Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Onko tollasessa uudehkossa A4:ssa tosiaan niin paskat valot että tekee tosta rumasta lisävalopalikasta niin välttämättömän?
 
Kaavailluissa katsastussäännöissä tasan varmasti suoraan hylky ja ajokieltoon, mokomat lisävalot koska co2 ja turvallisuus. *sarkasmi*
 
Onko tollasessa uudehkossa A4:ssa tosiaan niin paskat valot että tekee tosta rumasta lisävalopalikasta niin välttämättömän?
Vasta TM kirjoitti, että nykyisissä on huonommat kaukovalot kuin 20 vuotta vanhoissa autoissa halogeeneilla.
Kaavailluissa katsastussäännöissä tasan varmasti suoraan hylky ja ajokieltoon, mokomat lisävalot koska co2 ja turvallisuus. *sarkasmi*
Eikä tuo nykyisilläkään säännöillä täytä vaatimuksia, vaikka itse palkki olisi hyväksytty. Pitäisi olla parillinen määrä.
 
Eikä tuo nykyisilläkään säännöillä täytä vaatimuksia, vaikka itse palkki olisi hyväksytty. Pitäisi olla parillinen määrä.

Taisi riittää, että on erotettu kahteen erilliseen ledialueeseen palkissa, vaikka yhtä kankea olisi. Varmaksi en mene sanomaan, mutta jostain muistelen että joku malli ois ihan suomen(kin) lain mukainen. Kuvan palkki on selkeästi yksiosainen kuitenkin, niin taatusti ei menisi läpi kuin vahingossa.
 
Taisi riittää, että on erotettu kahteen erilliseen ledialueeseen palkissa, vaikka yhtä kankea olisi. Varmaksi en mene sanomaan, mutta jostain muistelen että joku malli ois ihan suomen(kin) lain mukainen. Kuvan palkki on selkeästi yksiosainen kuitenkin, niin taatusti ei menisi läpi kuin vahingossa.
Jos molemmille ledialueille on omat hyväksyntämerkit ja referenssit, niin sitten kelpaa. Niitäkin on markkinoilla.
Ensimmäinen joka tuli vastaan: LED-lisävalopaneeli 120W Maxtel, ref.2x20 Ref. 2x20 - Erikoistekniikka.fi verkkokaupasta
image_view.php
 
Ymmärtää jossain muutaman satasen autossa mutta päälle 30 000e niin.... :D

Jahas, vastaava viritys löytyy muuten kahdesta uudenkarheasta Teslasta, ihan samanlainen LED-kapula. No, siinä autossa on ainakin ihan surkeat valot teholtaan ja valokuvioltaan.

 
Toyota BB -05 1.5vvti, Kouvola

Siitäpä, jotain. Kun ei noita postilaatikoita löydy muualta, niin haetaanpa japanista. Mitkähän mahtaa olla rahdit ja rekisteröitikulut, verot jne.
Joku Toyota Crown tms erikoisuus menee vielä ymmärrykseen ja harrastukseen, mutta kaipa näillekin on ostajansa.
 
Toyota BB -05 1.5vvti, Kouvola

Siitäpä, jotain. Kun ei noita postilaatikoita löydy muualta, niin haetaanpa japanista. Mitkähän mahtaa olla rahdit ja rekisteröitikulut, verot jne.
Joku Toyota Crown tms erikoisuus menee vielä ymmärrykseen ja harrastukseen, mutta kaipa näillekin on ostajansa.

Kyllä noita ainakin jenkeissä myytiin Toyota Scion xB nimellä. Sitä en ymmärrä miksi ei sellaista uittanut, kun olisi ollut vasemmalta ajettavakin.
 
Kyllä noita ainakin jenkeissä myytiin Toyota Scion xB nimellä. Sitä en ymmärrä miksi ei sellaista uittanut, kun olisi ollut vasemmalta ajettavakin.

Jenkkien myyntejä en edes katsonut. No kuitenkin pikainen googletus niin tuollaisen auton rahtaaminen laivalla, sisältäen kuljetuksen + toimittajan maksut olisi noin 2500$ tulee sitten japanista tai usasta. Tämä siis noin ja riippuen satamasta, mutta ei hirveästi heitä, siellä ne kontissa kulkee muiden mukana.
Miten helposti sitten onnistuu rekisteröinti, jos joutuu jotain muuttelemaan. Tuollaisessa halpiskipossa hinta karkaa nopsaan älyttömyyksiin. Jenkeissä näyttää maksavan about 4000$ suuntaan ja toiseen tuolla vuosimallilla. Nooh, tämä OT vahvasti. Wheeler Dealersia katsoneena nää kyllä pitäisi muistaa jo ulkoa:smoke:
 
Tässä sentään kerrottu rehellisesti, että öljyä palaa Audi A4 VIIKONLOPUN TARJOUS Sedan 2.0 TFSI 155kw Business quattro Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Audimaiseen tyyliin kuluttaa öljyä. Reiluun 2000km olen lisännyt kahdesti" Onkohan tuo "lisäys" tarkoittanut 2x litraa viimeiseen 2000km? :D

En katsonut hintaa(myyty jo), mutta jos oikein himottaa saada neliveto niin kyllähän tuolla ajelee, lisäilee vain jotain jäteöljystä seuraavaa halpista muutaman tankkauksen välein. Longlife öljyihin tuskin kannattaa panostaa pl. määräaikaishuolto ihan huoltokirjan vuoksi. Kestänee ainakin sen 20-60tkm ja sitten vain uudelleen kiertoon "hyvänä yksilönä".
 
Vaan mihinkähän on kaikki Nissan 200sx s14a -mallit kadonneet. Jokuaika sitten oli vielä nettiautossa lähemmäs kymmenkunta, mutta nyt ei enää yhtään ole ollut vähään aikaan. Mobile.de hinnatkin nousseet kovasti, eikä sielläkään nyt ihan kauheasti ole valikoimaa ollut. Näinköhän noikin kaunottaret alkaa käymään harvinaisiksi vai onkohan kaikki vaan ostettu talleihin kesää varten jalostumaan :confused:
 
Meniskö jenkkeihin. Skylinet kans alkaneet nostamaan maailmalla hintaansa, kun jenkit hakee niitä kovaa vauhtia. Ei ne tietenkään Suomesta niitä hae, mutta voi vaikuttaa asiaan.
 
Nuo oli kyllä hienoja, samatn vanhempi XT

Juu, jos vähän lähempänä olisi niin hakisin juosten omaan talliin harrasteeksi. Harmi ettei koskaan myyty käsivaihteisena o_O
Mielenkiintoisen auton kaikki kriteerit täyttyy, bokserikutonen, jatkuva neliveto, kaksi ovea ja harvinainen.

RCR:ltä myös video vehkeestä
 
"Ainoa maailmassa" -Miksi tuota on niin kovin hankala uskoa?

Kyllä sieltä vanhat ilmoitukset poistuu jossei niihin koske.
 
Muista tarkistaa perinteiset B7 ruostekohdat (lokarit ja takaluukku). Keskuslukon kanssahan noissa on ollut ongelmia, välillä pelaa ja välillä ei :D
 
Haha joo B6:n kriittinen kohta on kyllä nuo lokarit. Ne tuppaa ruostumaan. Mut ei omassa kyllä vielä pahasti. Vois käydäkin koeajamassa ton punaisen tässä joku päivä... :D
 
Löysin kai jonkinlaisen ennätyksen:btooth: 24h myytyjä ~30kpl, joista autoliikkeet myyneet 3kpl:facepalm: Onhan tänään toki maanantai toki mutta silti, ei vahvasti mene. Sori OT.
 
Audi A4 2,0 T FSI 147 kW quattro tiptronic-aut. Porrasperä 2005 - Vaihtoauto

Oliko tuo tiptronic ihan perseestä? Tosin tohon varmaan joutuu heti tekemään hihnaremontin.

Kyseisestä Audista ei kokemusta, mutta Tiptronicista 2.0TSI CC:n "nokalla" sitäkin enemmän. Tykkäsin tipistä todella paljon ja en vielä tänä päivänä ole ajanut yhtä hienosti vaihtavalla kaksoiskytkin vaihteistolla (jos puhutaan ns. tavismalleista eikä Ferrarista, Lambosta yms). Lähdöt olivat todella nautittavan pehmeitä ja kyseinen tiptronic lukitsee momentinmuuntimen pian lähdön jälkeen eli ei luistata turhaan ja kulutus pysyy kurissa. Toki DSG/Stronic ovat kehittyneet hurjasti ensimmäisistä versioista lähtien, mutta eivät mielestäni vieläkään vedä vertoja Tiptronicille.
 
Huh... Alkaa vasemmanpuoleisella ohjauksella olemaan nykyään melkein 15 tonnia hintaa... :rolleyes:

Ihan siisti kyllä, mutta hiukan on hinnoissaan... :D

Toki DSG/Stronic ovat kehittyneet hurjasti ensimmäisistä versioista lähtien, mutta eivät mielestäni vieläkään vedä vertoja Tiptronicille.

Varsinkaan jos pitää nukkua yöt rauhassa vs miettien koska se kosahtaa. DSG:t tuntuvat olevan maineen ja keston puolesta siellä missä Tipit olivat 90-luvun lopulla... ;)
 
Joo pitää katella. Ois vaan helpompaa pelata pokemonia automaattivaihteisella pirssillä ja siitähän se alunperin lähtikin liikkeelle tää meikän ajatus. :D
 
Kyseisestä Audista ei kokemusta, mutta Tiptronicista 2.0TSI CC:n "nokalla" sitäkin enemmän. Tykkäsin tipistä todella paljon ja en vielä tänä päivänä ole ajanut yhtä hienosti vaihtavalla kaksoiskytkin vaihteistolla (jos puhutaan ns. tavismalleista eikä Ferrarista, Lambosta yms).

Paitsi ettei tiptronic ole kaksoiskytkinloota vaan sähköohjattu automaattilaatikko lukittavalla momentunmuuntimella jossa on käsivalinta mahdollisuus.
 
Paitsi ettei tiptronic ole kaksoiskytkinloota vaan sähköohjattu automaattilaatikko lukittavalla momentunmuuntimella jossa on käsivalinta mahdollisuus.

Ööö siis mitä? Kuka on näin väittänytkään? Juurihan ylempänä kirjoitin kuinka pehmeästi tippi vaihtaa ja lukitsee momentinmuuntimen pian lähdön jälkeen.
 
Huh... Alkaa vasemmanpuoleisella ohjauksella olemaan nykyään melkein 15 tonnia hintaa... :rolleyes:

Ihan siisti kyllä, mutta hiukan on hinnoissaan... :D

Varsinkaan jos pitää nukkua yöt rauhassa vs miettien koska se kosahtaa. DSG:t tuntuvat olevan maineen ja keston puolesta siellä missä Tipit olivat 90-luvun lopulla... ;)

Ihan ok olen nukkunut vaikka nykyisessä kotterossa onkin 7-vaihteinen DSG. 60000km nyt ajettu ilman ongelmia. Koputetaan puuta, että meno jatkuu yhtä huolettomana. ;)
 
Ööö siis mitä? Kuka on näin väittänytkään? Juurihan ylempänä kirjoitin kuinka pehmeästi tippi vaihtaa ja lukitsee momentinmuuntimen pian lähdön jälkeen.

Joo en näemmä sisäistänyt tekstiäsi ihan täysin.
 
Ihan ok olen nukkunut vaikka nykyisessä kotterossa onkin 7-vaihteinen DSG. 60000km nyt ajettu ilman ongelmia. Koputetaan puuta, että meno jatkuu yhtä huolettomana. ;)
Meinasin lähinnä että itse laittaisin rahani likoon Tipin puolesta jos pitäisi arpoa esim kumpi kestää vaikka sen 400tkm. Toki silloin kannattaa poiketa huolto-ohjelmasta ja vaihtaa ne öljyt valmistajan suositusten mukaan.
 
Jos olet tosissasi tämän kanssa niin toivottavasti ajat kallioleikkaukseen.
Eiköhän se höpsöile, koska uutisten mukaan tuota ei voi enää pelata autolla ajaessa.
Iltapulu sanoi:
Tuoreen päivityksen jälkeen peli ei kuitenkaan näytä kartalla enää lainkaan napattavia Pókemon-hahmoja, jos se huomaa pelaajan liikkuvan nopeampaa kuin 30 mph eli vähän alle 50 km/h. Muutoksen tarkoituksena on selvästi estää Pokémonin pelaaminen kokonaan, jos on ajamassa autoa.
 
Kyllä tuota harrastetaan niin kauan kuin mahdollista.
Tuollainen 440tkm mittarissa ei ole kauan haluttu peli.

Itsellä ollut parikin tuollaista puoli miljoonaa rullattua bensa autoa, niiden myyminen ollut kyllä yhtä tuskaa vaikka olleet teknisestikkin ihan hyvässä kunnossa mutta mittarilukema kun tuota luokkaa niin tarjoukset olivat yleensä ihan naurettavia auton arvoon nähden.
 
Katsotuimmat - Käytetyt vaihtoautot - Nettiauto

Mikähän juttu tää on kun parit ekaa sivua näyttää olevan noin puoliks pelkkää hiacea, ovatko nykyään näin suosittuja :confused:

Hyväksi havaitulle on kysyntää. Tosin hinnat on vähän kyseenalaisia. Kohta joku tulee sanomaan että se on ihan paska ajettava, vanhanaikainen ja ahdas tms... Itsellä vain hyviä kokemuksia. No tilaahan ei koskaan voi olla liikaa joten siinä mielessä, mutta käyttiksenä menisi ihan hyvin.

Kaverilla on Hiace joka on aika viimisen päälle pidetty, aina pesty ja siisti, vähän karjarautaa, lisävaloa yms pikkukivaa. Porukka hakee rekisteritiedoilla omistajaa ja kyselee onko myytävänä:confused2: Hiacen omistaja ei pääse helpolla.

Mullakin on rattivaihde haisuli joskus ollut, ja ihan bueno se oli. Lisäksi työautoina muutama hiace.

Kun se uusi Proace ei ketään kiinnosta hinnan ja taustojen takia, niin kai tuolla on jotain sellaista arvoa mitä ei muilla ole tarjolla, noissa vanhoissakin. Nykyisillä hintapyynnöillä jättäisin kyllä väliin.
 
Hyväksi havaitulle on kysyntää. Tosin hinnat on vähän kyseenalaisia. Kohta joku tulee sanomaan että se on ihan paska ajettava, vanhanaikainen ja ahdas tms... Itsellä vain hyviä kokemuksia. No tilaahan ei koskaan voi olla liikaa joten siinä mielessä, mutta käyttiksenä menisi ihan hyvin.

Kaverilla on Hiace joka on aika viimisen päälle pidetty, aina pesty ja siisti, vähän karjarautaa, lisävaloa yms pikkukivaa. Porukka hakee rekisteritiedoilla omistajaa ja kyselee onko myytävänä:confused2: Hiacen omistaja ei pääse helpolla.

Mullakin on rattivaihde haisuli joskus ollut, ja ihan bueno se oli. Lisäksi työautoina muutama hiace.

Kun se uusi Proace ei ketään kiinnosta hinnan ja taustojen takia, niin kai tuolla on jotain sellaista arvoa mitä ei muilla ole tarjolla, noissa vanhoissakin. Nykyisillä hintapyynnöillä jättäisin kyllä väliin.
Kaverin kanssa justiinsa juteltiin viikonloppuna että afrikassa niillä on kunnon bisnekset ja sulalla jos käyt katsomassa niin perkelleesti lähdössä arfikkaan hiacea joita ei ole enää järkeä suomessa alkaa katsastamaa sillä hinnalla koska juurikin noi kauppiaat pitää hiacen hinnat niin korkealla että saat jo kolme ranskalaista pakettiautoa yhden hiacen hinnalla.

Afrikassa kun ei varmaan niin paljoa välitetä siitä että meneekö jalka lattiasta lävitse mutta luotettavuuden päälle pojat siellä ymmärtää.

No nytten niihin löytöihin:
Toyota Corolla 1.4Turbo FX 2d Todella Nopea +300hp Viistoperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Kaverin kanssa justiinsa juteltiin viikonloppuna että afrikassa niillä on kunnon bisnekset ja sulalla jos käyt katsomassa niin perkelleesti lähdössä arfikkaan hiacea joita ei ole enää järkeä suomessa alkaa katsastamaa sillä hinnalla koska juurikin noi kauppiaat pitää hiacen hinnat niin korkealla että saat jo kolme ranskalaista pakettiautoa yhden hiacen hinnalla.

Afrikassa kun ei varmaan niin paljoa välitetä siitä että meneekö jalka lattiasta lävitse mutta luotettavuuden päälle pojat siellä ymmärtää.

No nytten niihin löytöihin:
Toyota Corolla 1.4Turbo FX 2d Todella Nopea +300hp Viistoperä 1989 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ostoilmoituksia on tullut nähtyä missä hiacea haetaan, melkein kunnossa missä hyvänsä. Oman hiacen muuten myin neeperille, ilmoitus - soitti - tuli katsomaan - ei koeajanut - kaupat - vein auton hesaan, kysyin että mitähän se sillä, niin afrikkaan noita roudaa.

Noin käytännön kannalta, käsittääkseni noita romuja ei saa viedä EU:n ulkopuolelle. Ja jotain dokumenttia pitää kuitenkin olla ettei roju jää omiin nimiin roikkumaan. Vaikka olisikin liikennekäytöstä poistettu, ja ostaja ehkä väärillä henkkareilla liikkeellä. Meinaan ettei jää haamuautoa omiin nimiin ja vakuutusyhtiö ja trafi muistaa sitten myöhemmin laskun muodossa.
Ennen se oli niin helppoa että kilvet konttorille ja auto katosi. Nykyinen käytäntö jotain muuta, ja se raato pitäisi virallisesti hävittää. Ei hajuakaan miten käytännössä.

[vahva OT]
 
Ostoilmoituksia on tullut nähtyä missä hiacea haetaan, melkein kunnossa missä hyvänsä. Oman hiacen muuten myin neeperille, ilmoitus - soitti - tuli katsomaan - ei koeajanut - kaupat - vein auton hesaan, kysyin että mitähän se sillä, niin afrikkaan noita roudaa.

Noin käytännön kannalta, käsittääkseni noita romuja ei saa viedä EU:n ulkopuolelle. Ja jotain dokumenttia pitää kuitenkin olla ettei roju jää omiin nimiin roikkumaan. Vaikka olisikin liikennekäytöstä poistettu, ja ostaja ehkä väärillä henkkareilla liikkeellä. Meinaan ettei jää haamuautoa omiin nimiin ja vakuutusyhtiö ja trafi muistaa sitten myöhemmin laskun muodossa.
Ennen se oli niin helppoa että kilvet konttorille ja auto katosi. Nykyinen käytäntö jotain muuta, ja se raato pitäisi virallisesti hävittää. Ei hajuakaan miten käytännössä.

[vahva OT]
Tuosta en tiedä sitten mitään, siskon mieheltä olivat "varastaneet" corollan ihan liikennevaloissa, ikkuna auki ja kysyneet että myytkö autosi 300€ ja siskon mies pyöritteli silmiä pääsänsä ja siitä ne kurvasivat huoltsikalle ja juttelivat paremmin.

Siitä sitten kotio ja auto vaihtoi omistajaa, tuota toyotaa oli joku käynyt katsomassa "satasella"
Ajokuntoinen mutta niin perkelleen ruosteen raiskama että ei siitä olisi saanut kun korkeintaan sisustaa tai vaihteistoa otettua tai hitsaamalal varmasti ammattimies olisi saanut mutta se olisi pitänyt itse tehdä jolloin siinä oliskin ollut järkeä ja hakea taas vuoden leima.

Jos nytten muistan oikein niin kyllä ne venäläisetkin olivat "isolla" rahalla ostaneet kuulemma latuskaa neuvostoliiton kaaduttua mutta mikä se iso raha sitten ollut niin en jaksa muistaa etten puhu höpöjä mutta aina muistan kun sanottiin isolla rahalla tulivat hakemaa suomen latuskat venäjälle, kai ne maksoivat enemmän kun suomalaiset ja ladojen hinnat pompsahti ylöspäin.

kuten tässä tapauksessa toyotat pysyy korkealla varsinkin näiden mitä ei kannatta suomessa alkaa enää korjamaan ellei itse tee, satasella ei kannatta myydä koska mustamies tulee hakee kolmella.
(En toisin tiedä mitä nykysyin on, tuostakin ceisissta varmasti aikaa lähemmäksi 10v)
 
Tuosta en tiedä sitten mitään, siskon mieheltä olivat "varastaneet" corollan ihan liikennevaloissa, ikkuna auki ja kysyneet että myytkö autosi 300€ ja siskon mies pyöritteli silmiä pääsänsä ja siitä ne kurvasivat huoltsikalle ja juttelivat paremmin.

Siitä sitten kotio ja auto vaihtoi omistajaa, tuota toyotaa oli joku käynyt katsomassa "satasella"
Ajokuntoinen mutta niin perkelleen ruosteen raiskama että ei siitä olisi saanut kun korkeintaan sisustaa tai vaihteistoa otettua tai hitsaamalal varmasti ammattimies olisi saanut mutta se olisi pitänyt itse tehdä jolloin siinä oliskin ollut järkeä ja hakea taas vuoden leima.

Jos nytten muistan oikein niin kyllä ne venäläisetkin olivat "isolla" rahalla ostaneet kuulemma latuskaa neuvostoliiton kaaduttua mutta mikä se iso raha sitten ollut niin en jaksa muistaa etten puhu höpöjä mutta aina muistan kun sanottiin isolla rahalla tulivat hakemaa suomen latuskat venäjälle, kai ne maksoivat enemmän kun suomalaiset ja ladojen hinnat pompsahti ylöspäin.

kuten tässä tapauksessa toyotat pysyy korkealla varsinkin näiden mitä ei kannatta suomessa alkaa enää korjamaan ellei itse tee, satasella ei kannatta myydä koska mustamies tulee hakee kolmella.
(En toisin tiedä mitä nykysyin on, tuostakin ceisissta varmasti aikaa lähemmäksi 10v)

Ei se nyt olekaan niin laitonta mitä luulin. Jos se on ns. ehjä ja ajokuntoinen niin ok, ihan täyttä romua taas ei saa viedä, koska se on ongelmajäte. Tätä sitten voi tulkita monellakin tavalla, ja luonnollisesti sääntöen kiertäminenkään ei ole mahdottomuus.

Joku vähemmän pätevä linkki aiheesta:

Auton tie ei pääty romuttamolle – osa viedään Afrikkaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 536
Viestejä
4 499 334
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom