Nokia 8

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Sama on varmaan elisalla, mitenköhän DNA vai onko niillä joku "arvojärjestys" siellä kuka saa paketit ensin liikkeelle?
Eri paikoissa nuo varastot tuntuu olevan. Telian paketit lähtee Toijalasta, Elisalla Helsingistä ja DNA muistaakseni Lahdesta.

Eli voi olla että DNA:lla on oma varasto, joka ei ole Postin kun taas Telia / elisa mahdollisesti käyttää suoraan Postin palveluita omina tuotevarastoinaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
46
Tulisikohan jo tänään, eilen illalla laitoin Telialta tilaukseen. Ei ole ainakaan kaukana puhelin jos se varasto on Toijalassa.

Lähetetty minun Moto G (4) laitteesta Tapatalkilla
 

Marius

...
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
353
Minkälaisia kokemuksia laitteen mukana tulleista kuulokkeista?

Eilen iltasella hiljaisella volyymilla kuuntelin puhepainotteista sisältöä Yle Areenasta. Kohina oli sen verran voimakasta ja häiritsevää, että päätin kokeilla Samsungin kuulokkeita. Samsungin kuulokkeilla kohina oli selvästi vaimeampaa kuin Nokian kuulokkeilla. Täytynee vielä testailla alkuperäisillä kuulokkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 964
Ilmeisesti käyttäjä @Juha Kokkonen oli vastuussa tämän testiartikkelista?

Jos mahdollista niin voisitko kirjata artikkeliin mitä eri videon resoja/fps:iä on kamerassa tarjolla normaali kameratestien lisäksi? Äkkiseltään en googlella tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti 1080p60 puuttui vielä? Myös mahdolliset slow-mo tilat kiinnostaa, että onko kuvanlaatu heikko vaikka speksien mukaan olisi 720p120.

Esim. Lumia 950 väittää olevansa slow-mo:ssa 720p120, mutta silmällä katsottuna kuva on todella pehmeää ja vastaa ehkä 480p:tä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 395
Ilmeisesti käyttäjä @Juha Kokkonen oli vastuussa tämän testiartikkelista?

Jos mahdollista niin voisitko kirjata artikkeliin mitä eri videon resoja/fps:iä on kamerassa tarjolla normaali kameratestien lisäksi? Äkkiseltään en googlella tarkkaa tietoa löytänyt, mutta ilmeisesti 1080p60 puuttui vielä? Myös mahdolliset slow-mo tilat kiinnostaa, että onko kuvanlaatu heikko vaikka speksien mukaan olisi 720p120.

Esim. Lumia 950 väittää olevansa slow-mo:ssa 720p120, mutta silmällä katsottuna kuva on todella pehmeää ja vastaa ehkä 480p:tä.
Juu, voin mainita artikkelissa. 60 FPS kuvausmahdollisuutta ei ole, eli 720p, 1080p ja 4K löytyy 30 FPS ruudunpäivityksellä. Lisäksi erillinen hidastustila, joka on 720p 120 FPS. Koitan ottaa samplen tuolla hidastustilalla, mutta varmaan ymmärtänet, että kaikilla mahdollisilla eri kuvausvaihtoehdoilla ei artikkeliin ole ajankäytöllisesti mahdollista/järkevää videoita kuvailla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
126
Ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa DNA:n aspalle. Soittelin tuosta toimitusajasta, ja sieltä ilmoitettiin että menee pakosta ensiviikkoon tuo postitoimitus. Kuittasin ja kiittelin, mutta minuutti myöhemmin aspan tyttö soitti perään ja kysyi haluanko puhelimen heti. Luonnollisesti vastasin kyllä, ja vanha verkkokaupan tilaus peruttiin ja uusi myyntipisteeseen tehtiin uusi varaus, josta tuli puhelun aikana jo viesti että luuri noudettavissa. Jos joskus MOI:lta pitää vaihtaa pois niin DNA on vahvoilla tämän kokemuksen perusteella.

Eli nyt on luuri ja on se kaunis :drool:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 964
Juu, voin mainita artikkelissa. 60 FPS kuvausmahdollisuutta ei ole, eli 720p, 1080p ja 4K löytyy 30 FPS ruudunpäivityksellä. Lisäksi erillinen hidastustila, joka on 720p 120 FPS. Koitan ottaa samplen tuolla hidastustilalla, mutta varmaan ymmärtänet, että kaikilla mahdollisilla eri kuvausvaihtoehdoilla ei artikkeliin ole ajankäytöllisesti mahdollista/järkevää videoita kuvailla.
:tup:

Jännä kyllä, että vaihtoehdot vain nuo. SD835 kuitenkin taipuu raudan puolesta huomattavasti useampaan ja 1080p60 alkaa olla standardikamaa monissa puhelimissa. Itse pidän sulavaa liiketoistoa tärkeämpänä mitä 4K:ta.

No josko tulisi softapäivityksenä myöhemmin saataville.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Minkälaisia kokemuksia laitteen mukana tulleista kuulokkeista?

Eilen iltasella hiljaisella volyymilla kuuntelin puhepainotteista sisältöä Yle Areenasta. Kohina oli sen verran voimakasta ja häiritsevää, että päätin kokeilla Samsungin kuulokkeita. Samsungin kuulokkeilla kohina oli selvästi vaimeampaa kuin Nokian kuulokkeilla. Täytynee vielä testailla alkuperäisillä kuulokkeilla.
On kyllä häiritsevää kohinaa kun hiljaisella kuuntelee musiikkiakin.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Ensimmäinen viesti tälle foorumille (vanhassa murossa olin kyllä aktiivinen vuodesta -02) ja mikäs sen parempaa kuin pitkästä aikaa uuden Nokialaisen takia.

Eilen kävin hypistelemässä kapulaa Dna-kaupassa parin korttelin päässä ja tänä aamuna varasin sellaisen Dna:n nettisivuilta ja valitsin noutopaikaksi tuon saman lähipuljun. Saman tien tuli viesti että voi hakea pois joten kävinpä nappaamassa pois kuljeksimasta.

Itselleni tärkeintä oli päästä eroon 1½v vanhasta Lumia 950:stä ja sen Win10:stä vaikka tuo on edelleenkin ihan hyvä useimmissa asioissa. Tuota Lumiaa ennen minulla oli Samsung Galaxy S2 joka oli minulla muistaakseni jopa 4 vuotta joten Android on kyllä tuttu entuudestaan. Sitä ennen oli ainoastaan nokialaisia, viimeisimpänä 3 vuoden ajan Nokian ensimmäinen kosketusnäyttöpuhelin 5800 XpressMusic joka on muuten edelleenkin jokapäiväisessä käytössä isälläni. En voi sanoa että olen Nokia-fani ainakaan nykyään mutta olihan se ilahduttavaa että juuri Nokia tarjosi itselleni sopivimman seuraavan älypuhelimen. Pari viikkoa sitten vielä harkitsin Samsung S8:aa mutta se liian reunoille ylettyvä näyttö ja omituinen kuvasuhde olivat itselleni (onneksi) tehokas karkote.

Ja sitten ensituntumiin: onhan se siro ja hyvin viimeistellyn oloinen kuten jo eilen kaupassa totesin pikaisesti. Itselleni oli myös tärkeää että takakannessa kameran linssit sun muut ovat leveyssuunnassa keskellä eikä missään kulmassa kuten monella muulla valmistajalla joten näkisin että tästä symmetriasta 8 kerää plussaa. Tämä "teräs"kuori tuntuu jatkuvasti paremmalta mitä enemmän sitä hypistelen mutta tottakai tilaan tuohon myös läpinäkyvän silikonisuojan ja panssarilasin joita näkyy jo olevan saatavilla ebay:stä, pitää vain olla varovainen tuon kanssa suojia odotellessa. Erillistä kameranappia kaipaisin kapulan kylkeen kun siihen ehdin tottua Lumia 950:ssä, sillä kun pystyy avaamaan näytön ja aktivoimaan kameran ihan vain kylkinapeilla vaikka paksut hanskat käsissä (tuo Lumia 950 + Display Dock muuten saattaa tulla tänne myyntiin lähipäivinä).

Ohjelmistollisesti en ota sen enempää kantaa kuin että ihan tuttua Androidia, käyttöönotto meni jouhevasti koska Google hoitaa yhteystietojen synkkaukset sun muut sovellusten tiedot hyvin. Itsekin kaipaisin valittavaksi tummempaa teemaa moniin systeemin osiin mutta ei tuo vielä pahasti ole häirinnyt. Yhden kuvan vasta otin ulkona tihkusateisessa säässä joten sitä ei kannattane laittaa näytille mutta kuvittelin kyllä että 16:9-kuvasuhteella megapikselimäärä olisi suurempi kuin 8, tiedä sitten paraneeko tuo mahdollisesti päivityksillä.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
979
mutta kuvittelin kyllä että 16:9-kuvasuhteella megapikselimäärä olisi suurempi kuin 8, tiedä sitten paraneeko tuo mahdollisesti päivityksillä.
Suurimmassa osassa kameroista tuo toimii juurikin noin, että kuvasuhteen muuttaminen on vain kuvan uudelleen rajaus, eli napsastaan pois siitä maksimi 13Mpix resosta ylhäältä ja alhaalta tavaraa, jotta saadaan laajakulmainen vaikutelma. Itse käyttäisin 4:3-suhdetta ja sitten jälkeenpäin tarvittaessa rajaisin kuvia tietokoneella uudestaan, jos tarvii.

Näissä parhaimmissa Lumioissa (1020 ja 950) kuvasuhteen muuttaminen aivan oikeasti hyödyntää kennoa fyysisesti eri alueilta, joten niissä 16:9 on oikeasti laajakulmaisempi kuin 4:3, eikä mikään digitaalinen rajaus.



Pistä joskus joitain vertailukuvia Lumia 950 vs. Nokia 8. Itse yritän päästä eroon Lumia 1020:stä, mutta ei siitä oikein mitään näytä tulevan. Aivan sama mihin laitteeseen kätensä pistää, niin se on aina pettymys ja 1020 tulee takaisin.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 894
Luuri saapui jo nyt tänne susirajallekin (tilattu Elisasta). Oikein laadukkaan oloiselta laitteelta vaikuttaa nopeasti testattuna. Antutu antoi 174k pistettä ensimmäisellä ajolla. Kamera on laadukas ja ohjelmisto toimii todella sulavasti. Nyt toivotaan vaan pitkää ikää! :)
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Suurimmassa osassa kameroista tuo toimii juurikin noin, että kuvasuhteen muuttaminen on vain kuvan uudelleen rajaus, eli napsastaan pois siitä maksimi 13Mpix resosta ylhäältä ja alhaalta tavaraa, jotta saadaan laajakulmainen vaikutelma. Itse käyttäisin 4:3-suhdetta ja sitten jälkeenpäin tarvittaessa rajaisin kuvia tietokoneella uudestaan, jos tarvii.

Näissä parhaimmissa Lumioissa (1020 ja 950) kuvasuhteen muuttaminen aivan oikeasti hyödyntää kennoa fyysisesti eri alueilta, joten niissä 16:9 on oikeasti laajakulmaisempi kuin 4:3, eikä mikään digitaalinen rajaus.



Pistä joskus joitain vertailukuvia Lumia 950 vs. Nokia 8. Itse yritän päästä eroon Lumia 1020:stä, mutta ei siitä oikein mitään näytä tulevan. Aivan sama mihin laitteeseen kätensä pistää, niin se on aina pettymys ja 1020 tulee takaisin.
Ymmärrän kyllä tuon digitaalisen leikkaamisen kuvasta jos haluaa käyttää laajakuvaa ja tässä Nokia 8:ssa se typistyy ilmeisesti juuri siihen UHD 4k -resoluutioon mikä on maksimi videokuvauksessakin. Lumia 950:llä kuvien maksimi on 4:3:lla 20mp ja 16:9:llä 16mp joten takapakkiahan tuossa on mutta ei tuo maksimaalinen pikselimäärä ole itselleni se tärkein asia. Onhan käsittääkseni myös Samsung vähentänyt jossain uusimmissa malleissaan pikselimäärää mutta kompensoinut sitä muilla ominaisuuksilla.

Tähän hätään ei ole vielä vertailukelpoisia kuvia noista omistamistani mutta eiköhän niitä löydy hiljalleen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 378
Jokos tähä heti on esim Nilkinin takasuojia, tai esim niitä pehmeitä läpikuultavia yms?
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Jokos tähä heti on esim Nilkinin takasuojia, tai esim niitä pehmeitä läpikuultavia yms?
Itse etsin ebay:stä hakusanoilla "nokia 8 silicone" ja vaikuttaa löytyvän jo luotettavilta tahoilta, laitan varmaan lähipäivinä tilaukseen sellaisen kuten myös hakusanoilla "nokia 8 glass" löytyvän kovemman näytönsuojan mutta kokemuksesta voin sanoa että tässä vaiheessa kannattanee välttää "film" -sanan sisältävät näytönsuojat koska ne voivat olla himmeäpintaisia ja helposti naarmuuntuvia.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Onkohan vika swiftkeyssä vai stock-Androidissa, kun se huutaa punaista kaikkien suomenkielisten sanojen kohdalla (ainakin whatsappissa). Puhelimen kielenä on luonnollisesti englanti, mutta suomi lisätty "kakkoskieleksi" Androidissa ja Swiftkeyssä vaikka onkin ladattuna UK ja US englannit niin suomi on ainut aktiivinen
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onkohan vika swiftkeyssä vai stock-Androidissa, kun se huutaa punaista kaikkien suomenkielisten sanojen kohdalla (ainakin whatsappissa). Puhelimen kielenä on luonnollisesti englanti, mutta suomi lisätty "kakkoskieleksi" Androidissa ja Swiftkeyssä vaikka onkin ladattuna UK ja US englannit niin suomi on ainut aktiivinen
Onko sulla oikoluku asetettu suomeksi?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Onko sulla oikoluku asetettu suomeksi?
Oli "Use system languages" minkä oletin tarkoittavan että suomikin olisi mukana, kun se kerran oli kakkoskielenä.
vaihdoin pelkäksi Suomeksi (tosin nyt se sitten varmaan rupee huutamaan englannikielisestä tekstistä :( )
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
465
Luuri on nyt työpuhelimena kolmatta päivää. Akku tuntuu kestävän omassa käytössä 2 päivää, entinen OP3 oli aina illalla <15%, tämä nyt otettu eilen aamulla latauksesta ja jäljellä 20%

 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Oli "Use system languages" minkä oletin tarkoittavan että suomikin olisi mukana, kun se kerran oli kakkoskielenä.
vaihdoin pelkäksi Suomeksi (tosin nyt se sitten varmaan rupee huutamaan englannikielisestä tekstistä :( )
Samat asetukset täällä (use system languages) ja ei ainakaan mulla alleviivaile. Tosin käytän gboardia näppiksenä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 743
Luuri on nyt työpuhelimena kolmatta päivää. Akku tuntuu kestävän omassa käytössä 2 päivää, entinen OP3 oli aina illalla <15%, tämä nyt otettu eilen aamulla latauksesta ja jäljellä 20%
Paljonko screen on time?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Oli "Use system languages" minkä oletin tarkoittavan että suomikin olisi mukana, kun se kerran oli kakkoskielenä.
vaihdoin pelkäksi Suomeksi (tosin nyt se sitten varmaan rupee huutamaan englannikielisestä tekstistä :( )
Mikset käytä oletusnäppistä? Se on paras ja näppiksien välillä pystyy hyppimään napin painalluksella.


Laitetaas muuten tällänenkin kun jotkut huutelivat 9:n perään:
Nokia 3, 5, 6 ja 8 saavat riittää toistaiseksi –"Nokia 16 ei tule ensi syksynä"
Henrik Muukkonen
HMD Globalin Pohjoismaiden liiketoimintajohtaja Ossi Korpela esittelee yhtiön lippulaivatuotetta Nokia 8:aa Helsingissä.
HMD Global on julkaissut kahdeksassa kuukaudessa useita Nokia-älypuhelimia. Nyt se keskityy uusien mallien sijaan myyntiin, ainakin toviksi.

Suomalainen HMD Global aloitti eilen uusimman älypuhelimensa Nokia 8:n myynnin Suomessa ja muissa pohjoismaissa. Pohjoismaiden liiketoimintajohtaja Ossi Korpelan mukaan kyseessä on yhtiön lippulaivatuote, joka täydentää yhtiön älypuhelintuotevalikoiman toistaiseksi riittäväksi.

Yhtiö on julkaissut tämän vuoden aikana jo Nokia 3:n, Nokia 5:n ja Nokia 6:n ja nyt siis Nokia 8:n. Jos tätä vauhtia jatketaan, niin ensi vuoden syksyllä on vuorossa Nokia 16.

Onko näin, Ossi Korpela?

"Ei. Nyt julkistimme Nokia 8:n ja jossain vaiheessa julkistamme uuden Nokia 3:n, uuden Nokia 5:n, uuden Nokia 6:n ja uuden Nokia 8:n."

Korpelan mukaan tarkoitus on, että yhtiöllä on tarjota sopiva älypuhelin eri hintapisteisiin.

"Yhdellä mallilla ei pysty tyydyttämään kaikkia tarpeita."

Uusi Nokia 8 on suunnattu Korpelan mukaan erityisesti storytellereille eli tarinankertojille. Käytännössä kyse on porukasta, joka jakaa mielellään tarinoita ja elämäänsä muille.

Siksi lanseerauskampanjan kärkeen on nostettu se, että puhelimella voi kuvata ja jakaa bothieita eli videoita, joissa näkyy samaan aikaan puhelimen etu- ja takakameralla kuvattu tarina.

Onko bothie pelkkä markkinointitempaus?

"Ei ole. Tutkimustemme mukaan kuluttajilla on ollut ongelma eli aito tarve kertoa, mitä puhelimen molemmilla puolilla tapahtuu ja jakaa se."

Ainakin bothie on onnistunut ylittämään kansainvälisen lehdistön uutiskynnyksen, vaikka samantyyppisiä videoita on voinut kuvat joidenkin muiden puhelinvalmistajien laitteilla.

HMD:llä on ollut aiempien puhelinmalliensa kanssa toimitusvaikeuksia, koska kysyntä on yllättänyt yhtiön. Korpela vakuuttaa, että nyt näin ei pitäisi päästä käymään.

Yhtiö aloittaakin Nokia 8:n myynnin aluksi vain Pohjoismaissa ja laajentaa myyntialuetta pikkuhiljaa.

Myynnin edistämisessä yhtiö uskoo Korpelan mukaan juuri nyt digitaliseen mainontaan ja ulkomainontaan. Jälleenmyyjät, kuten Elisa näyttävät mainostavan ainakin myös sanomalehdissä.

HMD on aiemmin kertonut, että se aikoo käyttää markkinointiin 500 miljoonaa dollaria eli 417 miljoonaa euroa tuotteidensa maailmanlaajuiseen markkinointiin kolmen ensimmäisen vuoden aikana.
edit. Toi kamera kun tuntuu monia kiinnostavan niin laitetaan pari hämäräkuvaa. Molemmissa oletusasetukset ja ilman HDR:ää.



 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 558
Mikset käytä oletusnäppistä? Se on paras ja näppiksien välillä pystyy hyppimään napin painalluksella.
Makuasioita kai se mitä näppistä pitää parhaana. Mitä tarkoitat näppiksien välillä hyppimisellä? näppiksen kieltä? se onnistuu swiftissäkin mutta ei vaikuta ongelmaan
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Makuasioita kai se mitä näppistä pitää parhaana. Mitä tarkoitat näppiksien välillä hyppimisellä? näppiksen kieltä? se onnistuu swiftissäkin mutta ei vaikuta ongelmaan
No siinä on nykyään niin paljon ominaisuuksia. Voi mm käskeä ehdottamaan useamman kielen sanakirjasta. Toi alleviivaus taitaa tulla androidin spell checkistä. Laita sinne kummatkin kielet tai ota mokoma kokonaan pois käytöstä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Ei kielten välillä tarvi hyppiä, vaan ne toimii ihan yhtäaikaa samalla ja yhdellä näppiksellä
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
No voi hitto, oma puhelin tärähti ärrälle noudettavaksi 15 min ennen sulkemisaikaa. Täytyy vielä huomiseen asti kärvistellä.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Olisiko jotain esimerkkiä? Ehdottaa kyllä usealla kielellä yhtäaikaa ja löytyy erikoismerkkejä. Gboard siis.
Kyl mulla ainakin ehdotukset muuttuu kun vaihtelen näppistä. Oon kyllä laittanu et ehdottaa kaikilla kielillä mut joku prioriteetti tossa on. Aika hitaaksi käy suominäppiksellä espanjan painelu jos ehdotukset eivät ole just nappiin. En itse näe mitään järkeä olla käyttämättä asianmukaista näppistä mutta mikä minä olen tuomitsemaan :)
Ei tarvitse. Ehdottelee niin suomeksi kuin myös English tai mitä nyt sattuu kielillä olemaan. Eli ei tarvitse hyppiä
Ja sit kun tarvitaan merkkejä joita ei Suomen näppiksessä ole?
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kyl mulla ainakin ehdotukset muuttuu kun vaihtelen näppistä. Oon kyllä laittanu et ehdottaa kaikilla kielillä mut joku prioriteetti tossa on. Aika hitaaksi käy suominäppiksellä espanjan painelu jos ehdotukset eivät ole just nappiin. En itse näe mitään järkeä olla käyttämättä asianmukaista näppistä mutta mikä minä olen tuomitsemaan :)

Ja sit kun tarvitaan merkkejä joita ei Suomen näppiksessä ole?
Niin no jos sen ylimääräisen hyppätksen haluaa tehdä sen kielen välillä mutta kuten todettua sitä ei tarvitse tehdä kun GBoard (ja Swiftkey) osaa ehdottaa niitä sanoja valituista kielistä ilman että näppiksen kielileiskojen välillä täytyy vaihdella
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Niin no jos sen ylimääräisen hyppätksen haluaa tehdä sen kielen välillä mutta kuten todettua sitä ei tarvitse tehdä kun GBoard (ja Swiftkey) osaa ehdottaa niitä sanoja valituista kielistä ilman että näppiksen kielileiskojen välillä täytyy vaihdella
Niin. No mä ainakin kirjoitan nopeammin oikealla leiskalla. Eihän Google edes osaa jokaista sanaa jota halun käyttää joten vaikea sen on ehdotella. Mutta hei, Kaotikan ongelma tais olla spell checkistä eikä näppiksestä johtuva :)
Mitä merkkiä ei ole?
Haluat että luettelen tähän muissa kielissä käytettäviä merkkejä joita ei suoraan suomalaisessa layoutissa ole? Jos vaan keskusteltais Nokia 8:sta. :)
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 498
Niin. No mä ainakin kirjoitan nopeammin oikealla leiskalla. Eihän Google edes osaa jokaista sanaa jota halun käyttää joten vaikea sen on ehdotella. Mutta hei, Kaotikan ongelma tais olla spell checkistä eikä näppiksestä johtuva :)

Haluat että luettelen tähän muissa kielissä käytettäviä merkkejä joita ei suoraan suomalaisessa layoutissa ole? Jos vaan keskusteltais Nokia 8:sta. :)
Jos nyt luettelisit minun mieliksi edes yhden
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
En ymmärrä miten liittyy mihinkään, mutta antaa olla kun sinua ei tunnu kiinnostavan kuin vittuilu ja näsäviisastelu.
Jepjep. Kerrohan toki miten oisit mua "opettanut käyttämään tuota näppistä"? Sulle on täysin mahdotonta ajatella miksi joku voisi tykätä näppäimistöstä josta löytyy tarvittavat merkit? :kahvi:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 817
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom