Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No mutku se on arjenharmaa ja ei siinä ole 20 000e korisarjaakaan :D

Vasta 7v sitten laitettu alustakin kuntoon

"Auto on ollut pelkästään kesäkäytössä viimeset 6v koska tein veholla alustaremontin 2012 jonka hinta oli 12000€, kestää pidempään kesäajossa"
 
Toi sisustan punaisen ja ruskean värimaailma on kyllä jotain aivan järkyttävää.
No niinpä. Voihan se olla, ettei livenä näytä ihan niin törkeältä, mutta kuvissa tuo ruskea kojelauta pisti saman tien silmään..:beye:

Mercedes-Benz-SL-9b1fac7a73194537.jpg
 
On se ruma mutta on tuo mersun muovinharmaa-jalopuu yhdistelmäkin melko kuvottava. Tuossa sentään on vähän uudemman vuosikerran vaikutelma, tosin kyynärnojasta on päässyt kulumaan pahan näköisesti.
 
No niinpä. Voihan se olla, ettei livenä näytä ihan niin törkeältä, mutta kuvissa tuo ruskea kojelauta pisti saman tien silmään..:beye:

Mercedes-Benz-SL-9b1fac7a73194537.jpg

Vähän vaikuttaisi, että tuo kojelaudan yläosa on joskus ollut saman väristä, mutta eri tyyppistä nahkaa, joka sitten on auringossa palanut aika pahasti. Jos katsoo vaikka ovien taakse piiloon jääviä kohtia. on kyllä oksettavan näköinen joka tapauksessa.
 
Nätti mersu Mercedes-Benz SL Avoauto 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto

"Hintaahan autolla kuuluisi olla 50000€ koska laitoin 2015-2016 lähes 30000€ autoon mutta ymmärrän että markkinat ei toimi niin autojen kanssa" :D
Paljonkohan noita Black series -korisarja muutoksia suomessa liikkuu..? Koska viime viikolla näin punaisen samanlaisen koeajo-kilvissä Tampereella, ja olen melko varma että sekään ei aito black series ollut. Mutta, livenä nähtynä tuolla korisarjalla varustettu merssu on oikeasti erittäin hurjan näkönen kampe :jd: siihen nähden tuo alta paljastuva SL500 suorituskyky on kauniisti sanottununa tuhnu :facepalm:
 


Kivan kuulonen motti suorilla putkilla :tup:

Edit. Tai siis ilman putkia tässä :D


Kiitokset tästä, menee taas suunnitelmat uusiksi oman (ikuisuus)veneprojektin kanssa :D

Vähän vaikuttaisi, että tuo kojelaudan yläosa on joskus ollut saman väristä, mutta eri tyyppistä nahkaa, joka sitten on auringossa palanut aika pahasti. Jos katsoo vaikka ovien taakse piiloon jääviä kohtia. on kyllä oksettavan näköinen joka tapauksessa.

Hyvin todennäköisesti. Huomaa niistä paikoista mihin aurinko ei helpolla pääse. Alkaa sitä oman auton muovinahkasisustaa arvostamaan kun ulkonäkö ei muutu vaikka mitä tekisi.
 
Eihän tuo ole kovin suuri ongelma, jos autoa säilyttä tallissa. Lisäksi nykyaikaisissa autoissa on UV ja IR-säteitä suodattavat kalvot/pinnoitukset laseissa, jolloin aurinko ei lämmitä auton sisustaa niin, eikä pilaa myöskään verhoiluja yhtä helposti.
 
Puhumattakaan ketjun rallatuksesta ja vääjäämättömästä jakopään remontista.

Ketju voi noissa vissiin mennä 200 000km ennen kuin alkaa ääntämään mutta öljynkulutus alkaa jo paljon aiemmin jos mäntiä ei olla vaihdettu
 
Ketju voi noissa vissiin mennä 200 000km ennen kuin alkaa ääntämään mutta öljynkulutus alkaa jo paljon aiemmin jos mäntiä ei olla vaihdettu

Jopa 200tkm, edellisellä autolla ajoin 300tkm älkuperäisellä jakopäällä ja nyt samalla autolla ajettu jo 400tkm ja vieläkään ei ole jakopäälle mitään tehty, toki kyseessä ei ole VAG.
 
Onneksi on turbo joten softalla saa helposti tuohonkin lisää potkua :D
No jollei ole kestävän maineessa vakiotehoillakaan, niin... :D
(Kaverilla meni 1.8TFSI:stä ketjut uusiksi, eikä edes softattu...)

Edit: 2009 malleihin ilmeisesti tuli jotain parannusta kiristimen suhteen?
 
Aina vaan naurattaa näissä varustelistoissa nämä sähkölasit, airbag, kaukokeskuslukitus yms. jotka nyt pitäisi olla itsestäänselvyys kun kattelee esim - 09 vuoden audia.
 
Aina vaan naurattaa näissä varustelistoissa nämä sähkölasit, airbag, kaukokeskuslukitus yms. jotka nyt pitäisi olla itsestäänselvyys kun kattelee esim - 09 vuoden audia.

Joo listaamalla kaikki nippelit ja nappelit saa heikommin varustellunkin näyttämään hyvältä. Ei sinänsä, onhan tuossa yllä olevassa Audissa hyvät varusteet
 
Joo parhaimmillaan vielä tänäpäivänäkin näkee tuoreessa autossa "kierroslukumittari, hansikaslokero, korinväriset sivupeilit, säilytyslokerot ovissa, ohjaustehostin", Hyvä etsiä sieltä sitte niitä oikeita varusteita.
 
ja miks ihmeessä joku 5 rivinvaihtoa aina yhden "varusteen" jälkeen

* Parkkitutka Näytöllä




* Parkkitutkat takana




* Parkkitutkat edessä





ihan kuin copy pastea jostain, eikä osata tehä kunnolla / viitsitä siivota. Mistähän noi kauppiaat sit pastee noi tekstinsä? Ei anna hyvää kuvaa mun mielestä, tulee mielikuva että joku 40-50v ukko maanantaina krapuloissaan KIIREESSÄ hakkaa näppäimistöä KAUHEALLA KIIREELLÄ ja heiluttelee hiirtä raivoisasti tehdessään ilmoitusta ja lopputulos on tollanen :D
 
Varusteitakin löytyy, ainakin ratti ja 8 mustaa pyörää :D

Nii, oon ajanut nyt 6 vuotta -00 Nissan Mikraa et samaa tasoa varmaan. Nissaniin oon ollut erittäin tyytyväinen vaikka siitä aina vitsejä saankin kun autot tulevat puheeksi. Silti ehkä paras ja luotettavin auto mitä olen omistanut. Nyt on syksystä suunnitteilla "Suomi roadtrippi" missä tulis pikkasen enemmän kilometrejä, niin autonvaihto on käynyt mielessä. :D
 
Nii, oon ajanut nyt 6 vuotta -00 Nissan Mikraa et samaa tasoa varmaan. Nissaniin oon ollut erittäin tyytyväinen vaikka siitä aina vitsejä saankin kun autot tulevat puheeksi. Silti ehkä paras ja luotettavin auto mitä olen omistanut. Nyt on syksystä suunnitteilla "Suomi roadtrippi" missä tulis pikkasen enemmän kilometrejä, niin autonvaihto on käynyt mielessä. :D

Ota sellainen missä on ilmastointi niin sitten alkaa olemaan kaikki varusteet mitä tarvitsee :D Ja ei tarvitse vaihtaa taas kuuteen vuoteen autoa ainakaan ilmastoinnin puutteen vuoksi. Uskoakseni myös Bimmerit on suhteessa muita kalliimpia vaikka tuo ei kallis olekaan. Jos kuulut ryhmään jolle auto on kehonsiirtoväline kuten olettaisin, niin osta farkku malli. Menee reissukamatkin mukavammin kyytiin. Suurin puute sedaneissa ei ole tavaratilan- vaan lastausaukon koko.

Huono foorumi kysyä kun täällä pitäisi jokaisella olla mallisarjan tehokkain moottori, auto tontissa ja kaikki varusteet. Kaikki muu on "väärässä paikassa säästämistä" :)
 
Joo. Alustavasti farkkua etsin, mutta tuo osui silmään koska sillä on ajettu suht vähän ja ei oo tuunattu. Uskoisin, että siitä irtoaa vielä monta hyvää kilometriä. Keho siirtyy mikrallakin erittäin hyvin, ainut mikä siinä on ruveenut jännittämään on pitkän matkan kestävyys ja ajomukavuus. Harvoin tulee kuitenkaan ajettua yli 50km putkeen. Mutta syksyllä sitäkin enemmän. Tarkoitus olisi käydä joko pohjoisessa jäämerellä asti tai sitten kiertää Keski- ja Järvi-Suomea kunnolla.
 
Omasta mielestä tuo voi olla jo semmoinen että jos olisi tilaa niin laittaisi 30 vuodeksi jemmaan johonkin. Joskus sen sitten joku ostaa moninkertaisella hinnalla eksoottiseksi alkuperäiskuntoiseksi kesäautoksi jossa on jännä pörisevä bensamoottori, kun silloin >95% ihmisistä ajelee äänettömillä, hajuttomilla ja mauttomilla sähköautoilla.

Jos tuossa olisi ilmastointi niin sitten menisi käyttöautona ihan hyvin.
 
Hetken mielijohteesta tekisi mieli omistaa ensimmäinen ja viimeinen BMW.

BMW 318 " Huom, Vähänajettu" Porrasperä 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Eikös tuo oo ihan kohtuu hyvä löytö?
Itse myin samanikäisen 328:n 500e halvemmalla. Oli tosin 100tkm enemmän ajettu..
Mutta oli myöskin kaikki varusteet mitä siihen aikaan sai, lukuunottamatta navigaattoria..
Eli parkkitutka, automaatti-ilmastointi, nahkaset sporttijakkarat ja sähkötoiminen takalasin verho jne.

Eli en itse tolla hintaa kyllä pitäisi löytönä?
 
Itse myin samanikäisen 328:n 500e halvemmalla. Oli tosin 100tkm enemmän ajettu..

Joo en edes harkitsisi jos olisi lähelle 200tkm. Eikös sellanen oo aika loppunsa kulutettu jo? tai ainakin saa ruveta vaihtamaan osia urkalla. Tämä on siis mutu. En ole ikinä omistanut niin paljon ajettua autoa.
 
Noin vanhojen kanssa se on tuurissaan millon sinne saa alkaa alustan jne. kuluvia osia vaihtelemaan

Edit lisäys: Toki riski nousee kilometrien myötä mutta jos tuuri käy niin siihen reilun 200tkm ajettuun on jo vaihdettu palikkaa reilusti jne
 
Noin vanhojen kanssa se on tuurissaan millon sinne saa alkaa alustan jne. kuluvia osia vaihtelemaan

Edit lisäys: Toki riski nousee kilometrien myötä mutta jos tuuri käy niin siihen reilun 200tkm ajettuun on jo vaihdettu palikkaa reilusti jne


Saattaapi myös käydä niin että esim. siihen 90tkm ajettuun 1999 vuoden "helmeen" ei ole vaihdeltu öljyjä viimeisen 5 vuoden aikana, takaovien sähköikkunoita ei ole käytetty viimeiseen 10 vuoteen jolloin nyt kun ensimmäistä kertaa nappiin koskee niin vaijeri napsahtaa heti poikki, alusta on yhtä lailla ruosteen raiskaama kuin ne 3x enemmän ajetut yms yms.
 
Saattaapi myös käydä niin että esim. siihen 90tkm ajettuun 1999 vuoden "helmeen" ei ole vaihdeltu öljyjä viimeisen 5 vuoden aikana, takaovien sähköikkunoita ei ole käytetty viimeiseen 10 vuoteen jolloin nyt kun ensimmäistä kertaa nappiin koskee niin vaijeri napsahtaa heti poikki, alusta on yhtä lailla ruosteen raiskaama kuin ne 3x enemmän ajetut yms yms.

Tämä toki. Riippuu ihan miten on säilytetty ja onko ollut kuitenkin jonkinlaisessa käytössä jne.
 
Joo, mutta geigermittari värähtelee vähän siihen tahtiin että ne ihmiset joilta noita alle 100tkm ajettuja 20-vuotiaita autoja irtoaa aina välillä myyntiin, ovat sellaisia jotka ajavat kerran viikossa kauppaan ykkösvaihteella ja eivät koske autoon milloinkaan muutoin millään muulla tavalla.

Mieluummin tosiaan ostaisin sen 500tkm rullatun 3 vuotta vanhan taksimersun kuin tuollaisen alle 100k ajetun 20 vuotta vanhan auton, aivan puhtaasti siis luotettavuusmielessä ajatellen.
 
Joo, mutta geigermittari värähtelee vähän siihen tahtiin että ne ihmiset joilta noita alle 100tkm ajettuja 20-vuotiaita autoja irtoaa aina välillä myyntiin, ovat sellaisia jotka ajavat kerran viikossa kauppaan ykkösvaihteella ja eivät koske autoon milloinkaan muutoin millään muulla tavalla.

Mieluummin tosiaan ostaisin sen 500tkm rullatun 3 vuotta vanhan taksimersun kuin tuollaisen alle 100k ajetun 20 vuotta vanhan auton, aivan puhtaasti siis luotettavuusmielessä ajatellen.
Luotettavuusmielessä ja vain omaan käyttöön ajateltuna ehkä noin. Tuollaista 500tkm ajettua vain on ihan turha alkaa eteenpäin enää koskaan myymään minkäänlaiseen kohtuulliseen hintaan, vaan on 600-700tkm kohdilla paalauskamaa vaikka olisi kuinka huollettu. Tämän huomaa jo kunnossa olevan 300tkm ajetun auton kohdalla myymisen vaikeutena. Paljon ajettu on suurimmalle osalle ihmisiä paljon ajettu, vaikka kuinka olisi pidetty pumpulissa ja vaihdettu jokainen osa uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmastointi on aika iso miinus. Jos tyytyy pikkukoneeseen niin mikäs siinä, itse ajelen siinä märin vähän ettei käyttökulut juuri paina niin valitsen isommalla koneella olevan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 226
Viestejä
4 656 146
Jäsenet
76 387
Uusin jäsen
TJ8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom