nVIDIA DLSS v2.0

Tai minkä tahansa muun kuin RTX-sarjan NVIDIAn ohjaimen ;)
Makuasioitahan nuo on, itse en koneelta pelaa sohvalta vaan työpöydällä verrattain lähellä näyttöä, sen vuoksi en käyttäisi vaikka olisi RTX:ää koneessa, mun silmiin tuon pissimät asiat painaa vaakakupissa enemmän kuin hyödyt
Tuntuvasti suuremmat hyödyt kuin haitat, kannattaa oikeasti kokeilla eikä vaan heitellä mutua joidenkin kuvakaappausten perusteella.

Ei ole mitään syytä olla käyttämättä kun on niin selkeät Fps parannukset jonka toimesta saa asetuksiakin nostettua jolloin peli näyttää jopa paremmalta kuin Natiivi.
Eikä kaikilla ole Rtx2080Ti joten tämän avulla saadaan edullisemmallakin kortilla hyvä pelikokemus ilman että laatu juurikaan kärsii.
 
Tuossa vieressä pyörii Control RTX 2080:llä 1080->4K DLSS:llä ja näyttää kyllä pirun paljon paremmalta kuin natiivi 1080p-mössö. 1440p ja korkeammilla resoilla peli pyörii surkeasti. Sanoisin, että DLSS on erinomainen tämän pelin kohdalla.
 
Tuntuvasti suuremmat hyödyt kuin haitat, kannattaa oikeasti kokeilla eikä vaan heitellä mutua joidenkin kuvakaappausten perusteella.
Eri ihmiset arvostavat eri asioita, sinun ja varmasti monen muunkin kohdalla olet täysin oikeassa. Minun kohdallani taas arvostan pelinkehittäjien realisoiman vision korkeammalle kuin DLSS:n arpoman, koska arvonnan tuloksena tulee minun silmääni todella ärsyttäviä ilmiöitä grafiikkaan (mm. ringing-artifaktit, ylikorostetut suorat linjat ja muut virhearvioinnit, rikki menevät haastavat skaalattavat objektit)
Ja kyllä, olen päässyt sitä testaamaan ihan käytännössäkin Wolfensteinissa, ei kokemukset vain videoihin ja kuvankaappauksiin perustu.
Ei ole mitään syytä olla käyttämättä kun on niin selkeät Fps parannukset jonka toimesta saa asetuksiakin nostettua jolloin peli näyttää jopa paremmalta kuin Natiivi.
Eikä kaikilla ole Rtx2080Ti joten tämän avulla saadaan edullisemmallakin kortilla hyvä pelikokemus ilman että laatu juurikaan kärsii.
En minä muita käskekään olemaan käyttämästä tai muuta, totean vain että itse en käyttäisi vaikka olisi RTX-näyttis koneessa, koska minun vaakakupissani haitat ovat edelleen hyötyjä paremmat.
 
DLSS2_6-scaled.jpg

Muuten olen ollut hyvin yllättynyt DLSS:n laadusta etenkin ottaen suorituskykyparannukset huomioon, mutta tässä vasemman yläkulman kuvassa mielestäni syvyysperspektiivi on hieman hämärtynyt. Taustalla olevat kummut ovat todella teräviä ja kuvassa on vahva 2D-viba (kyllä, 2D:tä se onkin). Tavallaan DLSS yliterävöittää taustaa, jolloin se ei enää vaikuta olevan kaukana katsontapisteestä.
 
Tuota terävöitystä on mahdollista säätää sdk:ssa. Varmaan seuraava parannus on liiallisen terävöityksen poistaminen ja sen haitat. Sitten aletaan olemaan kyllä todella hyvässä pisteessä. Kehitys on ollut aika huimaa.
 
Tuota terävöitystä on mahdollista säätää sdk:ssa. Varmaan seuraava parannus on liiallisen terävöityksen poistaminen ja sen haitat. Sitten aletaan olemaan kyllä todella hyvässä pisteessä. Kehitys on ollut aika huimaa.

Kyllä. Saa nähdä päästäänkö ikinä "Kaotik approved" tasolle. Epäilen että ei tule tapahtumaan ihan hetkessä... :think::lol:
 
DLSS2_6-scaled.jpg

Muuten olen ollut hyvin yllättynyt DLSS:n laadusta etenkin ottaen suorituskykyparannukset huomioon, mutta tässä vasemman yläkulman kuvassa mielestäni syvyysperspektiivi on hieman hämärtynyt. Taustalla olevat kummut ovat todella teräviä ja kuvassa on vahva 2D-viba (kyllä, 2D:tä se onkin). Tavallaan DLSS yliterävöittää taustaa, jolloin se ei enää vaikuta olevan kaukana katsontapisteestä.
On kyllä hämmästyttävän laadukasta ottaen huomioon että peliä pyöritellän käytännössä SD tasolla. Huhhuh nyt äkkiä tämä teknologia joka peliin!
 
Kyllä. Saa nähdä päästäänkö ikinä "Kaotik approved" tasolle. Epäilen että ei tule tapahtumaan ihan hetkessä... :think::lol:
DLSS saa multa heti "Kaotik approved" leiman kun tuovat käytettäväksi sen alkuperäisessä lanseerauksessa esitellyn 2X-tilan. Tosin vain sen tilan osalta. Tuolta skaalausosalta odotan että saavat korjattua nuo ongelmatapaukset, mutta on se pelkkää skaalausta+terävöitystä parempi nyt 2.0:ssa.
 
DLSS saa multa heti "Kaotik approved" leiman kun tuovat käytettäväksi sen alkuperäisessä lanseerauksessa esitellyn 2X-tilan. Tosin vain sen tilan osalta. Tuolta skaalausosalta odotan että saavat korjattua nuo ongelmatapaukset, mutta on se pelkkää skaalausta+terävöitystä parempi nyt 2.0:ssa.
Että mielummin sitä pelaa vaikka 40-50fps ilman DLSS saatikka laittaisi päälle ja pelaisi +60fps..
Korkeamman FPS tuomaa vaikutusta on vähän vaikea nähdä näistä screenshoteista.
 
Että mielummin sitä pelaa vaikka 40-50fps ilman DLSS saatikka laittaisi päälle ja pelaisi +60fps..
Korkeamman FPS tuomaa vaikutusta on vähän vaikea nähdä näistä screenshoteista.
Mikäli en saisi muilla asetuksilla säädettyä FPS:ää itselleni sopivaksi käyttämälläni resoluutiolla (1440p), niin voisin harkita käyttöä jos peli on hyvä. En kuitenkaan tuijottele FPS-mittaria vaan tuomitsen pelin pelattavuuden tuntuman perusteella, mikä vaihtelee samallakin FPS:llä pelistä toiseen.
 
Haluaisin kyllä myös sen laatuversion. Ihan puhtaana AA menetelmänä voisi olla parempi kuin useamman pelin temporal AA toteutus. Luulisi tuon olevan helppo implementoida.
 
Minun kohdallani taas arvostan pelinkehittäjien realisoiman vision korkeammalle kuin DLSS:n arpoman

Niin, mikä sitten onkaan se pelinkehittäjien todellinen visio kun kuvanlaatuasetuksia on lukematon määrä, ja lisäksi eri kortit näyttävät värit eri tavalla, näytöt eivät ole yhtä kirkkaita jne, ota siitä sitten selvää. Itsehän otan mieluusti DLSS:n (jopa paremman) kuvanlaadun ja paremman fps:n. Harmillisesti kovinkaan moni peli ei sitä vielä tue, mutta ehkä se rupeaa nyt yleistymään.
 
Hyvältä näyttää DLSS:n kanssa Control. Raytracingit voi pistää surutta täysille ja silti fps pyörii 70-90

DLSS 2.0 1440p output ja render resolutio 960p
Control Screenshot 2020.04.05 - 03.13.27.17.png


Natiivi 1440p.
Control Screenshot 2020.04.05 - 03.14.00.83.png
Jos ei kertois kumpi on kumpi niin voisi herkästi arvailla että alempi kuva olisi DLSS koska se näyttää epätarkemmalta/suttuisemmalta.
 
Mutta onhan tuossa todella huima parannus tullut siihen mitä se alkuperäinen DLSS oli. Sehän näytti silloin ihan siltä kuin AF olisi pois päältä, tekstuurit meni ihan hirveäksi sutuksi.
Nyt taas on hieman ylitarkkaa, mutta se on huomattavasti parempi kuin ennen.
 
Mutta onhan tuossa todella huima parannus tullut siihen mitä se alkuperäinen DLSS oli. Sehän näytti silloin ihan siltä kuin AF olisi pois päältä, tekstuurit meni ihan hirveäksi sutuksi.
Nyt taas on hieman ylitarkkaa, mutta se on huomattavasti parempi kuin ennen.

Juu toki. Esimerkiksi se Final Fantasyn rekkari oli ihan lukukelvoton siinä kaikista ensimmäisessä DLSS toteutuksessa. Tarkoitinkin tällä vain että jos on jotain mistä pitäisi yrittää löytää se DLSS:n tunnusmerkki kuvaverailuissa, katsoo vain onko pelimaailmassa kylttejä, joissa on tekstiä tai jotain tiettyä teräreunaista kuviota.
 
dlsscontroltekstit.png


Vasemmalla DLSS. Melko tarkkaahan tuo on.
Pitää katsella omistanko mitään toista peliä joka tukee tätä. Controllissahan on vähän vaseliinimainen kuva muutenkin. Että mitenkä DLSS toimii pelissä missä on vähän sharpimpi kuva. Tuleeko liikaa terävöitymistä tjsp.
 
dlsscontroltekstit.png


Vasemmalla DLSS. Melko tarkkaahan tuo on.
Pitää katsella omistanko mitään toista peliä joka tukee tätä. Controllissahan on vähän vaseliinimainen kuva muutenkin. Että mitenkä DLSS toimii pelissä missä on vähän sharpimpi kuva. Tuleeko liikaa terävöitymistä tjsp.
Olenko ainut jota häiritsee tuo mustien pisteiden rivi tuossa kyltissä DLSS-kuvassa?
 
@Kaotik Jos tarkoitat noita mitkä on ihan tuon kyltin reunassa,niin en huomannut niitä edes ennen kuin klikkasin kuvan isoksi ja ihan etsin riviä pisteitä. Niin eipä ne kovin paljoa häiritse,kun ei ihan nopeella vilkasulla edes huomannu niitä.

Mitä tuohon DLSS tulee,niin Mechwarriorilla testasin tuota yksi päivä. Tasasempi fps sillä tuli kaikki napit kaakossa. Aikaisemmin tuli reilujakin droppeja 7700+2080Ti combolla. Pitänee testailla vähän eri asetuksia DLSS:n kanssa joku päivä tuossa kun ehtii.
 
Lupaavallehan tuo kuulostaa DLSS:n yleistymisen kannalta.

"Just as exciting is that adding DLSS 2.0 will be much easier for game developers. Not only because there's an Unreal Engine 4 branch now and the generalized neural model doesn't have to be trained per game anymore, but mostly because the multi-frame approach means it will be very easy to implement DLSS 2.0 in those games and engines that already support Temporal Antialiasing (TAA), and there are lots of them."

 
Olin DLSS tullessa ihan mehuissa ominaisuudesta ---> en ole pelannut yhtään peliä missä DLSS olisi voinut/tarvinnut käyttää...

DLSS 2.0 olin ihan mehuissa, kunnes huomasin ettei se tue yhtään peliä mitä pelaan...

AMD RiS toimii käsittääkseni kaikilla peleillä? Saa korjata, jos väärää tietoa.
 
Olin DLSS tullessa ihan mehuissa ominaisuudesta ---> en ole pelannut yhtään peliä missä DLSS olisi voinut/tarvinnut käyttää...

DLSS 2.0 olin ihan mehuissa, kunnes huomasin ettei se tue yhtään peliä mitä pelaan...

AMD RiS toimii käsittääkseni kaikilla peleillä? Saa korjata, jos väärää tietoa.

NVIDIA:lla on vastaava ominaisuus kun tuo RiS. Sen nimi on Freestyle. Vaatii GeForce experience asennuksen tosin. Se toimii kaikkien pelien kanssa.

Itse olen kyllä varma, että DLSS 2.0 lähtee yleistymään suht ripeästi.
 
Olenko ainut jota häiritsee tuo mustien pisteiden rivi tuossa kyltissä DLSS-kuvassa?
Huomasin heti ja kyllä häiritsee. Itse odotan myös DLSS 2X:ää. Jos jokin peli ei pyöri kauneimmilla asetuksilla 4K:na 60 fps, niin odotan seuraavaa näyttissukupolvea - pelejä riittää jonossa ja paljon.
 
NVIDIA:lla on vastaava ominaisuus kun tuo RiS. Sen nimi on Freestyle. Vaatii GeForce experience asennuksen tosin. Se toimii kaikkien pelien kanssa.

Ei tarvi GFE enää. Nvidian Control Panelista löytyy Image sharpening ominaisuus, joka on itseasiassa Freestylen vastaavaa nopeampi, mutta ei tietenkään voi säätää lennosta. Hyvä tapa on hakea asetukset Freestyle filtterin avulla ja kopata ne sitten Image sharpeningiin pelikohtaisesti.

Image sharpening ei pääse lähellekään DLSS 2.0 kuvanlaatua. Pelasin Controlin alun perin läpi 3840x1080 resolla + image sharpening, koska peli ei tukenut DLSS 5120x1440 resolla ja tuo täysi reso pyöri 2080 Ti:lla alle 30 fps raytracing ym herkut päällä. Koin super ultrawide resoluution paremmaksi eduksi kuin skarpimman kuvan.

DLSS 2.0:lla en erota kuvanlaatua natiivista resosta lainkaan ja silti peli pyörii 60+ fps kaikilla herkuilla. Super ultrawide resojen tuki on edelleen ihan paska Controlissa ja vaatii 3rd party patcherin sekä INI-tiedostojen muokkausta, mutta nyt DLSS toimii ongelmitta millä vaan natiivia alemmalla resolla joten sopivan render resoluution voi laskea helposti käyttämällä 21:9 resojen lukuja pohjana.
 
NVIDIA:lla on vastaava ominaisuus kun tuo RiS. Sen nimi on Freestyle. Vaatii GeForce experience asennuksen tosin. Se toimii kaikkien pelien kanssa.

Itse olen kyllä varma, että DLSS 2.0 lähtee yleistymään suht ripeästi.

Jäi mainitsematta että käytin Freestyleä ja vertasin samaa peliä 5700XT vs 2080 sekä 2070S koska haluaisin Asuksen Strixin RGB syncan vuoksi AuraSync tai iCue ohjauksella olevan kortin. Pidin AMD tuottamasta lopputuloksesta enemmän, tämän hetkisessä käytössä. Kaverille jolla 2080Ti suosittelin tuota Freestyleä ja hän tykkäsi kovasti siitä.

Asuksen 5700XT jäähy kun oli/on niin huono toteutus että se vaatii omatoimisen korjaamisen. Se korjattu uusiversio ei ollut niin hyvä että isolla hingulla alkaa maksamaan väliä vaihtaessa - nyt Red Devil siis.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuota DLSS2.0 luvattu muihin peleihin, kuin nuo muutamat nyt julkaistut? Varsinkin johonkin Metro Exodukseen olisi mahtava lisä, kun se ei muuten oikein jaksa pyöriä RTX 2060 kovin hyvin RTX päällä (harmi, että 4A Games ei ole ilmeisesti päivittämässä sitä enää Metroon).
 
Onko tuota DLSS2.0 luvattu muihin peleihin, kuin nuo muutamat nyt julkaistut? Varsinkin johonkin Metro Exodukseen olisi mahtava lisä, kun se ei muuten oikein jaksa pyöriä RTX 2060 kovin hyvin RTX päällä (harmi, että 4A Games ei ole ilmeisesti päivittämässä sitä enää Metroon).
Ei ole luvattu portattavaksi vanhempiin peleihin eikä taida olla ajantasaista listaa edes olemassa noista tulevista DLSS-peleistä, vanhat listat ovat osoittautuneet virheellisiksi jo aiemmin
 
Ei ole luvattu portattavaksi vanhempiin peleihin eikä taida olla ajantasaista listaa edes olemassa noista tulevista DLSS-peleistä, vanhat listat ovat osoittautuneet virheellisiksi jo aiemmin
Juuri tämä on syy miksi "AMD on lyöty" ei vielä toteudu.

Silmät hehkuen ekan RTX kortin kun hommasin piti RTX ja DLSS päästä heti koittaa -> yhtäkään peliä mitä halusin pelata ei kumpikaan ominaisuus tukenut/ollut tuettuna -> tuli vain :scry:
 
Olenko ainut jota häiritsee tuo mustien pisteiden rivi tuossa kyltissä DLSS-kuvassa?

Ei se minustakaan kivalta näytä, ja vastaavanlaista ilmiötä huomasin ylempänä olevassa kuvassa kasvin lehdissä, kun kuvan katsoi täysikokoisena. Eurogamerin kuvissa pidin paikoittain DLSS 1.9:ää miellyttävämmän näköisenä kuin DLSS 2.0-versiota, kun renderöintiresoluutio oli alhainen. Siinä missä DLSS 1.9 on sumea, on DLSS 2.0 paikoin yliterävöidyn oloinen ja röpelöisiä reunoja (mainitsemasi pisterivin tapaisia) näkyy siellä sun täällä. Toki DLSS 2.0 toistaa useita yksityiskohtia myös yllättävän hyvin.
 
Beyond3D foorumilla joku oli tehnyt hyviä vertailukuvia DLSS vs muita vaihtoehtoja:


natiivi 4K ilman AA:ta vertailuna:

Aika mahtava ero detailjeissa 1440p resolla DLSS vs 1440p TAA ja tuosta 4k ei AA kuvasta näkee, että DLSS on lähempänä ns. ground truthia ja TAA sumentaa liikaa.
 
Controlin yliterävä kuva aiheuttanut täälläkin keskustelua, niin näistä selvinnee kuinka paljon artifakteja terävöittämättömässä DLSS 2.0 kuvassa todellisuudessa esiintyy:

Wolfenstein ilman pelin omaa terävoitysfiltteriä, 250% zoom:

Mechwarrior 5 (UE4), 800x450 kokoinen osa 4K -kuvasta:

Näiden pohjalta melko ilmeistä, että Controlissa on jostain syystä käytössä tervöitysfiltteri, mitä eivät aiemmassa versiossa käyttäneet ja että ongelma ei ole ominainen DLSS 2.0:lle.

Mechwarrior kuvia lisää Overclock3d:n artikkelissa:
 
Njoo tota post processeja ei tehdä upskaalatessa renderöinti resolle vaan upskaalatulle kuvalle. Eli kun esim. upskaalaus tehdään DLSS:llä, post processit tehdään sen jälkeen (DoF, Bloom, sharpening etc.). Eli ton Ringing effectin tullessa terävöinnistä, ei tämä oman käsityksen mukaan voi oikein liittyä itse DLSS:ään.
 
Njoo tota post processeja ei tehdä upskaalatessa renderöinti resolle vaan upskaalatulle kuvalle. Eli kun esim. upskaalaus tehdään DLSS:llä, post processit tehdään sen jälkeen (DoF, Bloom, sharpening etc.). Eli ton Ringing effectin tullessa terävöinnistä, ei tämä oman käsityksen mukaan voi oikein liittyä itse DLSS:ään.
Kyllä sen neuroverkon voisi vissiin opettaa imitoimaan terävöitettyä kuvaa artifakteineen päivineen.
 
Miksi ihmeessä se opetettaisiin imitoimaan jotain kuvaa jossa on artefakteja, eikös se ole aina opetettu imitoimaan pohjautuen 64x SS kuvaan?
En osaa sanoa miksi näin tehtäisiin enkä myöskään sanonut että näin on tehty. Sanoin, että tämä olisi mahdollista, vastauksena käsitykseesi, etteivät artifaktit voisi liittyä DLSS prosessointiin. Se, että kuva on 64x supersämplättyä ei sulje terävöityksen mahdollisuutta pois.

Tuossa kuitenkin foorumipostaus, jossa sanotaan, että DLSS neuroverkon opetusmateriaali olisi filtteröity terävyyden parantamiseksi:

NVIDIAn lähdekin siinä mainittu, mutta powerpoint muodossa eikä itsellä officea niin enpä pääse tarkistamaan mitä siellä asiasta mainitaan.
 
Tuota halo efektiä tulee myös ilman defaultina Controllissa. Tietty DLSS saa sen enemmän näkyvämmäksi.

Natiivi
Control Screenshot 2020.04.09 - 20.59.05.10.png


DLSS
Control Screenshot 2020.04.09 - 20.59.20.80.png

Hmm RT päällä vai ei? Tuli vain mieleeni että RT toteutuksen kanssa käytetään TAA:ta häiriön poistoon. Josko tuossa tosiaan on vielä terävöitys tuon jälkeen vähentämään TAA:n aiheuttamaa blurria. Eli se renderöintiputki olisi jokseenkin tämmönen: Raster+(RT+TAA+sharpen)->DLSS->PP->näytölle. Eli tuleeko noita Ringing effectejä DLSS:llä ilman RT:tä?
 
Luulisin että tuo Jesseä ympäröivä halo liittyy RT-efektien piirtoviiveeseen tms. eikä sharpening filteriin. Noita vasemman yläkulman kylttejä ympäröi se perus sharpening halo.
 
Luulisin että tuo Jesseä ympäröivä halo liittyy RT-efektien piirtoviiveeseen tms. eikä sharpening filteriin. Noita vasemman yläkulman kylttejä ympäröi se perus sharpening halo.
Joo ei tolla hahmon halolla ole mitään tekemistä ringing-artifaktien kanssa
 
Miksi ihmeessä se opetettaisiin imitoimaan jotain kuvaa jossa on artefakteja, eikös se ole aina opetettu imitoimaan pohjautuen 64x SS kuvaan?

Artefakteja on mahdotonta välttää kokonaan. 64x supersämpläys kertoo sinänsä vain sen, kuinka paljon kuvasta otetaan näytteitä. Näytteet pitää jollain tavalla yhdistää lopulliseksi kuvaksi, jossa pikseleitä on 1/64 näytemäärästä. Näytönohjaimet ovat enimmäkseen käyttäneet tähän ns. box filteriä, joka yksinkertaisesti laskee kullekin pikselille usean (tässä tapauksessa 64) näytteen keskiarvon. Tällaisen suotimen taajuusvaste ei ole ihanteellinen: korkeat taajuudet eivät vaimene tarpeeksi, mikä aiheuttaa aliasoitumista*. Lisäksi sellaiset korkeat taajuudet, jotka olisivat vielä toistettavissa, vaimenevat liikaa (heikentää kuvan terävyyttä). Jyrkkä taajuusvaste saataisiin sinc-filtterillä, mutta se aiheuttaa pahoja ringing-artefakteja.

Vaikka näytteitä otettaisiin kuinka paljon, joudutaan siis silti tekemään kompromissi aliasoitumisen ja muiden artefaktien välillä. NVIDIAn valitsema kompromissi on Lanczos-suodin, joka on nähdäkseni ihan kelvollinen valinta: ringing-artefakteja toki tulee, mutta ne ovat maltillista tasoa, eikä aliasoituminenkaan ole mahdottoman voimakasta. Samaa suodinta käytin toisinaan itsekin aikanaan, kun pelasin vanhoja pelejä GeDoSaTo-nimisen ohjelman mahdollistaman downsämpläyksen kanssa. Koska Lanczos-suodin tuottaa jo itsessään jonkin verran terävöidyn kuvan, mahdollinen pelin tekemä terävöinti sen päälle voi kyllä olla vähän liikaa.

* Aliasoitumisella en tarkoita tässä pelkästään sen yleisesti mainittua erikoistapausta, sahalaitaisia reunoja
 
Koska Lanczos-suodin tuottaa jo itsessään jonkin verran terävöidyn kuvan, mahdollinen pelin tekemä terävöinti sen päälle voi kyllä olla vähän liikaa.
Tuossa Wolfensteinissa DLSS kuvassa alkaa tosiaan herkemmin näkyä ringing artifakteja TSSAA kuvaan verrattuna kun lähdetään pelin omaa terävöitysfiltteriä lisäämään.
 
Hmm RT päällä vai ei? Tuli vain mieleeni että RT toteutuksen kanssa käytetään TAA:ta häiriön poistoon. Josko tuossa tosiaan on vielä terävöitys tuon jälkeen vähentämään TAA:n aiheuttamaa blurria. Eli se renderöintiputki olisi jokseenkin tämmönen: Raster+(RT+TAA+sharpen)->DLSS->PP->näytölle. Eli tuleeko noita Ringing effectejä DLSS:llä ilman RT:tä?
Noissa oli RT päällä. Tässä vielä yksi havainnekuva
controlDLSS.png


Äsken meni peli läpi ja 12h näytti pelikello. Koko ajan oli DLSS käynnissä eikä itse pelaamisessa huomannut mitään kauneusvirheitä. Monitorina 32" 1440p.

Toivon todella että yleistyy muihin peleihin. Lähes samalla tai paremmalla kuvanlaadulla (miten itse tuon näkee) saa enemmän FPS:ssää. Taas suurempi syy suositella RTX kortteja.
 
Noissa oli RT päällä. Tässä vielä yksi havainnekuva
controlDLSS.png


Äsken meni peli läpi ja 12h näytti pelikello. Koko ajan oli DLSS käynnissä eikä itse pelaamisessa huomannut mitään kauneusvirheitä. Monitorina 32" 1440p.

Toivon todella että yleistyy muihin peleihin. Lähes samalla tai paremmalla kuvanlaadulla (miten itse tuon näkee) saa enemmän FPS:ssää. Taas suurempi syy suositella RTX kortteja.
Samat tutut ringing-artifaktithan ne siellä kurkistaa taas molemmissa DLSS-kuvissa
 
Kaikkissa noissa kurkistelee

1586537912706.png
Tuo on joku pelin oma halo, tämä on ringing-artifakti (cropit samassa järjestyksessä kuin alkuperäisessä kuvassa):
1586538349035.png

Tai zoomattuna
1586538405086.png

Noissa DLSS-kuvissa näyttäisi olevan myös tuota ihme pisteviivaa, ilman RT:tä enemmän, mutta tässä kohdassa ei yhtä huomattavaa kuin esimerkiksi siinä aiemmin postatussa kyltissä
 
Vaikuttaisi siltä, että DLSS käyttää checkerboard renderöintiä ja siitä johtuvia haittoja ei olla täysin pystytty poistamaan. 1:1 kokosina ja varsinkin 4K näytöllä tuskin juurikaan huomaa. Parempi kuin konsoleissa nähdyt viritykset - varsinkin liikkeessä. Conrtollissa terävöitys on DLSS:ssä laitettu liian suureksi. Sitten kun vielä saavat nuo muut häröt pois niin sitten on jees.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom