Olen tilannut 3080 MSI Trio X kortin joulukuussa. Kyseisessä kaupassa on tällä hetkellä myynnissä 3080 MSI Suprim X kortteja vajaan 3000 euron hinnalla suoraan hyllyssä. Laitoin viestiä, että olen koska olen odottanut tilaamaani korttia jo yli ½ vuotta, niin olen valmis ottamaan korvaavana tuotteena tuon saman valmistajan Suprim X kortin, joita heiltä löytyy suoraan hyllystä.
Eivät ne siihen tietenkään suostu, vaikka laitoin pari linkkiä KKV:n sivuille, missä selkeästi mainitaan, että jos tilattu tuote on loppu, niin kauppa on velvoitettu toimittamaan korvaavan tuotteen.
Onhan tuo Suprim X toki paperilla hieman parempi kortti, mutta nyt ei kuitenkaan ole kyse mistään 3080 vs 3080 ti tilanteesta, missä voi perustellusti sanoa kyseessä olevan kaksi aivan eri tuotetta. Tilanteessa jossa kuluttaja on odottanut maksettua korttia yli ½ vuotta, lienee varmaan ihan oikeutettua olettaa, että tilalle voisi jopa saada marginaalisesti paremman tuotteen, jos alkuperäistä tuotetta ei pystytä toimittamaan kohtuullisessa ajassa.
Tiedän jo tässä vaiheessa, että KKV:n pöydälle tämäkin tapaus tulee päätymään, mutta olisi ainakin ihan kiva saada heiltä joku näkemys asiaan. Vastaa minusta hyvin pitkälle tilannetta, jossa hyllyt notkuu 3080 LHR kortteja hinnat alkaen 1400 euroa ja samaan aikaan jengi odottaa vieläkin niitä 739 eurolla tilattuja kortteja.