NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Tämän langan vinkistä sain Jimmsistä napattua 3090 Suprim X:stä viimosen eilen. Onhan tuo jonkilainen 3090 ollut tilauksessa julkasusta lähtien ja kaksi tilausta nyt perunut, Asus 3090 EKWB oli tilauksessa ja sen vaihoin Suprimiin. Lohdutuksena kyllä 3080 sai äkkiä ja ollut korvikkeean lokakuun alusta mutta nyt tuntuu työvoitolle :rofl:
Näyttökuva 2021-01-15 100030.jpg
 
Minkälainen onni ja odotusaika tilanneilla on ollut 3070 korttien kanssa, niille taitaa olla pienempi kysyntä ainakin Proshopin tilastojen mukaan?
 
Kyllä se hinta kauppiaita sitoo kun sopimus on tehty. On myyjän velvollisuus pitää huolta että tavaraa riittää ja hinta on oikea. Ainoastaan jos on selvästi virheellinen hinta, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää (esim tonnin tv kympillä) on myyjällä oikeaus olla myymättä tuotetta ilmoitettuun hintaan.
 
Kyllä se hinta kauppiaita sitoo kun sopimus on tehty. On myyjän velvollisuus pitää huolta että tavaraa riittää ja hinta on oikea. Ainoastaan jos on selvästi virheellinen hinta, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää (esim tonnin tv kympillä) on myyjällä oikeaus olla myymättä tuotetta ilmoitettuun hintaan.
Kun tästä nyt jaksetaan vääntää niin paljon, miksi ette kysy suoraan kuluttaja-asiamieheltä? Hyvin yksinkertainen googletus, täytä yhteydenottolomake ja vastaus tulee yleensä parin tunnin sisään. Kysymyksen voi asetella vaikka näin: Onko myyjällä oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus, jos tuotteen saatavuus on erittäin heikko, ja sen hintakin on noussut reilusti alkuperäisestä.

Off topic, mutta itse jouduin kyselemään konepakettien palautusoikeudesta, kun monella kaupalla lukee että palautusoikeus ei koske konepaketteja. Se kuitenkin koskee. Ei voida olettaa, että asiakas olisi selannut läpi sivut niin että olisi edes tietoinen ehdosta, ja toiseksi jos sitä ei ole itse laskussa niin ei päde ja 14vrk palautusoikeus on olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
He ovat myyneet esim. 750€ tuotetta mitä eivä ole saaneet varastoon. Mutta jos he ovat saaneet tuotteen minkä hinta on 950€ niin he toimittavat näitä 950€ tuotteita ostaville. Ei 750€ tuotteen ostaneille. Voihan se olla, että sitten joskus vaikka vuodenpäästä saavat taas 750€ tuotteita ja jos vielä jonossa roikkuu joku niin hänelle se toimitetaan.
Onko se kannattavaa kaupalle on toinen juttu. Asiakas kun voi vaikuttaa jaloillaan.
 
  • 20.1. 60 kpl
WHAT!?!?!?!?!?
Eiköhän se ole vain ajasta kiinni milloin saapuvien määrät nousevat. NVIDIA on kuitenkin vahvistanut, ettei Q1:n aikana tule tapahtumaan ihmeitä. Aika näyttää tuleeko yllätyksiä.
 
Kiitos tiedosta. Tiedätkö mitä niistä, kun OC versio haussa ja siitä on musta ja valkoinen versio?
Jimmsin sivuilla ilmoitettu seuraavasti:

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix White Edition - OC Edition
20.1. 6kpl

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix
20.1. 10kpl

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix - OC Edition
20.1. 50kpl
 
Kun tästä nyt jaksetaan vääntää niin paljon, miksi ette kysy suoraan kuluttaja-asiamieheltä? Hyvin yksinkertainen googletus, täytä yhteydenottolomake ja vastaus tulee yleensä parin tunnin sisään. Kysymyksen voi asetella vaikka näin: Onko myyjällä oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus, jos tuotteen saatavuus on erittäin heikko, ja sen hintakin on noussut reilusti alkuperäisestä.

Off topic, mutta itse jouduin kyselemään konepakettien palautusoikeudesta, kun monella kaupalla lukee että palautusoikeus ei koske konepaketteja. Se kuitenkin koskee. Ei voida olettaa, että asiakas olisi selannut läpi sivut niin että olisi edes tietoinen ehdosta, ja toiseksi jos sitä ei ole itse laskussa niin ei päde ja 14vrk palautusoikeus on olemassa.
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.
 
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa minkä päivän 3080 TUF OC tilauksia Verkkokauppa on lähiaikoina toimittanut?
 
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
 
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
Onhan se kauppa myynyt tuotteen. Sopimus on syntynyt tilausvahvistuksella.

Tuotteen toimitus on täysin eri asia.
 
Nyt lähti Casekingistä matkaan ensimmäinen 3060 Ti, loput 2 sitten ensi viikolla.

3070, 3060 Ti ja 3090 -malleja tuolla näyttäisi olevan varastossa melko tiuhaan, 3090 ollut kokoajan saatavilla viimeisen 2 viikon ajan.
3080 -malleja ei ole tullut vielä päivitellessä kertaakaan vastaan kun huvikseni päivitellyt, niitä nyt ei ole tarve saadakaan.
 
  • 20.1. 60 kpl
WHAT!?!?!?!?!?

saa nähä oman valkosen 3080 asus strixin. oon jonosijalla 20-30 ja niitä tulee just 19 kappaletta :D mut sen tiiän, et oon jossai 26-30. saa nähä millon ja kun noi 7 kpl tulis tuolta..
 
Tämän langan vinkistä sain Jimmsistä napattua 3090 Suprim X:stä viimosen eilen. Onhan tuo jonkilainen 3090 ollut tilauksessa julkasusta lähtien ja kaksi tilausta nyt perunut, Asus 3090 EKWB oli tilauksessa ja sen vaihoin Suprimiin. Lohdutuksena kyllä 3080 sai äkkiä ja ollut korvikkeean lokakuun alusta mutta nyt tuntuu työvoitolle :rofl:
Näyttökuva 2021-01-15 100030.jpg

Aika harvinainen tilanne. 3090:aa on kuitenkin jopa saanutkin ihan hyllyistäkin. Varsinkin jos olet jo 3090:n julkkarista asti kytännyt.
 
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.

Tähän pieni täsmennys: yritykset kyllä myyvänä osapuolena nimenomaan saa sanella ne sopimusehdot, KUNHAN ne eivät ole lainvastaisia. Ja lainvastaisia on kaikki jotka mm. tähtää tehdyn sopimuksen yksipuoliseen mitätöintiin ilman päteviä syitä (hintaheilahtelut, isotkaan, ei sellaisia ole).

Jos tuon yrittäjäriskin haluaa välttää, yrityksen pitää tarjota jonotussysteemi, jossa kortin voi ostaa kun oma vuoro koittaa silloin ilmoitettuun hintaan. Jos lähetellään sopimusvahvistuksia ja tehdään maksusitoomuksia, niin siinä vaiheessa yrityksellä ei ole mitään oikeutta enää perua sopimuksia vain koska ei tahdo niitä noudattaa. Sopimus on sopimus, joka (ollessaan laillinen) sitoo molempia osapuolia, ja tilausvahvistus on dokumentti joka sitoo myyjää.
 
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
Itseasiassa jälleenmyyjät ovat tässä tapauksessa juurikin myynet jonoksi asti tuotteita, mitä heillä ei varastossa ole. Jälleenmyyjät ovat tehneet sitovan sopimuksen toimittaa tilattu tuote tai palvelu. Mikäli he eivät siihen kykene on heidän korvattava aiheutunut tilanne. Tämä alkaa mennä jo salaliittoteorian puolelle, kun esitetään kaiken maailman väitteitä ilman minkään näköisiä todisteita.
 
Hain viime viikolla 27. lokakuuta tilatun TUF OC:n.

1610708679864.png
Jaa...itellä 26.10 tilaus ja vielä ilman... =(

Jospa niitä tulis pian verkkokauppaankin lisää, kun molempien Tuffien kohalla lukee nyt: "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl". Aiemmin oli pelkkä viiva....
 
Tilasin 3080 Strixin verkkiksestä 26.11 ja ajattelin käydä kurkkaamassa tuotesivulta onko vielä mitään arvioita.

Myyntihistoria näyttää viimeksi saapuneet "28.10.2020 2 kpl", kysyin aspa-chatista vielä, että pitääkö tuo oikeasti paikkansa ja kyllä siinä kohtaa kuulemma viimeksi varastoon saapuneet tuotteet listataan.

Ei varmaankaan ihan vähään aikaan tarvitse korttia tuolta odottaa :D
 
Huomioikaa saatavuus- ja toimitustiedot alta löytyvä toimituksen arvioitu alkamisaika.
Asuksen Dual näköjään tiedon mukaan suoraan toimitukseen (olikin 3060 ti) 29.1, TUF 8.2. ja Strix 9.4.

Piti nyt laittaa kokeeksi tuolta tulemaan yksi Dual 3060 Ti, haluan nähdä onko Telialla tosiaan jotain korttia varastossa. Maanantaina pitäisi olla perillä.
 
Viimeksi muokattu:
Nuo Telian kaupan tiedot ovat niin syvältä. Strix 3070 - kortille "Vain muutama jäljellä" ja toimitusarvio 9.4. Kysyn taas kerran, jäljellä mistä kun ei heillä ole ollut kortin korttia?
 
Nuo Telian kaupan tiedot ovat niin syvältä. Strix 3070 - kortille "Vain muutama jäljellä" ja toimitusarvio 9.4. Kysyn taas kerran, jäljellä mistä kun ei heillä ole ollut kortin korttia?
No periaatteessa voisi olla jäljellä siitä erästä, joka on tulossa tuolloin. Olisi toki loogisempaa näissä korteissa, jossa toimitusaika on lyhyempi. Jotta tämä voisi pitää paikkansa, niin ne syksyllä myydyt kortit pitäisi olla valmistajan/tukkurin puolelta peruttu. Tämäkin olisi periaatteessa mahdollista.
 
Tilasin 3080 Strixin verkkiksestä 26.11 ja ajattelin käydä kurkkaamassa tuotesivulta onko vielä mitään arvioita.

Myyntihistoria näyttää viimeksi saapuneet "28.10.2020 2 kpl", kysyin aspa-chatista vielä, että pitääkö tuo oikeasti paikkansa ja kyllä siinä kohtaa kuulemma viimeksi varastoon saapuneet tuotteet listataan.

Ei varmaankaan ihan vähään aikaan tarvitse korttia tuolta odottaa :D
Tuntuu tuo verkkokauppa.com saavan aika heikosti näitä 3080 kortteja :( Itsekin tilannut sieltä ja katsoin just aamulla, että jos saman kortin olisin tilannutkin proshopista, niin olisi jo tullut. Siellä oltiin jo menossa yli kuukautta myöhemmissä tilauksissa saman kortin osalta.
 
Caseking auki ja parin minuutin ihmettelyn päästä F5 ja sinne hävisivät 3060 kuin pieru saharaan. Täytyy kyllä nopea olla.
 
Oon samassa veneessä kanssasi. Tulee hyvä fiilis, vaikka ei osukaan vielä. Tuo erä luo tunteen, että jossain kohtaa se omakin tulee. Jopa ennen kesää!(toivottavasti)

Just näin! Ei oo enää sellanen olo että ollaan uppoavan Estonian matkassa :tup:
 
https://www.proshop.fi/RTX-30series-overview (Updated: 15.01.2021 at 10.16)

3060Ti tilauksia toimittamatta: 698
3060Ti tulossa olevat kortit: 82

3070 tilauksia toimittamatta: 578
3070 tulossa olevat kortit: 307

3080 tilauksia toimittamatta: 3128
3080 tulossa olevat kortit: 50

3090 tilauksia toimittamatta: 104
3090 tulossa olevat kortit: 75

Näin nelisen kuukautta tätä palstaa seuranneena täytyy antaa krediittiä RaBBit:lle näistä koosteista. Kiitos, säästää omaa aikaa joka kerta.
 
Itse jonossa sijalla 1-5 eli saan kortin juuri sopivasti synttärilahjaksi itselle :cool::cool:

pitäisköhän tilata tuo asuksen 3070 strix valkosena, siellä olis tulossa enemmän kortteja ja jonotkaan ei oo mitkään kauheen isot :sthinking:
taidanpa venata sitä 3080, kun samat arvat on verkkokaupassaki, voi sieltäki tulla mahdollisuus..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 444
Viestejä
4 888 859
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Tiedonantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom