NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
15.05.2019
Viestejä
143
Itse pistin 3090 strix oc:n eilen tilaukseen Proshopista ja ensi viikolla pitäisi lähteä tähän suuntaan. Samanlaisesta oli julkaisupäivänä tehty tilaus Jimmsille mutta toimitusaika venyi ja venyi niin peruin pois (olisi vissiin jouluksi just kortin sieltä saanut). Myös EK:lta tilattu blokki pitäis tulla samoihin aikoihin niin pääsee tyrkkäämään koneeseen ja saa hyvän syyn tyhjentää loopin ja asentaa samalla 9900KS nykyisen KF:n tilalle :)
 
Liittynyt
06.01.2021
Viestejä
110
Itse pistin 3090 strix oc:n eilen tilaukseen Proshopista ja ensi viikolla pitäisi lähteä tähän suuntaan. Samanlaisesta oli julkaisupäivänä tehty tilaus Jimmsille mutta toimitusaika venyi ja venyi niin peruin pois (olisi vissiin jouluksi just kortin sieltä saanut). Myös EK:lta tilattu blokki pitäis tulla samoihin aikoihin niin pääsee tyrkkäämään koneeseen ja saa hyvän syyn tyhjentää loopin ja asentaa samalla 9900KS nykyisen KF:n tilalle :)
Voin ostaa KF:n pois sitten :rofl: Oliko nyt niin ettei EVGAa ole saapunut suomeen kuin ihan noita kourallisia Jimmssiin? Dustinill taas yhelle Evgan 3080 arvioitu toimituspäivä 23.2.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
91
Mulla riippui tilaus enää tuosta näytönohjaimesta ja tänään kuului päästä prii. Vaihdoin nyt sitten tuon 3080 strixin tilauksen 3070 tuf gaming OC korttiin ja nyt on kaikki osat varattu tilaukselle.
nonni :) kohta pääsetki laittelee konetta kasaan!
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Mitä tuolla Jimmsillä polteltu kun noita RTX:ien hintoja aseteltu? Esim. 2729€ 3090 SUPRIM X:stä, Verkkokauppa.comissa vielä ainakin 2199€. Ei kyllä harmita enää yhtään tuo oma 1929€ ostohinta.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
91
Mitä tuolla Jimmsillä polteltu kun noita RTX:ien hintoja aseteltu? Esim. 2729€ 3090 SUPRIM X:stä, Verkkokauppa.comissa vielä ainakin 2199€. Ei kyllä harmita enää yhtään tuo oma 1929€ ostohinta.
yrittävät saada jonoja pois sekä toimittajan mukaan mennään tossa.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko nämä MSI:n RTX 30-sarjan korttien hinnat peräisin ihan MSI:ltä itseltään vai mistä? Jopa Asuksen Strix-malleihin verrattuna MSI on ihan omissa sfääreissä hintojensa kanssa.
JIMMS : Hintamme heijastavat toimittajiemme hintatasoa, näissäkin. :/''
nää otettu jimmsin langasta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
663
Mitä itse tekisit myyjänä tässä tilanteessa? Tottakai hinnat nostetaan niin ylös kuin pystyy. Yrityksen tehtävä on tehdä voittoa eikä harjoittaa hyväntekeväisyyttä.
Mä ihmettelen enemmän sitä, että pysyi näinkin kauan järjellisinä ennen kun myyjien/valmistajien kartelli alkoi toimimaan, vaikka saatavuutta ei juurikaan ollut. Jotenkin oli vaikea ymmärtää sitä logiikkaa takana, mutta sanelikohan nvidia niitä (jopa subventoi) tai hävettikö myyjiä vaan laittaa niin paljon suositushinnan yli.

Oma joulukuun alussa tilattu 3080 näyttää aika epätoivoiselta. Saisivat nyt julkaista sen 3080tin niin pääsisin F5 rumbaan mukaan (innostuin vasta julkaisun jälkeen kasaamaan koneen ja myöhästyin pahasti). Toki ymmärrän, etteivät Nvidialla halua (tai ole mitään järkeä) tuoda uutta nimikettä tähän väliin - varsinkin kunnon parannus specseihin saattaisi aiheuttaa mielipahaa orggiksen omistajille. CES 2021 ainakin kommenteissa kiiteltiin kovasti, ettei julkaissut uutta versiota.

Omasta näkökulmasta ei harmita odottaa niin paljon kun tietää saavansa 3080tuf ocn "vain" 849€. Tietynlainen hatun kumarrus jonottajia kohtaan tuokin.

Tsemppiä kanssaodottajille!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
57
Mä ihmettelen enemmän sitä, että pysyi näinkin kauan järjellisinä ennen kun myyjien/valmistajien kartelli alkoi toimimaan, vaikka saatavuutta ei juurikaan ollut. Jotenkin oli vaikea ymmärtää sitä logiikkaa takana, mutta sanelikohan nvidia niitä (jopa subventoi) tai hävettikö myyjiä vaan laittaa niin paljon suositushinnan yli.

Oma joulukuun alussa tilattu 3080 näyttää aika epätoivoiselta. Saisivat nyt julkaista sen 3080tin niin pääsisin F5 rumbaan mukaan (innostuin vasta julkaisun jälkeen kasaamaan koneen ja myöhästyin pahasti). Toki ymmärrän, etteivät Nvidialla halua (tai ole mitään järkeä) tuoda uutta nimikettä tähän väliin - varsinkin kunnon parannus specseihin saattaisi aiheuttaa mielipahaa orggiksen omistajille. CES 2021 ainakin kommenteissa kiiteltiin kovasti, ettei julkaissut uutta versiota.

Omasta näkökulmasta ei harmita odottaa niin paljon kun tietää saavansa 3080tuf ocn "vain" 849€. Tietynlainen hatun kumarrus jonottajia kohtaan tuokin.

Tsemppiä kanssaodottajille!
Mitään kunnon parannusta spekseihin ei ole odotettavissa, pl. muistin määrä. 3080 Ti ei voi olla 3090 veroinen tai nopeampi, joten se jää siihen väliin. Korkeintaan 5% nopeampi kuin 3080, todennäköisesti 20GB muistia. Hintaa +250e 3080 verrattuna, ainakin Suomessa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Mä ihmettelen enemmän sitä, että pysyi näinkin kauan järjellisinä ennen kun myyjien/valmistajien kartelli alkoi toimimaan, vaikka saatavuutta ei juurikaan ollut. Jotenkin oli vaikea ymmärtää sitä logiikkaa takana, mutta sanelikohan nvidia niitä (jopa subventoi) tai hävettikö myyjiä vaan laittaa niin paljon suositushinnan yli.

Oma joulukuun alussa tilattu 3080 näyttää aika epätoivoiselta. Saisivat nyt julkaista sen 3080tin niin pääsisin F5 rumbaan mukaan (innostuin vasta julkaisun jälkeen kasaamaan koneen ja myöhästyin pahasti). Toki ymmärrän, etteivät Nvidialla halua (tai ole mitään järkeä) tuoda uutta nimikettä tähän väliin - varsinkin kunnon parannus specseihin saattaisi aiheuttaa mielipahaa orggiksen omistajille. CES 2021 ainakin kommenteissa kiiteltiin kovasti, ettei julkaissut uutta versiota.

Omasta näkökulmasta ei harmita odottaa niin paljon kun tietää saavansa 3080tuf ocn "vain" 849€. Tietynlainen hatun kumarrus jonottajia kohtaan tuokin.

Tsemppiä kanssaodottajille!
Ei niille hinnoille tapahtunut tukkureiden ja valmistajien suunnalta mitään vielä 2020 puolella. En tiedä oliko sitten joku henkinen raja, että vasta seuraavalle vuodelle korotukset. No nyt kaikki on aivan ihmeissään, kun koko ketju meni sekaisin. Yleensä komponentteja myydään pienellä katteella ja se on aika tehokasta ja ennustettavaa. No nyt tilanne on ihan erilainen. Mekin menemme varmasti kokonaisuudesta miinukselle, mutta ei sitä nyt turpaan halua enempää ottaa kun tajusi että näin voi käydä ja kun uhattiin, että hinnat voi nousta entisestään. Eli nyt on ns. varmuuspuskuria noissa hinnoissa eli tilanne ei ole terve. Samoin halutaan edes osa tappioistakin takaisin. Mutta nyt tosiaan ei viedä käsistä enää kortteja eli ehkä meilläkin noi muutamat kortit nyt edes pari viikkoa pysyisi hyllyssä :)
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
91
Mä ihmettelen enemmän sitä, että pysyi näinkin kauan järjellisinä ennen kun myyjien/valmistajien kartelli alkoi toimimaan, vaikka saatavuutta ei juurikaan ollut. Jotenkin oli vaikea ymmärtää sitä logiikkaa takana, mutta sanelikohan nvidia niitä (jopa subventoi) tai hävettikö myyjiä vaan laittaa niin paljon suositushinnan yli.

Oma joulukuun alussa tilattu 3080 näyttää aika epätoivoiselta. Saisivat nyt julkaista sen 3080tin niin pääsisin F5 rumbaan mukaan (innostuin vasta julkaisun jälkeen kasaamaan koneen ja myöhästyin pahasti). Toki ymmärrän, etteivät Nvidialla halua (tai ole mitään järkeä) tuoda uutta nimikettä tähän väliin - varsinkin kunnon parannus specseihin saattaisi aiheuttaa mielipahaa orggiksen omistajille. CES 2021 ainakin kommenteissa kiiteltiin kovasti, ettei julkaissut uutta versiota.

Omasta näkökulmasta ei harmita odottaa niin paljon kun tietää saavansa 3080tuf ocn "vain" 849€. Tietynlainen hatun kumarrus jonottajia kohtaan tuokin.

Tsemppiä kanssaodottajille!
ite innostuin kanssa näistä vasta liian myöhään ja mulla on jimssillä Gigabyten 3080 vision kortti tilauksessa hintaan 859. ollu kohta 2 kuukautta.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
onko kukaan saanut näitä 499 dollarin kortteja eli mitä se on euroina 410e ?
Mä sain sellaisen. Hullulla munkilla ja asun amerikassa. Tosin siihen tuli verot ja toimituskulut päälle. Best Buy myy fe kortteja, mutta kuten kaikki muutkin kortit ne on tällä hetkellä myyty loppuun. Tosin ps5:sta ja 3080:sta jäi luu käteen. Pleikkaria olen yrittänyt ostaa ja ei vaan löydy mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Mitään kunnon parannusta spekseihin ei ole odotettavissa, pl. muistin määrä. 3080 Ti ei voi olla 3090 veroinen tai nopeampi, joten se jää siihen väliin. Korkeintaan 5% nopeampi kuin 3080, todennäköisesti 20GB muistia. Hintaa +250e 3080 verrattuna, ainakin Suomessa.
Voipi olla että muistan väärin, mutta eikös 1000- sarjassa käynyt juuri sillä tavalla, että julkaistu ti oli titania nopeampi? Sen jälkeen nousi paskamyrsky titanin pelikäyttöön ostaneilla, ja julkaistiin paranneltu uusi titan?
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Telian Rog Strix 3080 OC on yhä ventassa viime syksyltä. Eka 3080 minkä tilasin. Aloittivat tässä kuussa rahastaa osamaksua vaikka kortin tilasta ei ole haisun haisua.

Sitä dotellessa levitin viime vuonna arpoja sinne tänne. Verkkiksen MSi 3080 Suprim X:n hylkäsin ihan kärkisijoilta kun pääsin Jimmsin Palit GameRock 3080 OC:n kanssa sijoille 1-5 ja Verkkiksellä oli vielä MSI 3080 Trio tilauksessa. Saman tien sen jälkeen Verkkis heitti ekoja Suprimeja maailmalle. Kirosin tyhmyyttäni. Heitin hätäpäissäni uuden arvan Suprimista sisään.

Sitten tapahtui ihme, Trio tuli, hain sen ja peruin Gamerockin. Ennen kuin sain Trion pukattua sisään, tuli ilmoitus Suprimin saapumisesta noudettavaksi. Trio takaisin kauppaan peruutuksena ja Suprim messiin ja koneeseen. En halunnut lähteä trokaamaan kortteja.

Mitä tästä itse opin? Tuskin ehkä mitään. Erään palstan keskustelijan neuvo uusille tilaajille oli panostaa uusiin ja/tai vähemmän suosittuihin kortteihin. Ehkä siinä on viisaus. Tai kaikki on vain suurta sattumaa.

EDIT: Telian laskun muutos johtui toisen tuotteen toimitusmaksusta, ei kortista. Sorry kaikille myöhäisen illan mokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
26
Eihän noissa hinnoissa ole mitään järkeä. Eikö sen voi sitten samantien laittaa 5000€ tai laittaa että ei voi tilata tjsp? 3080 Strix non oc on joku 1400€!? Siitä jonosta ei ole purettu kuin ehkä ensimäinen minuutti, joten jos tänään tilaa niin tuskin saa korttia tänä vuonna.

Sitten vuoden päästä se 1400€ voi alkaa tuntumaan aika paljolta, kun uudet mallit pukkaa maailmalle :D
 
Liittynyt
19.09.2020
Viestejä
93
Gigantin sivuilla lukee että Asus RTX 3080 TUF Non OC poistunut valikoimasta. :hmm: Meinaakohan ne perua kaikki non oc tuf tilaukset.
 
Liittynyt
14.09.2020
Viestejä
273

Nyt on Verkkokauppa.com:n outletissa 1 kpl RTX 3090 "hävityshintaan" eli jopa 90 senttiä halvemmalla!
Viime vuoden syyskuussa 1649€ hintaan ostin tuollaisen ja nyt kun huvikseni katselin, että mites RTX hinnat on, niin huh huh RTX 3090 julkaisuhinnat oli näköjään vielä ihan hyvä diili, kun nyt samaa saa maksella 3080 korteistakin....
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Telian Rog Strix 3080 OC on yhä ventassa viime syksyltä. Eka 3080 minkä tilasin. Aloittivat tässä kuussa rahastaa osamaksua vaikka kortin tilasta ei ole haisun haisua.
Koska löit tilauksen sisään telialle? Itsellä ei ole ainakaan heidän osamaksunsa käynnistynyt vielä. Oma tilaus 11.11 aamusta.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745

Muistinpa että löytyy tälläsestä 820e tilaus. tilasin julkkareissa ja näköjään sija 1-5. Täytyy kyllä pitää kynsin ja hampain kiinni. Voisin jopa myydä oman kfa2 3080 800e kun tulee.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
426
Vastasin heille heti, etten hyväksy tilaukseni perusmista. Tähän eivät ole vastanneet. Kohta lähtee sitten erillinen reklamaatio vaatimuksineen ja suosittelen vahvasti samaa kaikille muillekin kenen tilauksen ovat voitontavoittelutarkoituksessa peruneet ennen hintojen nostoa.

Soitin asiasta jo tänään kuluttajaneuvontaan. Sitova sopimus syntyy kun ostaja klikkaa verkkokaupassa "Osta!" ja maksaa tilauksen. CompuSatin myyntiehdoissa oleva kohta "Sitova kauppasopimus tulee voimaan vasta kun tilaus on käsitelty. " on kuulemma lain vastainen ja täten mitätön. Kuluttajaneuvojan mukaan sitova sopimus on joskus tulkittu syntyneen jo siinä vaiheessa, kun kuluttaja on klikannut tuotteen pelkästään ostoskoriin.
Ja lisähavaintoja CompuSatin toiminnasta; Ovat tänään päivällä poistaneet 3080 Suprim X:n kokonaan heiltä myynnistä. Ovat tänään illalla poistaneet minun verkkokauppaansa tekemän käyttäjätunnuksen ja sitä myöden kaikki tietoni ja tilaushistoriani.
Mielenkiintoista toimintaa. Sinänsä hyvä juttu, etteivät enää harhaanjohtavasti markkinoi tuotetta jota eivät ehkä toimita, mutta tuo käyttäjätunnuksen poistaminen on erikoisempi ratkaisu.

Itse puolestani olen tehnyt heille virallisen reklamaation asiasta. Jännä nähdä mitä vastaa/reagoi vai vastaako ollenkaan, minulle ainakaan.
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
269

Muistinpa että löytyy tälläsestä 820e tilaus. tilasin julkkareissa ja näköjään sija 1-5. Täytyy kyllä pitää kynsin ja hampain kiinni. Voisin jopa myydä oman kfa2 3080 800e kun tulee.
Toiveikkaaseen jonoon
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Jotenkin tuntuu, että kamala massahype levinnyt vaan, ja kaikkien on saatava kortti heti eikä kohta. Itse olen pitänyt kipurajana 900€ 3080- sarjasta, ja sen olen pitänyt vaikka sitten joutuisi kuinka kauan odottamaan. Petyin kuitenkin kun hinnat olivat aivan muuta, kuin alkuun lupailtiin.
En vaan pysty perustelemaan itselle sitä, että maksan monta sataa ylimääräistä kortista, joka ei ole sen arvoinen. Jos hinnat laskevat myöhemmin takaisin järkevälle tasolle, niin helvetti sitä katumuksen määrää! Vaikka kuinka on tärkeä harrastus itsellekin, mutta jokin järki täytyy pitää päässä. Varsinkin kun tietää itse tulonsa ja menonsa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Eiköhän se oo se voitto diili :D
Mun mielestä yli 700 euroa siitä kortista on vähän liikaa jo, kun julkaisusta on jo kuitenkin kohta mennyt puoli vuotta ja hintojen pitää aina laskea alaspäin. Ostan tuon sitten kesällä tai syksyllä normaaliin hintaan eli alle julkaisuhinnan. Muidenkin kannattaisi niin tehdä, jollei ole pakottavaa tarvetta.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Mun mielestä yli 700 euroa siitä kortista on vähän liikaa jo, kun julkaisusta on jo kuitenkin kohta mennyt puoli vuotta ja hintojen pitää aina laskea alaspäin. Ostan tuon sitten kesällä tai syksyllä normaaliin hintaan eli alle julkaisuhinnan. Muidenkin kannattaisi niin tehdä, jollei ole pakottavaa tarvetta.
Veikkaan kyllä ettei tilanne juurikaan tuu parantumaan ennen kesää. Syksyllä ehkä mutta jos ihmiset on valmiita maksamaan hullua hintaa kortista niiin mikä ne hinnat ikinä laskisi tohon "normaalille" tasolle? Käsistä viedään...
Ja yli 700e on likkaa tuffista? pyh
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Ja lisähavaintoja CompuSatin toiminnasta; Ovat tänään päivällä poistaneet 3080 Suprim X:n kokonaan heiltä myynnistä. Ovat tänään illalla poistaneet minun verkkokauppaansa tekemän käyttäjätunnuksen ja sitä myöden kaikki tietoni ja tilaushistoriani.
Mielenkiintoista toimintaa. Sinänsä hyvä juttu, etteivät enää harhaanjohtavasti markkinoi tuotetta jota eivät ehkä toimita, mutta tuo käyttäjätunnuksen poistaminen on erikoisempi ratkaisu.

Itse puolestani olen tehnyt heille virallisen reklamaation asiasta. Jännä nähdä mitä vastaa/reagoi vai vastaako ollenkaan, minulle ainakaan.
Hetkinen. Siis oikeasti poistaneet tunnuksen? Mitähän he luulevat sillä saavuttavansa? Kyllähän sulla on sähköpostissa tilausvahvistukset jne. tallessa. Ihmetyttää kyllä tuo Compusatin toimintan, kun ovat ainoa toimija joka ei minunkaan kyselyihin ole vastannut. Muutama tilaus itselläkin sisällä mutta niitä ei ole ainakaan vielä peruttu.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Veikkaan kyllä ettei tilanne juurikaan tuu parantumaan ennen kesää. Syksyllä ehkä mutta jos ihmiset on valmiita maksamaan hullua hintaa kortista niiin mikä ne hinnat ikinä laskisi tohon "normaalille" tasolle? Käsistä viedään...
Ja yli 700e on likkaa tuffista? pyh
no jos tuo 3080 TUF oc tulee saldoille ihan että voin noutaa sen gigantin myymälän hyllyltä vaikka sillä 740e:llä eurolla, niin saattaisinhan tuon ottaa mukaani sitten. Se pitää laittaa sukanvarteen nyt 20 euroa/viikko ja yhdistella lahjakortit. Mutta eiköhän gigantti jätä myymättä, vai oliko gigantilla rtx 2060,-70,-80:siä myynnissä viime vuonna ihan myös myymälöissä? itse vain muistan nähneeni radeonin 5600 kortin ja siinä oli se ainoa mitä koskaan gigantillä nähnyt livenä.
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
426
Hetkinen. Siis oikeasti poistaneet tunnuksen? Mitähän he luulevat sillä saavuttavansa? Kyllähän sulla on sähköpostissa tilausvahvistukset jne. tallessa. Ihmetyttää kyllä tuo Compusatin toimintan, kun ovat ainoa toimija joka ei minunkaan kyselyihin ole vastannut. Muutama tilaus itselläkin sisällä mutta niitä ei ole ainakaan vielä peruttu.
Jep, poistaneet. Toki on mailissa tilausvahvistus + heidän lähettämä ilmoitus tilauksen perumisesta. Lisäksi joka tapahtumasta ja huomiosta mitä olen tehnyt, on kuvakaappaukset/valokuvat. Tässä alkaa tulla fiilis, että minua pidetään aivan idioottina :D
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Jep, poistaneet. Toki on mailissa tilausvahvistus + heidän lähettämä ilmoitus tilauksen perumisesta. Lisäksi joka tapahtumasta ja huomiosta mitä olen tehnyt, on kuvakaappaukset/valokuvat. Tässä alkaa tulla fiilis, että minua pidetään aivan idioottina :D
Eikö tästä vois nostaa jonkin sortin haloota jo? Näköjään kyseinen firma perseilee ihan huolella?
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Hetkinen. Siis oikeasti poistaneet tunnuksen? Mitähän he luulevat sillä saavuttavansa? Kyllähän sulla on sähköpostissa tilausvahvistukset jne. tallessa. Ihmetyttää kyllä tuo Compusatin toimintan, kun ovat ainoa toimija joka ei minunkaan kyselyihin ole vastannut. Muutama tilaus itselläkin sisällä mutta niitä ei ole ainakaan vielä peruttu.
Ehkä kannattaa katsoa Compusatin kokoa ja taustoja Finderista. Compusat / Computers & Satellites - Y-tunnus: 1866234-4 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
426
Eikö tästä vois nostaa jonkin sortin haloota jo? Näköjään kyseinen firma perseilee ihan huolella?
No olen jo keskustellut kuluttajaneuvojan kanssa sekä tehnyt Compusatille virallisen reklamaation. Jos eivät vastaa reklamaatiooni asiallisesti/"oikein", eli toimita minulle tilaamaani tai vastaavaa tuotetta tilaamallani hinnalla ja maksutavalla "kohtuullisessa ajassa" eli n. kahdessa viikossa, pistän asian kuluttajariitalautakuntaan ja siitä sitten eteenpäin, jos ei ala homma luonnistua. Mietin alkuun että antaisin olla, mutta nyt kun tuollaiseksi rupesi niin ruvetaan sitten täälläkin.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 309
Mikä ihmeen perseily Ebayssä menossa 3080 kanssa:lol: JPEG, PGN eli kuvia korteista myynnissä tusinoittain.

*edit* ahaa vissiin kostetaan boteille:rofl:

Ebay.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
573
Onko Telian tilausten kanssa luottokortilla ollut muilla sama, että maksu on veloitettu samantien kortilta vaikka tuotetta ei ole lähetetty? Muut toimijat ovat laittaneet katevarauksen, mutta Telian tilaus meni suoraan veloitukseen. Tämä on ongelma, jos luottokortilla korko alkaa juoksemaan eikä tuotteiden toimitusajasta ole mitään tietoa... En minä tuota veloitusta kyllä hyväksy ilman tuotteita.
 
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 648
Onko Telian tilausten kanssa luottokortilla ollut muilla sama, että maksu on veloitettu samantien kortilta vaikka tuotetta ei ole lähetetty? Muut toimijat ovat laittaneet katevarauksen, mutta Telian tilaus meni suoraan veloitukseen. Tämä on ongelma, jos luottokortilla korko alkaa juoksemaan eikä tuotteiden toimitusajasta ole mitään tietoa... En minä tuota veloitusta kyllä hyväksy ilman tuotteita.
Aika moni muukin kauppa tuota harrastaa luottokortin kanssa. Sen vuoksi postiennakko, lasku tai nouto ovat ne parhaat vaihtoehdot, jos oletettava toimitusaika on pitkä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Yksinyrittäjällä tuossa varmasti tekee mieli laittaa lappu luukulle, jos pitäisi ottaa henkilökohtaista lainaa, jotta voi myydä kortteja tappiolla. 20% katteellakaan tuosta liikevaihdosta ei jää elämiseen hirveästi.
Niin pitääkin, pitää heittää ajoissa pyyhe nurkkaan ellei pärjää kilpailussa. Se pitää tehdä paljon ennemmin kuin alkaa pissiin asiakkaiden kintuille. Monen asiakkaan kortin saaminen viivästyy ja asiakkaan muualle maksama hinta nousee kun yksinyrittäjän osa ketjua ei toimi.

Voi ongelman niinkin ratkaista ettei myy ilmaa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Onko Telian tilausten kanssa luottokortilla ollut muilla sama, että maksu on veloitettu samantien kortilta vaikka tuotetta ei ole lähetetty? Muut toimijat ovat laittaneet katevarauksen, mutta Telian tilaus meni suoraan veloitukseen. Tämä on ongelma, jos luottokortilla korko alkaa juoksemaan eikä tuotteiden toimitusajasta ole mitään tietoa... En minä tuota veloitusta kyllä hyväksy ilman tuotteita.
Hmm.. luulen että nämä isot rahanvälittäjät eli paytrail ja checkout molemmat tekevät sen noin eli ottavat rahat asiakkaalta ja tilittävät ne kaupalle. Paytrailille ei kuitata erikseen, että milloin tuote lähtee näiden luottokorttien kohdalla. Collector ja joustoluotto, niin niissä pitää erikseen klikata, että nyt lähti tuote, nyt saa laittaa laskua. Olemme myös törmänneet nyt ongelmaan, jota emme ole vielä ratkaisseet. Ainakin Collector poistaa 3 kk aktivoimattomuuden jälkeen koko transaktion. Me lähetimme jo 2 korttia maailmalle ja saimme vain tietää, että rahoja ei tule Collectorilta. No sitten piti tilaajien kanssa tehdä uudet maksut. Nythän näitä alkaa olemaan kasvavia määriä ja nyt on ns. maksettu kauppa, jossa ei ole enää maksajaa :D
Klarna toimii hyvin, siinä saa jatkaa näitä ei aktivoituja tilauksia ja rahaliikenne tapahtuu kun tuote vaihtaa omistajaa.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Ei niille hinnoille tapahtunut tukkureiden ja valmistajien suunnalta mitään vielä 2020 puolella. En tiedä oliko sitten joku henkinen raja, että vasta seuraavalle vuodelle korotukset. No nyt kaikki on aivan ihmeissään, kun koko ketju meni sekaisin. Yleensä komponentteja myydään pienellä katteella ja se on aika tehokasta ja ennustettavaa. No nyt tilanne on ihan erilainen. Mekin menemme varmasti kokonaisuudesta miinukselle, mutta ei sitä nyt turpaan halua enempää ottaa kun tajusi että näin voi käydä ja kun uhattiin, että hinnat voi nousta entisestään. Eli nyt on ns. varmuuspuskuria noissa hinnoissa eli tilanne ei ole terve. Samoin halutaan edes osa tappioistakin takaisin. Mutta nyt tosiaan ei viedä käsistä enää kortteja eli ehkä meilläkin noi muutamat kortit nyt edes pari viikkoa pysyisi hyllyssä :)
Tätä arvailinkin. Eli ei-hyllyissä oleville tilauksille on "hintavakuutus". Eli sisäänostohinta kun ei ole b2b hommissa mikään laki. Ite tosiaan ollut tuote/ostohommissa, niin tää ampere olis kyllä melkoinen painajainen. Turskaa tulee, ja ei tunnu varmasti hyvältä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Onko Telian tilausten kanssa luottokortilla ollut muilla sama, että maksu on veloitettu samantien kortilta vaikka tuotetta ei ole lähetetty? Muut toimijat ovat laittaneet katevarauksen, mutta Telian tilaus meni suoraan veloitukseen. Tämä on ongelma, jos luottokortilla korko alkaa juoksemaan eikä tuotteiden toimitusajasta ole mitään tietoa... En minä tuota veloitusta kyllä hyväksy ilman tuotteita.
Juu. Gigantti teki samaa. Rahat lähti ja rahoituskulut artistille. Onko kukaan vielä saanut sitä 3080 VENTUSTA, jonka toimitus oli 2-5 pv ja varastossa oli 100+?
 
Liittynyt
14.01.2020
Viestejä
426
Yksinyrittäjällä tuossa varmasti tekee mieli laittaa lappu luukulle, jos pitäisi ottaa henkilökohtaista lainaa, jotta voi myydä kortteja tappiolla. 20% katteellakaan tuosta liikevaihdosta ei jää elämiseen hirveästi.
Niin pitääkin, pitää heittää ajoissa pyyhe nurkkaan ellei pärjää kilpailussa. Se pitää tehdä paljon ennemmin kuin alkaa pissiin asiakkaiden kintuille. Monen asiakkaan kortin saaminen viivästyy ja asiakkaan muualle maksama hinta nousee kun yksinyrittäjän osa ketjua ei toimi.

Voi ongelman niinkin ratkaista ettei myy ilmaa.
Yksinyrittäjän on myös syytä laittaa lappu luukulle, jos ei esim. huvita kunnioittaa kuluttajansuojalakia eikä asiakkaitaan. Haulla löytyy täältäkin Compusatista paljon samankaltaisia kokemuksia kuin nyt täällä on tullut ilmi. Härskein väittämä oli, ettei olisi vastannut edes kuluttajaneuvojalle.
Kuluttajariitalautakunnan mustaltalta listalta ei sentään löydy, ainakaan vielä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 224
Yksinyrittäjän on myös syytä laittaa lappu luukulle, jos ei esim. huvita kunnioittaa kuluttajansuojalakia eikä asiakkaitaan. Haulla löytyy täältäkin Compusatista paljon samankaltaisia kokemuksia kuin nyt täällä on tullut ilmi. Härskein väittämä oli, ettei olisi vastannut edes kuluttajaneuvojalle.
Kuluttajariitalautakunnan mustaltalta listalta ei sentään löydy, ainakaan vielä.
Toki tuossa voi olla jo sen verran velkaa pohjalla, ettei ulos pääse kuin konkurssin kautta (eikä konkurssi ole mikään ulospääsy tuolla yhtiömuodolla). Tai sitten ei vain tilaisi kortteja tukkurilta, ennenkuin korttia saa tappiotta eteenpäin. No varmasti kova pähkäily menossa kun tuohon on päädytty. Rahaa pitäisi kuitenkin jollain tavalla tehdä, että firma pysyy pystyssä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Toki tuossa voi olla jo sen verran velkaa pohjalla, ettei ulos pääse kuin konkurssin kautta (eikä konkurssi ole mikään ulospääsy tuolla yhtiömuodolla). Tai sitten ei vain tilaisi kortteja tukkurilta, ennenkuin korttia saa tappiotta eteenpäin. No varmasti kova pähkäily menossa kun tuohon on päädytty. Rahaa pitäisi kuitenkin jollain tavalla tehdä, että firma pysyy pystyssä.
Ollakseni poliittisesti korrekti ilmaisussani, tsekkasin syksyllä isojen firmojen omavaraisuusasteita. En luotottaisi pennilläkään tiettyjä toimijoita. Google kertoo enemmän aiheesta, ettei mene panetteluksi...

Ymmärrän hyvin närkästyksen, että ei saa tuotetta luvatulla hinnalla. Hauskempaa on, että rahat otetaan, mutta tuotetta ei vaan kuulu... Ei nää jutut kestä päivänvaloa tai julkisuutta ollenkaan. Oikein toimivat firmat olisivat palauttaneet rahat, ja pitäneet jonopaikan. Ei kuluttajan homma ole rahoittaa firmoja kuukausikaupalla.

Mutta seurantaan: msi rtx 3080 suprim x (ei tietoa, verkkis), gigabyte rtx 3080 gaming oc (ei tietoa, verkkis), evga rtx 3080 ftw3 ultra hybrid (ei tietoa, multitronic), kfa sg 3070 (poistunut valikoimasta, tiedustelu lähetetty). Oma tarve ei ole trokaaminen, f5 on hakattu 17.9 lähtien. Tää näyttiksen ostaminen on jo olympialaji, hattu päästä 3080 voittaneille. Muut dopingtestin kautta..

Lisäys: Jos sisäänostohinnat olisivat turskaa, vrt. myyntihinnat, olisi sisäänostajana pieni kiusaus olla tilaamatta tuotteita toimitukseen. Miinuksen tekeminen firmalle, ihan tietoisena tekona, on melkoinen temppu. Jos kortteja ei tilaa, ei niitä voi edes toimittaa miinuksella. Mm
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 589
Viestejä
4 205 370
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom