Nokia 8: exceptional craftsmanship, camera, and performance powered by Snapdragon 835 | Qualcomm
Android suoraan Googlelta ja tekniikka suoraan Qualcommilta.
Android suoraan Googlelta ja tekniikka suoraan Qualcommilta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samsungilla on ollut ton tyyppinen ominaisuus. Mutta ei ihan noin että video tulee split screeninä.Eikö Samsung/Android rintamalla ole ollut pitkään jo mahdollisuus ottaa etu- ja takakameroilla yhtäaikaa video/valokuva? Vai ymmärsinkö tuon hehkutetun ominaisuuden nyt ihan väärin.
Etu ja takakameran liveSTRIIMAUS taisi olla se pääjuttu tässä.Samsungilla on ollut ton tyyppinen ominaisuus. Mutta ei ihan noin että video tulee split screeninä.
Ainakin omassa htc one m9: ssä on ollut aina tämmöinen ominaisuus.
Ihan linjassa muiden valmistajien huippumallien kanssa. En näe tuossa mitään ongelmaa. Toki aina iso olisi parempi, mutta tila/kustannussyistä kaikki ei vaan ole mahdollistaHuhhuh kun laittoivat pienen akun tuohon
Se akun koko vaikuttaa sitten kuitenkin laitteen fyysiseen kokoon, joten eiköhän tuossa kompromissi edellä mennäToi akun koko olisi nykyään helppo tapa erottua positiivisesti edukseen muista. Kaikilla on 3000mAh akku "normaalikokoisissa" malleissa. 3500mAh olisi jo selkeesti isompi kuin kilpailijoissa.
Ehkä sitten valmistajat vaan ovat todenneet, että isompi akku ei paranna myyntiä kun kukaan ei isompia akkuja viitsi laittaa.
Tätä oltiin uumoiltu. Aika "mielenkiintoista" markkinointia taas.Kasista tulossa vielä parempi versio?
Nokian verkkosivu paljasti yllätyksen: Nokia 8:sta tulossa vielä parempi versio
Tämä melkein paitsi että itse haluan vielä kuulla kokemuksia luurin audiopiiristä. Tulee eniten kuunneltua luurin kautta musiikkia eikä jaksa mitään erillisä DAC/amppeja taskussa kantaa niin edes semi-ok äänipiiri merkitsee mulle enemmän kuin vaikka noi 2 gigaa rammia.Suomen hinta on ainoa joka voi tämän multa pilata
Tämä melkein paitsi että itse haluan vielä kuulla kokemuksia luurin audiopiiristä. Tulee eniten kuunneltua luurin kautta musiikkia eikä jaksa mitään erillisä DAC/amppeja taskussa kantaa niin edes semi-ok äänipiiri merkitsee mulle enemmän kuin vaikka noi 2 gigaa rammia.
Tolla ei oo mulle merkitystä kun se voi olla pelkkä markkinointikikka. Mä en juurikaan kuvaa videota tai nauhoita ääntä. Kuuntelen vaan Revikoita odotellessa ja tietysti Härmän hintojaAinakin äänittää "360" ääntä.
No jaa kyllä melkein 4k rupea olemaan jo se 'minimi'ellei erityisesti mainosteta puhelimen ohuutta yms. Tai sitten mulla on vaan virheellinen mielikuva, kun itse katselen vain puhelimia joissa "kunnon" akku.Ihan linjassa muiden valmistajien huippumallien kanssa. En näe tuossa mitään ongelmaa. Toki aina iso olisi parempi, mutta tila/kustannussyistä kaikki ei vaan ole mahdollista
Samsung, HTC, Huawei, Apple yms. Katsot minkä vaan valmistajan huippuluureja niin samaa luokkaa ne on kuin tässä Nokialaisessa. Erikseen sitten Oukitel, Lenovo yms joilla löytyy isompaa kapasiteettia, mutta yleisesti ominaisuuksissa jäädään sitten muuten jalkoihin.No jaa kyllä melkein 4k rupea olemaan jo se 'minimi'ellei erityisesti mainosteta puhelimen ohuutta yms. Tai sitten mulla on vaan virheellinen mielikuva, kun itse katselen vain puhelimia joissa "kunnon" akku.
Ja esim. Samsungin Note 7:ssa ei tainnut mennä ihan nappiin sen akun koon kanssa.Eikös noi 4000mAh akkuja sisältävät yleensä oo niitä isompinäyttösiä joissa sitte vielä joku SD625/630? Itsekkin tuijotan akun kokoa yleensä kun uusia puhelimia tulee, mutta näissä vähän yli 5" puhelimissa ei kyllä ole näkyny yli 3000mAh akkua. Toki poikkeuksia varmasti on, mutta yli tuon kapasiteetin kun aletaan menemään niin veikkaan että jouduttaisiin lisäämään "liikaa" paksuutta puhelimeen.
Toi on jo aika kaukaa haettu. Samsung itsekin myönsi että laadunvarmistus oli tuon luurin ongelmana ja että niiden akuissa oli ihan rakenteellinen vika. Siinä olisi voinut olla vaikka 1500mAh akku ja silti ne olisi voineet paskoa sen.Ja esim. Samsungin Note 7:ssa ei tainnut mennä ihan nappiin sen akun koon kanssa.
Toi on jo aika kaukaa haettu. Samsung itsekin myönsi että laadunvarmistus oli tuon luurin ongelmana ja että niiden akuissa oli ihan rakenteellinen vika. Siinä olisi voinut olla vaikka 1500mAh akku ja silti ne olisi voineet paskoa sen.
Monessa paikassa puhuvat syyskuusta, mutta päivää ei uskalla sanoa. Erikoista nokiaa.. alle puolenvuoden odottelu...Kasin myyntiintulopäivästä ei varmaan ole vielä puhettakaan?
Onpas, ainoastaan erona on, ettei ole sitä striimaus mahdollisuutta, mutta kyllä sillä voi kuvata etu- ja takakameroilla yhtä aikaa.Eikä ole.
Android suoraan Googlelta
Häh? Minä vastasin tuohon kun vedettiin se Samsungin Note 7 fiasko mukaan akkukeskusteluun enkä millään tavalla kritisoinut tai arvostellut tämän Nokian akkua. Kaksi ihan eri asiaa.Mun mielestä Nokiat on kautta historian olleet laadullisesti parhaiten rakennettuja puhelimia (en ota tällä kantaa nyt siihen mitä puhelimeen on pantu, vaan siihen että miten se on sinne laitettu). Joten aika vähän on omalla kohdalla kyseenalaistettavaa tälläsessä asiassa. Ja uskon että jos isompi akku olis värkkiin mahtunut nii se olisi sinne laitettu. Tässä on voinut olla taustalla esim että lämpötilat halutaan tiettyihin rajoihin.
Tais olla niin kauhea alku noilla ekoilla puhelimilla että nyt on pakko onnistua kunnolla, toivottavasti on jo varastot täynnä luureja.Monessa paikassa puhuvat syyskuusta, mutta päivää ei uskalla sanoa. Erikoista nokiaa.. alle puolenvuoden odottelu...
Tehdaskorjatuissa Noteissa on kuitenkin pienemmän kapasiteetin akku kuin alkuperäisissä.Toi on jo aika kaukaa haettu. Samsung itsekin myönsi että laadunvarmistus oli tuon luurin ongelmana ja että niiden akuissa oli ihan rakenteellinen vika. Siinä olisi voinut olla vaikka 1500mAh akku ja silti ne olisi voineet paskoa sen.
Sain juuri vahvistuksen, että Nokia 8:ssa ei valitettavasti ole käytössä ilmoitusledi.
"Kysymäsi ominaisuus löytyy tällä hetlellä Nokia 6:n Kiinan-versiosta, muissa sitä ei ole."
Toi on kyllä ikävä puute :/ Toi ja huono IP-luokitus pistää nyt mietityttämään. SGS 5 oli muistaakseni IP67 vuonna 2014.Sain juuri vahvistuksen, että Nokia 8:ssa ei valitettavasti ole käytössä ilmoitusledi.
"Kysymäsi ominaisuus löytyy tällä hetlellä Nokia 6:n Kiinan-versiosta, muissa sitä ei ole."
Symbianeissa oli aina päällä. Ei paha kun oli ledinäyttö.Tässä lienee kuitenkin aiemmista Nokioista tuttu ilmoitusnäyttö, joka aktivoituu kättä heilauttamalla laitteen päällä? Tai noin se ainakin Lumioissa toimi, joissa oli myös LCD näyttö. OLED näytöllisissä symbianeissa näyttö oli sen sijaan oikeasti aina päällä (paitsi taskussa), joten ilmoitukset näki helposti. Toki ledi olisi voinut olla hyvä lisä, jos tuota ilmoitusnäyttöä ei halua käyttää akun säästämiseksi.
Tässä lienee kuitenkin aiemmista Nokioista tuttu ilmoitusnäyttö, joka aktivoituu kättä heilauttamalla laitteen päällä? Tai noin se ainakin Lumioissa toimi, joissa oli myös LCD näyttö. OLED näytöllisissä symbianeissa näyttö oli sen sijaan oikeasti aina päällä (paitsi taskussa), joten ilmoitukset näki helposti. Toki ledi olisi voinut olla hyvä lisä, jos tuota ilmoitusnäyttöä ei halua käyttää akun säästämiseksi.
Toi on kyllä ikävä puute :/ Toi ja huono IP-luokitus pistää nyt mietityttämään. SGS 5 oli muistaakseni IP67 vuonna 2014.
No tietysti ja Qualcommin kautta, mutta eivät mitään softaa kehitä vaan käyttävät Google ohjelmia.Taitaa kuitenkin kiertää HMD:n kautta pienellä viiveellä.
No tietysti ja Qualcommin kautta, mutta eivät mitään softaa kehitä vaan käyttävät Google ohjelmia.
Mielenkiintoista nähdä antaako Google päivittää Android P:tä tähän ilman Treble tukea.
No tietysti ja Qualcommin kautta, mutta eivät mitään softaa kehitä vaan käyttävät Google ohjelmia.
Mielenkiintoista nähdä antaako Google päivittää Android P:tä tähän ilman Treble tukea.
Kuka noi Nokian kamerasoftat ja muut sitten koodaa, kun ne ei ole kuitenkaan Androidin vakiot?
Eiköhän se tule hyvin pitkälti suoraan Qualcommilta kun käyttävät heidän ISP teknologiaa. Vähän päälle sitten omia muokkauksia. Nokia 8: exceptional craftsmanship, camera, and performance powered by Snapdragon 835 | QualcommKuka noi Nokian kamerasoftat ja muut sitten koodaa, kun ne ei ole kuitenkaan Androidin vakiot?
Tämän mukaan juuOnkohan Suomeen tulossa dual-sim malli, ja jos on, onkohan se full active vai dual standby?
Suomeen tulee dual-SIM (ainoastaan). Arvelisin, että kyseessä on dual-standby, mutta varmaa tietoa ei ole.Onkohan Suomeen tulossa dual-sim malli, ja jos on, onkohan se full active vai dual standby?
Onko missään hands-onissa ollut testiä mikrofonien laadusta videonauhoituksessa? (keikat jne)