Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähäntuosta taas vähän tulee se mieleen, että kun upotettu "perusmallin" entisöintiin vino pino rahaa, niin sen voi muka sitten suoraan laittaa siihen hintaan.
Onhan tuo sentään 6-koneella.
Noiden E30:ien hinnat on karannut ihan käsistä, joten ei yllättäisi jos tuon hinta olisi linjassa muiden kanssa.
 
Oppitunti: miten teet Corvetestasi Datsunin näköisen:

Chevrolet Corvette LT-1 Coupe V8A Coupé 1993 - Vaihtoauto - Nettiauto

:facepalm:
Screen-Shot-2017-07-27-at-2.25.08-PM-940x646.png
 
Siltikin kun tuo aika perusvarusteilla, eri asia jos olisi ihan tappiin asti varusteltuna.
Etenkin kun aitoja M3:sia saa vähän kalliimmalla ja 320is:iä huomattavasti halvemmalla.
M3:n kohdalla "vähän kalliimmalla" on tuplahinta. 320is:t on harvinaisia kun niitä tehtiin vielä vähemmän kun noita M3:sia.
 
Kuten juuri tuossa ylhäällä kirjoitin, niin mielestäni se, että menee uhraamaan siihen hinnat-alkaen versioon pari kymppiä entisöintiin ei tee siitä paria kymppiä kalliimpaa.
No kierretään sitten takaisin täysympyrä ja kuten sanoin niin noilla varusteilla ja tuossa kunnossa ei yllätä vaikka tuon hinta olisi linjassa muiden kanssa. Vaikka ei juuri sulle kelpaakkaan.
 
Lexus on ainakin Audia "premiumimpi" merkki.

Audi muutenkin kokenut merkkinä inflaation kun niitä nyt on joka jannulla. Sama toki koskee mersua ja bemariakin, mutta Audia eniten. Ei yllättäis jos Audeja on nykyään liikenteessä enemmän kun Toyotia.
Johtuu ihan liisareista että Audi vähän tippunut.
 
Johtuu ihan liisareista että Audi vähän tippunut.
Kesällä kun kävi Hangossa pyörimässä niin kävi kyllä selväksi mikä on nykyään ”Thö Auto” rikkaiden keskuudessa.

Ei todellakaan ole Audi, BMW, mersu, Lexus tai Jaguar.

Porscheja tuli vastaan kaikissa kokoonpanoissa kuin 2000-alussa kartano-Volvoja Kauniaisissa... :D
 
Taitaa olla ainoa hiukan eksoottisen auton maineessa oleva brändi joka kestää ajoa.
Vaikka nykyään se onkin kokenut vähän saman inflaation kuin audi koska näitäkin tosiaan alkaa näkyä aika paljon nurkissa.
 
Audi, bmw ja mersu ovat ihan perusmerkkejä, jos ei tarvii uutta ostaa. Jo muutaman vuoden vanha maksaa ulkomailta helposti saman mitä jokin uusi tojota, joten monet hakee ulkomailta mieluummin. Onhan kunnon autolla paljon mukavampi ajella. Itse ainakin pidän siitä, että esim. audeja riittää. Tämä tarkoittaa sitä, että varaosautoja on, korjaamoilla on osaamista, osat ovat suht edullisia, tarvikkeita saa jne. Vituttaisi ajaa jollain harvinaisella autolla.
 
T
Vaikka nykyään se onkin kokenut vähän saman inflaation kuin audi koska näitäkin tosiaan alkaa näkyä aika paljon nurkissa.

Täällä ei näytä ajelevan Audilla enää kuin maahanmuuttajat. Tuolla kerrostalojen pihoillakin näyttää olevan mamu-perheissä pääosin uudempaa ja vanhempaa Audia.
 
Totta, pyöristetty lukemahan tuo on! Itse olisin arkailematta pyöristänyt suoraan kilowatit viiteensataan:D
 
Puhutaanko ilmoituksessa vetopyörätehosta vai moottoritehosta vai sekä että? Penkissä pyöriltä 451hp on varmasti ainakin 500hp moottorista.
 
Hitosti öljyä syövä liisariaudi surkeella myynti-ilmotuksella. Onko sisusta koiran syömä vai muuten vaan jäte kun ei kuvia kehtaa laittaa? Ja mikä tuo "sovitaan milloin voit tulla katsomaan kesän autoasi paikan päälle" on? Kestää kesän ajoa?
 
Hinta jo alle kympin eikä mene neliveto kaupaksi. Myyjän onneksi kohta tulee jo talvi :D

Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Katsottu:16537 kertaa
Suosikkilistattu:260 kertaa
Yhteydenotot:60 kpl
Samaa katselin kuin Busso, eipä siihen taida talvi auttaa. Myytävä korjattavaksi, eli aika kova hinta moottovaurioituneesta autosta.
Kysymykset osiossa ne todelliset tutuudet näyttävät olevan.

-onko etupuskuri kuollut? - Mohammad Tehrani
-Auto hyvässä kunnossa, tulee tuplarenkaat ja öljyä syö 1-2 litraa tonnilla.
 
Samaa katselin kuin Busso, eipä siihen taida talvi auttaa. Myytävä korjattavaksi, eli aika kova hinta moottovaurioituneesta autosta.

Ei se moottorivaurioinen ole vaan vielä Audin maahantuojan mukaisissa öljynkulutusrajoissa mennään :D

Neliveto kiinnostaa joitain ostajia aina yllättävästi talven alla...
 
Ei se moottorivaurioinen ole vaan vielä Audin maahantuojan mukaisissa öljynkulutusrajoissa mennään :D

Neliveto kiinnostaa joitain ostajia aina yllättävästi talven alla...
Hmm kumman ottaisi, 1-2L öljyä tonnilla syövän nelivedon vai jonkun kaksivetoisen..? No kaksivetoisen, niiden kanssa on sentään talvella pärjännyt mutta tommoisen öljypolttimen kanssa menisi hermot
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen, ei toki Carlsson mutta 4matic, odottelisi anopin autokatoksessa ilmajousiremppaa. Jos sen vielä joku päivä jaksaisi laitattaa kuntoon ja myyntiin.
 
Tuollainen, ei toki Carlsson mutta 4matic, odottelisi anopin autokatoksessa ilmajousiremppaa. Jos sen vielä joku päivä jaksaisi laitattaa kuntoon ja myyntiin.

Mitä sellainen remppa maksaa, noin suunnilleen. En ole ostamassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eihän tuollaiset aina ole halpoja ylläpitää.
 
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.
 
Mitä sellainen remppa maksaa, noin suunnilleen. En ole ostamassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eihän tuollaiset aina ole halpoja ylläpitää.
Vastaan yhden E55 AMG:n ilmapussin ostaneena että etupää 600€/nurkka, takapää n.450€/nurkka ja pumppu 400€

Edit: autodocista vilkaisemalla ässän ilmajouset eteen on noin tonnin kipale
 
Viimeksi muokattu:
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.

No niin. Tuleehan siinä hintaa hommalle. Noista ilmajousista vaan tuli mieleen yks lenkkireitin varrella oleva ML mersu mikä on kohta vuoden seissyt siinä, eikä näköjään ole myynnissä tai mitään, kuolinpesän auto kyseessä, noissakin kait noita ilmajousituksia, en kyllä ole asiaa penkonut sen tarkemmin. Mietin vaan kuinka korkealle perikunta sitä arvostaa jossain vaiheessa, ja mitä kaikkea siinä voi olla vialla.
 
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.

Samaa luokkaa yksi tuttava kertoi, kun suunnilleen joka kevät "jouduttiin" uusimaan mersuun ilmajousitus. Auto lähti jossain vaiheessa vaihtoon.

Taitaa halvemmalla päästä normi jousilla ja iskareilla. Omaan autoon sentään iskarit ja jouset vaan murto-osa tuosta eikä murheita.
 
Samaa luokkaa yksi tuttava kertoi, kun suunnilleen joka kevät "jouduttiin" uusimaan mersuun ilmajousitus. Auto lähti jossain vaiheessa vaihtoon.

Taitaa halvemmalla päästä normi jousilla ja iskareilla. Omaan autoon sentään iskarit ja jouset vaan murto-osa tuosta eikä murheita.

Tolppien hinnat ja saatavuus nykyään ihan eri luokkaa. 200e/kpl maksaa ainakin omaan ässään. OEM tolpat toki reilusti yli tonnin jossain Veholla...
 
Pomolle taisi kustantaa etujousen korjaus kuopion veholla 380€, yllätyttiin vielä ettei ollutkaan ihan NIIN kallis kuin olisi odottanut. S320 cdi -02
 
Eräs Hämeenlinnassa vaikuttava vannekauppias & mersuharrastaja tiesi kertoa, että noita W220:sen ja muiden vanhempien mesejen OEM pusseja saa Saksalaisilta pajoilta nykyisin alle 300 € / kpl.
Hänkin tuo noita Saksassa noin 5000-10 000 € maksavia pusseilla olevia eemeleitä, ässiä ja ML:iä remontoitavaksi ja myyntiin harrastajille.

Yksi tuttu rakennusurakoitsija sai aikoinaan Veholta vajaan 10 k€ laskun, kun vei silloisen melko tuoreen ML:nsä pussin vaihtoon ja tuli sitten tiskillä maininneeksi, että pitäisiköhän ne kaikki pussit vaihtaa samalla, kun yksi antautui ja Vehon kesämies oli kuulemma tehnyt kuten asiakas haluaa.

Tämä rakennusurakoitsija kun kuvitteli, että ne pussit maksavat suunnilleen saman kuin kuorma-autoonkin, eli joitain satasia kappaleelta, eikä pitkälle toista tonnia.
Oli sitten pienen kakistelun jälkeen maksanut, kun oli tilannutkin, mutta ei ole enää seuraaviin mersuihin pusseja vaihdattanut, vaan on mennyt suoraan automyyjän juttusille. :D
 
Volkkareita kattelin, ja ekasta liikkuvasta, huolletusta ja toimivasta vois tarjouksen heittää jos olisi ostelemassa. Toinen kymmenen vuotta seisonut, kone jumissa (mut hei huom. 1.8) ja pientä iltapuhdetta muutenkin.

Volkswagen Transporter 1.6 Avo Dsl + Turbo Avolava 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto :geek:

vs.

Volkswagen Transporter Kombiwagen 1800-23/2400 Lyhyt - Matala 1975 - Vaihtoauto - Nettiauto o_O

Tuo vanhempi se olis, jos siis löytyy aikaa, osaamista ja vähän mielikuvitusta. Motti tuohon nyt tuskin on mikään ongelma, muut hommelit katsoo ja leimalle. Ulkopintaan ei pidä koskeman ollenkaan, vaan säilyttää alkuperäisen, ja samalla idealla laittelee sisustaa hippibussi tyyliin.

Kaverilla oli siis tuollainen vanha rohjo mitä laitteli maltilla, alkuperäisyyden säilyttäen. Sitten kun kyllästyi (taas) niin oli vissiin jollain 7000€ pyynnillä nettiautossa. Lopulta meni vajaalla kympillä kun ostajia oli jonoksi asti ja homma meni huutokaupaksi:confused2:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 409
Viestejä
4 550 433
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom