Yleensä aloittelevammat harrastajat tai ne jotka ei muuten vaan tiedä nykyraudan suorituskyvystä tai he jotka eivät olen seurannut oikeita rauta sivustojen testejä niin käyttävät tuota Userbenchmarkkia.Mielestäni ei ole tuon arvoinen siis 490€ takuutton Nvidian 1080TI tällä hetkellä. Jotta näkemys ei jää pelkäksi käsien heilutteluksi katsotaan faktat läpi siis mitä saa uutena suurin piirtein samalla rahalla 2070 SUPER olisi saanut täysin uutena suomesta 554,50€ täydellä kolmen vuoden takuulla ulkomailta jopa 500€.
Eli ostamalla 2070 SUPER uutena 550€ - 500€ saa:
- täyden kolmen vuoden takuun
- paremmat FPS lukemat ja suorituskyvyn suurimmassa osassa peleissä (verrattuna 1080TI)
- täyden rauta tason ray tracing tuen.
- paremman ajurituen tulevaisuuteen, koska uudempaa arkkitehtuuria tuetaan pitempään NVIDIAN taholta
- Saa käyttöikänsä alussa olevan kortin.
Jos taas ostaa tuon 1080TI käytettynä 490€ saa:
- ei saa takuuta eikä mikään takaa, että kortti edes toimii kuukauden päästä.
- Saa kortin joka on käyttöikänsä lopussa jos takuuta ei enää ole kortti on vähintään 3v ollut käytössä tai enemmän.
- Saa Huonommat fps lukemat kuin tuolla toisella kortilla.
- Ei saa rautatason ray tracing tukea
- Huonompi ajuri tuki tulevaisuudessa, koska NVIDIA tiputtaa vanhemman 10XX arkkitehtuurin ajurituen aikaisemmin kuin uudemman 20XX korttien.
FPS lukemat vertailtuna lähde USERBENCHMARK:
Itse en missään tilanteessa maksaisi takuuttomasta 1080TI kortista 490€ vaan hankkisin 2070 SUPER samalla rahalla (jos budjettini 3D kortille on noin 500€). Perustelen asiaa faktoilla. Jokainen kuluttaa toki rahansa miten haluaa.
Muutenkin typerää Esport peleillä lähteä vertailemaan tehokasta rautaa kun yksistään jo prossu tulee helposti pullonkaulaksi.
Eikä tässä ole kyse nyt kenenkään ostohaluista kannattako vai eikö kannata sitä 1080Ti ostaa,joten asiaan pureutuminen on täysin turhaa.
Kysehän oli siitä että sinä annat pois näytönohjaimet joissa ei ole takuuta.
Niillä takuuttomilla kun voi olla arvoa jopa lähemmäksi 500e niin minä en usko että tuollaista hyväntekeväisyyttä kukaan harrastaisi.
Ehkä sen vanhan Gtx760 tms voi antaa mutta silloin kyse n.40e ohjaimesta.
Markkinat on täynnä hyvää takuutonta rautaa Esim Gtx970/980 ja 980Ti,Gtx1070 jne jne..
Mitä näytönohjaimia olet lahjoittanut hintaan 0euroa?
Viimeksi muokattu: