- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 937
Ruostevikaiseen (Mazdaan) uppoaa helpostiTonni vuoteen alkaa olemaan jo semmoinen summa, että ei sitä saa useampana vuonna peräkkäin mitenkään upotettua johonkin 10k peruskippoon.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruostevikaiseen (Mazdaan) uppoaa helpostiTonni vuoteen alkaa olemaan jo semmoinen summa, että ei sitä saa useampana vuonna peräkkäin mitenkään upotettua johonkin 10k peruskippoon.
Missä 10k€ autossa on niin paljon vikoja että kuluu tonni tai yli vuosittain? Ja mitkä ne kyseiset korjaukset on?Ruostevikaiseen (Mazdaan) uppoaa helposti
Tonni vuoteen alkaa olemaan jo semmoinen summa, että ei sitä saa useampana vuonna peräkkäin mitenkään upotettua johonkin 10k peruskippoon.
Et ole tainnut ruostevikaista japsia lähtenyt tekohengittämään, jos joudut tällaista kysymään? Oikea kysymys minusta olisi miksi tuollainen ruostepommi on 10 k€ auto ylipäätään. Tekniikka kyllä kestää, kori riippuu jo yksilöstäkin ja sijainnissta missä sitä on ajettu/pidetty.Missä 10k€ autossa on niin paljon vikoja että kuluu tonni tai yli vuosittain? Ja mitkä ne kyseiset korjaukset on?
Yksi japanilainen auto on ollut. 20v vanha ja ruosteeton. Sen takia kysyinkin että minkälaisesta hommasta on kyse. Kuvittelin että jos on ruostetta, niin saisi korjattua kerralla/suojattua eikä siihen tonnia mene vuodessa.Et ole tainnut ruostevikaista japsia lähtenyt tekohengittämään, jos joudut tällaista kysymään? Oikea kysymys minusta olisi miksi tuollainen ruostepommi on 10 k€ auto ylipäätään. Tekniikka kyllä kestää, kori riippuu jo yksilöstäkin ja sijainnissta missä sitä on ajettu/pidetty.
Missä 10k€ autossa on niin paljon vikoja että kuluu tonni tai yli vuosittain? Ja mitkä ne kyseiset korjaukset on?
Ai nopeasti päästiin ruostepommiin BTW Nyt alla 24 vuotta vanha auto jolla ajettu 200tkm ja ei ruostetta. Eihän se pohja uusi ole, mutta ei sinne reikiä vielä pariin vuoteen ole tulossa.
Mistä muuten näitte että kitkat on orggikset vai onko se oletus kilometrien perusteella ?
No mulla lähti yksi Jazz vaihtoon, kun 4 vuoden kohdalla alkoi oven sisäpuolelta karkaamaan ruoste jo ulospäin näkyväksi. Pohja oli karun näköinen ja 3 v. jälkeen. Noi Mazdat ovat vielä surullisen kuuluisia ruostumisestaan. Sen voin sanoa, että 20 v. ja ruosteeton on täyttä paskapuhetta, jos kyseessä on käyttöauto. Ruostetta ei mitenkään "korjata" vaan vain hidastetaan vääjäämätöntä, kun se kerran on lähtenyt etenemään. Kerralla kunnostaen tonnien homma, katsastusmiehin kehoituksesta palikka kerrallaan (helmat, kaaret,...) helposti tonnin vuosi. Toki Rane hoitaa kilikalilla halvemmalla, mutta sitten on turha teeskennellä edes 10 k€ autoa saati ongelman korjausta. Pari vuotta ja samassa paikassa laajempi ongelma.Yksi japanilainen auto on ollut. 20v vanha ja ruosteeton. Sen takia kysyinkin että minkälaisesta hommasta on kyse. Kuvittelin että jos on ruostetta, niin saisi korjattua kerralla/suojattua eikä siihen tonnia mene vuodessa.
Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.No mulla lähti yksi Jazz vaihtoon, kun 4 vuoden kohdalla alkoi oven sisäpuolelta karkaamaan ruoste jo ulospäin näkyväksi. Pohja oli karun näköinen ja 3 v. jälkeen. Noi Mazdat ovat vielä surullisen kuuluisia ruostumisestaan. Sen voin sanoa, että 20 v. ja ruosteeton on täyttä paskapuhetta, jos kyseessä on käyttöauto. Ruostetta ei mitenkään "korjata" vaan vain hidastetaan vääjäämätöntä, kun se kerran on lähtenyt etenemään. Kerralla kunnostaen tonnien homma, katsastusmiehin kehoituksesta palikka kerrallaan (helmat, kaaret,...) helposti tonnin vuosi. Toki Rane hoitaa kilikalilla halvemmalla, mutta sitten on turha teeskennellä edes 10 k€ autoa saati ongelman korjausta. Pari vuotta ja samassa paikassa laajempi ongelma.
Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.
Ja kyllähän ruosteen voi korjata jos osaa. Toki vaatii peltityötä ja hitsaamists.
En tiedä mitä Jazzia kuvittelet korjaavasi, mutta 3 v. vanhaan autoon ei parilla sadalla maalattua uutta ovea saa. Ovenkahvakin voi tehdä tiukkaa. Ja tietysti ruosteen voi poistaa, mutta sellaista ei kannata 10 k€ autoon oikeasti tehdä. Josta päästiin siihen sun ihmettelyyn, että miten tonni/v voi mennä tuollaiseen vanhempaan autoon.Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.
Ja kai ruosteen voi korjata jos osaa. Toki vaatii peltityötä ja hitsaamists.
20 v. vanha japanilainen auto vaatisi jo aikamoisen ihmeen, että ruostetta ei ole olisi. Toki jos käsitys "ei ruostetta" tarkoittaa vain näkyvää ruostetta, niin äärimmäisen hyvällä tuurilla ja suojauksella joku yksilö voi löytyä. Sekin päättyy sitten tietysti siihen, kun ikävä katsastusmies rikkoo ehjän pinnan.Ehkä sinulla on ollut se harvinainen poikkeusyksilö, joka oli ruostesuojattu uutena ja tehty jatkokäsittelyt säännöllisesti? Harvoin vain vanhoissa autoissa on...
e: Noi renkaat ovat kyllä täysin edesvastuuttomat myydä. Varmasti aivan korput, jotka eivät pidä liukkaalla yhtään.
Katsastusmiesten suusta tullut kyseinen kommentti. En usko että useampi valehtelisi, mutta kai se on ennemmin uskottava mitä netissä kerrotaan.En tiedä mitä Jazzia kuvittelet korjaavasi, mutta 3 v. vanhaan autoon ei parilla sadalla maalattua uutta ovea saa. Ovenkahvakin voi tehdä tiukkaa. Ja tietysti ruosteen voi poistaa, mutta sellaista ei kannata 10 k€ autoon oikeasti tehdä. Josta päästiin siihen sun ihmettelyyn, että miten tonni/v voi mennä tuollaiseen vanhempaan autoon.
20 v. vanha japanilainen auto vaatisi jo aikamoisen ihmeen, että ruostetta ei ole olisi. Toki jos käsitys "ei ruostetta" tarkoittaa vain näkyvää ruostetta, niin äärimmäisen hyvällä tuurilla ja suojauksella joku yksilö voi löytyä. Sekin päättyy sitten tietysti siihen, kun ikävä katsastusmies rikkoo ehjän pinnan.
e: Noi renkaat ovat kyllä täysin edesvastuuttomat myydä. Varmasti aivan korput, jotka eivät pidä liukkaalla yhtään.
Heh, katsastusmiehen ruosteeton tarkoittaa lähinnä sitä, että ei mene piikki läpi. Sen takia tuollainenkin Mazda kannattaa käyttää jossain asemalla tarkastuksessa, jos oikeasti meinaa ostaa. Kokenut kaveri tietää v-mäisen hyvin automallien heikot pisteet mihin kannattaa piikkiä tökkiä.
Nyt aletaan olla jo aika kaukana ketjun aiheesta, mutta jos minua ei nyt bännättäisi offtopicista... Alla oma Focus, lähtökilsat 137tkm ja ikää 21 vuotta. Nyt 2v 4kk ja 37tkm myöhemmin Excel näyttää seuraavaa:
Tämä auto myydään vain herrasmiehelle.
Polo 1.9 SDI, vm.00/317tkm, hp. 950€
Hintapyynti nyt 780 euroa.
Tuon hintaluokan autoissa se jo vaikuttaa paljon auton hintaan onko millaiset renkaat alla ja onko polttoainetankissa miten paljon polttoainetta. Ja toki se montako kuukautta ajoaikaa ennen seuraavaa katsastusta.
Volkswagen Polo
Style Business 1,0 TSI 70 kW **Peruutuskamera**
16 700 €
Mittarilukema
76 000 km
Moottori
1.0 l, Bensiini
Vuosimalli
2022 (ensirek. 1-2022)
Vaihteisto
Manuaali
Vetotapa
Etuveto
Toimistomaksu
199 €
Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.Ilmoituksesta sanoi:Vielä erikoisemman autosta tekee oikean puolen ohjaus, sillä auto on Aasianvienti-mallisarjaa. Minulla on ollut muutama JDM-auto käyttiksenä, ja henkilökohtaisesti olen tykännyt ajaa oikeanpuoleisella ohjauksella, se on vain yksi hieno lisäerikoisuus autossa, herättää kysyviä katseita ihmisissä.
Harmi ettei todellisesta sävystä vain saa selkoa kun on filttereiden läpi kuvattu. Kuvissa näyttää kyllä hyvälle.Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Badgetunaus ei aukene minulle, ehkäpä sisäpiirijuttuja? Mielestäni vasemmalla lukee wald? suomeksi metsä..Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Selitykset badgeille on kuvauksessa: "tämä on Aasialaisen arvostetun tuning-pajan, Waldin tuunaama "Black Bison"-edition."Badgetunaus ei aukene minulle, ehkäpä sisäpiirijuttuja? Mielestäni vasemmalla lukee wald? suomeksi metsä..
Siellä ilmoituksessa lukee. Se on tuning pajan nimi.Badgetunaus ei aukene minulle, ehkäpä sisäpiirijuttuja? Mielestäni vasemmalla lukee wald? suomeksi metsä..
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.
Muutenkin tuommoinen all show no go yhdistettynä tuohon hintaan on aika varmasti sen tae, että pääsee Saber jatkossakin nauttimaan hienosta lisäerikoisuudesta nimeltä oikeanpuoleinen ohjaus mersun ratissa.
Ajelin joskus jonkin aikaa japanin autolla. Ei se nyt mitään niin ihmeellistä ollut. Ainoa mikä vaati totuttelua oli, että tuppasi herkästi auto ajautumaan tien oikeaan reunaan, kun istuin siellä oikealla. Vaati aktiivista mentaalista opettelua saada se sinne kaistan keskelle tai hieman vasempaan. Tottumiskysymys.Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.
Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
Yksinkertaisesti kamala jäte. Alitehoinen ja vielä tuunattu piloille. Toisaalta hyvä ettei tuohon ole uhrattu oikeaa AMG:tä.Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.
Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.
Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.
Aika erikoista etteivät ole tehneet uudelleenohjauksia noista classic-linkeistä uuteen versioon.Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.
Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.
Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
En tiedä, onko tämä löytö, mutta Väänäsen autolla on kovat palkat sihteereillä... Toimistomaksu 600€!
Näköjään päivitetty 24h. (Karmeaa sanoa mutta seuraako ne tätä jonkun sattuman kautta) Mutta joo nyt 149€ mikä on täysin järjetön hinta muutenkin. Kuussatanen uuden auton toimitus sis. kuljetus hangosta jonnein + putsit yms.
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
Tottakai tulee kokeilla kiihdytystä. Revittely sitten aivan eriasia.Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).
Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.
Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.
Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
Joo, eiköhän ehjän auton pitäisi tuo kestää. Eli testasin paikaltaan rauhassa lähtien, että miten kiihtyy 100km/h vauhtiin asti. Opel punaraja taisi olla muutenkin aika alhaalla, 6000rpm.Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.