NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se on valitettavasti niin jos kauppa ei saa tuota halpaa erää enään niin he voivat teidän tilaukset perua. Ei siihen auta mikään. He voivat siihen asti tehdä muutoksia tilaukselle kun tavara lähtee varastosta.
Esim. A tilaa näyttiksen nettikaupasta hintaan 500€. Nettikauppa ei saa tätä erää tehtaalta. Menee aikaa ja nettikauppa saakin tehtaalta erän mikä maksaa 600€. Ei tämän nettikaupan tarvitse myydä tätä uutta erää tappiolla. Vaikka tuote olisikin sama niin toimituserä on eri.
Ja älkää sekoittako B2B kauppaa B2C. Ihan eri asioita.
 
Ohhoh 60 non oc tuffia tulossa jimmylle, 20.1! Muitakin malleja kyllä, jopa non oc strixiä 7kpl, mutta noita tuffeja eniten, onnea kyseisten saajille! Itse sain viime trio satsista jonka jälkeen näyttää msin toimitukset kuivuneen taas täysin
 
Oiskohan mahollista että verkkikselle on myös tulossa iso erä noita non-oc tuffeja myös kun siellä ollut tilaus menoss nyt 2 kuukautta :eek:
 
Täällä kun oli puhetta tuosta VISA:lla tilaamisesta niin näköjään ainakin proshopilla homma toimi niin, että "maksu" oli pelkkä katevaraus nyt kun tuotetta ei ollut vielä saatavilla.
Peruin juuri oman tilaukseni ja katevaraus poistui heti. Eli varsin näppärä näin epävarmassa tilanteessa.
 
Olisipa kyllä tervetullut yllätys jos vihdoin alkaisi RTX3080 non OC Tuffi tulemaan Jimmssiltä. Tein tilauksen myynnin avautumis päivänä niin nopeasti kun se siinä alku f5 hässäkässä oli mahdollista...

Tilausvahvistus itselle oli tullut klo 16:14 sähköpostiin.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Toi 20.1. on muutamalla muullakin asuksen kortilla, ainakin 3060ti dual oc ja 3070 dual oc. Oman kortinki pitäis siis tulla silloin :love:
 
Ohhoh. Nehän laitto melkee saman verra korttia tulee 20.1. ku mitä siihen mennessä tullu ylipäätää (non oc TUF). Ehkä tässä rupeaa jo uskomaan, että se omakin non OC kortti tulee joskus!
 
Olisipa kyllä tervetullut yllätys jos vihdoin alkaisi RTX3080 non OC Tuffi tulemaan Jimmssiltä. Tein tilauksen myynnin avautumis päivänä niin nopeasti kun se siinä alku f5 hässäkässä oli mahdollista...

Tilausvahvistus itselle oli tullut klo 16:14 sähköpostiin.

Jos on käyttäjä jimssiin niin käy tsekkaan jonopaikkas sieltä tilauksesta
 

Tää tuli kyllä puskista. Hemmetin hienoo että noita viimeinkin tulee. Itelle ei tosta vielä irtoa mutta seuraavasta sitte jos eräkoot alkaa olla tätä luokkaa. Josko Jimmyllä kerrankin ois osunu toi kuukausarvio kohilleen.
 
Näyttää siltä, että Jimmsin ensimmäisen tunnin 3080 non-OC TUF tilaukset eivät ole saapumassa tämän vuoden puolella

1610391289504.png

Nyt sun pitää päivittää graafi! :D
 
Aijai 30kpl OC TUFfeja myös tulossa, sitten vielä se 130-150 pitäisi tulla.
Jeps, itsellä reilu 70 tuon jälkeen, eli ehkä huhtikuun lopulla? Sitten Verkkiksessä menevät varmaan jo tämän vuoden tilauksissa kun itse saan tuon syyskuun tilauksen
 
Kyllä se on valitettavasti niin jos kauppa ei saa tuota halpaa erää enään niin he voivat teidän tilaukset perua. Ei siihen auta mikään. He voivat siihen asti tehdä muutoksia tilaukselle kun tavara lähtee varastosta.
Esim. A tilaa näyttiksen nettikaupasta hintaan 500€. Nettikauppa ei saa tätä erää tehtaalta. Menee aikaa ja nettikauppa saakin tehtaalta erän mikä maksaa 600€. Ei tämän nettikaupan tarvitse myydä tätä uutta erää tappiolla. Vaikka tuote olisikin sama niin toimituserä on eri.
Ja älkää sekoittako B2B kauppaa B2C. Ihan eri asioita.
Aikamoinen PR katastrofi tuosta tulisi ja itse ainakin jatkossa menisi tähän asti jimssille menneet rahat muualle jos kuukausien odottelun jälkeen tilaus peruttaisiin tuolla perusteella. Veikkaan että en olisi ainoa. Tietysti jos joka ikinen liike tekisi näin niin ehkä asia olisi eri mutta veikkaan että jotkut mielummin ottavat takkiin kuin menettäisivät tulevaisuudessa asiakkaansa tuollaisen lyhytnäköisen tempun vuoksi.
 
Tää tuli kyllä puskista. Hemmetin hienoo että noita viimeinkin tulee. Itelle ei tosta vielä irtoa mutta seuraavasta sitte jos eräkoot alkaa olla tätä luokkaa. Josko Jimmyllä kerrankin ois osunu toi kuukausarvio kohilleen.
Oon samassa veneessä kanssasi. Tulee hyvä fiilis, vaikka ei osukaan vielä. Tuo erä luo tunteen, että jossain kohtaa se omakin tulee. Jopa ennen kesää!(toivottavasti)
 
Menee näköjään samalla tavalla kuin viimeksikin, eli Asukselta tulee kerralla iso erä kortteja. Silloinhan toiveena oli vain, että toimitusten tiheys olisi suurempi kuin kerran kahdessa kuukaudessa. No, nyt se on sitten kerran kuukaudessa.

Jos laskin oikein niin 20.1. ja "pvm vielä vahvistamatta" olisi yhteensä 147 kortti 3080:tä, 595 korttia 3070:tä ja 200 korttia 3060 Ti:tä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kai nyt sentään huhtikuun? Helmikuun lopulla ehkä.
Pari edellistä rypästä näyttää että voisi tulla kolme lähetystä 2 viikossa ja sitten taas kuukauden tauko. Jolloin helmikuun alku olisi mahdollineen, elämme jännittäviä aikoja.
 
[
Kyllä se on valitettavasti niin jos kauppa ei saa tuota halpaa erää enään niin he voivat teidän tilaukset perua. Ei siihen auta mikään. He voivat siihen asti tehdä muutoksia tilaukselle kun tavara lähtee varastosta.
Esim. A tilaa näyttiksen nettikaupasta hintaan 500€. Nettikauppa ei saa tätä erää tehtaalta. Menee aikaa ja nettikauppa saakin tehtaalta erän mikä maksaa 600€. Ei tämän nettikaupan tarvitse myydä tätä uutta erää tappiolla. Vaikka tuote olisikin sama niin toimituserä on eri.
Ja älkää sekoittako B2B kauppaa B2C. Ihan eri asioita.
 
Tämän langan vinkistä sain Jimmsistä napattua 3090 Suprim X:stä viimosen eilen. Onhan tuo jonkilainen 3090 ollut tilauksessa julkasusta lähtien ja kaksi tilausta nyt perunut, Asus 3090 EKWB oli tilauksessa ja sen vaihoin Suprimiin. Lohdutuksena kyllä 3080 sai äkkiä ja ollut korvikkeean lokakuun alusta mutta nyt tuntuu työvoitolle :rofl:
Näyttökuva 2021-01-15 100030.jpg
 
Minkälainen onni ja odotusaika tilanneilla on ollut 3070 korttien kanssa, niille taitaa olla pienempi kysyntä ainakin Proshopin tilastojen mukaan?
 
Kyllä se hinta kauppiaita sitoo kun sopimus on tehty. On myyjän velvollisuus pitää huolta että tavaraa riittää ja hinta on oikea. Ainoastaan jos on selvästi virheellinen hinta, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää (esim tonnin tv kympillä) on myyjällä oikeaus olla myymättä tuotetta ilmoitettuun hintaan.
 
Kyllä se hinta kauppiaita sitoo kun sopimus on tehty. On myyjän velvollisuus pitää huolta että tavaraa riittää ja hinta on oikea. Ainoastaan jos on selvästi virheellinen hinta, joka asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää (esim tonnin tv kympillä) on myyjällä oikeaus olla myymättä tuotetta ilmoitettuun hintaan.
Kun tästä nyt jaksetaan vääntää niin paljon, miksi ette kysy suoraan kuluttaja-asiamieheltä? Hyvin yksinkertainen googletus, täytä yhteydenottolomake ja vastaus tulee yleensä parin tunnin sisään. Kysymyksen voi asetella vaikka näin: Onko myyjällä oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus, jos tuotteen saatavuus on erittäin heikko, ja sen hintakin on noussut reilusti alkuperäisestä.

Off topic, mutta itse jouduin kyselemään konepakettien palautusoikeudesta, kun monella kaupalla lukee että palautusoikeus ei koske konepaketteja. Se kuitenkin koskee. Ei voida olettaa, että asiakas olisi selannut läpi sivut niin että olisi edes tietoinen ehdosta, ja toiseksi jos sitä ei ole itse laskussa niin ei päde ja 14vrk palautusoikeus on olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
He ovat myyneet esim. 750€ tuotetta mitä eivä ole saaneet varastoon. Mutta jos he ovat saaneet tuotteen minkä hinta on 950€ niin he toimittavat näitä 950€ tuotteita ostaville. Ei 750€ tuotteen ostaneille. Voihan se olla, että sitten joskus vaikka vuodenpäästä saavat taas 750€ tuotteita ja jos vielä jonossa roikkuu joku niin hänelle se toimitetaan.
Onko se kannattavaa kaupalle on toinen juttu. Asiakas kun voi vaikuttaa jaloillaan.
 
  • 20.1. 60 kpl
WHAT!?!?!?!?!?
Eiköhän se ole vain ajasta kiinni milloin saapuvien määrät nousevat. NVIDIA on kuitenkin vahvistanut, ettei Q1:n aikana tule tapahtumaan ihmeitä. Aika näyttää tuleeko yllätyksiä.
 
Kiitos tiedosta. Tiedätkö mitä niistä, kun OC versio haussa ja siitä on musta ja valkoinen versio?
Jimmsin sivuilla ilmoitettu seuraavasti:

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix White Edition - OC Edition
20.1. 6kpl

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix
20.1. 10kpl

Asus GeForce RTX 3090 ROG Strix - OC Edition
20.1. 50kpl
 
Kun tästä nyt jaksetaan vääntää niin paljon, miksi ette kysy suoraan kuluttaja-asiamieheltä? Hyvin yksinkertainen googletus, täytä yhteydenottolomake ja vastaus tulee yleensä parin tunnin sisään. Kysymyksen voi asetella vaikka näin: Onko myyjällä oikeus peruuttaa asiakkaan tilaus, jos tuotteen saatavuus on erittäin heikko, ja sen hintakin on noussut reilusti alkuperäisestä.

Off topic, mutta itse jouduin kyselemään konepakettien palautusoikeudesta, kun monella kaupalla lukee että palautusoikeus ei koske konepaketteja. Se kuitenkin koskee. Ei voida olettaa, että asiakas olisi selannut läpi sivut niin että olisi edes tietoinen ehdosta, ja toiseksi jos sitä ei ole itse laskussa niin ei päde ja 14vrk palautusoikeus on olemassa.
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.
 
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa minkä päivän 3080 TUF OC tilauksia Verkkokauppa on lähiaikoina toimittanut?
 
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
 
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
Onhan se kauppa myynyt tuotteen. Sopimus on syntynyt tilausvahvistuksella.

Tuotteen toimitus on täysin eri asia.
 
Nyt lähti Casekingistä matkaan ensimmäinen 3060 Ti, loput 2 sitten ensi viikolla.

3070, 3060 Ti ja 3090 -malleja tuolla näyttäisi olevan varastossa melko tiuhaan, 3090 ollut kokoajan saatavilla viimeisen 2 viikon ajan.
3080 -malleja ei ole tullut vielä päivitellessä kertaakaan vastaan kun huvikseni päivitellyt, niitä nyt ei ole tarve saadakaan.
 
  • 20.1. 60 kpl
WHAT!?!?!?!?!?

saa nähä oman valkosen 3080 asus strixin. oon jonosijalla 20-30 ja niitä tulee just 19 kappaletta :D mut sen tiiän, et oon jossai 26-30. saa nähä millon ja kun noi 7 kpl tulis tuolta..
 
Tämän langan vinkistä sain Jimmsistä napattua 3090 Suprim X:stä viimosen eilen. Onhan tuo jonkilainen 3090 ollut tilauksessa julkasusta lähtien ja kaksi tilausta nyt perunut, Asus 3090 EKWB oli tilauksessa ja sen vaihoin Suprimiin. Lohdutuksena kyllä 3080 sai äkkiä ja ollut korvikkeean lokakuun alusta mutta nyt tuntuu työvoitolle :rofl:
Näyttökuva 2021-01-15 100030.jpg

Aika harvinainen tilanne. 3090:aa on kuitenkin jopa saanutkin ihan hyllyistäkin. Varsinkin jos olet jo 3090:n julkkarista asti kytännyt.
 
Ei sitä tarvitse erikseen keneltäkään kysyä, kun dokumentit on jokaisen saatavilla. Asian todellinen laita on tehty selväksi jo useita sivuja sitten, mutta joillain tuntuu edelleen olevan virheellinen käsitys, että me eletään jossain banaanivaltiossa, missä yritykset sanelee sopimusehdot ja tekee mitä haluaa.

Tähän pieni täsmennys: yritykset kyllä myyvänä osapuolena nimenomaan saa sanella ne sopimusehdot, KUNHAN ne eivät ole lainvastaisia. Ja lainvastaisia on kaikki jotka mm. tähtää tehdyn sopimuksen yksipuoliseen mitätöintiin ilman päteviä syitä (hintaheilahtelut, isotkaan, ei sellaisia ole).

Jos tuon yrittäjäriskin haluaa välttää, yrityksen pitää tarjota jonotussysteemi, jossa kortin voi ostaa kun oma vuoro koittaa silloin ilmoitettuun hintaan. Jos lähetellään sopimusvahvistuksia ja tehdään maksusitoomuksia, niin siinä vaiheessa yrityksellä ei ole mitään oikeutta enää perua sopimuksia vain koska ei tahdo niitä noudattaa. Sopimus on sopimus, joka (ollessaan laillinen) sitoo molempia osapuolia, ja tilausvahvistus on dokumentti joka sitoo myyjää.
 
ei tarvi ei. Kun kaupalla ei ole tuotetta varastossa niin se ei sitä pysty myymään. Siihen ei auta vaikka itse jumala käskisi mitä tahansa. hyvin yksinkertaista. Mutta siltikin jonkun mielestä kaupan pitäisi ruveta tehtaaksi ja valmistaa sitten se tuote hänelle. Mut joo viimeinen viesti tähän aiheeseen minulta. Luetaan sitten lehdestä miten tässä käy.
Itseasiassa jälleenmyyjät ovat tässä tapauksessa juurikin myynet jonoksi asti tuotteita, mitä heillä ei varastossa ole. Jälleenmyyjät ovat tehneet sitovan sopimuksen toimittaa tilattu tuote tai palvelu. Mikäli he eivät siihen kykene on heidän korvattava aiheutunut tilanne. Tämä alkaa mennä jo salaliittoteorian puolelle, kun esitetään kaiken maailman väitteitä ilman minkään näköisiä todisteita.
 
Hain viime viikolla 27. lokakuuta tilatun TUF OC:n.

1610708679864.png
Jaa...itellä 26.10 tilaus ja vielä ilman... =(

Jospa niitä tulis pian verkkokauppaankin lisää, kun molempien Tuffien kohalla lukee nyt: "Tilattavissa tukkurin varastosta: yli 25 kpl". Aiemmin oli pelkkä viiva....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom