Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Enää ei näköjään nettiautossa nää myytyjen autojen kuvia eikä rekisterinumeroa....usein tuli aina tarkistettua onko auto ollu aikasemmin myynnissä, nyt vähän hankala

Sama huomattu enkä pidä ollenkaan uudistuksesta, samasta syystä.
Eikä siinä vielä kaikki kun tuo classic poistuu 15.10 niin sitte uudella paskalla versiolla jatkot.
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä
 
tuulilasiin asti kolaroidusta

NjEyZmY1M2U0ZDY.jpeg

Peilaako tuo vaan vai eikö tuo ole kattoonkin asti ottanut itseensä.

Ainut mihin tuota tohtisi ehkä käyttää on rata-ajo jossa tulisi täysi turvakehikko kolareiden varalle.

En oikein helposti usko, että tuo ottaisi kovin hyvin vastaan toista samanlaista kolaria mitä kuvien perusteella on käynyt.
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä
Tollanenhan olis ihan oiva aihio vaikka rataharrasteeksi. Eikö tuo 25k ole aika halpa hinta tuollaisesta.
 
Tollanenhan olis ihan oiva aihio vaikka rataharrasteeksi. Eikö tuo 25k ole aika halpa hinta tuollaisesta.

Rataharrasteeksi olisi ehkä järkevämpää hankkia se kolhittu, kunnostaa se ja laittaa samalla turvakaaret, vyöt, jarrut yms.

Nyt tuossa maksetaan kuitenkin lähes kolaroimattoman hintaa, jos huudot tuosta vielä reilusti nousevat.

Muistelin, että noita on saanut jo kolmosella alkavanakin mutta nyt näemmä halvin on 41900e

Onkohan tässä tarpeeksi takasiipeä?


1670c846d191f318-large.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuollaisesta aivan rusinaksi rutatusta on kyllä aika monen rataharrastajan paha ruveta rakentamaan. Eivät kaikki valmista autojaan molekyylitasosta asti, vaan tuollainen "there i fixed it" -tyyppinen aihio on aivan hyvä, kunhan katsoo ettei jätä lumihankeen neljää vanaa.
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13
 
Eiköhän tuo nyt ihan hyvä mosa ole, ei minulla ole ainakaan tiedossa mitään normaalista poikkeavia epidemioita tuon 350cdi:n kanssa ja niitä näkee usein sen 300-400tkm ajettuina ihan avaamattomina.
Tuossa kyseisessä yksilössä itseä vähän häiritsee nuo pirkka-tuningit kun on jotkut halvimmat kiinantinat ja maxtonin lippaläppää liimattu. Valitettavan usein nuo stereotyyppisesti tarkoittavat sitä että joku ählämi tmv. on tehnyt autosta mahdollisimman halvalla "näyttävän" ja yritetään larpata jotain massipäällikköä vaikka rahat ei riitä edes laadukkaan rengassarjan uusimiseen.
Näissä sitten lieveilmiöinä on huoltamattomuus, ranepatentit etc.
Umpiot näyttävät hiekkapuhalletuilta ja etukilpi melko kulunut, eli tuskin livenä vaikutelma ainakaan sen siistimpi on.
Tämä nyt vain rajuna yleistyksenä, mutta itse varmaan kokemuspohjaisesti metsästäisin mahdollisimman hyvällä historialla olevan alkuperäiskuntoisen yksilön ja muokkaisin siitä sitten mieleisen, ellei se valmiiksi sitä ole.
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13

Itselläni tuommoinen 350 cdi cls on ollut. Rullasin n. vuoteen 46tkm sillä. Pienellä kulutuksella se ei mene, mutta on mukava auto ajella. Elektroniikan osat on kalliita tuommoseen, jos nuo BLISS-tutkat joudut vaihtamaan niin paritonnia saa olla laittaa niihin. n. 1000-1200€/kpl. Kuulemma mennyt takuisiin, omakohtaista kokemusta ei ole siitä. Ilmapusseja saa tarvikkeena aika edullisesti noihin. Moottorikin on tuo tehokkain 265hv versio.

Hintaan en sen enempää ota kantaa, mutta aika heikot varusteet tuossa on.

CLS

Välillä ollut kieltämättä ikävä tuota autoa :)
 
Melkein 25ke jo huudettu tuulilasiin asti kolaroidusta Hondasta :rolleyes:

lisäksi:
  • Venttiilikopan tiiviste vuotaa hieman öljyä
  • Ajoneuvo seissyt muutaman kuukauden, ja tästä johtuen esim. jarrut saattavat kaivata puhdistusta/herkistelyä.
  • Ajoneuvossa talvirenkaat alla, kesärenkaista yksi on puhki.

Nuo Bilarin autokuvat ovat jollain kuvankäsittelyllä käsiteltyjä, joka syventää mustansävyjä, ei ole Honda luonnossa noin mustankiiltävä

Viime hetkillä tuli vielä tarjoaja 3. joka löi satkun lisää pöytään ja Honda on myyty 24955e + kulut
 
Nyt edullisesti tarjoushintaan vasta sisäänajettu pikkutykki https://classic.nettiauto.com/bmw/135/14584026

TYYTYVÄISET OMISTAJAT

Ei ole jäänyt jalkoihin ja perässä ei ole pysynyt mikään tämän hintaluokan auto. Saman sukupolven M3 tuntuu vakiomuodossaan tätä 135i:tä hitaammalta. Parhaat kilometrit mitä olen koskaan omalla autolla ajanut on taitettu tämän auton ratissa.
 
En itse ihan äkkiä maksaisi _mistään_ 300tkm ajetusta autosta noin paljoa, saati vielä tuollaisesta jota takuuvarmasti on poljettu kuin tulpatonta mopoa koko elinkaarensa ajan, mutta olenkin juutalainen. Hauska laite ja hieno tekniikka, kyllä se varmasti ostajan löytää tuohon rahaan.

Plussaa pappa-spec ulkonäöstä, kun nämä on kaikki jonnetuunattu ja ängetty jotain burblemodia yms rätinääpauketta softaa sun muuta.
 
Nyt edullisesti tarjoushintaan vasta sisäänajettu pikkutykki https://classic.nettiauto.com/bmw/135/14584026

TYYTYVÄISET OMISTAJAT

Ei ole jäänyt jalkoihin ja perässä ei ole pysynyt mikään tämän hintaluokan auto. Saman sukupolven M3 tuntuu vakiomuodossaan tätä 135i:tä hitaammalta.
Niin, tuntuu hitaammalta mutta ei sitä ole. Melkein sekunnin M3 nopeammin kiihtyy sataseen. Se nyt on vaan vapaasti hengittävän koneen tasaisen vääntöalueen ominaisuus ettei kiihtyvyys tunnu samanlailla kuin turboissa, ihmiskeho kun aistii kiihtyvyyden muutokset herkemmin kuin tasaisena jatkuvan kiihtyvyyden.
 
Plussaa pappa-spec ulkonäöstä, kun nämä on kaikki jonnetuunattu ja ängetty jotain burblemodia yms rätinääpauketta softaa sun muuta.

Oisko ihan vakio? Kaikkiin noihin 135i on yleensä softat tungettu vaikkei sitä tuossa luekaan, varmaan uusien päästömuuntelu-sääntöjen takia :hmm:
 
Niin, tuntuu hitaammalta mutta ei sitä ole. Melkein sekunnin M3 nopeammin kiihtyy sataseen. Se nyt on vaan vapaasti hengittävän koneen tasaisen vääntöalueen ominaisuus ettei kiihtyvyys tunnu samanlailla kuin turboissa, ihmiskeho kun aistii kiihtyvyyden muutokset herkemmin kuin tasaisena jatkuvan kiihtyvyyden.
Minusta sen lisäksi että on nopeampi, on se korkeahkolle kiertävä vapari v8 ihan erilailla "miesten moottori" ja hunajaa korville, kuin tuollainen x35i joka ei tunnu kirjaimellisesti yhtään miltään, ihan kun dieselillä ajaisi kun ahtimet herää niin alhaalta.
 
"Hox ainoa vika mikä löytyy on etuvalo palanut mitä en jaksanut vaihtaa. Huomioitu hinnassa"
Varmaan muutenkin hyvin huollettu ja ylläpidetty, kun kerran ei jaksa edes etuvaloa laittaa kuntoon :psmoke:

No toisaalta joissain autoissa polttimon vaihto on tehty aivan käsittämättömän vaikeaksi mistä valmistaja pitäisi haastaa oikeuteen rikoksista ihmisyyttä vastaan.

Pitää tyyliin irroittaa akku ja/tai pa-suodatin, sitten lokasuojassa joku tikkuaskin kokoinen kurkistusluukku tai joissakin autoissa umpio kokonaan irti.

Ja klipsi jolla polttimo on kiinni on hankala/mahdoton käyttää ellei opettele ulkoa liikerataa ja tee sokkona/käsikopelolla.

Että en välttämättä palaneesta polttimosta profiloisi tuota ainakaan kokonaan.
 
"Hox ainoa vika mikä löytyy on etuvalo palanut mitä en jaksanut vaihtaa. Huomioitu hinnassa"
Varmaan muutenkin hyvin huollettu ja ylläpidetty, kun kerran ei jaksa edes etuvaloa laittaa kuntoon :psmoke:

Taitaa A3 xenonin vaihto vaatia aikakin renkaan irtioton ja sisälokarin purkamisen. Tämän lisäksi oikean värilämpötilan polttimot usein tilaustavaraa.
 
16000e autossa sen voisi toki viedä johonkin pajalle vaihdettavaksi, jos itseä laiskottaa.... :lol:
 
Oon sen sortin erikoismies, että tämmöset potentiaaliset ongelmapesäkkeet kiinnostaa. Vaikkaa oonkin snadisti yli 30v aikuinen poika, niin jostain syystä en kattele autoja järjellä juuri koskaan ja nyt tämä yksilö kiinnostaa. Varmaan ylihintanen ja aliluotettava, mutta mitä palsta täällä sanoo? Ainakin tuo OM642 vissiin suht epäluotettava mylly.

Mersun CLS Shooting Brake -13
Lisäkiksejä saat kun ostat auton Vaihtokaarasta, mitä vaan ongelmia ilmenee niin ne ovat pelkästään asiakkaan ongelmia. :confused2: Itsellä ei onneksi ole kertynyt omakohtaista kokemusta mutta vierestä seurannut mm. miten eteni tilanne T5 volvon kanssa Raisiossa kun paljastui että moottorissa oli lohko halki.
 
Taitaa A3 xenonin vaihto vaatia aikakin renkaan irtioton ja sisälokarin purkamisen. Tämän lisäksi oikean värilämpötilan polttimot usein tilaustavaraa.

Puskurin irrottamisen vaati itsellä tuollaisessa 8V-koppaisessa A3:ssa. Oli siinä jonkin verran askartelua mutta ei nyt mikään erityisen hankala.
 
Jaa se on nettiautolla taas jonkinlainen monopoliasema. Tori.fi näyttää kuun alusta luopuneen ajoneuvojen myynnistä. Räpellyshän se olikin. Noh ei tämä nykyinen nettiautonkaan käyttäminen ole enää kummoisella tasolla.


"edistämään kestävää kulutusta" ei jumalauta mitä eeposta :D

Torissa oli ihan *elvetisti multikulttuurista paskanjauhantaa mm. chattipaskan kautta. Nettiautossa pitää sentään hoitaa asia(t) ihan omalla nimellään sekä puhelinnumerolla. Bonarina se "jäsenenä X vuotta" -status.
 
Jaa se on nettiautolla taas jonkinlainen monopoliasema. Tori.fi näyttää kuun alusta luopuneen ajoneuvojen myynnistä. Räpellyshän se olikin. Noh ei tämä nykyinen nettiautonkaan käyttäminen ole enää kummoisella tasolla.

Huonommaksi muuttuu oliko 15.10. kun Nettiauto pakottaa käyttämään sitä uutta kökköä versiota ja toimiva vanha Classic poistuu käytöstä :rolleyes:
 
Jotenkin takkuaa minulla tuo Classic. Yritin tuota aiemmin linkattua Audin ilmoitusta avata, niin junnasi vaan paikallaan. Kun poisti tuon classic liitteen niin heti avautui tuossa uudessa näkymässä :hmm:
Noh, olen kyllä jo pitkään yrittäny totutella tuohon uuteen näkymään, kun monesti se väkisin meinaa avautua. Ajattelin että turhaan tässä vastavirtaan yrittää uida, kun lopputuloksen jo tietää.
 
Minusta ainakin se vanha oli ihan umpisurkea. Tämä uusi on paljon parempi ja responsiivinenkin mitä vanha ei ollut.
 
Minusta ainakin se vanha oli ihan umpisurkea. Tämä uusi on paljon parempi ja responsiivinenkin mitä vanha ei ollut.

Makuasioita. Itse olin tykästynyt siihen classicin oikealla olevaan hakupalkkiin ja kuvat olivat pienempiä kuin tässä uudessa versiossa
 
Jaa se on nettiautolla taas jonkinlainen monopoliasema. Tori.fi näyttää kuun alusta luopuneen ajoneuvojen myynnistä. Räpellyshän se olikin. Noh ei tämä nykyinen nettiautonkaan käyttäminen ole enää kummoisella tasolla.


"edistämään kestävää kulutusta" ei jumalauta mitä eeposta :D
Mielummin yksi hyvä, kun 5 huonoa. Toki Nettiauto mennyt huonompaan suuntaan, mutta selvästi muita parempi sekä laajempi valikoima.
 
Toi nettiauton uudistus on kyllä ihan v**un raskas.
Tarkasta hausta heitää säännöllisesti erroria, kirjaa itsekseen ulos jonkun random ajan jälkeen, välillä kuvat ei lataudu lainkaan ja käyttäminen ihan sairaan hidasta verrattuna edelliseen.
 
Mikäs pirun R -tehomalli tämä nyt on? 1.9 diisseli ja tiukat 77kw?

Ihan on perinteinen badgetuunaus. :D

R-line tuli vasta uudempiin malleihin varustetasoksi . tuossa ei kyllä ärrää ole muuta kuin kirjain takakontissa.

ABSin valokin palaa mutta se ei ole iso asia - mitä nyt aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa. :D

e. Korjatkaa paremmin tietävät, mutta käsittääkseni tuollaista 77kW Diesel-konetta ei ole tuohon viitosgolffiin edes tehty.. 66kW ja 75kW löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan on perinteinen badgetuunaus. :D

R-line tuli vasta uudempiin malleihin varustetasoksi . tuossa ei kyllä ärrää ole muuta kuin kirjain takakontissa.

ABSin valokin palaa mutta se ei ole iso asia - mitä nyt aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa. :D

e. Korjatkaa paremmin tietävät, mutta käsittääkseni tuollaista 77kW Diesel-konetta ei ole tuohon viitosgolffiin edes tehty.. 66kW ja 75kW löytyy.
R-merkki tuo heti 2 kw lisää.
 
Pirtsakan värinen neliveto diudi talven liukkaita kelejä varten https://classic.nettiauto.com/audi/a5/14583778

nää on toimiessaan kivoja pelejä mutta eriskummalliset sähköviat (jos sillepäälle sattuu) ja ruoste :|

Ja vuotta vanhemmassa ei välttämässä olisi DPF:ää, se on aika iso rasite imo.

toi kyllä siistin näköne peli mut aika monta nähny mis ensimmäisenä takakaaret rupeaa olemaan lahot ja tietää peltihommia, mikä on varsin tyyristä takakaarien kanssa, jos siistit haluaa.
 
No mutta ei toisaalta 7500e mitään ihmeellistä autoa saa muutenkaan tuossa kokoluokassa
 
Huonommaksi muuttuu oliko 15.10. kun Nettiauto pakottaa käyttämään sitä uutta kökköä versiota ja toimiva vanha Classic poistuu käytöstä :rolleyes:
Jep, toi uus on ihan susi. Pistänyt siitä pari palautetta sisään jo ja sama homma Baanan kanssa. Ei ne vaan tunnu siellä käyttävän omia tuotteitaan ollenkaan, kun noita kehittävät. Yritetään selkeesti vaan maksimoida sivulla käytettyä aikaa eikä palvelun sulavuutta.
 
Kukaan ratkaissut tätä callback ongelmaa?
Mulla ratkes jotenkin itsestään, evt miten. Teki pitkän aikaa samaa. Testaa poistella ko. sivuston cookiet ja datat vaikka. Yritän miettiä tekikö mulla tota samaa useammalla selaimella, parilla koneella ainakin teki Braven kanssa. En vaan muista miten paljon jaksoin testata. Baanaan en päässyt edes sisään kunnes lisäsivät jotain nimitietoja mun tunnukseen tmv.
Makuasioita. Itse olin tykästynyt siihen classicin oikealla olevaan hakupalkkiin ja kuvat olivat pienempiä kuin tässä uudessa versiossa
Itsellä se suurin vitutus on kun teet haun, niin niitä jo valittuja hakuehtoja ei voi karsia yksitellen niistä "tageista" missä lukee vaikka "toyota X" "neliveto X" "sähkö X" painamalla tota X:ää. Hidastaa käyttöä aivan helvetisti mennä takas laajaan hakuun ja muuttaa hakuehtoja.

2024-10-19_22-18.png


Ja nyt ne vielä alko ainakin Classicin puolelta poistamaan myydyistä autoista kuvat. Huomasin, kun menin suosikkilistalle ja katsoin poistuneita.
 
Mistä lähtien Volvon Selekt-takuu on ollut kilometrirajaton? :hmm: Tuossahan saa aika pitkän takuun eikä kilometritkään tule heti tielle, kuten useimmissa vaihtoautotakuissa...

Volvo SELEKT takuu jopa 09/2028 asti ilman kilometrirajaa



_________________________________________________________________________________________________________

No nyt on löytö! VW Golf 3dr 1.4 bensa manuaali vm. 02 ajettu 131tkm, hp. 4990€. Vanteina peltivanteet ja renkaina jotkin halvat ympärivuotiset renkaat.


Aika järkyttävää, viisi tonnia tuollaisesta? Itse ostin kaksi vuotta sitten 2600€:lla (hintapyyntö vajaa 3k€) käytännössä samanikäisen ja samanverran ajetun, ulospäin siistin kolmiovisen Focuksen samankokoisella moottorilla ja manuaalivaihteistolla. No, on tuossa Golfissa ilmoituksen mukaan ilmastointi ja ESP, että sikäli hieman paremmin varusteltu kuin oma Focukseni, mutta on kyllä hurja nousu pommien hinnoissa tapahtunut muutamassa vuodessa...

Remontit selittänevät pyyntiä osaltaan, kytkin ja jakopää on ilmoituksen perusteella tehty tuoreeltaan. Tosin omassa Focuksessakin oli vaihdettu kytkinpaketti ja jakopää ainoastaan 4v/35tkm ennen kaupantekoa, että sinänsä käyttöikää reippaasti jäljellä noilla komponenteilla.

Jaha, näköjään ilmoituksen mukaan tämä auto on tuotu Saksasta BMW:ltä! Voisi olla standardimainosteksti, kun myyjäfirmakin (Cougar Classics) erikoistunut tuontiautoihin, mutta huomioiden nuo ympärivuotiset renkaat tämä pommi on nähtävästi todella laivattu Saksasta Suomeen loppusijoitettavaksi. :D
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on löytö! VW Golf 3dr 1.4 bensa manuaali vm. 02 ajettu 131tkm, hp. 4990€. Vanteina peltivanteet ja renkaina jotkin halvat ympärivuotiset renkaat.


Aika järkyttävää, viisi tonnia tuollaisesta? Itse ostin kaksi vuotta sitten 2600€:lla (hintapyyntö vajaa 3k€) käytännössä samanikäisen ja samanverran ajetun, ulospäin siistin kolmiovisen Focuksen samankokoisella moottorilla ja manuaalivaihteistolla. No, on tuossa Golfissa ilmoituksen mukaan ilmastointi ja ESP, että sikäli hieman paremmin varusteltu kuin oma Focukseni, mutta on kyllä hurja nousu pommien hinnoissa tapahtunut muutamassa vuodessa...

Remontit selittänevät pyyntiä osaltaan, kytkin ja jakopää on ilmoituksen perusteella tehty tuoreeltaan. Tosin omassa Focuksessakin oli vaihdettu kytkinpaketti ja jakopää ainoastaan 4v/35tkm ennen kaupantekoa, että sinänsä käyttöikää reippaasti jäljellä noilla komponenteilla.

Jaha, näköjään ilmoituksen mukaan tämä auto on tuotu Saksasta BMW:ltä! Voisi olla standardimainosteksti, kun myyjäfirmakin (Cougar Classics) erikoistunut tuontiautoihin, mutta huomioiden nuo ympärivuotiset renkaat tämä pommi on nähtävästi todella laivattu Saksasta Suomeen loppusijoitettavaksi. :D
Moottoriin on töherretty tussilla BCA, eli todennäköisesti vaihtomoottori. Muutenkin erikoista että 20 vuotiaassa kaupunkiautossa ei ole lommoja tai kolhuja. Huomasin että konepellin sisäpuolen eriste puuttuu, liekkö peltiäkin vaihdeltu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
264 617
Viestejä
4 581 610
Jäsenet
75 478
Uusin jäsen
BCBKR

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom