Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan nuo wankkelit tietyssä maineessa. Ehkä opelin motti on vähän helpompi, halvempi, ja mahdollisempi korjata jos jotain tulee. Vaikka orkkis kone tule mukaan, niin mikähän sen kunto on.
Muuten sääli että noin harvinainen auto on pilattu noin, toisaalta onpahan liikenteessä eikä stenalla.

No voisi sinne jotain mielenkiintoisempaa ehkä laittaa tuon Opelin sijaan. Mazdalta löytyy itseltäänkin jo ihan hyviä ei-wankel vaihtoehtoja.
 
No voisi sinne jotain mielenkiintoisempaa ehkä laittaa tuon Opelin sijaan. Mazdalta löytyy itseltäänkin jo ihan hyviä ei-wankel vaihtoehtoja.

Tuo on kyllä ihan totta. Jos itsellä lojuisi RX7 nurkissa kone huonona, niin en kyllä opelin tekniikkaa ihan ensimmäisenä lähtisi katselemaan.

Josta tuli mieleen seuraava koppainen RX7, niitähän myytiin suomessa kanssa, mutta yhtään ei ole myytävänä.

1987-mazda-rx-7-turbo-photo-166415-s-429x262.jpg


Näppärän näköinen laite vielä tänäkin päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Nissan 200SX 2.0 Tbo 2d Nahka Ilm Coupé 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

RUOSTEETON!

Auton maalipinta todella hyvässä kunnossa ja mustaksi autoksi erittäin hyvä.


Ei ajettu talvisin mutta talveksi on hankittu uudet nastarenkaat nissanin alkuperäisille 16" alumiinivanteille siirtopyöriksi. Musta nahkasisusta todella hyvässä kunnossa. Ilmastointi, sähköikkunat, lämpiävät / säädettävät peilit. Tuulilasi uusittu muutama vuosi sitten.

Auto on Sveitsistä tuotu 2004. Huoltokirja löytyy missä leimoja Sveitsin ja Suomen ajalta. Auto on ollut harrastekäytössä Suomessa. Hyvin on huollettu ja pidetty.

Tuoreet öljyt perässä, lootassa ja koneessa.
 
Mikä vika noissa?

Varmaan opelin spruutan sähköjen sovittaminen olisi ollut työlästä niin tehty tuollainen, kunnon äänet ja päästöt!

Ihmiset turhaan karsastaa kaasareita, paljon helpompia korjata kuin ruisku ja sopii tuollaiseen vanhaan autoon paremmin...
 
Josta tuli mieleen seuraava koppainen RX7, niitähän myytiin suomessa kanssa, mutta yhtään ei ole myytävänä.
Näppärän näköinen laite vielä tänäkin päivänä.
Kuvasi auto ja linkin auto ovat 2gen (FC) malleja, joten ilmeisesti tarkoitat tuota viimeistä 3gen FD mallia?

Ei tuota käsittääkseni koskaan myyty suomessa, tai edes kovin montaa vasuriohjauksella Eurooppaan (karvan yli tuhat), joten ei ihme että on vähissä. Varsinkin jos ei-postiautot on kiikarissa. Tuollainen kyllä kelpaisi - harmi ettei 7/8 -sarjaa myyty ilmeisesti ollenkaan vasemmalta ohjattavana?


Näytti jo hyvältä kunnes katsoin sisustakuvan. Automaatti.
"Auton mukana tulee:

-Täydellinen manuaaliswäppipaketti (Manuaali-loota, vauhtipyörä, Helix kytkin, kardaani jne.)"

:D :D
 
Mikä 7/8-sarja?
FD-mallin RX-7:sta julkaistiin ns "series 6", "series 7" ja "series 8" mallit joita voisi kutsua facelifteiksi.

Taisi tuo eka 6:nen olla ainoa jota vietiin jenkkeihin ja tuotiin jonkun verran Eurooppaan.

8:iahan myytiin japanissa vielä 2000-luvullakin ja tehoa alkoi olla vakiona jo ~275hv ja painoa pudotettu about 100kg tuohon alkuperäiseen nähden.
 
Kuvasi auto ja linkin auto ovat 2gen (FC) malleja, joten ilmeisesti tarkoitat tuota viimeistä 3gen FD mallia?

Ei tuota käsittääkseni koskaan myyty suomessa, tai edes kovin montaa vasuriohjauksella Eurooppaan (karvan yli tuhat), joten ei ihme että on vähissä. Varsinkin jos ei-postiautot on kiikarissa. Tuollainen kyllä kelpaisi - harmi ettei 7/8 -sarjaa myyty ilmeisesti ollenkaan vasemmalta ohjattavana?

Mielenkiintoista ja epäilemättä totta. Jostain tuo auto on vaan vahvasti jäänyt mieleen. Varmaan tullut joskus luettua jotain autolehteä turhankin tiuhaan.
 
Mikähän juttu tuo on, kun nettiauton katsotuimmat-listalla on ollut toyotan hiacet aivan yliedustettuina jo pari viikkoa?
 
Tuo vasemmainen oli helppo tunnistaa mutta en millää saa päähäni keskimmäistä ja oikeeta.
 
Itse katselin harraste/kakkosautoa reilut pari viikkoa suomen markkinoilta ajatuksena löytää jonkun sortin menopeli...nyt istutaan laivassa kohti suomea tulossa auto mukana ja loppupelissä vaikka valtio verot nyhtää niin parempi varustelu ynnä vähemmät kilometrit vie taas näemmä voiton kotimaan tarjonnasta...ennakkoon laskeskelin että verojen ja hakukustannuksien jälkeen uusi vanha harrastemobiili jää alle puoleen hintaan siitä mitä nettiauton mäntit näistä paljon ajetuista ja suomen suolateillä liotetuista kinnereistä pyytävät
 
Mikähän juttu tuo on, kun nettiauton katsotuimmat-listalla on ollut toyotan hiacet aivan yliedustettuina jo pari viikkoa?

Olisko ne taas afrikasta loppu, ja jobbarit kuolaa potentiaalisten vientiyksilöiden perään?

Tämäpä vituttaa. Jos elettäisiin jossain... muualla, missä..? Voisi perus duunarikin laittaa muutamalla huntilla läpällä Hi-Acen, koska hiase. Ite ainakin voisin laittaa. On sillä käsivaihteisella vanhalla laatikkomallisella hiasella nätti kruisailla, aika isäntä olo ajaa eikä taatusti ole kiire mihinkään.

Vaan kun ei. Hinnat alkaen on jotain naurettavaa noitten afrikkaan ryöstäjien takia niin siitä takia on yksityistenkin pyynnit naurettavia ajokuntoon nähden, jos ajokuntoa on edes. Ja jotku pitää sitä hintaa koholla just sen takia että juntit ei veis niitä afrikkaan.
 
Itsekin olisin voinut 80-luvun Hiacen ostaa jossain kohtaa, ellei olisi viety kaikkia pois. Niistä mitä jäljellä on, pyydetään ihan hulluja hintoja kun otetaan huomioon, että yleensä ovat ruostuneita ja puoli miljoonaa ajettuja.

toyota_hiace_83.jpeg


Luotettava vehje ja siisti kasarimuotoilu.

Kyllä sinne afrikkaan menee ilmeisesti Corollaakin ja jopa 190E Mersua.
 
Yllättävän tuore sl, itse mielsin tuon kopan 70-luvun lopun ja kasarin alun malliksi mutta valmistettiin tuolla kopalla melkein ysärille saakka [emoji16]
 
Noissa jenkkituonneissa käsittääkseni joutuu vaihtelemaan osia. Toki Saksasta voisi löytää sopivan.
Mitähän osia joutuu vaihtelemaan? Oman käsityksen mukaan tuon ikäinen vehje on ns. piece of cake, DOT-valotkin kun nykyään kelpaa jne.

Mutta voi vittu että nuo maitolaiturit on rumat :dead: Siitä syystä jo kääntäisin katseen Saksaan.
 
Nytten vanhempaa bemaria tarjolla, toisin hintaa taitaa ainakin kymppi liikaa olla toisaalta eihän se tyhmä kuka pyytää.

BMW M535i M535i Sporttrack Porrasperä 1986 - Vaihtoauto - Nettiauto
Olishan tuollaisella maamoottorilla varustetulla kiva cruisalla kesällä aurinkonlaskuun
Bemareista ja hassuista hintapyynnöistä puheenollen:
BMW M3 2,3 2d Porrasperä 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ymmärrän kyllä että hyväkuntoinen ja harvinainen, mutta jotain rajaa nyt hei...
 
Bemareista ja hassuista hintapyynnöistä puheenollen:
BMW M3 2,3 2d Porrasperä 1990 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ymmärrän kyllä että hyväkuntoinen ja harvinainen, mutta jotain rajaa nyt hei...

Samaan rahaan saa vaikka verraarin

Ferrari 360 38tkm ! Coupé 2000 - Vaihtoauto - Nettiauto

jossa muuten vaihtohina on eri kuin myyntihinta:vihellys: Renkaat ja vanteet sisältynee hintaan silti..

Joo, onhan tuo bemari ehkä keräilyharvinaisuus, joskus vuosikymmenien päästä, tai sitten ei.
 
Katsoin eka että joku Toyotasta leivottu replica.
Ei oikein omaan silmään istu tuo tuuninkipuskuri, mustat valo ja tinavanteet.

Ei tuo ulkonäkö mitään. Pari kertaa istunut 360 Modenassa, niin no.... laatuvaikutelma, samat nappulat kuin Fiatissa. Oli kumman tutun oloinen, eikä niin hyvässä mielessä ja muutenkin vähän että laitetaas ne nappulat jostain vaiks tänne miten sattuu.
Muutenkin nuo tuunaukset on vähän turn off, imo.
 
kuuluukohan tuo sisätilojen kuvien ylivalotus kauppaan vai oisko kuitenkin vähän nuhjaantunu jo joten noin saadaan inan sileämpi kuva...:rolleyes:
 
Papalta menny vissiin kaikki eläkesäästöt itse autoon kun on jääny kaikki lisävarusteet ruksaamatta, ja ne tehokkaammat moottorit...
 
Kilometritkin tippunet hienosti mukana :cigar2:
74tkm->24tkm
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 515
Viestejä
4 498 786
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom