• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, noh. Tuo A4 sarja on sisätiloiltaan huomattavasti isompi kuin 3 sarjan bemari. Bemarissa ei mahdu edes lyhyt aikuinen istumaan takana ilman että on polvet kiinni hampaissa. Muutenhan se on samaa segmenttiä, mutten muuten vertaisi niitä.
 
Ultima ei ole vaan sarjavalmisteinen. :vihellys: Joten Demon on nopein sarjavalmisteinen vartilla.

Ihan erityyppisiä autoja muutenkin.

Ja ultima on tehty puhtaaksi rataleluksi, ja se on mukavuuksiltaan sellainen kuin millaiseksi itse sen rakennat, siinä missä Dodge on valmis ja voi käyttää ihan perus kauppakassina kaikkine mukavuuksineen.

ultima-evolution-36.jpg


dg018_069clral1kuifpvejr38lqvo40vn9ai.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Saman kokoluokan (A4 vs 3-srj) autoja vertailtiin. Audia pidettiin kovin kalliina ja bemaria taas ei.

Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 155kw Busin quattro Stron Porrasperä 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto
BMW 335 A E90 Sedan M-Sport, Rahoitus järjestyy Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto

Ottaisin itse noista punaisen Audin, nelikko ja muutenkin tuoreemman näköinen kuin tuo musta Bemari, vaikka onkin M-SPORT. Mutta makuasioitahan nämä ovat enkä tosin noin kallista autoa ostaisi muutenkaan :D
Bemariin pääseekin uusimaan umpiot heti kättelyssä, adaptiivisten valojen toimivuus lienee mennyttä umpioon päässeen kosteuden takia. E90/91 pre-LCI adaptiivisissa valoissa on pienehkö suunnittelun kukkanen :D
 
BMW Z4 E86 Coupé Coupé 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Ihan hieno urheiluauto.

BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center
Suuret kuvat: BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center

Piti googlata tuo:
Tarjous on voimassa välimyyntivarauksin, eli tuotetta myydään kaikille avoimesti. Tarkoittaa siis suomeksi sitä, että myyjä voi tarjota tuotettaan samanaikaisesti usealle ostajaehdokkaalle, ja nopein voittaa. Tarjous ei siis ole esitetty yksinoikeudella, vaan välimyyntivarauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä Audin laatuvaikutelmaa vähän laskee tyyppivikainen moottori, joka syö öljyä. Bemarissa ei ole tuollaista vikaa.

13-3-8020581.jpg


Turkulaisen Audi-miehen hermot menivät maahantuojaan – Aloitti yhden auton mielenosoituksen

Kyllä mä pitäisin noiden BMW N47 ja N57 koneiden jakoketjuongelmia ihan yhtä katastrofaalisena. Kutos koneessa noita ilmennyt vähemmän, mutta samanlaisia katkeamisia/jaon hyppäämisiä niissäkin ilmennyt. Neloskoneessa ketju voikin mennä jo alle 100k km.
 
Kyllä mä pitäisin noiden BMW N47 ja N57 koneiden jakoketjuongelmia ihan yhtä katastrofaalisena. Kutos koneessa noita ilmennyt vähemmän, mutta samanlaisia katkeamisia/jaon hyppäämisiä niissäkin ilmennyt. Neloskoneessa ketju voikin mennä jo alle 100k km.
Totta joo. Päässyt unohtumaan. Eli ei kannata ostaa BMW autoakaan N47 tai N57 moottorilla. Ja jos on jossain muissa myös vikaa, niin parempi katsoa vaan mieluummin jotain luotettavampaa merkkiä. Tai sitten niin uutta, että nuo viat on jo korjattu.
 
Jotenkin tuntuu, että kaikissa 2010 tienoilla tehdyissä on jotain isompaa tyyppivikaa moottorin puolella. Vai liekö, että ne on jo pois takuista ja vanhoja, mutta vielä niin hinnoissaan, että ihmiset valittaa kun uudemmissa viat vielä piilossa ja vanhemmissa "kuuluu asiaan".
 
Jotenkin tuntuu, että kaikissa 2010 tienoilla tehdyissä on jotain isompaa tyyppivikaa moottorin puolella. Vai liekö, että ne on jo pois takuista ja vanhoja, mutta vielä niin hinnoissaan, että ihmiset valittaa kun uudemmissa viat vielä piilossa ja vanhemmissa "kuuluu asiaan".
Näinhän se on. Tästä saamme kiittää alati kiristyviä päästömääräyksiä, mikä pakottaa valmistajat minimoimaan moottorien sisäiset kitkat ja massat. Tästä on sitten seurauksena ynnättynä nopeaan tuotekehityssykliin liian heikot männänrenkaat ja polkupyöränketjut jakopäässä yms. lapsukset. Vielä kun tuotekehityksen kustannukset nousee jatkuvasti ja autojen hinnat hitaasti, niin pitäähän se viimeistään sarjatuotantoa suunnitellessa ottaa viimeisetkin varmuuskertoimet pois. Odotan innolla miten tämä korreloituu sähköautoissa kun kehitys pääsee vauhtiin. Nyt siellä on vielä kulta-ajat, kun rahaa syydetään sisään pirusti, ettei tiputa kilpailun kyydistä, eikä voittoja odoteta tuotteilta vielä vuosiin. Kohta se tämäkin rauhoittuu.
 
Aihetta sivuten lisään saman ikäluokan saksalaispremiumin listaan:

Mersun ~2008-> v6 dieselit ja om651 rivinelkkudieselit, jakopäät heikkoja ja tietysti moottorin takana, heikot piezo polttoainesuihkut.
 
Vielä kun tuotekehityksen kustannukset nousee jatkuvasti ja autojen hinnat hitaasti, niin pitäähän se viimeistään sarjatuotantoa suunnitellessa ottaa viimeisetkin varmuuskertoimet pois. Odotan innolla miten tämä korreloituu sähköautoissa kun kehitys pääsee vauhtiin. Nyt siellä on vielä kulta-ajat, kun rahaa syydetään sisään pirusti, ettei tiputa kilpailun kyydistä, eikä voittoja odoteta tuotteilta vielä vuosiin. Kohta se tämäkin rauhoittuu.
Sähköautoissa ei ole vissiin vielä oikein pihistely päässyt vauhtiin. Akkutekniikassa voi pihistellä, mutta siinä laskee range, mikä taas näkyy suoraan teknisissä tiedoissa.
 
Sähköautoissa ei ole vissiin vielä oikein pihistely päässyt vauhtiin. Akkutekniikassa voi pihistellä, mutta siinä laskee range, mikä taas näkyy suoraan teknisissä tiedoissa.
Enemmänkin odotan akkujen eliniän putoavan. Nythän ajetaan vielä alkuperäisillä Toyota Priuksilla. Joku asiaan perehtynyt voi sitten kertoa millä muulla tapaa tuossa voidaan säästää. Sähkömoottorit lienee melko pitkäikäisiä itsessään.
 
Enemmänkin odotan akkujen eliniän putoavan. Nythän ajetaan vielä alkuperäisillä Toyota Priuksilla. Joku asiaan perehtynyt voi sitten kertoa millä muulla tapaa tuossa voidaan säästää. Sähkömoottorit lienee melko pitkäikäisiä itsessään.
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
 
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
Jos akku menee ikääntyessään liian huonoksi, niin sitten sen akun varmaan joutuu vaihtamaan (tai romuttamaan auto). Akku ei luultavasti kestä aivan melkein 19 vuoden ikää, kun takuu on aika paljon lyhyempi.

Vanhin ja eniten ajettu Tesla oli nyt 2013 ja 215tkm. Vuodessa on tullut kilometrejä 39tkm. Ikää 5.5 vuotta ja akun takuu on 8 vuotta.
Myydään sähköautot - Nettiauto

Tesla Model 3:ssa on sitten huonompi takuu. 160tkm (pieni akku) tai 192tkm (iso akku) tai 8 vuotta.
Ajoneuvon takuu


Omat autot on jo 18v ikäisiä. Sopivasti bensa 300tkm+ ja diesel 520tkm+. Bensalla on siis ajettu 16.9tkm vuodessa. Se olisi 135tkm 8 vuoden aikana, eli vuodet tulisi sillä ajolla sähköauton akun takuussa täyteen.
 
Kyllä insinööri pystyy paskomaan käskystä ihan minkä tahansa tuotteen,laitetaan vaan hintakatto tarpeeksi matalalle vag tyyliin niin kyllä insinööri pakon edessä keksii missä voi säästää.Sähkömoottorissa voi säästää materiaaleissa,käytetään käämityksissä halvinta kuparilaatua huonolla lakkauksella,laakerit ja ohjauselekroniikka halvinta kiinakuraa.Ja muutenkin sähköauto on täynnä sähköllä toimivia värkkejä,kaikkea ohjataan näytöiltä joissa voi säästää komponenteissa ja ohjelmistoissa.
 
Viimeksi muokattu:
"-Messer Me 10-3 mittatilausvanteet (OVH 8600€)"

Vanteet maksaneet enemmän kuin monen tekkiläisen auto :D
 
Kyllä insinööri pystyy paskomaan käskystä ihan minkä tahansa tuotteen,laitetaan vaan hintakatto tarpeeksi matalalle vag tyyliin niin kyllä insinööri pakon edessä keksii missä voi säästää.Sähkömoottorissa voi säästää materiaaleissa,käytetään käämityksissä halvinta kuparilaatua huonolla lakkauksella,laakerit ja ohjauselekroniikka halvinta kiinakuraa.Ja muutenkin sähköauto on täynnä sähköllä toimivia värkkejä,kaikkea ohjataan näytöiltä joissa voi säästää komponenteissa ja ohjelmistoissa.

Sähkömoottorissa on se huono puoli että jos sen tekee halvimmalla mahdollisella, niin se hajoaa jo takuuaikana.

Lähinnä nuo laakerit on ainoita jotka voidaan suunnitelmallisesti kuluttaa nopeasti paskaksi.

Akku tulee olemaan se sähköauton komponentti joka saadaan luotettavasti hajoamaan vasta takuun umpeuduttua.
 
"-Messer Me 10-3 mittatilausvanteet (OVH 8600€)"

Vanteet maksaneet enemmän kuin monen tekkiläisen auto :D
Joskaan ei väitetty että niistä olisi sitä listahintaa maksettu. Mutta kyllä varmaan enemmän kun kuin mun 3k€ mersusta ellei nyt joku spessumpi diili ole takana.
 
Kyllä niitä arvokkaita vanteita on aika useilla autoissa alla. Harvemmin ne rahamiehet vaan jaksaa niillä huudella ja leijua. Katselkaa vaikka huvin vuoksi kuinka monella on vaikka jossain uudehkossa Rangessa 22" orkkispallot, niidenkin hinnat äkkiä 5000e / satsi.
 
Kyllä niitä arvokkaita vanteita on aika useilla autoissa alla. Harvemmin ne rahamiehet vaan jaksaa niillä huudella ja leijua. Katselkaa vaikka huvin vuoksi kuinka monella on vaikka jossain uudehkossa Rangessa 22" orkkispallot, niidenkin hinnat äkkiä 5000e / satsi.
Ja sitten kun nämä Ranget koitetaan joskus myydä eteenpäin, niin kyllä niistä vanteista mainitaan erikseen. Kyllähän sitä myytävää kohdetta aina kehutaan ja kerrotaan miten erottuu massasta. Harvemmin rahamiehet vaan jaksaa jättää tonnit ottamatta. Kyllä minäkin koitin kaikin mahdollisin tavoin hehkuttaa omaa 30-vuotiasta kärryä kun myynti-ilmoitusta kirjoittelin.
 
^ se vaan, että harvoin noista vanteista ja/tai muista lisävarusteista kauheasti hintaa saa hilattua, niiden rooli lähinnä on perusteluna sille, että hinta ei katoa keskimääräisen hinnan alapuolelle kauheasti.

Riippuu tietysti autosta ja hintaluokasta vähän vielä miten milläkin on merkitystä. Joku uuden perusauton (20-30t) parin tonnin ns. parempi varustetaso ei paljon vaikuta kun myydään viisivuotiasta autoa. Renkaista ja vanteista harvoin mitää varsinaista bonusta tulee, mutta jos myyt yksillä renkailla, lähtee hyvin heti hinnasta.
 
Sähkömoottorit varmasti kestää pitempään kuin akut, ei siellä oikein muuta kuluvaa ole kuin laakerit. Akut tulee vielä pitkään olemaan se iso ongelma, Hybrideissä ei niinkään koska akkua ei tarvitse käyttää jos kennoston lämpötila ei ole sopiva. Mutta esim käytetty Tesla on todella riskialtis ostos koska takuun umpeuduttua huoltaminen voi käydä hankalaksi ja muutenkin huoltoverkosto on suppea. Uusia akkuteknologioita tulee varmasti vielä ja tilanne paranee, mutta menee varmasti pitkään ennenkuin akuston elinikä vastaa tyypillisen polttomoottorin elinikää (300-500tkm).
Sähkömoottorit voi kestää mutta niiden perässä oleva hammaspyörä alennusvaihde ei aina. Tämähän on Tesloissa ollut ominaisuus näihin päiviin saakka.
 
Taitaa olla aika harvinainen laite vai mistä tuo hinta muodostuu?
On varmaan jätetty reilusti tinkivaraa, tai sitten pystyvät hyvittämään vaihtoautosta erittäin hyvin.

Luultavasti jotain 33 800€ olisi sopivampi hinta. Onhan sekin aika paljon, mutta jos on hyvässä kunnossa. Ihan menettelisi kesäautona.
 
Taitaa olla aika harvinainen laite vai mistä tuo hinta muodostuu?

On varmaan jätetty reilusti tinkivaraa, tai sitten pystyvät hyvittämään vaihtoautosta erittäin hyvin.

Luultavasti jotain 33 800€ olisi sopivampi hinta. Onhan sekin aika paljon, mutta jos on hyvässä kunnossa. Ihan menettelisi kesäautona.
Ilmoitushan on myös aika päin jotain tehty, väriksi ilmoitettu punainen ja autohan on oikeasti Z4M minkä sampsa antoi 997:aan vaihdossa. Ja kyllähän nuo Z4M Coupet aika harvinaisiakin on, mobilessa atm 27 myynnissä, siihen sitten vielä varuste erot ja todellinen kunto, niin eiköhän tuon hinta ihan oikeassa haarukassa ole.
 
Ilmoitushan on myös aika päin jotain tehty, väriksi ilmoitettu punainen ja autohan on oikeasti Z4M minkä sampsa antoi 997:aan vaihdossa. Ja kyllähän nuo Z4M Coupet aika harvinaisiakin on, mobilessa atm 27 myynnissä, siihen sitten vielä varuste erot ja todellinen kunto, niin eiköhän tuon hinta ihan oikeassa haarukassa ole.
Tuonne on sentään tullut oikea sininen väri.
BMW Z4 E86 Coupé, 2006 | GJA-590 | Sports Car Center
 
Röllään nyt Fiatilla vielä.

Fiat Multipla Tila-auto 1999 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onhan se tavallaan hinnakas ollakseen mikä on. Toisaalta eipä noita myytävänä ole, ja voi olla jonkinlainen keräilykohde aikanaan, ellei ole jo. Huomiota myös siihen että melkoinen tilaihme, ja muunneltavissa moneen tarkoitukseen. Ilmastointikin on.
 
Tosiaan, hinnat ovat jo lähteneet nousuun. Suomessa on vielä harvemmin noita tarjolla. Faceliftistä ei kyllä samanlaista klassikkoa/legendaa tule, mutta tämä mk1 kyllä.

Joitain kovin tuntuu harmittavan että joku tällaisen itselleen haluaa, väärin tykätty ilmeisesti.
 
Tosiaan, hinnat ovat jo lähteneet nousuun. Suomessa on vielä harvemmin noita tarjolla. Faceliftistä ei kyllä samanlaista klassikkoa/legendaa tule, mutta tämä mk1 kyllä.

Joitain kovin tuntuu harmittavan että joku tällaisen itselleen haluaa, väärin tykätty ilmeisesti.
No ainakin tuo oma kommenttini oli kieliposkella kirjoitettu näin julkisesti, vaikka taustalla aito mielipiteeni onkin. Ei se minua harmita. Maksaahan porukka muutenkin ”keräily” tavarasta aivan poskettomia summia, vaikka se olis harvinaisuus vain paskuutensa takia. Ihmismieli on taikoo vaikka sinkkiämpäristä aarteen, jos niiden valmistus yhtäkkiä lopetettaisiin. Siinähän investoivat, jos se onnea heille tuottaa.
 
Jos rahatilanne olisi se mitä se oli pari vuotta sitten, niin oikeasti miettisin tuollaisen ostoa kakkosautoksi. Mutta vielä syksy pitäisi opiskella, niin veikkaan että tulisi puolisolta pahaa silmää.
 
Saab 900 i16 Cabrio 2d Convertible 1989 - Used vehicle - Nettiauto

"Nyt olis tarjolla sitä mitä ei kaikilla oo, nimittäin suoraan 80-luvulta oman aikansa helmi eli 900 avo. Näitä myydään yleensä 7 - 10 000€


On muuten sellainen ilmoitus ettei ole vähään aikaan nolottanut myyjän puolesta yhtä paljoa.
300 km/h ja 6.5 sekuntia sataseen, joo toki.
Alkuperäinen 900 Cabriolet alkaa olla haluttu harvinaisuus, mutta tää on vedetty rälläkällä katto veke, niin aika kusetusta lähteä ilmoituksessa vertaamaan kymppitonnin arvoisiin oikeisiin Cabrioletteihin.
 
Eiköhän tuo aika kieli poskessa ole kirjoitettu. Järkyttävä tekele ja hinnassa seitsemisen sataa ilmaa, mutta ei siitä kannata mieltään pahoittaa.
 
No jos tuota olis myyty sillä 7 tonnilla niin sitten olis ehkä kusetusta mutta toi 700€ ei nyt ole vielä kovinkaan paha. :D
 
Voiko joku edes olla vakavissaan noin tosikko kuin Toiota. Eiköhän tuosta nyt näe pulunsilmälläkin että koko ilmoitus on ihan puhdas läppä. Jos joku ostaa niin hyvä, ei se nyt hinnan kiroissa ainakaan ole.
 
Juu, noh. Tuo A4 sarja on sisätiloiltaan huomattavasti isompi kuin 3 sarjan bemari. Bemarissa ei mahdu edes lyhyt aikuinen istumaan takana ilman että on polvet kiinni hampaissa. Muutenhan se on samaa segmenttiä, mutten muuten vertaisi niitä.
Heh, olen vissiin sitten tosi lyhyt, kun mahdun 1 sarjalaisessakin takana istumaan. Ja olen 178cm pitkä, painoa reilu 90kg, liekkö tuo maha estää sen, ettei polvet osu hampaisiin?
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.

Tuo jälkiasennettu CD-soitin vähän hyppää silmille, ei oikein sovi 100 000e autoon......
 
Noin vähän ajettu ja ilmeisesti virheetön E46 M3 CLS tuohon hintaan on jo melkein sijoitus, ne jotka on hillottu jo uutena maksavat 50-100 k€ enemmän, jos ovat edes vielä myynnissä.
Ne yksilöt, jotka ovat päätyneet käyttöön tai kilparadoille ovat taas kunnoltaan paljon huonompia.

Vaikka en näistä kolmekirjaimisista wirityksistä niin välitä mutta nämä tietyt ovat kyllä ihan mielenkiintoisia. Varsinkin legendaarinen ensimmäinen alkuperäinen M3 on mielenkiintoinen.
Joskus vuosia sitten tuli erään firman omistajan kanssa turistua kahvin merkeissä "muutamaankin" kertaan tämmöisestä M3 CLS:stä joka hänellä itselläänkin oli. Aurinkoisina päivinä vain ajeli. Tietääkseni omistaa edelleen auton. Vein tavaraa lähes päivittäin sinne yritykseen niin tuli nähtyä useasti ko. menopeli.
Audi R8 hänellä oli myös sekä 997 Porsche 911.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 456
Viestejä
4 557 410
Jäsenet
74 968
Uusin jäsen
Jalleboi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom