Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.

Itsellä pari vuotta takaperin pomppasi yksi V6 bensa syncro samasta vaivasta. On kyllä kettumainen ongelma tuon aikakauden pasuunoissa...
 
Tuttu myyjä, soitteli mullekin tuossa eilen ja hämmästeli ihan samaa asiaa :D
Omasta 3BG:stä paukahti tuo myös paskaksi ihan samasta kohtaa tuossa alkuvuodesta, harmillinen tyyppivaiva kyllä näissä joka alkaa nyt näkymään vuosien kertyessä.
Myyjää tai autoa ei tarvitse tuon lisäksi pelätä sen enempiä, tuosta löytyy audiclubilta projektikertomusta missä on käyty ihan valokuvin läpi korin ruosteensuojausta ja maalausta yms.

Fromin opiskelubudjettimobiili - Audifinns


edit. olinkin näköjään tonne ketjuun jo alkukesästä huikannut tuosta asiasta.. :D

Onko tuo tyyppivika myös 3B malleissa?
 
Sama taka-apurunko käytössä 3B ja 3BG Passateissa. Mulla on tuollaisia nelivetoja nyt neljä:

1. Tämä tuorein ylläolevasta audifinns ja nettiautolinkistä löytyvä - 04vuoden 1.9 TDI, josta apurunko poikki.

2. Kesällä projektiksi ostamani - 03/04 rullanokallinenV6 TDI, jossa taka-apurunko alta koputtelemalla ehjä, mutta tarkoitus ottaa irti ja käyttää hiekkapuhallettavana ja tutkia tarkemmin. Samalla vaihtuu kaikki puslat.

3. Vuosi takaperin purkuun ostamani - 99 V6 bensa 4motion. "Suomiauto", taka-apurunko yhden hitsaussauman juuresta pehmennyt. Ei kuitenkaan revennyt ja tämä olisi tarkoitus hitsata kuntoon, jos parempaa ei löydy.

4. Vaimon - 00 vuoden 1.9TDI, josta taka-apurunko poikki ja jonka tilalle tuo Porista ostamani olisi tarkoitus kunnostaa.

Omista neljästä nelivedosta jokainen "suomiauto" on taka-apurungoltaan vioittunut. Ainoastaan tuo Saksasta vuonna 2012 tuotu nelikko vaikuttaisi olevan kunnossa. Jostakin pitäisi löytää vielä yksi kunnostettavissa oleva joko pelkkä taka-apurunko taikka koko auto purkuun.
 
Kuten tolle porin kaverillekin ehdotin, leikkaa jostain autosta pohjapelti irti jossa apurungon kiinnitykset, osta rs6 alumiiniapurunkoja, rälläköi ne poikki hitsaussaumoistaan (ovat pari senttiä pidempiä/leveämpiä kuin passatin) ja hitsaa takaisin kasaan jigissä sopivan mittaisiksi.

Täällä yhdelle moiselle rungolle myös ostaja.:rolleyes:

edit. Tarvittaessa voisin myös diilata noita RS6 alumiinirunkoja täältä puolasta, perus teräsrungot on yhtä kamalia täälläkin kun valtaosa autoista on saksan suolakylvyistä raahattu tänne purettaviksi..
 
Viimeksi muokattu:
Volkswagen Passat 1.9TDI 4Motion 6-vaihteinen manuaali webastolla Farmari 2004 - Vaihtoauto - Nettiauto

Myynti-ilmoituksessa kerrotaan:
"Taka-akseli myös hyvässä kunnossa, näissä neliveto 3BG Passateissa tyyppivikana taka-akselin ruostuminen."

Kävin eilen katsomassa tuota autoa, tarkistin taka-apurungon ja otin kuvan "hyväkuntoisuudesta":
IMG_20190902_192648.jpg

Taka-akseli / taka-apurunko poikki toiselta puolelta ja pahasti pehminnyt toisestakin päädystä. Myyjä vaikutti yllättyneeltä ja puhui laittavansa auton heti seisontaan ja pois myynnistä, kunnes saa vaihdettua apurungon...

Edit. 5.9.2019. Ostin kuitenkin itse kyseisen kulkineen.

Mitä maksoi? Hyvä auto
 
Jännää miten liki 500k ajetussa bemareissa on penkki ja ratti paremmassa kunnossa, kuin monessa "80tkm" vastaavassa tuontilaitteessa. Lienee ollut hoikka kuski, joka käytti ajohanskoja koko ajan?

Mistä noita tietää vaikka olisi vaihdettu jostain vähän ajetusta autosta? Pitäisi melkein kaivaa varustelista esille
 
Mitä maksoi? Hyvä auto
Selvästi päälle kahden harrasteyksikön ja kolmatta lähestytään, tai menee ylikin, kunhan kaikki on korjattu. Vikalistaa tällä hetkellä taka-apurungon ja takapään puslien lisäksi ovat etupään tukivarret, moottorin tukikumit ja termostaatti.
 
yllättävän korkea hinta, yleensä yksityisten välisessä kaupassa hinta määräytyy nettiauton halvimman mukaan (tässä tapauksessa noin tonni) oli miten laitettu yksilö tahansa.
 
No, joo, mutta tuolle autolle oli tosiaan tehty jo aika kattavasti kunnostustöitä, ruosteenpoistoa ja massausta ja maalausta yms yms. Lisäksi neliveto, joten ihan nettiauton halvinta vajaavetoa ei kannata käyttää referenssinä.
 
Olihan tuo aika arvokas, mutta harvassa ovat nelivetoiset tuhannen euron Passatit toimivalla ilmastoinnilla, webastolla, uudehkoilla xenon umpioilla ja kattoa lukuunottamatta kokonaan ylimaalattuina. Ostan mielelläni toisenkin, jos löydät jostain. Voin vaikka maksaa enemmänkin.
 
Joko noidenkin 124 mesejen hinnat alkavat nousemaan?

Mercedes-Benz E200 W124 bensa, Liperi

Jotkut koittaa isolla hinnalla. Tuota et saa tuohon hintaan kaupan, noilla tiedoilla. Jos olisi jo museorekisteröity, niin sitten olisi osuvampi tuo hinta.

Pilkun kairaamista/
Toisekseen tuo on 200E, ei E200. E- mallisto tuli vasta syksyn '93 jälkeen, ja kaiken lisäksi silloin neloskone vaihtui 220 malliin.

Numeron takana oleva "E" tarkoittaa ruiskua. Ilman sitä se on kaasari.
/Pilkun kairaamista
 
Luulisin että W124 coupe tai avo ainakin alkaisivat nostaa hintaansa. Kutonen varmaan olis hyvä moottori. Joku perusmanuaali ei varmaankaan ole ihan samaa kastia.
 
Luulisin että W124 coupe tai avo ainakin alkaisivat nostaa hintaansa. Kutonen varmaan olis hyvä moottori. Joku perusmanuaali ei varmaankaan ole ihan samaa kastia.

Nojuu, C124 ovat nousussa ja A124 ollut aikalailla aina siellä kympin tuntumassa.

Vanha kutoskone, eli M103 on siinä mielessä huono että verraten M102 neloskoneeseen, saat suhteessa vähän tehoa lisää, kulutus kasvaa reippaasti.

M104 2.8/3.2 on se joka pitää olla.
 
Näköjään noin 34 k$ saisi tuollaisen uuden perusmallin V6 takaveto Dodgen kevyillä lisävarusteilla jenkeissä, hinnat alkavat juuri alle 30 k$.
Nelikkona samalla koneella, mutta lähes kaikilla varusteilla jää sitten juuri ja juuri alle 40 k$, eli ihan perheauton hintaluokassa mennään.
 
Ja tuo on vielä neek... "base model" V6:nen heikoimmalla moottorilla. Ei SRT, ei Pursuit AWD (mikä voisi olla aika mielenkiintoinen malli... ;) )

Joo, valitettava ratkaisu tuo Chryslerin Pentastar tuohon autoon. Ihan OK pata kun puhutaan noista 300C malleista joille se on tarkoitettu, mutta ei tuohon.
 
Ei ruostu, päästää paremmin ilmaa jarruille ja saattaa oikein valittuna olla jopa kevyempikin.
Toisaalta murtuu helposti osumasta ja se jäähdytysvaikutuskin johtuu ihan mallista, tuollaiseen isoaukkoiseen peltivanteeseen verrattuna mitään eroa tuskin syntyy.

Tosin mun kokemusten mukaan, alkaa aluvanteisiinkin tulla hapettumaa kun maali naarmuuntuu ja saa suolakylpyä, mutta ei tietysti näytä niin pahalta.

On muuten hullua kun vertaa 80-luvun aluvanteita nykyisiin. Silloin ne olivat huomattavasti peltivanteita kevyempiä, nykyään on jopa päinvastoin.
 
Toisaalta murtuu helposti osumasta ja se jäähdytysvaikutuskin johtuu ihan mallista, tuollaiseen isoaukkoiseen peltivanteeseen verrattuna mitään eroa tuskin syntyy.

Tosin mun kokemusten mukaan, alkaa aluvanteisiinkin tulla hapettumaa kun maali naarmuuntuu ja saa suolakylpyä, mutta ei tietysti näytä niin pahalta.

On muuten hullua kun vertaa 80-luvun aluvanteita nykyisiin. Silloin ne olivat huomattavasti peltivanteita kevyempiä, nykyään on jopa päinvastoin.
Olihan ne paljon pienempiä sillon, nykyään vanteet alkaa olla 19-20" jolloin ne on todella painavat, tai sit kevyet(taotut) ja kalliit:lol:
 
Olihan ne paljon pienempiä sillon, nykyään vanteet alkaa olla 19-20" jolloin ne on todella painavat, tai sit kevyet(taotut) ja kalliit:lol:
Samassa suhteessa se peltivannekin oli pienempi. Tosin 80-luvulla ei tainnut pahemmin halpoja aluvanteita olla liikkeellä.
 
Ja nuo kannattaa järestäen kaikki myydä Afrikkaan. Maksavat enemmän kuin tinkijät täällä, kokemusta on. Soitti kaveri että maksaa 200€ lisää pyyntihinnan päälle, pääsi noutamaan vasta parin päivän päästä.
 
Tästä tuli mieleen päivän uutinen, jossa Eurojackpotissa 1,8 miljoonaa voittanut nainen osti unelma-autonsa, Toyota Yariksen...

Ei kait se niin ihme ole. Jos on koko ikänsä pienillä autoilla ajanut (sen vähän mitä ilmeisesti ajaa) niin mitä sitä turhaan opettelemaan eläkeiän kynnyksellä mitään S-Mersun parkkeerausta jos Yaris riittää.
 
Ei kait se niin ihme ole. Jos on koko ikänsä pienillä autoilla ajanut (sen vähän mitä ilmeisesti ajaa) niin mitä sitä turhaan opettelemaan eläkeiän kynnyksellä mitään S-Mersun parkkeerausta jos Yaris riittää.
Jep. Jos toi Yaris on mieleinen ja soveltuu omaan käyttöön, niin miksi alkaa leveilemään jollain kalliimmalla vaikka sitä rahaa olisikin. Ostihan tuo kuitenkin uuden eli turhaa säästämistäkään tuossa ei ollut.
 
Ei jumalauta, kaikkien panelien istuvuus ihan parasta a1-luokkaa. :D

"Kuten kuvista näkyy, ei tule vastaavaa joka päivä vastaan."

Onneksi.
 
Mikäköhän tämän tarina on:
Volvo V60 D3 Momentum | Ajettu VAIN 608km Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

On ainakin kalliita kilometrejä tullut, jotain 25-30€ kilometri :geek:.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää syy, onko auto maannut jossain konkurssi tai kuolinpesässä selvittelyn ajan vai mitä. Alkaa olemaan siinä tässä tekeekö tuollainen autolle hyvää ja onko tuo parempi vai huonompi kuin vähän enemmän ajeltu.
 
Mikäköhän tämän tarina on:
Volvo V60 D3 Momentum | Ajettu VAIN 608km Farmari 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto

On ainakin kalliita kilometrejä tullut, jotain 25-30€ kilometri :geek:.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää syy, onko auto maannut jossain konkurssi tai kuolinpesässä selvittelyn ajan vai mitä. Alkaa olemaan siinä tässä tekeekö tuollainen autolle hyvää ja onko tuo parempi vai huonompi kuin vähän enemmän ajeltu.
Onkohan huollot tehty ajallaan. Mielenkiintoinen tapaus, kun on katsastettu ajallaan, vaikka kilometrejä ei ole kertynyt paljoa enempää kuin katsastukseen ja takaisin.
 
Onkohan huollot tehty ajallaan. Mielenkiintoinen tapaus, kun on katsastettu ajallaan, vaikka kilometrejä ei ole kertynyt paljoa enempää kuin katsastukseen ja takaisin.
Ylipäätään mielenkiintoista miksi katsastettu jo mallivuonna, vähän kuulostaisi tuontipeliltä, mutta aika harvinaista kai tuollaisen 400km ajetun ja kuukausia vanhan käytettynä tuominenkaan on.
 
Ylipäätään mielenkiintoista miksi katsastettu jo mallivuonna, vähän kuulostaisi tuontipeliltä, mutta aika harvinaista kai tuollaisen 400km ajetun ja kuukausia vanhan käytettynä tuominenkaan on.
Ehkä vois olla esim ruotsissa asuneen muutton mukana tullut tms?
 
Ylipäätään mielenkiintoista miksi katsastettu jo mallivuonna, vähän kuulostaisi tuontipeliltä, mutta aika harvinaista kai tuollaisen 400km ajetun ja kuukausia vanhan käytettynä tuominenkaan on.

Auton pitää olla vähintään 6 kk vanha ja vähintään 6000 km ajettu, että se käsitellään käytettynä tuontiautona, muuten verot menevät uuden vastaavan mukaan.

2014 lopussa päättyi muuttoautojen verovapaus, mahdollisesti joku ulkomailla vakituisesti asuva on tuonut itselleen varmuuden vuoksi verottoman muuttoauton mahdollista kotimaahan paluuta varten?
On sitten pitänyt katsastettuna, jos pitääkin äkisti tulla takaisin kotimaahan ja tarvitsee heti autoa.

Tai sitten tuon seisomisen takana on joku kuolin- tai konkurssipesän selvittely, joka on nyt saatu eteenpäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 078
Viestejä
4 651 171
Jäsenet
76 364
Uusin jäsen
JereK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom