissa kaikki asetukset täysillä. 925/1905 ei enään toiminut. Teinköhän kaikki nyt oikein eli käyrän korkeimmasta kohdasta ensin altti pohjassa pudotin sen 1905 kohtaan. Sen jälkeen 925 kohdasta nostin 1905:een. 66c oli noin lämmöt 1950/1905 että kylläpä se kelpaa tuoki.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Mulla on 0.925V ja 1850MHz. Metro exodusta kannattaa myös kokeilla. Onhan tuo 0,95/1950 hyvin.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Meitsillä Seasonicin 1000 w prime (ostettu 2017) ei pystynyt pyörittämään 3090 korttia kunnolla. Nyt kun muistelen niin välillä 2080 ti kortin aikoina kone saattoi pelatessa rebootata myös. Vaihtamalla virtalähteen darkpowerin malliin homma pelittää ja kone ei ole rebootannut kuukauteen (aiemmin muutaman kerran viikossa, pelatessa tiettyjä pelejä enemmän).
 
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
470
Täällä RTX 3080 Ti tappiin kellotettuna sekä Core i9 10900k@5.1ghz ja Seasonic prime 850w tänä vuonna ostettu. Ei ainakaan toistaiseksi mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
945
Myös RTX 3080 Ti kellotettuna, tosin "vain" 400w powerlimitillä, sekä i9 9900k@5@GHz. Virtalähde itx-koneisiin tarkoitettu Corsair SF 750w platinum, ei myöskään mitään ongelmia. Aiheelle tais olla kyllä oma ketjunsakin.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
337
Mulla on 0.925V ja 1850MHz. Metro exodusta kannattaa myös kokeilla. Onhan tuo 0,95/1950 hyvin.
Testasin 0.9V ja 1860 (1905 ja kaatuu) eikä kaatunut enään. Verrattuna 0.95V/1905 oli erona 4 astetta ja 3FPS, tuulettimet pyöri siinä 70-72% paikkeilla. Vieläköhän tätä jotenkin säätelisi vai oiskohan tässä hyvät lukemat? Ei tosiaan löydy tuota Metro Exodusta itseltä, pitää siihen siiten joskus myöhemmin laittaa uudet setit jos kaatuilee.

1860 --->1891 ja kaatui heti minuutin sisään. Pienestä on kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
232
Itse olen jo reilu 11 kuukautta mennyt Corsairin HX750i + i9-900k 5Ghz + RTX3090 (450w limiitti). Ei ongelmia. 3dMark ennätysjahdeisssa olen laittanut RGB:t pois päältä, ne kun vie yksistään pahimmillaan n.100w....
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 392
Testasin 0.9V ja 1860 (1905 ja kaatuu) eikä kaatunut enään. Verrattuna 0.95V/1905 oli erona 4 astetta ja 3FPS, tuulettimet pyöri siinä 70-72% paikkeilla. Vieläköhän tätä jotenkin säätelisi vai oiskohan tässä hyvät lukemat? Ei tosiaan löydy tuota Metro Exodusta itseltä, pitää siihen siiten joskus myöhemmin laittaa uudet setit jos kaatuilee.

1860 --->1891 ja kaatui heti minuutin sisään. Pienestä on kiinni.
Innostuin vielä testailemaan Cyberpunkin kanssa ja 0.975/1965 on toiminut toistaiseksi (muistit +400). Lämmöt säädin 65 asteen paikkeille. Jokin satunnainen tekstuuri välkkyy kun tarkkaa katselee, en tiedä johtuuko säädöistä. Näyttis siis 3080 TUF OC.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Millä kaikella olette itse testannut henkilökohtaisesti tuon vakauden? Ihan mielenkiinnosta kyselen, on se sitten alivoltittamista tai ylikellottamista?
Itselläni on hirveä liuta kaikkea millä ajan niitä kelloja/voltteja ja haen vakautta..
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
622
Eiköhän nuo toimi ihan OK, joskin sitouttaa laajennukset saman tuoteperheen sisälle, jos ei lähde sovittimilla soveltamaan ja pumppua vaihtamaan. Hinta vaikuttaa varsin kilpailukykyiselle, joskin pumppu on selvästi heikoin lenkki, mutta riittänee tuolle setille ja olettaisin prossulaajennuksessa olevan toinen yhteensopiva pumppu. Plussaa kuparisesta radista, jotka ainakin aiemmin olivat melko harvassa AIO-puolella.

Jos ei ole mielenkiintoa puljata täyscustomin kanssa, niin kyllä toi varmasti asiansa ajaa. Kannattanee ehkä kysäistä muiden näkemyksiä tuolla; Custom nestejäähdytys - yleisthreadi

Edit. Sen verran vielä, että ei se täyscustominkaan rakentaminen mitään salatiedettä ole ja etenkin pehmeillä letkuilla onnistunee jokaiselta, jolla pysyy ruuvari kädessä, kunhan keskittyy ja miettii mitä tekee. Yleensä jännin osuus on näyttiksen purkaminen ja kasaaminen (joka tuossakin on edessä) ja tiiveyden testaaminen (joka tuolla pitäisi olla kunnossa).
Alphaköörit on kokonaan modulaarisia, eli kaikki letkut ovat perus G1/4 kierteisillä letkuliittimillä varustettu ja letkuliittimetkin saat irti letkusta pidennystä/lyhennystä varten.
Eli nuo jäähyt ei ole sidottu Alphacoolin omiin tuotteisiin, voit vaihtaa jäähyyn vaikka EK:n letkut ja letkuliittimet.

Toisin sanoen tuo setti on helppo muuttaa custom loopiksi. Ainoa rajoitus on että loopissa pitää käyttää DC-LT pumppua jos mielii lisätä toisen pumpun looppiin kun ensimmäinen ei enää riitä.
Kiitos näistä @Charun ja @Tiihokatti, veronpalautusten kunniaksi laitoin Eiswolfin tilaukseen ja kohta laitetaan Ventus vesille. :thumbsup: Voisipa tuosta vaikka tuotetestinkin raapaista kirjoittaen.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
475
Millä kaikella olette itse testannut henkilökohtaisesti tuon vakauden? Ihan mielenkiinnosta kyselen, on se sitten alivoltittamista tai ylikellottamista?
Itselläni on hirveä liuta kaikkea millä ajan niitä kelloja/voltteja ja haen vakautta..
Graafisesti raskaat RTX pelit ovat parhaita kun rtx päällä vaatii enemmän volttia vakauteen. Jos rtx pelit toimii niin todennäköisesti kortti on vakaa kaikessa.

Mulla nopeiten epävakaan kortin kaataa Shadow of tomb raider, mutta myös ennemmin tai myöhemmin cyberpunk, metro exodus ja control..
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 392
Graafisesti raskaat RTX pelit ovat parhaita kun rtx päällä vaatii enemmän volttia vakauteen. Jos rtx pelit toimii niin todennäköisesti kortti on vakaa kaikessa.

Mulla nopeiten epävakaan kortin kaataa Shadow of tomb raider, mutta myös ennemmin tai myöhemmin cyberpunk, metro exodus ja control..
3dMarkin RT-testi sen sijaan pyörii vaikka millä virityksillä.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Miten olette huomanneet jos ei riitä Powerissa potku Näytönohjaimelle (450w Powerlimit) sekä Prossulle (200-300w) ?
Miten oireilee? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Miten olette huomanneet jos ei riitä Powerissa potku Näytönohjaimelle (450w Powerlimit) sekä Prossulle (200-300w) ?
Miten oireilee? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Ei kokemusta itselläni, mutta tyypillisesti kuulee ongelmasta että kone sammuilee rasituksessa. Virtalähde siis sammuttaa itsensä kun mennään rajojen yli.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Ei kokemusta itselläni, mutta tyypillisesti kuulee ongelmasta että kone sammuilee rasituksessa. Virtalähde siis sammuttaa itsensä kun mennään rajojen yli.
Joo, näin arvelinkin.. Kun kaverilla siis i7-10700k + 3070 ja alkoi yhtäkkiä juuri tollei sammuttaa konetta kun kellotti näyttiksen/prossun. Täytyy sanoa että Powerissa ei riitä potku vaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 506
Viestejä
4 201 665
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom