Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
T
Vaikka nykyään se onkin kokenut vähän saman inflaation kuin audi koska näitäkin tosiaan alkaa näkyä aika paljon nurkissa.

Täällä ei näytä ajelevan Audilla enää kuin maahanmuuttajat. Tuolla kerrostalojen pihoillakin näyttää olevan mamu-perheissä pääosin uudempaa ja vanhempaa Audia.
 
Totta, pyöristetty lukemahan tuo on! Itse olisin arkailematta pyöristänyt suoraan kilowatit viiteensataan:D
 
Puhutaanko ilmoituksessa vetopyörätehosta vai moottoritehosta vai sekä että? Penkissä pyöriltä 451hp on varmasti ainakin 500hp moottorista.
 
Hitosti öljyä syövä liisariaudi surkeella myynti-ilmotuksella. Onko sisusta koiran syömä vai muuten vaan jäte kun ei kuvia kehtaa laittaa? Ja mikä tuo "sovitaan milloin voit tulla katsomaan kesän autoasi paikan päälle" on? Kestää kesän ajoa?
 
Hinta jo alle kympin eikä mene neliveto kaupaksi. Myyjän onneksi kohta tulee jo talvi :D

Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto

Katsottu:16537 kertaa
Suosikkilistattu:260 kertaa
Yhteydenotot:60 kpl
Samaa katselin kuin Busso, eipä siihen taida talvi auttaa. Myytävä korjattavaksi, eli aika kova hinta moottovaurioituneesta autosta.
Kysymykset osiossa ne todelliset tutuudet näyttävät olevan.

-onko etupuskuri kuollut? - Mohammad Tehrani
-Auto hyvässä kunnossa, tulee tuplarenkaat ja öljyä syö 1-2 litraa tonnilla.
 
Samaa katselin kuin Busso, eipä siihen taida talvi auttaa. Myytävä korjattavaksi, eli aika kova hinta moottovaurioituneesta autosta.

Ei se moottorivaurioinen ole vaan vielä Audin maahantuojan mukaisissa öljynkulutusrajoissa mennään :D

Neliveto kiinnostaa joitain ostajia aina yllättävästi talven alla...
 
Ei se moottorivaurioinen ole vaan vielä Audin maahantuojan mukaisissa öljynkulutusrajoissa mennään :D

Neliveto kiinnostaa joitain ostajia aina yllättävästi talven alla...
Hmm kumman ottaisi, 1-2L öljyä tonnilla syövän nelivedon vai jonkun kaksivetoisen..? No kaksivetoisen, niiden kanssa on sentään talvella pärjännyt mutta tommoisen öljypolttimen kanssa menisi hermot
 
Viimeksi muokattu:
Tuollainen, ei toki Carlsson mutta 4matic, odottelisi anopin autokatoksessa ilmajousiremppaa. Jos sen vielä joku päivä jaksaisi laitattaa kuntoon ja myyntiin.
 
Tuollainen, ei toki Carlsson mutta 4matic, odottelisi anopin autokatoksessa ilmajousiremppaa. Jos sen vielä joku päivä jaksaisi laitattaa kuntoon ja myyntiin.

Mitä sellainen remppa maksaa, noin suunnilleen. En ole ostamassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eihän tuollaiset aina ole halpoja ylläpitää.
 
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.
 
Mitä sellainen remppa maksaa, noin suunnilleen. En ole ostamassa, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn. Eihän tuollaiset aina ole halpoja ylläpitää.
Vastaan yhden E55 AMG:n ilmapussin ostaneena että etupää 600€/nurkka, takapää n.450€/nurkka ja pumppu 400€

Edit: autodocista vilkaisemalla ässän ilmajouset eteen on noin tonnin kipale
 
Viimeksi muokattu:
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.

No niin. Tuleehan siinä hintaa hommalle. Noista ilmajousista vaan tuli mieleen yks lenkkireitin varrella oleva ML mersu mikä on kohta vuoden seissyt siinä, eikä näköjään ole myynnissä tai mitään, kuolinpesän auto kyseessä, noissakin kait noita ilmajousituksia, en kyllä ole asiaa penkonut sen tarkemmin. Mietin vaan kuinka korkealle perikunta sitä arvostaa jossain vaiheessa, ja mitä kaikkea siinä voi olla vialla.
 
Joskus kysyin sähköpostilla Hort autosta arviota, ja silloin kertoivat että mikäli jokainen kulma joudutaan uusimaan, se on tonnin per kulma.

Samaa luokkaa yksi tuttava kertoi, kun suunnilleen joka kevät "jouduttiin" uusimaan mersuun ilmajousitus. Auto lähti jossain vaiheessa vaihtoon.

Taitaa halvemmalla päästä normi jousilla ja iskareilla. Omaan autoon sentään iskarit ja jouset vaan murto-osa tuosta eikä murheita.
 
Samaa luokkaa yksi tuttava kertoi, kun suunnilleen joka kevät "jouduttiin" uusimaan mersuun ilmajousitus. Auto lähti jossain vaiheessa vaihtoon.

Taitaa halvemmalla päästä normi jousilla ja iskareilla. Omaan autoon sentään iskarit ja jouset vaan murto-osa tuosta eikä murheita.

Tolppien hinnat ja saatavuus nykyään ihan eri luokkaa. 200e/kpl maksaa ainakin omaan ässään. OEM tolpat toki reilusti yli tonnin jossain Veholla...
 
Pomolle taisi kustantaa etujousen korjaus kuopion veholla 380€, yllätyttiin vielä ettei ollutkaan ihan NIIN kallis kuin olisi odottanut. S320 cdi -02
 
Eräs Hämeenlinnassa vaikuttava vannekauppias & mersuharrastaja tiesi kertoa, että noita W220:sen ja muiden vanhempien mesejen OEM pusseja saa Saksalaisilta pajoilta nykyisin alle 300 € / kpl.
Hänkin tuo noita Saksassa noin 5000-10 000 € maksavia pusseilla olevia eemeleitä, ässiä ja ML:iä remontoitavaksi ja myyntiin harrastajille.

Yksi tuttu rakennusurakoitsija sai aikoinaan Veholta vajaan 10 k€ laskun, kun vei silloisen melko tuoreen ML:nsä pussin vaihtoon ja tuli sitten tiskillä maininneeksi, että pitäisiköhän ne kaikki pussit vaihtaa samalla, kun yksi antautui ja Vehon kesämies oli kuulemma tehnyt kuten asiakas haluaa.

Tämä rakennusurakoitsija kun kuvitteli, että ne pussit maksavat suunnilleen saman kuin kuorma-autoonkin, eli joitain satasia kappaleelta, eikä pitkälle toista tonnia.
Oli sitten pienen kakistelun jälkeen maksanut, kun oli tilannutkin, mutta ei ole enää seuraaviin mersuihin pusseja vaihdattanut, vaan on mennyt suoraan automyyjän juttusille. :D
 
Volkkareita kattelin, ja ekasta liikkuvasta, huolletusta ja toimivasta vois tarjouksen heittää jos olisi ostelemassa. Toinen kymmenen vuotta seisonut, kone jumissa (mut hei huom. 1.8) ja pientä iltapuhdetta muutenkin.

Volkswagen Transporter 1.6 Avo Dsl + Turbo Avolava 1984 - Vaihtoauto - Nettiauto :geek:

vs.

Volkswagen Transporter Kombiwagen 1800-23/2400 Lyhyt - Matala 1975 - Vaihtoauto - Nettiauto o_O

Tuo vanhempi se olis, jos siis löytyy aikaa, osaamista ja vähän mielikuvitusta. Motti tuohon nyt tuskin on mikään ongelma, muut hommelit katsoo ja leimalle. Ulkopintaan ei pidä koskeman ollenkaan, vaan säilyttää alkuperäisen, ja samalla idealla laittelee sisustaa hippibussi tyyliin.

Kaverilla oli siis tuollainen vanha rohjo mitä laitteli maltilla, alkuperäisyyden säilyttäen. Sitten kun kyllästyi (taas) niin oli vissiin jollain 7000€ pyynnillä nettiautossa. Lopulta meni vajaalla kympillä kun ostajia oli jonoksi asti ja homma meni huutokaupaksi:confused2:
 
BMW 328 2.0 180kW Toodud riigist: Ameerika Ühendriigid.

VIN:n kanssa kun hakee:
Screenshot_20190903_203106_com.android.chrome.jpg
 
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuttu myyjä, soitteli mullekin tuossa eilen ja hämmästeli ihan samaa asiaa :D
Omasta 3BG:stä paukahti tuo myös paskaksi ihan samasta kohtaa tuossa alkuvuodesta, harmillinen tyyppivaiva kyllä näissä joka alkaa nyt näkymään vuosien kertyessä.
Myyjää tai autoa ei tarvitse tuon lisäksi pelätä sen enempiä, tuosta löytyy audiclubilta projektikertomusta missä on käyty ihan valokuvin läpi korin ruosteensuojausta ja maalausta yms.

Fromin opiskelubudjettimobiili - Audifinns


edit. olinkin näköjään tonne ketjuun jo alkukesästä huikannut tuosta asiasta.. :D
 
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon... Tässä vielä auton rekisterinro, jos joku sattuu googlettamaan: GFU-112

VW Passat 1.9TDI 4Motion webastolla, Pori

Ei mainintaa taka-akselista. Ilmoitus jätetty 26.9. En jaksa kattoa onko poistettu liikennekäytöstä, mutta onhan tuo nettiautossakin vielä myynnissä, ilmoitukseen jotain muokattu 1.9, paitsi että hyvä akseli mainittuna edelleen:kahvi:
 
On tuo myyjä ainakin 2.9. postannut audifinnsille, että on soittellut jollekkin varaosa akselin myyjälle, että eiköhän myyjä aio sen kuntoon laittaa.
 
Ruostuvasta teräksestä tehdyt apurungot ovat kyllä vittumainen vaiva. Jos yks happanee, niin todennäköisesti kaikista muistakin autoista se on happamana ja on vaikeaa löytää ehjää osaa mistään. Etelän maista sitten saa onneksi vähemmän hapanta kuin mitä täällä pohjolassa on tarjolla. Muutenkin ilkeä ottaa irti purkuautostakaan, joten kovin moni ei apurunkoja innolla myy...
 
Mukava kun ei voi puskureita irrottaa helposti kun on kaaret niitattu niihin kiinni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 081
Viestejä
4 651 233
Jäsenet
76 365
Uusin jäsen
JJS24

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom