Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
25% lisätullit jenkeistä tilatessa tullin sivuilla + ALVNiin, mutta et sinä mitään osavaltiokohtaisia veroja maksa jos tilaat nuo Suomeen, eli niitä ei tarvitse ottaa huomioon.
edit: tosin itse vertailin tuon msrp-hinnan suomen founders-hintaan, eli ei siinä kuitenkaan ihan niin paljon säästöä tule.
Näissäkin piireissä on hintoja haukuttuVeikkaisin, että tietyissä piireissä haukkuu hintansa kyllä takaisin.
Tuli vain mieleen että onkohan nyt saavutettu joku maksimi tuon perus-FP32-laskentatehossa kun se ei sanottavasti kasvanut. Lisätehoa lähdetään hakemaan optimoimalla eri osa-alueita, jotta tuon FP32-tehon tarve vähenisi. Säteenseuranta voisi korvata osan rasterointikikkailusta ja hieman särähti korvaan tuo AI-laskennan käyttö pikselien "keksimiseen" eli käytännössä reson upscaleamiseen. Vanhat pelit voidaan saada nätimmäksi, mutta enemmän kuulosti että saadaan se 4K sitten vaikka väkisin jos perinteisillä tavoilla ei tehot riitä.
Tokihan tuota ei mikään ihan pieni tuosta noin vaan osta. Mutta uskoisin, että tuo RayTracing ja sen tuomat mahdollisuudet ovat isoille pelifirmoille ym. Grafiikan tuottajille kohtalaisen iso juttu eikä tuon hinnalla paljoa väliä ole nille.Näissäkin piireissä on hintoja haukuttu
Haikein mielin voi muistella tuota AMD:n "sweet spot" -hinnoittelua ja katsella vanhaa 2009 tehtyä verkkokauppa.com tilausta. MSI R4890 Cyclone OC 1GB GDDR5 -näytönohjain lähti silloin hintaan 191.90 € ja kylkiäisenä tuli noin 50 euron arvoinen peli.
AMD jatkaa “sweet spot” -strategiansa toteuttamista, jossa näytönohjaimet lanseerataan tutkimusten mukaan eniten kiinnostaviin hintaryhmiin. Mercury Researchin hiljattain tekemän tutkimuksen mukaan selvät piikit kysynnässä ovat noin 470, 280, 100 ja 50 dollarin kohdilla. AMD jatkaa ATI Radeon HD 4870 X2:n tarjoamista 400 – 500 dollarin hintahaarukassa ja toistaiseksi suunnitteilla ei ole kahden grafiikkapiirin gemini-konfiguraatiota eli ATI Radeon HD 4890 X2 -mallia. ATI Radeon HD 4890 iskee 200 – 300 dollarin hintahaarukkaan ja kesällä julkaistujen 4870- ja 4850-mallien hinnat asettuvat 100 – 200 dollarin välimaastoon.
Jos verrataan kahden eri kortin raakaa laskentakykyä, niin verkkoyhteyksillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.Mitä ite tos mietin niin mites sen suorituskyvyn käy kun tehdään testit offlinessä? Jäi semmonen kuva, että jonninmoista apua tulis netin kautta. Saatoin ymmärtää väärinkin..
Mitä ite tos mietin niin mites sen suorituskyvyn käy kun tehdään testit offlinessä? Jäi semmonen kuva, että jonninmoista apua tulis netin kautta. Saatoin ymmärtää väärinkin..
Nojoo, en kyllä tuon julkasun jälkeen näe oikeestaa muuta vaihtoehtoa ku laittaa 2080ti tilaukseen. FE on ainakin kaikista hiljaisin uuden jäähyn myötä.Jahas, ei kai se auta kuin laittaa Ti tilaukseen, mutta mikä? Nyt sais Fe:n tilattua Nvidian kaupasta, oisko töissä kännykällä yrittäessä bugannut.
Ei valitettavasti onnistunut paypalin kautta tilaamaan suoraan suomeen. Kokeilin myös (de ja nl).Jahas, ei kai se auta kuin laittaa Ti tilaukseen, mutta mikä? Nyt sais Fe:n tilattua Nvidian kaupasta, oisko töissä kännykällä yrittäessä bugannut.
Plus päälle tulee vielä tullit, niin siinä ei puolitoista tonnia tunnu misään.
Ja sen päälle...tiedä sitten koskeeko tietotekniikkatuotteita, mutta tällaiseen törmäsin Tullin sivuilla hetki sitten kun jotain romua olin jenkeistä tilaamassa:
USA:sta peräisin oleville tuotteille lisätullit 22.6.2018 alkaen
Säteenseuranta voisi korvata osan rasterointikikkailusta ja toisena tuo AI-laskennan käyttö pikselien "keksimiseen" eli käytännössä reson upscaleamiseen hieman särähti korvaan.
Esityksessä ainakin tuli selväksi että "It just works"
Tesselatiota käytetään nykyään vähän jokapaikassa (kun se ei ole Nvidia only lukittu ominaisuus) mutta GPU PhysX:ää ei enää pariinvuoteen olla käytetty yhtään missään (koska se on Nvidia only).Halpa
Tuolla rahalla saa jo ihan hyvän PC:n.
No kyllähän näille osattiinkin odottaa kunnon hintaa. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon tuota tukea tulee traytrasingille. Jos tulee paljon niin hyvä, jos ei niin käy kuin tessalaatiolle, jota on nykylääketieteen lähinnä demoissa. Ei kaihoisat vieläkään itse peleissä ihan uusimpia lukuunottamatta. Fiksuinta on ostaa säteistä jäljittelevä kortti kolmen vuoden kuluttua kun sille on oikeasti ehkä tukea tarjolla. Sama kuin dx12 peleissä joita alkaa ehkä pikkuhiljaa valua oikeasti ulos... hitaasti tosin vieläkin.
Mutta potentiaalia on! Kyllä noita kelpaa katsella silloin kun nuo toimii!
Ei, se on vapaavalintainen ominaisuus.Eikö DP 1.4 portin pitäisi tukea FreeSynciä natiivisti?!?
Tämä.Hintojen kääntöpuoli toki on se, että tuskinpa noille mitään tarvettakaan tulee. Ei ole mitään järkeä kehittää softaa (pelejä) niin pienelle markkinalle, joka noita kortteja on valmis ostamaan.
Piirit tai kortit ovat kalleita valmistaa tai saannot ovat erittäin huonot, jos hinnat ovat todella korkeat. Tai kortit ovat huomattavan hyviä mainaukseen ja Nvidia päätti, että välikädet eivät lapioi voittoja liiviin..
Vähän enemmän virtasyöppöjä ovat nämä uudet kortit kun kun virtalähde suositus on noussut 50w ja tdp 10.
Tietysti se ei sano paljon mitään vielä ennen ensimmäisiä testejä.
Hinnat ovat suolaiset mutta toivotaan että edes hieman laskevat jossain vaiheessa.
Näiden korttien säteenseurantalasku on tarkoitettu lähinnä siihen että sillä todennetaan mitä pitäisi näkyä ja missä mutta sitten sen valon näkyminen siinäpaikassa missä sen pitää näkyä toteutetaan normaaleilla GPU ominaisuuksilla.Siitä poijat:
1 499,00 €
LISÄÄ KORIIN
Asus GeForce RTX 2080 DUAL Ti O11G -näytönohjain, 11GB GDDR6
(täh, kolme jo miinuksella, kuka tunnustaa!? )
Jotenkin ymmärtänyt että tuo ray tracing on vieläkin sen verran helkkarin raskasta laskentaa, ettei oikeasti sen laskeminen reaaliajassa ole mahdollista. Kymmenen gigarayta ja sen sellaista, nuo on nopeasti kaikki käytetty jos vähänkään isompi skene kyseessä. Tuli vain mieleen että onkohan nyt saavutettu joku maksimi tuon perus-FP32-laskentatehossa kun se ei sanottavasti kasvanut. Lisätehoa lähdetään hakemaan optimoimalla eri osa-alueita, jotta tuon FP32-tehon tarve vähenisi. Säteenseuranta voisi korvata osan rasterointikikkailusta ja toisena tuo AI-laskennan käyttö pikselien "keksimiseen" eli käytännössä reson upscaleamiseen hieman särähti korvaan. Vanhat pelit voidaan saada nätimmäksi, mutta enemmän kuulosti että saadaan se 4K sitten vaikka väkisin jos perinteisillä tavoilla ei tehot riitä.
Tuosta tulikin mieleenin että onko noissa jenkki MSRP hinnoisa mukana jo Trumpin aivopieru maahantuonti vero 25% vai tuleeko se niihin vielä lisäksi ja sen päälle vielä se jenkkien oma ALV (jos se ei ole niin jenkit joutuu maksamaan uusista Nvidia näyttiksistä todella suolaisia hintoja).25% lisätullit jenkeistä tilatessa tullin sivuilla + ALVNiin, mutta et sinä mitään osavaltiokohtaisia veroja maksa jos tilaat nuo Suomeen, eli niitä ei tarvitse ottaa huomioon.
edit: tosin itse vertailin tuon msrp-hinnan suomen founders-hintaan, eli ei siinä kuitenkaan ihan niin paljon säästöä tule.
Juu mutta ne unohti yhden sanan tuosta "It just only works".Esityksessä ainakin tuli selväksi että "It just works"
Eikö DP 1.4 portin pitäisi tukea FreeSynciä natiivisti?!?
No jos ei tehdä ollenkaan säteenseuranta tai tekoäly laskuja niin se jättää paljon jäähdytyskapasiteetivaraa käyttämättä joten kelloja ja voltteja voi normi GPU puolella nostaa paljon ts ne ei ehkä halua suoraan sanoa että juu kellotusvaraa on silloin kun jätät puolet GPU:sta kokonaan käyttämättä.Jaha revikat sitten varmaan 20.9. vai
Ärsyttävää kun nvidian Jensen ja Tom mainostavat vähän väliä mahti kellotusvaraa mutteivat kuitenkaan avaa sen enempää.
Edit: Tom sanoi myös jossain haastattelussa tosta nvlinkistä sen verran että toimii normaalisti vanhoilla ajureissa olevilla SLI -profiileilla. Nyt muista höpöttikö se muuta tuosta, kaistaa se tarjoaa perkeleen paljon enempi kuin HB -slisilta.
Tesselatiota käytetään nykyään vähän jokapaikassa (kun se ei ole Nvidia only lukittu ominaisuus) mutta GPU PhysX:ää ei enää pariinvuoteen olla käytetty yhtään missään (koska se on Nvidia only).
Tämä Nvidia versio säteen seurannasta on Nvidia only lukittu ominaisuus (vaikka softat joilla sille kehitetään pelejä on avoimia),
niin että tälle Nvidia only säteenseurannalle tulee hyvinsuurella todennäköisyydellä käymään samoin kuin PhysX:lle on käynyt ts Nvidia pystyy tällä verukkeella myymään kalliilla näytönohjaimia muutamia vuosia ja pelaajat pääse sillä kovalla hinnalla pelaamaan jotain n. neljää peliä joissa sitä Nvidia only sätenseurantaa on kunnolla käytetty.
Jup niitä tukevia pelejä tulee tasan yhtä monta kuin mitä Nvidia pelinkehitäjille maksaan niiden teosta, yksikään pelinkehittäjä ei tee noille kunnollista (oikeasti hyödyllistä) tukea ilamn että Nvidia maksaa sen tuen teon.Hintojen kääntöpuoli toki on se, että tuskinpa noille mitään tarvettakaan tulee. Ei ole mitään järkeä kehittää softaa (pelejä) niin pienelle markkinalle, joka noita kortteja on valmis ostamaan.
Jup tässä jäin hintoihin oikeastaan aukko MSRP hintaiselle 7nm Vega 64 pelinäyttikselle, valitettavasti vain AMD on jo sanonut että sellaista ei tule (koska HBM2 muistit niin kalliit että siihen saman nykyisen Vega 64:n MSRP hintaan ei päästäisi).Toivottavasti poskettomat hinnat aiheuttavat sen, että AMD:nkin kortit vielä myy, ja kilpailun mahdollisuus myös high-endissä säilyy myös tulevaisuudessa.
Itse GPU -kehityshän voi nähdä CPU -puolta vastaavan pysäyksen, jos Nvidia jatkaa vain rahastamista, ja hidastaa tarkoituksella kehitystä. Toivottavasti AMD pystyy vastaamaan edes 3-5 vuoden aikavälillä ihan high endissäkin.
Jos et sitten satukkaan tykkäämään niistä noin neljästä Nvidian maksaman säteenseurannnan tuen sisältämästä pelistä niin maksoit kortistasi turhaan pitkän pennin.
Jup tässä jäin hintoihin oikeastaan aukko MSRP hintaiselle 7nm Vega 64 pelinäyttikselle, valitettavasti vain AMD on jo sanonut että sellaista ei tule (koska HBM2 muistit niin kalliit että siihen saman nykyisen Vega 64:n MSRP hintaan ei päästäisi).