Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
"-Messer Me 10-3 mittatilausvanteet (OVH 8600€)"

Vanteet maksaneet enemmän kuin monen tekkiläisen auto :D
 
Kyllä insinööri pystyy paskomaan käskystä ihan minkä tahansa tuotteen,laitetaan vaan hintakatto tarpeeksi matalalle vag tyyliin niin kyllä insinööri pakon edessä keksii missä voi säästää.Sähkömoottorissa voi säästää materiaaleissa,käytetään käämityksissä halvinta kuparilaatua huonolla lakkauksella,laakerit ja ohjauselekroniikka halvinta kiinakuraa.Ja muutenkin sähköauto on täynnä sähköllä toimivia värkkejä,kaikkea ohjataan näytöiltä joissa voi säästää komponenteissa ja ohjelmistoissa.

Sähkömoottorissa on se huono puoli että jos sen tekee halvimmalla mahdollisella, niin se hajoaa jo takuuaikana.

Lähinnä nuo laakerit on ainoita jotka voidaan suunnitelmallisesti kuluttaa nopeasti paskaksi.

Akku tulee olemaan se sähköauton komponentti joka saadaan luotettavasti hajoamaan vasta takuun umpeuduttua.
 
"-Messer Me 10-3 mittatilausvanteet (OVH 8600€)"

Vanteet maksaneet enemmän kuin monen tekkiläisen auto :D
Joskaan ei väitetty että niistä olisi sitä listahintaa maksettu. Mutta kyllä varmaan enemmän kun kuin mun 3k€ mersusta ellei nyt joku spessumpi diili ole takana.
 
Kyllä niitä arvokkaita vanteita on aika useilla autoissa alla. Harvemmin ne rahamiehet vaan jaksaa niillä huudella ja leijua. Katselkaa vaikka huvin vuoksi kuinka monella on vaikka jossain uudehkossa Rangessa 22" orkkispallot, niidenkin hinnat äkkiä 5000e / satsi.
 
Kyllä niitä arvokkaita vanteita on aika useilla autoissa alla. Harvemmin ne rahamiehet vaan jaksaa niillä huudella ja leijua. Katselkaa vaikka huvin vuoksi kuinka monella on vaikka jossain uudehkossa Rangessa 22" orkkispallot, niidenkin hinnat äkkiä 5000e / satsi.
Ja sitten kun nämä Ranget koitetaan joskus myydä eteenpäin, niin kyllä niistä vanteista mainitaan erikseen. Kyllähän sitä myytävää kohdetta aina kehutaan ja kerrotaan miten erottuu massasta. Harvemmin rahamiehet vaan jaksaa jättää tonnit ottamatta. Kyllä minäkin koitin kaikin mahdollisin tavoin hehkuttaa omaa 30-vuotiasta kärryä kun myynti-ilmoitusta kirjoittelin.
 
^ se vaan, että harvoin noista vanteista ja/tai muista lisävarusteista kauheasti hintaa saa hilattua, niiden rooli lähinnä on perusteluna sille, että hinta ei katoa keskimääräisen hinnan alapuolelle kauheasti.

Riippuu tietysti autosta ja hintaluokasta vähän vielä miten milläkin on merkitystä. Joku uuden perusauton (20-30t) parin tonnin ns. parempi varustetaso ei paljon vaikuta kun myydään viisivuotiasta autoa. Renkaista ja vanteista harvoin mitää varsinaista bonusta tulee, mutta jos myyt yksillä renkailla, lähtee hyvin heti hinnasta.
 
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
Sähkömoottorit voi kestää mutta niiden perässä oleva hammaspyörä alennusvaihde ei aina. Tämähän on Tesloissa ollut ominaisuus näihin päiviin saakka.
 
Taitaa olla aika harvinainen laite vai mistä tuo hinta muodostuu?
On varmaan jätetty reilusti tinkivaraa, tai sitten pystyvät hyvittämään vaihtoautosta erittäin hyvin.

Luultavasti jotain 33 800€ olisi sopivampi hinta. Onhan sekin aika paljon, mutta jos on hyvässä kunnossa. Ihan menettelisi kesäautona.
 
Taitaa olla aika harvinainen laite vai mistä tuo hinta muodostuu?

On varmaan jätetty reilusti tinkivaraa, tai sitten pystyvät hyvittämään vaihtoautosta erittäin hyvin.

Luultavasti jotain 33 800€ olisi sopivampi hinta. Onhan sekin aika paljon, mutta jos on hyvässä kunnossa. Ihan menettelisi kesäautona.
Ilmoitushan on myös aika päin jotain tehty, väriksi ilmoitettu punainen ja autohan on oikeasti Z4M minkä sampsa antoi 997:aan vaihdossa. Ja kyllähän nuo Z4M Coupet aika harvinaisiakin on, mobilessa atm 27 myynnissä, siihen sitten vielä varuste erot ja todellinen kunto, niin eiköhän tuon hinta ihan oikeassa haarukassa ole.
 
Ilmoitushan on myös aika päin jotain tehty, väriksi ilmoitettu punainen ja autohan on oikeasti Z4M minkä sampsa antoi 997:aan vaihdossa. Ja kyllähän nuo Z4M Coupet aika harvinaisiakin on, mobilessa atm 27 myynnissä, siihen sitten vielä varuste erot ja todellinen kunto, niin eiköhän tuon hinta ihan oikeassa haarukassa ole.
Tuonne on sentään tullut oikea sininen väri.
BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center
 
Röllään nyt Fiatilla vielä.

Fiat Multipla Tila-auto 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onhan se tavallaan hinnakas ollakseen mikä on. Toisaalta eipä noita myytävänä ole, ja voi olla jonkinlainen keräilykohde aikanaan, ellei ole jo. Huomiota myös siihen että melkoinen tilaihme, ja muunneltavissa moneen tarkoitukseen. Ilmastointikin on.
 
Tosiaan, hinnat ovat jo lähteneet nousuun. Suomessa on vielä harvemmin noita tarjolla. Faceliftistä ei kyllä samanlaista klassikkoa/legendaa tule, mutta tämä mk1 kyllä.

Joitain kovin tuntuu harmittavan että joku tällaisen itselleen haluaa, väärin tykätty ilmeisesti.
 
Tosiaan, hinnat ovat jo lähteneet nousuun. Suomessa on vielä harvemmin noita tarjolla. Faceliftistä ei kyllä samanlaista klassikkoa/legendaa tule, mutta tämä mk1 kyllä.

Joitain kovin tuntuu harmittavan että joku tällaisen itselleen haluaa, väärin tykätty ilmeisesti.
No ainakin tuo oma kommenttini oli kieliposkella kirjoitettu näin julkisesti, vaikka taustalla aito mielipiteeni onkin. Ei se minua harmita. Maksaahan porukka muutenkin ”keräily” tavarasta aivan poskettomia summia, vaikka se olis harvinaisuus vain paskuutensa takia. Ihmismieli on taikoo vaikka sinkkiämpäristä aarteen, jos niiden valmistus yhtäkkiä lopetettaisiin. Siinähän investoivat, jos se onnea heille tuottaa.
 
Jos rahatilanne olisi se mitä se oli pari vuotta sitten, niin oikeasti miettisin tuollaisen ostoa kakkosautoksi. Mutta vielä syksy pitäisi opiskella, niin veikkaan että tulisi puolisolta pahaa silmää.
 
Saab 900 i16 Cabrio 2d Convertible 1989 - Used vehicle - Nettiauto

"Nyt olis tarjolla sitä mitä ei kaikilla oo, nimittäin suoraan 80-luvulta oman aikansa helmi eli 900 avo. Näitä myydään yleensä 7 - 10 000€


On muuten sellainen ilmoitus ettei ole vähään aikaan nolottanut myyjän puolesta yhtä paljoa.
300 km/h ja 6.5 sekuntia sataseen, joo toki.
Alkuperäinen 900 Cabriolet alkaa olla haluttu harvinaisuus, mutta tää on vedetty rälläkällä katto veke, niin aika kusetusta lähteä ilmoituksessa vertaamaan kymppitonnin arvoisiin oikeisiin Cabrioletteihin.
 
Eiköhän tuo aika kieli poskessa ole kirjoitettu. Järkyttävä tekele ja hinnassa seitsemisen sataa ilmaa, mutta ei siitä kannata mieltään pahoittaa.
 
No jos tuota olis myyty sillä 7 tonnilla niin sitten olis ehkä kusetusta mutta toi 700€ ei nyt ole vielä kovinkaan paha. :D
 
Voiko joku edes olla vakavissaan noin tosikko kuin Toiota. Eiköhän tuosta nyt näe pulunsilmälläkin että koko ilmoitus on ihan puhdas läppä. Jos joku ostaa niin hyvä, ei se nyt hinnan kiroissa ainakaan ole.
 
Juu, noh. Tuo A4 sarja on sisätiloiltaan huomattavasti isompi kuin 3 sarjan bemari. Bemarissa ei mahdu edes lyhyt aikuinen istumaan takana ilman että on polvet kiinni hampaissa. Muutenhan se on samaa segmenttiä, mutten muuten vertaisi niitä.
Heh, olen vissiin sitten tosi lyhyt, kun mahdun 1 sarjalaisessakin takana istumaan. Ja olen 178cm pitkä, painoa reilu 90kg, liekkö tuo maha estää sen, ettei polvet osu hampaisiin?
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.

Tuo jälkiasennettu CD-soitin vähän hyppää silmille, ei oikein sovi 100 000e autoon......
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.

Vaikka en näistä kolmekirjaimisista wirityksistä niin välitä mutta nämä tietyt ovat kyllä ihan mielenkiintoisia. Varsinkin legendaarinen ensimmäinen alkuperäinen M3 on mielenkiintoinen.
Joskus vuosia sitten tuli erään firman omistajan kanssa turistua kahvin merkeissä "muutamaankin" kertaan tämmöisestä M3 CLS:stä joka hänellä itselläänkin oli. Aurinkoisina päivinä vain ajeli. Tietääkseni omistaa edelleen auton. Vein tavaraa lähes päivittäin sinne yritykseen niin tuli nähtyä useasti ko. menopeli.
Audi R8 hänellä oli myös sekä 997 Porsche 911.
 
Tuo jälkiasennettu CD-soitin vähän hyppää silmille, ei oikein sovi 100 000e autoon......

Tuo pisti omaankin silmään, mutta alkuperäisen business cd:n vaihtaminen tuon tilalle ei ole mahdoton homma.

Yllättävää kyllä E46 M3 CSL:iä on myyty kovemmalla hinnalla, kuin E30 M3 EVO:ja, vaikka noita E30 evoja on tehty vähämmän kuin CSL:iä ( 500-600 kpl vs. 1400 kpl ).
 
Eikai tälläisessä +250 000km ajetussa enää väliä mitä dieseliä tankkiin tunkee? Pitkät tarinat on muutenkin ilmossa

"- Vielä pienenä huomiona, että käytännössä koko omistusaika käytetty menovetenä Nesteen Pro-Dieseliä, ei mitään apsin kurapaskoja."

https://www.nettiauto.com/bmw/635/10610176
 
Ihan aito aivovamma myymässä: ”Kaikki toimii tällä hetkellä, ja ei oo vuoden omistusajan sisällä itteasiassa ollu ku yks rekisterikilven valojen vaihto. Muita ongelmia ei oo ollut.”

Sitten vitunmoinen listaus tehtyjä toimenpiteitä + huoltoja. :confused::D
 
Ihan aito aivovamma myymässä: ”Kaikki toimii tällä hetkellä, ja ei oo vuoden omistusajan sisällä itteasiassa ollu ku yks rekisterikilven valojen vaihto. Muita ongelmia ei oo ollut.”

Sitten vitunmoinen listaus tehtyjä toimenpiteitä + huoltoja. :confused::D

Kaksi kertaa vaihdettu tuulilasi puoleen vuoteen tai toinen on vissiin vasta tulossa :D
6/2019 - Uusi tuulilasi (1400e)
11/2019 - Vaihdettu uusi tuulilasi. (1400e asennettuna)
 
Joo, katselin samaa, eiköhän se 11/2018 ole oikea. Nesteen prodiesel paskoo tuulilasit! :kahvi:

Aavistuksen nauratti, että on huollettu oikein Janakkalan bemu-expertillä, imupuolen läpätkin poisti asiantunteva henkilö. :think:

”Ainoa syy vaihtoon se että kiinnostuksen kohde muuttunut, muuten en tästä luopuisi!”. Tottakai, ei enää kiinnosta survoa fyrkkaa tonnikaupalla puhkipaskottuun katiskaan.

Miten nämä bemarikaverit ovat aina tämmöisiä vajakkeja? Kyllä tuonkin paskan joku ostaa pyyntihinnalla ja varmaan vähän vielä tippiä koska vain pro-kiisseliä käytetty.
 
En kyllä ymmärrä mikä tuosta Bemarista nyt niin karmean tekee. Aika tyypillinen sellainen innostuneen harrastajan ilmoitus.

Juurikin se innostunut harrastaja, joka harhakuvitelmissaan uskoo että joku maksaisi yhtään vitun senttiäkään enempää autosta jos siihen on tankattu aseman X menovettä asemien Y Z ja Å sijasta.
 
No juu tuo on toki totta, lisäksi tuota diesel väitettä ei voi todistaa mitenkään, mutta aina ostajana voi tuon(kin) höpinän vain ohittaa ja keskittyä olennaiseen. Ihan siistiltä auto ainakin kuvissa näyttää.
 
Juurikin se innostunut harrastaja, joka harhakuvitelmissaan uskoo että joku maksaisi yhtään vitun senttiäkään enempää autosta jos siihen on tankattu aseman X menovettä asemien Y Z ja Å sijasta.
Ei tossa ilmoituksessa sillä tiedolla mun mielestä mitään lisä euroja kinuta vaan ilmoitetana, että myös polttoaineen suhteen ollaan oltu tarkkoina. On meinaan toiseksi halvin 635 nettiautossa. Ihan asiallinen ilmoitus, ei tartte vetää herneitä nenään jos mainitsee missä on tankattu :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 175
Viestejä
4 654 484
Jäsenet
76 383
Uusin jäsen
Nuori_loiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom