Tuo sosiaalisen taituruuden asiakin on paljastunut aika monimutkaiseksi osaksi treffailua tässä kun olen ollut aktiivinen reilut puoli vuotta. Olen itse sosiaalisesti hyvin taitava ja luonteeltani avoin ja positiivinen, sellainen mitä monet kuvailee helposti lähestyttäväksi tyypiksi. Tämä on kuitenkin osoittautunut jossain määrin kompastuskiveksi kun hakeekin jotain syvempää ihmissuhdetta. Sosiaalisesti taitavan ja avoimen ihmisen (no ainakin miehen) tie friendzonelle tuntuu olevan huomattavasti suorempi ja lyhyempi kuin sellaisen, josta vastapuoli ei välttämättä näe eri puolia kovin nopeasti. Toisaalta, omat kokemukset ja keskustelut on osoittaneet sen, että jopa keski-ikän korvilla naiset tuntuu olevan miehiä useammin epävarmoja siitä, mitä oikeasti hakevat.
Kahdessa tapauksessa viidestä viimeisimmästä tapailemastani naisesta on hän lopulta jättänyt homman sikseen, koska minusta tulee liian tuttu ja turvallinen olo. Neljä näistä viidestä sanoi joko ekoilla treffeillä tai pian sen jälkeen, että on ollut luontevaa ja helppoa olla tilanteessa ja on kuin olisi tunnettu jo pidempäänkin. Viides oli sellainen, että molemmat totesimme hiljaa mielissämme, että meillä ei vaan ole riittävästi yhteisiä ajatuksia. Jälkimmäinen noista pelin poikki laittaneista oli vielä sellainen tapaus, jossa fyysistä vetovoimaakin oli alusta loppuun puolin ja toisin poikkeuksellisen paljon ja olenkin ollut nyt tapauksen jäljiltä aika ihmeissäni. Kävi vielä niin ärsyttävästi, että samana päivänä oli koiran kanssa lenkillä tullut vastaan kaukaa hymyillyt nuori nainen oman koiransa kanssa ja jäänyt juttelemaan pidemmäksi aikaa niitä näitä. Oltiin nähty joskus aiemminkin, minkä hän muisti (kirjataan positiiviseksi asiaksi) ja jos olisin tiennyt että oma tie vie pian kohti seuraavaa hakua, olisin kysynyt iltalenkille seuraa. No, jos nyt ollaan kahdesti nähty niin miksei kolmannenkin kerran jonain vuonna
Sanotaan nyt kuitenkin positiiviseksi loppukaneetiksi epätoivoisille, että sovelluksissa pitää vaan jaksaa roikkua jos ei osaa toimia tuolla reaalimaailmassa asian eteen. Ei ole hätäisen hommaa ja enemmän tulee epäonnistumisia kuin onnistumisia mutta ei auta kuin puskea eteenpäin.