Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Papalta menny vissiin kaikki eläkesäästöt itse autoon kun on jääny kaikki lisävarusteet ruksaamatta, ja ne tehokkaammat moottorit...

Onhan toi mersuksi aika karvalakki, vaikka eihän toi se halvin ole ollut, kumminkin Elegance, tuosta on vielä yksi halvempi Classic olemassa. Mitäpä meinaat tekeekö 84v pappa jotain tehokkaammalla moottorilla?
 
Ei tuo mun mielestäni ole ikäisekseen mitenkään karvalakki. Tuollaisiahan noista on suurin osa. Ainut mitä tuohon voisi pappakin kaivata, olisi pysäköintitutkat.

Sen sijaan kiinnitin huomiota siihen, että ilmoituksessa ei ainakaan mainita mitään kaksista renkaista tai lohkolämmittimestä, joten lieköhän se pappa kuitenkin kruisaillut pilkuntarkasti Saksanmaalla.

Tuossa toisessa näyttäisi, että ainakaan edessä ei ole kilpi paikallaan. Siinä tosin on "uudenveroiset talvirenkaat".

Edit: Tokihan tuossa lukee, että "ajettu vain kesäisin ja säilytetty aina tallissa", mutta pitäisin vähän outona että se päätös niistä kesäajoista olisi tehty jo autoa tilatessa.

Ja ennen kuin joku ehtii nillittämään, niin en pidä Saksasta tuotuja autoja huonompina kuin suomalaisiakaan. Tässä tapauksessa tuontiautosta tosin ei olisi mitään hyötyä, kun ajomäärä on niin pieni (ja ajettu vain kesäisin). Jos kyseessä on tuontiauto, kuitenkin aina nousee esiin pieni epäilys kilometreistä, joten vaatii ostajalta ehkä vähän enemmän asiantuntemusta kuin Suomiauton ostaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpikaan autoista ei ole oikeasti myynnissä, tuossa on joku muu juju mikä ei ainakaan minulle aukea :D Nytkin molemmat mukamas "myyty"...
 
Kumpikaan autoista ei ole oikeasti myynnissä, tuossa on joku muu juju mikä ei ainakaan minulle aukea :D Nytkin molemmat mukamas "myyty"...
Näköjään se tekee aina uuden ilmoituksen, jotta ilmoitus näyttää "tuoreelta":
Mercedes-Benz C C180 AVANTGARDE SUPERVARUSTEIN: NAVI, XENONIT, TUTKAT, KOUKKU YM. VAIHTOKIN! Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mielenkiintoista muuten huomata myös, että Joukohan ei esiinny yrittäjänä, ja molemmissa autoissa on olevinaan vain yksi omistaja. Eli liekö Jouko se 83-vuotias pilkuntarkka herrasmies ;) Harmi kun ei ole rekkareita näkyvissä.

Edit: Tässä toinen: Mercedes-Benz C C180 AJ.VAIN 24 TKM! KUIN UUSI! VARMASTI NETTIAUTON HALVIN! KATSO ILMOITUS! Porrasperä 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Rekkareita ei varmaan saa edes soittamalla, alustanumerosta puhumattakaan...
 
Hollilla

On noita mersuja ollut viime vuonna useampiakin myynnissä, eli siis perus jobbari. Melkein kaikki autot näyttää tosin varsin vähän ajetuilta.
 
Näköjään se tekee aina uuden ilmoituksen, jotta ilmoitus näyttää "tuoreelta":
Mercedes-Benz C C180 AVANTGARDE SUPERVARUSTEIN: NAVI, XENONIT, TUTKAT, KOUKKU YM. VAIHTOKIN! Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Mielenkiintoista muuten huomata myös, että Joukohan ei esiinny yrittäjänä, ja molemmissa autoissa on olevinaan vain yksi omistaja. Eli liekö Jouko se 83-vuotias pilkuntarkka herrasmies ;) Harmi kun ei ole rekkareita näkyvissä.

Edit: Tässä toinen: Mercedes-Benz C C180 AJ.VAIN 24 TKM! KUIN UUSI! VARMASTI NETTIAUTON HALVIN! KATSO ILMOITUS! Porrasperä 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
lisäksi kun katsoo ettei edes ole kovin halpa pyyntihinta, niin voinee laskea verottajan fuulaamisen pois laskuista... Kartta ei osoita mihinkään ja fonecta osoittaa kyllä melko metsään, alueelle missä ei googlemapsi ole tehnyt töitään...
 
Viimeksi muokattu:
Jotain hämäräähän tuossa on. Ei kukaan jätä rekkarikilpiä ym piiloon jos ei ole mitään salattavaa. Varsinkin noin arvokkaan auton kanssa. Ainakin ite tekisin kaikkeni saadakseni myytyä, ja se ei tarkoita sitä että pimittäisin tietoa vaan päinvastoin.
 
Ei löydy rekkarilla tietoja joten vähän aikaa sitten tuotu ulkomailta tai kilvet vaihtuneet jostain syystä
 
Tuo -08 mersu on ainakin saksantuonti. Radiossa kummallisesti saksaa lukee... että 1. omistaja on sen sitten saksanmaalta ostanut.....?
 
Taas näitä:
Skoda Felicia 1.6 LX Combi 5d Skodillac Failicia "erikoismaalauksin"! Farmari 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tekisikö sinunkin joskus mieli kulkea kylillä ihka aidossa massiivisessa kollaboraatiotaideteoksessa? Tai haluatko kokea olevasi kuin elokuvatähti jonka kohdalla katseet todellakin kääntyvät ja kamerat singahtelevat esiin taskuista?


Nyt voit hankkia itsellesi varmasti UNIIKIN ajoneuvon!


Niin siis, kun sanon "kylillä" tarkoitan että eihän tällä kauemmas kannattaisi lähteä. Vaikka on sillä vedetty peräkärryä Pirkanmaalle saakka ja nuohottu Salon edustan saaristojakin.


Ja siis kun sanon "kollaboratiivisessa taideteoksessa" tarkoitan että n. 100 ihmistä on maalannut tämän vaihtelevissa humalan tasoissa kahden päivän aikana heinäkuussa 2016.


Ja siis kun sanon "elokuvatähti" tarkoitan Sandra Bullockia tai Keanu Reevesiä Speedistä, koska jäähdytysjärjestelmän erikoisuuksien takia tällä täytyy ajaa yli neljääkymppiä tai se räjähtää.


Ja siis kun sanon "katseet kääntyvät ja kamerat singahtelevat" tarkoitan että pikkulapset tuijottavat monttu auki, monen kymppitonnin Audien kuskit vaarantavat liikennettä ajamalla Kehällä vieressä kännykkäkamera ikkunassa, ja mopopojat pyytävät saada poseerata auton vieressä, työpaikan leidit sanovat "Ai se on SINUN auto? Voi hyvänen aika..."


Nyt on myynnissä siis todellinen yksittäiskappale niin ulkonäöltään kuin ominaisuuksiltaan. Harvoin jos koskaan auton ulkonäkö ja ominaisuudet osuvat näin hyvin yksiin!


Aloitetaan ulkonäöstä: Skodillac Failicia on joskus ollut vihreä ja oletan, että aikanaan myös ehjä. Itse perin sen jo jonkun verran betonipossuihin ja lumipenkkoihin tuttavuutta tehneenä, enkä ole sitä sen koommin hellinyt. Oikeastaan uskon että osa auton mystistä pettämätöntä ja tiellejättämätöntä taikaa ON juuri se että annan sille napakan potkun kylkeen aina onnistuneen ajomatkan jälkeen. Nykyisin Skodillac on kauttaaltaan ruhjeiden ja repeytymien peittämä. Mutta toisaalta, Skodillacin naamassa arpikin on kaunistus.


Todellinen keskustelunaihe on tietenkin tuo maalaus. Muistatteko kultaisen kesän vuonna 2016? Se oli mm. sitä aikaa kun Trump oli juuri valittu republikaanien presidenttiehdokkaaksi ja tuntui siltä että elämme yhdessä isossa vitsissä? Siltä se silloin tuntui. Silloin kaikki oli paremmin. Oli sitä paitsi kesäkin. Tuolloin tuntui hauskalta ajatukselta sanoa 200 hengen kesäbileille että "tuokaa kaikki vanhat kilikalipurkkinne niin katsotaan mitä saadaan aikaan!" Ja kyllähän sitä aikaan saatiin. Auto on kauttaaltaan koristeltu mitä ilahduttavimmilla teoksilla. Kuvat kertovat olennaisen: "FEEL THE BERN!", "Trump sucks camel dick" (sisältäen havainnollistavan kuvan), "Golden Boy Or Shower", liekkimaalaukset, yksisarviset, hämmästyttävät lentävät sienet, erinäköiset pilkut ja monenmoiset muut yksityiskohdat koristavat Failician kuorta.


(Lasit, ajovalot, vilkut, peilit yms olennaiset kuitenkin suojattiin ennen maalaamista jotta mitään kriittistä ei sotkettaisi, eikä poliisillakaan ole ollut muuta kuin hyvää sanottavaa. Ainakin meillä kotiovella käynyt poliisi kehui hienoksi, ja jostain syystä pitkälle vantaalaisen omakotitaloalueen syövereihin minua seurannut poliisi kysyi vain että "Onks tää sun auto?" ja "Onks tää ite maalattu?")


Puukkosahalla veistetty hopeinen fallos on tieturvallisuussyistä poistettu käytöstä. Se lienee jonkin verran laiton, ja lisäksi väistämättäkin täytyy ajatella, miten ruma tapa lähteä olisi tulla jalankulkuylityksen kohdalla riemunkirjavan Skodillacin hopeisen puupeeniksen lävistämäksi. Ei ole kaunis mielikuva. Kyrpä tulee kuitenkin takakontissa mukana jotta sen voi esimerkiksi festariolosuhteissa tai mökkipihalla kiinnittää takaisin. Millaista tilaa tai tilannetta ylväästi sojottava puuslaikka ei kohottaisi? En kuitenkaan suosittele sen käyttöä seksuaalitarkoituksissa - se on melko karhea.


Sanomattakin lienee selvää että tästä seuraava katseenvangitsija on sitten varmaan joku Lamborghini, ja sittenkin vain jos siihen maalaa "Sipilä on mulkvatti" spraymaaleilla kylkeen. Emmää sitä sano mutta semmääsanon että ujon ihmisen autohan tämä ei ole.


Myös mekaanisesti Skodillac Failicia on todellakin one-of-a-kind. En tiedä olenko koskaan nähnyt autoa jolla olisi ajettu vain tämä n. 210tkm vuoden 1999 jälkeen ja joka silti olisi näin hälyyttävän hirveässä kunnossa. Tämä siis todellakin venyttää tieliikennekelpoisuuden rajoja. Tästä huolimatta siinä ON vielä katsastusaikaa 8.5 asti jäljellä, ja pienellä työllä se periaatteessa SAATTAA mennä katsastuksesta läpi. Edellisen kerran se on katsastettu heinäkuussa 2016 n. 10tkm sitten, ja silloin se meni leimasta HEITTÄMÄLLÄ läpi.


Ja siis kun sanon heittämällä, tarkoitan että maksimimäärällä huomautuksia. Huomautuksista mitään ei ole korjattu. Sori siitä, esivallan edustajat.


Teoreettinen potentiaalinen katsastuskelpoisuus (pienellä duunilla) ei kuitenkaan todellakaan tarkoita että Skodillac ei olisi pikkuvikainen. Ja kun sanon "pikkuvikainen", tarkoitan "aivan totaalisen paskana". Tielle se ei ole kuitenkaan vuoden ja 10tkm aikana jättänyt KERTAAKAAN.


Iloksenne olen silti koostanut mahdollisimman kattavan ja kuvaavan kuntokartoituksen. Ja kun sanon "kuntokartoituksen", tarkoitan käytännössä "vikalistan":


- Jäähdytysjärjestelmä on, jos nyt ei totaalisen luhistunut niin ainakin erittäin heikko. Käytännössä, jos autolla ajaa hitaammin kuin neljääkymppiä, lämmöt alkavat singahtaa ylös. Kuitenkin jos lämmittimen laittaa täysille ja tuulettimen maksimille niin ruuhkassakin VOI ajaa, ja jollain ihmeen kaupalla kaikesta on selvitty ilman minkäänlaisia höyrypilviä. Otaksun että vika on joko vesipumpussa tai tuulettimessa. Tai molemmissa. Koska kuitenkin näin "käsikäyttöisellä" jäähdytyksen säädöllä perille on aina päästy, en ole nähnyt mitään syytä tehdä asialle mitään. Tietenkään.


- Moottori syö öljyä. Se ei kuitenkaan tiputa sitä maahan ainakaan huomattavissa määrin!


- Venttiilikoneistosta kuuluu ajoittain kovissa kiihdytyksissä melko voimakasta rahinaa. Se on kuitenkin vähentynyt merkittävästi viime aikoina.


- Kone kuitenkin käynnistyy aina paitsi yli 10 asteen pakkasilla, ja silloinkin toki jos akun laittaa ensin laturiin. Lohkolämmitin löytyy, en ole kokeillut toimiiko. Kulutus on 7l/100km luokkaa, eli ihan normaali. Kulkeekin aivan tavallisesti.


- Jompi kumpi ajovaloista ei pala. En muista kumpi. Korjaantuu todennäköisesti polttimon vaihtamalla, koska onhan ne joskus palaneet. En ole nähnyt tarpeelliseksi, koska mitäs nähtävää tuolla nyt oikeastaan on?


- Vasemman etulyhdyn pesijä on rikki mitä hauskimmalla tavalla! Pissapoikaa suhauttaessa pesijä ampuu pesunestettä iloisessa 2,5m korkuisessa kaaressa etuviistoon. Sillä voi siis esimerkiksi pestä valoissa edellä ajavan auton takalasin, tai isommissa nopeuksissa takanakulkevan moottoripyöräilijän ajovarusteet! (Älä tee niin)


- Vasemmasta eturenkaasta kuuluu pintakaasulla tai moottorijarrutuksella tai jarruttaessa narinaa, joka nopeutuu vauhdin mukana kihinäksi. Ei kuulosta laakerilta. Veikkaan jotain vetoakseliin tai -niveleen liittyvää, koska ääni katoaa kaasua painamalla. Ääni luo kuitenkin hauskaa tunnelmaa ja tarjoaa jalankulkijoille myös äänellisen merkin Skodillacin saapumisesta.


- Pakoputki roikkuu keskeltä ja osuu maahan jos menee vähän koholla olevien kaivonkansien yli. Poikki se ei kuitenkaan ole, eli varmaan jonkun kannattimen asennuksella hoituisi!


- Keskuslukitus on olemassa, ja se toimii oikealta vasemmalle muttei vasemmalta oikealle, siten, että kuskin ovesta avainta kääntämällä aukeavat/sulkeutuvat kuskin ovi ja vasen takaovi, mutta eivät oikean puolen ovet. Oikealta puolelta apparin oven napista kuitenkin sulkeutuvat ja avautuvat kaikki ovet paitsi oikea takaovi. Jos siis sulla on apukuski ajossa, joudut joko odottamaan autossa että hän nousee ulos ja sulkee oven, ja sitten painamaan apparin oven lukkoon jolloin kaikki ovet lukittuvat. Kuskin ovi kannattaa ennen sitä avata, jotta pääset itse vielä ulos avaamatta ovia uudelleen. Jos taas apukuski itse haluaa lukita ovet, hän joutuu avaamaan apparin takaoven lukon, sulkemaan etuoven, avaamaan takaoven, painamaan etuoven lukitusnappia sisäkautta ja sitten lukitsemaan takaoven. Tässä vaiheessa vituttaa huomata että avaimet jäivät virtalukkoon ja ovat nyt lukitussa autossa.


- Skodillaciin on kuitenkin helppo murtautua! Varashälytintä ei ole, ja esimerkiksi vahvan nippusiteen ja kengännauhan yhdistelmä toimii hyvänä keinona tarrata esim. vasaralla auki raotetusta kuskin ovesta oven avaajatappiin.


- Kuskin ovi vuotaa sateella vettä koska sitä on raotettu vasaralla niin usein. Se luo kuitenkin tunnelmaa ajamiseen ja toimii ikäänkuin sadetunnistimena. Tiedätpähän että sataa.


- Apparin oven lukko on vaihdettu, eikä avain käy siihen, joten sitä ei saa avaimella lukkoon tai auki. Siihen käyvää avainta ei luonnollisesti tietenkään ole.


- Jostain tulee myös sateella takapenkille kosteutta. Todennäköisesti takaluukun tiivisteestä. Tästä johtuen takapenkki on vähän homeessa. Sen voi kuitenkin arvokkaampien vieraiden kyytiin sattuessa peittää esim. lakanalla. Ei kuitenkaan kannata jättää lakanaa sinne koska muuten sekin on homeessa.


- Kaupan päälle saa homeisen lakanan.


- Takaluukun lukon avausnappi on rikki. Takaluukku aukeaa kuskin jalkatilasta kuitenkin normaalisti.


- Takaluukun lukon palautusjousi on rikki. Tai joku sellainen. Takaluukun saa kuitenkin kiinni tekniikalla joka on yhdistelmä tuuria, taitoa, voimaa ja väkivaltaa. Joskus se menee ihan ekalla kerralla, ajoittain (varsinkin pakkasella) luukun kiinni saaminen saattaa vaatia joitakin kymmeniä hakkauskertoja. Tätä on hauska tehdä kolmelta aamuyöstä vantaalaisen kerrostalotaloyhtiön sisäpihalla. Huomenta, Vantaa!


- Vaihtoehtoisesti sellaisena päivänä kun luukku kenkkuilee (lue: kaikki pakkaskaudet), voi luukun hyvin jättää aukikin. Se pysyy kyllä omalla painollaan kiinni, mutta hidastetöyssyistä mennessä antaa ajomatkalle iloisen säestyksen rämähtelemällä ylös alas.


- Kaupan päälle annan varaosa-autosta otetun takaluukun lukon jota en ole lähtenyt paikalleen vaihtamaan, koska kukapa nyt tällaisesta ominaisuudesta eroon haluaa?


- Takalasin pyyhkijä toimii jonkin ihan oman horoskooppinsa mukaan. Hyvänä päivänä se saattaa pyyhkäistä kokonaisen kierroksen, keskivertopäivänä se liikkuu kyllä ylös mutta jää sitten keskelle takaikkunaa, ja huonona päivänä se ei pääse sängystä lainkaan ylös.


- Takalasin pissapoika tosin toimii aina. Se onkin sitten surullinen näky kun pyyhkijä ei...


- Sisätiloissa edellisen omistajan sanoin "narkit ovat pöllineet kasettisoittimen etupaneelin(?)". Autossa siis teoriassa on stereot, mutta niitä ei voi kuunnella. Lisähinnasta (esim. joku viinapullo) voin antaa mukaan toisen stereon jonka voit asentaa paikalleen. Vaan kukapa haluaisi musiikkia kuunnella kun voi kuunnella sitä vasemman eturenkaan kihinää?


- Ajoittain tuuletin pitää infernaalista kuolonnitinää ja sirkutusta joka kuitenkin yleensä loppuu kun tuuletinta säätää kovemmalle tai hiljaisemmalle.


- Kuskin penkissä on reikä, eikä kuskin puolen penkinlämmitin toimi.


- Apukuskin penkin etäisyydensäätö ei toimi, mutta se on hyvässä kompromissiasennossa joten miksi tehdä mitään?


- Hanskalokerossa tulee kaupan päälle mukana 13 kpl vanhoja C-kasetteja joissa on todellisia helmiä, esim: Ahti Lampi, Hai hortto kaalot!, "Joululauluja", 2kpl kasetteja joissa lukee "täynnä" sekä mysteerikasetti "UHHUHHERHARVEY".


- Kasetteja ei kuitenkaan voi kuunnella koska stereot ei tosiaan toimi. Mutta hyvähän se kasetteja on kuitenkin olla olemassa.


- Skodillacissa on ajokelpoiset nastarenkaat alla (Bridgestone Noranza ehkä?), ja tosi styleiksi spraymaalatut kesärenkaiden vanteet tulee mukaan. Jotkut vantaalaiset pulunkiduttajat kävivät viime syksynä puhkomassa joka ikisen kesärenkaan kun olin tehnyt kardinaalimunauksen ja, öh, pysäköinyt autoni Vantaalle viikonlopuksi.


- Jarrut ja iskarit toimii ihan hyvin! Huomautus tuli viime vuonna siitä että käsijarrun liikematka on liian pitkä. Edellisen omistajan huomautus: "Mulkvistit! Viime vuonna tuli huomautus että liikematka on liian lyhyt!"


Kaikesta tästä huolimatta Skodillac tosiaan siis käynnistyy ja liikkuu ja on jokapäiväisessä ajossa! Leimaa on jäljellä 8.5. asti. Joskin, kesärengaspakko tulee tietysti ennen sitä. Mutta voihan näistäkin nyppiä nastat ja taas tulee halpoja kilsoja lisää!


Autoa pääsee katsomaan, valokuvaamaan, haastattelemaan ja koeajamaan Lintuvaarassa, Espoossa! Jos sulla ei ole ajokorttia, saat kuitenkin ruikauttaa etuvalon pesijällä pihassa vähän. :)


Vastailen mielelläni kysymyksiin. Puhelinnumero on aito vaikka vähän kummallinen.


AV on YV, myynnissä myös muualla, vaihtohinta on ainakin tsiljoona! Jos vaihto kuitenkin kiinnostaa niin jonkun tulevan maalausprojektin voisin tietysti kelpuuttaa. Sanomattakin lienee selvää että kovin kallista EI kannata tarjota...


Ai hei myös miesten polkupyörät vois kiinnostaa vaihdossa!
 
Noh, pitääpi katsoa jos oulun suuntaan olisi tässä menoa niin voisi käydä tuon vilkaisemassa. Ainakin abs valo tuossa palaa mikäli osasin oikein katsoa.
 
Kyllä toi näyttäisi olevan ainakin kiekka mittarin mukaan kun punainen alkaa vasta kasin kohdalla mutta onhan tuossa KM:ää kyllä, miten lienee kenkää saanut.
 
Tuo -08 mersu on ainakin saksantuonti. Radiossa kummallisesti saksaa lukee... että 1. omistaja on sen sitten saksanmaalta ostanut.....?

Tai jouko itse hakenut ja näillä kikkailuillaan koittaa saada rahansa pois tai maksimi hintaa siitä?

Luulisi että nettiauton suunnalta jo huomattaisiin tuo kikkailu, kun sama käyttäjä merkkkaa myydyksi autojaan ja lisää ne kohta uudestaan.

BTW tuolla kuvassa näkyvällä rekkarilla ei ainakan bilteman sivuilta saa mitään tietoja....
 
Saahan siihen optiona peltivanteet, vuotoja korjattuna tai ei, öljynpainevalo palaa. Toimii myös Norjassa. Vaihdekepistä nyt puhumattakaan.

Ja iltalehdessä juttu. Kuuluisa auto siis. Arvo nousee vain.

Matildan upea tarra-Volvo ihastuttaa Turussa: "Mummotkin tulevat hiplaamaan"

Matildan upea tarra-Volvo ihastuttaa Turussa: "Mummotkin tulevat hiplaamaan”

Turkulainen Matilda Strömman kyllästyi autonsa huonoon maalipintaan ja päätti liimata autoonsa 3000 yksittäistä tarraa.

(HENRI KANKARE)" style="color: rgb(0, 0, 0); font-weight: bold;">
Aluksi tilatut 300 tarraa riittivät vain yhteen lokasuojaan. Nyt autossa on tarroja 3000 kappaletta. (HENRI KANKARE)

Mistä ajatus auton päällystämisestä tarroilla sai alkunsa?

Syy on niinkin yksikertainen, että auton maalipinta alkoi olla sen verran huonossa kunnossa, että jotain piti keksiä. Ammaatimaisesti tehty teippaus olisi ollut sen verran kallis, että mieheni heitti idean huonojen kohtien peittämisestä tarroilla. No siitä se sitten vähän levisi.

Kuinka monta tarraa autoon on uponnut?

(MATILDA STRÖMMAN)" style="color: rgb(0, 0, 0); font-weight: bold;">
Suurin osa tarroista on tilattu verkkokaupoista. (MATILDA STRÖMMAN)
Alkuun tilasimme kolmen sadan tarran erän verkkokaupasta, mutta eihän se riittänyt kuin yhteen lokariin. Nyt autossa on kolmetuhatta tarraa. Muutaman tarran olen saanut kavereilta, mutta suurin osa on netistä tilattu.

Paljonko tarroihin on mennyt rahaa?

Kolmensadan kappaleen tarraerä maksaa yleensä 17 euroa, eli muutamia satasia siihen on mennyt.

Millaisia reaktioita auto on aiheuttanut muissa tienkäyttäjissä?

Kyllä aika moni alkuun kauhisteli, että olen mennyt pilaamaan auton. Toisaalta Prisman pihassakin mummot tulevat hiplaamaan ja ihastelemaan sitä. Aika monesti nään kaupasta tullessani, että joku on ottamassa autosta kuvia monesta suunnasta. Kyllä se herättää huomiota.

Mikä tarroista on oma suosikkisi?

Lempparitarrani on yksisarvinen ja Evil Minion -tarra ikkunassa. Pyrin laittamaan aina tylsät, tummat ja rumat tarrat pohjalle ja viimeisenä kaikki kivat ja värikkäät.

(MATILDA STRÖMMAN)" style="color: rgb(0, 0, 0); font-weight: bold;">
(MATILDA STRÖMMAN)
(MATILDA STRÖMMAN)" style="color: rgb(0, 0, 0); font-weight: bold;">
(MATILDA STRÖMMAN)
Oletko autoharrastaja myös muuten?

No autolle on tehty vaikka mitä, se on esimerkiksi vaihtanut väriä jo neljä kertaa. Mies on autofriikki ja hän on vähän tartuttanut innostuksen. Tässä Volvossa tuulilasi taitaa olla ainoa osa, johon ei ole koskettu.

Mitä seuraavaksi, joko uusi projekti on suunnitteilla?

Eihän tämä tule koskaan valmiiksi, aina keksii jotain paranneltavaa. Seuraavaksi pitäisi varmaan käydä konepellin kimppuun.
 
hyi vi***u makuja kullakin, mutta jossain se raja pitäisi kulkea :darra::facepalm:

Jeop osama.
Ihmisillä nyt saa tietty olla vaikka minkä moisia harrastuksia, mutta tätä "tuninkia" mä en vaan voi käsittää. Himmeitä summia paasataan johonki 1000e autoon ja ilmeisesti oletetaan, että sen hinta nousee siinä samalla.
Tuolla hinnalla kun jo saa sellaisiakin autoja joilla kehtaa käydä maitoa ostamassa :D
Mulle kun auto on käyttöesine, niin jo parin huntin upgreidaukset ulkonäköön meinaa olla vaikeita perustella järkisyin. Ne tuskin hintaan vaikuttaa ja sitten olisi taas saanu ostettu niin ja niin paljon paremman auton heti kerralla.
 
Eihän tuo mikään mahdottomuus ole.
Monesti näkee varsinkin punaisia / keltaisia autoja joissa maalipinta haalistunut piloille tai sitten lakka kesii yms. mutta ruostetta ei ole.

Ei mahdotonta toki. Tarkemmin ilmossa taisi lukea "ei mikään ruostepommi". Niin tai näin, onhan sitä neljä kertaa maalattu, nähtävästi vaihtelevin tuloksin. Itse olen tuon ikäluokan volvoja nähnyt vähän kukkivina tai ruosteettomina, ainakin päällisin puolin. Siis 40 ja 70 sarjan autoja. Ruosteista S80:a en muista nähneeni, mutta en ole ikinä sillä silmällä katsonutkaan niin tarkkaan.

Mutta tonnin auto on se mikä se on, jos leimaa on. Tarravolvon hinta ei ole realistinen.
 
Jeop osama.
Ihmisillä nyt saa tietty olla vaikka minkä moisia harrastuksia, mutta tätä "tuninkia" mä en vaan voi käsittää. Himmeitä summia paasataan johonki 1000e autoon ja ilmeisesti oletetaan, että sen hinta nousee siinä samalla.
Tuolla hinnalla kun jo saa sellaisiakin autoja joilla kehtaa käydä maitoa ostamassa :D
Mulle kun auto on käyttöesine, niin jo parin huntin upgreidaukset ulkonäköön meinaa olla vaikeita perustella järkisyin. Ne tuskin hintaan vaikuttaa ja sitten olisi taas saanu ostettu niin ja niin paljon paremman auton heti kerralla.

En ole varma onko sama auto, koska huoltokatko, mutta jos on se vihreä, jossa haettu ilmeisesti Evon ulkonäköä niin onhan se aika kamala.

Jos olisi aito Evo II, niin olisi aika halpa. Eli kyllä sitä vanhemmistakin Mersuista pulitetaan. Aika raju sekin on omaan silmään Mersuksi. Evo I ja tavallinen Cossu ovat vähän hillitympiä ja imo paremman näköisiä.
 
Buick Skylark Limited 4d Porrasperä 1979 - Vaihtoauto - Nettiauto


Siinä on kyllä kunnon kiertopalkinto :D

Viime kesänä oli meillä kun veljen kaveri oli projektiksi ostanu mutta liekkö loppunu kiinnostus kun täältä sai sen ajettua takaisin niin oli jo myynnissä ja sitten viikko pari eteen niin oli jollakin muulla myynnissä ja nyt tuolla on.

On siinä kyllä hommaa saanu tehä että 800~ autosta meinaa yli viistonnia saada. Liekköhän sitä syyläriäkään korjattu joka ei oikein toiminu.
 
Buick Skylark Limited 4d Porrasperä 1979 - Vaihtoauto - Nettiauto


Siinä on kyllä kunnon kiertopalkinto :D

Viime kesänä oli meillä kun veljen kaveri oli projektiksi ostanu mutta liekkö loppunu kiinnostus kun täältä sai sen ajettua takaisin niin oli jo myynnissä ja sitten viikko pari eteen niin oli jollakin muulla myynnissä ja nyt tuolla on.

On siinä kyllä hommaa saanu tehä että 800~ autosta meinaa yli viistonnia saada. Liekköhän sitä syyläriäkään korjattu joka ei oikein toiminu.

Millainen helvetin sekopää pitää olla, että pitää noita 18 tuuman kebabbeja noita orkkis peltejä hienompana?
 
Buick Skylark Limited 4d Porrasperä 1979 - Vaihtoauto - Nettiauto


Siinä on kyllä kunnon kiertopalkinto :D

Viime kesänä oli meillä kun veljen kaveri oli projektiksi ostanu mutta liekkö loppunu kiinnostus kun täältä sai sen ajettua takaisin niin oli jo myynnissä ja sitten viikko pari eteen niin oli jollakin muulla myynnissä ja nyt tuolla on.

On siinä kyllä hommaa saanu tehä että 800~ autosta meinaa yli viistonnia saada. Liekköhän sitä syyläriäkään korjattu joka ei oikein toiminu.
On kyllä ihan helvetin kamalat nuo 18 vanteet. Pilaa suorilta koko auton ulkonäön. Originaalit peltivanteet noin 100x hienommat. Ei voi kyllä ymmärtää mitä ihmisten päässä liikkuu kun tuollaisia laittavat alle :D
 
Tuossa jotkut ihmettelivät Toyota Hiace-invaasiota myyntipalstoilla. Käsittääkseni kyse on siitä, että toyota ei uutta hiace mallia tuo eurooppaan lainkaan koska eivät lähteneet tekee uutta moottoria joka täyttäis euro-joku-standardia päästöjen osalta. Täten nämä vanhemmat nostivat arvoaan silmissä ja moni myy koska saa hyvät rahat vanhasta ja käytetystä :)
 
Noita kilsoja voisi melkein uskoakin mikäli auto on ruosteeton.

Noissa W203:ssa kilometrit kyllä huomaa peltien kunnosta. Tosin alkupään malleissa tuppaa ruostumaan kyljet pienemmilläkin kilsoilla, tietty.

Miksi musta tuntuu että Jouko on, hyvien yksilöiden sijaan, löytänyt jostain softan millä ruuvataan mersujen mittareita? :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 498
Viestejä
4 498 257
Jäsenet
74 215
Uusin jäsen
Fd3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom