- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 573
Voi siinä vähän vetarit olla kovilla kun tykittää menemään
Voi olla kyllä muutkin, ei taida Stage 2 jälkeen olla enää mitään takuuta moottorin/vaihteiston kestävyydelle vaikka ois turbot ja muut vaihdettu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voi siinä vähän vetarit olla kovilla kun tykittää menemään
Olisikohan tää Honda niitä japanintuonteja? Honda Accord 2.0i Sport 4d Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Eikait ohjaus olisi sitten vasemmalla?
Japanista tuodaan nykyään paljon käytettyjä vähän ajettuja autoja (mm. mersuja, bemareita ja audeja) ja niissä ovat ratit normaalisti vasemmalla.
Tuskin tuollaista karvalakki-Accordia kukaan uittaisi Japanista, tuunailtu vaan vähän JDM tyyliin.
Kävi vain mielessä kun noiden ulkotarrojen lisäksi myös valokytkimen alla sisällä on joku japaninkielinen tarra ja ilmoituksessa puhutaan EU-hyväksytyistä ajovaloista...
Itsellä oli tuollainen 1.6 koneella. 300tkm kohdalla alkoi laueta oikeestaan kaikki. Vaidelaatikko, kytkin, keskuslukot yms. Ei voinut kyllä volvoksi kutsua.Volvo V40 T4 Sportswagon 5d Farmari 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto
50 sais romureiskalta, mutta pitää koettaa 500 joltain tollolta. En tajua näitä "muuten toimiva, mutta kaikki paskana ja seissy pihalla muutaman vuoden" -ilmoittelijoita. Voihan tuostakin klassikko tulla, ja silloin ei ole raudassa raha hukassa mutta epäilen.
Periaatteessa tuollainen "eu-hyväksytty" ajovalokin ei välttämättä toteudu jossain tuninki valoissa. Varsinkin kiinalaisista kaupoista tilattuna, tulee yleensä valoja joissa ei ole minkään valtakunnan hyväksyntöjä.En näe mainintaa EU -hyväksytyista ajovaloista mutta pakoputkistosta kylläkin. Eli Tüv hyväksytty putkisto.
Ei nyt nettiautosta, mutta myynnissä kuitenkin. 25v vanha ja 400tkm rullattu jeeppi, "ei pakkomyynnissä 5500€."
Jep, ja nuo maastoautot on kuitenkin siitä "harvinaisia", että hintaa voi nostaa jos on "palikkaa" laitettu. Ja tuskin tuotakaan kukaan ostaa käyttöautoksi tai kauppakassiksi. Tuollaisenaan tuo auto on kuitenkin enemmän kuin hyvä jo perus safarointiin.Ei tuo Jeeppi nyt älyttömän hintainen ole, uudet puolinappulat ja vanteet n. 1000 €, hyvä vinssi n. 1000 €, korotussarja n. 500 € ja ruosteettomaksi duunattu pohja, niin ei siinä itse perusautolle jää montaa tonnia hintaa.
Vähän tietä nähnyt bemari. Vasemmalla kädellä on kulutettu rattia ja oikealla kyynertukea eli matkaa painettu menemään
BMW X5 xDrive35d A E70 Maastoauto 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuossa vielä vähän enemmän rullattu Caddy. Hintaa kuitenkin on sen verran, että voi vähentää potentiaalisia ostajia.
Volkswagen Caddy Tila-auto 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
No justiinsa, 12,5 k€ puoli miljoonaa ajetusta 10 vuotta vanhasta X5:sesta, eihän tuossa ole kuin 10 k€ liikaa hintaa.
Onhan tuossa kilometrille annettu vähän hintaa; vastaavan 150-160tkm ajetun saa sinne 18 tonniin, niin mielestäni "2000 eur per 100tkm" on aika pieni hinnanalennus tuollaisesta loppuunajetusta pölttoöljykrematoriosta...Niin, no jos on yli 200tkm niin itse ainakin alan arvioimaan autoja tapauskohtaisesti.
Suomessa tuo 10v ei ole autolle edes paljoa. Huollettu diisseli menee tekniikkansa puolesta muutenkin ikuisesti.
Kukin ostakoon mistä tykkää. Ehkä minulla on käynyt tuuri, mutta omat autoni jotka olen hankkinut ovat olleet minulle tullessa lukemilla 460tkm, 278tkm ja nyt viimeisin 380tkm. Kaksi ekaa bensoja. Eipä ole mitään yllätyksiä ollut eikä yksikään ole jättänyt tien päälle.
No justiinsa, 12,5 k€ puoli miljoonaa ajetusta 10 vuotta vanhasta X5:sesta, eihän tuossa ole kuin 10 k€ liikaa hintaa..
Pieni naarmu toisessa kyljessä, helppo korjata, ei vaikuta ajoon millään lailla, lähinnä kosmeettinen haitta.
Tulipa bongattua tutun näköinen Jaguari Torista näillä saatesanoilla
Jaguar XJ 6 Sovereign 4.0 Vaihto, Tampere
Ja pitipä katsoa oliko sama yksilö miksi muistin ja olihan se.
Tuolta voi käydä kurkkaamassa millainen on "pieni naarmu"
Jaguar XJ6 Myös vaihto! Porrasperä 1995 - Vaihtoauto - Nettiauto
Niin, no jos on yli 200tkm niin itse ainakin alan arvioimaan autoja tapauskohtaisesti.
Suomessa tuo 10v ei ole autolle edes paljoa. Huollettu diisseli menee tekniikkansa puolesta muutenkin ikuisesti.
Kukin ostakoon mistä tykkää. Ehkä minulla on käynyt tuuri, mutta omat autoni jotka olen hankkinut ovat olleet minulle tullessa lukemilla 460tkm, 278tkm ja nyt viimeisin 380tkm. Kaksi ekaa bensoja. Eipä ole mitään yllätyksiä ollut eikä yksikään ole jättänyt tien päälle.
Sun mielipiteellä ei vaan ole merkitystä siihen mikä on minkäkin auton sovelias hinta ja millä ne menee kaupaksi. Jos noi 300-500tkm ajetut X5:t menee kaupaksi 10k€+ hinnoilla niin aika tyhjän kanssa väittää että niiden oikea hinta olisi muutaman tonnin.No kukin ostaa mitä tykkää, mutta käytännössä tuollaisella 10 vuotta ja 500 tkm ajetulla autolla ei ole enää muuta kuin käyttöarvo, joka on muutamia tonneja, vaikka jotkut niitä yrittävätkin myydä yli 10 k€ hintapyynnöillä.
Kyllä henkilöauto, jolla ajetaan 40-50 tkm vuotuinen ajosuorite, alkaa olla paalauskamaa 10 vuoden jälkeen.
Itse jos haluaisin tuollaisen 10 vuotta vanhan X5:sen, niin uittaisin Saksasta tai Ruotsista alle 200 tkm ajetun yksilön muutamaa tonnia kalliimmalla ja jättäisin tuollaiset puoli miljoonaa ajetut rauhaan.
Sun mielipiteellä ei vaan ole merkitystä siihen mikä on minkäkin auton sovelias hinta ja millä ne menee kaupaksi. Jos noi 300-500tkm ajetut X5:t menee kaupaksi 10k€+ hinnoilla niin aika tyhjän kanssa väittää että niiden oikea hinta olisi muutaman tonnin.
Tommonen n. 400 heppanen etuveto on varmaan todella käytännöllinen ajettava
Kunhan vain ihmettelin miksi ihmeessä joku maksaa sen +10 k€ jostain reaaliarvoltaan muutaman tonnin paalauskuntoisesta romusta.
10-14ke pyytävät muutkin vastaavista malmikasoistaan BMW X5 diesel vaihtoautot - Nettiauto
Tämäkin yli 10v 17000e BMW X5 3.0d 5d A 173kw Maastoauto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Mutta 11-15 vuotta vanhoja löytyy, ja hintataso näyttää olevan jossain neljän tonnin korvilla.Yhtään yli 300 tkm ajettua 10 vuotiasta Corollaa ei nettiautosta löydy, mutta ei sellaisen hinta ole lähelläkään tuota 6 k€:tä, vaan jossain tonnin kahden luokassa.
Mikä olisi oma valinta tuossa koko- ja teholuokassa joka olisi huomattavasti paremmalla jäälleenmyyntiarvolla?Toki täysin alkuperänen erikoismalli lähes kilometrittomana maksaa, mutta joku perusmalli tyyliin parisataa tonnia ajettuna on varaosakamaa siihen parempaan malliin, jos vaan osat käy päikseen.
Saahan sitä pyytää, ja näköjään hulluja on jotka maksaa ei siinä mitään pahaa ole. mutta ite en vaan tajua mikä into maksaa kasasta metallia jolla ei ole jälleenmyyntiarvoa, ja merkkiä vaihtamalla vois saada vastaavaa tai ehkä jopa paremmin varustelua samaan hintaan.
Mikä olisi oma valinta tuossa koko- ja teholuokassa joka olisi huomattavasti paremmalla jäälleenmyyntiarvolla?
IMO, sama "nää maksaa liikaa" koskee ihan samoissa määrin niin Q7:aa, Land Roveria, Land Cruiseria (ja siihen ei saa "tehokonetta" edes rahalla), jne.
Useinhan mietitään juuri miksi 200-300hv loppuunrullattu premium on kalliimpi kuin 90hv Toyota, asia mikä ei pitäisi olla kyrvänkovalle automielelle mitenkään epäselvä.
Toki kaikki ajaisi niillä V8 versioilla jollei niitä tarvitsisi tankata, ne olisivat yhtä pomminvarmoja kuin kuin "peruskiisselit" ja niitä löytyisi edes puolet siitä määrästä mitä noita "hinnat alkaen 80000" -malleja...
Teholuokka (minimi) >200hv, kokoluokka iso maasturi. Verrokkejahan oli jo tuossa viestissä.No ensinnäkin mikä on se koko ja teholuokka mihin tuo kuuluu?
Jos luetaan toi samaan luokkaan kaikkien ns. kadulle sopivien "citymaastureiden", niin hakukriteerit on melko laajalla skaalalla.
En lähteny nyt vertaamaan tota mihinkään merkkiin tai malliin.
Otan kyllä mielellään tiedon siitä miksi just toi pitää ottaa siitä luokasta(mikä se sitten onkaan) muitten ohi.
Mulla ei ole tietoa miks just tuo malli on se "the one" mikä pitää pitää ostaa.
Teholuokka (minimi) >200hv, kokoluokka iso maasturi. Verrokkejahan oli jo tuossa viestissä.
Eli voi ihan rauhassa poistaa listalta citymaasturit kuten RAV4, Hondat, Daciat, Nissanit, ym. Tehot poistaa sitten niitten isommat versiot kuten X-Trail, jne.
X5:hän ei ole mitenkään the one, enkä tiedä mistä tuollaisen idean olet saanut, mutta se kuuluu noihin "isoihin premium maastureihin" joiden hinta uutena on luokkaa "sikakallis". Joten jos se on kalliimpi 10v iässä, varsinkin samoilla kilsoilla, kuin joku etuvetoinen Nissanin paskahai tai Hondan 150 hv "pseudoneliveto" CR-V, niin en yhtään ihmettele.
Eli mietin mikä tuonkokoisista, tehoisista ja varusteilla olevista isoista maastureista on olellisesti joko halvempi tai paremmin hintansa pitävä.
Toki jos sitä vertaa noihin halvempiin citymaastureihin joissa on mopoautosta otettu kone ja joista ei saa edes rahalla tehokkaampaa versiota, niin varmasti tuntuu kalliimmalta.
Toisaalta jos laittaa Nettiautoon hakuun vaikka: 2008+ 220+hv, X5/Q7/Land Rover/Discovery/ML/XC90...
Niin X5:t eivät millään tapaa erotu ainakaan kalliimpina, vaan ehkä monilukuisimpina (suosittu saksantuonti).
Tässä kai se filosofinen ero; toiselle se konepellin alta löytyvä teho tai joku 8sek kiihtyvyys tuon kokoisella malmikasalla ei merkkaa mitään. Toisella se taas on täysin poissulkeva kriteeri jos niitä ei ole.No tuo se tökkää itellä. Se on tosiaan maksanut aikoinaan sen mitä on.
Se ei vaikuta tän hetkiseen hintaan muuten kun fiilispohjalta.
Nykyautoa saa samaan lähes samaan hintaan jos ei tarvitse olla samaa merkkiä tai täysin samaa varustetasoa, jotka ei ole kun erittäin marginaalisen asiakaskunnan hupia.
Ne jotka tarvitsee noita varusteita(mitkä sitten onkaan), ei todellakaan lähde ensimmäisenä kattomaan yli kymmenen vuotta vanhaa loppuun ajettua autoa. Oli sen kunto mikä tahansa.
Olet kyllä siinä oikeassa että tohon rajotuksiin mitä sanoit, eli sen pari sataa heppaa yms, se rajottaa tota niitä jengi kattoo.
Kuinka moni haluaa kuitenkaan yli 10v lähes loppuunajetun ns. merkkiauton oli se sitten varustettu tai ei, jos pikkasen omia kriteerejä muokaten saa ihan eri tavalla autoa. Harva tarvii sen päälle 200hevosta.
"pieni naarmu"
Tässä kai se filosofinen ero; toiselle se konepellin alta löytyvä teho tai joku 8sek kiihtyvyys tuon kokoisella malmikasalla ei merkkaa mitään. Toisella se taas on täysin poissulkeva kriteeri jos niitä ei ole.
Esim. jos mun pitäisi valita nykyisen vanhan premium-~230hv nelivedon sijaan joku samanhintaluokan "uudempi ja vähemmän ajettu", niin ei tulisi mitään jos joutuisi jonkun 150hv etuveto-Mondeon rattiin...
Toki saisin samanlaisen 140hv etuvetodieselinkin paljon uudempana, mutta joskus tehotonta autoa kokeilleena ja etuvetoihin pari kertaa erehtyneenä ei vain hermot kestä...
Ja niillä "halvemmilla merkeillä" ei ole taas tarjota mitään vaihtoehtoa noissa teho/vetotapa -luokissa.
Kuten jo totesin, kukin ostaa mitä tahtoo ja mihin hintaan tahtoo, siihen ei minun mielipiteelläni ole vaikutusta.
Kunhan vain ihmettelin miksi ihmeessä joku maksaa sen +10 k€ jostain reaaliarvoltaan muutaman tonnin paalauskuntoisesta romusta.
Kuitenkin noita paljon ajettuja autoja saa myydä tuollaisella 10 k€ hintapyynnöllä aika kauan ja ostajat ovat silti vähissä.
Itse en ole niitä hankkimassa, joten minun kannaltani on ihan sama vaikka ne maksaisivat tuplat tai triplat.
Vai oletko itse myymässä tai ostamassa tuollaista vanhaa linttaa, kun tuntui kolahtavan niin pahasti?
Corollalla on takanaan vasta puolet niistä metreistä, mitä keskustelun aiheena olleilla X5:silla, kyllähän alle 200 tkm ajetuista X5:sistakin pyydetään 20 k€ ja yli.
Yhtään yli 300 tkm ajettua 10 vuotiasta Corollaa ei nettiautosta löydy, mutta ei sellaisen hinta ole lähelläkään tuota 6 k€:tä, vaan jossain tonnin kahden luokassa.
Mutta kun bemari. Pakkohan sen on maksaa vaikka loppuunajettuna.
Pitäskö 500tkm ajettu tms olla samalla viivalla kun vastaava parisataa tonnia vähemmän ajettuna? VNo on se uutenakin vähän eri hintainen. Pitäisikö kaikkien maksaa saman verran. Kunnon kommunisteja täällä.
Ja miksi sanot ettei ole jälleenmyyntiarvoa? Meinaatko että autoliikkeet noita huvikseen ottavat seisomaan?