Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tonni vuoteen alkaa olemaan jo semmoinen summa, että ei sitä saa useampana vuonna peräkkäin mitenkään upotettua johonkin 10k peruskippoon.

Tonni vuodessa paljon? Jos olisin ostamassa tuollaista karvan alle 100tkm ajettua, niin seuraavan 5v/75 tkm aikana eteen tulisi todennäköisesti ainakin:

-Rengassarjan uusinta 500€ x 2 (jos kesärenkaatkin 13-vuotiaat, kuten ne kitkat)
-Uudet levyt ja palat akselille 500€ x 2 (automaattivaihteiset tykkää kuluttaa jarruja)

Tuohon menee jo pelkästään kaksi tonnia, jää kolme tonnia. Hypoteettisesti rahaa voisi kuluttaa lisäksi jumittaviin jarrusatuloihin, pyöränlaakereihin, alapalloniveliin, raidentangonpäihin, vuotaviin iskareihin, outoon käynti-/sytytyshäiriöön, käsijarrukaapeleihin, vikaantuvaan lambda-anturiin/termostaattiin/puhallinmoottoriin, ruostevikoihin ja niin edelleen. Tai sitten isompi paukku moottorissa tai vaihdelaatikossa, niin menee kerralla ne kolme tonnia...
 
Missä 10k€ autossa on niin paljon vikoja että kuluu tonni tai yli vuosittain? Ja mitkä ne kyseiset korjaukset on?
Et ole tainnut ruostevikaista japsia lähtenyt tekohengittämään, jos joudut tällaista kysymään? Oikea kysymys minusta olisi miksi tuollainen ruostepommi on 10 k€ auto ylipäätään. Tekniikka kyllä kestää, kori riippuu jo yksilöstäkin ja sijainnissta missä sitä on ajettu/pidetty.
 
Et ole tainnut ruostevikaista japsia lähtenyt tekohengittämään, jos joudut tällaista kysymään? Oikea kysymys minusta olisi miksi tuollainen ruostepommi on 10 k€ auto ylipäätään. Tekniikka kyllä kestää, kori riippuu jo yksilöstäkin ja sijainnissta missä sitä on ajettu/pidetty.
Yksi japanilainen auto on ollut. 20v vanha ja ruosteeton. Sen takia kysyinkin että minkälaisesta hommasta on kyse. Kuvittelin että jos on ruostetta, niin saisi korjattua kerralla/suojattua eikä siihen tonnia mene vuodessa.
 
Ai nopeasti päästiin ruostepommiin :D BTW Nyt alla 24 vuotta vanha auto jolla ajettu 200tkm ja ei ruostetta. Eihän se pohja uusi ole, mutta ei sinne reikiä vielä pariin vuoteen ole tulossa.
Mistä muuten näitte että kitkat on orggikset vai onko se oletus kilometrien perusteella ?
 
Missä 10k€ autossa on niin paljon vikoja että kuluu tonni tai yli vuosittain? Ja mitkä ne kyseiset korjaukset on?

Nyt aletaan olla jo aika kaukana ketjun aiheesta, mutta jos minua ei nyt bännättäisi offtopicista... Alla oma Focus, lähtökilsat 137tkm ja ikää 21 vuotta. Nyt 2v 4kk ja 37tkm myöhemmin Excel näyttää seuraavaa:

1732483278378.jpeg


Toki listassa on myös korjausten/renkaiden lisäksi "määräaikaishuollot" (öljyjen ja suodattimien vaihdot), mutta ne ei paljoa ole teettäneet kokonaisuudessa. Lisäksi mukana on turhamaisuutta - olisihan sitä voinut laittaa vaikkapa huulirasvaa kalliiden erikoisrasvojen sijaan sekä uusia vain se tyhjää pyörivä pinnapultti/mutteri - mutta kun ne muutkin oli todennäköisesti menossa piakkoin, niin mieluummin tekee kerralla. Käynnistysakku uusittiin varmuuden vuoksi, kun sillä ikää 13 vuotta, vaikka jännitemittaus olikin OK. Talvirenkaillakin olisi voinut vielä ajaa pinnan puolesta (6-7 mm) vuosikaudet, mutta kahdeksan talvea ja 40 tkm oikeutti mielestäni vaihtoon. Toisaalta on hyödynnetty esimerkiksi edellisen auton kesärenkaat laskematta niille mitään hintaa...

Oletan, että tammikuussa tulee katsastuksen muodossa taas lisää korjattavaa. Alusta kuitenkin käytännössä koskematon, niin eiköhän siellä ole jossakin jotakin väljää...

Ai nopeasti päästiin ruostepommiin :D BTW Nyt alla 24 vuotta vanha auto jolla ajettu 200tkm ja ei ruostetta. Eihän se pohja uusi ole, mutta ei sinne reikiä vielä pariin vuoteen ole tulossa.
Mistä muuten näitte että kitkat on orggikset vai onko se oletus kilometrien perusteella ?

Noissa kuvissahan se näkyy, Contivikingcontact 5 (nyt jos rengasliikkeestä kysyt Contin kitkoja, niin ollaan jo VC8:ssa) ja DOT-koodikin näkyvissä.
 
Yksi japanilainen auto on ollut. 20v vanha ja ruosteeton. Sen takia kysyinkin että minkälaisesta hommasta on kyse. Kuvittelin että jos on ruostetta, niin saisi korjattua kerralla/suojattua eikä siihen tonnia mene vuodessa.
No mulla lähti yksi Jazz vaihtoon, kun 4 vuoden kohdalla alkoi oven sisäpuolelta karkaamaan ruoste jo ulospäin näkyväksi. Pohja oli karun näköinen ja 3 v. jälkeen. Noi Mazdat ovat vielä surullisen kuuluisia ruostumisestaan. Sen voin sanoa, että 20 v. ja ruosteeton on täyttä paskapuhetta, jos kyseessä on käyttöauto. Ruostetta ei mitenkään "korjata" vaan vain hidastetaan vääjäämätöntä, kun se kerran on lähtenyt etenemään. Kerralla kunnostaen tonnien homma, katsastusmiehin kehoituksesta palikka kerrallaan (helmat, kaaret,...) helposti tonnin vuosi. Toki Rane hoitaa kilikalilla halvemmalla, mutta sitten on turha teeskennellä edes 10 k€ autoa saati ongelman korjausta. Pari vuotta ja samassa paikassa laajempi ongelma.
 
No mulla lähti yksi Jazz vaihtoon, kun 4 vuoden kohdalla alkoi oven sisäpuolelta karkaamaan ruoste jo ulospäin näkyväksi. Pohja oli karun näköinen ja 3 v. jälkeen. Noi Mazdat ovat vielä surullisen kuuluisia ruostumisestaan. Sen voin sanoa, että 20 v. ja ruosteeton on täyttä paskapuhetta, jos kyseessä on käyttöauto. Ruostetta ei mitenkään "korjata" vaan vain hidastetaan vääjäämätöntä, kun se kerran on lähtenyt etenemään. Kerralla kunnostaen tonnien homma, katsastusmiehin kehoituksesta palikka kerrallaan (helmat, kaaret,...) helposti tonnin vuosi. Toki Rane hoitaa kilikalilla halvemmalla, mutta sitten on turha teeskennellä edes 10 k€ autoa saati ongelman korjausta. Pari vuotta ja samassa paikassa laajempi ongelma.
Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.

Ja kai ruosteen voi korjata jos osaa. Toki vaatii peltityötä ja hitsaamists.
 
Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.

Ja kyllähän ruosteen voi korjata jos osaa. Toki vaatii peltityötä ja hitsaamists.

Ehkä sinulla on ollut se harvinainen poikkeusyksilö, joka oli ruostesuojattu uutena ja tehty jatkokäsittelyt säännöllisesti? Harvoin vain vanhoissa autoissa on...
 
Voit sanoa mitä sanot, se ei paljon kosketa. Ruostetta kyseisessä autossa ei ollut. Uusi ovi Jazziin olisi varmasti ollut pari sataa euroa.

Ja kai ruosteen voi korjata jos osaa. Toki vaatii peltityötä ja hitsaamists.
En tiedä mitä Jazzia kuvittelet korjaavasi, mutta 3 v. vanhaan autoon ei parilla sadalla maalattua uutta ovea saa. Ovenkahvakin voi tehdä tiukkaa. Ja tietysti ruosteen voi poistaa, mutta sellaista ei kannata 10 k€ autoon oikeasti tehdä. Josta päästiin siihen sun ihmettelyyn, että miten tonni/v voi mennä tuollaiseen vanhempaan autoon.
Ehkä sinulla on ollut se harvinainen poikkeusyksilö, joka oli ruostesuojattu uutena ja tehty jatkokäsittelyt säännöllisesti? Harvoin vain vanhoissa autoissa on...
20 v. vanha japanilainen auto vaatisi jo aikamoisen ihmeen, että ruostetta ei ole olisi. Toki jos käsitys "ei ruostetta" tarkoittaa vain näkyvää ruostetta, niin äärimmäisen hyvällä tuurilla ja suojauksella joku yksilö voi löytyä. Sekin päättyy sitten tietysti siihen, kun ikävä katsastusmies rikkoo ehjän pinnan.

e: Noi renkaat ovat kyllä täysin edesvastuuttomat myydä. Varmasti aivan korput, jotka eivät pidä liukkaalla yhtään.
 
e: Noi renkaat ovat kyllä täysin edesvastuuttomat myydä. Varmasti aivan korput, jotka eivät pidä liukkaalla yhtään.

Tätä olen kyllä aina miettinyt ja ihmetellyt, että jotkut autoliikkeet laittaa kuvaan just tuollaiset ikivanhat nakit tai jotkut kiinalaiset nastarenkaat. Ja sitten voi olla, että kolme vuotta vanha auto kaksilla renkailla, mutta toisia renkaita ei edes näytetä, jotta näkisi, millaisilla vanteilla ne on ja onko ne kitkat vai nastat.

Miksi? Renkaiden piilottelija yrittää saada asiakkaan ottamaan yhteyttä ja kysymään toisista renkaista, jotta päästään kontaktiin? Ja vanhoja renkaita esittelevä taas antaa asiakkaalle suoraan tinkimisen perusteen?
 
En tiedä mitä Jazzia kuvittelet korjaavasi, mutta 3 v. vanhaan autoon ei parilla sadalla maalattua uutta ovea saa. Ovenkahvakin voi tehdä tiukkaa. Ja tietysti ruosteen voi poistaa, mutta sellaista ei kannata 10 k€ autoon oikeasti tehdä. Josta päästiin siihen sun ihmettelyyn, että miten tonni/v voi mennä tuollaiseen vanhempaan autoon.

20 v. vanha japanilainen auto vaatisi jo aikamoisen ihmeen, että ruostetta ei ole olisi. Toki jos käsitys "ei ruostetta" tarkoittaa vain näkyvää ruostetta, niin äärimmäisen hyvällä tuurilla ja suojauksella joku yksilö voi löytyä. Sekin päättyy sitten tietysti siihen, kun ikävä katsastusmies rikkoo ehjän pinnan.

e: Noi renkaat ovat kyllä täysin edesvastuuttomat myydä. Varmasti aivan korput, jotka eivät pidä liukkaalla yhtään.
Katsastusmiesten suusta tullut kyseinen kommentti. En usko että useampi valehtelisi, mutta kai se on ennemmin uskottava mitä netissä kerrotaan.

Turha tästä offtopicina sen enempää kirjoitella.
 
Heh, katsastusmiehen ruosteeton tarkoittaa lähinnä sitä, että ei mene piikki läpi. Sen takia tuollainenkin Mazda kannattaa käyttää jossain asemalla tarkastuksessa, jos oikeasti meinaa ostaa. Kokenut kaveri tietää v-mäisen hyvin automallien heikot pisteet mihin kannattaa piikkiä tökkiä.
 
Heh, katsastusmiehen ruosteeton tarkoittaa lähinnä sitä, että ei mene piikki läpi. Sen takia tuollainenkin Mazda kannattaa käyttää jossain asemalla tarkastuksessa, jos oikeasti meinaa ostaa. Kokenut kaveri tietää v-mäisen hyvin automallien heikot pisteet mihin kannattaa piikkiä tökkiä.

Omaanikin kehuttiin viimeksi "eihän siinä oo ruostettakaan missään", oli vähän pokassa pitelemistä kun olen kuitenkin nostanut mm. taka-akselipalkin kohdalta ja tiedän, että hieman rusehtavaa siellä jo on. Toki voisi olla törkeämmässäkin kunnossa tässä iässä.
 
Nyt aletaan olla jo aika kaukana ketjun aiheesta, mutta jos minua ei nyt bännättäisi offtopicista... Alla oma Focus, lähtökilsat 137tkm ja ikää 21 vuotta. Nyt 2v 4kk ja 37tkm myöhemmin Excel näyttää seuraavaa:

1732483278378.jpeg

Eihän tuo paha ole jos tonnilla olet vuodessa selvinnyt vanhan auton huolloista ja korjailuista. Tosin hintaa selittänee osin se oman työn määrä.

Jossain vaiheessa se vanhan käyttöauton korjailu alkaa olla niin kallista, että halvemmaksi tulee ajaa paaliin se ja ostaa hieman tuoreempi ja ehyempi tilalle.

Sähköautojen osalta sitten se akuston uusimistarve taitaa olla se hetki kun koko auto kannattaa paalata tyypillisesti.


Jotta ei mene ihan offtopic jutuksi, niin
Tämä auto myydään vain herrasmiehelle.


Polo 1.9 SDI, vm.00/317tkm, hp. 950€

Hintapyynti nyt 780 euroa.

Tuon hintaluokan autoissa se jo vaikuttaa paljon auton hintaan onko millaiset renkaat alla ja onko polttoainetankissa miten paljon polttoainetta. Ja toki se montako kuukautta ajoaikaa ennen seuraavaa katsastusta.
 
Viimeksi muokattu:
Hintapyynti nyt 780 euroa.

Tuon hintaluokan autoissa se jo vaikuttaa paljon auton hintaan onko millaiset renkaat alla ja onko polttoainetankissa miten paljon polttoainetta. Ja toki se montako kuukautta ajoaikaa ennen seuraavaa katsastusta.

Tuossa asiat päällisin puolin ok, katsastus ensi kesänä ja varmaan noilla kiinannastoillakin talven pärjäilisi. Jos joulu-huhtikuun ajelee (5 kk), niin arvonalenema on 156€/kk. Ja nastat nyppimällä voi ajaa vielä pari kuukautta lisää katsastukseen. Mutta ehkä tuossa on jotakin vikaa, kun ei ole käynyt kaupaksi.
 
Pikkuautot pitävät arvonsa hyvin, kuten altakin nähdään. Uutena tuollaisen listahinta on ollut n. 24000€ lisävarusteineen ja toimituskuluineen. Pari-kolme tonnia pois hinnasta, niin voisi alkaa kiinnostaa itseäkin.


Volkswagen Polo​

Style Business 1,0 TSI 70 kW **Peruutuskamera**
16 700 €
Mittarilukema
76 000 km
Moottori
1.0 l, Bensiini
Vuosimalli
2022 (ensirek. 1-2022)
Vaihteisto
Manuaali
Vetotapa
Etuveto
Toimistomaksu
199 €
 
Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella :cool:

Ilmoituksesta sanoi:
Vielä erikoisemman autosta tekee oikean puolen ohjaus, sillä auto on Aasianvienti-mallisarjaa. Minulla on ollut muutama JDM-auto käyttiksenä, ja henkilökohtaisesti olen tykännyt ajaa oikeanpuoleisella ohjauksella, se on vain yksi hieno lisäerikoisuus autossa, herättää kysyviä katseita ihmisissä.
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.
Muutenkin tuommoinen all show no go yhdistettynä tuohon hintaan on aika varmasti sen tae, että pääsee Saber jatkossakin nauttimaan hienosta lisäerikoisuudesta nimeltä oikeanpuoleinen ohjaus mersun ratissa.
 
Tuolle on ilmeisesti tullut Waldilla väärä mallinimi, ”black poodle” olisi asiankuuluva kun katsotaan pellin alle. Jätetään se Bison V8:ille…
Oikean puolen ohjaus avoautossa olisi kyllä melko hämmentävä, kaupungissa valoissa istuskellaan silloin alle metrin päässä valoissa odottavissa jalankulkijoista, kuulet kirjaimellisesti kaiken mitä siinä tolpalla höpistään. Ei todellakaan ujon pojan/tytön hommaa, tai jos ei tykkää olla huomion keskipisteenä.
 
Tässä on varmaan yksi "parhaista" myyntipuheista, millä yritetään RHD-autoa myydä.
Muutenkin tuommoinen all show no go yhdistettynä tuohon hintaan on aika varmasti sen tae, että pääsee Saber jatkossakin nauttimaan hienosta lisäerikoisuudesta nimeltä oikeanpuoleinen ohjaus mersun ratissa.

Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.

Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
 
Taitaa olla tuo oikean puolen oleva ratti tosiaan sellainen spesiaalimpi erikoisuus, jota harva suomalainen Suomessa autoileva kovinkaan korkealle osaa arvostaa. Itse asiassa taitaa olla, että auton hinnan saa puolittaa verrattuna vasemman puoleisen ratin vastaavaan autoon. Ellei sitten jotain mainoksia työkseen jakavaa postinjakajaa löydä, jolla olisi kiinnostusta ostaa se kovemmallakin hinnalla.

Jossain harvinaisissa keräilyautoissa varmaan ihan ja sama kun niillä nyt ei kuitenkaan käytännössä ajeta koskaan muutenkaan.
Ajelin joskus jonkin aikaa japanin autolla. Ei se nyt mitään niin ihmeellistä ollut. Ainoa mikä vaati totuttelua oli, että tuppasi herkästi auto ajautumaan tien oikeaan reunaan, kun istuin siellä oikealla. Vaati aktiivista mentaalista opettelua saada se sinne kaistan keskelle tai hieman vasempaan. Tottumiskysymys.
 
Tottumiskysymys tuo on enkä pidä sinänsä mitenkään kauhean erikoisena on ratti oikealla tai vasemmalla, kun itselläkin japsiauto on. Ehkä ennemmin näkisin tilanteen niin, että jos autosta on vasuriohjattava versio niin silloin oikealta ajaminen on vähän sellanen budjettiratkaisu ja vaikuttaa kyllä auton hintaan, mutta sitten taas ne mallit missä vasuriohjausta ei ole, on oma juttunsa.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.
 
Nyt on kyllä kohtuullisen makean värinen laite. Ei haittais tämmösellä tähtäimellä ajella :cool:

Yksinkertaisesti kamala jäte. Alitehoinen ja vielä tuunattu piloille. Toisaalta hyvä ettei tuohon ole uhrattu oikeaa AMG:tä.

Mulla on ollut 171-korinen 55:nen (jota itseasiassa tässäkin ketjussa vuosia sitten "asiantuntijat" sanoitti niin että oli naurussa pitelemistä) ja se oli oikea eläin. Iso kone kengän kokoisessa kopassa.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.

Luultavasti 99+ prosenttia suomalaisista autoilijoista on samaa mieltä ja valitsee vasemman puoleisen ratin auton jos saisi samaan hintaan oikean puolen ratin auton.

Toki se oikean ratin auto kelpaa 99 prosentille suomalaisista jos hinta olisi tarpeeksi edullinen. Ääriesimerkkinä vaikka 100 euron hintaan saisi uuden G sarjan Mersun. Ei tarvisi edes sekuntia miettiä ostanko. Toki esimerkki on hypoteettinen, kun jo paljon ennen tuota hintatasoa ne ois ostettu pois ja rahdattu Iso-Britanniaan myytäväksi.
 
Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
 
Mites ohittaminen tuollaisella, käydään kurkistamassa koko auton leveydeltä vastaantulijoiden kaistalla tuleeko sieltä ketään? Drive-in:it ja muut asiointiluukut ”väärällä” puolella autoa… kuulostaa helvetin vaivalloiselta tuollaisella autolla ajaa.

Jos nyt mietit ihan järjellä, niin se kuskin pää on ehkä max metrin eri kohdassa vrt LHD autoon.
Ihan samalla tapaa pääsee ohi RHD:llä.
Mullakin joskus junnuna noita "postiautoja" oli ja aina sai naureskella niille samoille kommenteille kun ei selvästi ole koskaan edes kokeiltu sellaista. Nopeasti tottuu, mutta olen täsmälleen samaa mieltä kuin yllä:
Budjettiratkaisu --> Jos samasta vehkeestä on LDH versio, niin vähän sellainen piensäästäjä -fiilis siinä tulee kun joku ostaa väärältä puolen ajettavan. Itse en Euroautoa kyllä suostuisi ottamaan väärältä puolen ajettavana. Joku tsunamiturbo asia erikseen jos ei ole edes saatavilla LHD versiota.

edit: ja voisin harrasteeksi kyllä ottaa jonkun japsi-importin kun niissä kuitenkin yleensä on koppa niin paljon paremmassa kunnossa kuin Eurovehkeissä. Olihan se silloin junnunakin ihan jotain utopistista kun ostin 1995 vuoden Toyotan jossa oli pultinkannatkin kuin juuri tehtaalta lähteneessä autossa. Oli aika mukava tehdä jotain tuningeja alustaan, kun ei tarvitse ensimmäiseksi tapella sen vuosien aikana kerääntyneen skeidan ja ruosteen kanssa.
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

IMG_3947.jpeg
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

Eikös tämä ollu osa sitä "uudistamme sivustoa käyttäjien ehdoilla"? Vähän sama ku tori.fi uudistus. Miksi korjata jotain mikä ei ole rikki :lol:

En kylläkään kumpaakaan aktiivisesti käytä, mutta satuin huomaamaan kommentin niin oli pakko kommentoida. Mun mielestä se vanhempi, niin tori.fi ku nettiauto oli parempi käyttää.
 
Eikö tuolla Nettiautossa enää pysty asettamaan hakukriteeriksi Suomen maakuntia ? Afganistanin kyllä pystyy asettamaan kriteeriksi.

Edit. Nyt löytyikin. Pitää ensin valita ”Vain Suomesta”, niin näkee maakunnat.

IMG_3947.jpeg

Sun pitää valita siihen se Suomi ensin, sen jälkeen sinne pompsahtaa siihen samaan alasvetovalikkoon eri maakunnat. Todella selkeetä, eiks jeh?

Edit: No kerkesitkin näemmä editoida.
 
Jaahas nyt on pakotettu tuo uusi Nettiauto niin ne classic linkit eivät enää tietenkään toimi.
Aika erikoista etteivät ole tehneet uudelleenohjauksia noista classic-linkeistä uuteen versioon.

Tosiaan, tällä kertaa se deadline sitten piti paikkansa ja uuteen versioon joutui viimein siirtymään. Hetken aikaa menee varmaan totutellessa, edellisestä pakkouudistuksesta kun oli jo aikaa ja melki päivittäin tuota tulee selailtua. Se tuossa vähän ihmetyttää, ettei vetotavan valintaa ole vieläkään saatu tuohon sivupalkin pikahakuun.
 
Onhan tuo ihan tajuttoman paljon hitaampi etsiä yhtään mitään, kuin vanha versio.

Ihan yksinkertaisena esimerkkinä kun etsit vaikka jotain Golf R:ää niin classicista näpyttelit:
VW Golf, Moottoritilavuus yli 1,9, käyttövoima Bensiini, neliveto ja vuosimalli.

Nyt joudut availemaan kaiken maailman valikoita ja ruksimaan sieltä nuo samat jutut jotka aiemmin sait suoraan sivupalkista valittua.
Lisäbonuksena sivusto toimii ihan tajuttomasti hitaammin ja on paljon bugisempi. 20% käyttökerroista kun naksuttelet sinne hakuehdot, tulee että tapahtui odottamaton virhe ja taas ollaan etusivulla. Siis ei jumalauta miten paljon paskemmaksi tuo muuttui.
 
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.

Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.

Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
 
Sattui harmillinen tilanne itselle Nettiauton kulpupelin koeajolla. Noin 15 minuutin koeajo ja takaisin tullessa auto jäi vielä tyhjäkäynnille. Samalla ilmeisesti moottoriöljyt vuoti maahan. Mitään öljyvanaa kun ei ainakaan maassa näkynyt.

Auto bensa Opel. Noin 300tkm ajettu. Itseäkin harmittaa ja myyjää varmasti vielä enemmän. Ainakin myyjä epäili, että joku stefa pullahtanut pois? Moottoritila oli aluksi aivan puhdas, mutta rikkoontumisen jälkeen öljyä oli aika paljon lennellyt.

Ei ole kyllä itselle koskaan käynyt vastaavaa. Mitä nyt omasta vag autosta meni öljypumppu rikki ja auto menikin sitten romuksi. Tuossa koeajo pelissä varmaankin moottori on vielä kunnossa, kunhan jonkun stefan joku vaihtaa ehjään. Kun testiajon aikana ei kuulunut ainakaan mitään sivuääniä mistään. Moottori ilmeisesti 1.4T.
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
 

Siitä näperreltävää osaavalle. V10 TDi Phaeton missä aika paljon pielessä, käy tai ei käy, tehostimen pumppu vuotaa, kattoluukku vuotaa, sisältä märkä, sitä sun tätä purettu. Viimeksi leimattu pari vuotta sitten jne...
 
Näköjään päivitetty 24h. (Karmeaa sanoa mutta seuraako ne tätä jonkun sattuman kautta) Mutta joo nyt 149€ mikä on täysin järjetön hinta muutenkin. Kuussatanen uuden auton toimitus sis. kuljetus hangosta jonnein + putsit yms.

Vissiin joku Nettiauton bugi. Mulla oli toisessakin välilehdessä muutaman tunnin takaa auki tällainen, ja kun päivitin välilehden, niin toimistomaksu tippui järkevämpään 199 euroon.

1733273935667.jpeg
 
Väistit juuri luodin, onnea. Todennäköisesti tehty joku hätäinen pikafiksi auton myymiseksi, mikä ei nyt kestänytkään tarpeeksi kauaa kun perävalotakuu ei vielä ehtinyt voimaan.
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).

Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.

Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.


Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
 
Suunniteltiin jo miten maksetaan, kun aloin kuulemaan naputtavaa ääntä moottorista. Onneksi auto oli siinä vielä tyhjäkäynnillä, niin kuulin sen. (Moottoriöljyt oli valuneet siinä parkissa ollessa maahan).

Tuollainen 11 vuotta vanha ja noin 3k€ autohan taitaa olla vielä täysin alkuperäinen? Ainakin ne moottorin stefat voi kestää 300tkm. Mutta ei paljoa yli, koska tuo oli 301tkm.

Jakoketju oli joskus vaihdettu, mutta ei oltu samalla vaihdettu noita muutaman euron stefoja. Kalliiksi kyllä tuli myyjälle.


Mutta koska perävalotakuu, niin onneksi tuli tietenkin koeajettua. Hieman syyttävään sävyyn myyjä kysyi, että kuinka olin ajanut, koska auto oli kestänyt hänen erittäin kevyttä pitkänmatkan maantieajoa. Itsellä kumminkin tapana testata moottori myös, ja nyt oli tavallaan tuuri omalla puolella. Eli yksi reilumpi kiihdytys 100km/h vauhtiin, että onko tehot tallella. Myös jarrut testaan, mutta nyt säälin nastarenkaita, että en kunnon tehojarrutusta edes viitsinyt tehdä. Kesärenkaillahan voi tehdä hyvin yhden hätäjarrutuksen, että jarrut puhdistuu.
Tottakai tulee kokeilla kiihdytystä. Revittely sitten aivan eriasia.
 
Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.
 
Kyllä mä vedän rajarille asti koeajolla ja manuaalista testaan kytkinpommilla että luistaako. Samaten jarrut lukkoon asti oli nastoja tai ei. Tai ainakin siihen asti mitä ABS antaa myöden.
Joo, eiköhän ehjän auton pitäisi tuo kestää. Eli testasin paikaltaan rauhassa lähtien, että miten kiihtyy 100km/h vauhtiin asti. Opel punaraja taisi olla muutenkin aika alhaalla, 6000rpm.

Itselle kyllä eka kerta, että (kaikki) moottoriöljyt valuu maahan.

Ja jos moottori on oikein tukossa maantieajosta, niin seurailen taustapeilistä, että tuleeko epänormaalia savua (ei tullut). Tuo jarruttelukin usein auttaa ruosteisiin jarrulevyihin aika heti. Paranee jarrut, jos körötelty hiljaa. Samoin voi huomata, jos jarrut jotenkin puoltaa ja vaatii siis jarruremppaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 068
Viestejä
4 623 057
Jäsenet
75 964
Uusin jäsen
Epit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom