3. Eikö matchin tultua voi itse laittaa avausviestiä. 4. Miksi vain keskustella jos ei tapaaminen mielessä, sehän on ajanhukkaa vai "palkitseeko" algoritmi vain keskustelustakin 5. Rankaiseekohan algoritmi jos ei vastaile matcheihin ja miten vaikuttaa itselle näkyviin profiileihn jos tykkää kaikista kaiken aikaa.
Jos nainen on kategoriassa, jossa hänelle tuskin haluaa laittaa avausviestiä, mutta hänen järkevään avausviestiin voin vastata, niin kyllähän hänelle voisi laittaa avausviestin. Voin laittaa kelle vaan viestin. Miksi laittaisi viestin jollekin? Jos hän on tarpeeksi kiinnostava. Suurin osa naisista ei ole.
Tykkäykseni jälkeen tilanne on voinut muuttua matchin synnyttyä. Esimerkiksi nainen on muokannut profiilitekstiään tai ladannut lisää kuvia. Tämä on kuitenkin harvinaista, eli kategoriat harvoin muuttuvat.
Nainen saattaa vaikuttaa ulkoisesti kiinnostavalta, mutta sisäisesti epäkiinnostavalta, sellaiselta joka lähettelee yhden sanan viestejä. Jos naisen avausviesti paljastuu järkeväksi, hän siis ei kysy horoskooppiani, niin saatan hänelle vastata. Jos nainen ei ennen avausviestiään lukeudu kiinnostavimpaan 7 % naisista niin sitten ei lukeudu. Minä kuten miehet keskimäärinkin laitamme avausviestin vain kiinnostavimmalle 7 % matcheistamme.
Avausviestillään nainen osoittaa sen, että minä lukeudun hänen matchiensa kiinnostavimpaan 21 %:iin. En voi matchin synnyttyä tietää tuota, tai sitä onko hänen avausviesti järkevä.
Algoritmi palkitsee huomattavasti keskustelusta. Miehiä ainakin. Varmaan myös viestien sisältöä tai ainakin pituutta skannataan. Algoritmi palkitsee järkyttävän paljon miestä avausviestien laittamisesta - näkyvyys heti tuplataan tai triplataan. Eli jos haluaa parantaa näkyvyyttään niin avausviestiä vaan niillekin, joihin ei halua tutustua. Minä en sellaiseen ala.
Keskustelu ei ole ajanhukkaa. Suurin osa meistä keskustelee myös kaverien ja työkaverien kanssa. Vaikka keskustelun kumpikin osapuoli olisi umpihetero. Tuskin sitä ajanhukaksi laskisi. Jos naisen laskee ajanhukaksi aina, kun sitä ei pääse kohtaamaan livenä, niin 97-98 % Tinder-keskusteluista on sitten ajanhukkaa. Keskustelusta voi myös oppia jotain. Ja tapaamisesta ei välttämättä kostu mitään. Tapaamisenkin voi kokea ajanhukkana - sitä suuremmalla todennäköisyydellä mitä vähemmän on deittisovelluksessa keskusteltu. Jos nainen kokee "chattaamisen" ajanhukkana niin ei vaikuta siltä, että hän pitää näkemyksistäni, joten miksi tapaisin hänet livenä? Haluan tavata vain sellaisia naisia, joiden mielestä keskustelu kanssani on niin kiinnostavaa, että haluavat tehdä sitä livenäkin.
Miehen kannattaa Tinderissä tykätä noin 30-35 % naisista. Jos vähemmän niin algoritmi rankaisee liian vaativana ja jos yli 50 % niin algoritmi toteaa, että tämän taso tuskin kummoinen on, kun tykkää useammasta kuin joka toisesta. Myös profiiliin käytetty aika vaikuttaa. Jos laittaa tykkäyksen jo kuvien perusteella lukematta naisen horoskooppia jne. niin algoritmi laskee näkyvyyttäsi.
Tinder on sellainen sovellus, että kun laukoo faktoja tiskiin siitä menosta niin yleisö ulvoo naurusta ja räkättää kippurassa:
Linkki: https://youtu.be/4qgkDOFcyps?si=AsEodMfamTYjoP6J