- Liittynyt
- 31.10.2016
- Viestejä
- 2 235
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan hieno, ns ”polished turd”. Hinnassa vain yksi 9 liikaa.
Kävisikö funktioksi vaikkapa töissä/kaupassa/harrastuksissa/lomalla jne käynti? Vai eikö urheiluauto mielestäsi sovellu tähän?
Heh, tämä sinun ajatustapasi taitaa olla melko yleinen. Joten kysymys: Eikö mielestäsi urheiluauton funktio voi olla ajamisen nautinto kuskille? Vai ajatteletko tosiaan että urheiluauto ostetaan aina että voidaan vain näyttää ulkopuoliselle että nyt löytyy massia ja statusta? koska ainoastaan jälkimmäisen vaihtoehdon voin ymmärtää ”jatkeeksi”.
Ymmärrän myös jenkki-pickupit jos niiden ajokokemus tuottaa jotain erityistä/parempaa fiilistä mitä ei muunlaisen auton ratissa saa. Jos taas se pointti olisi vain se auton jäätävä koko ja ajettavuus paskaa, niin menee jatke -kategoriaan omasta mielestä.
Vielä jos katto aukeaa niin ihan perus työmatkatkin tuntuu kesällä huviajeluilta. Ei olisi tullu mieleenkään ostaa vanhaa 2-paikkaista avosporttia status/munajatkesyistä, varmaan jonkun muun tyyppinen auto ajaisi sen asian tuhat kertaa paremmin.
Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.Tässä pitäisi ehkä mennä tuon "jatkeen" määritelmään. Jokainen normaalein henkisin kyvyin varustettu ymmärtää että tuo jatke ei tietenkään fyysisesti saa aikaan mitään muutoksia munaskuissa, vaan kuse on vain siitä miltä se tuntuu, joillain munaskuissa tai sitten ihan muuten vaan.
Jatke tarkoittaa siis itsetunnon kohotusta, jota aiheuttaa oikeastaan kaikki kiva, mukava ja hauska tekeminen josta tulee hyvä olo.
Puhtaasti funktionaalisen tarpeen liikkua täyttää se perus pikkukippo, ja oikeastaan kaikki sen jälkeen on ylimääräistä, jotka tehdään mielihyvän saavuttamiseksi, joka useimmiten on pelkkää vaivan vähentämistä. Eli kun hankitaan kulkuneuvo, joka on vaivattomuuden lisäksi mukava, ja sillä voi leikkiä, niin kaikkihan nuo ovat pelkästään oman itsensä takia tehtyjä lisäyksiä.
En minäkään tarvitse nykyisiä ajoneuvojani, ainakaan siinä muodossa missä ne on hankittu, vaan ihan henkilökohtaisia munanjatkeita ne ovat. Tietysti moni ei voi ikinä nähdä joitain valintojani millään muotoa jatkeena, vaan pikemminkin masokismina, mutta itseni takia mä olen valintani tehnyt. Jopa vihreä* Joponi on omalaisensa jatke, ei se täytä mitään todellista tarvetta.
Mua kummastutta eniten noissa jatkeissa se, että jotkut tuntevat tarvetta perustella ne järkeviksi.
* Väri, ei ympäristöarvo.
Eihän tuonkaan vaikutus tapahdu kuin pään sisällä. Jos saa kiksit kateudesta, niin se oletus jonkun toisen katellisuudestahan on päänsisällä.Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.
Juuri näin.Niin mutta yleensä jatkeella tarkoitetaan sitä, että pitää näyttää muille, ei sitä että on itsestä kivempaa.
Onhan siinä oma fiiliksensä kepitellä isoa dieselkonetta. Maalla asuessa saattaisi tuommoinen iso pick-up olla ihan hyödyllinenkin, varsinkin nelikkona. Minusta ne eivät ole jatkeita yhtään sen enempää kuin jokin (kallis) urheiluauto.
Varmaan halutaan noilla isoilla vehkeillä olla ”niin rekkakuskia” kun voi ilman riittävää ajokorttiluokkaa ja oikeasti isoa kalustoa. Tämmöinen kuva jäi silloinkin kun eräs B-korttilainen tuttu esitteli oma pitkää Hiaceaan venetraileri perässä ja oli kuulemma melkein yhtä pitkä kuin rekka-auto, woohooEn itse nyt hokaa tota fiilistä, joka tulee kepittämisestä?
Yli 6 vuotta ajoin työkseni sora-autoa, jossa oli fullerin 18 lovinen suorahampainen laatikko, enkä siitä kyllä mitään fiilistä saanut
Nykyisessä sora-autossa taas robottivaihteisto, jota tosin pidän 95% ajasta manuaalikäytöllä. Lyö keppivehkeen kuitenkin 100-0 normaalissa ajossa, ehkä 1-2 kertaa vuodessa tulee fullerin keppiä ikävä, lähinnä, että se tietyssä tilanteessa nopea.
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.Varmaan halutaan noilla isoilla vehkeillä olla ”niin rekkakuskia” kun voi ilman riittävää ajokorttiluokkaa ja oikeasti isoa kalustoa. Tämmöinen kuva jäi silloinkin kun eräs B-korttilainen tuttu esitteli oma pitkää Hiaceaan venetraileri perässä ja oli kuulemma melkein yhtä pitkä kuin rekka-auto, woohoo
(Ne sitten jotka ammatikseen näitä touhuavat eivät siitä siviilissä voisi vähempää kiinnostua?)
Melkonen urheiluauto, 124 heppaa.Minkälainen tälläinen pikkukoppi olisi ajella? Honda CR-Z 1,5 GT Täydellinen huoltokirja ja erittäin siisti auto. Coupé 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto akuista vissiin takuut jo loppu niin kohta voi tulla mukava lisälasku kun ne joutuu uusimaan....
Joo no ei ainakaan minulle tarvitse pahoitella, melko lailla samaa mieltä eikä ole oma juttu nuo. Luulempa että moni pikkupoika haaveilee vaikka tuosta rekkakuskin urasta, siitä sitten kuitenkin kasvaa muihin ammatteihin. Arvelen silti että joillekkin jää kytemään se halu ajaa jotain isoa edes joku päivä...En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
En itse nyt hokaa tota fiilistä, joka tulee kepittämisestä?
Yli 6 vuotta ajoin työkseni sora-autoa, jossa oli fullerin 18 lovinen suorahampainen laatikko, enkä siitä kyllä mitään fiilistä saanut
Nykyisessä sora-autossa taas robottivaihteisto, jota tosin pidän 95% ajasta manuaalikäytöllä. Lyö keppivehkeen kuitenkin 100-0 normaalissa ajossa, ehkä 1-2 kertaa vuodessa tulee fullerin keppiä ikävä, lähinnä, että se tietyssä tilanteessa nopea.
Kyllä se on vanhemmassa kalustossa myös kustannuskysymys sekä luottokysymys.toiset vannovat ehdottomasti automaatin nimeen kaikissa autoissa, toiset eivät taas ota automaattia mistään hinnasta, eli pitkälti tottumis ja fiilistely kysymys.
Melkonen urheiluauto, 124 heppaa.
Entäpä, jos joku vain haluaa ajaa työkseen isoa autoa? On jopa ihmisiä, jotka pitävät siitä työstä. Joillekin se on kutsumusammatti tai seurannut isältä pojalle, mutta tokihan sitä alaa käy moni alalle sopimaton kokeilemassa työkkärin tiskinkin kautta. Ja kuljetusalalla on aika paljon vaihtelua ja erilaisia työtehtäviä. Ei kaikki ole sitä runkolinjojen ajamista Suomen päästä päähän.En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Luojan kiitos noita kunnianhimottomia vielä löytyy, hankalaa olisi muuten. Itselle onneksi se on vaan työtä, vaikkei se mitään ruusuilla tanssimista aina ole.En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Entäpä, jos joku vain haluaa ajaa työkseen isoa autoa? On jopa ihmisiä, jotka pitävät siitä työstä. Joillekin se on kutsumusammatti tai seurannut isältä pojalle, mutta tokihan sitä alaa käy moni alalle sopimaton kokeilemassa työkkärin tiskinkin kautta. Ja kuljetusalalla on aika paljon vaihtelua ja erilaisia työtehtäviä. Ei kaikki ole sitä runkolinjojen ajamista Suomen päästä päähän.
No jaa.En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Ja vaikkei muita töitä tekisikään, niin moni unohtaa että sen kuorma-auton tai rekan ratissa on usein itse yrittäjä joka voi nälkäpalkan sijaan repiä tuplasti tuloja perus "kolmentonninduunariin" verrattuna.No jaa.
Tulee mieleen tuntemani tapaus, joka varmuudella nauttii ihan ok palkkaa omistamassaan yrityksessä.
Toisinaan, aika useinkin, ajaa viikonloppuna rahtiautoa tai bussia. Ilmeisesti menee hyvänä vastapainona, kun arkityö ei liity aiheeseen millään lailla. Yritys ei ole start-up -vaiheessa, joten viikonloppuisin on vapaa-aikaa harrastuksille.
En ole viitsinyt kyseenalaistaa tämän kunnianhimoa tai rahkeiden riittävyyttä.
Mulla on -12 rellu megane käyttiksenä harrasteen rinnalla. 1.4 turbokoneella ja vähän tota isommilla kilsoilla. Eipä siinä mitään ongelmia oo ollut minkään suhteen, perus huoltoja vaan, pohja siisti jne. En nää mitään isompaa ongelmaa nykyrellujen kanssa.mielenkiintonen pikku avo en edes tienny tommosen olemassaolosta mutta merkki on semmonen etten itse uskalla ostaa
Renault Wind Avoauto 2011 - Vaihtoauto - Nettiauto
mielenkiintonen pikku avo en edes tienny tommosen olemassaolosta
Jeesus Kristus tuota myyjän kuvaustaSiitä paljon ajettu, mutta siltikkin pelottavan halpa Volvon V70 2012 vuosikertaa.
Volvo V70 1,6D DRIVe Momentum (2) Farmari 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
En ammatikseni touhua mutta ei kyllä siltikään vähempää voisi kiinnostaa olla mikään rekkamies, saatika joku "niin rekkakuski". Jotenkin mulla iskostunut, että rekkamiehiä (ja varastotyöläisiä) on ne jotka ei koskaan keksinyt muuta ja joiden rahkeet/kunnianhimo ei vain riittänyt. Ei pahalla. Jos joku oikeasti haluaa olla rekkakuski sitä olematta, niin psykiatriselta osastolta saa varmaan helpohkosti nykyään persoonallisuushäiriöisen paperit.
Nyt rupeaa olemaan jo suomiautojen aatelia.
Ei ole ollut varaa ostaa kuin toiselle puolelle ovet ja ikkunat.
Mercedes-benz G 300GD 4x4 -85, Ranua
Sinänsä hauska tuo "Suomen halvimpaan hintaan" kun äsken oli 4k € halvemmalla myynnissä.
Onko noita "tehdasmalleja" joissa kahva "väärinpäin" alhaalla eikä oven oikeassa reunassa + puuttuu vararengaspaikka ovesta...Joku tossa takaikkunassa ja -ovessa haisee kyllä itse rälläköidyltä. En tiedä, ei vain näytä hyvältä. Esimerkiksi ikkunan tiiviste ja sen tiivisteen upotus eivät kohtaa, kun muissa samanlaisissa se tuntuu menevän yksiin. Nettiauton ilmossa parempi kuva tuolta oven kyljeltä: Mercedes-Benz G 300GD Paku vaihdetaan 4x4 1985 - Used vehicle - Nettiauto
Muutenkin nuo Kastenwagenit olivat ikkunattomia ainakin wikipedian mukaan.
Eihän tolla ole ajettu vielä mitään ellei mittaria ole ruuvattu. Seuraavaks halvimmalla oli se 400 tkm rullattuSiitä paljon ajettu, mutta siltikkin pelottavan halpa Volvon V70 2012 vuosikertaa.
Volvo V70 1,6D DRIVe Momentum (2) Farmari 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ilmoitustekstissä mainitaan 440 000 km, joka on ainakin omasta mielestäni jo ihan kohtuu määrä.Eihän tolla ole ajettu vielä mitään ellei mittaria ole ruuvattu. Seuraavaks halvimmalla oli se 400 tkm rullattu
Nettiauton ilmoituksessahan pitää ilmoittaa mittarilukema, eikä autolla ajettua kilometrimäärää. Niin typerää kuin se onkin, niin tuo on ihan oikein ilmoitettu.
Tavallaan ymmärrettävää että oikeasti isoja kilometrejä ei ilmoiteta tuonne, kun jengi hyppii seinille niistä, ikään kuin jossain 10 vuotta vanhassa lintassa sillä kilometrilukemalla olisi enää merkitystä.
Tavallaan ymmärrettävää että oikeasti isoja kilometrejä ei ilmoiteta tuonne, kun jengi hyppii seinille niistä, ikään kuin jossain 10 vuotta vanhassa lintassa sillä kilometrilukemalla olisi enää merkitystä.
Itsellä on tosin tullut vastaan sitä että nimenomaan tuossa 200tkm kohdilla alkaa osia leviämään reilummin ja kun päästään 400tkm kohdille niin suurin osa hajoavista on jo vaihdettu kertaalleen.kyllä se nyt vaan yleensä auton kunnossa näkyy jos ero on tyyliin 200tkm tai 400tkm, joten siks jälkimmäiset kannattaa skipata suoraan.