Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
BMW 328 2.0 180kW Toodud riigist: Ameerika Ühendriigid.

VIN:n kanssa kun hakee:
Screenshot_20190903_203106_com.android.chrome.jpg
 
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuttu myyjä, soitteli mullekin tuossa eilen ja hämmästeli ihan samaa asiaa :D
Omasta 3BG:stä paukahti tuo myös paskaksi ihan samasta kohtaa tuossa alkuvuodesta, harmillinen tyyppivaiva kyllä näissä joka alkaa nyt näkymään vuosien kertyessä.
Myyjää tai autoa ei tarvitse tuon lisäksi pelätä sen enempiä, tuosta löytyy audiclubilta projektikertomusta missä on käyty ihan valokuvin läpi korin ruosteensuojausta ja maalausta yms.

Fromin opiskelubudjettimobiili - Audifinns


edit. olinkin näköjään tonne ketjuun jo alkukesästä huikannut tuosta asiasta.. :D
 
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon... Tässä vielä auton rekisterinro, jos joku sattuu googlettamaan: GFU-112

VW Passat 1.9TDI 4Motion webastolla, Pori

Ei mainintaa taka-akselista. Ilmoitus jätetty 26.9. En jaksa kattoa onko poistettu liikennekäytöstä, mutta onhan tuo nettiautossakin vielä myynnissä, ilmoitukseen jotain muokattu 1.9, paitsi että hyvä akseli mainittuna edelleen:kahvi:
 
On tuo myyjä ainakin 2.9. postannut audifinnsille, että on soittellut jollekkin varaosa akselin myyjälle, että eiköhän myyjä aio sen kuntoon laittaa.
 
Ruostuvasta teräksestä tehdyt apurungot ovat kyllä vittumainen vaiva. Jos yks happanee, niin todennäköisesti kaikista muistakin autoista se on happamana ja on vaikeaa löytää ehjää osaa mistään. Etelän maista sitten saa onneksi vähemmän hapanta kuin mitä täällä pohjolassa on tarjolla. Muutenkin ilkeä ottaa irti purkuautostakaan, joten kovin moni ei apurunkoja innolla myy...
 
Mukava kun ei voi puskureita irrottaa helposti kun on kaaret niitattu niihin kiinni.
 
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.

Itsellä pari vuotta takaperin pomppasi yksi V6 bensa syncro samasta vaivasta. On kyllä kettumainen ongelma tuon aikakauden pasuunoissa...
 
Tuttu myyjä, soitteli mullekin tuossa eilen ja hämmästeli ihan samaa asiaa :D
Omasta 3BG:stä paukahti tuo myös paskaksi ihan samasta kohtaa tuossa alkuvuodesta, harmillinen tyyppivaiva kyllä näissä joka alkaa nyt näkymään vuosien kertyessä.
Myyjää tai autoa ei tarvitse tuon lisäksi pelätä sen enempiä, tuosta löytyy audiclubilta projektikertomusta missä on käyty ihan valokuvin läpi korin ruosteensuojausta ja maalausta yms.

Fromin opiskelubudjettimobiili - Audifinns


edit. olinkin näköjään tonne ketjuun jo alkukesästä huikannut tuosta asiasta.. :D

Onko tuo tyyppivika myös 3B malleissa?
 
Sama taka-apurunko käytössä 3B ja 3BG Passateissa. Mulla on tuollaisia nelivetoja nyt neljä:

1. Tämä tuorein ylläolevasta audifinns ja nettiautolinkistä löytyvä - 04vuoden 1.9 TDI, josta apurunko poikki.

2. Kesällä projektiksi ostamani - 03/04 rullanokallinenV6 TDI, jossa taka-apurunko alta koputtelemalla ehjä, mutta tarkoitus ottaa irti ja käyttää hiekkapuhallettavana ja tutkia tarkemmin. Samalla vaihtuu kaikki puslat.

3. Vuosi takaperin purkuun ostamani - 99 V6 bensa 4motion. "Suomiauto", taka-apurunko yhden hitsaussauman juuresta pehmennyt. Ei kuitenkaan revennyt ja tämä olisi tarkoitus hitsata kuntoon, jos parempaa ei löydy.

4. Vaimon - 00 vuoden 1.9TDI, josta taka-apurunko poikki ja jonka tilalle tuo Porista ostamani olisi tarkoitus kunnostaa.

Omista neljästä nelivedosta jokainen "suomiauto" on taka-apurungoltaan vioittunut. Ainoastaan tuo Saksasta vuonna 2012 tuotu nelikko vaikuttaisi olevan kunnossa. Jostakin pitäisi löytää vielä yksi kunnostettavissa oleva joko pelkkä taka-apurunko taikka koko auto purkuun.
 
Kuten tolle porin kaverillekin ehdotin, leikkaa jostain autosta pohjapelti irti jossa apurungon kiinnitykset, osta rs6 alumiiniapurunkoja, rälläköi ne poikki hitsaussaumoistaan (ovat pari senttiä pidempiä/leveämpiä kuin passatin) ja hitsaa takaisin kasaan jigissä sopivan mittaisiksi.

Täällä yhdelle moiselle rungolle myös ostaja.:rolleyes:

edit. Tarvittaessa voisin myös diilata noita RS6 alumiinirunkoja täältä puolasta, perus teräsrungot on yhtä kamalia täälläkin kun valtaosa autoista on saksan suolakylvyistä raahattu tänne purettaviksi..
 
Viimeksi muokattu:
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.

Mitä maksoi? Hyvä auto
 
Jännää miten liki 500k ajetussa bemareissa on penkki ja ratti paremmassa kunnossa, kuin monessa "80tkm" vastaavassa tuontilaitteessa. Lienee ollut hoikka kuski, joka käytti ajohanskoja koko ajan?

Mistä noita tietää vaikka olisi vaihdettu jostain vähän ajetusta autosta? Pitäisi melkein kaivaa varustelista esille
 
Mitä maksoi? Hyvä auto
Selvästi päälle kahden harrasteyksikön ja kolmatta lähestytään, tai menee ylikin, kunhan kaikki on korjattu. Vikalistaa tällä hetkellä taka-apurungon ja takapään puslien lisäksi ovat etupään tukivarret, moottorin tukikumit ja termostaatti.
 
yllättävän korkea hinta, yleensä yksityisten välisessä kaupassa hinta määräytyy nettiauton halvimman mukaan (tässä tapauksessa noin tonni) oli miten laitettu yksilö tahansa.
 
No, joo, mutta tuolle autolle oli tosiaan tehty jo aika kattavasti kunnostustöitä, ruosteenpoistoa ja massausta ja maalausta yms yms. Lisäksi neliveto, joten ihan nettiauton halvinta vajaavetoa ei kannata käyttää referenssinä.
 
Olihan tuo aika arvokas, mutta harvassa ovat nelivetoiset tuhannen euron Passatit toimivalla ilmastoinnilla, webastolla, uudehkoilla xenon umpioilla ja kattoa lukuunottamatta kokonaan ylimaalattuina. Ostan mielelläni toisenkin, jos löydät jostain. Voin vaikka maksaa enemmänkin.
 
Joko noidenkin 124 mesejen hinnat alkavat nousemaan?

Mercedes-Benz E200 W124 bensa, Liperi

Jotkut koittaa isolla hinnalla. Tuota et saa tuohon hintaan kaupan, noilla tiedoilla. Jos olisi jo museorekisteröity, niin sitten olisi osuvampi tuo hinta.

Pilkun kairaamista/
Toisekseen tuo on 200E, ei E200. E- mallisto tuli vasta syksyn '93 jälkeen, ja kaiken lisäksi silloin neloskone vaihtui 220 malliin.

Numeron takana oleva "E" tarkoittaa ruiskua. Ilman sitä se on kaasari.
/Pilkun kairaamista
 
Luulisin että W124 coupe tai avo ainakin alkaisivat nostaa hintaansa. Kutonen varmaan olis hyvä moottori. Joku perusmanuaali ei varmaankaan ole ihan samaa kastia.
 
Luulisin että W124 coupe tai avo ainakin alkaisivat nostaa hintaansa. Kutonen varmaan olis hyvä moottori. Joku perusmanuaali ei varmaankaan ole ihan samaa kastia.

Nojuu, C124 ovat nousussa ja A124 ollut aikalailla aina siellä kympin tuntumassa.

Vanha kutoskone, eli M103 on siinä mielessä huono että verraten M102 neloskoneeseen, saat suhteessa vähän tehoa lisää, kulutus kasvaa reippaasti.

M104 2.8/3.2 on se joka pitää olla.
 
Näköjään noin 34 k$ saisi tuollaisen uuden perusmallin V6 takaveto Dodgen kevyillä lisävarusteilla jenkeissä, hinnat alkavat juuri alle 30 k$.
Nelikkona samalla koneella, mutta lähes kaikilla varusteilla jää sitten juuri ja juuri alle 40 k$, eli ihan perheauton hintaluokassa mennään.
 
Ja tuo on vielä neek... "base model" V6:nen heikoimmalla moottorilla. Ei SRT, ei Pursuit AWD (mikä voisi olla aika mielenkiintoinen malli... ;) )

Joo, valitettava ratkaisu tuo Chryslerin Pentastar tuohon autoon. Ihan OK pata kun puhutaan noista 300C malleista joille se on tarkoitettu, mutta ei tuohon.
 
Ei ruostu, päästää paremmin ilmaa jarruille ja saattaa oikein valittuna olla jopa kevyempikin.
Toisaalta murtuu helposti osumasta ja se jäähdytysvaikutuskin johtuu ihan mallista, tuollaiseen isoaukkoiseen peltivanteeseen verrattuna mitään eroa tuskin syntyy.

Tosin mun kokemusten mukaan, alkaa aluvanteisiinkin tulla hapettumaa kun maali naarmuuntuu ja saa suolakylpyä, mutta ei tietysti näytä niin pahalta.

On muuten hullua kun vertaa 80-luvun aluvanteita nykyisiin. Silloin ne olivat huomattavasti peltivanteita kevyempiä, nykyään on jopa päinvastoin.
 
Toisaalta murtuu helposti osumasta ja se jäähdytysvaikutuskin johtuu ihan mallista, tuollaiseen isoaukkoiseen peltivanteeseen verrattuna mitään eroa tuskin syntyy.

Tosin mun kokemusten mukaan, alkaa aluvanteisiinkin tulla hapettumaa kun maali naarmuuntuu ja saa suolakylpyä, mutta ei tietysti näytä niin pahalta.

On muuten hullua kun vertaa 80-luvun aluvanteita nykyisiin. Silloin ne olivat huomattavasti peltivanteita kevyempiä, nykyään on jopa päinvastoin.
Olihan ne paljon pienempiä sillon, nykyään vanteet alkaa olla 19-20" jolloin ne on todella painavat, tai sit kevyet(taotut) ja kalliit:lol:
 
Olihan ne paljon pienempiä sillon, nykyään vanteet alkaa olla 19-20" jolloin ne on todella painavat, tai sit kevyet(taotut) ja kalliit:lol:
Samassa suhteessa se peltivannekin oli pienempi. Tosin 80-luvulla ei tainnut pahemmin halpoja aluvanteita olla liikkeellä.
 
Ja nuo kannattaa järestäen kaikki myydä Afrikkaan. Maksavat enemmän kuin tinkijät täällä, kokemusta on. Soitti kaveri että maksaa 200€ lisää pyyntihinnan päälle, pääsi noutamaan vasta parin päivän päästä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 494 828
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom