NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Multitronicilla on vieläkin 3070 korttien julkaisupäivä huomenna, jännä nähdä miten äijien käy. Niiden MSI korttien saapumispäivä muuttui just 29.10 - > 18.11 joten se oli tyhjä arpa. Tulis AMD ja pelastaisi kurjuudelta.
 
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..

Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.

On kyllä esimerkki siitä että kaikki säästyis vähemmältä kun nyt vaan kertoisivat sen jononumeron... Varmaan tossa että tarkkaa numeroa ei kerrota on ollut ideana että vältettäs se että kaikki käy kysymässä mutta jos nyt mennään sitten tohon että useamman yhteydenoton välillä saa ristiriitaista tietoa ja turhaa toivoa niin kyllä nyt viimeistään tässä kohtaa sietäs jo sille asiakkaalle vaan reilusti antaa se tarkka lukema minusta.
 
En henk. koht. enään luottaisi tuohon että Jimssin aspa kertoisi vaikka tietäisi. Muutama viikko jonossa ja säännöllisesti sieltä kysellessä tuntui vastaukset olevan geneerisiä copy paste lainauksia jossa ei sen enempiä mietitty tai katsottu. Viimisellä kertaa sain "ei tietoa" vastauksen kirjaimellisesti 5 minuuttia ennenkuin kortti oli noudettavissa.
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tulee :)" ja toinen korjaa kollegansa virhettä että ei tod.näk. tule. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta hölkäsenpöläystä se että olenko sijalla 20 ja saamassa korttini ensi erässä vai sijalla 60 ja saamassa korttini marraskuun erissä. Tahtoisin vain päästä epätietoisuudesta eroon ja suoran vastauksen jonosijastani.
 
  • Tykkää
Reactions: sjn
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
 
Ei ikinä kannata lainata Gigabyten UK twitteriä saatavuuden suhteen. Ei vain toimi Suomessa. Jimms olisi jo saanut ilmoituksen saapuvasta lastista jos sellaisia olisi tulossa.

AORUS.PNG


Samassa ketjussa myöhemmin toteavat koskevan EMEA-aluetta. Miksi ei siis voisi luottaa?

Edit: Onko muuten kysytty edes Jimmsiltä? Gigabyten 3080-kortteja kun ei ole edes listattuna enää.
 
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:
Kysyin: Onko joku laki miksi ette voi sanoa tarkkaa sijaintia jonossa? Ei asia kuitenkaan niin ole että alkaisin perumaan tilausta koska koko koneen uusiksi laitan samalla ja en ole vaivautunut tilaamaan muualta korttia kuin jimssiltä..
Aspan vastaus: Ei ole kyllä mitään lakia käsittääkseni, ihan meille annetun ohjeistuksen mukaisesti tässä vain toimitaan
Päätöksistä ja perusteista sitten tarkemmin tietää yrityksen johto.
 
Ei kerro jonopaikkaa Giganttikaan. Vähän veikkaan, ettei ne tiedä sitä itsekään ja kortit lähtee sattumanvaraisessa järjestyksessä sitten kun niitä joskus sinne tulee.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
 
Yllättävän iso on se massa, jotka ostelee tuommosia 800€:n näytönohjaimia. Tässäkin ketjussa jo 70 sivua.
 
Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:
Kysyin: Onko joku laki miksi ette voi sanoa tarkkaa sijaintia jonossa? Ei asia kuitenkaan niin ole että alkaisin perumaan tilausta koska koko koneen uusiksi laitan samalla ja en ole vaivautunut tilaamaan muualta korttia kuin jimssiltä..
Aspan vastaus: Ei ole kyllä mitään lakia käsittääkseni, ihan meille annetun ohjeistuksen mukaisesti tässä vain toimitaan
Päätöksistä ja perusteista sitten tarkemmin tietää yrityksen johto.
Itselle Jimms kertoi tarkan jonosijainnin tilauksen jälkeen. Se oli jotain hieman alle 100, eli aivan turha sitä on ollut kysellä uudestaan. Kortteja ei vaan ole.

Verkkokauppa.com chat sanoi, että he eivät saa kertoa korttien tarkkoja tilausmääriä. Sain kuitenkin irti, että tuolloin kortti ei välttämättä olisi seuraavassa toimituksessa, mutta varmasti toisena tulevassa toimituksessa.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
No pitihän se arvata että trokareille siitäkin menee :mad: Pistää kyllä vihaiseksi :mad:
 
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tulee :)" ja toinen korjaa kollegansa virhettä että ei tod.näk. tule. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta hölkäsenpöläystä se että olenko sijalla 20 ja saamassa korttini ensi erässä vai sijalla 60 ja saamassa korttini marraskuun erissä. Tahtoisin vain päästä epätietoisuudesta eroon ja suoran vastauksen jonosijastani.

Ymäärrän erittäin hyvin. 24.9 kun 3090 julkaisu tuli laitoin omat 3 arpaani vetämään kaikki 1-2minuutin sisään kello neljästä. Otin myohemmin illalla aspaan yhteyttä ja utelin tietoja, niin siellä kerrottiin kyllä tarkat sijat (6, 11, 16) mutta samalla pakotettiin valitsemaan vain yksi mitä jonottaa. Vaikka aikaisemmin päivällä kun oli kysynyt että saako jonottaa useampaa korttia, niin luvattiin että saa jonottaa. Mutta myydään vain yksi. Hetken pohdinnan jälkeen päädyin lopulta siihen jossa olin kuudes. Vielä kun aspa vakuutteli että tämä varmasti on nopein. Tämä alkoi hieman harmittamaan kun seuraavana päivänä tuli info että se jossa olin jonossa 11 oli TUF oc joita tuli samantien pino josta oman oisin saanut. Omalla kohdalla onneksi sain oman korttini maanantaina, mutta jotenkin tähän ketjuun jäi koukkuun kun kuukauden tätä seurasi, että vieläkin on pakko tätä lurkata.
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
 
Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
Mielestäni ainoa oikea tapa on jatkaa jonopaikan kyselyä, ei se ole asiakkaan vika jos verkkokauppa on paska (toki niin se on kaikilla muillakin). Omaa taakkaahan niillä helpottaisi jos kerrottaisiin suoraan oikea tilausmäärä eikä tuo -25 ja mielellään jononumerokin saisi olla tilauksella nähtävissä, koska se muuttuu jos porukka peruu, eikä kyllä satavarmasti olisi niin vaikea koodattava. Jos saatavuutta ei ole tiedossa niin sitä toki ei tarvitse kertoa. Nyt kun jimms näyttää että kortteja on tilattu yli 25kpl, jengi saattaa hyvinkin läsäyttää tilausta ja perua kun paikka jonossa olikin 800 paremman puolella, jos näkisi suoraan että tätä mallia odottaa 800 tilaajaa ja tuota toista 26 niin vältettäisiin varmaan mukavasti perumisia kaikkien muiden korttien osalta.
Joo joku voi väittää että läpinäkyvyys aiheuttaisi pienemmän määrän tilauksia kun arpoja laitettaisiin muihin kauppoihin, mutta väitän että jengi kyllä jaksaa odottaa
, mutta epätietoisuutta heikommin.
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Proshopille sentään pisteet jonojen pituuksista
 
Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.
 
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.
 
Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
En tuota trokaamista itsekkään tue mutta meinasitko hirveästi paljonki halvemmalla noita 3080 sarjalaisia saada kun niitä ei tunnu liikkuvan?
 
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.

Eli kaikki neljä asiakaspalvelijaa ovat varattuina ja sinä olet seuraavana jonossa, kun joku niistä vapautuu.

En ole kyllä nähnyt varmaan missään yhtä malttamattomia ihmisiä kuin tässä ketjussa. Kyllä kauppa ilmoittaa sitten kun tilaus on postissa tai noudettavissa. Ymmärrän kyllä että vituttaa, jos on mennyt kortin maksamaan esim. Giganttiin ja niitä ei tule, mutta jos kortti on tilauksessa laskulla ja mahdollisesti vielä useampia malleja useammasta kaupasta, ei se F5:n hakkaaminen ja asiakaspalvelun spammaaminen jonokyselyillä tuo sitä kotiin yhtään nopeammin. Itse asiassa se voi vaan hidastaa toimitusta, kun asiakaspalvelijoita on sidottu tuonne chattiin vastailemaan sen sijaan että olisivat käsittelemässä tilauksia. Tämä tietenkin olettaen että samat työntekijät tekee molempia hommia aina tarpeen mukaan.
 
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.

Eikös se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
 
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Proshopille sentään pisteet jonojen pituuksista

Kuten yllä sanottiin, ei ne siellä facebookkia selaillen odota, että koska tulee seuraava asiakas kyselemään jononumeroja. Siinä nopeasti jää vaikka pari tilausta toimittamatta päivässä kun vastaillaan kolmatta kertaa samalle kyselijälle, että edelleen olet siellä jonon sijalla 80+ ja katotaan ku korttia tulee joskus.

Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.

Jep. Mikä on Proshopin Michaelin työnkuva? Onko hän 'vain' aspahenkilö vai onko hänellä enemmänkin itressejä proshoppia kohti. Tuntuu sen verran avoimia viestejä laittavan, että voi olla vähän isommat natsat kaulassa eikä enää koeajalla.
 
Eli kaikki neljä asiakaspalvelijaa ovat varattuina ja sinä olet seuraavana jonossa, kun joku niistä vapautuu.
Aika pitkät kysymykset ollut asiakkailla kun on ollut nolla edellä. Todellakin epäilen tätä, että olisi muka kaikilla niin kiire ettei joku vapautuisi.
Siinä nopeasti jää vaikka pari tilausta toimittamatta päivässä kun vastaillaan kolmatta kertaa samalle kyselijälle, että edelleen olet siellä jonon sijalla 80+ ja katotaan ku korttia tulee joskus.
Taidan vaan perua korttitilaukseni niin säästyy aspan aika ja omat hermot :D
 
Eikäs se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.
 
@Tepsulin Et ole täysin väärässä, mutta vaikka verkkokauppa ei olisikään syypää tilanteeseen, se ei tarkoita etteikö kyseisen verkkokaupan kannattaisi kehittää toimintaansa jatkoa ajatellen palvellakseen asiakkaita paremmin. Asiakaspalveluyrityksillä on monesti sellainen ongelma, etteivät ne saa palautetta, joten ei myöskään osata kehittää toimintaa.
Itsekin aspatyötä tehneenä tiedän että vitutus on äärimmäisen tehokas motivaattori ja jos aspassa nousee savu niin siinähän on oiva syy kehittää toimintaa muutamalla yksinkertaisella stepillä ja samalla palvellla asiakkaitaan paremmin.
Jonotilanteesta ja tiedon puutteesta johtuen olen itse perunut varmaan kohta kymmenen tilausta, tekeekö se minusta mulkun? Mielestäni ei, se tekee minusta kuluttajan joka haluaa tehdä kauppaa niillä lapuilla jotka on jaettu. Jos alla olisi ollut entuudestaan vaikka 1080 niin tämän kanssa ei olisi niin hätä ollut, mutta tuo 3GB versio 1060:stä ei ikävä kyllä enää tänäpäivänä riitä mihinkään, varsinkaan kun alle kk aiemmin on Jimssiltä ostettu muut palikat odottelemaan launchia että saa vihdoin uuden myllyn tulille. Noh itselleni jononumerolla ei ole niin väliä (enkä niitä ole kysellyt kuin 3090 launchissa, syystä etten halunnut jäädä useamman kortin koukkuun tuossa hintaluokassa) kun kortti on jo postissa, mutta vaikka proshopin tieto tilausmääristä, valmistajalta tilatuista korteista ja jo saapuneista korteista ei ehkä ole optimiratkaisu, niin he sentään yrittävät löytää ongelmaan ratkaisua.
 
En tuota trokaamista itsekkään tue mutta meinasitko hirveästi paljonki halvemmalla noita 3080 sarjalaisia saada kun niitä ei tunnu liikkuvan?

Mulla on Jimmsillä henkkoht. tilillä 3090 TUF jonossa ensimmäisenä ja 3090 FTW3 ULTRA yritystililläni kuudentena. Proshopilla 3090 Aorus Master kolmantena, ja Verkkokaupassa 3090 GAMING X TRIO yhdeksäntenä. Kokeilin tuon 3080 suhteen vain vähän verkkoja vesillä, mutta katsotaan mitä käy. Ensimmäisenä ollut jonossa jo kohta kolme viikkoa tuossa 3090 TUF -kortissa.
 
Minullakin menee kyllä hermoa Jimmsin seurantaan, kun eivät osaa kirjoittaa korttien tuotesivuille päivämääriä asianmukaiseen muotoon. Pitää varmaan lähettää meiliä sinne.
 
Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.
Miten ei ihmiset vieläkään ymmärrä sitä että asiakaspalvelijan tarkoitus on palvella asiakkaalle tietoa yms.?
Amazonilta taas puolestaan aina tuli hyvät vastaukset ja pystyi varmistamaan tietoa ilman muita ongelmia, mutta sitten kun tullaan Suomen aspaan niin hirveä valitus siitä että kuinka heillä on tukalaa kun he tekevät töitä josta heille maksetaan.
 
Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.
Asiakkaita on monenlaisia, ja kaikkia pitää palvella parhaansa mukaan. Eikä ne asiakkaiden kysymykset aina ole loogisia. Kuten sanoin, jos ei pää kestä, niin vaihtaa alaa.
 
Kaikki varmaan ymmärtää ettei ole myyjän vika jos ei tuotetta saada mutta olisi toivottavaa että pelattaisiin avoimin kortein ja kerrottaisiin asiakkaalle selkeästi mitä itse tiedetään ja mikä on tilanne.

Ei se sen ihmeellisempää ole.
 
@Tepsulin Et ole täysin väärässä, mutta vaikka verkkokauppa ei olisikään syypää tilanteeseen, se ei tarkoita etteikö kyseisen verkkokaupan kannattaisi kehittää toimintaansa jatkoa ajatellen palvellakseen asiakkaita paremmin. Asiakaspalveluyrityksillä on monesti sellainen ongelma, etteivät ne saa palautetta, joten ei myöskään osata kehittää toimintaa.
Itsekin aspatyötä tehneenä tiedän että vitutus on äärimmäisen tehokas motivaattori ja jos aspassa nousee savu niin siinähän on oiva syy kehittää toimintaa muutamalla yksinkertaisella stepillä ja samalla palvellla asiakkaitaan paremmin.
Jonotilanteesta ja tiedon puutteesta johtuen olen itse perunut varmaan kohta kymmenen tilausta, tekeekö se minusta mulkun? Mielestäni ei, se tekee minusta kuluttajan joka haluaa tehdä kauppaa niillä lapuilla jotka on jaettu. Jos alla olisi ollut entuudestaan vaikka 1080 niin tämän kanssa ei olisi niin hätä ollut, mutta tuo 3GB versio 1060:stä ei ikävä kyllä enää tänäpäivänä riitä mihinkään, varsinkaan kun alle kk aiemmin on Jimssiltä ostettu muut palikat odottelemaan launchia että saa vihdoin uuden myllyn tulille. Noh itselleni jononumerolla ei ole niin väliä (enkä niitä ole kysellyt kuin 3090 launchissa, syystä etten halunnut jäädä useamman kortin koukkuun tuossa hintaluokassa) kun kortti on jo postissa, mutta vaikka proshopin tieto tilausmääristä, valmistajalta tilatuista korteista ja jo saapuneista korteista ei ehkä ole optimiratkaisu, niin he sentään yrittävät löytää ongelmaan ratkaisua.
Itselläni on myös uusi kone korttia vaille valmiina. Vituttaa joo mutta ei se tilanne tästä mihinkään muutu. Ja joo oon samaa mieltä että asiakaspalvelussa on kehitettävää ja luulis että tästä "korttikriisistä" opitaan tai on jo opittu.
 
Oliko noissa Inno3d korteissa jotain toimitusvaikeuksia? Esim. 3080 iChill X4 on vain muutama tilattu proshopista, eikö tuo ole innon "paras" malli?
 
En ainakaan ole lukenut vielä yhdestäkään suomalaisesta joka olisi Inno3d kortin saanut? Vähän näyttää ylipäätään olevan missään (youtube, reddit jne) jos ollenkaan
 
Oliko noissa Inno3d korteissa jotain toimitusvaikeuksia? Esim. 3080 iChill X4 on vain muutama tilattu proshopista, eikö tuo ole innon "paras" malli?
Eiköhän kaikissa korteissa ole toimitusvaikeuksia. En näe miksi maksaisi kortista 850e, kun melkein yhtä hyvää korttia (Founders Edition & ASUS TUF) sai tilattua 740e hintaan :think: . Mutta kukin tyylillään.
 
Eiköhän tässä tilanteessa monen kohdalla tilaisuus tee varkaan sen sijaan että nimenomaan trokattavaksi ostettaisiin..
Siltä valitettavasti näyttää.. Onneksi suurin osa kumminkin tuli tänne ihmisille jotka oikeasti välittää tälläsestä hardwaresta :tup:
 
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.

Tässä pitää toki ymmärtää Jimmsin (ja muiden myyjien) tilanne, mutta niin myös asiakkaiden tilanne. 3080/3090 on ollut suosittu julkaisu, eikä kaupat voi näitä hatustaan taikoa hyllyyn. Asiakas kuitenkin yleensä tilaa tavaraa sillä oletuksella, että sitä saa kohtuullisessa ajassa. Nyt näiden korttien kohdalla niin ei isolle osalle tapahdu. Se ei ole kauppojen vika, mutta asiakkaalla on oikeus kysellä tilauksensa tilannetta. Asiakaspalvelu on olemassa asiakkaita varten. Heidän kanssaan pitää asioida asiallisesti, mutta nämä toimitusaika-/jonokyselyt ovat ihan yhtä tärkeitä kuin "Survoin laturijohdon läppärini usb-porttiin, nyt kone ei enää lähde päälle, missä vika?"-kyselyt.

Jos esim. Jimms haluaa jonotiedusteluilta välttyä, niin kannattaa tehdä yhtenäinen linja, ettei kyselyihin vastata. Jos haluaa vielä pidemmälle mennä, niin kannattaa laittaa "osta"-nappula aktiiviseksi verkkokaupassa vasta, kun tuotetta on varastossa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 935
Viestejä
4 894 450
Jäsenet
78 896
Uusin jäsen
tacosancheese

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom