Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tosiaan koske vain tätä foorumia. Mutta toimii myös tuohon suuntaan, että autoharrastelijat "ei ymmärrä" noita Skodia ja Audeja, yms. Eikä rajoitu siihenkään. Samaa näkee oli sulla ihan minkälainen auto tahansa niin aina löytyy näitä "ei ymmärrä"/"väärin ajettu" -tyyppjä. Oli se auto sitten urheiluauto, maastoauto, perusharmaa perusauto, muskeliauto, mopoauto, tuunattu auto, mikä tahansa. Aina se oma valinta on oikea ja muiden väärä.
 
Kyllä ajaminen on nykyään sellaista pakkopullaa, että auton pitää olla tarpeeksi mielenkiintoinen että yleensä ottaen jaksaa vaivautua. Vanhemmilla on tuollainen Nissan "maasturi" ja kyllä se melkoisen tylsä laite on ajella menemään. Itselleni se mielenkiintoinen tarkoittaa tarpeeksi tehoa ja sylintereitä ja automaattia, sillä pääsee jo hyvin alkuun.
 
Enpä usko, että tämä ongelma olisi mitenkään tämän foorumin juttu. Samahan se on myös työpaikalla havaittavissa ja varsinkin kun yksi työtoveri osti itselleen Camaro SS:n, keltaisenakin. Toki monen mielestä se on hieno auto, mutta kun tämä ko. kaveri lähtee kahvitauolta alkaa tuulipukujen kahina vahvasti Skodamestareiden ja Nissanjormien keskuudessa, kuinka "turha ja takapenkillä ei ole tilaa" ja "tuollainen keltainen huomiovärikin ihan liian kirkas" jne. Toki tämä koskettaa enemmän 50+ väestönosaa, eli niitä jotka ovat eläneet elämänsä jossain sosiaalikommunismin nuoruudessa vanhempien äänestäessä joko SKP:ta, SDP:ta tai jotain muuta vasemmistopohjaista kommunistiryhmittymää.

Se mitä en tajua, että miten se on muilta pois jos joku haluaa ostaa jonkun hienomman auton. Itsehän jos voittaisin lotossa, menisin heti ekana hakemaan Giulia Quadrifoglion itselleni, vain koska mä voin. Helvettiäkään kiinnostaisi muiden mielipiteet, koska itse haluan ajaa just sillä. Tuloerojen tasoittamassa maassa ymmärtää kyllä hyvin, miten voi oikeasti vituttaa ihmistä se, että joku kehtaa valita muutakin kuin sen hinnat alkaen -mallin Skodasta tai jos rohkea on, sen valkoisen Audin kahdella lisävarusteella. Kaikki muu on turhaa.

Tuon vielä ymmärtää jotenkin, mutta sitä ei miten jotakuta voi vituttaa, että joku valitsee sen hinnat alkaen mallin :D Mutta olen varma, että noi vitutukset liittyy siihen lamaan, koska tuota tosiaan esiintyy vaan +40v keskuudessa.

Itteä ei sinänsä vituta mikään tietty automalli, mutta noi isot "maasturit" olisi kyllä voinut kieltää tai ainakin lisätä pakollinen lisäajokoulutus sellaisen ostavalla :D On se meno niin epämääräistä. En tiedä johtuuko ajotaidoista vai antaako koko joillekin jotain kaikkivoipaisuuden fiilistä.
 
80- ja 90-lukujen autoihin tottuneena jokainen kilsa, ajolinja, painonsiirto ja jarrutus päiväkodin ja prisman välillä on oikein tarkkaa, urheilullista ja nautinnollista millä tahansa vm. 2010 150hv skodalla/mazdalla/opelilla. Kehätien jonossa voisi madella sillä 90-luvun autollakin.

Sitten jos joutuisi ajelemaan paljon maantietä jossa tarvitsee ohitustehoa, ja pitkiä aikoja niin ettei paikat kipeydy, niin autolla olisi enemmän väliä.
 
80- ja 90-lukujen autoihin tottuneena jokainen kilsa, ajolinja, painonsiirto ja jarrutus päiväkodin ja prisman välillä on oikein tarkkaa, urheilullista ja nautinnollista millä tahansa vm. 2010 150hv skodalla/mazdalla/opelilla. Kehätien jonossa voisi madella sillä 90-luvun autollakin.

Sitten jos joutuisi ajelemaan paljon maantietä jossa tarvitsee ohitustehoa, ja pitkiä aikoja niin ettei paikat kipeydy, niin autolla olisi enemmän väliä.
Mukavuus ja suorituskyky on kyllä ottanut harppauksen noista ajoista, mutta ajotuntuma ei ehkä niinkään. Autojen kasvanut massa ja kaikenmaailman avut ja hallinnat tekee ajamisesta sen verran tiestä eristyneemmän kokemuksen että ei se ainakaan urheilullisemmalta tunnu.
 
Tilankäyttö maksimoitu auton pituus huomioiden. Japanin kaupunkien ahtailla kujilla varmaan ihan näppärä.

Tämähän se, tämmöinen sähkönä ja/tai hybridinä + ratti vasemmalla, niin kelpaisi kyllä ihan tähän Espoonkin kaduille. Tämän bB:n edeltäjää xB:tä myyty kyllä jenkeissäkin ja jonkinlainen kulttivehje (Scion xB nimellä yleensä siellä). Uudempaa on jo Daihatsun ja Subarun merkillä ollut myös.
 

Onhan tuo vähän kallis, mutta harrasteautoksi varmaan sieltä käytännöllisemmästä päästä, oikeanpuolista ohjausta lukuunottamatta.

Jonkin erikoisen omistamisenhalun tuo herätti, mutta miksi ei ole yhtään kuvaa takapenkiltä?
 
Okei, mutta sitten esimerkiksi itsemurhakuutiossa pienessä askeettisessa yksiössä asuminen ei taas ole muuta kuin lähinnä säälittävää vrt. kunnon lukaali? Ei ihan korreloi nämä keskenään.

Älä nyt, polkupyörä kommunistien mielestä kaupungin keskustassa sijaitsevassa 15 neliön askeettisessa itsemurhakuutiossa asuminen ja fixipyöräily kaupunkibulevardia pitkin soijalattea litkimään on parasta ja järkevintä, mitä ihminen voi tehdä. :rofl:
 
Onhan tuo vähän kallis, mutta harrasteautoksi varmaan sieltä käytännöllisemmästä päästä, oikeanpuolista ohjausta lukuunottamatta.

Jonkin erikoisen omistamisenhalun tuo herätti, mutta miksi ei ole yhtään kuvaa takapenkiltä?
Täytyy mielenkiinnosta melkeen kysyä, että mitä harrastamista tuommosessa autossa on? Varmatoiminen, käytännöllinen, etuvetoinen, taloudellinen/pienitehoinen japsikippo. Itse näkisin ennemmin nimenomaan käyttöautona tai "kauppakassina". Oikealta ohjaukseen tottuu todella nopeaa. 4 vuotta ollut itsellä kesäautona oikealta ajettava 500+hv japsisportti.

mielestäni Nissan cube on jotenkin vielä veikeämmän näköinen kuutio :)

Nissan Cube M 1.5 CVT # JAPSIBOXI # KUUTIO # alk.99 EUR/KK Tila-auto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Ei nettiautossa tällä kertaa: Huutokaupat.com

Nähtävästi viron pojat napsuttelevat edelleen autoista kilometrejä poies. Yli 250 000 km naputeltu ex taksista tässä tapauksessa ja mennyt näköjään yhden bumerangin kautta jo suomessa.

Edit: Ja tässä vielä tiedot autosta jos ja kun tuo ilmoitus katoaa ja jobarit myyvät vähänajettuna: Volvo v70, 2015, 2,4L diesel. YV1BW738DF1329001 . 01/2018 379300 km, Mennyt viroon ja myyty siellä 09/2018 116000 km ajettuna. Mittari saattaa vieläkin näyttää tuota lukua. Ken tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy mielenkiinnosta melkeen kysyä, että mitä harrastamista tuommosessa autossa on? Varmatoiminen, käytännöllinen, etuvetoinen, taloudellinen/pienitehoinen japsikippo. Itse näkisin ennemmin nimenomaan käyttöautona tai "kauppakassina". Oikealta ohjaukseen tottuu todella nopeaa. 4 vuotta ollut itsellä kesäautona oikealta ajettava 500+hv japsisportti.

mielestäni Nissan cube on jotenkin vielä veikeämmän näköinen kuutio :)

Nissan Cube M 1.5 CVT # JAPSIBOXI # KUUTIO # alk.99 EUR/KK Tila-auto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Jos joku ei ymmärtänyt loppunajetun X5:n hintaa, niin minä en ymmärrä noitten yli kymmenvuotiaiden postilaatikkoautojen hinnoittelua. Myyjät varmaan pitää noita jotenkin harvinaisina ja hintaa sen takia kovana, vaikka tosiasia on että kuka tahansa voi tuoda tuollaisen postilaatikon koolla ja -tehoilla varustetun rumiluksen Japanista jossa niitä jaetaan käytännössä ilmaiseksi.

Verot eivät kuitekaan kolminkertaista tuollaisen paskan hintaa jos sellaisen saa tuotatettua Hangon satamaan alle 2500 eurolla... :facepalm:
 
Täytyy mielenkiinnosta melkeen kysyä, että mitä harrastamista tuommosessa autossa on? Varmatoiminen, käytännöllinen, etuvetoinen, taloudellinen/pienitehoinen japsikippo. Itse näkisin ennemmin nimenomaan käyttöautona tai "kauppakassina". Oikealta ohjaukseen tottuu todella nopeaa. 4 vuotta ollut itsellä kesäautona oikealta ajettava 500+hv japsisportti.

mielestäni Nissan cube on jotenkin vielä veikeämmän näköinen kuutio :)

Nissan Cube M 1.5 CVT # JAPSIBOXI # KUUTIO # alk.99 EUR/KK Tila-auto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onhan toi harrasteauton hinnoissa ainakin, vastaavanikäisen ei-japsituonti kauppakassin saa aika paljon halvemmalla. Jonkinlainen harrastuneisuus/kiinnostus JDM-autoihin pitää olla että tuollaisen tuohon hintaan ostaa. Eihän se tosiaan näitä "menee kovaa & koko ajan saa ropata" kriteereitä täytä. Näitä kai tuunaillaan ja laitellaan erikoisen ulkomuodon vuoksi.

Jos joku ei ymmärtänyt loppunajetun X5:n hintaa, niin minä en ymmärrä noitten yli kymmenvuotiaiden postilaatikkoautojen hinnoittelua. Myyjät varmaan pitää noita jotenkin harvinaisina ja hintaa sen takia kovana, vaikka tosiasia on että kuka tahansa voi tuoda tuollaisen postilaatikon koolla ja -tehoilla varustetun rumiluksen Japanista jossa niitä jaetaan käytännössä ilmaiseksi.

Verot eivät kuitekaan kolminkertaista tuollaisen paskan hintaa jos sellaisen saa tuotatettua Hangon satamaan alle 2500 eurolla... :facepalm:

Hinta on kyllä kova. Nettiautossa tällä hetkellä 6 BB:tä myynnissä ja halvin niistä 6000e, eli kysyntää kai sitten on.

Samalla firmalla ykköskopan BB myynnissä samalla pyynnillä:
Toyota BB 109hv / NCP31 / Härski ja pirteä JDM-hupiboksi (Rotiform&BC-Racing) - Rahoitus saatavilla 0€ käsirahalla Tila-auto 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Onhan toi harrasteauton hinnoissa ainakin, vastaavanikäisen ei-japsituonti kauppakassin saa aika paljon halvemmalla. Jonkinlainen harrastuneisuus/kiinnostus JDM-autoihin pitää olla että tuollaisen tuohon hintaan ostaa. Eihän se tosiaan näitä "menee kovaa & koko ajan saa ropata" kriteereitä täytä. Näitä kai tuunaillaan ja laitellaan erikoisen ulkomuodon vuoksi.



Hinta on kyllä kova. Nettiautossa tällä hetkellä 6 BB:tä myynnissä ja halvin niistä 6000e, eli kysyntää kai sitten on.

Samalla firmalla ykköskopan BB myynnissä samalla pyynnillä:
Toyota BB 109hv / NCP31 / Härski ja pirteä JDM-hupiboksi (Rotiform&BC-Racing) - Rahoitus saatavilla 0€ käsirahalla Tila-auto 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

Itsellä oli tarkoitus tuoda jossain kohtaa japseista itselle yksi JDM farkku käyttöautoksi koska pienet kilometrit ja hyvä kunto. Homma meni aikalailla jäihin siinä kohtaa kun sisäistin suomen verotuksen noille joka pienen automäärän takia pohjautui nettiauton hintoihin.

Toisin sanoen autosta olisi joutunut maksamaan ainakin pari kertaa auton arvon verona johtuen suomessa olevien järjettömistä pyyntihinnoista. (Huom: Verotetaan pyyntihintojen perusteelle, ei myynti....)
 
Jos joku ei ymmärtänyt loppunajetun X5:n hintaa, niin minä en ymmärrä noitten yli kymmenvuotiaiden postilaatikkoautojen hinnoittelua. Myyjät varmaan pitää noita jotenkin harvinaisina ja hintaa sen takia kovana, vaikka tosiasia on että kuka tahansa voi tuoda tuollaisen postilaatikon koolla ja -tehoilla varustetun rumiluksen Japanista jossa niitä jaetaan käytännössä ilmaiseksi.

Verot eivät kuitekaan kolminkertaista tuollaisen paskan hintaa jos sellaisen saa tuotatettua Hangon satamaan alle 2500 eurolla... :facepalm:

Onhan tuo kallis matolaatikko ja joku niistä vielä maksaakin rahaa, kun niitä tuodaan.

Jos tuon saa vaikka 3000 €:lla satamaan ( oletettavasti jotain lisäkuluja tulee tuon nettisivun hintojen päälle ) ja siihen veroja & katsastusmaksuja ehkä 1000 € ja jokunen satanen ehkä pakollisiin myyntifiksauksiin ja pieni tinkivara / vaihtoauton hintariski + kohtuullinen 20-30 % myyntikate, niin aletaan olla noissa liikkeiden pyyntihinnoissa.
 
Onhan tuo kallis matolaatikko ja joku niistä vielä maksaakin rahaa, kun niitä tuodaan.

Jos tuon saa vaikka 3000 €:lla satamaan ( oletettavasti jotain lisäkuluja tulee tuon nettisivun hintojen päälle ) ja siihen veroja & katsastusmaksuja ehkä 1000 € ja jokunen satanen ehkä pakollisiin myyntifiksauksiin ja pieni tinkivara / vaihtoauton hintariski + kohtuullinen 20-30 % myyntikate, niin aletaan olla noissa liikkeiden pyyntihinnoissa.

Tässäkin vaan lahjakkaasti taas unohdetaan osa kuluista ja lasketaan osa alakanttiin.

- Pelkkä autovero on tämän vuoden puolella tuoduissa Toyota BB:ssä jo vähän reilua tonnia niin katsastuksen ja muiden papereiden kanssa ollaan todellisuudessa siellä 1500e hujakoilla.

- Lahjakkaasti myös unohdit, että rahteineen 3000e autosta saa maksaa tullia ja alvia myös päälle 1000e

Tässä kohtaa se puoli ilmainen auto onkin maksanut jo 5500e ja eikä mukaan ole laskettu mitään ylimääräistä laittamista. Yllättäen alkaakin nuo liikkeiden pyynnit olemaan ihan järkeviä kun ottaa huomioon, että jotain pitäisi voittoakin jäädä ja niistä vielä verotkin maksaa.
 
Tässä kohtaa se puoli ilmainen auto onkin maksanut jo 5500e ja eikä mukaan ole laskettu mitään ylimääräistä laittamista. Yllättäen alkaakin nuo liikkeiden pyynnit olemaan ihan järkeviä kun ottaa huomioon, että jotain pitäisi voittoakin jäädä ja niistä vielä verotkin maksaa.
Jos joku pulju noita myyntiin tuo, niin tuskin yhtä autoa kerralla kuitenkaan?

Lienee jotain "alennusta" kun tuo kontillisen kerralaan, tjsp. Eli nuo, sinänsä kalliit, lähes parin tonni rahtikulut ennen tulleja ja alveja eivät välttämättä näihin JDM-erikoistuneisiin firmoihin ihan suoraan päde...

Mutta silti hyvä esimerkki miten "alle tonnin pommista" saadaan 5000-6000 euron auto, "koska Suomi". :D
 
Jdm outletilla muistaakseni oli rahti jpn-fin 800€ välityspalkkio 500-1000€ riippuen montako ne tuovat kerralla sitten ne tekee valojen muutokset, huollon, katsastuksen, asiakkaan haluamat renkaat alla oleville vanteille ja jtn muita pieniä juttuja :)
 
nykyäänhän ei tarvi valoihin mitään muutoksia tehdä, muuta kun kääntää vaan valokuvio oikeakätiseksi.
 
Itsellä oli tarkoitus tuoda jossain kohtaa japseista itselle yksi JDM farkku käyttöautoksi koska pienet kilometrit ja hyvä kunto. Homma meni aikalailla jäihin siinä kohtaa kun sisäistin suomen verotuksen noille joka pienen automäärän takia pohjautui nettiauton hintoihin.

Toisin sanoen autosta olisi joutunut maksamaan ainakin pari kertaa auton arvon verona johtuen suomessa olevien järjettömistä pyyntihinnoista. (Huom: Verotetaan pyyntihintojen perusteelle, ei myynti....)

Ei, kyllä ne verotetaan myyntihinnan perusteella. Yleisestä pyyntihinnasta määritetään verotusarvo ja se on selvästi matalampi kuin pyyntihinta. Katso vaikka mahti-järjestelmästä.

Esim tässä tuo yleinen myyntihinta on se verotusarvo:

https://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/naytaKaytettyajoneuvointernet.do?kaupallinennimikeSID=235218
 
Viimeksi muokattu:
Ei, kyllä ne verotetaan myyntihinnan perusteella. Yleisestä pyyntihinnasta määritetään verotusarvo ja se on selvästi matalampi kuin pyyntihinta. Katso vaikka mahti-järjestelmästä.

Esim tässä tuo yleinen myyntihinta on se verotusarvo:

https://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/naytaKaytettyajoneuvointernet.do?kaupallinennimikeSID=235218

Niin, paitsi tapauksissa joissa ei ole tarpeeksi isoa tietokantaa myyntiarvon määrittämiseksi joka tuo tilanne usein on JDM autoissa.
 
No silloinhan se menee Marvoon? Ei marvonkaan päätöksistä verotusarvo suoraan pyyntihinta ole?
 
Itse luulen ymmärtäväni aika pitkälle näitä fiilispohjalta hommattuja autoja, mutta yksi kategoria mitä en ymmärrä on isot jenkki pick-upit suomessa, ja varsinkin kaupunkiympäristössä. Onko se niin äijää ajaa isolla kärryllä, ja pölläyttää cumminsista jokaisessa mahdollisessa välissä talon kokoinen pilvi savua ilmoille? Jos jotain pidän jatkeina niin näitä...
Onhan siinä oma fiiliksensä kepitellä isoa dieselkonetta. Maalla asuessa saattaisi tuommoinen iso pick-up olla ihan hyödyllinenkin, varsinkin nelikkona. Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto.
 
Tässäkin vaan lahjakkaasti taas unohdetaan osa kuluista ja lasketaan osa alakanttiin.

- Pelkkä autovero on tämän vuoden puolella tuoduissa Toyota BB:ssä jo vähän reilua tonnia niin katsastuksen ja muiden papereiden kanssa ollaan todellisuudessa siellä 1500e hujakoilla.

- Lahjakkaasti myös unohdit, että rahteineen 3000e autosta saa maksaa tullia ja alvia myös päälle 1000e

Tässä kohtaa se puoli ilmainen auto onkin maksanut jo 5500e ja eikä mukaan ole laskettu mitään ylimääräistä laittamista. Yllättäen alkaakin nuo liikkeiden pyynnit olemaan ihan järkeviä kun ottaa huomioon, että jotain pitäisi voittoakin jäädä ja niistä vielä verotkin maksaa.

Laskelmani oli suuntaa antava ja selitys sille, miten saadaan satamaan tuotuna 2500 € maksavan auton pyynniksi vaikkapa 6500 € nettiautoon.

En ole näiden japanin kuutioiden tarkkoihin veroihin tai muihinkaan tarvittaviin papereihin ja niiden kuluihin perehtynyt.
Tulli ja alv kylläkin unohtuivat tuosta laskelmasta, kun tuli jonkinlainen ajatuskatko ja ajattelin "normaalia" EU alueelta tulevaa autoa.

Myyntikatetta liikkeen on kuitenkin laitettava tuollaiseen halpaan japanin kuutioonkin 20-40% tai muuten menee harrastamisen ja hyväntekeväisyyden puolelle.
 
Onhan siinä oma fiiliksensä kepitellä isoa dieselkonetta. Maalla asuessa saattaisi tuommoinen iso pick-up olla ihan hyödyllinenkin, varsinkin nelikkona. Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto.
.. Eli ovat 100% pelkkiä jatkeita? :bored:
 
olis siisti mitsu mutta ihmeenä pidän jos ei oo maalipintaa koskaan fiksailtu mistään
Huutokaupat.com

No näkeehän sen jo kuvista, että maalailtu on kun ihan täysi kittipallo tuo kuskin takakylkikin on, maalia tiivisteissä jne.
minun huomio kiinnitty ekana puuttuviin kylkilistoihin ja eu-kilpiin.

"Nyt on Löytö! Täysin alkuperäinen Colt ensimmäiseltä omistajalta kainuun suolattomilta teiltä.
Tammikuussa 2020 museoikäinen Colt hämmästyttää. Kuinka 1990 japanilainen perusauto voi olla enää tässä kunnossa? Valkoisessa korissa ei ruostetta näy ja sisustus lähes virheetön"
"Korissa kulumia, ruostetta tai kolhuja:Kyllä, kohta 30v autosta löytyy kulumia, ruostetta tai kolhuja."
:facepalm:
 
Onhan siinä oma fiiliksensä kepitellä isoa dieselkonetta. Maalla asuessa saattaisi tuommoinen iso pick-up olla ihan hyödyllinenkin, varsinkin nelikkona. Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto.
Suorituskykynsä puolesta varmasti mukava auto ajella, mutta itsellä ei ainakaan pää kestäisi kuunnella tuollaista avaruusrakettia. Hävettäisi vielä kaiken muun lisäksi.
 
Siis kirjoitit "Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto."

Eihän urheiluautolla ole muuta funktiota kuin olla "jatke"
Heh, tämä sinun ajatustapasi taitaa olla melko yleinen. Joten kysymys: Eikö mielestäsi urheiluauton funktio voi olla ajamisen nautinto kuskille? Vai ajatteletko tosiaan että urheiluauto ostetaan aina että voidaan vain näyttää ulkopuoliselle että nyt löytyy massia ja statusta? koska ainoastaan jälkimmäisen vaihtoehdon voin ymmärtää ”jatkeeksi”.
Ymmärrän myös jenkki-pickupit jos niiden ajokokemus tuottaa jotain erityistä/parempaa fiilistä mitä ei muunlaisen auton ratissa saa. Jos taas se pointti olisi vain se auton jäätävä koko ja ajettavuus paskaa, niin menee jatke -kategoriaan omasta mielestä.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä 2 paikkainen urheiluauto ainakin mulle antaa mahdollisuuden nauttia yksin tai kaksin ajamisesta Suomen suvessa. Muijakin sanoi, että muulla ei väliä kunhan sinne mahtuu vaan kaks ettei kersat yritä mukaan. :D
 
Kyllähän urheiluautolla on kivaa käydä myös esim ratapäivillä nauttimassa, kiihdyttely on mukavaa, pieni sutiminen silloin tällöin mutkassa jne.
 
Kyllähän urheiluautolla on kivaa käydä myös esim ratapäivillä nauttimassa, kiihdyttely on mukavaa, pieni sutiminen silloin tällöin mutkassa jne.
Vielä jos katto aukeaa niin ihan perus työmatkatkin tuntuu kesällä huviajeluilta. Ei olisi tullu mieleenkään ostaa vanhaa 2-paikkaista avosporttia status/munajatkesyistä, varmaan jonkun muun tyyppinen auto ajaisi sen asian tuhat kertaa paremmin.
 
Ylläoleviin lisäyksenä, että urheiluautoksi jos valitsee jonkun vähän "klassisemman" kulkupelin a la E46 M3, E39 M5 jne, niin menee mukavana harrastelunakin siinä ohessa - voi rankan työpäivän päätteeksi mennä talliin ropaamaan jotakin, tai ihan vain hinkkaamaan puhtaammaksi. Samalla kun suorittaa huoltoja ja pitää autoa muutenkin kunnossa, niin tietää ettei arvo ainakaan laske vaan pysyy vähintäänkin samana ellei jopa kasva. Tietysti vaatii omanlaisen mielentilan, ns. harrastuneisuuden että tästä kaikesta pystyy nauttimaan, koska harvemminhan urheiluautolla ihan vaan ajellaan huollettomia kilometrejä vailla mitään murheita.

Jos taas ei kiinnosta ylläolevat touhut, niin ymmärrän hyvin ettei urheiluautot itsessäänkään sitten varmaan hirveästi kiinnosta. Nuo ropaamiset kuitenkin koskee yhtälailla uudempiakin urheiluautoja ja harvemmin niitä omistaa ihmiset, jotka haluaa autolta vain mahdollisuuden päästä paikasta A paikkaan B. Miljonäärejä en ota tähän nyt vertailuksi, niitä ei kenties muu kuin status kiinnostakaan siinä uudessa ferrarissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 580
Viestejä
4 558 660
Jäsenet
75 004
Uusin jäsen
otso.lan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom