Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Jos on tarvetta ns citymasturille vai miksi noita nyt kutsutaankaan ja vaihtoehdot on noi kaks, niin lähtisin ihan osien ja huoltojen hinnalla tohon cashkaihin.
Vähän riippuu edelleen mihin käyttöön se auto on oikeasti tulossa, vai onko se vaan kyrvänjatke. (En sano että jokin merkki on sellanen, vaan meinaan että joillekkin pitää olla se jonkin tyylinen auto että on[tätä en ymmärrä/tiedä])

Siis sä haluat mielummin käyttää Nissania jatkuvasti pajalla, kuin ajaa liikenteessä?

Melkoista touhua tällä foorumilla. Ilmeisesti hyvin vähän autojen parissa olet.
 
Siis sä haluat mielummin käyttää Nissania jatkuvasti pajalla, kuin ajaa liikenteessä?

Melkoista touhua tällä foorumilla. Ilmeisesti hyvin vähän autojen parissa olet.

Veikkaat että sitä toista vaihtoehtoa noista kahdesta(tai vaikka mikä muu vaan auto) ei tarttee ikinä huoltaa tai vaihtaa kuluvia osia tms? melkosta kuvitelmaa sieltäpäin.
 
Veikkaat että sitä toista vaihtoehtoa noista kahdesta(tai vaikka mikä muu vaan auto) ei tarttee ikinä huoltaa tai vaihtaa kuluvia osia tms? melkosta kuvitelmaa sieltäpäin.

X on huomattavasti luotettavampi, kuin tuo Nissan. Ja etenkin nuo Bemarin 6cyl koneet on elinikäisiä. Samaa ei voi sanoa Nissanista jossa mukana tulee liuta tyyppivikoja ja vetotapa.
 
X on huomattavasti luotettavampi, kuin tuo Nissan. Ja etenkin nuo Bemarin 6cyl koneet on elinikäisiä. Samaa ei voi sanoa Nissanista jossa mukana tulee liuta tyyppivikoja ja vetotapa.

Tähän varmaan löytyy faktoja joidenkin muuten kun mutun mukaan?
Tuosta kyllä voisin olla samaa mieltä että koneet on melko luotettavia jos huoltaa, mutta niissäkin on omat tyyppiviat riippuen koneesta.
 
Pitäskö 500tkm ajettu tms olla samalla viivalla kun vastaava parisataa tonnia vähemmän ajettuna? V

On, en sitä sano ettei ole eri hintainen ollut uutena, enkä meinaa että sillä ei ole jälleenmyyntiarvoa enemmän kun vastaavalla autolla. Mutta kun ei ole täysin vastaavaa edes "listoilla", niin hankala verratakkaan.
Ihmettelen vaan mikä tosta tekee sen arvosen noinkin paljon ajettuna ja mikä se on listahinnaltaa nykyään.
Kommunismia vittu ihmetellä asiaa kun ei ole tietoutta ja kysyy jostain jotain. mutsilla on ollu 2 ladaa, siinä on sulle kommunismia saatana. =D
Taitaa tuo Lada mentaliteetti mennä vähän suvussa teillä edelleen? Täytyy kysyä oletko koskaan ajanut ns. paremmilla autoilla, jos et ymmärrä miksi bemarilla voi olla hintaa noin paljon vielä käytettynä. Onko tuo uutenakaan ollut mielestäsi n.80000€ arvoinen auto?
 
Siis sä haluat mielummin käyttää Nissania jatkuvasti pajalla, kuin ajaa liikenteessä?

:tup::facepalm: Esson baarissa kuulee saman joka tiistai, torstai ja perjantai. Se on luotettava lähde, tiesikkö?

Melkoista touhua tällä foorumilla. Ilmeisesti hyvin vähän autojen parissa olet.

On tämä kyllä melkoista. Täällähän puolet käyttäjistä on Vatasia ja puolet Sennoja, ja sen lisäks 10% Ken Blokkeja ja 13,65% Vin Dieseleitä. Tosi, ei mitään kuulopuhetta.

Nyt yritystä näihin rölläilyihin @Diplomaatti
 
Taitaa tuo Lada mentaliteetti mennä vähän suvussa teillä edelleen? Täytyy kysyä oletko koskaan ajanut ns. paremmilla autoilla, jos et ymmärrä miksi bemarilla voi olla hintaa noin paljon vielä käytettynä. Onko tuo uutenakaan ollut mielestäsi n.80000€ arvoinen auto?

Ei kyllä mene tuo mentaliteetti enää ainakaan mun kohdalla. Ladat oli ja on edelleen melko traktoreita vaikka uusia mallejakin tullu.
Ja olen muutamaa ns. parempaa ajanut. Duuniautona oli astetta parempi kun lada.
Omana ei kyllä ole ollut mopoa kalliimpaa.
Ja onko tuo ollu 80tontun auto mun mielestä? Ei. Miks olis? en näe käyttöä ns. citymaasturille oli se sitten parikytätonnia tai vaikka satatonnia.
 
Kaksi kollegaa ja täti. Ja sitten tietenkin nuo tilastot. Riittääkö vai ei?

Mulla ei ole mitään vertauskuvaa, mutta äiskällä oli cash kai ja siinä ei tullu perushuoltojen lisäks yhtään mitään.

Sulla varmaan on noiden autojen väliset vertaukset tilastoina linkittää?
Kilometrimäärät ja siihen verrattuna vaihto-osien hinnat ja huoltojen hinnat yms?

Toi vetotapa ja moottori kyllä menee bemarin puoleen, sitä en kiistä ollenkaan.
 
Täällä Länsi-Siperiassa kun hiljattain puusta pudonneita rattimiehiä edelleen löytyy niin "premium" on hinnoissaan ja vastaavasti muualla Euroopassa suositut merkit menettää arvoaan kovastikin. Ei mitään uutta siinä asiassa.

Mutta jos miettii tilannetta että tuollaisesta 39k€ X6:sta tai siitä 12k€ X5:sta laukeaa jotain isompaa, niin jääkö auto vain hienoksi kyrvänjatkeeksi pihaan seisomaan vai onko esim. vaihteisto tai moottori edelleen vaivan arvoista korjata?
 
Mulla ei ole mitään vertauskuvaa, mutta äiskällä oli cash kai ja siinä ei tullu perushuoltojen lisäks yhtään mitään.

Sulla varmaan on noiden autojen väliset vertaukset tilastoina linkittää?
Kilometrimäärät ja siihen verrattuna vaihto-osien hinnat ja huoltojen hinnat yms?

Toi vetotapa ja moottori kyllä menee bemarin puoleen, sitä en kiistä ollenkaan.

Tuos edellisessä postissa tuo surullisen kuuluisa katsastustilasto.
 
Mutta jos miettii tilannetta että tuollaisesta 39k€ X6:sta tai siitä 12k€ X5:sta laukeaa jotain isompaa, niin jääkö auto vain hienoksi kyrvänjatkeeksi pihaan seisomaan vai onko esim. vaihteisto tai moottori edelleen vaivan arvoista korjata?

Neljän kympin autoa kannattaa vielä vähän korjatakin
 
Täällä Länsi-Siperiassa kun hiljattain puusta pudonneita rattimiehiä edelleen löytyy niin "premium" on hinnoissaan ja vastaavasti muualla Euroopassa suositut merkit menettää arvoaan kovastikin. Ei mitään uutta siinä asiassa.

Mutta jos miettii tilannetta että tuollaisesta 39k€ X6:sta tai siitä 12k€ X5:sta laukeaa jotain isompaa, niin jääkö auto vain hienoksi kyrvänjatkeeksi pihaan seisomaan vai onko esim. vaihteisto tai moottori edelleen vaivan arvoista korjata?

Sehän siinä on ettei noita moottoreita tarvitse korjailla sekä vaihteistot parasta mitä markkinoilla on. Silti joskus väärän käytön takia noita zhp menee joskus, niin recro niitä korjaa edullisesti.
 
Tuos edellisessä postissa tuo surullisen kuuluisa katsastustilasto.

No perhana. Toi näyttää kyllä pahalta.
Mutsin autossa ei kyllä ollu mitään vikoja joiden takia ei ois menny katsastuksesta läpi.
Ainoat viat oli varmaan mun painepesurilla ja paskasella kintaalla hinkatut kierteet maaliin tms.
Tossa ei lueteltu suoraan mitkä oli ne hylkysyyt.
 
Mistä te näitte ne tilastot ? En tuosta linkistä saanut ulos kuin vm. 2009 Kuskuksen vikaisuuden muttei mitään tilastoa ? TUV:in (vai mikä olikaan) tilaston perusteella kannattaa kääntyä mieluummin MB:n kuin Bemmin kelkkaan.
 
Mistä te näitte ne tilastot ? En tuosta linkistä saanut ulos kuin vm. 2009 Kuskuksen vikaisuuden muttei mitään tilastoa ? TUV:in (vai mikä olikaan) tilaston perusteella kannattaa kääntyä mieluummin MB:n kuin Bemmin kelkkaan.

Juu ei näkyny vielä muuta kun toi cashin paska katsastustilasto. Tosin ei varmaan siitä bemusta samankaltasta ole, mutta veikkaan silti että ne varaosat siihen bemuun maksaa enemmän kun tohon nissanin ruoskaan.
 
Juu ei näkyny vielä muuta kun toi cashin paska katsastustilasto. Tosin ei varmaan siitä bemusta samankaltasta ole, mutta veikkaan silti että ne varaosat siihen bemuun maksaa enemmän kun tohon nissanin ruoskaan.

Ei siinä. en ostas cashkaitakaan itelle. En ymmärrä noita "citymaastureita".
Oispa ajokortti. ;)
 
Juu ei näkyny vielä muuta kun toi cashin paska katsastustilasto. Tosin ei varmaan siitä bemusta samankaltasta ole, mutta veikkaan silti että ne varaosat siihen bemuun maksaa enemmän kun tohon nissanin ruoskaan.

Mutta sillä ei ole väliä massipäällikölle jolla on pohjaton kirstu. Tosin massipäälliköt tuskin ajaa Bemmiä ulos kaupasta kun tosiaan tuo GLS:kin on olemassa. Puhumattakaan, että korjaisi sitä.

Mut sinuna en Qashqaista olisi huolissaan. Kaverilla on 2011 tai 2012 mallinen ja huollot suoritan minä. Ei siihen ole tarvinnut vielä tehdä mitään muuta kuin perus kulutusosien vaihdot. Isommat saisikin tehdä joku muu :D Ja kyllä mä voisin sellaisenkin ottaa, mielestäni ihan O.K paketti. Sopivan hajuton, mauton, yleinen ja silti ihan kiva ajettava. Varsinkin neliveto ja se + malli.

Haluaisin silti nähdä sen tilaston. Kiinnostaa mitkä mallit pitää perää.
 
Mutta sillä ei ole väliä massipäällikölle jolla on pohjaton kirstu. Tosin massipäälliköt tuskin ajaa Bemmiä ulos kaupasta kun tosiaan tuo GLS:kin on olemassa. Puhumattakaan, että korjaisi sitä.

Mut sinuna en Qashqaista olisi huolissaan. Kaverilla on 2011 tai 2012 mallinen ja huollot suoritan minä. Ei siihen ole tarvinnut vielä tehdä mitään muuta kuin perus kulutusosien vaihdot. Isommat saisikin tehdä joku muu :D Ja kyllä mä voisin sellaisenkin ottaa, mielestäni ihan O.K paketti. Sopivan hajuton, mauton, yleinen ja silti ihan kiva ajettava. Varsinkin neliveto ja se + malli.

Haluaisin silti nähdä sen tilaston. Kiinnostaa mitkä mallit pitää perää.

Jaa sitäkin saa nelikkona?
Täysin uutta tietoa.
Luulin että kaikki etuvedolla.
Siinä kyllä oot oikeessa että hajuton, mauton ja mitä muutakaan vastaavaa adjektiivia sille voi keksiä, mutta kyllä sillä paikasta a paikkaan b menee kuten muillakin.
 
Jaa sitäkin saa nelikkona?
Täysin uutta tietoa.
Luulin että kaikki etuvedolla.
Siinä kyllä oot oikeessa että hajuton, mauton ja mitä muutakaan vastaavaa adjektiivia sille voi keksiä, mutta kyllä sillä paikasta a paikkaan b menee kuten muillakin.

Joo mutta ammattilaisten mielestä se on leikkineliveto, liian pienellä koneella jne. "perus kaikki huonosti" auto :D
 
Juu ei näkyny vielä muuta kun toi cashin paska katsastustilasto. Tosin ei varmaan siitä bemusta samankaltasta ole, mutta veikkaan silti että ne varaosat siihen bemuun maksaa enemmän kun tohon nissanin ruoskaan.

Autodocilta tulee noin viidessä päivässä eikä nuo hinnaltaan ole sen kalliimpia, kuin nissanilla. Tietysti jos haetaan laakkosella, niin...

Ja joo... Nissanin neliveto ei ole neliveto
 
Joo mutta ammattilaisten mielestä se on leikkineliveto, liian pienellä koneella jne. "perus kaikki huonosti" auto :D

Veikkaan että näillä niin eri ostajakunta kuitenkin. Niin eri kuvitelmat mitä auton pitää olla tai mitä sen varustelut pitää olla, tai edes miten sen perhanan nelivedon pitää toimia tälläsessä autossa.
 
Autodocilta tulee noin viidessä päivässä eikä nuo hinnaltaan ole sen kalliimpia, kuin nissanilla. Tietysti jos haetaan laakkosella, niin...

Ja joo... Nissanin neliveto ei ole neliveto

heh just edelliseen viestiin laitoin tosta nelivedosta. Meinaatko ihan oikeasti että sillä on isokin merkitys jos lähdet liikkeelle samasta mestasta samoilla renkailla yms? Nyt ei puhuta mistään täysiä kaarteeseen ajamisesta lumihangessa tms.
 
Niin no, aina voi verrata eri merkkien hinnoittelua ja arvoa mutta käytönnön tuntuman autoon saa vain kokeilemalla.

Itsellä on parisenkymmentävuotias mersun maasturi sekä alle kymmenenvuotias volvon farkku. Arvatkaapa kumpi on mukavampi ajaa ja käyttää? Vinkki: Se ei ole volvo. (Siis ns pikku farkku V50)

Mitä korjaamiseen tulee, niin tuohon ML:lään osat tuntuvat olevan ihan sivistyneen hintaisia. Löysiä niveliä vaihdoin kun auton ostin ja sen jälkeen kulkenut ongelmitta pelkillä nesteen vaihdoilla lähemmäs pari vuotta.

(Edit: Niin ja mersulla on vedetty autotraileria sun muuta moneen kertaan ja tulevat perässä kuin tyhjää)


Ettei nyt ihan kokonaan poikkea aiheesta niin tässä olisi pintaremontilla halpaa premiumia:
Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4motion 4h TipTronic Porrasperä 2003 - Vaihtoauto - Nettiauto
Tuohon sitten jo osat maksavatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kun nyt aletaan puhumaan jostain 10v+ autoista niin se on ihan tuuripeliä mitä sieltä tulee. Mulla on ollu kalliimpaa peliä ("ikuisia moottoreita.." joo o, joo o) joka on koko ajan paskana sekä halvinta paskaa joka kestää kestämistään vielä +500tkm jälkeenkin. Ja toisinpäin.

Jos sä jotain "luotettavaa" autoa haluat, hae se kaupasta ja varmista etukäteen että hinaukset ja sijaisautot menee firman piikkiin ajan X. X ajan kuluttua käy kaupasta seuraava.
 
Mutta sillä ei ole väliä massipäällikölle jolla on pohjaton kirstu. Tosin massipäälliköt tuskin ajaa Bemmiä ulos kaupasta kun tosiaan tuo GLS:kin on olemassa. Puhumattakaan, että korjaisi sitä.

Mut sinuna en Qashqaista olisi huolissaan. Kaverilla on 2011 tai 2012 mallinen ja huollot suoritan minä. Ei siihen ole tarvinnut vielä tehdä mitään muuta kuin perus kulutusosien vaihdot. Isommat saisikin tehdä joku muu :D Ja kyllä mä voisin sellaisenkin ottaa, mielestäni ihan O.K paketti. Sopivan hajuton, mauton, yleinen ja silti ihan kiva ajettava. Varsinkin neliveto ja se + malli.

Haluaisin silti nähdä sen tilaston. Kiinnostaa mitkä mallit pitää perää.
Taisi olla se ykköskoppainen mihin ei lasikaton kanssa mahdu takapenkille kunnolla, kun pää osuu lähes kattoon, lyhyet hiukset oli jo katossa kiinni ja niska meni jumiin matkan aikana. Pikkuautoon mahtuu, mutta Qashqai on liian matala.
 
Miten mä muistelisin että cashkaissa on ihan ok:sti tilaa takana... Polvet toki suussa jos edessä istuu joku mikä vetää penkin täysin taakse.

Edit: en tosin ole koripalloilija.
 
Qashqai on käytännössä 4 hengen auto, koska keskipaikka on todella ahdas jopa lapselle.

Oli joskus huollon ajaksi tuollainen lainassa viikonlopun yli. 5 henkisellä perheellä meinasi tulla äitiä ikävä, koska tilat eivät vaan riittäneet. Toki 2 turvaistuinta vie tilaa kohtuullisen paljon.
 
Keskipaikka tais olla kyl tosiaan se ns. tuki kankulle kummallekkin puolelle. Istumapaikaks sitä ei kai voi kutsua.
 
Miten mä muistelisin että cashkaissa on ihan ok:sti tilaa takana... Polvet toki suussa jos edessä istuu joku mikä vetää penkin täysin taakse.

Edit: en tosin ole koripalloilija.
Muuten oli kyllä riittävästi tilaa, mutta 186cm pituus oli liikaa. Ilman lasikattoa en sitten tiedä.
 
Muuten oli kyllä riittävästi tilaa, mutta 186cm pituus oli liikaa. Ilman lasikattoa en sitten tiedä.

Miten toi lasikatto vaikuttaa asiaan?
Siis toki se paksuutta varmasti tiivisteiden yms ohella lyö pari senttiä lisää, mutta näin 178cm se ei tuntunu että ois ees pari senttiä pidemmällä ongelmaa pään kanssa. Vai onko siinä kuinka paljon sen lasikaton kanssa tasattu sitä kattorajaa alaspäin?
Jotenkin tuntuu hassulta että sitä olis tiputettu jos ei sitten ole lähdetty vahvistamaan just sen takia, mutta sehän meinais että se olis rungoltaan erilainen kun se normimalli.
 
Tästä kyrvänjatkekeskustelusta kysyäkseni... Miksi autoista kyrvänjatkeena puhutaan negatiiviseen sävyyn? Onko se suomalainen luonne joka ei kestä huomion keskipisteenä olemista vai mikä?

Sen takiahan noi kaikki öykkärvehkeet ja "haistakaa vittu" sarjan BMW:t, Mersut, Rollsit yms on tehty että ne olisivat mahdollisimman näyttäviä kyrvänjatkeita. Itse ainakin ostaisin aivan saatanallisen hienon ja muut kateelliseksi tekevän auton jos varaa olisi. Nyt ajellaan vanhalla seiskalla ja passatilla kun ei mihinkään satojen tuhansien vehkeisiin ole varaa. Mutta jos olisi niin ei tulisi kyllä mieleen hävetä moisella ajelua.

Taitaa olla tietotekniikkafoorumin (vaiko sysmän takametsäläisten?) juttuja toi että kaikkien pitäis mieluummin ajella nissanilla koska muu on turhaa :D
 
Tästä kyrvänjatkekeskustelusta kysyäkseni... Miksi autoista kyrvänjatkeena puhutaan negatiiviseen sävyyn? Onko se suomalainen luonne joka ei kestä huomion keskipisteenä olemista vai mikä?

Sen takiahan noi kaikki öykkärvehkeet ja "haistakaa vittu" sarjan BMW:t, Mersut, Rollsit yms on tehty että ne olisivat mahdollisimman näyttäviä kyrvänjatkeita. Itse ainakin ostaisin aivan saatanallisen hienon ja muut kateelliseksi tekevän auton jos varaa olisi. Nyt ajellaan vanhalla seiskalla ja passatilla kun ei mihinkään satojen tuhansien vehkeisiin ole varaa. Mutta jos olisi niin ei tulisi kyllä mieleen hävetä moisella ajelua.

Taitaa olla tietotekniikkafoorumin (vaiko sysmän takametsäläisten?) juttuja toi että kaikkien pitäis mieluummin ajella nissanilla koska muu on turhaa :D


Taski...
Meillä kaikilla tänne kirjoittajilla on se mahtimela, meidän ei tarttee ottaa sen auton kanssa mainetta.
Ja nyt kun ollaan päästy tosta isottelusta ohi, niin lähetään siitä että joillekkin toi auto on vaan status. Ei sen isompi juttu, eikä sen pienempi.
Joillekkin riittää se fillari, ja joillekkin ferrari.
 
Tästä kyrvänjatkekeskustelusta kysyäkseni... Miksi autoista kyrvänjatkeena puhutaan negatiiviseen sävyyn? Onko se suomalainen luonne joka ei kestä huomion keskipisteenä olemista vai mikä?

Sen takiahan noi kaikki öykkärvehkeet ja "haistakaa vittu" sarjan BMW:t, Mersut, Rollsit yms on tehty että ne olisivat mahdollisimman näyttäviä kyrvänjatkeita. Itse ainakin ostaisin aivan saatanallisen hienon ja muut kateelliseksi tekevän auton jos varaa olisi. Nyt ajellaan vanhalla seiskalla ja passatilla kun ei mihinkään satojen tuhansien vehkeisiin ole varaa. Mutta jos olisi niin ei tulisi kyllä mieleen hävetä moisella ajelua.

Taitaa olla tietotekniikkafoorumin (vaiko sysmän takametsäläisten?) juttuja toi että kaikkien pitäis mieluummin ajella nissanilla koska muu on turhaa :D

Kutsutaan myös nimellä masokismi. :D
 
Okei, mutta sitten esimerkiksi itsemurhakuutiossa pienessä askeettisessa yksiössä asuminen ei taas ole muuta kuin lähinnä säälittävää vrt. kunnon lukaali? Ei ihan korreloi nämä keskenään.
 
Suomalaisessa mentaliteetissä ainut suvaittu auto on järkevä, eli edullinen hankkia ja ylläpitää, sen pitää olla käytännöllinen, varsinkin peräkoukku pitää löytyä. Auton funktio on kuljettaa paikasta A paikkaan B, koska se on välttämätön paha kunnes teleportti keksitään. Kaikki epäkäytännöllinen ja kallis autoissa on turhanpäiväistä pröystäilyä ja rahan suoranaista tuhlausta kun vähemmälläkin tulisi toimeen, ainoana tarkoituksena näillä on varmasti vain tehdä naapuri kateelliseksi!

Itse luulen ymmärtäväni aika pitkälle näitä fiilispohjalta hommattuja autoja, mutta yksi kategoria mitä en ymmärrä on isot jenkki pick-upit suomessa, ja varsinkin kaupunkiympäristössä. Onko se niin äijää ajaa isolla kärryllä, ja pölläyttää cumminsista jokaisessa mahdollisessa välissä talon kokoinen pilvi savua ilmoille? Jos jotain pidän jatkeina niin näitä...
 
Tästä kyrvänjatkekeskustelusta kysyäkseni... Miksi autoista kyrvänjatkeena puhutaan negatiiviseen sävyyn? Onko se suomalainen luonne joka ei kestä huomion keskipisteenä olemista vai mikä?

Sen takiahan noi kaikki öykkärvehkeet ja "haistakaa vittu" sarjan BMW:t, Mersut, Rollsit yms on tehty että ne olisivat mahdollisimman näyttäviä kyrvänjatkeita. Itse ainakin ostaisin aivan saatanallisen hienon ja muut kateelliseksi tekevän auton jos varaa olisi. Nyt ajellaan vanhalla seiskalla ja passatilla kun ei mihinkään satojen tuhansien vehkeisiin ole varaa. Mutta jos olisi niin ei tulisi kyllä mieleen hävetä moisella ajelua.

Taitaa olla tietotekniikkafoorumin (vaiko sysmän takametsäläisten?) juttuja toi että kaikkien pitäis mieluummin ajella nissanilla koska muu on turhaa :D

Ihmiset on erilaisia, myös muissa maailman maissa. Toiset nauttii huomiosta ja toiset haluaa olla omissa oloissaan. Kämpässä taas (toivottavasti) kukaan ei koko ajan tuijota joten sitä on vähän huono verrata autoon :) Ne kateusjutut on jotain 90-luvun lamasta jääneitä muistoja keski-ikäisillä (nykyään joku on eri mieltä=kateellinen).

Tällä foorumillahan nimenomaan pitää olla se vähintään 4.0 V8 tai +400hp malmikasa ja jatkuva neliveto...näin kärjistettynä. Kaikki muu on rahan hukkaa kun tarjolla olisi ollut parempaakin.
 
Suomalaisessa mentaliteetissä ainut suvaittu auto on järkevä, eli edullinen hankkia ja ylläpitää, sen pitää olla käytännöllinen, varsinkin peräkoukku pitää löytyä. Auton funktio on kuljettaa paikasta A paikkaan B, koska se on välttämätön paha kunnes teleportti keksitään. Kaikki epäkäytännöllinen ja kallis autoissa on turhanpäiväistä pröystäilyä ja rahan suoranaista tuhlausta kun vähemmälläkin tulisi toimeen, ainoana tarkoituksena näillä on varmasti vain tehdä naapuri kateelliseksi!

Itse luulen ymmärtäväni aika pitkälle näitä fiilispohjalta hommattuja autoja, mutta yksi kategoria mitä en ymmärrä on isot jenkki pick-upit suomessa, ja varsinkin kaupunkiympäristössä. Onko se niin äijää ajaa isolla kärryllä, ja pölläyttää cumminsista jokaisessa mahdollisessa välissä talon kokoinen pilvi savua ilmoille? Jos jotain pidän jatkeina niin näitä...

Vielä pitää olla saman värinen harmaa, kuin naapurilla. Mukava painaa liukuhihnaduunia aamusta iltaan, kun kahvipöydässä on hyväksytty skodaclubfinlandiin. Potkut clubista tulee jos väri on jokin muu, kuin harmaa ja perseen alla puolitekonahkapenkit. Viikottain pelataan porukkalottoa ja voiton sattuessa voi auton päivittää taitettavalla vetokoukulla ja Kanarian matkalla.

Kaikki muu on pröystäilyä. Ainakin liukuhihnaa painavien 60v demarinuorten mielestä
 
Vielä pitää olla saman värinen harmaa, kuin naapurilla. Mukava painaa liukuhihnaduunia aamusta iltaan, kun kahvipöydässä on hyväksytty skodaclubfinlandiin. Potkut clubista tulee jos väri on jokin muu, kuin harmaa ja perseen alla puolitekonahkapenkit. Viikottain pelataan porukkalottoa ja voiton sattuessa voi auton päivittää taitettavalla vetokoukulla ja Kanarian matkalla.

Kaikki muu on pröystäilyä. Ainakin liukuhihnaa painavien 60v demarinuorten mielestä
Harva uusi auto miellyttää silmää, polkimet on liian löysät jne. Mikä ongelma siulla on Skodan kanssa? Onhan niitä vaikka mitä VW:tä, kun Skoda, Seat, Lambo, Bugatti, Audi, Ducati, Porsche ja Bentley on myös myös vain VW, valikoi siitä harmaa Volkkarisi sitten...
 
Tai sitten tekee niinkuin minä, mahdollisimman halba dacia liikkumiseen, jotain täysin muuta (aika tiheästi vaihtuvaakin) siihen nilkan oikomiseen, lada sitä varten kun se "jotain muuta" porsii, raatonelikkoja ja takapotkuja jääradalle...

Ei oikeastaan puutu kuin puhtaasti asvalttiradalle tarkoitettu peli.

Ja kaikki on yli kymmenen vuotta vanhoja paskoja koska köyhyysongelma.
 
Vielä pitää olla saman värinen harmaa, kuin naapurilla. Mukava painaa liukuhihnaduunia aamusta iltaan, kun kahvipöydässä on hyväksytty skodaclubfinlandiin. Potkut clubista tulee jos väri on jokin muu, kuin harmaa ja perseen alla puolitekonahkapenkit. Viikottain pelataan porukkalottoa ja voiton sattuessa voi auton päivittää taitettavalla vetokoukulla ja Kanarian matkalla.

Kaikki muu on pröystäilyä. Ainakin liukuhihnaa painavien 60v demarinuorten mielestä

Tässä on kyllä hyvin tiivistettynä tämän foorumin auto-mentaliteetti. Mikään "tavallinen" ei voi olla hyvää vaan omistajat katkeria, kateellisia, käyttää tuulipukua jne. Voisi kenties puhua käänteiskateudesta vaikka sen juuria en ymmärräkään.

Onneksi Suomestakin löytyy Skodaa ja Lamboja. Se on selkeästi tärkeää ihmisten henkisen hyvinvoinnin kannalta.
 
Tässä on kyllä hyvin tiivistettynä tämän foorumin auto-mentaliteetti. Mikään "tavallinen" ei voi olla hyvää vaan omistajat katkeria, kateellisia, käyttää tuulipukua jne. Voisi kenties puhua käänteiskateudesta vaikka sen juuria en ymmärräkään.

Onneksi Suomestakin löytyy Skodaa ja Lamboja. Se on selkeästi tärkeää ihmisten henkisen hyvinvoinnin kannalta.

Samaa konserniahan ne taitaa olla, että suhteellisen pienet erot niiden välillä on.
 
Enpä usko, että tämä ongelma olisi mitenkään tämän foorumin juttu. Samahan se on myös työpaikalla havaittavissa ja varsinkin kun yksi työtoveri osti itselleen Camaro SS:n, keltaisenakin. Toki monen mielestä se on hieno auto, mutta kun tämä ko. kaveri lähtee kahvitauolta alkaa tuulipukujen kahina vahvasti Skodamestareiden ja Nissanjormien keskuudessa, kuinka "turha ja takapenkillä ei ole tilaa" ja "tuollainen keltainen huomiovärikin ihan liian kirkas" jne. Toki tämä koskettaa enemmän 50+ väestönosaa, eli niitä jotka ovat eläneet elämänsä jossain sosiaalikommunismin nuoruudessa vanhempien äänestäessä joko SKP:ta, SDP:ta tai jotain muuta vasemmistopohjaista kommunistiryhmittymää.

Se mitä en tajua, että miten se on muilta pois jos joku haluaa ostaa jonkun hienomman auton. Itsehän jos voittaisin lotossa, menisin heti ekana hakemaan Giulia Quadrifoglion itselleni, vain koska mä voin. Helvettiäkään kiinnostaisi muiden mielipiteet, koska itse haluan ajaa just sillä. Tuloerojen tasoittamassa maassa ymmärtää kyllä hyvin, miten voi oikeasti vituttaa ihmistä se, että joku kehtaa valita muutakin kuin sen hinnat alkaen -mallin Skodasta tai jos rohkea on, sen valkoisen Audin kahdella lisävarusteella. Kaikki muu on turhaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 465
Viestejä
4 497 201
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom