Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu


Taas katsastusmies hajottanut ehjää autoa!

"katastus mies hajotti ehjän helman joten siinä pieni reikä"

rth.PNG


Tuo ei ole nähnytkään "EHJÄÄ" helmaa! :facepalm:
Eipä tossa ole kun kiveniskusuoja jonka läpi vasara on menny, ehjältä voinu päällepäin näyttää mutta sisäpuolelta ruostunu jo täysin kaikki metalli.
Vanhat autot noi katsastuksessa osataan kyllä koputella huolella jos näyttää siltä ettei oo entisöity hiljattain, itsekin 90-luvun auton just katsastin mutta kävin itse läpi noi helmat ja pohjan ennekun edes vein konttorille, löytyhän sieltä lahoa niin hitsasin noi ennen leimalle vientiä niin meni niiltä osin sitten läpi
 
Ei sinänsä löytö tai helmi, mutta tämä oli hetki sitten myynnissä 8-9K€ hintaan yksityisellä :)

Tietenkin autoliike joutuu myydä kalliimmalla kuin yksityinen. Siellä on vähän kulurakennetta taustalla ja myyntivoitosta menee verotkin. Ja tuon hintainen auto on paljon nopeampi vaihtaa tai päästä eroon autoliikkeelle kuin yrittää myydä itse.
 
Niin ja olennaisesti liike noudattaa kuluttajansuojalakia. Hieman eri asia ostaa kuluttajien välisellä ns. perävalotakuulla. Tuonkin saa varmasti helposti tingattua 11k tai alle a niin ei siinä paljon jää katetta Kamuxille.

Sinällään ihmeellistä, että joku ihmettelee miksi autoliikkeessä auto kalliimpi. :)
 
En ihmettele ja tietenkin liikkeen pitää tehdä voittoa :D Ihmettelen ettei kukaan ostanut tuota yksityiseltä kun mielestäni oli aika hyvä hinta. Itse olisin mennyt katsomaan ostomielessä jos olisi ollut lähempänä.
Perävalotakuu taitaa olla kyllä parempi kuin Kamuxin takuu. Ei mene aikaa hukkaan kun tietää ettei takuuta ole :)
 
Niin ja olennaisesti liike noudattaa kuluttajansuojalakia. Hieman eri asia ostaa kuluttajien välisellä ns. perävalotakuulla. Tuonkin saa varmasti helposti tingattua 11k tai alle a niin ei siinä paljon jää katetta Kamuxille.

Sinällään ihmeellistä, että joku ihmettelee miksi autoliikkeessä auto kalliimpi. :)
Veikkaan että Kamuxi on maksanut/hyvittänyt tosta autosta max 6-7k jos yksityinen myyjä on yrittänyt 8-9k saada. Kyllä ne useamman tonnin ottaa aina välistä.
 
En ihmettele ja tietenkin liikkeen pitää tehdä voittoa :D Ihmettelen ettei kukaan ostanut tuota yksityiseltä kun mielestäni oli aika hyvä hinta. Itse olisin mennyt katsomaan ostomielessä jos olisi ollut lähempänä.
Perävalotakuu taitaa olla kyllä parempi kuin Kamuxin takuu. Ei mene aikaa hukkaan kun tietää ettei takuuta ole :)

Yksityinen tarjoaa jotain vaihdossa + tarvii rahoituksen = ei oikein toimi näppärästi.
 
Otatteko rahoituksen (Kamux/Saka-koroilla) alle kymppitonnin autoon? Ja vois luulla, tuon hintaluokan auton ostajalla olisi romutettava pommi eikä mitään oikeaa vaihtoautoa.

Kuka mitenkin. Eihän kaikilla ole sitä 10k heittää suoraan. Romutettavat pommit menee huutikseen liikkeestä riippumatta (josta jobbarit huutaa ne itselleen) näin siis karkeasti yleistäen.

...ja laitetaas vähän sitä isompaa jämäriä niin ei kk maksu tunnu niin pahalta..
 
Otatteko rahoituksen (Kamux/Saka-koroilla) alle kymppitonnin autoon? Ja vois luulla, tuon hintaluokan auton ostajalla olisi romutettava pommi eikä mitään oikeaa vaihtoautoa.
Olipas humoristinen heitto. Ja joo, otetaan. 10k on aika iso raha. Omista vain yksi auto maksanut noin paljon ja kohta 25 vuotta ollut kortti. Itse ainakin niin paska rahan käytössä, että tulee otettua osarit ihan vaan kuukausittaisen maksutaakan helpotukseksi, vaikka maksaakin koko ajalta enemmän. Tyhmää, mutta eipä ole muutakaan keinoa.
Enpä tosin ole (toivottavasti) enää kasvattamassa velkataakkaani typerillä autojutuilla, sitä on ihan riittämiin loppuiäksi.
 
Olipas humoristinen heitto. Ja joo, otetaan. 10k on aika iso raha. Omista vain yksi auto maksanut noin paljon ja kohta 25 vuotta ollut kortti. Itse ainakin niin paska rahan käytössä, että tulee otettua osarit ihan vaan kuukausittaisen maksutaakan helpotukseksi, vaikka maksaakin koko ajalta enemmän. Tyhmää, mutta eipä ole muutakaan keinoa.
Enpä tosin ole (toivottavasti) enää kasvattamassa velkataakkaani typerillä autojutuilla, sitä on ihan riittämiin loppuiäksi.

Kun ostaa kymppitonnilla tuollaisen perusauton, jolla on mittarissa 100 tkm ja ikää 13 vuotta, niin 3v/50tkm eteenpäin ja sitä autoa ei kukaan enää halua. Autoliike voi toki ottaa sen vaihdossa ja hyvittääkin muutaman tonnin muodon vuoksi, ja sitten se auto menee edelleen jonkun kanaverkkojobbarin myytäväksi.

Ts. jos tuollaisen auton ostaa, niin ainoa järkevä tapa tehdä niin on pitää auto loppuun saakka itsellä. Vaihdokkina se on jo muutaman vuoden päästä käytännössä arvoton, vaikka käyttöarvoa voi olla jäljellä vielä kymmeneksikin vuodeksi. Uudempaan vaihto on ajankohtaista vasta kun romuttamon portti jo kutsuu vanhaa autoa.
 
Kun ostaa kymppitonnilla tuollaisen perusauton, jolla on mittarissa 100 tkm ja ikää 13 vuotta, niin 3v/50tkm eteenpäin ja sitä autoa ei kukaan enää halua. Autoliike voi toki ottaa sen vaihdossa ja hyvittääkin muutaman tonnin muodon vuoksi, ja sitten se auto menee edelleen jonkun kanaverkkojobbarin myytäväksi.

Ts. jos tuollaisen auton ostaa, niin ainoa järkevä tapa tehdä niin on pitää auto loppuun saakka itsellä. Vaihdokkina se on jo muutaman vuoden päästä käytännössä arvoton, vaikka käyttöarvoa voi olla jäljellä vielä kymmeneksikin vuodeksi. Uudempaan vaihto on ajankohtaista vasta kun romuttamon portti jo kutsuu vanhaa autoa.
Kuulostaa vähän hassulta, että sisäänajettua autoa ei "kukaan" enää haluaisi (kunhan huollot on tehty ajallaan tietty). Itsellä ei ainakaan ikinä ole kiikarissa alle 200tkm ajettuja, ellei satu joku löytö silmään. Nykyisellä on ajettu 245 tkm ja tulee ehkä 3-4k vuodessa lisää.
Tuntuu, että joku taitaa elää vähän omissa ympyröissään?
 
Kuulostaa vähän hassulta, että sisäänajettua autoa ei "kukaan" enää haluaisi (kunhan huollot on tehty ajallaan tietty). Itsellä ei ainakaan ikinä ole kiikarissa alle 200tkm ajettuja, ellei satu joku löytö silmään. Nykyisellä on ajettu 245 tkm ja tulee ehkä 3-4k vuodessa lisää.
Tuntuu, että joku taitaa elää vähän omissa ympyröissään?
Hassummalta se kuulostaa että 250tkm olisi juuri "sisäänajettu".
 
Kuulostaa vähän hassulta, että sisäänajettua autoa ei "kukaan" enää haluaisi (kunhan huollot on tehty ajallaan tietty). Itsellä ei ainakaan ikinä ole kiikarissa alle 200tkm ajettuja, ellei satu joku löytö silmään. Nykyisellä on ajettu 245 tkm ja tulee ehkä 3-4k vuodessa lisää.
Tuntuu, että joku taitaa elää vähän omissa ympyröissään?

Autokaupat eivät halua, kun niillä on virhevastuut sun muut rasitteet. Sitten jos/kun jotain hajoaa, niin käytät työaikaa asiakkaan kanssa vääntämiseen, vastauksiin kuluttajariitalautakunnalle ja liike kärsii mainehaitan, kun asiakas kirjoittelee nettiin paskat arvostelut autoliikkeestä, joka ei maksa kaikkea, kun melkein 20-vuotiaasta autosta hajoaa moottori. (Tekniikan Maailmassa oli just juttu autoliikkeestä, joka erehtyi myymään moisen semi-pommin...) Ja asiakaskuntakin pohtii, onko mitään järkeä ostaa tuollaista autoa liikkeestä, kun yksityiseltä sen voisi saada pari tonnia halvemmalla...

Muutenkin sinä saatat elää omissa ympyröissäsi ajamalla noin vähän. Kauppalehti mainitsee suomalaisen ajavan 14 tkm vuodessa ja Kymen-Sanomat keskivertoautolla ajettavan 17 tkm vuodessa. Nämä parituhatta kilometriä vuoteen on vanhojen mummojen ja pappojen juttuja, ja oikeastaan noilla kilometreillä taksi voisi olla järkevämpi.
 
Hassummalta se kuulostaa että 250tkm olisi juuri "sisäänajettu".
Puhuttiin 100tkm ajetusta. Ja autoille joilla ajaa helposti puol miljoonaa, se on sisäänajo. Sitä kutsutaan myös huumoriksi. Ainakin tälleen Saabbiin ja Toyotaan tottuneelle se on sitä.

Muutenkin sinä saatat elää omissa ympyröissäsi ajamalla noin vähän. Kauppalehti mainitsee suomalaisen ajavan 14 tkm vuodessa ja Kymen-Sanomat keskivertoautolla ajettavan 17 tkm vuodessa. Nämä parituhatta kilometriä vuoteen on vanhojen mummojen ja pappojen juttuja, ja oikeastaan noilla kilometreillä taksi voisi olla järkevämpi.
Toki, tossa suhteessa elän omissa maailmoissani tällä hetkellä, kun tulee tehtyä etänä duunit ja auto on lähinnä hätävara. Taannoin oli tilanne, että taksia tarvitsi vähän väliä ja niitä sai odottaa ikuisuuden täällä landella. Ja toki tuolloin autosta vietiin katti kahdesti, kun sille olis oikeasti ollut tarvetta.
Ehkä massikeisarina sinäkin elelet uusien autojesi kanssa vastaavasti ylellisessä yksinäisyydessäsi.
 
Viimeksi muokattu:
Puhuttiin 100tkm ajetusta. Ja autoille joilla ajaa helposti puol miljoonaa, se on sisäänajo.

Puhuttiin autosta, jolla on ikää pitkälti toistakymmentä vuotta, lähemmäs kaksikymmentäkin jos sitä muutaman vuoden kuluttua tarjoaisi vaihtoon. Kyllä noissa yleensä alkaa jo olla kukintoa pohjassa (japseissa varsinkin) ja pienet kilometritkin saattaa olla seurausta pätkäajosta... Vaikka kone ja laatikko kestäisivät puoleen miljoonaan, niin kori ja alusta ei kestä ja täydellisen restauroinnin tekeminen tuollaiseen autoon ei ole oikein järkevää, jos siitä jollekulle pitää maksaa.

Lisäksi muotoilu, väri, turvallisuus, varusteet jne. ovat harvoin nykypäivän tasolla tuollaisessa kärryssä, joten se rajaa kiinnostunutta ostajakuntaa. Lisäksi kun vanhaan autoon tulee pieniä parkkipaikkanaarmuja, niin niitä harvemmin enää viitsitään korjauttaa, mutta samalla ne alkavat rumentaa autoa, mikä on monelle ostajalle no-go. Muutenkaan Mazda ei merkkinä herätä ostajissa samanlaista intohimoa kuin edustusluokan Audit, Mersut ja Bemarit.
 
Toki, tossa suhteessa elän omissa maailmoissani tällä hetkellä, kun tulee tehtyä etänä duunit ja auto on lähinnä hätävara. Taannoin oli tilanne, että taksia tarvitsi vähän väliä ja niitä sai odottaa ikuisuuden täällä landella. Ja toki tuolloin autosta vietiin katti kahdesti, kun sille olis oikeasti ollut tarvetta.
Ehkä massikeisarina sinäkin elelet uusien autojesi kanssa vastaavasti ylellisessä yksinäisyydessäsi.

Olen massikeisarista aika kaukana. Tosin Excelöin siinä missä massikeisaritkin ja suhtaudun siksi skeptisesti tuon käytetyn Mazda 6:n kaltaisiin autoihin.

1. Arvonalenema on edelleen merkittävä kuluerä kymppitonnin autossa.
2. Auton haluttavuus vaihtoautona heikentyy rajusti jo lähivuosien aikana.
3. Korjauskustannukset on lähdössä kasvuun.
4. Auto on vielä niin arvokas, että siitä luopuminen isomman ja kalliimman vian osuessa kohdalle on vaikeaa. Toisaalta liki auton hintaisen korjauksen maksaminen itse lähentelee hulluuden rajoja.
5. Auto kuluttaa joko paljon polttoainetta (kuten tuollainen Mazda 6 automaattina) tai sitten riski neloskohdan mukaiselle kalliille vikaantumiselle on sietämättömän iso (downsizing-moottori ja DSG).

Järkevät vaihtoehdot ovat käytännössä uusi/uudehko auto tai sitten tonnin pommi. Näin siis kustannusmielessä.
 
Olen massikeisarista aika kaukana. Tosin Excelöin siinä missä massikeisaritkin ja suhtaudun siksi skeptisesti tuon käytetyn Mazda 6:n kaltaisiin autoihin.

1. Arvonalenema on edelleen merkittävä kuluerä kymppitonnin autossa.
2. Auton haluttavuus vaihtoautona heikentyy rajusti jo lähivuosien aikana.
3. Korjauskustannukset on lähdössä kasvuun.
4. Auto on vielä niin arvokas, että siitä luopuminen isomman ja kalliimman vian osuessa kohdalle on vaikeaa. Toisaalta liki auton hintaisen korjauksen maksaminen itse lähentelee hulluuden rajoja.
5. Auto kuluttaa joko paljon polttoainetta (kuten tuollainen Mazda 6 automaattina) tai sitten riski neloskohdan mukaiselle kalliille vikaantumiselle on sietämättömän iso (downsizing-moottori ja DSG).

Järkevät vaihtoehdot ovat käytännössä uusi/uudehko auto tai sitten tonnin pommi. Näin siis kustannusmielessä.

Kyseisessä yksilössä vielä 13v vanhat kitkat alla, mahtaa olla hyvät… Kamuxin myyjä varmasti kehuu hyviksi jos pintaa on. Myös huoltokirjaa kannattaa aika tarkasti katsoa japsien huolto-ohjelma ajanpuolesta usein kireämpi vs eurooppalaisten longlifet ja vajaa 7 tkm/vuosi, voisi jollain unohtua.

Jos kyseessä sokean papan saaressa sunnuntaisin ajama niin koeajolla tunnustelee kunnollq moottorin, vaihteiston, jarrut ja alustan.
 
Olen massikeisarista aika kaukana. Tosin Excelöin siinä missä massikeisaritkin ja suhtaudun siksi skeptisesti tuon käytetyn Mazda 6:n kaltaisiin autoihin.

1. Arvonalenema on edelleen merkittävä kuluerä kymppitonnin autossa.
2. Auton haluttavuus vaihtoautona heikentyy rajusti jo lähivuosien aikana.
3. Korjauskustannukset on lähdössä kasvuun.
4. Auto on vielä niin arvokas, että siitä luopuminen isomman ja kalliimman vian osuessa kohdalle on vaikeaa. Toisaalta liki auton hintaisen korjauksen maksaminen itse lähentelee hulluuden rajoja.
5. Auto kuluttaa joko paljon polttoainetta (kuten tuollainen Mazda 6 automaattina) tai sitten riski neloskohdan mukaiselle kalliille vikaantumiselle on sietämättömän iso (downsizing-moottori ja DSG).

Järkevät vaihtoehdot ovat käytännössä uusi/uudehko auto tai sitten tonnin pommi. Näin siis kustannusmielessä.

Kymppitonnin autossa se arvonalema ei voi enää olla edes kymmmenessä vuodessa enempää kuin sen kymppitonnin.

Joku uusi tai uudenkarhea isompi premium-auto, niin sehän arvo sillä tippuu jo vuodessa sen kymppitonnin.

Noin 3-4 vuoden välein auton arvo puolittuu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 434
Viestejä
4 512 104
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom