Nokia 8

Tällainen hyvin lyhyt ja ympäripyöreä vastaus tuli HMD:lta: "Asia on huomioitu välittömästi ja tekninen tiimi parhaillaan korjaa ongelmaa."

Pistin nyt vielä perään tarkentavaa kysymystä, että miten ongelman kohdanneiden käyttäjien pitäisi nyt toimia asian kanssa?
Tähän saakka ovat tarjonneet ratkaisuksi puhelimen lähettämistä huoltoon, mikä maksaa yli 100€ (jos takuu jo päättynyt). Eikä mitään tietoa, saako summaa myöhemmin takaisin vai ei.
 
Täydellistä perseilyä asiakkaita kohtaan. En tule ikinä koskemaan kyseisen puulaakin luureihin jos kanta ei muutu radikaalisti.
 
Hei, korjasin oman täysin vahingossa!
En ymmärrä puhelimista mitään ja ekaa kertaa ADB/Fastboot käytössä.
Kirjoitin vain "Fastboot continue".
Ekaksi tuli Android whitescreen joka kesti noin minuutin ja sen jälkeen jatku "Nokia" -logoon, sitten käynnistyi normaalisti ilman mitään dataloss.
Toivottavasti toimii muillakin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, korjasin oman täysin vahingossa!
En ymmärrä puhelimista mitään ja ekaa kertaa ADB/Fastboot käytössä.
Kirjoitin vain "Fastboot continue".
Ekaksi tuli Android whitescreen joka kesti noin minuutin ja sen jälkeen jatku "Nokia" -logoon, sitten käynnistyi normaalisti ilman mitään dataloss.
Toivottavasti toimii muillakin.
Millä versiolla ADB/FAstbootista teit tämän tempun?
 
Millä versiolla ADB/FAstbootista teit tämän tempun?

1.4.3

En tietääkseni tehnyt mitään muuta.
"adb devices" ja jotain muuta perus komentoja kokeilin niinkuin "adb sideload" (en pystynyt lataamaan mitään jostain syystä (
* cannot read 'C:\Korjaus\sideloader.zip' *))

Sitten satuin lukemaan huvikseen sitä komentojen riviä mikä sattu tulemaan ja koitin turhautuessa "fastboot continue" ja näin et puhelin tällä kertaa jäi jumittamaan Android whitescreeniin ja yllätykseksi tuli "Nokia" ja käynnistysäänet.
Neuvoisin paremmin jos osaisin ja tietäsin teinkö mitään muuta.
 
Kiitoksia. Sain omanikin toimimaan vinkeilläsi ja suurin osa ajasta meni Windows 11 USB Android ajurien kanssa tapellessa, että ADB suostui tunnistamaan usb-piuhassa olevan luurin. Erona sinun tapaukseen se, että olin ehtinyt tekemään näemmä hard resetin onnistuneesti joten nyt palautellaan hetken aikaa.

Lisäys: Lähes kaikki muut palauteltu mutta Microsoftin Authenticator ei muka löytäny backuppia pilvestä vaikka olen sen takuulla laittanut päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia. Sain omanikin toimimaan vinkeilläsi ja suurin osa ajasta meni Windows 11 USB Android ajurien kanssa tapellessa, että ADB suostui tunnistamaan usb-piuhassa olevan luurin. Erona sinun tapaukseen se, että olin ehtinyt tekemään näemmä hard resetin onnistuneesti joten nyt palautellaan hetken aikaa.
Kiva kuulla että oman hyvän vahingon takia toimii muillakin kun kukaan ei missään tiedä mitään miten korjata muuta kuin vaikean kautta ja tiedostojen menettämisellä oikeestaan.
 
Ei näytä kovin spesifiä tietoa HMD:n suunnalta tähän aiheeseen tulevan. Tällaisen englanninkielisen lainauksen sain sekä ohjeistuksen olla yhteydessä tukeen:
We are aware of an issue with the Nokia 8.3 5G and are investigating it. We apologise for any inconvenience caused. The issue occurred after the latest security update was rolled out. We have paused the update immediately and our teams are working on a solution as our highest priority. We recommend anyone affected by this issue to bring or send their phone to our Care team for support. Please visit our support site for more information: https://www.nokia.com/phones/support.
 
HMD sanoi:
We recommend anyone affected by this issue to bring or send their phone to our Care team for support
Sopivasti unohtivat mainita että sun pitää maksaa että korjaavat puhelimesi, jonka he päivityksellä rikkoivat.

Ensin tuodaan ylihintaista rautaa myyntiin ja sen jälkeen rikotaan kuluttajan ostamat puhelimet ja käsketään kuluttajaa maksamaan puhelimensa korjauksesta.

Kuulostaa loistavalta strategialta.
 
Onkohan muilla hankaluutta kuunnella Nokia 8.3:lla Whatsapp:n ääniviestejä? Oma puhelin menee sen kuuntelusta pimeäksi ja toistaiseksi näyttää ainostaan pitkä virtanäppäimen painallus tuovan puhelimen normaalikäyttöön. Pitänee käydä katsomaan jotain muuta puhelinta tilalle, jos tuo muuttuu liian epäluotettavaksi. Julkaisusta on kolme vuotta eli tietoturvapäivityksiä ehkä ei enää tule, vai tuleeko? Oma puhelin ei mennyt onneksi sekaisin kesäkuun alun päivityksestä.
 
Onkohan muilla hankaluutta kuunnella Nokia 8.3:lla Whatsapp:n ääniviestejä? Oma puhelin menee sen kuuntelusta pimeäksi ja toistaiseksi näyttää ainostaan pitkä virtanäppäimen painallus tuovan puhelimen normaalikäyttöön. Pitänee käydä katsomaan jotain muuta puhelinta tilalle, jos tuo muuttuu liian epäluotettavaksi. Julkaisusta on kolme vuotta eli tietoturvapäivityksiä ehkä ei enää tule, vai tuleeko? Oma puhelin ei mennyt onneksi sekaisin kesäkuun alun päivityksestä.

Vika kuulostaisi siltä että se on etäisyyssensorissa. Puhelussa menee myös välittömästi pimeäksi?
 
Vika kuulostaisi siltä että se on etäisyyssensorissa. Puhelussa menee myös välittömästi pimeäksi?
Sopii etäisyyssensorin toimimattomuuteen. Onkohan asetusta jolla sen jättää pois käytöstä? Pitänee kaivella asetuksia, mutta ennestään ei ole tuolle mielikuvaa. Sama lompakkokuori on ollut uudesta asti, joskin sekin rakoilee. Uutta estettä ei ole tullut. Onkohan putoamiset rasittannu/irrottannu juotoksia liitoksia.

Tuolla näkyi olevan linkki sensorin uudelleen kalibrointi softaan Google Playssä: "Proximity Sensor Reset/Fix". Pitänee ehkä tutkia paremmin + kuinka luotettava tuo ohjelma on.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 658
Viestejä
4 495 261
Jäsenet
74 267
Uusin jäsen
Midwinter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom