Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse samaa miettinyt eli että vaihtaisiko tästä GTX1070Ti ohjaimesta tuohon RTX2070 ohjaimeen mutta itse ainakin päätin odottaa tulevia näyttiksiä kun ei niin kiire ole päivityksellä. Ja tosiaan eipä toi päivitys niin paljoa tehoa toisi lisää että mielestäni siitä kannattaisi maksaa yli satasta. Tietty jos haluaa leikkiä noilla rtx-ominaisuuksilla niin sitten homma on eri.Gainward 2070 olisi nyt 409e gigantissa ja pohdin päivittämistä tästä 1070 ti:stä siihen. Ti:stä kait voi sen 280e myydessä saada mitä katselin täällä myytyjä, elikäs 130e:n erotuksella saisi parikymmentä fps:ää lisää ja uutta tekniikkaa mukaan. Eihän tuo iso ero pelikokemuksena ole mutta kuitenkin...
Merkkinä Gainward kyllä itselleni tuntematon, en muista lukeneeni suuntaan tai toiseen haukkuja tai kehuja.
Niin, aika marginaalinen on fps-ero näillä kyllä.Itse samaa miettinyt eli että vaihtaisiko tästä GTX1070Ti ohjaimesta tuohon RTX2070 ohjaimeen mutta itse ainakin päätin odottaa tulevia näyttiksiä kun ei niin kiire ole päivityksellä. Ja tosiaan eipä toi päivitys niin paljoa tehoa toisi lisää että mielestäni siitä kannattaisi maksaa yli satasta. Tietty jos haluaa leikkiä noilla rtx-ominaisuuksilla niin sitten homma on eri.
Sama täällä että silloin syksyllä sitten päivittelee ja Cyperpunk 2077 mielessä myös. Ja jos et ole jo niin kannattaa se GTX1070ti kellottaa kun silloin sen saa vastaamaan GTX1080 korttia. Vakiona kun nämä ovat niin lamautettuna.Niin, aika marginaalinen on fps-ero näillä kyllä.
Cyperpunk 2077 on se tärkein goal mielessäni, eli viimeistään siihen kohtaan voisi päivitellä. Syksyllä siis viisaampi
näyttisten hintojen (ja uusien korttien suhteen) ja mainitun pelin kanssa. Taidanpa itsekin odotella sinne.
Taitaa vaatia kortin fyysistä modaamista jos haluat power limittiä nostaa. Nvidian kortit nykyään niin lukittuja ettei taida onnistua muuten.Onko 2060 korteille jotain voltti/biosmodeja että saisi lisää virtaa kortille? Power limit ja core voltage on nostettu jo afterburnerilla tappiin, mutta lämpöjen puolesta olisi hyvin varaa vielä nostaa. Kortti Asus STRIX RTX 2060.
RX 5700 XT vaihdettu RTX 2070 ja hyvin pelittää. Sinänsä mielenkiintoista, että 5700 XT piti olla esim BF5 nopeampi, mutta 2070:llä peli pyöri tasaisemmalla fps:llä. Codikaan ei ole kaatunut, kuten teki AMD:n kortin kanssa. No katsellaan, eipä näistä koskaan tiedä. Asus rog strix malli kyseessä ja suhteellisen hiljainen pelatessa, vaikka tuo nopeampi moodi päällä. Sellanen tunne kuitenkin, ettei tämän kanssa tarvitse niin säätää, ajuritkin hiottu kohdilleen...
Tuli hommattua 2060 superi jossa micronin muistit tuntuisi kulkevan jopa +1250, mutta uskaltaako näitä pitää kellotettuna? :|
Mulla vastaava meni takuuseen, videon ja opastuksen jälkeen miten ääneen saa kuuluviin. Eli varmaan kannattaa ottaa yhteys sinne.Onko porukalla kokemuksia Asus GeForce RTX 2060 Super Dual OC EVO V2 -näytönohjaimesta?
Onko muilla ollut ongelmia kyseisen näytönohjaimen tuulettimien kanssa. Itsellä nyt noin 3kk kyseinen näyttis ollut kiinni koneessa ja pelattaessa tuo alkaa pitämään rämisevää ääntä. Olen kokeillut nostaa käsin tuulettimien nopeutta ja näin huomannut, että kun tuulettimien nopeus ylittää 64% kuuluu ensin kova rohina ja tästä ylöspäin ääni vaimenee, mutta kuitenkin pieni rohiseva ääni taustalla soi. Mikään ei näyttäisi tuulettimiin osuvan, eli kyseessä taitaa olla laakerit.
Mitenhän näissä takuuhommat menee, onko helppo saada takuuseen (ostettu jimmsiltä).
Ei ole taulukoita ellei TPU taulukoita käytä.Onko kellään tietoa, että onko näistä jäähdyttimistä koottu mitään vertailutaulukkoa äänentuoton suhteen vai perustuuko nää gaming x, strix -mallien kehuminen vaan omakohtasiin kokemuksiin? Olisi hauska nähdä käytännössä mikä ero on esim 2070 super -malleilla.
Subjektiivistä kun jokainen kokee melun erillailla, toiselle joku ~1800rpm pyörivä on hiljainen mutta esim minä taas miellän hiljaiseks Alle 1200Rpm pyörivän jäähyn, ja esim Trio 950-1000rpm on oikeastaan äänetön normaalilta kuuloetäisyydeltä joka on omissa kirjoissani jokaisen euron arvoinen ominaisuus.Mitä nyt kokeilin ennen postaamistani katsella, niin netin benchmarkeissa yleensä muuta pyöritellä kun fps-testejä (ne nyt on tottakai oikeastikkin relevanteimmat). Sitä vaan pohtii, että onko järkeä laittaa esim 50-60€ enemmän korttiin vaan jäähyn vuoksi. että puhutaanko taas vaan erosta, joka on prosentuaalisesti "iso", mutta ihmisaisteilla havainnoituna ero lähellä mitätöntä.Mielipidekysymyksiä tottakai..
Osa on vain yksinkertaisesti äänekkäitä jäähyjä.Mitä nyt kokeilin ennen postaamistani katsella, niin netin benchmarkeissa yleensä muuta pyöritellä kun fps-testejä (ne nyt on tottakai oikeastikkin relevanteimmat). Sitä vaan pohtii, että onko järkeä laittaa esim 50-60€ enemmän korttiin vaan jäähyn vuoksi. että puhutaanko taas vaan erosta, joka on prosentuaalisesti "iso", mutta ihmisaisteilla havainnoituna ero lähellä mitätöntä.Mielipidekysymyksiä tottakai..
Olisiko joku jo availlut/tarkistanut onko PNY 2060 superin jäähdytysrivat pystyssä vai pitkittäin (kortin suuntaisesti)? Pohdin tässä otanko sellaisen käyttöön kun saapuu, vai menenkö 1660 superilla, jossa jäähy on aika kevyt (pitkittäissuuntaiset rivat), mutta kortille kuitenkin täysin riittävä jopa kellotettuna
Asiakkaan koneessa joskus näitä ollut niin jos en väärin muista niin tuossa oleva ylempi kuva on 2060 jäähystä ja toi alempi on 2060Superin jäähystä.Tässä onkin muuten ihan hyvä kysymys. PNY:llä on kahdet sivut, joista tuo tuote löytyy, ja niissä on kuvissa ihan eri jäähyt!
pny.eu -sivulta:
![]()
pny.com -sivulta:
![]()
Molemmilla sama tuotekoodi! Kumpi on totuus? Gigantin arpajaiset keeps on giving! Laittakaahan joku kuvia![]()
Sanotko siis että 175w kortilla maks.powerlimit on 175w, eli sitä ei voi säätää? Vai haitko vain optimijänniteen muuten vakiokortille? Tuntuisi myös hieman alhaisilta pisteiltä tuo 7500, kuin vertailuna saan pny 1660superilla@2700x 6700pistettä...No niin, PNY 2060S testipenkissä. Tunnin raapaisun perusteella jäähyn tehot riittää tälle power limitille oikein hyvin. Johtuu siitä, että se power limit on niin älyttömän pieniPaljonko tarvitsi alivoltittaa, ettei Time Spy triggeröi 175W limittiä? No, -157mV.
![]()
Mun mielestä jopa toi vakio tuuletinkäyrä on suht järkevä, voi olla etten muokkaa sitä. Seuravaksi alan hiivityttää kelloja ylös, voi olla että 893mV ei kovin ylös riitä mutta katotaan. Muistit sit vikana. Testipenkki antaa jostain syystä aina sellaiset 100-150 pistettä vähemmän tuossa Time Spyn graphics scoressa. Eli jos tän nyt pääkoneessa saisi antamaan over 9000 GPU scoren, niin oon tyytyväinen.
Ei tää mikään toivoton ole. Säästömalli, jossa pitää säästää jännitteissäkin sitä kautta. Mutta en valita.
Kokonaistulokseen vaikuttaa aika lailla myös prosessori. Graphics scoreen ei niinkään.Sanotko siis että 175w kortilla maks.powerlimit on 175w, eli sitä ei voi säätää? Vai haitko vain optimijänniteen muuten vakiokortille? Tuntuisi myös hieman alhaisilta pisteiltä tuo 7500, kuin vertailuna saan pny 1660superilla@2700x 6700pistettä...
+70c jo lyhkäisessäkin rasituksessa ja silti +2000rpm kierroksia.No niin, PNY 2060S testipenkissä. Tunnin raapaisun perusteella jäähyn tehot riittää tälle power limitille oikein hyvin. Johtuu siitä, että se power limit on niin älyttömän pieniPaljonko tarvitsi alivoltittaa, ettei Time Spy triggeröi 175W limittiä? No, -157mV.
![]()
Mun mielestä jopa toi vakio tuuletinkäyrä on suht järkevä, voi olla etten muokkaa sitä. Seuravaksi alan hiivityttää kelloja ylös, voi olla että 893mV ei kovin ylös riitä mutta katotaan. Muistit sit vikana. Testipenkki antaa jostain syystä aina sellaiset 100-150 pistettä vähemmän tuossa Time Spyn graphics scoressa. Eli jos tän nyt pääkoneessa saisi antamaan over 9000 GPU scoren, niin oon tyytyväinen.
Ei tää mikään toivoton ole. Säästömalli, jossa pitää säästää jännitteissäkin sitä kautta. Mutta en valita.
Taitaa 1660S grafiikka pisteet jäädä alle 6500p vaikka kellottaisikin.Sanotko siis että 175w kortilla maks.powerlimit on 175w, eli sitä ei voi säätää? Vai haitko vain optimijänniteen muuten vakiokortille? Tuntuisi myös hieman alhaisilta pisteiltä tuo 7500, kuin vertailuna saan pny 1660superilla@2700x 6700pistettä...
Tässä lienee tärkeimpänä pitää vertailukohtana/jäähyn vertaaminen "vastaavaan" 1660s korttiin. Eihän tuollainen jäähy tietenkään kilpaile minkään Asus Strixin kanssa, sillä se on aivan eri hintaluokan korttinkin. Lähinnä mielenkiintoista tietää onko jäähy edes riittävä, mitä se ei ainakaan kaikissa 2060 korteissa ollut (Asus Phoenix)...+70c jo lyhkäisessäkin rasituksessa ja silti +2000rpm kierroksia.
paljonkohan tuossa mahtaa kierrokset ja lämmöt nousta pidemmässä rasituksessa.
Jos tarjouksia ei huomioida(koska ne menee ja tulee)niin nämä Pny 2060S maksaa ~450e.Tässä lienee tärkeimpänä pitää vertailukohtana/jäähyn vertaaminen "vastaavaan" 1660s korttiin. Eihän tuollainen jäähy tietenkään kilpaile minkään Asus Strixin kanssa, sillä se on aivan eri hintaluokan korttinkin. Lähinnä mielenkiintoista tietää onko jäähy edes riittävä, mitä se ei ainakaan kaikissa 2060 korteissa ollut (Asus Phoenix)...
Molemmat käyttäytynevät aika identtisesti kotelon lämpöjen noustessa, mutta eikös muutenkin lämpöjen nousu pidemmällä rasituksella kerro pääasiassa puuttteellisesta ilmanvaihdosta kotelossa?
Niin, siis testipenkki on i7-4820k, jossa on kohta 5 vuotta vanha WIndows-asennus. Kunhan tyrkkään Ryzeniin kiinni, niin siinä nousee ihan kaikki pojot. Myös graphics.
Power limit on 175W ja sen maksimi on 175W. Mitoitettu uskoakseni jäähyyn, ja on sen kanssa ihan hyvin balanssissa. PNY:n XLR8:ssä olisi 185W ja varmaan tähän voisi laittaa jonkin niistä 215W limitillä olevista BIOSeista, mutta ei maksa vaivaa omasta mielestä.
Ja jäähy on ihan ok. Vähemmän yllättäen se ei ole 1,5-kiloisen malmikasan tasoa. 2100 RPM on melko lailla hiljainen, ja tuo ei ollut "lyhyt rasitus". Time Spy on näiden Turingien power limittiä eniten koitteleva testiskenaario, ja tuossa on niitä ajoja monta putkeen. Tasaantuminen pitkässä ajossa tapahtunee johonkin 75 asteen paikkeille.
Pika-edit vielä: Itseäni häiritsee enemmän tuo power limit kuin jäähy. En voi sietää heiluvia kelloja. Jos voisin, niin tuohon voisi hyvin laittaa 75mV lisää jänöä ja saada pinnoja jonkin verran lisää. Mutta kun se on kulkua lisää vain niihin kohtiin testiä, jotka keveydessään eivät triggeröi power limittiä, niin mun mielestä se on täysin epärelevanttia suorituskykyä. Pelitesteillä saatan jossain vaiheessa aavistuksen lisätä jänöä, kunhan on saatu näppituntuma, että missä ne käytännön rajat kulkevat. Kuten todettua, Time Spy on power limitille happotesti, kaikissa itse pelaamissani peleissä pelivaraa on enemmän.
Jos sitä ei kädessä pidä niin miten siihen voi tottua?Ei tuolla lämmöllä yksistään ole merkitystä vaan sillä paljonko RPM on tuulettimissa.Onneksi olen itse nykyisen näytönohjaimen kanssa tottunu lähes 80 asteen lämpöihin, niin tuo 70 kuulostaa jo mukavan viileältä.
Toi on kokonais pisteet ei Gpu pisteet?Tavallisella 2070:llä tulee itsellä TimeSpy:ssä 9600 pistettä. Taitaa olla aika normaali tulos. Asus Rog Strix Gaming malli kyseessä.
No niinpäs olikin, 9400 näytti graphics score.Toi on kokonais pisteet ei Gpu pisteet?
2070 Strix pitäs olla vakiona 9200 luokkaa ja kellotettuna 9800p (Gpu pisteet)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.