Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
aika ala-aste tier huumoria
Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.
 
Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.

En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.
 
En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.
Valoissa seistessä ja muutenkin rauhassa ajellessa porukka yrittää provosoida kisailemaan niitten teinibemareita/tojotoja/ym vastaan. Alkaa pidemmän päälle ärsyttämään, kun pitää paskoilla tulla kaasuttelemaan vierelle.
 
...ja parkissa ollessaan voi tuo 500 merkintä perässä aiheuttaa tietyssä kansanosassa sopivana aikana vastustamatonta naarmuttamisen ja ilkivallan halua.
 
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D
 
En oikein ymmärrä, millaista häirintää nyt koet? Mersusta vielä, vaikea pitää klassikkona tuollaisen pelleilyn johdosta.
Hiillostusta rampeilla jos ei kiihdytä niin paljon kuin autosta lähtee, yritystä kisata valoista yms. Tämä siis tapahtunut kaikissa ns sporttisissa tai äänekkäämmissä autoissani paitsi valkoinen MK7 Fiesta ST josta kontista poistettu merkit. Ja PK-suunnalla siis.
 
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D

No ainakin viikko sitten Lahdessa. Viidenkympin rajoitusalueella lähtiessä liikennevaloista. Itsellä 15 vuotta vanha nissan maxima, joka kiihtyy n. 9 sekuntia sataseen. Eli ei tykki, mutta ilmeisesti takaspoileri oli HAASTE :D (Ottaisin spoilerin pois, mutta kun siitä jäisi jäljet takakonttiin). Normaalisti vielä kiihdytin tämän "tykkini".

Joku irakilainen liimautui takapuskuriin BMW E90:llä ja kiihdytti n. 100km/h vauhtia ohi 50 km/h rajoitusalueella.
 
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D

Kyllä täällä eteläisessa Suomessa Audi/BMW provosoituu aika herkästi moisesta. Ei se paljoa vaadi, että tullaan "näyttämään millainen peli on alla". Jopa niinkin idioottimainen kuin oma sporttipuntoni, jossa ei ole mitään tehoja, mutta ilmeisesti helmalevikkeet, tehdasmadallus ja pieni nyppy mitä spoileriksi sanotaan (kaikki tehdasvarusteita) riittää usein siihen, että joku elämäm yli opistom käynyt idiootti päättää ruveta olemaan persiissä kiinni tms. Kyllä näitä idiootteja löytyy. Aikoinaan kun oli Alfa 159 alla, niin tuntui, että jokainen palleistaan kutistunut Audin hinnat alkaen -isukki "vähän näytti miten Audilla ajetaan".

Se on sama, kuin bemaristit ja audistit provosoituu Skodan RS mallimerkinnästä.
 
Kyllä siinä on iso ero millä autolla ajelee ja missä. Mulla oli Lexus LS ja kyllä silläkin sai kaikenlaista välillä kokea. Senkun vaihtoi Pösö 307cc autoon niin Pösö oli ihan näkymätön, ei se kiinnostanut ketään. Nyt on Mersu CLK avo, jossa ei lue kontissa mitään ja ei se ole juurikaan agressioita aiheuttanut, vaikka ihan pirteä onkin. Mutta ei tälläisestä tiedä jos ajaa koko elämänsä jollain perusautolla, ei ne yleensä kerää huomiota.
 
Vähän vaikuttaa heikolta itseluottamukselta, jos lippispäiden päristelyt menevät noin tunteisiin osalla vastaajista.

Osalla myös selkeän ylitulkinnan oloisia esimerkkejä liikennetilanteista, jotka eivät todennäköisesti liity autoon jolla on oltu liikenteessä.

Mutta sain vastauksen kysymykseeni, kiitos.
 
En jaksaisi uskoa että on tunteisiin menemistä, mutta esim. kaksikaistaisella motarilla ensin perässä 10km puskurista sen metrin, sen jälkeen rinnalle ja kilsa siinä rinnalla ja mahdollisimman eteen ohitus on mielestäni jo turhaa idiotismia. Toki Audi/BMW -akselilla tuo on lähes odotettava piirre kuskilta, jonka ikä on jossain 18 ja 30 ikävuoden välimaastossa.
 
Huomautus - jätetään nämä henkilökohtaisuudet pois keskustelusta
Vähän vaikuttaa heikolta itseluottamukselta, jos lippispäiden päristelyt menevät noin tunteisiin osalla vastaajista.

Osalla myös selkeän ylitulkinnan oloisia esimerkkejä liikennetilanteista, jotka eivät todennäköisesti liity autoon jolla on oltu liikenteessä.

Mutta sain vastauksen kysymykseeni, kiitos.
Jepjep.
Jengi härvää ympärillä jatkuvasti, alkaa ärsyttämään --> huono itseluottamus. :D

edit:
Lisäys pois.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa?
Kyllä tuota on Oulussakin vielä jonkun verran voimissaan ihan vielä tänäkin kesänä. Ei tosin mitenkään jatkuvasti, mutta pari kertaa on joku ampunut valoista ihan huolella kun on ollu Z4 kanssa paalulla. Valitettavasti ei oo sattunu virkavaltaa mittaamaan refleksejä =)
 
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D

Kokeileppas ajaa joku kerta ihan sama mihin suuntaan itäkeskuksesta ja olet jommalla kummalla kaistalla ensimmäisenä. Yleensä nämä haastajat ovat bmw, volvo, mersu tai audi kuskeja. Olen nähnyt tilanteita monta kertaa ja päivittäin.
 
Muuten en ole moista huomannut, ehkä liian vaatimattomia ja paskoja autoja, mutta reilusti alinopeutta ajavaan Audiin/Bemariin tulee kummasti vauhtia kun alat ohittamaan sitä ns. ’alemman luokan ajopelillä’, olkoonkin että se olisi kalliimpi ja kaikin puolin parempi kuin ohitettava paskahuussi. :D
 
Ite hoksi aikoinaan kun jossain Lahissa vähän tehokkaammalla ajeli että melko usein joku vatipää halus valoista lähtiessä työntää sitä satasta ohi 60kmh alueella. Siis sitten kun ne oli sen saaneet kelattua, tämä korostui varsinkin talvella kun itsellä oli nelikko. Ja itse en sen kummemmin lähetellyt vaan ihan perus reippaahkoja kiihdytyksiä tavoitenopeuteen.
 
Joskus prätkällä ajaessa ja valoissa paalupaikalle stopatessa viereisen kaistan bensalenkkarit ovat innostuneet. Ilmeisesti tummasävyinen "klassikko-kyykkypyörä" nostattaa joidenkin kilpailuviettiä.

Tuolloin on parhautta lähteä ihan rauhallisesti valoista ja antaa jonnen kepittää minkä jaksaa. Urpokin tajuaa että prätkällä saa kelattua sen satasen lasiin 4 sekan huitteille niin ei siinä ihan jokainen kottero pysy rinnalla.

Seuraavaksi kalastan Nettimotosta itselleni jonkin bobber-customin sillä tolla nykyisellä alkaa kiva siinä kohden missä vauhti on tuplat rajoituksesta..
 
Itse tulee yleensä lähdettyä valoista auton tehoon nähden kohtuu reippaasti, että sieltä valoista kerkeää sitten muitakin enemmän läpi. Tuon sitten ilmeisesti osa tuntuu ottavan kilpaa ajamisena, kun jotkut sitten tulevat melko vauhdilla ohi vaikka olisivatkin siihen asti ajaneet ihan rajoitusten mukaisia nopeuksia. Varsinkin jos talvella ajoi nelivedolla ja vielä pakulla niin välillä näki melkoisia suorituksia, kun ei osa meinannut tielläkään pysyä kun rupesivat repimään vauhtia... Ei kyllä vaikuta eikä häiritse omaa ajamista, kun kiihdytys loppuu itsellä kuitenkin rajoitusten mukaan, mutta välillä hauskan näköistä seurata.
 
Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.
Mitä se ST merkin poisto muuttaisi? Ei se ST sitä autoa kovin kummoisesti taida liikuttaa että se provosoisi. Joskus oli Nissan Sunnyssakin GLE jne...
 
Mitä se ST merkin poisto muuttaisi? Ei se ST sitä autoa kovin kummoisesti taida liikuttaa että se provosoisi. Joskus oli Nissan Sunnyssakin GLE jne...
Kerro se kanssakulkijoille. Niin sitä itsekin luulisi (kuitenkin 6.9s vai oliko 6.7s tms 0-100kmh MP215 kitillä joten ei mikään nopea modernein standardein, normi 320d bimmeri taitaa jättää valoissa) Kelasin itse että olisi kyse plasebosta mutta kummasti ns normi mallilla sai mennä rauhassa ja sama päti ST:n kohdalla koska kontista lätkä pois niin jengi rauhoittui kun luulivat normi Fiestaksi. Joku siinä provosoi ja on pakko yrittää kiusata ja provosoida tai ottaa sitten itse viivaa vierellä kun on ns sporttimalli kyseessä. Kupla tosin oli pahin auto tuon suhteen kun oli ääntä, tehoa ja näyttävä väri mutta sen nyt jopa tavallaan ymmärtää verrattuna juuri entisiin Fordin ST tai Vag leirin Cupra ja RS kippojen kiusaamiseen.
 
Keltainen Octavia RS oli monille punainen vaate. Toinen reaktioita aiheuttava auto oli jostain syystä Lada 1200L.
 
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D

Myöskin täällä Ylä-Sawon perähikiällä jengi vaan jaksaa koittaa valoista haastaa, ei väliä komeileeko kontissa ///M3 vai 760i. Ei siinä mitään, lähinnä ääneen hymyilyä aiheuttaa kun tosissaan koitellaan venttiilin nousua ja sitten äimistellään kun toinen ei olekaan mukana. Ihan kuin +300 tai +400 hp auton ostaessa allekirjoittaisi sopimuksen jossa luovuttaa aivonsa narikkaan.

Threadin aiheeseen liittyen, kuvittelenko vaan vai onko tänä päivänä tonnin talvipommin etsiminen vaikeampaa kuin vielä muutama vuosi takaperin? :think:
 
Threadin aiheeseen liittyen, kuvittelenko vaan vai onko tänä päivänä tonnin talvipommin etsiminen vaikeampaa kuin vielä muutama vuosi takaperin? :think:
Nyt ne tonnin autot taitaa olla muutaman satasen autoja, tai ainakin alle 500€. Voihan se olla että tuossa tonnin hintaluokassa onkin vaikeampi löytää hyvää autoa. Ei haluta myydä hyvää autoa pois, tai hinta on liian korkea.

Itse ostin 2005 ja 151tkm ajetun auton 550€ ja 600€ oli pyynti. Kauppakassi Fiat Punto, johon saa kumminkin kärrynkin perään. On toiminut hyvin. Toinen vielä vähän halvempi oli Opel Vectra 2001 1.8. Siinäkään ei ollut mitään vikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, missä päin maata vielä tällainen kisailu- ja haastamiskulttuuri liikenteessä kukoistaa? Viimeiset kymmenen vuotta ollut alla vaikka millaista tehokkaampaakin autoa - merkeillä ja ilman -, enkä ole ainakaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan Oulun seudulla. Muistan toki esim. -90 lopulta yhden tapauksen, kun jotkut bemaripojat koko illan yrittivät päästä skabailemaan, mutta se oli silloin ja Kemijärvellä. :D

Sama homma, en kyllä muista että millään vehkeillä kauheasti olisi tultu haastamaan. Joskus kun reippaammin ajaa, jotkut 2.0tdi papparaiset saa jotain isomieskohtauksia ja kohnottaa savun saattelemana horisonttiin - Niistäkään ei sen kummemmin tarvitse välittää kun ei ne kuitenkaan mitään "kisaamaan" jää.
 
Onkohan toikin joku oman pään sisällä oleva ilmiö enemmän. Sulla on joku erikoinen auto ja sit viereltä kaveri lähteekin vähän nopeammin -> kuvitellaan että se yritti juuri sulle näyttää.

Todellisuudessa harva edes tunnistaa noita erikoisempia versiota autoista ja vielä harvempi välittää. Korkeintaan joku urheiluauto voi herättää huomioita kun ne eroaa tavallisista autoista niin merkittävästi, mutta en kyllä sellaisellakaan ole huomannut että ihmiset mitenkään erityisesti lähtis kisaamaan.
 
Sama homma, en kyllä muista että millään vehkeillä kauheasti olisi tultu haastamaan. Joskus kun reippaammin ajaa, jotkut 2.0tdi papparaiset saa jotain isomieskohtauksia ja kohnottaa savun saattelemana horisonttiin - Niistäkään ei sen kummemmin tarvitse välittää kun ei ne kuitenkaan mitään "kisaamaan" jää.
Itse olen huomannut että eniten noita "*ttu! kiihdytixä valoista!!11!!yksi!" -kuskeja edustavat Toyotakuskit Avensiksesta Yarikseen - siis niitä jotka tulee 60- tai 80-alueella takaa ohi yli satasta sen jälkeen kun olet hieman reippaammin (=puolikaasulla) lähtenyt karvan tehokkaammalla autolla valoista. :D
 
Itse olen huomannut että eniten noita "*ttu! kiihdytixä valoista!!11!!yksi!" -kuskeja edustavat Toyotakuskit Avensiksesta Yarikseen - siis niitä jotka tulee 60- tai 80-alueella takaa ohi yli satasta sen jälkeen kun olet hieman reippaammin (=puolikaasulla) lähtenyt karvan tehokkaammalla autolla valoista. :D
Mulla ainakin kävi viime kesänä jonain kesäiltana hämeenlinnan motarilla sellanen episodi, että oikeella kaistalla ajoi just joku farkkuavensis ehkä jotain 110 eli kuitenkin rajotuksen alle. Itse ajelin jotain 135 mittarinopeutta mukavalla matkanopeudella ja ohitin tämän kundin (alla oli vähän sporttisempi auto). Oikealla kaistalla oli suht kaukana rekka mutta ei tää avensiskuski itseään mitenkään pussittanut, sai sitten jonkun kohtauksen ja lähti ajamaan mua kiinni vaikka oli tullut aiemmin perä edellä vastaan. Vaihdoin rekan jälkeen oikealle kaistalle ja tää avensis tuli varmaan vajaata kahtasataa ohi ja katosi hetkeksi horisonttiin. Jatkoin samaa nopeutta ja tää avensis tuli perä edellä vastaan taas hetken kuluttua...
 
Vaihdoin rekan jälkeen oikealle kaistalle ja tää avensis tuli varmaan vajaata kahtasataa ohi ja katosi hetkeksi horisonttiin. Jatkoin samaa nopeutta ja tää avensis tuli perä edellä vastaan taas hetken kuluttua...
Kummasti se leikkiminen loppuu, kun tekee yhden 250+ kiihdytyksen. Ei ole sitten sen jälkeen samat autot lähteneet kisaamaan. Huono juttu vaan kortin kannalta. En ole toki autolla kokeillut.
 
Ei se pelkkää huumoria ole. Lätkien poisto tai vaihto antaa kummasti rauhaa amiksilta ja muilta vastaavilta valoissa ja rampeilla. Ei ehkä tuossa päde mutta on tuo oman ST lätkän poisto käynyt mielessä kun muistelee miten rauhassa vanhalla ST:llä sai ajella ilman.

Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)
 
Laske nopeutta. Jos pysyy edelleen puskurissa, laske lisää.

Sillä näistä pääsee yleensä eroon.

Joskus viime vuosituhannen puolella joku mulukku ajoi puskurissa takana kiinni pimeällä pitkät päällä maantiellä aikaisin viikonloppuaamuna. Itse olin siinä autossa kyydissä. Vuodenaika oli syksyllä kun tiet oli jo jäässä ja osin lumessa. Vauhtia oli sellainen tasainen 135 km/h. Kuski näytti sillä perässä olevalle pari kertaa ohitusmerkkiä, mutta ei ohi mennyt. Samoin vilautti muutaman kerran takasumuvaloja että tajuaisi pitkät pistää pois.

Sitten nostettiin vauhti jonnekkin 160 km/h ja sama idiootti ajaa pitkät päällä puskurissa edelleen kiinni.

Kuski sitten sanoi kyydissä olijoille että katsokaa että turvavyöt on kiinni ja tiukalla. Sitten kuski veti käsijarrua niin että vauhti hidastui melkoisesti ja käsijarrulla sen teki jotta takajarruvalot ei syty. Perässätuleva idiootin auto teki hätäjarrutuksen ja hieman ennen kuin olisi törmännyt perään sen auton jossa olin kuski painoi kaasua ettei ihan törmää perään. Sinne se ojaan suistui se perässä tuleva auto.

Loppumatka sujuikin sitten matkasta ihan mukavasti ilman että kukaan idiootti ajaa takana puskurissa suunnilleen kiinni pitkät päällä. Perästäpäin asiasta ei koskaan mitään kuulunut.
 
Loppumatka sujuikin sitten matkasta ihan mukavasti ilman että kukaan idiootti ajaa takana puskurissa suunnilleen kiinni pitkät päällä. Perästäpäin asiasta ei koskaan mitään kuulunut.

OT Mitäs jos olisi vaikka ajanut vaan bussipysäkille ja päästänyt idiootin ohi? Tarviiko itse alentua samalle tasolle näiden teiden sankareiden kanssa? / OT

Itselle pitäis löytyä joku helmi Nettiautosta mutta ei ole tullut vastaan.

Vaatimukset:
- Hyvä huoltohistoria
- Virheetön kunto
- Itse huollettavissa / vikakoodit luettavissa+nollattavissa
- Halpa hinta
 
OT: tuo käsijarruttelija ei kyllä millään estä törmäystä perstuntumalla sillä, että painaa kaasua juuri ennen kuin toinen vetää konttiin. -> eli, paskapuhetta, mutta uskon. Meinaan, että jos joku ajaa sen 160km/h kontissa kiinni, nopea jarrutus ilman jarruvaloja takaa sen, että jalka ei kerkiä edes jarrupolkimelle ennen kuin osuu, lisäksi kässärin vetäminen tuossa vauhdissa ei tee mitään mullistavaa pysäytyksen suhteen ja hyvässä lykyssä lähtee oma perse sivulle.

Mutta noin niin kuin yleisesti ottaen, untitled neuvoi hyvän tavan ylempänä, toinen on, että kun tieliikenne sallii ohituksen, nostaa jalkaa kaasulta ja antaa auton vain rullata, näin siellä ei kukaan tule perseestä sisään eikä itse saa myöskään liikenteen vaarantamisesta sakkoa, kuten näissä tarpeettommissa jarrutuksissa käy, olkoonkin, että myös perseeseen ajaja on syyllinen.
 
1000-10000€. Pitäis löytää yksilö jonka vuosittaiset korjauskustannukset ja arvon alenema yhteensä jäisi alle 1000€/vuosi, aika mahdoton yhtälö. No okei, jos ostan 1000€ auton ja ajan sillä 2v niin pystyy korjaa tonnilla että yo. toteutuu mut tuskin sellaisella pommilla pääsee ajonautinnosta nauttimaan. Kalliimmalla autolla taas pelkkä arvon alenema on helposti tuon 1k€/v. Kilsoja noin 25tkm/v.
 
Ihan täyttä utopiaa. Tonnin pommin pitäisi olla pakasta otetun kuntoinen, tarjota ajonautintoja, ei saa tulla liikaa vikoja eikä arvokaan saa liikaa laskea kilometreistä. Osta joku halpa hiace ja huolla sitä, rullaa 100tkm mittariin ja myy pois samaan hintaan? Ajonautintoa kerrassaan kun ei tarvitse miettiä lähteekö pommi tänä aamuna liikenteeseen.
 
Näinpä se on. Tosin toisille ajonautinto on joku BMW M5, toisille Fiat Uno. Vaimolle ostin 3 vuotta sitten 4000 euron naku Fabian. Korjauksiin, itse pääasiassa tehtynä, mennyt alle tonnin koko omistusajalla. Joten kohta ollaan lähellä tuota 1000€/vuosi paalua. EIpä sen ratin takana hirmuisiin ajonautintoihin pääse vaikka onkin sporttipenkit ja muuta "herkkua", mutta menee kuitenkin eteenpäin. (Oikeasti karsee koppi, älytön ajomelu ja tunnoton ohjaus).
 
1000-10000€. Pitäis löytää yksilö jonka vuosittaiset korjauskustannukset ja arvon alenema yhteensä jäisi alle 1000€/vuosi, aika mahdoton yhtälö. No okei, jos ostan 1000€ auton ja ajan sillä 2v niin pystyy korjaa tonnilla että yo. toteutuu mut tuskin sellaisella pommilla pääsee ajonautinnosta nauttimaan. Kalliimmalla autolla taas pelkkä arvon alenema on helposti tuon 1k€/v. Kilsoja noin 25tkm/v.

No itseasiassa tuo edellinen auto, 2000 mallin ford focus MK1 oli kyllä todella loistava ajaa, 2.0 versiona. Nyt alla F30 mallinen bmw ja sanoisin että rattituntuma on aikalailla lähellä toisiaan, fordi jopa ehkä enemmän tunnokkaampi. Hyvät penkit, vääntävä kone ja halvat varaosat.
Tuossa autossa siis alkoi olemaan jo lähellä se että arvonalenemaa ei enää tule ja itse tehtynä korjauskustannukset pyörivät siinä 300-400e luokassa vuodessa.
Muuten aivan loistava auto ajella mutta kova ajomelu, on se tosin tuossa uudemmassa bmw laitoksessakin järkyttävän kova, kiitos suomen teiden kunnon.

Olikohan 10 vuotta tuo foordi itsellä, kerran vuoteen vaihdoin öljyt+suodattimet ja sitten tulpat yms muut huolto-ohjelman mukaan itse. 130tkm aikana meni laturi, laakereita (oli oma prässi) ja vetoakselit edestä, saattoi mennä myös muuta ~10e/kpl osaa edestä. Ongelmaksi tuli sitten lähinnä ruoste kun ei tuo hitsaus oikein luonnistu.

Toisena ääripäänä sitten tälläinen vähän uudempi auto niin sen vuosihuolto on tuon koko edellisen auton hinta ja vähän enemmän, kitos nam..
 
Tarkoitin kyllä sitä että AMG mersuun laitettu 200CE tjsp lätkät (ja jätetty AMG toiselle puolelle)

Tuo Mersun 500E ei ole AMG, vaan tekniikka on Porschen virittelemä. Eli tuossa on "tarratuunattu" AMG lappu siihen, ja kaiken lisäksi tuossa tapauksessa se AMG olisi pikemminkin alaspäin.. Tosin tuosta 500E:stä oli kai viimeisenä vuonna jokin AMG versiokin olemassa.. E62 tjsp.
 
Tuosta mallista löytyy hyvä artikkeli Wikistä: Mercedes-Benz 500 E - Wikipedia

Ainoat virheet siis ovat nuo lätkät. Hinta on linjassa jos kaikki toimii ja värikin on aika uniikki. Bring a Trailerissä jenkkien puolella on mennyt 560 tkm ajettu vielä kymppitonnilla: https://bringatrailer.com/listing/1...ailer.com/listing/1993-mercedes-benz-500e-12/ Nää on näitä keräilijöiden romuja, nuo lätkät varmasti saa poistettua. Keräileehän jotkut Saabeja niin kai näillekin on markkinat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 402
Viestejä
4 550 209
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom