Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otin yhteyttä jimssiin ASUS rtx 3080 tuf mallin tilanteesta. Ei kuulemma ole jimssillä tietoa seuraavista eristä ollenkaan. Mikä parasta edellinen asiakaspalvelija sanoi 29.9 että seuraavasta erästä saisin korttini ja tämä jonka kanssa nyt juttelen sanoo "jonon puolivälin paremmalla puolella ollaan, en usko että saat korttiasi vielä ensi erästä". Kyllä nyt ottaa suoraan ytimeen tämä ettei voida suoraan sanoa mikä sijoitus jonossa on..
Edit. Juttu jatkuu ja tämä asiakaspalvelija sanoo että edellinen kollega katsonut asian väärin ja elätellyt turhaa toivoa että saisin seuraavasta erästä korttini. Jimssin myyjän mukaan suoraan lainattuna RTX 3080 TUF mallista puhuttaessa: En usko että kovinkaan suurta erää ollaan kuitenkaan saamassa.
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tuleeEn henk. koht. enään luottaisi tuohon että Jimssin aspa kertoisi vaikka tietäisi. Muutama viikko jonossa ja säännöllisesti sieltä kysellessä tuntui vastaukset olevan geneerisiä copy paste lainauksia jossa ei sen enempiä mietitty tai katsottu. Viimisellä kertaa sain "ei tietoa" vastauksen kirjaimellisesti 5 minuuttia ennenkuin kortti oli noudettavissa.
Point takenMutta eikös Iotechin Kiinan johtajat sanoneet ettei tuo Kiinan lomaviikko vaikuta automaattitehtaisiin jotka GPUta meille kuluttajille valmistaa![]()
Oispa niitä tullut 15 kplHopsanssaa, heräsin just tekstiviestiin Jimm’s:iltä, että KFA2 onkin toimituksessa! Sain juuri seurantakoodin myös! Ai että! <3
Ei ikinä kannata lainata Gigabyten UK twitteriä saatavuuden suhteen. Ei vain toimi Suomessa. Jimms olisi jo saanut ilmoituksen saapuvasta lastista jos sellaisia olisi tulossa.
Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
On, kirjautuneena näet sen oikeassa laidassa.Oliko Jimmsillä muuten chat sivuillaan? Minä puusilmä en löydä sitä...
Löytyy sivun oikeasta reunasta.Oliko Jimmsillä muuten chat sivuillaan? Minä puusilmä en löydä sitä...
Justiinsa kysyin Jimmsiltä ja mitään ei ole tulossa.![]()
Samassa ketjussa myöhemmin toteavat koskevan EMEA-aluetta. Miksi ei siis voisi luottaa?
Edit: Onko muuten kysytty edes Jimmsiltä? Gigabyten 3080-kortteja kun ei ole edes listattuna enää.
Itselle Jimms kertoi tarkan jonosijainnin tilauksen jälkeen. Se oli jotain hieman alle 100, eli aivan turha sitä on ollut kysellä uudestaan. Kortteja ei vaan ole.Tässä on suoria lainauksia keskusteluista aspan kanssa:
Kysyin: Onko joku laki miksi ette voi sanoa tarkkaa sijaintia jonossa? Ei asia kuitenkaan niin ole että alkaisin perumaan tilausta koska koko koneen uusiksi laitan samalla ja en ole vaivautunut tilaamaan muualta korttia kuin jimssiltä..
Aspan vastaus: Ei ole kyllä mitään lakia käsittääkseni, ihan meille annetun ohjeistuksen mukaisesti tässä vain toimitaan
Päätöksistä ja perusteista sitten tarkemmin tietää yrityksen johto.
No pitihän se arvata että trokareille siitäkin meneePistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
Ei mitään, koskaan? No sehän kuulostaa tosi lupaavalta.Justiinsa kysyin Jimmsiltä ja mitään ei ole tulossa.
Viimeisen kolmen viikon ajan tässä olen kysellyt, julkaisun jälkeen tuli ainoastaan kaksi viiden kortin settiä ja siitä on nyt se 3 viikkoa.Ei mitään, koskaan? No sehän kuulostaa tosi lupaavalta.
Odottavan aika vain on pitkä.. Varsinkin kun ei pysty pelaamaan kavereiden kanssa kun tehot koneessa eivät riitä ja uusi olisi jo tulilla mikäli näytönohjain tulisi. Paskalta silti tuntuua että jos toinen aspa henkilö sanoo että "ensi erästä sinulle kortti jo tulee" ja toinen korjaa kollegansa virhettä että ei tod.näk. tule. Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta hölkäsenpöläystä se että olenko sijalla 20 ja saamassa korttini ensi erässä vai sijalla 60 ja saamassa korttini marraskuun erissä. Tahtoisin vain päästä epätietoisuudesta eroon ja suoran vastauksen jonosijastani.
No pitihän se arvata että trokareille siitäkin meneePistää kyllä vihaiseksi
![]()
Mielestäni ainoa oikea tapa on jatkaa jonopaikan kyselyä, ei se ole asiakkaan vika jos verkkokauppa on paska (toki niin se on kaikilla muillakin). Omaa taakkaahan niillä helpottaisi jos kerrottaisiin suoraan oikea tilausmäärä eikä tuo -25 ja mielellään jononumerokin saisi olla tilauksella nähtävissä, koska se muuttuu jos porukka peruu, eikä kyllä satavarmasti olisi niin vaikea koodattava. Jos saatavuutta ei ole tiedossa niin sitä toki ei tarvitse kertoa. Nyt kun jimms näyttää että kortteja on tilattu yli 25kpl, jengi saattaa hyvinkin läsäyttää tilausta ja perua kun paikka jonossa olikin 800 paremman puolella, jos näkisi suoraan että tätä mallia odottaa 800 tilaajaa ja tuota toista 26 niin vältettäisiin varmaan mukavasti perumisia kaikkien muiden korttien osalta.Toi Jimmsin jononumeroiden piilottelu kyllä muutenkin alkaa tuntua vähän perusteettomalta nyt kun aikaa kuluu ja alkaa odottelu olla päälle kuukauden luokkaa. Pahin ruuhka noista kyselijöistä on varmaan jo laantunut. Kilpailija Proshopin puolella taas saa tarkkaa tietoa mikäli se on mahdollista (ja myöntävät että ongelmien takia eivät voi julkkaripäivänä tilanneille antaa tota tietoa, muuten kertoisivat).... Eikä rajoitu vain tähän kun kertovat aika pitkälti kaiken mitä tietävät tulevista eristä, jonotilanteista jne. Palautteen paikka...
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Mitä mutta neljä asiakaspalvelijaa voisi tehdä, jotta ei voisi ottaa asiakasta vastaan kymmenen minuutin sisään?Niin no eikö se just kuvasta sitä, että heillä on siellä muutakin hommaa..?
Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.Varmaan missään toimivassa yrityksessä ei ole kädet taskussa seisovia työtekijöitä laumoittain ihmettelemässä tekemisen puutetta. Täten en yhtään ihmettele ettei noita jononumeroja lähdetä jokaiselle halukkaalle perkaamaan viikon välein.
Ei tämä tilanne kuitenkaan jimssin tai proshopin vika ole.
En tuota trokaamista itsekkään tue mutta meinasitko hirveästi paljonki halvemmalla noita 3080 sarjalaisia saada kun niitä ei tunnu liikkuvan?Pistin Toriin ilmoituksen muutama päivä sitten, että ”ostetaan 3080, en tue trokaamista”. Nyt sitten joku KFA 3080 kortin saanut tuli tänään tarjoamaan 1000 € hintaan korttia. Ei jatkoon.
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.
Useasti on ollut varmaan 10 minuuttia aspan jonossa kun NOLLA asiakasta edessä ja neljä asiakaspalvelijaa paikalla. Juu juu.
Proshopille sentään pisteet jonojen pituuksista
Hieman kyllä nyt kärjistystä tässä että siihen muka laumoittain tarvittaisiin työntekijöitä, Proshopin Michael ehtii kuitenkin yksinään vastailla kysyjille päivittäin (varmaan osa kyselyistä menee myös suoraan) ja kertoilee samalla tarkemmin näkymistä tulevien toimitusten suhteen jne. ja hoitaa myös tota tilastosivua siellä josta saa tarkan tilanteen. Kuten sanoin niin ymmärsin tällaisen ratkaisun sillon pari päivää julkkarin jälkeen kun chatissa oli selvästi jotain tuntien jonoja mutta tuskinpa nämä enää niin mahdottomia vastailtavia ovat.
Aika pitkät kysymykset ollut asiakkailla kun on ollut nolla edellä. Todellakin epäilen tätä, että olisi muka kaikilla niin kiire ettei joku vapautuisi.Eli kaikki neljä asiakaspalvelijaa ovat varattuina ja sinä olet seuraavana jonossa, kun joku niistä vapautuu.
Taidan vaan perua korttitilaukseni niin säästyy aspan aika ja omat hermotSiinä nopeasti jää vaikka pari tilausta toimittamatta päivässä kun vastaillaan kolmatta kertaa samalle kyselijälle, että edelleen olet siellä jonon sijalla 80+ ja katotaan ku korttia tulee joskus.
Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.Eikäs se ole niiden työtä olla asiakaspalvelijana, vaikka samaa asiaa kysyttäisiin 200 kertaa päivässä? Niillehän maksetaan palkkaa asiakaspalvelusta... Jos ei pää kestä sellaista työtä, niin voi vaihtaa alaa.
En tuota trokaamista itsekkään tue mutta meinasitko hirveästi paljonki halvemmalla noita 3080 sarjalaisia saada kun niitä ei tunnu liikkuvan?
Miten ei ihmiset vieläkään ymmärrä sitä että asiakaspalvelijan tarkoitus on palvella asiakkaalle tietoa yms.?Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.
Asiakkaita on monenlaisia, ja kaikkia pitää palvella parhaansa mukaan. Eikä ne asiakkaiden kysymykset aina ole loogisia. Kuten sanoin, jos ei pää kestä, niin vaihtaa alaa.Tai sitten he kuvittelevat että aikuisille ihmisille pitäisi riittää vastaukseksi, että kortteja tulee kun tulee ja tilannetta päivitetään jatkuvasti tuotteiden alle heti kun tietoa on saatavilla. Eikä niin että kerrotaan jonnin joutavia jonotustilanteita mitkä eivät vaikuta kuitenkaan tilauksen etenemiseen millään tavalla.
Itselläni on myös uusi kone korttia vaille valmiina. Vituttaa joo mutta ei se tilanne tästä mihinkään muutu. Ja joo oon samaa mieltä että asiakaspalvelussa on kehitettävää ja luulis että tästä "korttikriisistä" opitaan tai on jo opittu.@Tepsulin Et ole täysin väärässä, mutta vaikka verkkokauppa ei olisikään syypää tilanteeseen, se ei tarkoita etteikö kyseisen verkkokaupan kannattaisi kehittää toimintaansa jatkoa ajatellen palvellakseen asiakkaita paremmin. Asiakaspalveluyrityksillä on monesti sellainen ongelma, etteivät ne saa palautetta, joten ei myöskään osata kehittää toimintaa.
Itsekin aspatyötä tehneenä tiedän että vitutus on äärimmäisen tehokas motivaattori ja jos aspassa nousee savu niin siinähän on oiva syy kehittää toimintaa muutamalla yksinkertaisella stepillä ja samalla palvellla asiakkaitaan paremmin.
Jonotilanteesta ja tiedon puutteesta johtuen olen itse perunut varmaan kohta kymmenen tilausta, tekeekö se minusta mulkun? Mielestäni ei, se tekee minusta kuluttajan joka haluaa tehdä kauppaa niillä lapuilla jotka on jaettu. Jos alla olisi ollut entuudestaan vaikka 1080 niin tämän kanssa ei olisi niin hätä ollut, mutta tuo 3GB versio 1060:stä ei ikävä kyllä enää tänäpäivänä riitä mihinkään, varsinkaan kun alle kk aiemmin on Jimssiltä ostettu muut palikat odottelemaan launchia että saa vihdoin uuden myllyn tulille. Noh itselleni jononumerolla ei ole niin väliä (enkä niitä ole kysellyt kuin 3090 launchissa, syystä etten halunnut jäädä useamman kortin koukkuun tuossa hintaluokassa) kun kortti on jo postissa, mutta vaikka proshopin tieto tilausmääristä, valmistajalta tilatuista korteista ja jo saapuneista korteista ei ehkä ole optimiratkaisu, niin he sentään yrittävät löytää ongelmaan ratkaisua.
Eiköhän kaikissa korteissa ole toimitusvaikeuksia. En näe miksi maksaisi kortista 850e, kun melkein yhtä hyvää korttia (Founders Edition & ASUS TUF) sai tilattua 740e hintaanOliko noissa Inno3d korteissa jotain toimitusvaikeuksia? Esim. 3080 iChill X4 on vain muutama tilattu proshopista, eikö tuo ole innon "paras" malli?
Siltä valitettavasti näyttää.. Onneksi suurin osa kumminkin tuli tänne ihmisille jotka oikeasti välittää tälläsestä hardwarestaEiköhän tässä tilanteessa monen kohdalla tilaisuus tee varkaan sen sijaan että nimenomaan trokattavaksi ostettaisiin..
Anteeks nyt jo etukäteen, jos menee herne nenään mutta pakko avautua.
En ymmärrä miten tää jonotusnumero on joillekin niin tärkeää. Kortti tulee sitten kun tulee. Kaikki tietää etät kortteja on tilattu satoja jopa tuhansia, kuka tietää. Turha jossittelu ja eri verkkokauppojen syyttely ei johda mihinkään (pl. Gigantti). Ihmettelette miks aspassa ei kerrota mitään. Kuviteltaa jos teiltä kysytään samaa asiaa 100 kertaa päivässä. Siinä menee aikaa pois oikeista asiakaspalvelutöistä. Jos ei pää kestä tuskaa ja niin perukaa tilaus ja ostakaa joku kortti mitä saa hyllystä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.