NVIDIA GeForce GTX 1070 / 1080 -thread (Pascal GP104)


Kiitti vinkeistä!

Tuossa piti olla yksi parhaista jäähyistä jo vakiona. Joten jos vaihdan jäähyä niin kai se sitten veteen on siirtyminen että työn vaiva kannattaa. Edit: vastasitkin jo väliin. Uskon myös sinun kommenttisi jäähystä

En oo vaihtanut tahnoja. Mutta selkeästi olen sen verran kusessa että pakko ne on varmaan vaihtaa. Yks uus putkilo tos olis prossun korkkausta oottamas. Mutta onko se sitten värää tahnaa näyttikselle. Pitää kattoo ku pääsee kotiin.

Mitä suosittelette jos epäillään että näyttis kiero? Pelkkä tuki vaihtamatta tahnoja, tahnojen vaihto plus tuki, tahnojen vaihto ja toinen jäähy.

Maalaisjärjellä ajateltuna itse jäähdytin tuskin on kiero vaan piirilevy. Eli tarkoitan tällä että vakiojäähy vois olla vielä ihan käyttökelpoisen suora.

Näyttis on vasta vähän yli vuoden vanha. Täytyy etsiä kuitti. Onkohan miten pitkä takuu. En varmasti ole tehnyt asennusvirhettä.
 
Joidenkin testien valossa tuo MSI:n gaming-korteissa käyttämä jäähdytin on ihan markkinoiden huipputasoa. Ei ole siis mitään syytä vaihtaa sitä toiseen.

@///saMuli kokeilitko jo niitä näytönohjaimen lämpöjä kotelon kylkipaneeli poistettuna/auki?

En ehtinyt. Pelkkä koneen siirto lattialle tiputti pelilämmöt. Kotelon kyljet tuntui viileältä. Mutta sitten olin jo flashäämässä biosta ja uuttakin Z oc mallin menojakin heti kellottelemassa. Aika nopeaa ja rohkeeta tekemisen meininkiä. Mutta tajusin silti heti, vaikka muutoksia tein tiuhaan, ettei lämpöjen käytös ole normaalia. Jokin on pieles.

Sinänsä harmittaa että kun atk rauta ja kevyt itsetekeminen kuuluu harrastukseen ja nautin siitä. Niin just ku uus BF julkaistaan, alkaa koneen purku ja modaus. Se 2080ti tilaaminen on lähellä. Onneksi niitä ei oo hyllyssä juuri missään...
 
En ehtinyt. Pelkkä koneen siirto lattialle tiputti pelilämmöt. Kotelon kyljet tuntui viileältä. Mutta sitten olin jo flashäämässä biosta ja uuttakin Z oc mallin menojakin heti kellottelemassa. Aika nopeaa ja rohkeeta tekemisen meininkiä. Mutta tajusin silti heti, vaikka muutoksia tein tiuhaan, ettei lämpöjen käytös ole normaalia. Jokin on pieles.

Sinänsä harmittaa että kun atk rauta ja kevyt itsetekeminen kuuluu harrastukseen ja nautin siitä. Niin just ku uus BF julkaistaan, alkaa koneen purku ja modaus. Se 2080ti tilaaminen on lähellä. Onneksi niitä ei oo hyllyssä juuri missään...

Siksi ehdotinkin heti kokeilemaan tuota kotelon kyljen avaamista. Se kun ei montaa minuuttia vie ja sillä selviää käytännössä heti onko vika kortissa itsessään vai kotelon ilmankierrossa.

Tuo pelkkä kotelon siirtäminen ja siitä seurannut kymmenen asteen lämpöjen tiputus viittaa mielestäni melko vahvasti siihen, että suurin ongelma on jossain muualla kuin itse kortissa.
 
Jos koppa ei ole syyllinen lämpöihin, niin mitään järkeä ei ole alkaa laittaa uusia tahnoja / aftermarket jäähyä kiinni. Laittaa vaan takuuseen. Missään nimessä normaalit lämmöt nuo ei ole tuolle kortille, joten jotain on viturallaan.

Itse ensijaisesti epäilen koppaa jossa paska ilmankierto.
 
Itse kotelo on varmaan ihan hyvä. Se vaan että miten sitä käyttää. Varmasti mahkuja muutella tuuletusta paljonkin.

Kokeilen illalla koppa auki. Kiitos kaikille mielipiteistä ja vinkeistä. Jokainen on tyylillään oikeassa. Täytyy vaan kokeilla juttuja oikeassa järjestyksessä niin vika selviää.
 
Perhana, kyllä se kortti on jotenkin rikki. Otin kellotukset pois ja benchmarkkasin Time Spy:llä. Kone oli "kylmä" kun kokopäivän ollut kiinni. Eka ajo gpu 83 astetta, kylkipaneeli auki 81 astetta. Kolmanteen vetoon laitin tuen näyttiksen pahemmin roikkuvalle puolelle ja tuli 92 astetta kylki auki. Joko sattumaa että piikkasi vielä isommat asteet tuen kanssa, tai sitten jäähyn kontakti on täysin menetetty ja jäähy/piirilevyn väli löystynyt/vääntynyt. Faak!

Nyt käytössä se kovin oc bios mitä tuohon saa. Vetää vakiona corelle 2050mhz ja sellasta 280w. Tuuletinprofiili käsin niin että 80 asteessa 100%.

Aattelinkin että kotelon jäähdytys ei ole heikko. Hetki tosin luulin että tietsikka on kadottanut tuuletinprofiilit tai jokin tuuletin stopannut mutta ei.
 
Perhana, kyllä se kortti on jotenkin rikki. Otin kellotukset pois ja benchmarkkasin Time Spy:llä. Kone oli "kylmä" kun kokopäivän ollut kiinni. Eka ajo gpu 83 astetta, kylkipaneeli auki 81 astetta. Kolmanteen vetoon laitin tuen näyttiksen pahemmin roikkuvalle puolelle ja tuli 92 astetta kylki auki. Joko sattumaa että piikkasi vielä isommat asteet tuen kanssa, tai sitten jäähyn kontakti on täysin menetetty ja jäähy/piirilevyn väli löystynyt/vääntynyt. Faak!

Nyt käytössä se kovin oc bios mitä tuohon saa. Vetää vakiona corelle 2050mhz ja sellasta 280w. Tuuletinprofiili käsin niin että 80 asteessa 100%.

Aattelinkin että kotelon jäähdytys ei ole heikko. Hetki tosin luulin että tietsikka on kadottanut tuuletinprofiilit tai jokin tuuletin stopannut mutta ei.
Kovin oc-bios korjasi lämpötilaongelmat? :confused:
 
Kovin oc-bios korjasi lämpötilaongelmat? :confused:

Joka vastaa vakiota tehtaan oc mallia Gaming Z. Ei kellotettu, ei nostettu mitään arvoja joita MSI ei olisi tehnyt. Omalla tuuletinprofiililla vielä autettu korttia. Siis tuon Bios on MSI oma vakio bios. Saman identtisen kortin oc malli. Ainut ero kuulalaakeroidut tuulettimet. Vau. Sama bios käytössä kaikissa testeissä mitkä tein yllä. Otin vain eiliseltä kellotukset pois ettei niiden vaikutusta tarvitsisi arvioida.

Pointtisi on? Vai jokin asia sekava johtuen kirjoitustyylistäni?
 
Viimeksi muokattu:
1.05V ja 280W alkaa olla kuormaa sen verran, että ei tuo 80C yhtään ihmetytä. Furmarkilla kokeilin, niin oma vastaava MSI repii 1.00V ja 280W (HwInfo64 arvot) ja lämmöt sekä ropellin kierrokset nousee kyllä yli 80 molemmat. Pelatessa toki ei paljoa 70 yli mene, mutta on toki pienemmät voltitkin ja näissä tuo lämmöntuotto tuntuu karkaavan aika pienelläkin nostolla taivaisiin. Toki tuo lämpöjen heittely jo konetta siirtäessä viittaa joko huonoon kontaktiin tai epävakaaseen kellotukseen.
 
Todennäköisesti töhnät huonosti ja/tai kontakti päin mäntyä kun pelti auki lämmöt myös korkeat.
Eli kortti takuuseen tai uudet töhnät kortin sisään.

mm. tuossa on auttanut töhnien vaihto 1080 Ti Gaming X kortilla.
 
Itse ainakin laittaisin takuuseen. MSI suhtautuminen jäähyn irroittamiseen kun on vähintään sekavaa, ja ei voi 100% varmaksi sanoa että takuu säilyy jos sen tekee.
 
Itse ainakin laittaisin takuuseen. MSI suhtautuminen jäähyn irroittamiseen kun on vähintään sekavaa, ja ei voi 100% varmaksi sanoa että takuu säilyy jos sen tekee.
Kokemusta? Elänyt aina siinä uskossa, että MSI on EVGA:n kanssa harvoja firmoka, jotka antaa tahnat vaihtaa ilman takuun menetystä.
 
Perhana ku menin jo fläshäämään biossin! Mitähän takuu siitä sanoo? Vai yritänkö flashata takaisin? Tosin se on vaikeampaa kun joudun tehdä sen eri ohjelmalla. Käytin tämän flashiin ihan MSI:n omaa ohjelmaa jolla valitaan Z mallin bios (vakio/oc) välillä. Pieni porsaanreikä kun se toimii kaikilla muillakin samaan korttiin perustuvissa malleissa.

https://www.overclock.net/forum/69-nvidia/1601288-official-nvidia-gtx-1080-owner-s-club-554.html

Toisaalta voisin vaihtaa vaan ne tahnat itse. Kovasti muutenkin nähnyt vaivaa tuon kanssa. Sitten vasta innostun jos välirahalla antaisivat vaihtaa kovempaan malliin.
 
Kokemusta? Elänyt aina siinä uskossa, että MSI on EVGA:n kanssa harvoja firmoka, jotka antaa tahnat vaihtaa ilman takuun menetystä.
Ei omakohtaista, mutta mitä täälläkin monet kirjoitelleet kun ovat suoraan MSI:ltä kyselleet. Vastaukset olleet melkoisen ympäripyöreitä. Suoraan ei kielletä mutta ei anneta lupaakaan.
 
Ei omakohtaista, mutta mitä täälläkin monet kirjoitelleet kun ovat suoraan MSI:ltä kyselleet. Vastaukset olleet melkoisen ympäripyöreitä. Suoraan ei kielletä mutta ei anneta lupaakaan.

Näin pari vuotta sitten
"Dear Sir


You are allowed to replace the cooler

Please consider below 2 items


1)Mechanical damage or moist damage will void your warranty

2)Should you need to return the card for service the stock cooler has to be mounted again



Thank you and Best regards,


MSI Europe BV

Mainboard and VGA Card Service"

Ainahan sitä voi kysellä itse henkilökohtaisesti jos epäilyttää.
 
Pihtien käyttäminen takuutarrallisen ruuvin irrottamiseen auttaa aina kun takuuhomma ei ole varmaa.
Asuksen kortilla ainakin meni läpi RMA:sta kun kortti oli vesille laiton takia avattu. Eivät ne ala eri värisestä/makuisesta töhnästä valittamaan kunhan ei käytä nestemetallia.
 
Tuossa on 3 vuoden takuu. Ja jos tahnatkin saa vaihtaa niin taidan tehdä sen. En malta laittaa 2080ti juuri nyt. Vois seurata vielä markkinoita. Käykö Conductnaut? Se taitaa olla alumiinille huonoa. Nestemetallia. Ostin prossun korkkaukseen mutta korkkaustyökalut oli jimmsiltä loppu ja prokkisfiilis laantui pikkuhiljaa.

Löysin vajaan tuubin vuodenvanhaa Noctua NT-H1. Sitä vois laittaa jos ei oo kovettunut...?
 
Löysin vajaan tuubin vuodenvanhaa Noctua NT-H1. Sitä vois laittaa jos ei oo kovettunut...?
NTH-1 on ainakin laatukamaa. Toinen on Kryonaut. Gaming X:n cooleri kyllä kestää nestemetallit, mutta takuu raukeaa sillä viimeistään..

Edit. Laitahan tänne päivitystä, mikäli päädyt tahnoja vaihtamaan. Kiinnostas tietää miten suuri vaikutus tulee.
 
Nyt on takuuruuvin sinetti rikottu. Oli niin tiukas ettei pihdeillä saanut otetta. Laittasko sitten suoraan nestemetallit vai nth1 varmanpäälle? Tää on toki niin helppo purkaa että nestemetallia helppo kokeilla myöhemmin.

Kuvasta ei oikeen näy mutta vakiotahnaa on paljon ja pursunnut yli reunojen. Mutta piirin päällä on 1/3 alue jossa tahnaa ei oikeastaan ole...

9EB14B3D-FBFB-4FF3-AC09-9F8974917C65.jpeg
 
Joo ei hyvin montaa ruuvia tarvii tietääkseni irroittaa.. :D Onpas kyllä tahnaa, kai tuota näyttiksissä saa ollakin.. Kyllä uskon että lämmöt tipahtaa.
 
Jes, tahnat auttoi!

Sehän oli jopa helppo tehdä. Suosittelen muillekkin jotka epäilee taitojaan. Laitin nh-t1 tahnaa. Sellasen vähän reilumman kerroksen kuin aluksi ajattelin. Sellasen plus 20%. Ihan vaan että saa mielenrauhan jos noiden pintojen välissä olisikin huono kontakti jonkun kieroksivetämisen takia.

Kotelo kiinni oli 83 astetta, nyt 70
Kotelo kyljestä auki oli 81, nyt 67

Samalla nousi Time Spy tulokset hieman koska lämpörajoitteet poistui. En siis kellottanut vaan kellot nousi itse 2062,5 -> 2075,5 mhz. Power laski hieman 277w -> 263w. Johtuuko osin koska tuulettimet laski satasesta -> 80-90%. Ja jännitteet nousi itsestään 1,05v -> 1,062v

Vielä kolmas veto kotelo kiinni. Viimeksi lähti jo hallinnasta 92 astetta, nyt 72!

Huomasin että jos lämpö nousee 71 tai yli, näyttis tiputtaa jänöä 1,062 -> 1,05v. Tavoite maksimilämpö voisi olla 70 astetta tuuletinprofiilissa.

Kiitos kaikille!
 
Miten tuosta Strix 1080:stä saisi mahdollisimma paljon irti mahdollisimman viileänä? Onko mahdollista saada alivoltitettuna nostettua kelloja yhtään vakiosta? Vaihdoin jo tahnatkin Noctuan mömmöön eikä vaikutus ollut montaa astetta. Kotelossa ei kierrä ilma kovin hyvin joka tietenkin syynä että käy lämpöisenä. GTA V:ta tunnin jälkeen maksimi lämmöt pyörii 80 asteen kieppeillä. GPU Tweakilllä ilman volttien nostoa kellotettu jonkun verran..
 
Miten tuosta Strix 1080:stä saisi mahdollisimma paljon irti mahdollisimman viileänä? Onko mahdollista saada alivoltitettuna nostettua kelloja yhtään vakiosta? Vaihdoin jo tahnatkin Noctuan mömmöön eikä vaikutus ollut montaa astetta. Kotelossa ei kierrä ilma kovin hyvin joka tietenkin syynä että käy lämpöisenä. GTA V:ta tunnin jälkeen maksimi lämmöt pyörii 80 asteen kieppeillä. GPU Tweakilllä ilman volttien nostoa kellotettu jonkun verran..

Kyllähän noita kortteja yleensä (lähestulkoon aina?) saa alivoltitettuna ajeltua stockikelloja nopeempana. Kortit on kuitenkin aina yksilöitä, joten Afterburneria vaan kehiin ja testaamaan.
 
Miten kun 1070ti kytken yhden 144hz näytön display porttiin ja toisen 60hz näytön hdmi:hin, idle kellot on ok.
Mutta jos kytken kolmannen 60hz näytön display porttiin adapterilla tai dvi porttiin, idle muistikellot on koko ajan max ja corekin vähän kohollaan.
Saako mitenkään kolmea näyttö niin, että etenkään muistikellot ei olisi aina maximi arvossa?
Itellä on 1080p@144hz DVI ja 1080p@60hz HDMI, laskin päänäytön virkistyksen 120hz ja tulee idle kellot. Tuota Inspector hommaa joskus kokeilin mutta ei kaikissa ei niin vaativissa peleissä tuntunut enää buustaavaan kunnolla = paska fps.
 
Huomasin myös, että tuo Inspector aiheuttaa Windowsissa satunnaista häiriövilkuntaa. Ehkä siis ihan tarkoituksella gpu muistien idlekellot ei normaalisti laske kolmella näytöllä vaihtelevilla hertzeillä.

Uutena ratkaisuna kytkin yhden näytöistä Skylaken integroidun näytönohjaimen porttiin. Pieni ongelma tuntuu olevan tosin siinäkin. Bootissa tämä integoituun kytketty näyttö ei aina herää standby:sta, vaan vaatii virtakytkimen edestakaisen painalluksen. Parempi kuitenkin näin.
 
Nyt alkaa toimia hyvin 1080gtx:llä bf v. Sain lisäaikaa uuden näyttiksen hankintaa. Ei välttämättä tarvetta ollenkaan.

Kokeilkaas kaikki 1440p kaikki low paitsi mesh ultra. Ffr on.

Mulla tuolla msi Z bioksella (suosittelen) boostaa kellotettuna 2100mhz (plus 31 afterburnerista) ja average gpuz:ssa 2060mhz. Lämmöt 68-71 kiitos tahnojen. Muistit kirrattu +358 (=5400mhz). Fps tosi lähellä 165 pyörii. Ihan sikasulava hiirituntuna ffr on! Pelissä vie 250w paikkeilla eli ei ole lähelläkään powerlimittiä.

Tälläset optimoidut bf v asetukset. Tällä ei mene Firestrike läpi mutta Time Spy menee, mutta siinä ei pisteet nousseet vs hieman maltillisemmat kellot.

Tuuletinprofiili todella ärhäkkä 70 asteessa 100%. Koska kellot ja jänö tippuu pykälällä 71 asteessa.

Editoitu: pidemmän seurannan tuloksia bf v
 
Viimeksi muokattu:
Tuli omaan gtx 1070 expedition malliin vaihdettua tahnat mutta ei juuri vaikutusta.
Lämmöt huitelee pienellä kellotuksella siinä 75c tuntumassa bf5:sessa mutta tuuletin n. 75-80% eli melu on melkoista.

Tuli tilattua Artic twin turbo 3 joka käypänen ainakin reference mallin 1060/1070/1080 korttiin, toki tuo oma ei ole vakiolevy mutta eiköhän se jotenkin saa survottua kasaan :D
 
Tuli omaan gtx 1070 expedition malliin vaihdettua tahnat mutta ei juuri vaikutusta.
Lämmöt huitelee pienellä kellotuksella siinä 75c tuntumassa bf5:sessa mutta tuuletin n. 75-80% eli melu on melkoista.

Tuli tilattua Artic twin turbo 3 joka käypänen ainakin reference mallin 1060/1070/1080 korttiin, toki tuo oma ei ole vakiolevy mutta eiköhän se jotenkin saa survottua kasaan :D

Itellä oli tuo aikasemmin 1080 kortissa kiini. Helppo oli asentaa ja menee sunki korttiin ongelmitta. Pitäs tolla pysyä kortti hiljasena ja viileenä. Ekaa kertaa kun laitoin loadia koetille niin piti iha kurkata että pyöriikö rupellit kun ei mitää kuulu.
 
Onko tuollaisista Artic twin turbo 3 jäähyistä tulevaisuutta ajatellen käyttöä? Saako asennettua uudempaan RTX ohjaimeen? Omassa 1070:ssa on riittävän tehokas ja hiljainen jäähy mutta kiinnostava tehopakkaus tuollainen Artic olisi jos sitä voisi hyödyntää uudemmissa ohjaimissakin.
 
Tuli tollanen 1070Ti tilattua vaikka olikin tyyrinpi kuin mustana perjantaina (jäin silloin liian pitkäksi aikaa miettimään) niin joskohan nyt pystyis pelaamaan kaikkia omistamia pelejä karkit tapissa. Ja tiedän että 1070 ois jo ollu riittävä 1080 resolle mutta mistä sitä koskaan tietää millon sitä 1440 näytön hankkii, ja muutenkin tulevan varalle.
 
Tuli tollanen 1070Ti tilattua vaikka olikin tyyrinpi kuin mustana perjantaina (jäin silloin liian pitkäksi aikaa miettimään) niin joskohan nyt pystyis pelaamaan kaikkia omistamia pelejä karkit tapissa. Ja tiedän että 1070 ois jo ollu riittävä 1080 resolle mutta mistä sitä koskaan tietää millon sitä 1440 näytön hankkii, ja muutenkin tulevan varalle.
Pelaahan tuolla ainakin melkein kaikki karkit tapissa +60fps 1080p resolla.
 
Ainakin jos on prosessori riittävän nopea kuten 8600k, 8700k jne. Bugisoftin pelit ovat ehkä ne suurimmat ongelmat.
No kyllä esim Shadow of tomb raider kyykkää jos kaikki namiskat laittaa täysille. Itsellä tosin ryzen 2600 @4.0ghz. Eiköhän tuolla gtx 1070 ti kortilla kuitenkin viellä muutaman vuoden tykitä very high-ultra asetuksilla, ellei sitten ole ihan paskoja portteja tehty esim just cause 4.
 
Asus rog strix gaming f z390 emossa on kaksi chassis fan paikkaa ja define r6 kotelossa kolme tuuletinta. Ilmeisesti tarvii hankkia erikseen joku adapteri että saa kaikki kolme tuuletinta hyrräämään?

Edit: sorry nyt tuli ihan väärään ketjuun. Saako tätä sirrettyä oikeaan paikkaan?
 
Viimeksi muokattu:
Asus rog strix gaming f z390 emossa on kaksi chassis fan paikkaa ja define r6 kotelossa kolme tuuletinta. Ilmeisesti tarvii hankkia erikseen joku adapteri että saa kaikki kolme tuuletinta hyrräämään?

Edit: sorry nyt tuli ihan väärään ketjuun. Saako tätä sirrettyä oikeaan paikkaan?
Ei tarvi kotelon mukans tulee pwm tuuletin hubi johon saat nuo kiinni
 
Joo ei hyvin montaa ruuvia tarvii tietääkseni irroittaa.. :D Onpas kyllä tahnaa, kai tuota näyttiksissä saa ollakin.. Kyllä uskon että lämmöt tipahtaa.
Tahnaahan saa olla niin paljon kuin huvittaa, kunhan se ei ole sähköä johtavaa.:tup:
 
Onko tuollaisista Artic twin turbo 3 jäähyistä tulevaisuutta ajatellen käyttöä? Saako asennettua uudempaan RTX ohjaimeen? Omassa 1070:ssa on riittävän tehokas ja hiljainen jäähy mutta kiinnostava tehopakkaus tuollainen Artic olisi jos sitä voisi hyödyntää uudemmissa ohjaimissakin.

Näkyy tuolla olevan tuettuna jopa RTX 2080.

Sopivuudet näkyy teknisistä tiedoista : Accelero Twin Turbo III | Quiet VGA Cooler for AMD / NVIDIA up to 250 W TDP | ARCTIC
 
Asus strix 1070 OC:n sain kellotettua +110 corelle ja +200 muisteille. Noilla asetuksilla pelkästään heaven benchmark nousi 5fps/136pts vakiosta, joka oli 110fps ja 2782pts
Powerlimitin nosto 120%, templimit 92c ja noilla mentiinkin jo 4fps/76pts
Core ei enempää kestäny ku tuon +110 vaikka mitä palkkia nosteli, aina rupes tulemaan pinkkejä viivoja testin aikana tai pimeni koko ruutu. Muistit veny +450 tulokseen. Samalla tuli kateltua lämpöjä niin vakio asetuksella max 65c, oma profiili sisään ja tulos max 56c.
Noilla eväillä pääsi taas vähän eteenpäin heavenissa 0.5fps/11pts jolloin tulokseksi jäi 119,3fps ja 3005pts
Nyt kellot pyörii 2101-2126mhz, piikkaa 2139mhz.

Eiköhä sitä noilla mennä, ehkä tuuletin profiilia vois muokata jos rupee tuulettimet häiritsemään
 
Meikäläisen tuuri senkun jatkuu ja 1070Ti:n mukana tullu monster hunter koodihan ei toimi niin mitä kautta tätä nyt pitää ruveta hoitamaan, mennäkkö suoraan nvidia juttusille vai kyselenkö multitronicilta?

Nevermind, tuossa fontilla pikku L näyttää ykköseltä, nerokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sain asennettua Artic Twin Turbo III:sen

Mukavan hiljaista tuli rasituksessa. Meinasi jännittää että mahtuuko koteloon, mutta menihän se sinne ja jäi vielä useampi milli pelivaraa kaikkiin suuntiin :D

Ainoat mitkä jäi asentamatta oli ne reuna kiinnikkeet ja tukirauta. Reunakiinnikkeitä ei voinut laittaa koska näyttis ei ollut ref mallin mittainen (oma korkeampi ja lyhyempi) siten ei voinut myös tukirautaa laittaa, mutta sillä ei merkitystä kun kortti on pystyssä tässä kopassa.

Yllättävän lämpimäksi menee tuo backplate rasituksessa. Ennen ja jälkeen lämmöt.

pc sisältä.jpg
gtx 1070 expedition vakio vs artic turbo III.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka normaalilta kuulostaa Asus Dual 1070 kortissa iddle lämmöt 54-56? Ilmeisesti siis tuulettimet eivät edes pyöri vielä noilla lämmöillä. Ei ole GPU tweakki käytössä ja MSI Afterburnerista automatic fan speed päällä ilman mitään custom curveja. Ei myöskään kellotettu.

523a070ab2bec566420203304bd8fc4f.png
 
Kuinka normaalilta kuulostaa Asus Dual 1070 kortissa iddle lämmöt 54-56? Ilmeisesti siis tuulettimet eivät edes pyöri vielä noilla lämmöillä. Ei ole GPU tweakki käytössä ja MSI Afterburnerista automatic fan speed päällä ilman mitään custom curveja. Ei myöskään kellotettu.

523a070ab2bec566420203304bd8fc4f.png
Eiköhän tuo ihan normaalia ole. Ropellit starttailee siinä 60 asteen tietämillä ja passiivisena on lämmötkin sitten tuolla 50-60 asteen haituvilla.
 
Ja jos on useampi näyttö kiinni niin kellot ei laske idlessä -> korkeammat lämmöt. Tosin tuohonkin taisi olla jokin kikka nVidia Inspectorissa jolla sai fixattua?
 
Ja jos on useampi näyttö kiinni niin kellot ei laske idlessä -> korkeammat lämmöt. Tosin tuohonkin taisi olla jokin kikka nVidia Inspectorissa jolla sai fixattua?
Juu löytyy multi display power saver tms asetus jolla saa pakotettua ne alemmat kellot näyttikselle. Softa on iänkaikkisen vanha, mutta toimii nykyisilläkin korteilla.
 
Kellojen laskuun patenttina toimii myös 144hz näytön laskeminen 120hz. Itellä tuli ongelmia multi display power saverin minkälie kanssa.
 
Kysyn ensin ja alan lukemaan ketjua vasta sitten :Smolke

Eli prossuna 2600k@4,4 Ghz. Olisiko aivan idioottimaista vaihtaa nykyinen 780ti 1070/1080 korttiin?
 
Kysyn ensin ja alan lukemaan ketjua vasta sitten :Smolke

Eli prossuna 2600k@4,4 Ghz. Olisiko aivan idioottimaista vaihtaa nykyinen 780ti 1070/1080 korttiin?
Ei mun mielestä, kyllä huomaat eron. Vaikka onhan sulla prossunvaihtokin edessä jos uudehkoja pelejä pelailet.
 
Kysyn ensin ja alan lukemaan ketjua vasta sitten :Smolke

Eli prossuna 2600k@4,4 Ghz. Olisiko aivan idioottimaista vaihtaa nykyinen 780ti 1070/1080 korttiin?
Minusta kannattaa, itse vaihdoin Asus GTX 780 Ti:n Zotac 1070 Miniin. Iso ero siinä on. Toki muukin kone vaihtui samalla, 3570k -> i5-7600k ym mutta kyllä tuon näyttiksenkin varmasti erottaa.
Eilen just kokeilin Far Cry 5:ttä 1440p resolla. Kaikki ultralla ja benchmark antoi tulokseksi min 57 fps, avg 59 fps ja max 60 fps :eek: FPS oli rajattu 60. Eli kyllä 1070 riittää vielä hyvin tänäkin päivänä, uutta ei tietenkään varmasti kannata ostaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 437
Viestejä
4 512 136
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom