- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 9 137
Ei ihan perus Tee-Se-Itse-Miehelle...
"Arvioidut korjauskustannukset yhteensä 98 693 €"
No jollekin rasvanäpille joka rypee rahassa ja on tekemisen puutetta, sekä halua toteuttaa itseään

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ihan perus Tee-Se-Itse-Miehelle...
"Arvioidut korjauskustannukset yhteensä 98 693 €"
Taitaa olla toi tekniikka kuitenkin ihan arvossaan jollekin esim jossain muussa autossa. On ehkä vähän väärässä autossa tollanen turbomanuaali isolla rahalla, mutta jos on hyvät dokumentit koneesta niin kyllähän ton joku voi jo melkein tolla hinnalla melkein koneen takia ostaa.
Maksaahan se tekeminen, mutta ei niitä tekemiseen käytettyjä rahoja saa takaisin. Useimmiten niiden tehtyjen tuunauksien vaikutus hintaan on negatiivinen.
Auton laittaminen on kyllä sinällään rahan tuhlausta, koska ei niistä koskaan saa omiaan pois. Tuokaan auto tuskin on hirveän mukava ruuhkassa, olemattoman alarekisterin ja jäykän kytkimen takia.No ei se nyt ihan aina niinkään mene, joku saattaa maksaakkin hyvin tehdystä koneesta jne vähän extraakin.
Tosin tollasia 8.5ke stroukkikittejä jne on turha kuvitella täytenä saavansa myydessä takaisin. En oo noiden hintatasosta perillä mutta ei niistä koneeseen lyödyistä rahoista varmasti kukaan hirveän monta tuhatta euroa ylimääräistä maksa.
Toki autokauppa nyt on aina vähän sellaista että voihan sitä toivoa että kohdalle osuu se rahamies joka haluaa just tollasen (sitäkin on käynyt) ja jostain syystä ei rakenna/rakennuta ite..
Auton laittaminen on kyllä sinällään rahan tuhlausta, koska ei niistä koskaan saa omiaan pois.
Niin että meinaat ettei stroukatussa alunperin 3 litrasessa koneessa jossa puristussuhdettakin nostettu ole alarekisteriä?Auton laittaminen on kyllä sinällään rahan tuhlausta, koska ei niistä koskaan saa omiaan pois. Tuokaan auto tuskin on hirveän mukava ruuhkassa, olemattoman alarekisterin ja jäykän kytkimen takia.
Kunnon bensalenkkarin sijaan taidat olla harhaluuloinen bensalenkkari jos luulet saavasi tuunauksiin käytetyt rahat takaisin. Olkoonkin kuinka hyvin rakennettu tahansa niin toisen projekti on aina toisen projekti ja jokainen haluaa rakentaa oman. Varsinkin ne oikeasti asiasta tietävät mieluummin tuunaavat itse kuin alkavat fiksailemaan jonkun toisen räpellystä. Kyllä se vaan noissa "jiizetoissakin" on, että suurimman hinnan joku oikeasti suostuu maksamaan on nimenomaan niistä vakiokuntoisista yksilöistä.Tämä on kyllä aika hyvä esimerkki siitä että tällaisena kunnon bensalenkkarilla ei kannattaisi välttämättä tulla lukemaa tietotekniikkafoorumin autopuolta kun kommentit on tätä tasoa, menee vaan turhaan tunteisiin vaikkei tälläkään varmaan mitään pahaa tarkoiteta. Pitää paikkansa jossain someron toria kiertävässä corollassa, ei välttämättä kunnolla rakennetussa jiizetassa.
No ei tosta aristosta varmaan makseta sitä summaa mikä siihen on mennyt, mutta jos koneeseen isketään muutaman tonnin kampura, tonnilla mäntää, tonnilla kankea, tonnilla koneistuksia, tonnilla ARP pultteja, parilla tonnilla nokka-akselit, tonnilla nokkapyörät, tonnilla ecu, jne jne niiin kyllä niillä kuitenkin joku arvo on jos voi todistaa, että työt on tehty oikein eli on kuvat koneistuksista, kuitit koneistuksista, mitattu kuvineen männänrenkaiden katkovälit, laakereiden välykset jne, kuitit osista jne.Kunnon bensalenkkarin sijaan taidat olla harhaluuloinen bensalenkkari jos luulet saavasi tuunauksiin käytetyt rahat takaisin. Olkoonkin kuinka hyvin rakennettu tahansa niin toisen projekti on aina toisen projekti ja jokainen haluaa rakentaa oman. Varsinkin ne oikeasti asiasta tietävät mieluummin tuunaavat itse kuin alkavat fiksailemaan jonkun toisen räpellystä. Kyllä se vaan noissa "jiizetoissakin" on, että suurimman hinnan joku oikeasti suostuu maksamaan on nimenomaan niistä vakiokuntoisista yksilöistä.
On niillä arvoa sinäänsä, mutta ei sitä arvoa oikein kukaan suostu maksamaan. Se on se juttu.No ei tosta aristosta varmaan makseta sitä summaa mikä siihen on mennyt, mutta jos koneeseen isketään muutaman tonnin kampura, tonnilla mäntää, tonnilla kankea, tonnilla koneistuksia, tonnilla ARP pultteja, parilla tonnilla nokka-akselit, tonnilla nokkapyörät, tonnilla ecu, jne jne niiin kyllä niillä kuitenkin joku arvo on jos voi todistaa, että työt on tehty oikein eli on kuvat koneistuksista, kuitit koneistuksista, mitattu kuvineen männänrenkaiden katkovälit, laakereiden välykset jne, kuitit osista jne.
Joku vakiokuntonen mark4 supra on vähän eri asia keräilyarvon takia, mutta kyllä kunnolla kasatulla moottorilla silti arvoa on jos nyt ei ole ajettu joku 30tkm rempan jälkeen.
Tämä.On niillä arvoa sinäänsä, mutta ei sitä arvoa oikein kukaan suostu maksamaan. Se on se juttu.
Sitä paitsi, itsellä epäilykset projektin laadusta herää heti, jos joku on sitä isolla rahalla rakentanut itselleen ja sitten pistää sen heti myyntiin. Melkein mieluummin sitten kun sillä on todistetusti ajettu tuo 30tkm, tosin silloinkaan en niistä tuunauksista maksaisi ylimääräistä.
69mm kompuralla ja 272 asteisilla nokilla, siellä alhaalla ei ole kyllä mitään.Niin että meinaat ettei stroukatussa alunperin 3 litrasessa koneessa jossa puristussuhdettakin nostettu ole alarekisteriä?BTW tollaset perus jäykemmät sintterit ei oikeesti oo edes niin pahoja ajaa nimimerkillä kolmessa edellisessä autossa ollut sintteri eikä tuttavapiirillä ole ollut ongelmia autoa testatessa. Katsotaan tota seuraavaksi alle menevää 3 levy kytkintä että vieläkö on helppoa
![]()
Näinhän se on, enkä itsekkään kyllä paljon lämpene nuille valmiiksi rakennetuille yksilöille. Tuo yksilö tosin on Krister kalskan kaverin tekemä, jos se nyt mitään sanooOn niillä arvoa sinäänsä, mutta ei sitä arvoa oikein kukaan suostu maksamaan. Se on se juttu.
Sitä paitsi, itsellä epäilykset projektin laadusta herää heti, jos joku on sitä isolla rahalla rakentanut itselleen ja sitten pistää sen heti myyntiin. Melkein mieluummin sitten kun sillä on todistetusti ajettu tuo 30tkm, tosin silloinkaan en niistä tuunauksista maksaisi ylimääräistä.
Toisaalta paljonko maksaa uutena sedan, jossa on kaikki herkut ja sen lisäksi kestävät 1000hp pellin alla?No siitä ollaan samaa mieltä että kova jätkä on jos kolmekymppiä tosta laitteesta maksaa. Vastaavati sitäkään en sulata että kunnon palikoilla kasatulla motilla ja manuaaliswapilla auton pitäisi olla halvempi kuin orkkiskuntoisen. Ei nämä nyt sentään vielä mitään yksisarvisia ole joissa originaaliutta vaalitaan kynsin ja hampain. Voisin kuvitella arvon olevan ihan hyvin siellä 18 000- 23 000 tasossa.
No on siinä silti yli 3 litraa iskutilavuutta ja korkea puristussuhde vaikka nokat ei täysin optimaaliset olisikaan pienille kierroksille. Liikkuu varmaan ruuhka-ajossa ihan kivasti vaikkei ahdoilla kävisi ollenkaan kun jostain syystä sielä ruuhkassa pärjää myös jollain vanhemmilla reilu 1 litrasilla bensavapareillakin.69mm kompuralla ja 272 asteisilla nokilla, siellä alhaalla ei ole kyllä mitään.
Mulla on itellä 2jz-gte 67mm kompuralla ja vakio nokilla, alle 3000rpm totaalisen kuollutNo on siinä silti yli 3 litraa iskutilavuutta ja korkea puristussuhde vaikka nokat ei täysin optimaaliset olisikaan pienille kierroksille. Liikkuu varmaan ruuhka-ajossa ihan kivasti vaikkei ahdoilla kävisi ollenkaan kun jostain syystä sielä ruuhkassa pärjää myös jollain vanhemmilla reilu 1 litrasilla bensavapareillakin.
Jos tässä edelleenkin keskusteltiin ruuhka-ajon epämieluisuudesta niin joku tosijäykkä kytkin nyt voi aiheuttaa turhautumista, mutta eiköhän tollasesta stroukatusta ja puristuksiltaan nostetusta koneesta alavääntöäkin löydy ihan normaalin auton verran kuitenkin oli se mun pointti. Ahdoille ei toki päästä mutta ei sillä väliä varmaan ole. Tollanen iskutilavuudeltaan iso (onkohan joku 3,2 litranen sitten) kone noilla kympin puristuksilla kun jo ilman ahdintakin olis varmaan tehokkaampi kuin joku nykyajan 1,4 litranen turbokone jossa on 150 heppaa saati sitten nää muutamien vuosien takaset alle 2 litraset bensakoneet.Mulla on itellä 2jz-gte 67mm kompuralla ja vakio nokilla, alle 3000rpm totaalisen kuolluttuollaisen auton ostaja tosin ei varmaan murehdi alaväännon puutetta.
Toisaalta paljonko maksaa uutena sedan, jossa on kaikki herkut ja sen lisäksi kestävät 1000hp pellin alla?
Iso auto (1700kg) iso turbo, kireät nokat ja jäykkä kytkin, on hyvä resepti epämiellyttävälle ruuhka-ajo kokemukselle.Jos tässä edelleenkin keskusteltiin ruuhka-ajon epämieluisuudesta niin joku tosijäykkä kytkin nyt voi aiheuttaa turhautumista, mutta eiköhän tollasesta stroukatusta ja puristuksiltaan nostetusta koneesta alavääntöäkin löydy ihan normaalin auton verran kuitenkin oli se mun pointti. Ahdoille ei toki päästä mutta ei sillä väliä varmaan ole. Tollanen iskutilavuudeltaan iso (onkohan joku 3,2 litranen sitten) kone noilla kympin puristuksilla kun jo ilman ahdintakin olis varmaan tehokkaampi kuin joku nykyajan 1,4 litranen turbokone jossa on 150 heppaa saati sitten nää muutamien vuosien takaset alle 2 litraset bensakoneet.
EDIT: Vapari 2JZ on n. 220 heppaa ja 10:1 puristukset, tossa on samat puristukset, isompi iskutilavuus mutta toki nokat alarekisterissä antaa vähän takapakkia.
Jos haluaa 1000hp auton, niin kallis se joka tapauksessa on.Jos tuon tekniikan ympärillä olisi joku muu aihio, niin ehkä hintakin olisi jollain tasolla perusteltavissa. 20v Toyota on 20v Toyota venähtäneine penkkeineen ja sisutuksineen. Mikäli koko verhoilu yms. olisi uusittu ja kori/alusta täysin uutta vastaavia voisi hintaa pitää kohtuullisena.
Jos haluaa 1000hp auton, niin kallis se joka tapauksessa on.
Iso vakaa takavetoinen on paras mahdollinen aihio isoille tehoille.Toki, mutta silloin se ei ole tuon näköinen. Veikkaan, että tässä tapauksessa alustan geometria, korin aerodynaamiset ominaisuudet ja ajettavuus on ulosmitattu jo satoja hevosia sitten.
No jos ei urheiluautoa rakenna. Ehkä jonnekin huippunopeusajoihin voi olla ihan hyvä, mutta toisaalta sinnekin etuveto pienemmillä tehohäviöillä on optimaalisempi..?Iso vakaa takavetoinen on paras mahdollinen aihio isoille tehoille.
eiköhän ton idea oo kuunnella rakettiääniä ja suihkia suoraan motarilla täysiä. turha tollasella autocrossia tai kiihdytysajoja on lähteä ajelemaan ilman lisärakentelua.
Video liittyy:
Se myös taisi mainita että tuon koko peräosan saa irroitettua ja vaihdettua varsin edullisesti, joten jos vain moottori on ehjä niin ei ole välttämättä edes kallis remontti sellaiselle joka homman osaa.Noi on laskettu Lamborghinin osien mukaan.
Youtubessa Tavarish korjaili palovauriota saanutta Gallardoa ja siinäkin tuon mukaisia hintoja alkuperäisillä osilla, mutta sitten kun tilasi lasikuitukopioita selvisi tuhansilla kymmenien tuhansien sijaan.
Joo ja polttaa kumia. Siihen on varmaan ihan syynsä miksei autovalmistajat tee 1000hp takavetosedaneita, kun kokonaisuuden voi hoitaa järkevämmin nelivedolla ja pienemmillä tehoilla.
Toki, tuo hakee varmaan osahinnat jostain kun joku naputtelee mitä pitää vaihtaa.Noi on laskettu Lamborghinin osien mukaan.
Youtubessa Tavarish korjaili palovauriota saanutta Gallardoa ja siinäkin tuon mukaisia hintoja alkuperäisillä osilla, mutta sitten kun tilasi lasikuitukopioita selvisi tuhansilla kymmenien tuhansien sijaan.
Mitä voi odottaa maalta missä valmistetaan myös 8,2 litran V8 moottorilla olevia moottoripyöriä, joiden tarkoitus on lähinnä kumin polttaminen loputtomiin kaikilla kahdella pyörässä olevalla vaihteella.Eikös nämä Hellcatit ja demonit oo juuri tällaisia? Ja kauppa käy niin maan perkeleesti.
Mitä voi odottaa maalta missä valmistetaan myös 8,2 litran V8 moottorilla olevia moottoripyöriä, joiden tarkoitus on lähinnä kumin polttaminen loputtomiin kaikilla kahdella pyörässä olevalla vaihteella.
Eli täysin show off -kamaa sellaiseen fiilistelyyn, monipuolisesti suorituskykyiset autot ja moottoripyörät tehdään sitten muulla reseptillä.
Kirjoitinkin monipuolisesti suorituskykyisistä autoista, ja alunperin puhe oli isosta 1000hp viritetystä manuaali-takavedosta, mikä lienee vielä kauempana suorituskyvyssä tuosta Demonista myös varttimaililla.Challenger Demon on nopein sarjavalmisteinen auto varttimaililla.
Alle 100 tonnia uutena kaupasta.
McLaren MP4-12C 3.8 V8 459kW DCT Aut. Stealth Pack, Hiilikuitusomisteet,. Coupé 2013 - Vaihtoauto - NettiautoKirjoitinkin monipuolisesti suorituskykyisistä autoista, ja alunperin puhe oli isosta 1000hp viritetystä manuaali-takavedosta, mikä lienee vielä kauempana suorituskyvyssä tuosta Demonista myös varttimaililla.
Mitä voi odottaa maalta missä valmistetaan myös 8,2 litran V8 moottorilla olevia moottoripyöriä, joiden tarkoitus on lähinnä kumin polttaminen loputtomiin kaikilla kahdella pyörässä olevalla vaihteella.
Eli täysin show off -kamaa sellaiseen fiilistelyyn, monipuolisesti suorituskykyiset autot ja moottoripyörät tehdään sitten muulla reseptillä.
Entäs radalla? Tai ihan normaaliliikenteessä?McLaren MP4-12C 3.8 V8 459kW DCT Aut. Stealth Pack, Hiilikuitusomisteet,. Coupé 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kalliita on nuo monipuolisen nopeat autot, eikä tuolla pärjää 1000hp sedanille vartilla tai maililla.
Radalla aristo paljon hitaampi, tavallisessa ajossa ei superautoa kannata edes verrata isoon sedaniin.Entäs radalla? Tai ihan normaaliliikenteessä?
Onpahan harvinaisen ruma sisusta jo vakiona.Jännä että jouni on osannu tehdä kuitenkin jostain paskatista ihan kohtuullisen ilmoituksen..
Volkswagen Passat Sedan High 2,0 TDI 103 BlueMot DSG Porrasperä 2012 - Vaihtoauto
Ei helvetti "öljyä syö 1-2 litraa tonnilla". Aikaisemmin ilmoituksessa kehuttiin, että öljynsyönti ongelmaa ei oleTuossahan saa oikeasti laittaa joka tankilla litran öljyä koneeseen!
Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Enää ei tossa ainakaan sitä mainita. Nyt sanotaan, että laitetaan hyvä kiertämäänEi helvetti "öljyä syö 1-2 litraa tonnilla". Aikaisemmin ilmoituksessa kehuttiin, että öljynsyönti ongelmaa ei oleTuossahan saa oikeasti laittaa joka tankilla litran öljyä koneeseen!
Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ei helvetti "öljyä syö 1-2 litraa tonnilla". Aikaisemmin ilmoituksessa kehuttiin, että öljynsyönti ongelmaa ei oleTuossahan saa oikeasti laittaa joka tankilla litran öljyä koneeseen!
Audi A4 Sedan 2,0 TFSI 155 Business quattro A Porrasperä 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Viesti lienee ironiaa, mutta näytä toki jokin vastaavan luokan auto, jossa on vähemmän ruma sisusta vakiona.Onpahan harvinaisen ruma sisusta jo vakiona.