Siellä ilmoituksessa lukee. Se on tuning pajan nimi.Badgetunaus ei aukene minulle, ehkäpä sisäpiirijuttuja? Mielestäni vasemmalla lukee wald? suomeksi metsä..
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Siellä ilmoituksessa lukee. Se on tuning pajan nimi.Badgetunaus ei aukene minulle, ehkäpä sisäpiirijuttuja? Mielestäni vasemmalla lukee wald? suomeksi metsä..
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.
Muutenkin tuommoinen all show no go yhdistettynä tuohon hintaan on aika varmasti sen tae, että pääsee Saber jatkossakin nauttimaan hienosta lisäerikoisuudesta nimeltä oikeanpuoleinen ohjaus mersun ratissa.
Ajelin joskus jonkin aikaa japanin autolla. Ei se nyt mitään niin ihmeellistä ollut. Ainoa mikä vaati totuttelua oli, että tuppasi herkästi auto ajautumaan tien oikeaan reunaan, kun istuin siellä oikealla. Vaati aktiivista mentaalista opettelua saada se sinne kaistan keskelle tai hieman vasempaan. Tottumiskysymys.Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.
Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
Yksinkertaisesti kamala jäte. Alitehoinen ja vielä tuunattu piloille. Toisaalta hyvä ettei tuohon ole uhrattu oikeaa AMG:tä.Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.
Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.
Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.
Aika erikoista etteivät ole tehneet uudelleenohjauksia noista classic-linkeistä uuteen versioon.Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.
Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.
Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
En tiedä, onko tämä löytö, mutta Väänäsen autolla on kovat palkat sihteereillä... Toimistomaksu 600€!
Näköjään päivitetty 24h. (Karmeaa sanoa mutta seuraako ne tätä jonkun sattuman kautta) Mutta joo nyt 149€ mikä on täysin järjetön hinta muutenkin. Kuussatanen uuden auton toimitus sis. kuljetus hangosta jonnein + putsit yms.
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
Tottakai tulee kokeilla kiihdytystä. Revittely sitten aivan eriasia.Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).
Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.
Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.
Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
Joo, eiköhän ehjän auton pitäisi tuo kestää. Eli testasin paikaltaan rauhassa lähtien, että miten kiihtyy 100km/h vauhtiin asti. Opel punaraja taisi olla muutenkin aika alhaalla, 6000rpm.Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.
Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.
Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
Onko tälle "tiukat sytkäajoitukset"-väitteelle mitään lähdettä tueksi?Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu. Niissä niin tiukat sytkäajoitukset että herkästi nakuttavat itsensä paskaksi Voi välttää ehkä käyttämällä vain korkeaoktaanista bensaa ja sillä ettei pidä kaasua matalilla kierroksilla pohjassa....
Opel 1.4-1.6 turbo engine issues and how to prevent them | And Çetin
The Official Website of And Mehmet Çetinandcetin.com
The Opel 1.4T (A14NET) and 1.6T (A16XHT) turbocharged engines, part of the SIDI (Spark Ignition Direct Injection) family, were produced between 2010 and 2020. The 1.4T delivers 140-150 HP, while the 1.6T outputs 170 HP. Both engines are equipped with direct injection and turbocharging for improved performance and efficiency. These engines were used in several Opel models, including the Astra J/K, Insignia, and Mokka. They were also used in the Chevrolet Cruze.
Several recurring issues and points of advice related to Opel’s 1.4T, 1.6T, and other turbocharged engines emerge. Below is an analysis and summary:
1.
- Piston and ring failures (often referred to as piston or piston-ring breakage) are a common issue, especially with the 1.4T SIDI (150 HP) and 1.6T SIDI (170 HP) engines. LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) is often cited as a primary cause, leading to violent knocking and subsequent piston damage.
- In automatic transmission vehicles, LSPI is particularly common due to poor calibration, and it tends to occur when the engine operates at low RPMs while under load (e.g., sudden acceleration without downshifting). Transmission software updates are suggested to prevent these problems.
- The A14NET (1.4T 140 HP) engine used in Astra J models shows fewer issues than the newer SIDI variants, though the potential for piston failure still exists if the engine isn't properly maintained.
.
- Many users have experienced expensive repair costs following piston or engine failure, with figures ranging from 50,000 to 200,000 TL in Turkey for replacements or rebuilds. Some feel that once these failures occur, the engine never fully recovers, even after major repairs.
7.
- Use high-quality oil (Dexos1 Gen3), high-octane fuel, and replace spark plugs and filters regularly.
- Avoid driving at low RPMs with heavy throttle input, which is linked to piston failure.
- Consider installing additional cooling solutions (oil coolers, lower-temp thermostats) to mitigate heat buildup.
Juurikin näin. lisäksi A14NET johon spoilerin kirjoituksessa viitataan on tietääkseni imukanavaruiskutteinen moottori.Eikai LSPI:llä ole mitään tekemistä sytkäajoitusten kanssa?
Litranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.Harvinaista, kolmella rengassarjalla (nasta/KE-kitka/kesä) tuleva auto.
Manuaalilootalla vielä. Voi näppärästi vaihtaa koneen ja kytkimen samalla kertaaLitranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.
Litranen Ecoboost jolla on ajettu 165k, uhka vai mahdollisuus Päältä ihan nätti kuitenkin.
Uskomaton suoritus tämä 362tkm. Epäilen, että on mittaroitu +200tkm:ä mittariin lisää.Porsche Cayenne, 2003, Pori | Huutokaupat.com
Siistikuntoinen Porsche kunnostettavaksi. Auto on mukava ajettava, eikä siitä kuulunut mitään ylimääräisiä kolinoita ennen tuota moottorin etuosasta kuuluvaa naputusta. Vaihteisto vaihtoi nätisti ja nelivetokin tuntui toimivan hyvin. Nastarenkaat saa mukaan, mutta niissä ei ole vanteita. Auto...huutokaupat.com
Yksi ilmoitus tuli mieleen, V8 samanlaisesta - ei käy kaikilla pytyillä. Kaikki vedot tallessa..ööö. Mutta raviharrastaja myyjänä. Sittenhän noita on näkynyt huutokaupoissa muutenkin.
Yksi oli lähtöhinnaltaan 7000, niine vikoineen mitä mainittu, vähän ravistaa, jarrut, pikselit näytössä. Joku tarjosi 10€ ja voitti palkinnon hintaan 7010€ halusi tai ei.
Riippuu miltä pytyt näyttää ja millaisia mäntiä mailmalla on saatavana. Halvempi ratkaisu on alusil-hoonata sylinterit uusiksi. Porsche myös myy kokonaista alakertaa muista saksalaisvalmistajista poiketen yllättävän huokeaan hintaan.Kone pois ja 8kpl tälläsiä: https://www.design911.co.uk/p/cast-iron-cylinder-repair-liners-porsche-v8-models/
Toki jos leikkiin viitsii ryhtyä, niin auton tulisi kyllä olla ilmainen.
Ei
Riippuu miltä pytyt näyttää ja millaisia mäntiä mailmalla on saatavana. Halvempi ratkaisu on alusil-hoonata sylinterit uusiksi. Porsche myös myy kokonaista alakertaa muista saksalaisvalmistajista poiketen yllättävän huokeaan hintaan.
Eli ei käytännössä kannata koskea moiseen paskakasaan, vastaa ostaa se turbo-versio suoraan, jos malli kutkuttaa (tai sitten dieselinä Vw:n merkki keulalla).
Tästä huomauttaisin, että se susi on vanhempi 1,4T, jota oli esim. Astra J:ssä.Noi opelin 1.4T:n on ihan susia, hyvä ettet ostanu
Mistä epäilys että autossa on jokin pielessä jos se myydään? Toisekseen en ymmärrä isosti rakennettua diiselimersua joka menee 0-100 reilu 7.sek. Ei kuulosta kovin vauhdikkaalta laitteelta mutta pitäähän harrastuksia olla.Mikäköhän modi on mennyt pieleen, että on auto laitettu myyntiin?
Maininta "laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa" kuulostaa siltä, että kyseessä on arvaus. Koko ajan pelko persiissä, että siellä on muutakin?Jotain outoa tuossa mesessä pitää olla kun on viimeaikoina paljon rempattu. Jos kaikki olisi kunnossa luulisi ajelevan tyytyväisenä vielä monia vuosia.
Saako viinapullot kaupanpäälle?
"Laatikkoöljyt vaihtuu 16.12"Maininta "laatikkoon pitäs kyb/johdinlevy vaihtaa" kuulostaa siltä, että kyseessä on arvaus. Koko ajan pelko persiissä, että siellä on muutakin?
Mistä epäilys että autossa on jokin pielessä jos se myydään? Toisekseen en ymmärrä isosti rakennettua diiselimersua joka menee 0-100 reilu 7.sek. Ei kuulosta kovin vauhdikkaalta laitteelta mutta pitäähän harrastuksia olla.