Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Kuva2 ja kuva3 nuo vanteet näyttävät tuollaiseen pikkukärryyn aika hulluilta. Vai olenko ainoa? Volkswagen Scirocco 2,0 TSI Manuaali 6vaih. Coupé 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ei noi mun mielestä ainakaan oo hassummat, jarrut näyttää vähän pieniltä. Jos oma olisi niin ei ehkä ihan eka valinta, mutta on sitä paljon kauheampiakin nähty.

Varmaan ostettu GTI-car centeristä tuo vehje kun noilla näyttää olevan Sciroccoja noilla vanteilla vähän turhankin reilusti.

Volkswagen Scirocco 1.4TSI 122HV/200NM
Volkswagen Scirocco 2.0TSI 250HV/360NM
Volkswagen Scirocco 1.4TSI 122HV/200NM
Volkswagen Scirocco 2.0TSI 250HV/360NM
 

Onko nuo vanteet oikeasti vain 19 tuumaiset? Näyttävät isommilta (liian isoilta omasta mielestä). Ilmoituksessa lukee että talvivanteet 18´ja kesävanteet 19´, eli onko tuo edellä erisanoin sanottu legengaarinen lause; vanteet ei kuulu hintaan..
 
Onko nuo vanteet oikeasti vain 19 tuumaiset? Näyttävät isommilta (liian isoilta omasta mielestä). Ilmoituksessa lukee että talvivanteet 18´ja kesävanteet 19´, eli onko tuo edellä erisanoin sanottu legengaarinen lause; vanteet ei kuulu hintaan..
Väittäisin optiseksi harhaksi, avoin vannemalli ja hirvitornialusta kun on.
 
Onko noi muovia kun on noin paskasen näköset? Mun E36:ssa ZKW lasiumpiot näyttää edelleen kirkkailta.

No onhan ne muovia mut miten ne on noin paskottu... ei 100tkm pitäis vielä tuon näköset olla...

Hieman ot:
Oma veikkaus on ettei enää kovin monessa autossa lasisia umpioita ole. Mahdollisesti jossain paremmissa merkeissä? Mikä sitten on vuorostaan melko hanurista tuon kulumisen kannalta, varsinkin kun aika harvaan muoviumpioon taitaa saada muovia vaihdettua helposti, toisin kuin vanhoihin lasiumpioihin laseja. Aika rajussa kunnossa kyllä nuo 100tkm ajetuiksi. Itse koitin viime kesänä elvyttää 300tkm ajetun V70:n umpiot semmosella Philipsin hoitosarjalla, kyllä ne huomattavsti paremmaksi tuli kuin mitä lähtötilanne oli, mutta kyllä uudet olisi ihan asiaa hiljalleen...
 
Mun mielestä näyttäisi siltä, kuin toi toinen umpio olisi ihan huurussa sisältä. Ei se toki tee siitä yhtään sen parempaa keissiä jos umpiossa on vettä sisällä, mutta näin pikavilkaisulla. Ja oiskin umpiot lasia. Tavan keskiluokan autoissa ne on muovia olleet jo vuosia.
 
Hieman ot:
Oma veikkaus on ettei enää kovin monessa autossa lasisia umpioita ole. Mahdollisesti jossain paremmissa merkeissä? Mikä sitten on vuorostaan melko hanurista tuon kulumisen kannalta, varsinkin kun aika harvaan muoviumpioon taitaa saada muovia vaihdettua helposti, toisin kuin vanhoihin lasiumpioihin laseja. Aika rajussa kunnossa kyllä nuo 100tkm ajetuiksi. Itse koitin viime kesänä elvyttää 300tkm ajetun V70:n umpiot semmosella Philipsin hoitosarjalla, kyllä ne huomattavsti paremmaksi tuli kuin mitä lähtötilanne oli, mutta kyllä uudet olisi ihan asiaa hiljalleen...

Vesihionnalla ja uudella lakkakerroksella tulee aika lailla uudenveroset.
 
Itse sain omat sillon 15 vuotta vanhat muoviumpiot todella hyviksi tämmösellä ja ei oo ainakaa vielä kolmessa vuodessa haalistunut takasin.
 
Minusta näyttäisi että umpio on tummalla kalvolla päällystetty, tämä sitten herkästi hioutuu lentävistä kivistä, onneksi sen saa helposti pois. Minustakin R scirocon tulisi ehdottomasti olla neliveto, mutta on kyllä etuvetoiseksi yllättävän vakaa, eikä esim vetelehdi kiihdytyksissä, toki sutii ja sutimisenesto työskentelee, yhdellä pyörällä kun vetää.
 
Jaah, kannattaisi ilmaista tarkemmin ja vielä parempi olisi jos tuohon lähes 20 000e hintaan tulisi jo kaikki näkyvä hilpe mukaan...
 
Kaunis vetokoukku.

Mutta vaihdossa käy

Vaihdossa Honda -merkkiset ajoneuvot (moottoripyörät, autot, lentokoneet, robotit, ruohonleikkurit ym.)

En tiennytkään että honda tekee lentokoneita, robotit oli jotenkin muistissa.

Honda-Asimo-robot-walking.jpg


Hondan lentskarit näyttää maksavan jotain siinä 5 miljoonaa dollaria, on niitä halvempiakin ja kalliimpia. Siis käytetyt, mutta onhan autokin käytetty.:psmoke:
 
Kuva2 ja kuva3 nuo vanteet näyttävät tuollaiseen pikkukärryyn aika hulluilta. Vai olenko ainoa? Volkswagen Scirocco 2,0 TSI Manuaali 6vaih. Coupé 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
En tiedä tekeekö noilla R-mallin lisätehoilla mitään, kun on edelleen etuveto. Todella sekavaa toimintaa VAG-konsernilta, kun yleensä R-mallit on olleet nelivetoja.

Jotenkin mulla soi päässä biisi siitä sarvikuonojen maasta :facepalm:
Vertaan tätä hopeanorsua tuohon nuoren miehen kansanautoon... me emme ilmeisesti ansaitse ajaa paremmilla kotteroilla?
 
Vanteet ei kuulu kauppaan -ilmoitukset kuuluisi nettiauton sijasta nettivaraosaan.
 
On kyllä taas niin karvalakkien karvalakki. Jotenkin vie fiilikset vaikka auto olisikin pakasta vetämättömässä kunnossa, jos ei ole ruksittu yhtään mitään varusteita. Tuo 2x4 lankusta tehty ratti on oikein vielä viimeinen silaus.
 
No onhan tuossa penarissa sentään peruutustutka - omalla tavalla harvinaisempi varuste herran vuonna 1998.

Lisäksi löytyy se tärkein varuste mitä ei 99,99999%sta Toyotia, Fordeja tai Nissaneja, jne muita perheautoja enää löydy; takaveto :P
 
No onhan tuossa penarissa sentään peruutustutka - omalla tavalla harvinaisempi varuste herran vuonna 1998.

Lisäksi löytyy se tärkein varuste mitä ei 99,99999%sta Toyotia, Fordeja tai Nissaneja, jne muita perheautoja enää löydy; takaveto :p
Vetotavan merkitys 99,99999% ajasta normaaliajossa: 0 :kahvi:
 
Mites se talvi ja neliveto :vihellys:

Mutta jos takaveto vs. etuveto, niin kesällä nyt ei ole mitään merkitystä kumpi. Talvella normaalissakin ajossa ero on selvä.
Neliveto on toki yliveto, mutta yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun siitä olisi ollut oikeasti jotain hyötyä :smoke:

En ole talvellakaan normaaliajossa huomannut mitään ratkaisevasti paremmuutta osoittavaa eroa taka- ja etuvedon välillä, tosin etuvetoiset tuntuneet aina lähteneen paremmin liikkeelle jos on pitänyt pysähtyä mäkeen :kahvi:
 
Vetotavan merkitys 99,99999% ajasta normaaliajossa: 0 :kahvi:
Riippuu täysin miten ajaa normaalisti.
Noilla tehoilla voi takavedollakin... "ajaa luovasti" liukkaalla.

Neliveto on toki yliveto, mutta yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun siitä olisi ollut oikeasti jotain hyötyä :smoke:

En ole talvellakaan normaaliajossa huomannut mitään ratkaisevasti paremmuutta osoittavaa eroa taka- ja etuvedon välillä, tosin etuvetoiset tuntuneet aina lähteneen paremmin liikkeelle jos on pitänyt pysähtyä mäkeen :kahvi:
Jos ei ole talvellakaan huomannut nelarin hyötyä yleensä kuuluu näihin "ei vain ymmärrä" ihmisiin jotka eivät huomaa sen vaikutusta jokapäiväisessä ajossa kasvaneena turvallisuutena ja joiden mielestä parin renkaan roikottaminen mukana painolastina ilman vetokykyä on "jees".

Esimerkkejä miten vetotapa(ja sen toteutus) vaikuttaa normaaliin ajoon turvallisuutta lisäävästi tai vähentävästi voisi heittää vaikka pari tusinaa, mutta tuskin kannattaa jos joku on jo päätänyt että "nelarista on hyötyä vain metsässä, traktorissa eikä takavedossa ole vähmpää pitoa kuin ylämäessä"...


Joka tapauksessa OT - totean vain että etuveto on se kaikkein tylsin vaihtoehto joka sopii niille tylsille "pisteestä A piseeseen B" ihmisille just hyvin.
 
No onhan tuossa penarissa sentään peruutustutka - omalla tavalla harvinaisempi varuste herran vuonna 1998.

Lisäksi löytyy se tärkein varuste mitä ei 99,99999%sta Toyotia, Fordeja tai Nissaneja, jne muita perheautoja enää löydy; takaveto :p

Tosiaan ollaan 2017 vuodessa tällä hetkellä. :facepalm:
Minulla on ollut neliveto turboja, takaveto turboja ja etuveto turboja. Näin arki-ajojen työmatkoihin jne valitsen sen etuvedon. Takaveto talvella, joo.. oli siistiä melkeen 15vuotta sitten ku pääs räppäilee kylille ja pikkuteille.
Neliveto no se on yliveto kyllä ja jos on tehiä ni onhan se hauska talvella. :vihellys:
 
Maaliskuun vetotapataistelu? Julistetaanko tälläkin kertaa voittajaksi se kalliimpi tekninen ratkaisu? Jännä, miten voi olla. :rolleyes:
 
Tosiaan ollaan 2017 vuodessa tällä hetkellä. :facepalm:
Minulla on ollut neliveto turboja, takaveto turboja ja etuveto turboja. Näin arki-ajojen työmatkoihin jne valitsen sen etuvedon. Takaveto talvella, joo.. oli siistiä melkeen 15vuotta sitten ku pääs räppäilee kylille ja pikkuteille.
Neliveto no se on yliveto kyllä ja jos on tehiä ni onhan se hauska talvella. :vihellys:

Jännä että jotkut aikuistuvat näin kovasti, kyllä itseä lapsettaa edelleen aina ja koko ajan jos on joku leikkimiskelpoinen auto =D Ei tässä vuosien varrella ole vielä ehtinyt yhtään kyllästyä moiseen.
 
Jännä että jotkut aikuistuvat näin kovasti, kyllä itseä lapsettaa edelleen aina ja koko ajan jos on joku leikkimiskelpoinen auto =D Ei tässä vuosien varrella ole vielä ehtinyt yhtään kyllästyä moiseen.

Sanotaan näin että kun omisti +300hv bensa-turboja useamman peräkkäin ni kyllä siihen kyllästyi. GTi-R Pulsar oli viimeiseksi jossa oli 1,5kiloo ahtoja ja n. 400hv. Nykyään arvostan hiljaisuutta ja mukavuutta(edelliset omat autot ei ole ollut kumpaakaan). Siksi hankimmekin Skoda Fabia Monte Carlon käyttökulkineeksi :) Mukava ja sähäkkä pikkukinderi :happy:
 
Nykyään arvostan hiljaisuutta ja mukavuutta(edelliset omat autot ei ole ollut kumpaakaan). Siksi hankimmekin Skoda Fabia Monte Carlon käyttökulkineeksi :) Mukava ja sähäkkä pikkukinderi :happy:
Ei tehokkuus sulje pois hiljaisuutta ja mukavuutta. Siihen yleensä vaikuttaa enemmän autovalinta; jos suosikit on 90-luvun 2000-luvun alun japseja niin sitten tietty ymmärtää yskän. Tietty budjetti saattaa rikkoontua jos oikein innostuu tehon ja hiljaisuuden / herrasmiesmäisyyden kanssa... :D

Eikä, varsinkaan talvella, leikkimiseen tarvita edes sitä 200, saatika 400 hevosta. Kesä sitten erikseen joka on ongelmallisempi nelareilla leikkimiseen.
 
Onkos tuon mersun arvo edes puolia pyyntihinnasta, onhan noita reiluun 36 tonttuunki myynnissä :D
 
Onkos tuon mersun arvo edes puolia pyyntihinnasta, onhan noita reiluun 36 tonttuunki myynnissä :D
No eihän ole. Nettiautossa halvin vastaavan tehoinen ja vuosimallia oleva CL-mersu maksaa 67 900 €, ja sillä on ajettu 20tkm enemmän. Plus että se on cl 63, kun toi sadan tonnin vehje on CL 600.
 
Ei tehokkuus sulje pois hiljaisuutta ja mukavuutta. Siihen yleensä vaikuttaa enemmän autovalinta; jos suosikit on 90-luvun 2000-luvun alun japseja niin sitten tietty ymmärtää yskän. Tietty budjetti saattaa rikkoontua jos oikein innostuu tehon ja hiljaisuuden / herrasmiesmäisyyden kanssa... :D

Eikä, varsinkaan talvella, leikkimiseen tarvita edes sitä 200, saatika 400 hevosta. Kesä sitten erikseen joka on ongelmallisempi nelareilla leikkimiseen.

Harvinaisen huonot kuvat, ei yhtään lähempää voinut ottaa. Siistille näyttää, mutta kokonaisuus jää vähän hämärään.

Tuon C mersun kuvatkin näyttää paremmalta, mitä nyt kilpiä ja rekkaria ei kehtaa näyttää..
 
Sanotaan näin että kun omisti +300hv bensa-turboja useamman peräkkäin ni kyllä siihen kyllästyi. GTi-R Pulsar oli viimeiseksi jossa oli 1,5kiloo ahtoja ja n. 400hv. Nykyään arvostan hiljaisuutta ja mukavuutta(edelliset omat autot ei ole ollut kumpaakaan). Siksi hankimmekin Skoda Fabia Monte Carlon käyttökulkineeksi :) Mukava ja sähäkkä pikkukinderi :happy:

Ihan yhtäläillä näitä itselläkin on ollut, mutta ei mua silti vaan ne kyllästytä. Tehoon tottuu mutta omia taitoja voi hyvin kehittää. Käyttis toki saa ollakin hiljainen ja mukava lötkö mutta kyllä itsellä on ainakin kokoajan kaipuu johonkin tehovehkeeseen jos ei sellaista ole.

Meinaatko että esim kitaristit lopettavat kitaransoiton kun oppivat nuotit?
 
Ihan yhtäläillä näitä itselläkin on ollut, mutta ei mua silti vaan ne kyllästytä. Tehoon tottuu mutta omia taitoja voi hyvin kehittää. Käyttis toki saa ollakin hiljainen ja mukava lötkö mutta kyllä itsellä on ainakin kokoajan kaipuu johonkin tehovehkeeseen jos ei sellaista ole.

Meinaatko että esim kitaristit lopettavat kitaransoiton kun oppivat nuotit?

Ei varmaan lopetakkaan. Itselläni se "mitta" tuli täyteen noista tehovehkeistä. Nytkin kaveripiirissä on +500hv vehkeitä useampia ja yksi 1102hv audikin. :D Kiva et muilla on leluja :rofl:
On mulla tuo ratalelu kuitenki itsellä johon pitäis turbomoottoria alkaa rakentamaan. :darra:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 837
Viestejä
4 558 729
Jäsenet
75 056
Uusin jäsen
TPKFi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom