Physx:ää oli käytetty warframessa aina siihen asti kunnes nvidia kaikessa älykkyydessään lopetti sen physx:n version tuen jota warframe käytti.Tesselatiota käytetään nykyään vähän jokapaikassa (kun se ei ole Nvidia only lukittu ominaisuus) mutta GPU PhysX:ää ei enää pariinvuoteen olla käytetty yhtään missään (koska se on Nvidia only).Halpa
Tuolla rahalla saa jo ihan hyvän PC:n.
No kyllähän näille osattiinkin odottaa kunnon hintaa. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon tuota tukea tulee traytrasingille. Jos tulee paljon niin hyvä, jos ei niin käy kuin tessalaatiolle, jota on nykylääketieteen lähinnä demoissa. Ei kaihoisat vieläkään itse peleissä ihan uusimpia lukuunottamatta. Fiksuinta on ostaa säteistä jäljittelevä kortti kolmen vuoden kuluttua kun sille on oikeasti ehkä tukea tarjolla. Sama kuin dx12 peleissä joita alkaa ehkä pikkuhiljaa valua oikeasti ulos... hitaasti tosin vieläkin.
Mutta potentiaalia on! Kyllä noita kelpaa katsella silloin kun nuo toimii!
Tämä Nvidia versio säteen seurannasta on Nvidia only lukittu ominaisuus (vaikka softat joilla sille kehitetään pelejä on avoimia),
niin että tälle Nvidia only säteenseurannalle tulee hyvinsuurella todennäköisyydellä käymään samoin kuin PhysX:lle on käynyt ts Nvidia pystyy tällä verukkeella myymään kalliilla näytönohjaimia muutamia vuosia ja pelaajat pääse sillä kovalla hinnalla pelaamaan jotain n. neljää peliä joissa sitä Nvidia only sätenseurantaa on kunnolla käytetty.
Sitten he rakensivat oman toteutuksensa joka toimi kaikilla näyttiksillä. AMD:n omistajat saivat vihdoin partikkelitulvan.
Se taisi olla suurin physx:ää ikinä käyttänyt peli. Sitä ei oikein voinut käyttää mihinkään millä oli merkitystä itse pelaamisen kannalta, koska se ei toimisi kuin nvidian korteilla. Joten se jäi valtaosalta ottamatta käyttöön, ja niiltä jotka ottivat sen käyttöön, se oli tarkoitukseen jolla ei ollut mitään pelaamisen kannalta olennaisia vaikutuksia.
Eli jos joku kuvittelee että ray tracing olisi pelissä tyyliin "varas voi hiipiä paremmin lasketuissa varjoissa eivätkä vartijat näe", ei tule onnistumaan. Ne varjot joilla on pelillistä merkitystä tulevat olemaan edelleen samaa vanhaa tekniikkaa jota AMD:lläkin on.