NVIDIA GeForce RTX 2060 / 2060 Super / 2070 -ketju (TU106)

Köyhä ku on ja yrittää kohtuu koneen saada kasaan nii eioo heleppoo nyt luin internetin ihmeellisestä maailmasta, että tää kortti käyttäis vielä vanhaa tuuletin mallia eli everflow T129215su. Voisko tässä olla mitään perää?
 
Köyhä ku on ja yrittää kohtuu koneen saada kasaan nii eioo heleppoo nyt luin internetin ihmeellisestä maailmasta, että tää kortti käyttäis vielä vanhaa tuuletin mallia eli everflow T129215su. Voisko tässä olla mitään perää?
Kovaa pelaamista vaan, muutenkin tuon kokoinen jäähy niin ei mitään ongelmaa lämpöjen kanssa jos vähän lapoja sieltä täältä hukassa.
 
Minulla on Asuksen 23" ihan perushalppis 60Hz
1080p näyttö hdmillä. Näytönohjain rtx 2070 gigabyteltä.
Miten nämä vsync tai hertsi asetukset pitäisi olla?
Jos otan nuo pois niin näyttää että kuva kuin repeilee välillä. Teki myös vanhalla näyttiksellä.
Kokeillut myös sitten ottaa vain vsyncin pois että fps:t noussut yli 60, mutta kuva on jotenkin nykivää peleissä.
Miten nämä kannattaisi laittaa?
 
Minulla on Asuksen 23" ihan perushalppis 60Hz
1080p näyttö hdmillä. Näytönohjain rtx 2070 gigabyteltä.
Miten nämä vsync tai hertsi asetukset pitäisi olla?
Jos otan nuo pois niin näyttää että kuva kuin repeilee välillä. Teki myös vanhalla näyttiksellä.
Kokeillut myös sitten ottaa vain vsyncin pois että fps:t noussut yli 60, mutta kuva on jotenkin nykivää peleissä.
Miten nämä kannattaisi laittaa?

Jos kuva repeilee niin V-sync kannattaa olla päällä. Tai sitten joku FPS-lukko, en tiedä onko Nvidialla siellä control panelissa joku. V-syncin pitäisi rajoittaa se peleissä 60fps jolloin ei pitäisi kuvan repeillä. Jos jotain kilpailullisia FPS-räiskintöjä pelaa, niin optimi olisi kyllä yli sen 60fps jolloin inputlagi olisi pienempi. Joissain peleissä V-syncin FPS-asetusta voi säätää ylemmäs.

Kannattaa katsoa uutta näyttöä. 1080p 144hz näyttöjä saa parilla sadalla nykyisin, ja valitsee sellaisen jossa Freesync / G-sync joka poistaa repeilyn myös ylemmillä taajuuksilla. RTX 2070 menee kyllä hyvin 1440p eli 2k:llakin, eli jos rahaa on niin kannattaa katsoa isompaa resoluutiota. Ja katsoo vaan että löytyy G-sync tai Freesync.
 
Kiitos!
Näille pelailuilleni varmaan riittää tuo min 60 fps. Halusin vain testata onko se yhtään sujuvampaa. Ainakin tällä näytöllä on vain huonompaa jos menee yli.
Laitetaan parempi näyttö ostoslistalle :)
 
Jos tavoitteena on nimenomaan mahdollisimman tasainen 60 fps ilman repeilyä, niin itse lähtisin testaamaan adaptive v-syncillä ja frame rate cap johonkin 63 fps paikkeille. Molemmat löytyy Nvidian ohjauspaneelista 3D-asetusten hallinta -kohdasta. Eli "pystytahdistus" -> mukautuva ja "max frame rate" -> 63 fps. En ole varma, kuinka paljon tuo frame rate cap nykyisin tekee adaptive vsyncin kanssa, mutta luulen että se auttaa edelleen hieman nykimiseen.
 
Jos tavoitteena on mahdollisimman tasainen kuva ilman repeilyä, pitää fps:n olla lukittuna näytön hertseihin. Ei kolme freimiä yli, ei kolme freimiä alle.

Adaptive v-synciä kannattaa toki testata, mutta miksi ihmeessä cap 63 fps paikkeille?
 
Jos tavoitteena on mahdollisimman tasainen kuva ilman repeilyä, pitää fps:n olla lukittuna näytön hertseihin. Ei kolme freimiä yli, ei kolme freimiä alle.

Adaptive v-synciä kannattaa toki testata, mutta miksi ihmeessä cap 63 fps paikkeille?

Koska adaptive v-sync rajaa keskimääräisen päivitystaajuuden siihen 60 fps:ään, mutta ei pysty välttämättä pitämään koko buffer pipelinea tasapainossa kaikissa tilanteissa. Adaptive v-syncillä näkyvä frame rate on tasan se 60, paitsi silloin kun näyttis ei riitä pitämään sitä siinä, jolloin v-sync kytkeytyy pois päältä ja frame rate on suurin minkä näytönohjain pystyy siinä tilanteessa tarjoamaan. Juuri tuo päälle/pois päältä -kytkeytyminen voi aiheuttaa nykäisyjä. Todennäköisesti frame rate cap ei tee ainakaan useimmissa tilanteissa mitään mainitsemillani asetuksilla, mutta se voi estää rendauksen "ryntäilyä" tilanteissa, joissa rajoittamaton ja synkkaamaton frame rate heiluisi paljon (esim. kuvakulman muuttuessa taivaalta metsämaisemaan, nopea pudotus tyyliin 200 fps -> 55 fps). Periaatteessa adaptive v-syncin pitäisi pystyä nämä tasaamaan, mutta en luota siihen ihan 100%. Frame rate capista ei joka tapauksessa pitäisi olla haittaa, koska pääasiallinen rajaava tekijä on tuo sync.

Edit: Joo, niin. Miksikö ei sitten cap 60 fps? Koska silloin meillä on koko ajan kaksi toisiaan vastaan tappelevaa cappia. Todennäköisyys sille, että adaptive v-sync putoaa päältä yksittäisissä frameissa kasvaa merkittävästi, jos frame rate cap on juuri siinä päälle/pois-kytkeytymisen rajalla. Eli voi lisätä tearingia.
 
Hmmm en tiedä onko oikea paikka kysyä asiasta, mutta siirtäkää/poistakaa jos ei kuulu tänne. Joten tälläinen asia:
olen ostamassa 2060superia mistä on yhdestä tuulettimesta kaksi lapaa katkennut. Voiko tuulettimia tähän malliin itsevaihtaa? Katsoin yhden tuulettimen hinnaksi noin 20-30$. Vai onko tähän malliin olemassa näytönohjaimenjäähdytintä? Artic accelero xtreme IV rev.2 näyttää sopivan melkeen kaikkiin muihin malleihin paitsi tähän? Voiko kyseistä näyttistä käyttää vaikka ne kaksi lapaa onkin poikki jos korttia ei kellota/rasita liikaa? Myyjä sanoo että kortti käy ja kukkuu kuten normaalisti, eikä pidä sen suurempaa ääntä vaikka luulisi että tuosta syntyy epätasapainoa. Kiitos vastauksista jo valmiiksi
Katkase kaks vastakkaista lapaa niin on tasapainossa? :D
 
Jos tavoitteena on mahdollisimman tasainen kuva ilman repeilyä, pitää fps:n olla lukittuna näytön hertseihin. Ei kolme freimiä yli, ei kolme freimiä alle.

Adaptive v-synciä kannattaa toki testata, mutta miksi ihmeessä cap 63 fps paikkeille?

Ei muutaman tai edes 10 FPS:n yli meneminen ole kyllä itsellä koskaan aiheuttanut repeilyä. Jos peruspelailua niin sitten toki ihan järkevää lukita se FPS lähemmäs näytön hertsejä, mielellään kuitenkin hieman yli. kuten specops tuossa selvensi. Jos FPS on 60 ja hz 60 niin GPU tuottaa inputlagia, ei peruspelaamisessa huomattavaa, mutta esim. kilpailullisessa räiskinnässä voi tulla pienenpieniä eroja. Juutubettaja Linus tuota CS-pelaajien kanssa joskus testasi, ja 60hz / 300fps (g-syncillä) tuotti hieman paremmat tulokset kuin 60/60, mutta erot tosiaan peruspelaajalle pieniä.

Ja Nvidialtakin taitaa löytyä joku Inputlagia hillitsevä asetus Nvidia control panelista. Sitä en tiedä poissulkeeko sekään kokonaan tuota 60fps / 60hz inputlagia. Mutta tosiaan specialistin kannattaa hankkia uusi näyttö, tuo näyttö on RTX 2070:lle järkyttävä pullonkaula. Vähintään 144hz näyttö jossa G-sync tai Freesync, FPS:ät kaakkoon ja kovaa ajoa. Edit: Korjaus.
 
Jos tavoitteena on nimenomaan mahdollisimman tasainen 60 fps ilman repeilyä, niin itse lähtisin testaamaan adaptive v-syncillä ja frame rate cap johonkin 63 fps paikkeille. Molemmat löytyy Nvidian ohjauspaneelista 3D-asetusten hallinta -kohdasta. Eli "pystytahdistus" -> mukautuva ja "max frame rate" -> 63 fps. En ole varma, kuinka paljon tuo frame rate cap nykyisin tekee adaptive vsyncin kanssa, mutta luulen että se auttaa edelleen hieman nykimiseen.

Eli nuon kun muutan niin lisänä annan olla peleissä kuitenkin vielä erikseen vsyncin ja fps-limitterin 60:ssä?
 
Kai se on sitten henkilökohtaista, mutta mä huomaan kyllä pienenkin pätkimisen jos FPS menee edes hetkellisesti yli 72:n, mikä on mulla näytön virkistystaajuus. Freesyncillä ei tuota ongelmaa onneksi ole.


Gigantissa on IPS-paneelien parhaimmistoa, ellei jopa paras tällä hetkellä tarjouksessa: Asus VG249Q 23,8&quote; TUF pelinäyttö (musta) - Näytöt

Toki IPS:ssä on IPS:n ongelmat, oma eilen saapunut näyttö lähtee palautukseen uskomattoman pahan valovuodon takia. Tuuripeliä aina näiden kanssa.
 
Testasin Beam Ng:llä ja tuo 63fps lukitus nvidian kautta teki sen, että kuva nyki ihan kamalasti.
Tiputin sen tasaraha 60:iin ja nyt näyttää ne ihmeelliset nykäisyt hävinneet.
En ole livenä koskaan edes nähnyt 144Hz näyttöä, mutta jos se on iso ero tuohon nykyiseen niin tästä saisi hyvän apunäytön.
 
Jos käyttää Nvidian ajuriasetuksia, niin sitten pelistä v-sync ja fps limiter pois. Toki voit myös jättää Nvidian ohjauspaneelista limiterin pois ja käyttää pelien omaa, jos sellainen on kaikissa peleissäsi ja se on säädettävissä yhden fps:n tarkkuudella. Mutta vain yksi asetus kutakin, eli adaptive v-sync korvaa pelien v-syncin ja frame rate limiterit luonnollisesti toisensa.
 
Ei muutaman tai edes 10 FPS:n yli meneminen ole kyllä itsellä koskaan aiheuttanut repeilyä. Jos peruspelailua niin sitten toki ihan järkevää lukita se FPS lähemmäs näytön hertsejä, mielellään kuitenkin hieman yli. kuten specops tuossa selvensi. Jos FPS on 60 ja hz 60 niin GPU tuottaa inputlagia, ei peruspelaamisessa huomattavaa, mutta esim. kilpailullisessa räiskinnässä voi tulla pienenpieniä eroja. Juutubettaja Linus tuota CS-pelaajien kanssa joskus testasi, ja 60hz / 300fps (g-syncillä) tuotti hieman paremmat tulokset kuin 60/60, mutta erot tosiaan peruspelaajalle pieniä.

Ja Nvidialtakin taitaa löytyä joku Inputlagia hillitsevä asetus Nvidia control panelista. Sitä en tiedä poissulkeeko sekään kokonaan tuota 60fps / 60hz inputlagia. Mutta tosiaan specialistin kannattaa hankkia uusi näyttö, tuo näyttö on RTX 2070:lle järkyttävä pullonkaula. Vähintään 144hz näyttö jossa G-sync tai Freesync, FPS:ät kaakkoon ja kovaa ajoa. Edit: Korjaus.
Itse taas huomasin että juuri pieni ylitys aiheutti repeilyä kuvaan (60Hz). Sitten tuollainen 90 -100 fps toimi hyvin. Ja rajoitettu 120Hz toimi myös ongelmitta.
Eli aika tapauskohtaista taitaa olla.
 
Jos käyttää Nvidian ajuriasetuksia, niin sitten pelistä v-sync ja fps limiter pois. Toki voit myös jättää Nvidian ohjauspaneelista limiterin pois ja käyttää pelien omaa, jos sellainen on kaikissa peleissäsi ja se on säädettävissä yhden fps:n tarkkuudella. Mutta vain yksi asetus kutakin, eli adaptive v-sync korvaa pelien v-syncin ja frame rate limiterit luonnollisesti toisensa.

Kokeilin, mutta jos jätän tuosta pelistä v-syncin ja fsp-limitterin pois, on kuva sitä mikronykimistä ja välillä ihan pysähtyy kuva.
Kaikkein sujuvin tälle näytölle (VC239H | Monitorit | ASUS Suomi) näkyy vain olevan että peleistä nuo päälle + nvidian kautta se pystytahdistus mukautetuksi ja limitteri 60fps.
 
Kokeilu kannattaa aina. Tämä voi olla vahvasti myös pelisidonnaista, eli yhdelle pelille toimivat asetukset eivät todellakaan välttämättä sovi toiselle. Mutta komppaan kyllä minäkin vahvasti sitä, että Freesync/G-sync kannattaa. Niissäkin on omat säätönsä ja kikkansa, mutta paljon useammin homma vain toimii.
 
Kokeilu kannattaa aina. Tämä voi olla vahvasti myös pelisidonnaista, eli yhdelle pelille toimivat asetukset eivät todellakaan välttämättä sovi toiselle. Mutta komppaan kyllä minäkin vahvasti sitä, että Freesync/G-sync kannattaa. Niissäkin on omat säätönsä ja kikkansa, mutta paljon useammin homma vain toimii.

Näköjään. GTA V toimi sitten paremmin että pelistä nuo limitterit pois.
Jatkan vähän aikaa vielä hieromista ja ehkä sitten ostattaa tuon paremman näytön...

Parhaiten näemmä toimii kun peleistä limitterit pois, nvidista mukautettu v-sync ja fps pakottaa Max 59. Jos edes 60 tai siitä yli niin revitään kuvaa huolella.
Onhan tämäkin kyllä sujuvampaa menoa kuin PS4 prolla :)
 
Viimeksi muokattu:
Sulla voi olla näytössä jotkut ihme hertsit, esim. mun kakkosnäytössä ne on aina jotain 59.8hz vaikka kuinka yritän kuuteenkymmeneen pakottaa. Siitä voi johtua tuo.
 
Itse taas huomasin että juuri pieni ylitys aiheutti repeilyä kuvaan (60Hz). Sitten tuollainen 90 -100 fps toimi hyvin. Ja rajoitettu 120Hz toimi myös ongelmitta.
Eli aika tapauskohtaista taitaa olla.

Joo niin se taitaa olla. En tiedä vaikuttaisiko erilaiset näytöt ja pelitkin tuohon. Mulla oli jopa antiikkinen 40'' LCD-televisio jonkun aikaa käytössä, enkä tuollakaan saanut repeilyä aikaan vaikka pelasin usein V-sync OFF eli FPS seilasi. Pientä tökkimistä oli, mutta ei sellaista Freesyncin mainoskuvissa nähtyä repeilyä.
 
Kai se on sitten henkilökohtaista, mutta mä huomaan kyllä pienenkin pätkimisen jos FPS menee edes hetkellisesti yli 72:n, mikä on mulla näytön virkistystaajuus. Freesyncillä ei tuota ongelmaa onneksi ole.



Gigantissa on IPS-paneelien parhaimmistoa, ellei jopa paras tällä hetkellä tarjouksessa: Asus VG249Q 23,8&quote; TUF pelinäyttö (musta) - Näytöt

Toki IPS:ssä on IPS:n ongelmat, oma eilen saapunut näyttö lähtee palautukseen uskomattoman pahan valovuodon takia. Tuuripeliä aina näiden kanssa.


Kyllä tilaan tuon.
Eihän haittaa tuo apunäyttö mitn, koska se olisi sitten tuo 60Hz näyttö. Osaako näyttis antaa eri ulostuloon eri hertsejä?
Aina ollut tuplanäytöissä vain 60Hz näytöt kiinni...
 
Lisätään sen verran, että jos katsot 60hz näytöltä esim Twitchiä samalla kun pelaat 144hz näytöllä, on 144hz näytön freimit lukittu kuuteenkymmeneen. Tosin tämäkin vuosia ollut bugi on viimein korjattu Windows 10:n uusimmassa versiopäivityksessä 2004.
Korjattu on, ei pelkoa.
 
Pikainen kyssäri: riittääkö Corsair CX600 i7 6700 + RTX 2080S setupille vai ajelenko verkkiksen kautta kotiin?
 
Pikainen kyssäri: riittääkö Corsair CX600 i7 6700 + RTX 2080S setupille vai ajelenko verkkiksen kautta kotiin?
Sanoisin että riittää siedettävästi niin kauan kun ei isoja ylikellotuksia. Optimaalinen olisi laadukas 650W virtalähde vähintään 80 PLUS GOLD hyötysuhteella. Ja jos jotakin tehon kulua lisääviä päivityksiä tulossa niin 750W.

Tollanen huonon hyötysuhteen 600W saattaa jo lämmetä melko paljon isolla kuormalla ja tuuletinkin voi alkaa herkkä korvasta ärsyttämään.
 
Tulipa herätettyä kellarista vanha pöytäkone henkiin kun poikaa alkaa kiinnostamaan tietokoneet. Vanha GTX 670 Mini lehtipuhallin kaipasi päivitystä niin sorruin hetken mielijohteesta tilaamaan Gainward RTX 2060 Pegasus kun peliteho/€ näytti aika lyömättömältä. Voi olla että hiljaisempi ei ainakaan ole, mutta koon puolesta hyvä kun ajattelin myöhemmin Xeon E3 (jotain 2013 vuosimallia) kokoonpanon vaihtaa R5 3600 settiin ja pieneen koteloon. Saa samalla näprätä pojan kanssa komponentteja kiinni ja varmaan tahnojen vaihtoa ellei jopa erilaista cooleria näyttikseen. Yhden kolmilevyisen coolerin joku oli tainnut tässä ketjussa päivittääkin ko. kortille, mutta pienempi saisi kyllä olla.

Jospa tuolla Minecraft RTX:ää voisi poika pelailla ja kenties isipappa sitten Cyberpunkin kunhan julkaistaan. :cool:

Näyttökin piti vaihtaa kun 3,5 vuotta tuli mentyä HP:n peliläppärillä ja vanhan luukutin johonkin. Uusi on Asus VG27BQ ja ilmeisesti G-sync toimii tuon kanssa googlettelun perusteella. Onko foorumilaisilla kokemusta RTX-sarjalaisista ja G-syncistä tuolla näytöllä?
 
G-sync, tai siis freesync, tai siis adaptive sync toimii oikein mainiosti tuolla näytöllä, kunhan muistat käyttää Displayport-kaapelia.
 
Näyttökin piti vaihtaa kun 3,5 vuotta tuli mentyä HP:n peliläppärillä ja vanhan luukutin johonkin. Uusi on Asus VG27BQ ja ilmeisesti G-sync toimii tuon kanssa googlettelun perusteella. Onko foorumilaisilla kokemusta RTX-sarjalaisista ja G-syncistä tuolla näytöllä?

Itsellä juuri tuo näyttö ja toimii oikein hyvin.
 
Itsellä on käytössä PNY GeForce RTX 2060 XLR8 OC, mahtaakohan joku tietää mikä bios flash tuohon voisi sopia, jotta saisi 0rpm moden käyttöön? Vai onko tekemätön paikka
 
Kai se on sitten henkilökohtaista, mutta mä huomaan kyllä pienenkin pätkimisen jos FPS menee edes hetkellisesti yli 72:n, mikä on mulla näytön virkistystaajuus. Freesyncillä ei tuota ongelmaa onneksi ole.



Gigantissa on IPS-paneelien parhaimmistoa, ellei jopa paras tällä hetkellä tarjouksessa: Asus VG249Q 23,8&quote; TUF pelinäyttö (musta) - Näytöt

Toki IPS:ssä on IPS:n ongelmat, oma eilen saapunut näyttö lähtee palautukseen uskomattoman pahan valovuodon takia. Tuuripeliä aina näiden kanssa.

Tämä tuli tänään ja valovuotoa tai kuolleita pikseleitä en huomannut.
Väritkin sai näyttämään hyvältä (i1 Display pro) kalibroinnin jälkeen.
Onhan nämä pelit ihan eri sulavia tuon g-syncin kanssa kuin mitä ennen oli 60Hz. G-synkki näyttää siis toimivan RTX 2070 ja tämän Asuksen kanssa.
 
Hassua, miten näissä Turingeissa eroaa boostin toiminta kortista toiseen vaikka miten. Nyt koneessa oleva 2070 Strix OC tiputtaa kellojaan viiden asteen pykälillä, eli ainakin asteissa 45-50-55-60-65. Vastaavasti aiempi 2080 Strix OC tiputti vain kymmenen asteen välein. Siinä välissä ollut Palitin 2080 tiputti 50, 55 ja 65 asteessa, mutta ei 60 asteessa. Ja kakkosnäyttis 1660 Super taas tiputtaa 50, 55, 60 ja 70. Ja asteluvut eivät välttämättä ole täsmälleen nuo, mutta suuntaa-antavasti. Mulla oli teoria noiden 2080-korttien kohdalta, että Strixissä olisi ollut tasaisempi kontakti eli ei niin kuumat hotspotit, mutta ei taida mennä ihan niinkään.

Onko muilla 2070-omistajilla millaisia lämpötilaporrastuksia boost-kelloissa? Tuo viiden asteen porrastus alkaa jo olla aika kova, kun kellot tippuvat hyvinkin viisi pykälää eli 75MHz, jos jäähyä pitää hitaalla.
 
Hassua, miten näissä Turingeissa eroaa boostin toiminta kortista toiseen vaikka miten. Nyt koneessa oleva 2070 Strix OC tiputtaa kellojaan viiden asteen pykälillä, eli ainakin asteissa 45-50-55-60-65. Vastaavasti aiempi 2080 Strix OC tiputti vain kymmenen asteen välein. Siinä välissä ollut Palitin 2080 tiputti 50, 55 ja 65 asteessa, mutta ei 60 asteessa. Ja kakkosnäyttis 1660 Super taas tiputtaa 50, 55, 60 ja 70. Ja asteluvut eivät välttämättä ole täsmälleen nuo, mutta suuntaa-antavasti. Mulla oli teoria noiden 2080-korttien kohdalta, että Strixissä olisi ollut tasaisempi kontakti eli ei niin kuumat hotspotit, mutta ei taida mennä ihan niinkään.

Onko muilla 2070-omistajilla millaisia lämpötilaporrastuksia boost-kelloissa? Tuo viiden asteen porrastus alkaa jo olla aika kova, kun kellot tippuvat hyvinkin viisi pykälää eli 75MHz, jos jäähyä pitää hitaalla.
Strix 2070 ja pudottellee 5C välein, muistaakseni 50C alkaen ja kellotettuna toimii melko lämpösenä 72C.
 
Strix 2070 ja pudottellee 5C välein, muistaakseni 50C alkaen ja kellotettuna toimii melko lämpösenä 72C.

No niin, ainakin saman mallin sisällä jotain logiikkaa siis :) Ei tuota oikein millään saa pidettyä alle 65 asteen ilman häiritsevää melua, alle 70 kyllä onnistuu mua tyydyttävästi kun itse säätää tuulettimen. Kokeilen todennäköisesti vähän pienempiä jännitteitä seuraavaksi, voi olla että tämän saa samalla melutasolla pitämään jopa korkeampia kelloja kun tiputtaa vähän jänöä. Onpahan kerrankin Turing, jonka kanssa power limit ei ole koko ajan se suurin ongelma.
 
2070 ventus, 185mhz/1000mhz kellot päällä ja tuulettimen laitoin pyörimään 55% ja lämmöt warzonessa max 75c. Lähtee tiputtaa myös 5 asteen välein
 
Semmonen vitsi 2070 kanssa jos afterburnerissa koittaa säätää käyrää kohdalleen niin se toimii vähän aikaa ja sitten boosti päättää nostaa kellot tai oikeastaan koko käyrän ja siihenhän se sitten kaatuu näyttis.
Miten ihmeessä ihmiset saa tolla alivoltitettua tai säädettyä kelloja pysyvästi ?
Saan jonkun 2040Mhz corelle ja sitten yhtäkkiä kellot hyppää 2055Mhz ja siihen kippaa ja taas käyrä näyttää korkeammat kellot säädetyille volteille, eikä se ole enää tasainen.
 
Semmonen vitsi 2070 kanssa jos afterburnerissa koittaa säätää käyrää kohdalleen niin se toimii vähän aikaa ja sitten boosti päättää nostaa kellot tai oikeastaan koko käyrän ja siihenhän se sitten kaatuu näyttis.
Miten ihmeessä ihmiset saa tolla alivoltitettua tai säädettyä kelloja pysyvästi ?
Saan jonkun 2040Mhz corelle ja sitten yhtäkkiä kellot hyppää 2055Mhz ja siihen kippaa ja taas käyrä näyttää korkeammat kellot säädetyille volteille, eikä se ole enää tasainen.

Tuo on jo korkea kellotaajuus ilman nestejäähyä, itse pidän 2070 armorissa 1012mV 2010-2025MHz, kohta kaksi vuotta mennyt näillä... Eli se nousee todellisuudessa 2025 vaikka on käyrä säädetty 2010, koska kun käynnistää koneen uudestaan ni se käyrä vähän vaihtelee per käynnistys kerta.
 
Se ei ole ihan eksakti tiede tuo käppyrällä kellottaminen jostain syystä. Just eilen illalla kellottaessa totesin kahdestikin, että nollaamalla Afterburnerin asetukset ja säätämällä käyrän target-jännite haluttuun kohtaan (tässä tapauksessa 1.056V ja 2160MHz), niin toteutuneissa kelloissa oli juurikin se 15MHz:n ero kerrasta toiseen. Eli ensin testiajo läpi max kellojen ollessa 2145MHz. Sitten AB:n nollaus, tasan samat asetukset sisään ja testiajolla max kellot 2160MHz. Myös yhdellä aiemmalla 2080:llä oli sama juttu, tallennettu profiili saattoi peräkkäisten kertojen välillä asettaa kellot yhtä pykälää ylemmäs tai alemmas jonkin mystisen voiman ohjaamana.

Oma lukunsa on vielä se, että tuo koko alhaisten lämpöjen boostikello on ihan turha kun ei se kuitenkaan ole taulussa kuin kaksi sekuntia rasituksen alusta. Ja ne kahden sekunnin kellot on silti ne, joiden perusteella käyrä pitää asettaa. Jotkut jaksaa tätä kuulemma kierrellä tekemällä kaksi profiilia Afterburneriin, eli alempi käyrä jolla nostetaan lämmöt ja sitten ylempi, joka ladataan kesken rasituksen ja saadaan pari binniä lisää vakaana niillä korkeammilla lämmöillä. Mutta se nyt on jo ihan naurettavaa, kippaa se kuitenkin jossain välivideossa tai alt-tabatessa.

Boostilla pilattuja nämä nykyraudat.
 
Oma strix toimii pelatessa noin 2070Mhz ja benchmarkeissa niiaa 2055Mhz->2040Mhz, molemmissa tapauksissa alottaa ~2100Mhz ja lähtee siitä tiputtelemaan. En kans yhtään välitä näistä boost käyttäytymisistä. Kelllotaajuuden pitäs joko olla vakaa tai ei vakaa eikä mitään taajuuksien rumbaamista. Viimesin hauska kellotus kokemus minkä muistan on HD 7950 näyttiksellä, sen taajuuden minkä laitto sen se myös oli ja kellotusvaraa oli reilusti.
 
Mietin että jos ostaisi nyt vähän käytetyn RTX 2070 näytönohjaimen ennen RTX 3000 sarjaa niin minkä arvoinen se teistä olisi? Realistininen hintahaarukka mielellään.

Pari muutaman kuukauden ikäistä olisi tarjolla takuilla ostettavaksi ainakin toistaiseksi.

Ja kiitos vastauksista jo etukäteen :cool:
 
Mietin että jos ostaisi nyt vähän käytetyn RTX 2070 näytönohjaimen ennen RTX 3000 sarjaa niin minkä arvoinen se teistä olisi? Realistininen hintahaarukka mielellään.

Pari muutaman kuukauden ikäistä olisi tarjolla takuilla ostettavaksi ainakin toistaiseksi.

Ja kiitos vastauksista jo etukäteen :cool:
Itse maksoin omastani 360€. En usko että pääsee parku vaikka uudet julkastaan kohtsillään. Vastaus varsinaiseen kysymykseen, että ei varmaan yli 380€ kannata maksaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 288
Viestejä
4 507 991
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom